PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Asya gy 200 tay tekleme elektrik kesintisi!!!!



gökhan aksoy
19 Ocak 2017, 08:29
Merhabalar
Asya gy 200 motorum ilk calisinca gaz yemiyor.biraz calistiktan sonra biraz daha iyi gaz yemeye basliyor.
Ve motor giderken acayip tekleme yapiyor bunu neden yapiyor ?

levend84
19 Ocak 2017, 08:39
Merhabalar
Asya gy 200 motorum ilk calisinca gaz yemiyor.biraz calistiktan sonra biraz daha iyi gaz yemeye basliyor.
Ve motor giderken acayip tekleme yapiyor bunu neden yapiyor ?

Karburatöre,bujiye baktır,motoru iyice ısıt..

gökhan aksoy
19 Ocak 2017, 09:59
Buji zaten yeni. Ama yinede tekliyor bu motor isinsada tekliyor acaba beyinden filan ni atesleme sisteminden mi diye düşünüyorum

Sinan219
19 Ocak 2017, 11:14
Jiklene bak bakalm bi açık unutmuşsan olabilir bana da aynı şeyler olmuştu jikleyi unutmuşum :)

gökhan aksoy
19 Ocak 2017, 12:08
Jiklene bak bakalm bi açık unutmuşsan olabilir bana da aynı şeyler olmuştu jikleyi unutmuşum :)

Keske öyle olsa ama daha büyük bi sıkıntı var gibi :))

GaCCaLL
20 Ocak 2017, 09:30
Kardeş benzin depo kapağını sök birde öyle dene benzin yetiştiremediğinden de yapabiliyor bazen.

oxus
20 Ocak 2017, 09:53
buji kablosu olabilir

Carbondioxid
20 Ocak 2017, 10:21
Basitten külfetliye ...

Kablo ve fişlerde oksidasyon / temassizlik gevseme.

Depo havalandırma.

Karbüratör ayarsızligi hava/gaz.

Buji kablosu.

Buji piposu.

Ateşleme bobini.

Konjektör.

Beyin / cdi

Statör sargi.

Evvela karburator sihhatine baktirin derim.

gökhan aksoy
26 Ocak 2017, 15:48
Basitten külfetliye ...

Kablo ve fişlerde oksidasyon / temassizlik gevseme.

Depo havalandırma.

Karbüratör ayarsızligi hava/gaz.

Buji kablosu.

Buji piposu.

Ateşleme bobini.

Konjektör.

Beyin / cdi

Statör sargi.

Evvela karburator sihhatine baktirin derim.

Elejtrik tesisatini komple yeni aldim bunu kendim takabilirmiyim. Bunun semasi filan var midir acaba

Carbondioxid
26 Ocak 2017, 16:15
Elejtrik tesisatini komple yeni aldim bunu kendim takabilirmiyim. Bunun semasi filan var midir acaba

Modellerin şemaları olsa gerek , tay200 bi dönem bayaa popüler idi , evvela sayfasına yazın derim.

Şemalara herzaman güvenmemek gerek , kendi motorumun tüm tesisatını kendim sıfırkamıştım izoleli yurtdisindan fişler terminal pensesi , 1.sınıf bakır kablolar bağları vsvs ne uğraşmıştım neşteri elime soktum kazaen akan kandan bayılacak oldumdu.... vsvs macerası bol idi hatırıma geldi yazayım dedim.

Tesisat yenilemek eğer tesisat tam uyumlu ise basit sayılır , bir düzleme aktarip yeni eski tesisati uzattiginizda iskelet gibi yapisi ortaya çıkar , keşke bende tesisat bulabilse idim.

Eski tesisatın şase üstünde iken net fotolarını alın genıs dar , her bağlantı fişine kaclı olduğuna renklerine dikkat edin , bol kaljteli izolaband ve küçük orta büyük kablo bandı lazım olabilir.

Bana kalirsa iyi bir ustadan yardım alın derim , basit gibi görünsede bi yerde olusan bir kılçık herşeyi berbad edebilir.

arda4
26 Ocak 2017, 16:25
Hazır tesisatı almışsın, buji buji piposu da değişmiş.

