PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.



Sayfa : [1] 2

nigdeli48
23 Aralık 2016, 14:58
Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.

EmreKocyigit
23 Aralık 2016, 15:01
Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.

Mertcan39
23 Aralık 2016, 15:02
sana 100 kilo demir vereyim bana motor bloğu yap desem yapamazsın çünkü bunun araştırması argesi deneyimi var daha tank yapıcaz motorunu yapamıyoruz tümosan durmadan zaman isteiyp duruyor tank taşıyıcımızı bmc yapıcaktı eğimi karşılayamadı isveçli scania aldı ihaleyi anlatmak istediğim sadece demirle yürümüyor bu işler

nigdeli48
23 Aralık 2016, 15:03
Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.

biri kul yapımı. diğeri Cenabı Allah tan başkasının yaratma gücü olmadığı bir konu.

trapmania
23 Aralık 2016, 15:11
Sonuçta çeşitliliğin korunması lazım ki herkese hitap edebilsin satabilsin reklam yapsın yani anlatmak istediğim şu eğer sen 1000 cc'lik bir motorla 125 cc'yi aynı fiyata satarsan 125 cc'yi satamazsın bariz bu da tekele dönmeye başlar tüketici değil üretici yönünden bi artısı olabilir. Biraz kapitalist biraz da gerekli olan bir durum herkes kolay erişiyor olsaydı neler olurdu bi düşün. Ama 125 vs 1000 maliyet yönünde ki fark resmi fiyattan çok çok az olduğunu bende düşünüyorum. Garip bir durum tabi.

MrMud
23 Aralık 2016, 15:12
Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.

Böyle soruya böyle cevap, adamsın.

Bu nasıl bir sorudur.

hokahey
23 Aralık 2016, 15:14
Hahahahha zaa sağlam güldürdün panpa ha.

Bir de bu arkadaşa ciddi ciddi laf anlatmaya çalışan arkadaşlar, size de güldüm hahahaha zaaa xd.

nigdeli48
23 Aralık 2016, 15:16
Sonuçta çeşitliliğin korunması lazım ki herkese hitap edebilsin satabilsin reklam yapsın yani anlatmak istediğim şu eğer sen 1000 cc'lik bir motorla 125 cc'yi aynı fiyata satarsan 125 cc'yi satamazsın bariz bu da tekele dönmeye başlar tüketici değil üretici yönünden bi artısı olabilir. Biraz kapitalist biraz da gerekli olan bir durum herkes kolay erişiyor olsaydı neler olurdu bi düşün. Ama 125 vs 1000 maliyet yönünde ki fark resmi fiyattan çok çok az olduğunu bende düşünüyorum. Garip bir durum tabi.

aynen düşüncelerime resmen tercüman olmuşsun.

Mertcan39
23 Aralık 2016, 15:18
herif bizi iplememiş bile yazmıyorum arkadaş :D

nigdeli48
23 Aralık 2016, 15:23
dalga geçen arkadaşlar henüz cep telefonu üretilmeden kameralı cep telefonunun üretildiğini biliyormuydunuz. Ama en dandik teknolojiden yavaş yavaş minim minik ilerleyerek ne kadar para kazandılar. Kapitalist düzen mecbur.teknolojide her sene minik bir yükseltme yaparak insanlar bir şekilde sömürülüyor.
aldığımız 125 lik motor örnek 10.000 tl diyelim. 1000 lik motorda 100,00 tl arada 90.000 tl var. bu kadar paraya üstüne ne koyupta istiyorlar. Anlayana

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------


sana 100 kilo demir vereyim bana motor bloğu yap desem yapamazsın çünkü bunun araştırması argesi deneyimi var daha tank yapıcaz motorunu yapamıyoruz tümosan durmadan zaman isteiyp duruyor tank taşıyıcımızı bmc yapıcaktı eğimi karşılayamadı isveçli scania aldı ihaleyi anlatmak istediğim sadece demirle yürümüyor bu işler


doğru söylüyorsunda arada bu kadar fark olur mu sence. Ayrıca amerika yeniden keşfedilmiyor. Var olan bir şeyi bile üretemiyorsak yazıklar olsun bize. Çin Bir ayda F 16 yı kopyaladı.

kahraman1
23 Aralık 2016, 15:35
70kuruş,aliminyum 3tl galiba.

KUVVETMİRA
23 Aralık 2016, 15:38
Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.

rumuzuna yakışır bir mevzu açmışsın :) (http://www.uludagsozluk.com/k/b%C3%BCt%C3%BCn-hurdac%C4%B1lar%C4%B1n-ni%C4%9Fdeli-olmas%C4%B1/)

hokahey
23 Aralık 2016, 15:43
O zaman git hurdacıdan 200 kilo demir al, kendi motorunu evinde kendin yap.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------

Hahahahahahajha

LostRider
23 Aralık 2016, 15:55
Biz ona Akıl Parası diyoruz. Akıl parası alıyorlar. Keşke sen yapsan kiloyla satsan da alsak.

