PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor beygiri ile oynama bilgi verirmisiniz



dundeon
25 Aralık 2016, 02:25
arkadaşlar internette gezerken gördüm yamaha r6ya 35kw yani 48ps kit takmışlar motorun gücünü 48beygirde kullanıyorsunuz bununla ilgili detaylı bilgi verebilecek biri varmı: 1.maliyeti ne kadar 2.motora zararı varmı 3. yakıt tüketiminde bir değişiklik oluyormu genel olarak öğrenmek istiyorum sormamdaki amacım 250ccden sonra bir kerette 600cc ye zıplamak tehlikeli olur diye düşünüyorum ara motorlar (ninja300 cbr500v.b) zaten bi 600cc fiyatında ona vericeğim parayla r6 alırım eğer mümkünse zararsızsa 48 psde kullanırım hem tecrübem daha fazla olur hemde istediğim görüntüde bir motora binerim güzel faydalı yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim. :)

YERUÇAĞI
25 Aralık 2016, 02:31
banada onun tam aksi beygiri yükselten kit lazım

kursaa
25 Aralık 2016, 02:32
1- Motordan motora değişiyor ama maliyeti pahalı diyebilirim
2- Sanırım zararı var çünkü r6 devir istiyen bir makina aslanın önüne etini koymazsan bu iş yürümez :)
3- Yakıt tüketiminde hem azalma olur hem olmaz diyebilirim çünkü hem o 4 silindir çalışacak bu yüzden azalma buradan olmaz fakat beygir azalacağı için fazla performanslı kullanmadığınız icçn azalma olur diye düşünüyorum her halükarda

dundeon
25 Aralık 2016, 02:41
1- Motordan motora değişiyor ama maliyeti orta diyebilirim
2- Sanırım zararı var çünkü r6 devir istiyen bir makina aslanın önüne etini koymazsan bu iş yürümez :)
3- Yakıt tüketiminde hem azalma olur hem olmaz diyebilirim çünkü hem o 4 silindir çalışacak bu yüzden azalma buradan olmaz fakat beygir azalacağı için fazla performanslı kullanmadığınız icçn azalma olur diye düşünüyorum her halükarda

internette videolarını izledim yurt dışında baya kullananlar var motora zarar vericeğeni düşünmüyorum ama genede motor ustaları daha iyi bilir fiyat konusunda 150-200euro civarı yazıyor ama eğer doğru baktıysam

kursaa
25 Aralık 2016, 03:18
internette videolarını izledim yurt dışında baya kullananlar var motora zarar vericeğeni düşünmüyorum ama genede motor ustaları daha iyi bilir fiyat konusunda 150-200euro civarı yazıyor ama eğer doğru baktıysam

R6 dediğimiz makine dediğim gibi devir istiyen makineler bu şekilde kullanmazsan motoru yer bitirirsin gibime geliyor. 150-200 euro civarındaysa sorun değil bence ama her ne olursa olsun 600cc 600cc dir kit felan filan ben zannetmiyorum zıplatmayacağını :)
Fakat denerseniz bizde öğrenmiş oluruz pek bu konu hakkında bilgim yok sadece tahminlerim doğrultusunda konuşuyorum.

dundeon
25 Aralık 2016, 03:28
R6 dediğimiz makine dediğim gibi devir istiyen makineler bu şekilde kullanmazsan motoru yer bitirirsin gibime geliyor. 150-200 euro civarındaysa sorun değil bence ama her ne olursa olsun 600cc 600cc dir kit felan filan ben zannetmiyorum zıplatmayacağını :)
Fakat denerseniz bizde öğrenmiş oluruz pek bu konu hakkında bilgim yok sadece tahminlerim doğrultusunda konuşuyorum.

yurt dışında ehlıyet-beygir muhabbetı yuzunden çoğu insanın böyle kullandığını gördüm kafama cok yattı yani ninja 300 yada cbr 500 gibi ara motora 20bin vermek yerine böyle bişi yaparım uzun süre kullanırım. tabiki gene zıplatma falan var teker felan yapılıo ama normal halindeki gibi değil videoları izlemenizi tavsiye ederim sadece r6 için değil tüm 600cc üstü motorlar içinmiş bu bmw s1000rr a takan var :thumleft: örnek vermek gerekirse videoda gördüğüm normal r6 280 v.b hızlara cıkarken 48hp de 210 felan maximum yapıyor ve cok hızlı bır sekılde fırlamıyor o hızlara tam tecrübe yapmak için ideal diye düşünüyorum kesin net bilgi vericek biri olsa yapmayı düşünüyorum :D

hasmet
25 Aralık 2016, 03:55
Düzgün yapılırsa zararlı olacağını düşünmüyorum, çünkü birçok güçlü motosiklette gücün yüzde elli civarı kısıtlandığı bir yağmur modu var zaten. Adamlar kendi yaptıkları motora zararlı bir özellik koymazlar herhalde. Yağmur modunda da gayet normal ve güzel çalışıyor motor.

