PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda ve iş ahlakı



Sayfa : [1] 2 3

hokahey
30 Ocak 2017, 01:21
Peşin not: Honda övücü değilim, sadece objektif gözlemlerimi yazıyorum.

10 yıldır honda civic marka araca biniyorum, şu ana kadar en küçük bir masraf çıkmadı, Yolda bırakmadı, üzmedi. Yaptığım sadece servis zamanı geldiği zaman servise götürmek, bu kadar.

1 yıldır da Honda cbf 150 motorsiklete biniyorum. Hiçbir sorunla karşılaşmadım.

İster istemez insan kendi kendine soruyor: bu adamlarda nasil bir iş ahlakı var ki, böyle sağlam ve kaliteli ürünler cikarip piyasaya arz ediyorlar. Ornek alınması gereken bir mevzu. Tez konusu adeta.

Ha ufak tefek sorunlar elbet oluyordur ama ben bu zamana kadar hondanin herhangi bir müşterisini mağdur ettigini gormedim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

Şunu da eklemeden gecemeyecegim, bugün sadece "honda" markasının isim bedeli bile milyar dolar edebilir. Sadece honda ismi.. Olaya bak. Bu markayı buraya getirene kadar nakış gibi işlemiş adamlar.

potasyum
30 Ocak 2017, 01:21
kim söyledi yada nerede gördüm hatırlamıyorum, bilenlerde aslını astarını söylerlerse sevinirim
amerika da 2. el değeri yüksek olan markalar genelde japonlarmış ??? honda ve toyota

hokahey
30 Ocak 2017, 01:25
Amerikada honda accord marka bir arac sahibi vardı. Aracin ilk sahibi. sorunsuz bir şekilde tam 1 milyon km. Yapmış. Adami bulup sifir km. Bir accord hediye ettiler.

levend84
30 Ocak 2017, 01:42
Amerikada honda accord marka bir arac sahibi vardı. Aracin ilk sahibi. sorunsuz bir şekilde tam 1 milyon km. Yapmış. Adami bulup sifir km. Bir accord hediye ettiler.

Hiroşima olayından sonra japonlar,insana saygıyı,değeri,üretimi,kalkınmayı,ahlak felsefesi olarak benimseyen milletdir.

bir işi yapmak için yapmayıp son kullanıcının ihtiyaçlarını karşılasın diye üreten ürettiği ürünleride son teknoloji ve mühendislik kullanarak(örn.KAİZEN) gerçekleştiren insanlardır.

jfip
30 Ocak 2017, 01:45
kim söyledi yada nerede gördüm hatırlamıyorum, bilenlerde aslını astarını söylerlerse sevinirim
amerika da 2. el değeri yüksek olan markalar genelde japonlarmış ??? honda ve toyota


Doğrudur. Bir süre Kanada'da yaşadım. Toyota, Honda, Mazda inanılmaz tutuluyor. Hem de fiyatları Amerikan araçlarından daha yüksek olmasına rağmen. ABD ve Kanada'da işçilik fiyatları aşırı yüksek. Amerikan araçları bozulmaya ve paslanmaya (malum Kanada kışın kar kıyamet, yollar aürekli tuz) çok meyilli. Bunların yanı sıra, Hyundai de baya sağlam satar Kuzey Amerika'da.

jimi_hendrix
30 Ocak 2017, 01:48
"car and driver" adlı amerikan otomobil sitesinde en çok aranan marka listesinde Honda zirveyi kaptırmıyor.

nTolga
30 Ocak 2017, 01:55
51 yaşındaki babam her zaman "Honda'dan şaşma. Ömürlük olur, ucuz olur, masrafsız olur." der. Galiba adamın bildiği bir şey var :cherry:

Mengu16
30 Ocak 2017, 02:18
Honda Hayat Onda
http://i66.tinypic.com/erfn6c.jpg

hasmet
30 Ocak 2017, 02:52
kim söyledi yada nerede gördüm hatırlamıyorum, bilenlerde aslını astarını söylerlerse sevinirim
amerika da 2. el değeri yüksek olan markalar genelde japonlarmış ??? honda ve toyota

Öyledir. Şimdiki arabalarımız, ondan öncekiler, hep Honda. Çim biçme makinem bile Honda. İlk üç motosikletim Honda'ydı. Hiç arıza çıkarmadılar. En son Japon'dan cayıp Superduke aldım. Otomatik Civic'ten pahalı motosiklet. Nasipse haftaya servisten almaya gideceğim. 4 ay olmuş olacak bırakalı... BMW, Mercedes, Jaguar, Ducati, Mesarati, hepsi sorunlu makinalar... Durum yirmi sene önceden çok farklı...


Hiroşima olayından sonra japonlar,insana saygıyı,değeri,üretimi,kalkınmayı,ahlak felsefesi olarak benimseyen milletdir.

bir işi yapmak için yapmayıp son kullanıcının ihtiyaçlarını karşılasın diye üreten ürettiği ürünleride son teknoloji ve mühendislik kullanarak(örn.KAİZEN) gerçekleştiren insanlardır.

Mutlaka etkisi olmuştur ama olay o kadar idealist gelişmemiş... İlk başta Ruslar gibi Alman taklidi ürünler yapıyorlarmış. Ürünler ucuza yurt dışına satıldığı için geçiniyorlarmış ama gelişme olmuyor tabi. Sonra devlet ihracata ciddi yaptırım uyguluyor, taklit ürün ithalatını engelliyor. İlk başta ciddi fakirlik oluyor, ama eli mahkum ARGE'ye yönelmek zorunda kalıyorlar. Vakit alıyor ama dünya piyasasını ele geçiriyor adamlar...

Optik'te LEICA ve ZEISS'ı harcadılar. Harley'i bitireceklerdi ki Amerikan hükümeti ithalat yasağı koydu 750cc üstü motosikletlere. Amerika'da araba piyasasını alt üst ettikler zaten. Pontiac, Oldsmobile bitti. Lexus, BMW ve MERCEDES'i geçti satışta...

