PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Direksiyon sınavından 4 defa kaldım. Yeni kurs arayışım var.



ismaileren
09 Ocak 2017, 17:12
Merhaba arkadaşlar.

Bursa - Yıldırım bölgesinde sınavlarıma girdim.
Öncelikle belirtmek isterim ki; kursum çok iyiydi.
Daha önce motosiklet üstüne hiç oturmamış benim gibi birisini motosiklet sürer hale getirdi.
A sınıfı ehliyet almak isteyenlere gönül rahatlığı ile önerebilirim.
Kurs ismi belirtmenin forum kurallarına uyup uymadığını bilemediğim için yazmıyorum kurs adını şimdilik.

Madem kurstan memnunsun, niye aynı kursta tekrar etmiyorsun diye sorabilirsiniz?
Sebep şudur ki; Bursa-Yıldırım MEB sınav görevlileri çok katı.
Denge platformunda sadece tekbir defa dahi tekerler düşse sınavdan kalıyorsunuz.
Ve sınav alanımız ise oldukça ustalık gerektiren türden bir sınav alanı
Şu videoya bakınca ne demek istediğimi anlayacaksınız.
BURSA - YILDIRIM MOTOSIKLET SINAV ALANI (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10211110468618149&id=1249538662)

Son sınavda denge platformundan düşmemek için hızlandığımda 31 Aralık gününün soğugu ve son sınav olmanın verdiği stresle biraz heyecan yaparak azıcık fazla hızlandım ve sınavım denge platformunun hem bitiminde karşınıza çıkan kaldırım ucuna çarparak motoru devirmek suretiyle hüsranla bitti. 70hp motoru telef ediyordum az daha.
4 direksiyon sınavından da trafiğe dahi çıkamadan denge platformu yüzünden kaldım.
Artık kaldırıma çarpma korkusu olmadan platform geçişi yapabileceğim bir kurs yeri arıyorum.

Sizlerden öğrenmek istediği şey;
Bu ikinci sefere kurs başvurusu yaparken ilkinden farklı yapmam gereken birşeyler var mı?
Yoksa birincisi ile aynı prosedürler mi geçerli olacak?
Bursa veya Yalova bölgesinde A sınıfı için tavsiye edebileceğiniz kurslar hangileridir?

Teşekkür ederim cevaplarınız için şimdiden

gogozh
09 Ocak 2017, 18:13
merhaba ısmaıl
sımdı kı sısteme gore zaten nerede sınava gırersen gır o parkurda yapacagın tek bır hata kalmana sebep oluyor . vıdeoyu da ızledım ama parkurun kotu olma ısı sadece mevsımsel bı durum. yanlıs anlama ama ehlıyet sınavından once egıtım alma gıbı bı durumun varsa cok faydası olur sana .
ehlıyet sınav prosedurunu bılemıycem ama bursa yıldırım'dı yanlıs hatırlamıyorsam orada bı ısyerıne makına kurmustum ıstersen bı arayıp sorayım ehlıey kursu yada egıtım alabılecegın bıyer var mı dıye .
kolay gelsın bıde heyecan panık yapma sınav da gerek yok buna .

EldekiDebryj
09 Ocak 2017, 18:19
Diger kurslarda da sınavda hata yaptiginda kalırsın. Gösterdiğin alan ustalık gerektirecek bir alan değil. Bu parkur hepsinde ayni, hatta o beyaz iki yuvarlak 8 cizmek icinse geniş bile yapmışlar. Ayni parkuru bize taş, toprak, cukurlu arazide calistirmislardi, asfaltta degil bak.
Bence kurs degistirmek yerine motosikletle daha fazla çalış.

GB79
09 Ocak 2017, 18:31
İnanın bu parkur trafikte karşılaşacaklarınızın yanında hiçbir şey. Bu parkuru geçemiyorsanız trafikte de sağ kalma şansınız düşük.

zaferce
09 Ocak 2017, 18:37
Alan dandik eyvallah, belli ki meb de bildiğimiz meb ama kurs yavaş manevra (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/173498-yavas-manevra.html) yapmanın doğru tekniğini öğretse ne o sekizi yatarak dönmek gerekir ne de metal zemin sonu çarpma derdi olur.