dundeon
25 Aralık 2016, 04:03
Düzgün yapılırsa zararlı olacağını düşünmüyorum, çünkü birçok güçlü motosiklette gücün yüzde elli civarı kısıtlandığı bir yağmur modu var zaten. Adamlar kendi yaptıkları motora zararlı bir özellik koymazlar herhalde. Yağmur modunda da gayet normal ve güzel çalışıyor motor.

:cat: mantıklı aslında bunu türkiyede ilk yapan ben olucam heralde :D

Kazim16
25 Aralık 2016, 10:56
almanya da bu uygulama söyle yapılıyor
örnek a2 ehliyetin var ve sadece 48 bg lik bir makina kullanabilirsin, gidip bir r6 alıp motorun gücünü 48 bg ye kısıtlıyabiliyorsun
bunu resmi bir tamirhane de yaptırman lazım ondan sonra sıkıntısız bir şekilde kullanabilirsin
okuduğum kadarıyla motosikleti uzun süre 48 bg de kullandıktan sonra motorun güc kısıtlamasını kaldırdıktan sonra yavaş yavaş motorun eski gücünü kullanın diye uyarıyolar forumlar da
insan lar yani a2 ehliyetleri olduğundan böyle bir uygulama ya başvuruyorlar, keşke bizde de olsa?

Seko
25 Aralık 2016, 11:00
Eğer firmanın orjinal kitiyse hiçbir zararı olmaz, yakıt üketimi de düşük olur.

yürekçe
25 Aralık 2016, 11:54
Düşük devir, hararet yapar ve aklıma başka zarar gelmiyor.
Elbette ustaları daha iyi bilir.

BatuhanK
25 Aralık 2016, 12:14
Tahminlerle bu kadar yorum nasıl yapılıyor acaba, 3 vakte kadar motor ele alınacak :P yürümez etmez... Nasıl yürümez 😀
48 hp neredeyse gücün yarısı demek, 100 sabit giden bir sıra 4, 600 hararet yapmaz.
Sakin kullanılınca da yapmaz aslında,radyatördeki fan her türlü soğutur.
Halihazırda 250 cc kullanıyor ve bu kiti bulup uygulatabilecekseniz ve kiti çıkartamak için acele etmeyecekseniz olur, neden olmasın

Bir de evet devir seven bir alet olduğu için 48 beygiri düşük bir devirde vermiyor. Buyrun grafik ; https://www.google.com.tr/search?client=ms-android-sonymobile&q=r6+dyno+results+stock&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjTnoHpgY_RAhVqJ8AKHTPJBqkQBQgVKAA&biw=360&bih=512#imgrc=b6M-LcKUXbXPrM%3A

Mucit23
25 Aralık 2016, 12:18
Daha önce forumda konuşulmuştu. Güç kısıtlama genellikle gaz kelebeğine takılan bir parça ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Güçden ziyade motorun devirlenmesi önleniyor. Yazılımsal olarak gücü düşürmek için motorun ecu yakıt hava haritasında oynama yapmak gerekir. Buda bi yöntem.

Düşük devir hararet yapmaz. Yüksek devir düşük sürat hararet yapar.

whitedeamon
25 Aralık 2016, 13:07
Tr'de malesef yapıldı hahahaha
Öncelikle yakıt tüketiminden bahsediyim yakıt tüketimi yükselecek.Motora zararı olmaz ama uzun vadede motor fazla yorulur.Yalnız düşünmen gereken şey şu sanırım ehliyetin a2 yani 35 kw kadar kullanabiliyorsun.Burada mevzu patlıyor makine muhendisine yapacagınız dıs modifiye vs.. cizdirip , daha sonra da yapılan isleri belgeleyen fatura ile beraber , ruhsatat isletmek icinde harcı yatırdıktan sonrada, TUV turkden tekrar muayene girer ve yeni muayene belgesi ve ruhsattaki modifiye ibaresi ile bu islem sonlanır.

hasmet
25 Aralık 2016, 15:56
Daha önce forumda konuşulmuştu. Güç kısıtlama genellikle gaz kelebeğine takılan bir parça ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Güçden ziyade motorun devirlenmesi önleniyor. Yazılımsal olarak gücü düşürmek için motorun ecu yakıt hava haritasında oynama yapmak gerekir. Buda bi yöntem.