Velhasıl Caponlar hiç anlamıyor ekonomiden. İnşaata abansalardı şimdi dünya onlarındı... :)

E-TEKİN
30 Ocak 2017, 07:02
Gerçekten sorunsuz otomobiller üretiyorlar

karadag.05
30 Ocak 2017, 07:21
İzolasyon/uğultu/lastik/yol sesi – İç mekandaki sesler ve yol tutuş
Fren Mesafesi diğer markaların aynı segment araçlarına göre daha kötü.
Frenlerdeki kronik zırıltı, titreme – şişme yamulma problemi
Boya kalitesi ve kullanılan metalın adiliği ve en önemlisi bagaj açma mandalı olmaması.

Bence bunlar hondanın ve diğer Japonların eksiliği. Bunlarda olsa süper olur. Accorda var gerçi bu bahsettiğim eksiklikler ama sadece onda var. Başka modellerde yok. Nissanı yağsız çalıştır hiç korkma tık demez. Diğer japonlarda öyle yine. Ben hiç japona binip yolda kalan görmedim. Bende opel vectra var 98 model 2.0 CD. Alırken sanayiden çıkamazsın diyorlardı ustalar arabayı aldım bu defa da ayıbımız mı oldu gelmiyorsun diye arıyolar :D Şans işide biraz ..

Seko
30 Ocak 2017, 09:56
Peşin not: Honda övücü değilim, sadece objektif gözlemlerimi yazıyorum.

10 yıldır honda civic marka araca biniyorum, şu ana kadar en küçük bir masraf çıkmadı, Yolda bırakmadı, üzmedi. Yaptığım sadece servis zamanı geldiği zaman servise götürmek, bu kadar.

1 yıldır da Honda cbf 150 motorsiklete biniyorum. Hiçbir sorunla karşılaşmadım.

İster istemez insan kendi kendine soruyor: bu adamlarda nasil bir iş ahlakı var ki, böyle sağlam ve kaliteli ürünler cikarip piyasaya arz ediyorlar. Ornek alınması gereken bir mevzu. Tez konusu adeta.

Ha ufak tefek sorunlar elbet oluyordur ama ben bu zamana kadar hondanin herhangi bir müşterisini mağdur ettigini gormedim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

Şunu da eklemeden gecemeyecegim, bugün sadece "honda" markasının isim bedeli bile milyar dolar edebilir. Sadece honda ismi.. Olaya bak. Bu markayı buraya getirene kadar nakış gibi işlemiş adamlar.

Ahlakla falan alakası yok. Diğerleri ahlaksız olduğu için mi sorun çıkaran araçlar yapıyorlar ? Garanti diye bir şey var ve garanti kapsamında olan araçlar arıza çıkardığında bunun firmaya büyük maliyeti oluyor. Sadece Honda değil tüm Japon'ların mühendislik sistemleri böyle. Adamlar hatasızlaştırmak üzerine kafa yoruyorlar. Bunun karşılığında da sadece işini gören ancak klasik hiçbir değeri olmayan araçlar üretiyorlar. Bugün bir Japon otomobilinin hayalini kurup posterine bakan kaç kişi gördünüz ? Japonlar tarih boyunca Ford Mustang ayarında bir klasik yapabilmişler mi mesela ? Veya motosikletten gidersek imaj olarak Honda Shadow nerede, Harlay Davidson nerede ? Forumda bir sürü Japon fanatiği var ve tıpkı Samsung'dan başka telefon bileyenlar gibi Japon'dan başka motor tanımıyorlar. İtalyan'a bile burun kıvırıyorlar ama malesef o ruh ve tasarımlar Japonlar'da olmuyor.

killingroad
30 Ocak 2017, 09:58
Japon mühendislerin gazeteci kılığında otomobil fuarlarına girip, Alman otomobillerinin altına yatıp abuk subuk yerlerini fotoğraflamaları çok çok eski değil. :) Hyundai de o yolun yolcusu, 20 sene sonra bizler için olmasa da daha genç kuşak için güzel bir imajı olacak.

Bu arada Japonlar'da kalitenin asıl timsali Toyota'dır, dünyaya Toyota Kalite Sistemi'ni hediye etmiş adamlar. Honda aslında biraz ikinci sınıf kalır Toyota'nın yanında. :) Birincil hedefleri Amerikan pazarı olduğu için, Japon otomobil üreticileri de ilk olarak sorunsuzluk üzerine gelişim aradılar, zira ABD'de hava sıcak, mesafeler uzun.

aera34
30 Ocak 2017, 10:39
Şimdi size bir Honda Japon fabrikasında olan olayı anlatıcam iyi dinleyin bir muhabir fabrikadaki olan biteni görüntülemeye gider fakat bir şey fark eder herkesin üstüne beyaz bir Önlük var tabi ilgi çektiği için fabrika yetkilisi ile konuşur işçilerin üzerinde neden beyaz Önlük var iş kıyafeti yok Fabrika müdürü şu şekilde cevap verir eğer önlüklerin üstünde ya lekesi varsa sorun var demektir adamlardaki ciddiyeti görebiliyor musunuz bu gerçek bir hadisedir bu olay 2006 yılında 600rr üretiminde çekilmiş belgesel

BigLion
30 Ocak 2017, 10:51
japonların abd de çok iyi piyasası olduğu doğrudur, özellikle orda nissan modellerine bayılmıştım, ve en çok satan markalardandır. Kelly blue book tan fiyat araşırması yapabilirsiniz, ama TR ile karşılaştırmayın hayata küsersiniz. Bu arada yakın gelecekte Tesla piyasayı alt üst edeceğini düşünüyorum o da ayrı.

c4gin
30 Ocak 2017, 11:02
Ahlakla falan alakası yok. Diğerleri ahlaksız olduğu için mi sorun çıkaran araçlar yapıyorlar ? Garanti diye bir şey var ve garanti kapsamında olan araçlar arıza çıkardığında bunun firmaya büyük maliyeti oluyor. Sadece Honda değil tüm Japon'ların mühendislik sistemleri böyle. Adamlar hatasızlaştırmak üzerine kafa yoruyorlar. Bunun karşılığında da sadece işini gören ancak klasik hiçbir değeri olmayan araçlar üretiyorlar. Bugün bir Japon otomobilinin hayalini kurup posterine bakan kaç kişi gördünüz ? Japonlar tarih boyunca Ford Mustang ayarında bir klasik yapabilmişler mi mesela ? Veya motosikletten gidersek imaj olarak Honda Shadow nerede, Harlay Davidson nerede ? Forumda bir sürü Japon fanatiği var ve tıpkı Samsung'dan başka telefon bileyenlar gibi Japon'dan başka motor tanımıyorlar. İtalyan'a bile burun kıvırıyorlar ama malesef o ruh ve tasarımlar Japonlar'da olmuyor.