Motosikletle ilgili her türlü iş ve işlemin her adımında motorcular olmalı. Motorla alasız tipler bu işlerde paydaş olunca sıkıntı hep.

mustafav
09 Ocak 2017, 18:48
Aslında sınav alanı çok da kötü değil. Benim geçtiğim platform daha yüksek ve daha dandikti. Önceden sırf o platformda antreman yaptım. Diğer taraflar çok zor değil. Ancak sınava girmeden defalarca sınav videosu izledim. Platformdan nasıl geçilir hocalar püf noktası veriyor. Düzgün bir strateji ile kolayca geçilebilir. Platform üzerindeki hız çok önemli. Yavaş gidince düşme riski artıyor. Çok hızlı da olmayacak tabi. Kolay gelsin.

qıp
09 Ocak 2017, 19:05
patron sensin
onu dengeye de kündeye de sen getirirsin
elçik iteklemeye çalıştığında aşağı kaçar. ikitekerliyi o tarafa yatırmış olursun. beğenmedin öbür tarafa yatır. korkma
"kanar ellerin korkarsan eğer"
gerekirse biraz gaz ilaç gibi gelir
rasgele

ismaileren
09 Ocak 2017, 19:41
Sınav alanı yapılamayacak kadar zor değil.
Bu konuda sizinle hem fikirim.
Kurs eğitmeni ile pratik yaparken birçok kez geçmeyi başarıyorum da.
Ama sınav zamanı bir heyecan basıyor.
2013 ER-6N 'de zayıf makine değil. İnsanı ürkütüyor biraz.
Sınavda da en ufak şeye anında tepki verince hata yapar hale geliyorum.

Pratik yapmayı elbette isterim ama ehliyetsiz pratik yapmak için 50hp üzeri motor bulmak pek kolay değil.
Ayrıca kurs hocası ile defalarca trafiği de çıktım. Trafikde sıkıntı yaşamıyorum.
Ve ayrıca kendime CBF150 aldım ve ehliyetsiz şu anda 1000km tamamladım.
Ama gel gelelim sınav zamanı geldiğinde şu denge platformu bende fazlasıyla stress yapıyor ve eğitim zamanı geçtiğim yeri geçemez hale geliyorum

trapmania
09 Ocak 2017, 20:29
Sana vereceğim tek tavsiye özellikle denge platformundayken gaz ayarınla asla oynama nasıl giriş yaptıysan motoru öyle çıkart hatta yapabilirsen hafif gazla gir sonra (boşta) platformun sonuna yetecek hızın varsa debriyarajla çıkart yumuşacık gidersin sonrada geçersin diye düşünüyorum.

HondaCBR1111
09 Ocak 2017, 20:33
Bizim arkadaş 2-3 ay içinde ehliyeti aldı.Eğer sen daha önceden sürmeyi biliyorsan.Tecrübe edindiysen bizim buraya gelmeni tavsiye ederim.Arkadaş çok memun kaldı.Aldıktan sonra hatta araba kursuna yazıldı.3 Defa sınava girdi aldı ehliyeti hemen zorluk çekmeden

enescanatar
09 Ocak 2017, 20:46
memurlar için "salla baş al maaş" dedikten sonra kapattım. siz parkur için eleştiri yaparken personel hakkında ithamda buluyorsunuz bir kamu personeli olarak çok itici geldi bana ve kapattım videoyu. yorumlarda söylediğin gibi trafikte iyiyim ama o denge platformunda heyecanlanıyorum diyorsun peki burda meb in kusuru ne? seni meb heyecanlandırmıyor ki. o parkuru geçip ehliyetini alan binlerce insan varken sen geçemiyorsun diye sorun neden meb de oluyor.