Düşük devir hararet yapmaz. Yüksek devir düşük sürat hararet yapar.

Yağmur modunda devirle oynanmıyor. Başka bir şekilde hallediyorlar. Gayet normal bir motor gibi çalışıyor, redline'a kadar gidiyor. Ama 180 beygir olan motor 100 beygiri geçmiyor.

Mucit23
25 Aralık 2016, 16:27
Evet o ikinci yöntem. Mekanikte bir değişiklik olmadığına göre Yağmur modunda motoru farklı bir map ile çalıştırıyorlar demekki.

dundeon
25 Aralık 2016, 16:47
Yani simdi ben bu 48ps olayini yapsam ruhsattada degisiklik yapmak zorundamiyim kim bilicekki muaynede anlasilmaz diye dusunuyorum

whitedeamon
25 Aralık 2016, 16:54
Yani simdi ben bu 48ps olayini yapsam ruhsattada degisiklik yapmak zorundamiyim kim bilicekki muaynede anlasilmaz diye dusunuyorum

ruhsatta 599 cc yazacak a2yle nasıl sürmeyi planlıyorsun

dundeon
25 Aralık 2016, 17:32
ruhsatta 599 cc yazacak a2yle nasıl sürmeyi planlıyorsun

abi zaten benım a2 ehlıyetım var ben 2014 te aldım yanı yenı yasayla alakam yok 1000ccde kullanabılırım benım bu konuyu sormamın sebebı 250ccden sonra 600ccden once ara motor yerıne boyle bısı yapılsa nasıl olur dıye sordum yanı cunku ara motorlar nınja 300 cbr500 gıbı zaten bı 600luk fıyatında o yuzden bole bısı dusundum

biyeybaraküs
25 Aralık 2016, 19:26
http://www.frederickbecker.com/graphics/YZF600-R6_dyno_146-0202-600s-i-zoom.jpg
http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/182531-2/2009_Supersport_Shootout_Dyno_Chart_All_HP.jpg
teknik olarak 7 k civarı veriyor o dediğin beygirleri ,50 beygir civarı kısıtlansa 5 ve 6. vites harici çok eğim yoksa makine zorlanmaz rahat kullanılabilir tahminimce


not : bu konu defalarca gündeme geldi yüksek beygirli bir motosikleti türkiye de fabrikasyon olsa bile beygirini düşüren bir yazılımla uygun ehliyete göre düşürüp kullanmak mümkün değil u andaki kanunlarla

tr100a
25 Aralık 2016, 19:38
Emme manifoltuna bildiğiniz civataya takılan pul gibi büyük pullar konuyor ama bunlar bu iş için yapılmış manifoltun capını küçültüp daha az yakıt ve hava alarak hp si düşmüş oluyor gerekli ölçüleri yurt dışından temin edip burda yaptırılabilir pahalı birşey değil bana göre ben eksozcuma 100 tl ye yaptırırım

hasmet
25 Aralık 2016, 21:10
abi zaten benım a2 ehlıyetım var ben 2014 te aldım yanı yenı yasayla alakam yok 1000ccde kullanabılırım benım bu konuyu sormamın sebebı 250ccden sonra 600ccden once ara motor yerıne boyle bısı yapılsa nasıl olur dıye sordum yanı cunku ara motorlar nınja 300 cbr500 gıbı zaten bı 600luk fıyatında o yuzden bole bısı dusundum
Bunu dusunecek kadar dusunceli isen kendine hakim de olabilirsin gibi geliyor bana ama, tabi yine kendini en iyi bilen sensin.

Guvenlige etki eden sey gucten ziyade elektronik guvenlik onlemleri. 180 beygir gucunde bir Superduke, 5 yasinda 600cc bir Japon SS'ten cok daha kolay kullanimli ve guvenli. Gaza istedigin kadar aban, on kalkmaz, arka kaymaz. Frene dengesiz aban, arka kalkmaz, tekerler kitlenmez. Agirlik farki da yok gibi birsey. Ama teker yolu tutarsa 180 beygirin hepsini koyar. Bir yere carpmadigin muddetce hizli ivmelenirsin, o kadar.

dundeon
25 Aralık 2016, 22:51
Bunu dusunecek kadar dusunceli isen kendine hakim de olabilirsin gibi geliyor bana ama, tabi yine kendini en iyi bilen sensin.