Japonlarda da efsanevi araçlar var misal Nissan 200 ler
yada 350Z olsun 370Z olsun.

60-70 li yıllardan kalma yok sadece ama 90 lardan itibaren bir sürü efsane araçları var.

Datsun, RX7, RX8, 370Z, imreza sti, mith. evo, küçük motorlu mazda miata gibi gibi...

demirarch
30 Ocak 2017, 11:17
Fabrika yemekhanesinin duvarında kocaman ;

"VARLIĞI TOPLUM TARAFINDAN İSTENEN BİR MARKA OLMAK." yazıyor , satış rekorları kırmak değil , en seksi aracı yapmak değil ....

az kaldı ev kredisi bitsin.....

snappy x
30 Ocak 2017, 11:21
Amerikada honda accord marka bir arac sahibi vardı. Aracin ilk sahibi. sorunsuz bir şekilde tam 1 milyon km. Yapmış. Adami bulup sifir km. Bir accord hediye ettiler.

http://i.hizliresim.com/vX3PGD.jpg (http://hizliresim.com/vX3PGD)

Bahar89
30 Ocak 2017, 11:47
Honda övücü değilim ama 10 yıldır honda araç kullanıyorum :)
Şaka yapıyorum elbette.:joker:

Fakat bu işin mantığı çok basit. İşin ahlak ile akalası yok. Tamamen para ile alakası var.
Çin malı motosiklet 3 lira, honda 5 lira kawasaki 5 lira yamaha 5 lira. Arıza ücretini baştan alııyorlar işte :)
Sonra biz de arıza yapmıyor sanıyoruz :) Alalım bakalim bi tane SSangyong muydu neydi. Kaç km'de gümleyecek.

Çok basit aslında.

hokahey
30 Ocak 2017, 12:16
Bhr89, sen tamam o zaman. Git bir tane Çinli al. Sonra sanayi sanayi servis servis gez. Gezmek hoşuna gidiyo zaar. Emsallerin tur gezisi yaparken sen sanayi gezisi yap, servis turu yap, ustalarla haşır neşirol, sosyal cevren artar hem :) Nasil olsa yarı fiyatına aldin, adamlar seni bedava gezdiriyor degil mi muhahahaha.

Kafaya bak ya. marjinal olacağım derken, neyse...

mustafav
30 Ocak 2017, 12:51
http://i.hizliresim.com/77jBE5.jpg (http://hizliresim.com/77jBE5)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

Şaka bi yana ben de HONDA cıyım :)

fabialife
30 Ocak 2017, 13:16
adamlarda motor on numara kaporta sıfır. işimi görsün masraf çıkarmasın önemli değil dersen Türkiyede ilk bineceğin araba Toyota. Japonların en iyisi Mazda dır o ayrı.
adamlar en basit yoldan ve münkün olan en az teferruatla araba yapıyorlar, role sensör vs. mümkün olduğunca az. bu nedenle arıza çıkarma riski de aza iniyor.
Opel Vectra a kasadan sonra 1999 Honda Civic'imizde oldu. Astramızda sonra 1987 model Toyatamızda. şimdikileri bilmem ama japonların almanlara yetişmesi için daha çok fırın ekmek yemesi lazım. özellikle kaporta, yol tutuş ve güvenlik konusunda.
4 yıldır i30 kullanıyorum; donanım, yol tutuş, güvenlik vs. çok iyi ama kaporta ve tokluk hissi bir Skoda, bir Seat değil. ha servis ve müşteri memnuniyeti derseniz tüm markaları toplasanız bir Hyundai etmez.

aklıma gelmişken ilave edeyim siz Amerikaya satılan araçlarla ülkemize hatta Avrupaya satılan araçların aynı olduğunu sanmayın.
Amerikada özellikle otomotiv konusunda şartlar ve yaptırımlar çok daha ağır. bu nedenle Amerikaya ihraç edilen veya Amerika da imal edilen araçlar Amerikadaki şartlar ve kanunlar çerçevesinde daha titizlikle ve daha kaliteli üretiliyor.
bir tanıdığımda Amerikadan gelen Toyota nın aynısından bizde en full modeli olduğu halde ikisini karşılaştırdığın zaman kalite, donanım açısından bizimki garip kaldı.

hasmet
30 Ocak 2017, 15:29
Ahlakla falan alakası yok. Diğerleri ahlaksız olduğu için mi sorun çıkaran araçlar yapıyorlar ? Garanti diye bir şey var ve garanti kapsamında olan araçlar arıza çıkardığında bunun firmaya büyük maliyeti oluyor. Sadece Honda değil tüm Japon'ların mühendislik sistemleri böyle. Adamlar hatasızlaştırmak üzerine kafa yoruyorlar. Bunun karşılığında da sadece işini gören ancak klasik hiçbir değeri olmayan araçlar üretiyorlar. Bugün bir Japon otomobilinin hayalini kurup posterine bakan kaç kişi gördünüz ? Japonlar tarih boyunca Ford Mustang ayarında bir klasik yapabilmişler mi mesela ? Veya motosikletten gidersek imaj olarak Honda Shadow nerede, Harlay Davidson nerede ? Forumda bir sürü Japon fanatiği var ve tıpkı Samsung'dan başka telefon bileyenlar gibi Japon'dan başka motor tanımıyorlar. İtalyan'a bile burun kıvırıyorlar ama malesef o ruh ve tasarımlar Japonlar'da olmuyor.

Adamlar ikinci dünya savaşında yıkıldilar, toparladıktan sonra bu hale geldiler. Amerika gibi bir geçmişleri yok ki.

Ruhu konusunda genel olarak öyle. Ama Japonlar konservatif adamlar. Ama bu S2000, NSX, Magna V65, Valkyre Rune, LS-F, IS-F gibi ruh akan araçlar çıkarmalarına engel olmuyor, ender de olsa...

Bu arada S2000 geleceğin klasikleri arasındadır. Üretimi durduğundan beri fiyatları artıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------


şimdikileri bilmem ama japonların almanlara yetişmesi için daha çok fırın ekmek yemesi lazım. özellikle kaporta, yol tutuş ve güvenlik konusunda.