KPSS'ye hazırlanmış bir öğrenci hem de çok iyi şekilde. Deneme sınavlarında 90-100 net yapıyor. sınava giriyor heyecan yapıyor 75 80 net yapıyor. burda kimde hata?

linkinpark20
09 Ocak 2017, 21:27
Bence platform cok sacma bir uygulama. Zaten genellikle motosikletin "m" sinden anlamayan adamlar gozetmen olunca boyle oluyor. Hadi yiyorsa en ufak hatada arabacilari da birakin. Ayagini bir kere yere koydu diye kalan adam gordum. Ya da damacana su tasiyip kursun dandik 100 mg prince motoru stop edince calismadigi icin "daha motoru calistirmayi beceremiyorsun" diye birakilan. Simdi mg prince ciler isyan eder. Altin elbiseli yapinca iyi biz yapinca auu ne auu

gegor45
09 Ocak 2017, 22:05
Zaten öyle bir hatada bizi de eliyolardı fakat rampaya girerken gaz açıp ve full karşıya bakınca oluyo. sadece karşıya bakın yere bakmayın yaparsınız .Ben çalışırken yapamayabiliyosun, sınavda yaptım full karşıya bak girmeden önce de devam ederken de

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

yere bakınca asla olmuyo

blacktulip
09 Ocak 2017, 22:13
Çözüm burda abi. (https://www.google.com.tr/search?q=gus%C3%BCl+nas%C4%B1l+al%C4%B1n%C4%B1r&biw=1024&bih=658&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwikrsTz4rXRAhUDWBQKHTORBFMQ_AUIBSgA&dpr=1)

acemi60
09 Ocak 2017, 22:15
- Sınav alanı hem güvenlik, hem de sürüş becerilerinin sergilenebilmesi açısından uygun değil.
- Sınav alanını M.E.M. denetiminde sürücü kursları ortaklaşa dizayn ederler. Sürücü kursları bu işi becerememişler.
sınav alanı çok küçük. Daha büyük bir alan bulunup M.E.M'ne teklif edilmesi gerekirdi.
8 çizme sahasının sınır çizgileri sürüş güvenliğini bozacak kadar kalın çizilmiş. (Islakta boyalı zemin üzerinde tekerler kayar)
platform tartan malzeme yerine ıslakta çok kayan metal malzemeden yapılmış. Kaldırımın hemen yanında olması nedeniyle yeri de uygun değil.
Eksiklikleri yazmaya devam edersek bu yazı çok uzar.

Platformun son 5 santimetresinde düşmüş olsa bile aday başarısız olur. Eğer bunu bilmiyorsa öğrenip sınavlara ondan sonra katılması gerekir. Sürücü kursu hocasının ifadesine göre platformdan iki kez geçmesi isteniyormuş. Bildiğim kadarıyla platfotmdan 1 kez geçiriliyor.

Yine duyduğum kadarıyla sürücü kursu yetkilileri platformun sınavdan kaldırılması, yerine yere çizilmiş iki çizgi arasından çıkmadan sürme alanı yapılmasını gündeme getiriyorlarmış. Ben de aynu fikirdeyim. Platform yerine iki çizgi arasından sürüş yapma alanı konulması daha uygun. Platformdan düşerek kalçasını kıran aday bile görülmüş.

Xavosa
09 Ocak 2017, 22:18
Vay be nasil degismis isler.
Ben alirken ehliyeti mobiletten bozma motorla vites degistirmeden iki engel arasindan gecip geri donmustum o kadar.

RoseLuslie
09 Ocak 2017, 23:09
Hocam bende bursada eğitim vadisinde bir okulda girdim sınava. Gördüğüm kadarıyla kullanıma açık bir alan her ne kadar kötü olsada madem motorunda var. Git parkura çalış kendi motorunla yapıyorsan sınav motorunlada çok zor olmaz. Ben de sınava girmeden 2 hafta önce ybr aldım sınava giriceğim motorda pulsar 150. Güç olarak bir fark yok alışmışsan ve acemi olunca o fark gözünü korkutuyor. Merkez taraflarında bir kursa gidersen eğitim vadisinde girersin büyük ihtimal. Sana önerim denge de önüne bak düşüceğini düşünme ve hangi hızla girdiysen o hızda kal yavaşlarsan dengen bozulur. Başarılar

SHaDooM
09 Ocak 2017, 23:19
Motosiklet eğitimi veren kuruluşlar var. Oralardan yardım alabilirsin. 125 veya 150 lik makina ile başlatıp yavaş yavaş cc yükseltiyorlar. Bence bu işini rahatlıkla çözer.