Guvenlige etki eden sey gucten ziyade elektronik guvenlik onlemleri. 180 beygir gucunde bir Superduke, 5 yasinda 600cc bir Japon SS'ten cok daha kolay kullanimli ve guvenli. Gaza istedigin kadar aban, on kalkmaz, arka kaymaz. Frene dengesiz aban, arka kalkmaz, tekerler kitlenmez. Agirlik farki da yok gibi birsey. Ama teker yolu tutarsa 180 beygirin hepsini koyar. Bir yere carpmadigin muddetce hizli ivmelenirsin, o kadar.

aslında cevremdekılerde sızın gıbı soledı fakat benım korkum su ben cok vıraj yapmaya gıden bırıyım ozellıkle tekırdağlı olduğum için uçmak dereye yazın her bos vaktımde gıderım r6 gıbı bır motorun gaz tepkısı malüm 130 beygır tehlıkelı olur yanı bı vırajda ufak bı el kayması bıle yanı gazı fazla acma durumunda 250cc gıbı bı tepkı vermez dıye dusunuyorum buda tehlıkelı duruma yol açar once 48ps de alısmak ıstıyorum sonra zaten orjınal halınde kullanırım tabı daha detaylı arastırdıktan sonra inş :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------


Emme manifoltuna bildiğiniz civataya takılan pul gibi büyük pullar konuyor ama bunlar bu iş için yapılmış manifoltun capını küçültüp daha az yakıt ve hava alarak hp si düşmüş oluyor gerekli ölçüleri yurt dışından temin edip burda yaptırılabilir pahalı birşey değil bana göre ben eksozcuma 100 tl ye yaptırırım

hocam dedıgınız dogru ınternette zaten kit yapmıslar 100-200euro cıvarı degısıo her motora uygun var 35 kw kıt 600rr a bıle merak ettıgım daha az yakıt pompalıyor demısınız pekı bu doğrultuda normal r6 ya gore yakıt tuketımı dusermı acaba

Mucit23
25 Aralık 2016, 23:28
Dostum madem güç konusunda sıkıntın var neden CB500R gibi geçiş motoru kullanmıyorsun? Yada XJ6 felan al. Bunlar R6 ya göre daha sakin makineler. Sonra satıp tekrar R6 vs alırsın.

fatih.met
25 Aralık 2016, 23:29
Yağmur modunda devirle oynanmıyor. Başka bir şekilde hallediyorlar. Gayet normal bir motor gibi çalışıyor, redline'a kadar gidiyor. Ama 180 beygir olan motor 100 beygiri geçmiyor.

aynen, yakıt-hava beslemesini kısıyorlardır.

dundeon
25 Aralık 2016, 23:44
Dostum madem güç konusunda sıkıntın var neden CB500R gibi geçiş motoru kullanmıyorsun? Yada XJ6 felan al. Bunlar R6 ya göre daha sakin makineler. Sonra satıp tekrar R6 vs alırsın.

dostum zaten başta bundan bahsettım nınja 300 yada cbr 500 bakıyordum normalde ama sızde bılıyorsunuz yanı fıyatları 600luklerle aynı nerdeyse o paraya kıymak istemıyorum gelelım xj6 konusunda dıyıcegım sey su ben racıng kullanmayı sevıyorum sonucta herkezın bı tarzı var o yuzden boyle bı yolu denemek ıstedım boyle yapmak mumkun olursa 1 motorla 2 ısımı gorucem once 48ps kullanıcam ara motor gıbı olucak hem hemde r6ya alısıcam sonra kendımı hazır hissettiğim vakit normal haline getiririm r6ya bınmıs olurum bana daha mantıklı geldı tabı mumkun olursa:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------


aynen, yakıt-hava beslemesini kısıyorlardır.

kısınca yakıt dusuyormu acaba :D duserse tadından yenmez aslında vıdeolarını ızledım bence cok mantıklı hem 4sılındır sesı alıyosun hem 48ps de ara motor gıbı kullanıyosun hemde normal r6 280 gıbı hızlara cıkarken 48 ps de 220 yapıyor bence yeter yanı bı sure her anlamda tatmın eder gıbı duruyor cbr 500r a verıcegım 26-27 mılyara r6 alırım cok rahat.tabı ayrıca sunu söyliyim 35kw kit tüm 600cc ve 1000cc motorlara uygulanıyor ben r6 dusundugum ıcın r6dan yola cıkarak konusuyorum 600rr ısteyen bırı bu motorada takabılır.

whitedeamon
26 Aralık 2016, 01:14
Bunu dusunecek kadar dusunceli isen kendine hakim de olabilirsin gibi geliyor bana ama, tabi yine kendini en iyi bilen sensin.