Kaliteli bir tane ateşleme beyni, kaliteli bir konjektör de al götür güvendiğin bir servise komple değiştirsin. (Muhtemelen Mondial Z-one 180'inkiler uyar, beyni ve konjektörü söküp parçacılara götürürsen daha kolay bulursun)

Hazır bakım da yaptırıyorken subap boşluğunu da kontrol etsinler.

Sorunun %95 çözülür. Eğer çözülmezse egzantrik zinciri, gergisi değişir, egzantrik ve subaplar kontrol edilir. işlem tamam :)

Sana şu kadarını söyleyelim canını sıkma kesinlikle hallolacak bir problem. Arkadaşlar söylemiş bütün soketleri söküp kontak temizleyici ile temizleyip tekrar taksan bu bile sorunu çözebilir. Ama madem el atmışşsın komple elden geçsin, güzel güzel yıllarca bin :)

gökhan aksoy
26 Ocak 2017, 17:21
Hazır tesisatı almışsın, buji buji piposu da değişmiş.

Kaliteli bir tane ateşleme beyni, kaliteli bir konjektör de al götür güvendiğin bir servise komple değiştirsin. (Muhtemelen Mondial Z-one 180'inkiler uyar, beyni ve konjektörü söküp parçacılara götürürsen daha kolay bulursun)

Hazır bakım da yaptırıyorken subap boşluğunu da kontrol etsinler.

Sorunun %95 çözülür. Eğer çözülmezse egzantrik zinciri, gergisi değişir, egzantrik ve subaplar kontrol edilir. işlem tamam :)

Sana şu kadarını söyleyelim canını sıkma kesinlikle hallolacak bir problem. Arkadaşlar söylemiş bütün soketleri söküp kontak temizleyici ile temizleyip tekrar taksan bu bile sorunu çözebilir. Ama madem el atmışşsın komple elden geçsin, güzel güzel yıllarca bin :)

Tesisat kablolari ike beraber
Beyin
Flaşör
Ateşleme bobini
Stator
Yeni olmayan konjektör kaldi tek
Sıkıntı aslinda Trabzonda usta yok adamlara gösteriyorsun bi dünya para istiyorlar olacak mi o da belli degil en son care kendim motorun tesisatina baka baka kendim yenisini takacam zor görünmüyo zaten

zaferkarizma
26 Ocak 2017, 19:27
sadece motor bloğunun sol tarafında bulunan volantı kontrol et-değiştir. birde unutma tay larda hava filtresi boğazı sıkıntılıdır. karburatör hava filtre kuutusu arasındaki boğazda yarık açılma hava alma varsa tekler.

muhammetcon
26 Ocak 2017, 19:55
bence karbüratör

gökhan aksoy
27 Ocak 2017, 00:10
sadece motor bloğunun sol tarafında bulunan volantı kontrol et-değiştir. birde unutma tay larda hava filtresi boğazı sıkıntılıdır. karburatör hava filtre kuutusu arasındaki boğazda yarık açılma hava alma varsa tekler.

Bu motor krank kirdi
Bu motora sifir krank
Ekzantrik zinciri
Statator sargi
Sibablar
Piston sekman
Degistirdim bu motoru toplayamadi toplayan usta
Motorum icinden tak tak ses geliyo
Teklemede yapiyor ayni zamanda
Bazi usta mars rublesi balansör degisecek diyo
Diger usta volant diyor kararsiz kaldim