Güvenlik konusunda Japonlar uzun süredir Almanlarin önündeler. Güvenlik, kaporta kalınlığı, araba ağırlığı, kapının kapatırken çıkardığı ses değildir. Testlere bakın. Toyota Camry ve Honda Accord yıllardır bu konuda tavizsizdir.

Daha bir sene olmadı, arka arkaya Accord ve Passat kullandım. Accord daha iyiydi yol tutuşu açısından. Arkadaş ta onu aldı. Zamanında arka arkaya Z4 ve S2000 kullandım. S2000 çok bariz üstündü yol tutuşu olarak...

schumacher__
30 Ocak 2017, 16:22
tok kapı tutkunları da geldiyse konu tamam demektir :)

dünyayı biraz gezen çok rahat bir şekilde göreceklerdir ki avrupa dışında araba denildimi japon arabaları gelir. Dünyanın heryerinde her çeşit toyota, honda gibi japon arabalarını görürsünüz, ikinci el piyasasında da sağlamlıkları dolayısıyla en değerli araçlar onlardır. Zaten dünyada en çok satan marka da toyotadır, bakmayın bizdeki tok kapı düşkünlüğüne. Zengin arap ülkelerinde bile BMW, Mercedes vs pek tutulmazken land cruiser lar, lüks istersen lexus lar altın değerindedir. İstediğin gibi bin, kullan seni yarı yolda bırakmaz. Renault, peugeot vs arabalara ise zaten tek tük dışında rastlamazsınız, VW de eh işte, fakir kesimin elinde bir miktar görülebilir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

Ayrıca sadece şu suriye savaşına, ışid e bakın ne demek istediğimi anlayacaksınız. Savaş toyota marka araçların sırtında geçiyor. Tanklar vs. nin yanında toyota araçlar da zorlu arazi şartlarında, bakım vs olmadan tank gibi çalışıyor :) Buradan da ne kadar sağlam ve dayanıklı oldukları anlaşılabilir.

espresso
30 Ocak 2017, 16:59
10 yaşında bir Toyota Yaris arabam var. Ben alalı 7 yıl oluyor, aldığımda 3 yaşındaydı, sıfır gibi cillop bir haldeyken almıştım. Geçen haftasonu 130bin bakımı için arabayı aldığımdan beri sürekli gittiğim ustaya gittim. Yine sıradan periyodik bakımları yapıldı, sarf malzemeleri dışında ekstra masraf çıkarmadı. O zaman farkettim araba 10 yaşında olmuş, 7 yıl önce arabayı yeni almışken bakımını yaptırmak için bulduğum toyota özel servisinde o zaman çırak olan çocuklar büyümüş usta olmuşlar. Ve benim Yaris hala sağasağlam. İstanbul trafiği yüzünden orasında burasında oluşan çizikleri boyatmam dışında bir eksiği yok. Tabi baskı balata değişimi gibi ömrü dolunca değişen parçaların değişimi var en büyük masraf olarak. Bunun dışında 10 yaşında arabamın bakımına 330TL verdim.
Şimdi bu arabanın avrupalı muadili Renault clio ya da fiat palio, onların da hiç birinde Yaris'in sürüs rahatlığı yok ve 10 yaşını bırak 5 yaşında helleri bile benim arabamdan eski görünüyorlar. Varsın tok kapı sesi olmasın. 998cc motorlu toyotamdan memnunum.

Motosikleti alırken markalara bakarken de sırf Japon markalarından sorun yaşamamanın tecrübesiyle honda ve yamaha dışında markalara bakmadım. Gidip yamaha aldım.

hasmet
30 Ocak 2017, 17:50
Benim de Honda'ya karar kilmam CB900F Hornet ile oldu. Malum arabada hersey cok belli degil, ama motosiklette hersey ortada.

Motosikleti aldigimda 32 bin km'i gecmisti. Sifiriyla ayni motor sesi ve karakteri. Fark yok.

Yagi kendim degistiriyorum, seviyesi ve renginin zamanla degismesi gorunuyor pencereden. 6000 km geciyor degistiriyorum yagi, yine 6000 bin km geciyor, yine degistiriyorum, zerre eksilme yok.

Hava filtresine bakiyorum, tertemiz, bujiyi sokup bakiyorum, hem temiz, hem aralik olmasi gerektigi gibi. 25 bin km'de bir valf ayari var, foruma bakiyorum; adam 75 bin'de ucuncu kez acmis, yine degisiklik yapmadan kapatmis motoru...

E gidisi guzel, durusu guzel, tipi guzel, fiyati hesapli... Hararet yapmiyor, yolda kalmiyor, beklenmedik tepkisi olmuyor...

Bir kere dustum. Debriyaj kapagi bayagi cizildi. Cikardim, yag akmasini beklerken bir de ne goreyim, iceride ikinci bir kapak var. $35'e orijinal yenisini alip taktim. Iki dakikada yepyeni oldu. Yag bile degistirmeye gerek kalmadi. Resmen herifler kendinden slider monte etmisler. Bi suru vakit ve masraftan kurtuldum.

O deneyimden sonra herseyi mumkun oldugunca Honda almaya basladim... Tabii ki belli noktalarda eksiklikleri var. Ama dayaniklilik ve sorunsuzluk guzel sey.