Guvenlige etki eden sey gucten ziyade elektronik guvenlik onlemleri. 180 beygir gucunde bir Superduke, 5 yasinda 600cc bir Japon SS'ten cok daha kolay kullanimli ve guvenli. Gaza istedigin kadar aban, on kalkmaz, arka kaymaz. Frene dengesiz aban, arka kalkmaz, tekerler kitlenmez. Agirlik farki da yok gibi birsey. Ama teker yolu tutarsa 180 beygirin hepsini koyar. Bir yere carpmadigin muddetce hizli ivmelenirsin, o kadar.

bunlar hep traction controlsuzlükten oluyor

hasmet
26 Aralık 2016, 06:36
aslında cevremdekılerde sızın gıbı soledı fakat benım korkum su ben cok vıraj yapmaya gıden bırıyım ozellıkle tekırdağlı olduğum için uçmak dereye yazın her bos vaktımde gıderım r6 gıbı bır motorun gaz tepkısı malüm 130 beygır tehlıkelı olur yanı bı vırajda ufak bı el kayması bıle yanı gazı fazla acma durumunda 250cc gıbı bı tepkı vermez dıye dusunuyorum buda tehlıkelı duruma yol açar once 48ps de alısmak ıstıyorum sonra zaten orjınal halınde kullanırım tabı daha detaylı arastırdıktan sonra inş :D

Bilakis; esas viraj icin lazim traction control. Yere aktaramayacagi gucu gondermez motosiklet, gazi sonuna kadar acsaniz bile. Virajda en tehlikeli kaza sekillerinden biri olan high-side ihtimali de ortadan kalkar.

Mesela viraj esnasinda gazi aniden acip sabit tutuyorum, sanki bozuk gibi tepki vermiyor motor, ama viraj cikisi motosiklet duzelince arttiriyor gucu, firliyor resmen. Elektronik sistem, motosikletin ne kadar yattigina ve yolun durumuna bakip gucu ona gore ayarliyor, MTS acik oldugu muddetce.

100 beygir 919 Hornet kullanirken hep tedirgindim, hic bir elektronik sistem olmadigi icin canimin sag elime sonuna kadar bagli oldugunu biliyordum. Ama 180 beygir Superduke'u sacmasapan kullanabiliyorum. Olur olmaz kokluyorum gazi, musaitse o gucu veriyor zaten, degilse azar azar arttiriyor. Hart diye sikabiliyorum freni. Catir cutur edip durduruyor beni bir sekilde. Resmen zevk almaya basladim tekrar motosikletten...

"iyi de motosikleti sen mi kullaniyosun yoksa misafir misin uzerinde" gorusunde olanlar olabilir. Ancak gercek su ki, "agresif motosiklet kullanabilmek" demek, ciddi vakit ve butce ayirip (en az $10000), yaris okuluna, birebir egitime, ve duzenli pist gunlerine katilmak demek. Yoksa hayatinizla kumar oynuyorsunuz net soyleyeyim. Dusmeyen tertibatli motosiklette acil fren egitimi almamis kimse fren yapmasini bilmiyordur.

velizrsln
26 Aralık 2016, 21:38
r6 nın gücünü yükseltmek çok saçma bişey zaten aynı fiyatlara 1000liklerde var hadi yarışa giricek olursun 1000lik editlersin anlarım ya da 250lik sınırındaki motorları editlersin

cagiran
29 Aralık 2016, 10:57
Bu konuyı Yamaha'ya sordum
Gelen cevap aşağıdaki gibi..



-Merhaba;



Öncelikle Yamaha markasına göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz.



Limitli güç versiyonu iki farklı aşamadan oluşmaktadır;

1- Fabrikadan çıkan standart limitli güç versiyonu ( ürün planlamamız arasında yer almamaktadır)

2- Sonradan entegre edilen güç versiyonu, Bu ürün üretimi Yamaha tarafından yapılmamaktadır ve ülkemizde TSE ve TÜVTÜRK kurumları tarafından onaylanmamaktadır.



İyi günler-

ZümeR
29 Aralık 2016, 11:08
Git 50hp makine al onu kullan diyenlerdenim.

Bana ters..

F54
30 Aralık 2016, 00:01
Beygirle fazla oynama cifteyi basar :)