SuleymanE
10 Ocak 2017, 01:36
Valla benim ehliyet aldığım zamanlarda böyle parkur vs yoktu, hatta sınav için bizim kurs scooter getirmişti şok olmuştum :)

Hep vitesli motosiklet sürmüşüm o zamana kadar, hiç scooter kullanmamışım, bir baktım ki sınav motoru scooter :sunny:

Sınav dediğim de lafın gelişi hani. İlerden dön gel, dönüşte ise 2-3 kuka arasından slalom yap tamam.

Geçen seneydi sanırsam sınav için yeni parkur yapıldığını duydum, merak edip gittim eğitim alanına ve dedim ki keşke bizim zamanımızda da bu parkur olsaymış. Şöyle bir yapılması istenenleri sırayla yaptım, platformdan 6-7 kez (hiç düşmeden) çok rahat geçtim, 8 çizdim bol bol. çeşitli hızlarda slalom çalıştım ve gerçekten hoşuma gitti, düşük hız manevraları için gayet güzel.
Tamam, sizin sınav alanı gerçekten kötü durumda ama yine de motosiklet kullanmasını bilen bir kişi için 8 çizme ve platformdan geçmek çok basit işler. Bence daha iyi şartlarda yer aramak yerine bu zorlu şartlara siz adapte olmayı deneyin. Gerçek trafikte o parkurda yaptığınızdan çok daha fazla ve riskli manevralar yapmanız gerekebiliyor çünkü.


Sınava kendi motosikletiniz ile girebiliyorsanız, boş vakitlerinizde gidip bu parkurda kendi motorunuzla çalışın, inşallah sınavı da kolayca geçersiniz bu pratikler sayesinde.
Şimdiden başarılar dilerim.

bilirkişi
10 Ocak 2017, 03:59
Parkuru tamamladıktan sonra trafiğe çıkmıştım 2 tur attıktan sonra tekrar sınav alanına geldim her şey bitti sanıyordum 5 dk m daha varmış tekrar parkurda sürdürdü görevliler en az 5 kez geçtim o demirden. Bazen ben kabiliyetsizim galiba diye içinizden geçirmiyor musunuz insanlarda ne özgüven var bee

glarum12
10 Ocak 2017, 07:36
4 kere kalinca bidami ehliyet parasi 1.300 civari para veriyormusun?

alipasa85
10 Ocak 2017, 08:30
Honda veya Yamahanın güvenli sürüş eğitimlerine katılarak, hem temel bilgileri öğrenebilir hem de bu sınavı gözün kapalı geçersin, tavsiye ederim...

ismaileren
10 Ocak 2017, 09:25
Honda veya Yamahanın güvenli sürüş eğitimlerine katılarak, hem temel bilgileri öğrenebilir hem de bu sınavı gözün kapalı geçersin, tavsiye ederim...
Benim aklımda da bu var. Honda'nın sürüş eğitimlerini duydum. Bunlara katılmayı düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------


4 kere kalinca bidami ehliyet parasi 1.300 civari para veriyormusun?
Evet, kurs yeniden başladığı için tüm bu ücret tekrardan ödenmesi gerekiyor

ramcixx
10 Ocak 2017, 09:37
70 hp mi? :sunny:

ismaileren
10 Ocak 2017, 09:59
70 hp mi? :sunny:

Aslında 72 hp,
Kurs motoru 2013 model Kawasaki ER-6n ABS.