TIGERSHARK
30 Ocak 2017, 19:44
(2017 civic) Honda nın Yürüyen aksamlarına lafım yok ama o iç plastik kalitesi ne kötüdür be arkadaş 88 binlik arabaya o kadar kalitesiz bir iç aksam yemin ediyorum doğan l de ki plastik kalitesi ile yarışır o kadar kötü idi
Arabada Mazda (2017) iç işçilik bakımından çok çok iyi keza Toyota'da bir o kadar ama honda peeeeeh

sport-turing
30 Ocak 2017, 20:04
Arkadaşlar bende iki adet motorsiklet var biri 2014 diğeri 2016 motorlar japon ama Honda değil arabam da 2015 wv alman hadi hep birlikte satalım fuar öncesi birer ikişer Honda motor alak

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Zamanında iki adet cbf150
Bir adette cbr 250 kullandım
Hepsinde sıfır almıştım
Hondaya hucuuuuum

jimi_hendrix
30 Ocak 2017, 20:43
Ahlakla falan alakası yok. Diğerleri ahlaksız olduğu için mi sorun çıkaran araçlar yapıyorlar ? Garanti diye bir şey var ve garanti kapsamında olan araçlar arıza çıkardığında bunun firmaya büyük maliyeti oluyor. Sadece Honda değil tüm Japon'ların mühendislik sistemleri böyle. Adamlar hatasızlaştırmak üzerine kafa yoruyorlar. Bunun karşılığında da sadece işini gören ancak klasik hiçbir değeri olmayan araçlar üretiyorlar. Bugün bir Japon otomobilinin hayalini kurup posterine bakan kaç kişi gördünüz ? Japonlar tarih boyunca Ford Mustang ayarında bir klasik yapabilmişler mi mesela ? Veya motosikletten gidersek imaj olarak Honda Shadow nerede, Harlay Davidson nerede ? Forumda bir sürü Japon fanatiği var ve tıpkı Samsung'dan başka telefon bileyenlar gibi Japon'dan başka motor tanımıyorlar. İtalyan'a bile burun kıvırıyorlar ama malesef o ruh ve tasarımlar Japonlar'da olmuyor.

japon hastası değilim ama şunun hastasıyımdır.

http://i.hizliresim.com/X9ZZdD.jpg (http://hizliresim.com/X9ZZdD)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------

NISSAN skyline R32 ABD de "godzilla" olarak tanınır ve amerikan spor araç satışlarının bitmemesi için amerika'ya ithalatı yasaklanmıştır. Bu sebeple ABD'ye getirilen r32 kasaların hepsi japonyadan gemi ile kaçak getirilmiştir. (sekizsilindir.com 90ların unutulmaz otomobilleri sayfasından alıntıdır)

Onun dışında efsane F1 pilotu AYRTON SENNA'nın da sahip olduğu HONDA NSX gibi bir 90'lar klasiği var. (Senna'nın kim olduğunu araştırın, gider türbesini yaptırırsınız zaten)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

Haa bir de hondanın japonya sitesine girin, adamların bize satmayıp kendileri bindikleri custom cafe racer ve custom chopper tarzı motorlara da bir bakın. Aynı şekilde yamahanın japonya sitesine de girin modellere bir bakın. Ve türkiye distribütörlerine bir de benim yerime sövün.

Haa bu arada Harley davidson iron 883 e sırf adı harley diye 50 bin tl para verilmez, bildiğin 250cc şasisi var motorda...

gogozh
30 Ocak 2017, 21:12
Japon araçlarının hepsinde bu disiplin titizlik sağlamlık var . ama bence mekanik konusunda mazda 'nin araçlarının üstüne tanimam .

Darkfriairs
30 Ocak 2017, 21:19
Üretim Ahlâk ile değil de disiplin, çalışma, azim gibi kelimeler ile anlatılırsa daha iyi olur diye düşünüyorum.

Eğitim tarafına hiç girmiyorum.

hokahey
30 Ocak 2017, 21:27
Hayır dostum, doğrudan ahlak. Örneğin ben patron olsam ve bir materyal uretsem, kullanicinin %100 memnuniyetini hedef alirim. Varsın 5-10 milyon dolar az kâr edeyim. İşte honda, toyota, mazda vs. Diğer japon firmaları tam olarak bunu hedef almış durumda. Yüksek ahlak normu işte tam olarak budur. Sadece kendini değil, başkalarının da mutluluğunu düşünmek. Gece gündüz para biriktirip emeğini sana veren insana parasının tam karşılığını teslim etmek.

F54
30 Ocak 2017, 21:30
Araba da honda dan ziyade toyota daha saglam arabalar
Yapar tr de japonların bu denli piyasada olma sebebidir toyota
Honda da güzeldir
Gizli hararet e dikkat

dyavol-77
30 Ocak 2017, 21:42
Peşin not: Honda övücü değilim, sadece objektif gözlemlerimi yazıyorum.

10 yıldır honda civic marka araca biniyorum, şu ana kadar en küçük bir masraf çıkmadı, Yolda bırakmadı, üzmedi. Yaptığım sadece servis zamanı geldiği zaman servise götürmek, bu kadar.

1 yıldır da Honda cbf 150 motorsiklete biniyorum. Hiçbir sorunla karşılaşmadım.

İster istemez insan kendi kendine soruyor: bu adamlarda nasil bir iş ahlakı var ki, böyle sağlam ve kaliteli ürünler cikarip piyasaya arz ediyorlar. Ornek alınması gereken bir mevzu. Tez konusu adeta.

Ha ufak tefek sorunlar elbet oluyordur ama ben bu zamana kadar hondanin herhangi bir müşterisini mağdur ettigini gormedim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

Şunu da eklemeden gecemeyecegim, bugün sadece "honda" markasının isim bedeli bile milyar dolar edebilir. Sadece honda ismi.. Olaya bak. Bu markayı buraya getirene kadar nakış gibi işlemiş adamlar.

Aaaa olur mu canım...Bajaj,Zontes,CF moto,Mondial RX-3 dururken Honda'nın esamesi okunmaz bunların yanında (ironidir),malum forumda sözüm ona ''çakma mühendisler'' var,lafım onlara...2011 yılında 0.km aldığım CB600F'im 35.000km'ye geldi fabrikanın taktığı aküyü daha yeni değiştirdim,6 yıl olmuş. Ne bir sorun,tekleme,yağlanma,su eksiltme,gösterge resetleme,yazılım güncelleme v.s.,ki beni forumdan tanıyanlar var...piste de girer,limitlerini de zorlarım hayvanın.

Stunt
30 Ocak 2017, 21:44
japon hastası değilim ama şunun hastasıyımdır.

http://i.hizliresim.com/X9ZZdD.jpg (http://hizliresim.com/X9ZZdD)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------

NISSAN skyline R32 ABD de "godzilla" olarak tanınır ve amerikan spor araç satışlarının bitmemesi için amerika'ya ithalatı yasaklanmıştır. Bu sebeple ABD'ye getirilen r32 kasaların hepsi japonyadan gemi ile kaçak getirilmiştir. (sekizsilindir.com 90ların unutulmaz otomobilleri sayfasından alıntıdır)

Onun dışında efsane F1 pilotu AYRTON SENNA'nın da sahip olduğu HONDA NSX gibi bir 90'lar klasiği var. (Senna'nın kim olduğunu araştırın, gider türbesini yaptırırsınız zaten)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

Haa bir de hondanın japonya sitesine girin, adamların bize satmayıp kendileri bindikleri custom cafe racer ve custom chopper tarzı motorlara da bir bakın. Aynı şekilde yamahanın japonya sitesine de girin modellere bir bakın. Ve türkiye distribütörlerine bir de benim yerime sövün.