VİCTORY06
03 Ağustos 2018, 23:14
Herkese iyi günler diliyorum. Anlaşılan o ki tekleme sorunu yaşayan tek kişi ben değilim . motosikleti yaklaşık 2 ay önce aldım. Aldığım günden beri motosiklet ( sayın ASYA GY200 ) bana epey sorun çıkardı. Kalkışlarda gazı sonuna kadar açmam gerekiyordu ki kalkışını tamamlasın. Kalktıktan sonra sürekli tekleme sorunu yaşıyordum. Tekleme beni canımdan etti ve motosiklete nalet edecek hale geldim. Ankara’da ikamet eden birisi olarak kime götüreceğim kimin nasıl tamir edeceği, ne kadar masraf çıkaracağını (ustaların ne kadar masraf çıkartacağını ) bilmiyordum. İşyerime park ettikten sonra akşam eve dönecekken kontağı taktım marş basmıyor. Teknik bilgim de zayıf ne yapacağım bilmiyorum. Vurdurma tabir edilen hareketle çalıştırdım. 1,2,3 sefer böyle devam etti. Ama bu beni epey rahatsız etti. İşyerime ismi lazım değil bir usta çağırdım bujidendir dedi bujiyi söktü alt tarafa bir tokmak darbesi indirdi motosiklet çalıştı. Bu arada 80 tl fatura çıkardı bana. Teklemeyi önemsemiyorum artık ölümü gördük ya sıtmaya razı olduk. Neyse 1 hafta bindim ikinci hafta tekrar motor sustu bu sefer yine iteleyerek çalıştırıp başka bir ustaya ( artık usta arayışındayım ) o da aküyü ölçtü akü sağlam buji yeni sıkıntı marş motorundan dedi bir tokmakta o vurdu marş motoruna motor yine çalıştı o insaflıymış tokmak parası 5 tl aldı. Ama bana bu geçici çözüm marş motorunu değiştir dedi teklemeyi sorduğumda onun işi çok bırakacan karbüratöre bakacaz falan filan. neyse arızalar süreklilik arz edince mahalli tamircilere gitmeye başladım mahalledeki tamirci kardeşlerimde bakarız bakarız abi de bunun işi çok işlerde yoğun bırakırsın bakarız 700 tl ye tüm motoru sıfırlarız sonra uzun süre binersin dediler. Ama aklımda bir soru işareti var bunun bir sebebi olmalı diye. Neden tekleme yapar ne olur diye. Sorunumun çözümünde sıra; Google dan aratıyorum Asya tekleme sorunu diye bir baktım aynı sorunlar, orada bir arkadaş Çankırı caddesinde Tayfun Motor diye bir yerle alakalı olumlu yorumlarda bulunmuş. Tamiratları temiz hakkı neyse onu alıyorlar falan filan. İnternetten telefonlarını aradım karşıma daha sonradan tanıştığımız ilker bey çıktı. Gayet kibar bir şekilde uzun süre beni dinledi. Buyrun gelin bakalım dedi neyse gittim dükkana motosikleti verdim bir müddet başında durdum. Ustalardan Başusta Hamdi bey, geleceğin bir numaralı ustası (Ustaların Ustası olacak bence) Serkan usta ve Mehmet usta parçaları sökmeye başladı, ilk etapta marş motorunu değiştirdiler . sonra kapağı açıp statörün bağlantı kablolarını yenilediler. Neyse karbüratör ve diğer elemanlara da bakalım dediler bende motosiklet kalsın bitince ararsınız alırım dedim. Serkan usta abi motoru test ederim ararım hatta eve giderim bir gün uzun yolda denerim diye bilgilendirdi telefonla tekrar arayıp tamam dedim. 2 gün sonra motorun hazır gel al dedi ama hala içimde bir kuşku var acaba diye. Gittim aldım motosikleti işyerine kadar sürdüm benim motosikletim gitmiş abartı olacak ama gy 200 değil gs1200 gelmiş . aldığım günden beri ilk defa istekli olarak sürdüm ve önyargım değişti motosiklete karşı. İyi reklam yanına bir müşteri getirirken, kötü reklam 10 müşteri kaybettirir. Sorunumu çözdüğü için tayfun moturun yöneticilerin olan Tayfun ve İlker bey, Baş ustamız samimi adam Hamdi bey , gönüllerin bir numaralı ustası Serkan kardeşim ve Serkan’ın ekürisi Mehmet ustaya çok teşekkür ederim. Motorunuzda bir sıkıntı çıkarsa da gönül rahatlığıyla gidebilirsiniz. Sıkıntı çıkmazsa da –ki inşallah çıkmaz-- çaylarını kahvelerini için. Sıcak samimi bir ortamları var. Herkese iyi günler.