Not: Ben kendime kusursuzum demiyorum.
Böyle anlaşılmasın.
Birçok geçen varken benim 4 defa kalmış olmam benimde birçok eksikliğim olduğu anlamına geliyor.
Ama,
sınav programı içerisinde yapılması gereken;
ani duruş manevrası ve ani kaçış manevrasını yapamıyorsanız,
slalom dönüşünde motosikletin lastikleri çamurlanıyor ve denge platformuna çamurlu lastikle çıkma durumunda kalıyorsanız,
bence o sınav sahasıda az da olsa eleştiriyi hakediyor.

qıp
10 Ocak 2017, 10:42
kendini sabote ediyor olabilirmisin
okadar isteme

Levent
10 Ocak 2017, 11:04
Bizim ehliyet aldığımız zamanlara bakılcak olursa baya gelişme var bile diyebiliriz.
Bende pek çok arkadaş gibi parkurun zor olmadığı kanısındayım.
Fakat katıldığım bir nokta var, ve burası çok önemli.

Parkurun kaldırım kenarı, demir hurdaların olduğu vb. dar ve acemi birisi için tehlike oluşturabilecek bir alana kurulmuş olması mantıksız. Sonuçta acemi insanlar kullanıyorlar ve ciddi kazalar yaşanabilir.

ismaileren
10 Ocak 2017, 11:29
Parkurun kaldırım kenarı, demir hurdaların olduğu vb. dar ve acemi birisi için tehlike oluşturabilecek bir alana kurulmuş olması mantıksız. Sonuçta acemi insanlar kullanıyorlar ve ciddi kazalar yaşanabilir.

Son sınavda denge platformunda geçmeyi başardım ama platformdan biraz hızlı geçtiğim için platformun hemen 3 mt karşısında olan kaldırımdan kaçamadığım için motoru oraya çarpıp düşmem nedeniyle sınavdan kalmıştım. Benimde asıl değinmek istediğim konuda bu zaten.

Dipnot: videoyu çeken kişi ben değilim. Video kurs eğitmenim tarafından çekildi. O yüzden videodaki eleştiriler sınavı geçemeyen bir aceminin eleştirileri değil, bir kurs eğitmeninin eleştirileridir.

Levent
10 Ocak 2017, 11:41
Son sınavda denge platformunda geçmeyi başardım ama platformdan biraz hızlı geçtiğim için platformun hemen 3 mt karşısında olan kaldırımdan kaçamadığım için motoru oraya çarpıp düşmem nedeniyle sınavdan kalmıştım. Benimde asıl değinmek istediğim konuda bu zaten.

Dipnot: videoyu çeken kişi ben değilim. Video kurs eğitmenim tarafından çekildi. O yüzden videodaki eleştiriler sınavı geçemeyen bir aceminin eleştirileri değil, bir kurs eğitmeninin eleştirileridir.

Seni anlıyorum, videoyu da çeken arkadaş kendini ifade etmiş zaten ama, sen dahi cekmis olsaydın yorumların fark edeceğini düşünmüyorum. Cünkü bu işten bi parça anlayan insanın yapacağı yorum aynı olacaktır. Parkur zor değil, tehlikeli bir alana kurgulanmış.

Umarım başarılı olursun. Biraz daha pratik yapmalısın.

tndgu
10 Ocak 2017, 18:47
ben üç defa kaldım. Birincisinde platformdan düştüm. ikincisinde elemasnın tekiyle çarpıştım, sekiz çizerken o ikinci kısmı tamamlmlıyordu(görevliler senin suçun değil devlet böyle karmaşık yapmış sınav alanını sry yaaa .s.s dedi ama yine de bıraktılar) üçüncüsünde de ellerinde torbalarla dayı çıktı karşıma sekiz çizerken, onun etrafından dolaşayım bari dedim çünkü adam çekilmedi çizgiden korna çalmama rağmen, çizgi dışına çıktığım için kaldım. dördüncüsünde geçtim.

heryer böyle. saçma sapan işler işte. 20 yıldır bisiklet, 5 yıldır da motorsiklet sürüyorum, devletin saçma sapan işleri yüzünden heba oluyoruz.