Haa bu arada Harley davidson iron 883 e sırf adı harley diye 50 bin tl para verilmez, bildiğin 250cc şasisi var motorda...

Hocam 883 iron a bindim inceledim her yerinden parça kalitesi akıyor şase de çok sağlam geldi.

Darkcity2000
30 Ocak 2017, 22:54
kim söyledi yada nerede gördüm hatırlamıyorum, bilenlerde aslını astarını söylerlerse sevinirim
amerika da 2. el değeri yüksek olan markalar genelde japonlarmış ??? honda ve toyota

Amerikada amerikan arabaları para etmez, Japon araçları 2. El değeri çok yüksektir..çünkü arıza çıkarmazlar arıza çıkmatyınca fahiş servis işçilik ücreti ödemezler...

levend84
30 Ocak 2017, 22:55
Hayır dostum, doğrudan ahlak. Örneğin ben patron olsam ve bir materyal uretsem, kullanicinin %100 memnuniyetini hedef alirim. Varsın 5-10 milyon dolar az kâr edeyim. İşte honda, toyota, mazda vs. Diğer japon firmaları tam olarak bunu hedef almış durumda. Yüksek ahlak normu işte tam olarak budur. Sadece kendini değil, başkalarının da mutluluğunu düşünmek. Gece gündüz para biriktirip emeğini sana veren insana parasının tam karşılığını teslim etmek.

Aynen birader,''AHLAK''yoksa hiçbirşey olmaz,hee oluyor yaa abi adamlar yapıyor vs....yapılıyor ama başına bela oluyor,kimseye hayır getirmiyor,kısacası olmuyor

beyler,zorlamaya gerek yok...ahlak olgusu fabrikanın patronundan başlar,örnek eski çalıştığım işyerinde patronun kulakları çınlasın ulen arkadaş ha

bir gunde vaktinde maaşları yatır ama yok,fabrikada para yokmu? olmazmı var tabi,neyse proje tasarımını yaptım 3D ortamda sıra geldi prototip

imalatına ar-ge'de kaynakçı bir ustam var yanına gittim elimde 2D spekler selam verdım adamın moral bozuk tabi hepimizin öyle ama ben işime mesleğime

yansıtmam ama olay farklıymış,ben beyaz yaka olduğum için bizim maaşlar yatmıştı ,mavi yakanın maaşlar 1 hafta sonra yatacakmış ee benim ustanında

kredi kartı vs.odemeleri var adamın,biraz dertleştik neyse başladık işe profil ve destek braketlerinden iş makinasına (BOM)yapacağız ölçü

hassasiyetli ve kaynağın sırım gibi olması lazım neyse ustam aldı eline torç'u çat çat ölçmeden kaynattı geçti normalde işine özen gösteren

bir ustadır,yüzüme baktı,dedım ustam sonuna kadar haklısın gel bir çay içelim konuşalım dedim.....anlattık vel hasılkelam....

şimdi bu yoruma bazıları yaa arkadaş ustada hatalıymış oda yanlış yapmış vs gibi yorumlar gelecektir,ustam sonuna kadar haklı eee sonra ne oldu?

parçanın prototip onayı gelmedi ve patronun kulağına gitmiş beni ve üretim müh.çağırdı odasına neyse oturduk,o sormadan söyledim hakan bey;malum mavi yaka

arkadaşların motivasyon eksikliği var bunun sebebide maaş ödemelerinin aksaklığı,dolayısıyla bu onların performansını doğrudan etkiliyor.sizlik bir

durum yok arkadaşlar sizin maaşlar yatırıldı,dedim hakan bey,odemelerde,eşitlik olursa çifte standartın onune geçeriz,tabi yanımdaki muh.patron

yalakası olduğu için çıt yok,finans mudurunü aradı odemeler öğleden sonra hesaplardaydı,işi bitirdik projem seri üretime geçti,..3ay sonra

kovuldum..sağlık olsun daha iyi iş buldum,yakında ustamıda çalıştığım firmaya transfer edeceğim,
patron gününden önce ödemeleri yapar işçi yemekhanesinde yemeğini yer aynı dili konuşuruz kalender bir insandır vs vs...

bu işler böyledir beyler.. Ahlak olsaydı ''İŞÇİNİN ALIN TERİ KURUMADAN HAKKINI VERİN''kaidesine uyarlardı...

sağlıcakla...

Darkcity2000
30 Ocak 2017, 22:56
Araba da honda dan ziyade toyota daha saglam arabalar
Yapar tr de japonların bu denli piyasada olma sebebidir toyota
Honda da güzeldir
Gizli hararet e dikkat

Aslında Mazda Japonların içinde en iyi ve en kaliteli araç üreticisidir.

jimi_hendrix
30 Ocak 2017, 23:03
Hocam 883 iron a bindim inceledim her yerinden parça kalitesi akıyor şase de çok sağlam geldi.

hocam ben de inceledim tir tir titriyordu, adamlar demiri bol kullanmışlar ama sadece demiri bol kullanmışlar başka da bişey yapmamışlar. bir de intruder 800 inceledim öyle bir olay yoktu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------


Aslında Mazda Japonların içinde en iyi ve en kaliteli araç üreticisidir.

Ben kalite konsunda 1 subaru çok az farkla 2 mazda diyorum hocam.

hasmet
30 Ocak 2017, 23:04
Hayır dostum, doğrudan ahlak. Örneğin ben patron olsam ve bir materyal uretsem, kullanicinin %100 memnuniyetini hedef alirim. Varsın 5-10 milyon dolar az kâr edeyim. İşte honda, toyota, mazda vs. Diğer japon firmaları tam olarak bunu hedef almış durumda. Yüksek ahlak normu işte tam olarak budur. Sadece kendini değil, başkalarının da mutluluğunu düşünmek. Gece gündüz para biriktirip emeğini sana veren insana parasının tam karşılığını teslim etmek.

Patron olsaniz batardiniz... :) Bu kadar saf olmayin...

2 ornek vereyim Honda'nin sadece iyi niyetine tuketiciyi dusunmedigine, bir buyuk bomba da Toyota'dan...

1. Su an Amerika'da hala 1000cc Honda naked'in ABS'li versiyonu satilmiyor, Avrupa'da olmasina ragmen. Musterinin iyiligini dusunse o kadar guclu bir motorda standart yapar, tum Avrupalilar gibi. Ama diger Japon'lara karsi fiyat dezavantajini arttirmamak icin yapiyor. Tek masa arka catal mi onemli, hidrolik debriyaj mi onemli, yoksa surucunun guvenligi mi?

2. 2003-2005 Amerika Accord'a taktigi lastikler vijjjit diye kayiyor islak yolda. Sert hamur, cok az yakiyor, boylelikle de "en az yakan orta sinif araba" reklamini yapiyor. Ama bir suru kaza oldu onun yuzunden. Ben de "hydroplane" oldum. Bereket direge falan carpmadim. Lastigi degistirince aracin resmen ruhu degisti. Sarfiyat ta %10 artti.

Bunlar sadece benim basima gelenler...

3. Esas Toyota'nin Amerika'da bir suru arabasinin gaz pedali elektronik olarak takili kaldi ve arabalar deli gibi hizlandilar. Sonuc: 2000 kaza, 176 yarali, 16 Ölü. Problem bilinirken uzeri ortulmus, saklamis Toyota. 1.2 milyar dolar ceza odediler Amerika'da.

Alin size Japon ahlaki... daha var ornekler ama burada birakayim.

Yukarida yazdigim ovguleri bu gerceklerle dengeleyin. Ahlakmis, iyilikmis, bir yana. Uretim ve ticaret bu. Safliga gerek yok. Dikkatli olmak lazim. Daha dayanikli mi? Evet. Melek mi? Guldurmeyin adami.

banno1957
30 Ocak 2017, 23:05
şans eseri bunu okurken uzun zamandır youtube'da takip ettiğim İlkay Zaman'ın videosuna denk geldim buyrun izleyin :) amerika'da yaşıyor hyundai elantra almış anlatıyor :) https://www.youtube.com/watch?v=Xuj-dIpCYGA

GP500-1st
30 Ocak 2017, 23:11
Ahlakla falan alakası yok. Diğerleri ahlaksız olduğu için mi sorun çıkaran araçlar yapıyorlar ? Garanti diye bir şey var ve garanti kapsamında olan araçlar arıza çıkardığında bunun firmaya büyük maliyeti oluyor. Sadece Honda değil tüm Japon'ların mühendislik sistemleri böyle. Adamlar hatasızlaştırmak üzerine kafa yoruyorlar. Bunun karşılığında da sadece işini gören ancak klasik hiçbir değeri olmayan araçlar üretiyorlar. Bugün bir Japon otomobilinin hayalini kurup posterine bakan kaç kişi gördünüz ? Japonlar tarih boyunca Ford Mustang ayarında bir klasik yapabilmişler mi mesela ? Veya motosikletten gidersek imaj olarak Honda Shadow nerede, Harlay Davidson nerede ? Forumda bir sürü Japon fanatiği var ve tıpkı Samsung'dan başka telefon bileyenlar gibi Japon'dan başka motor tanımıyorlar. İtalyan'a bile burun kıvırıyorlar ama malesef o ruh ve tasarımlar Japonlar'da olmuyor.

Muhalefet olmak gibi olmasın ama

Bir muhendis olarak yazdıklarını sana yakıştıramadım. Bende büyük bir mustang hayranıyım ama o klasik araba sedece 1964 te kaldı. 80 lerin 90 ların ve 2000 lerin mustangi çöptür. 90 ları corvette'i altta fotoğrafı olan araç yanında teknoloji ve mühendislik olarak çöptür. ağırlık dağılımı berbat, süspansüyonu ve yol tutuşu berbattır. malzeme kalites yerlerde sürünür.

http://zombdrive.com/images/1991-acura-nsx-2.jpg

Ayrıca şu nissan GTR R35 in belgeselini baştan sona izledinmi bilmiyorum ama projenin başındaki adamın ve baş mühendisin dediği birşey var. Süper arabalar belli bir kesime hitap ediyordu. Ya çok zengin olanlara yada ileri seviye sürüş becerisi olanlara biz bu pazarı herkese açtık:)

Bir Ferrari 458 italia Nissan GTR dan daha egzotik olabilir, bana hangini istersin deseler 458 diyebilirim ama bu japonlara şapka çıkarılır adamların mühendisliği ve teknolojisi çok büyük saygıyı hakediyor:cat: sedece 100 bin dolar maliyete 230 bin dolarlık ferrariden daha kolay kullanılan ve daha hızlı bir arabayı anca japonlar yapar:cat: Yine sorunsuzluk olarak tüm ferrarilere rahmet okutur...


https://www.youtube.com/watch?v=jQyV7C00dxg&t=86s

levend84
30 Ocak 2017, 23:21
Muhalefet olmak gibi olmasın ama

Bir muhendis olarak yazdıklarını sana yakıştıramadım. Bende büyük bir mustang hayranıyım ama o klasik araba sedece 1964 te kaldı. 80 lerin 90 ların ve 2000 lerin mustangi çöptür. 90 ları corvette'i altta fotoğrafı olan araç yanında teknoloji ve mühendislik olarak çöptür. ağırlık dağılımı berbat, süspansüyonu ve yol tutuşu berbattır. malzeme kalites yerlerde sürünür.

http://zombdrive.com/images/1991-acura-nsx-2.jpg

Ayrıca şu nissan GTR R35 in belgeselini baştan sona izledinmi bilmiyorum ama projenin başındaki adamın ve baş mühendisin dediği birşey var. Süper arabalar belli bir kesime hitap ediyordu. Ya çok zengin olanlara yada ileri seviye sürüş becerisi olanlara biz bu pazarı herkese açtık:)

Bir Ferrari 458 italia Nissan GTR dan daha egzotik olabilir, bana hangini istersin deseler 458 diyebilirim ama bu japonlara şapka çıkarılır adamların mühendisliği ve teknolojisi çok büyük saygıyı hakediyor:cat: sedece 100 bin dolar maliyete 230 bin dolarlık ferrariden daha kolay kullanılan ve daha hızlı bir arabayı anca japonlar yapar:cat: Yine sorunsuzluk olarak tüm ferrarilere rahmet okutur...

https://www.youtube.com/watch?v=jQyV7C00dxg&t=86s

Aynen birader çok önce izlemiştim;


videoda nissanın mali sıkıntısını bu modelle çözerek şirketin kar ederek toparlanmasını sağlıyorlar sonuç olarak bu model gözbebeği oluyor o zaman son söz ''BRAVO'' ....


Sağlıcakla

hasmet
30 Ocak 2017, 23:23
Dengeli sevemiyoz biz. Ya meleklestirecez, ya seytanlastiracaz.

Ordan burdan duyduklarinla safini belirle, sonra da olumune saldir, gozun bir sey gormesin...

Ya bi tarafinin kili ol, ya da azili dusmani! iyi tarafi kotu tarafi olmaz. Ya mutlak iyi, ya mutlak kotu olacak. Kural oyle.

jimi_hendrix
30 Ocak 2017, 23:26
Muhalefet olmak gibi olmasın ama

Bir muhendis olarak yazdıklarını sana yakıştıramadım. Bende büyük bir mustang hayranıyım ama o klasik araba sedece 1964 te kaldı. 80 lerin 90 ların ve 2000 lerin mustangi çöptür. 90 ları corvette'i altta fotoğrafı olan araç yanında teknoloji ve mühendislik olarak çöptür. ağırlık dağılımı berbat, süspansüyonu ve yol tutuşu berbattır. malzeme kalites yerlerde sürünür.

http://zombdrive.com/images/1991-acura-nsx-2.jpg

Ayrıca şu nissan GTR R35 in belgeselini baştan sona izledinmi bilmiyorum ama projenin başındaki adamın ve baş mühendisin dediği birşey var. Süper arabalar belli bir kesime hitap ediyordu. Ya çok zengin olanlara yada ileri seviye sürüş becerisi olanlara biz bu pazarı herkese açtık:)

Bir Ferrari 458 italia Nissan GTR dan daha egzotik olabilir, bana hangini istersin deseler 458 diyebilirim ama bu japonlara şapka çıkarılır adamların mühendisliği ve teknolojisi çok büyük saygıyı hakediyor:cat: sedece 100 bin dolar maliyete 230 bin dolarlık ferrariden daha kolay kullanılan ve daha hızlı bir arabayı anca japonlar yapar:cat: Yine sorunsuzluk olarak tüm ferrarilere rahmet okutur...

https://www.youtube.com/watch?v=jQyV7C00dxg&t=86s

Şu nsx ten türkiyede 1 tane bile olsaydı amcam alacaktı ama yok işte, varsada yabancıya satılık.

levend84
30 Ocak 2017, 23:33
Şu nsx ten türkiyede 1 tane bile olsaydı amcam alacaktı ama yok işte, varsada yabancıya satılık.

aynen hocam makina fena bakıyor:)muhendis nasıl bir A,B,C sütunu tasarlamış bravo,tasarımcıyım catia kullanıyorum bu şekilde surface ile modelleme yapmak nedir? nasıl bir shape kombinasyonu,ön çamurlukla sinyal formunun kesişimi nedir yaa arkadaş helal olsun....

http://i.hizliresim.com/PnjyLN.jpg (http://hizliresim.com/PnjyLN)

Mamba09
30 Ocak 2017, 23:37
Dengeli sevemiyoz biz. Ya meleklestirecez, ya seytanlastiracaz.

Ordan burdan duyduklarinla safini belirle, sonra da olumune saldir, gozun bir sey gormesin...

Ya bi tarafinin kili ol, ya da azili dusmani! iyi tarafi kotu tarafi olmaz. Ya mutlak iyi, ya mutlak kotu olacak. Kural oyle.

bu konudaki en güzel yorum heralde...
yahu niye fanatikleşiyorsunuz ki. honda'da iyidir, suzuki'de iyidir. hepsi bi ürün yapıp satmak için var. sizin anlattığınız efsaneleri belki kendileri bile bilmiyorlar. :) metal yığınlarına duygusal olarak bağlanmayın, vallahi psikolojik bi sorun bu. :)

hasmet
30 Ocak 2017, 23:56
Şu nsx ten türkiyede 1 tane bile olsaydı amcam alacaktı ama yok işte, varsada yabancıya satılık.

En son araba arayisimda adaylardan biri de ikinci el NSX'ti... Super araba olmasina ragmen diger herhangi bir Honda kadar dayanikli oldugundan ikinci el fiyatlarini da iyi koruyorlar. 5 yasinda 4 ceker 911'ler yari fiyatina giderken yakin model NSX'ler deger kaybetmiyor. Niye caydim:

1. Distan hala mukemmel ama ici cok eski.
2. Tamamen aluminyum govdenin tamiri sorunlu.
3. 300 beygir 90 yilinda iyiymis ama 5 sene once itibariyle cok da aman aman degil, ozellikle de agirliga vurulunca
4. Temiz ornekleri az, turbo takilmis irzina gecilmis ornekleri cok, malesef.
5. 25 senelik platform ve malzeme yasini belli ediyor ister istemez.

Iyi taraflari:
1. Ortadan motorlu araba hissi gercekten ayri bisey...
2. Bagaji var! (muadillerine bakin, anlarsiniz)
3. Honda. Civic kadar guvenilir.

oof off.

bakalim belki bir IS-F nasip olur ileride...

http://www.automobilesreview.com/gallery/lexus-is-f/lexus-is-f-05.jpg

tipsiz biliyorum. Ama 450 beygir yaw... V8... hemi de Toyota.

MazhaRR
31 Ocak 2017, 00:23
98 model honda çapa makinemizi ve jeneratörümüzü hala daha kullanıyoruz.Honda bambaşka birşey.

hokahey
31 Ocak 2017, 00:30
Sitem ediyorsunuz ama işini hakkiyla yapan övülür aga. Para veriyoruz kardeşim. Hakkımı teslim edeni sabaha kadar överim ben burada :) övgü içinde bırakırım.