RunemagicK
23 Aralık 2016, 15:56
Önemli olan kilo hesabı değil. Üretim çok olursa ucuz olur, üretim az olursa pahalı olur.

mustafa_325
23 Aralık 2016, 15:57
Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.

Uzun uzun açıklama yaparım diye başlığa girmiştim. Bu mesajı görünce gerek kalmadı :)

YERUÇAĞI
23 Aralık 2016, 16:03
en basiti,motor hacmi 250cc ye kadar olan motorlarda ötv oranı 100/8

motor hacmi 250cc yi geçen motorlardaki ötv oranı 100/37

mesela 250cc xmax ötv oranı yüzde 8 ve fiyatı 15 bin lira civarı,,ama artık 250 cc üretilmeyecek ve onun yerine yılbaşından sonra xmax 300cc gelecek ve ötv den ötürü fiyatının 20 bin tl yi geçeceği tahmin ediliyor

bu sadece 250cc ile 300cc arasındaki ötv farkı,15 bin liralık motordaki fark bu olursa fiyatı yüksek olan 600-1000cc motorlardaki fiyatına göre oluşan ötv farkını varın siz düşünün,,bu sadece ötv farkı

bundan sonrası silindirlerin artması ona uygun sistemin motora uygulanması vs. yani motor büyüdükçe kullanılan malzeme ve teknolojiside çoğalıyor

125cc bir motorda yumruk kadar bir motor,2 teker bir zincir basit bir gösterge,hava soğutma,dayan gitsin,,ama 500-600cc veya 1000 cc de durum farklı,soğutma sistemlerinden tutun fren mekanizmaları,motor sistemi,aktarma,gösterge,ateşleme vs sistemine kadar her şeyi yüksek tekneloji ve ve üstün,,haliyle bunlar bir maliyet tutuyor,dışardan göründüğü gibi değil

IRau
23 Aralık 2016, 16:09
50 kilo demir vereyim yamaha ya bana r6 yapsın

YERUÇAĞI
23 Aralık 2016, 16:29
50 kilo demir vereyim yamaha ya bana r6 yapsın

50 mi:)ben 1 ton veririm demirle oluyorsa bu iş

aklıma şu fıkra geldi yazayım bari....

adamın biri altı eskiyen ayakkabısını tamirciye götürmüş,tamirci ayakkabıyı altını lastik koyup çiviliyerek onarmış adama vermiş,adam burcum ne diye sormuş
tamirci 25 tl demiş
adam yuh be usta çok para istiyosun,,ne yaptınki,alt tarafı 50 gram çivi çaktın demiş

ustada aynen, ben çivi satmıyorum çivi ile oluyorsa nalburda çivi çok git al kendin yap demiş

neobirzenci
23 Aralık 2016, 16:32
Beygir gucu, malzeme kalitesi ve teknolejiye para veriyoruz demir ile ne alakası var

Mertcan39
23 Aralık 2016, 16:32
50 kilo demir vereyim yamaha ya bana r6 yapsın

hayaller yine 600 cc yi geçememiş insan R1 isterdi :)

IRau
23 Aralık 2016, 16:34
hayaller yine 600 cc yi geçememiş insan R1 isterdi :)

50 kilo demire r1 vermezler diye r6 dedim :D

r125 de olabilir tabi

MrMud
23 Aralık 2016, 16:46
50 mi:)ben 1 ton veririm demirle oluyorsa bu iş

aklıma şu fıkra geldi yazayım bari....

adamın biri altı eskiyen ayakkabısını tamirciye götürmüş,tamirci ayakkabıyı altını lastik koyup çiviliyerek onarmış adama vermiş,adam burcum ne diye sormuş
tamirci 25 tl demiş
adam yuh be usta çok para istiyosun,,ne yaptınki,alt tarafı 50 gram çivi çaktın demiş

ustada aynen, ben çivi satmıyorum çivi ile oluyorsa nalburda çivi çok git al kendin yap demiş

Aklima fikrasina gülünmeyen adam geldi hocam :D
Senle alakalı değil yanlış anlama, benim pskolojim bozuk :D

tigermbz
23 Aralık 2016, 16:46
http://i.capsspot.com/s/25/9/938679.jpg

seglopsi
23 Aralık 2016, 16:52
kendimce mantıklı bişeyler ben yazayım bari, alay eden arkadaşların aksine..

bir motosiklet kolay üretilmiyor, motosiklet dediğimiz araç motorlu bisikletin şuandaki teknoloji ile son ürünü. adı üzerinde ürün. test aşamaları, yapımı, yapımı için yapılacak makinaları (özel parçası vs varsa), yeni modellerde yazılımı, elektronik aksamı vs, vs...

motosiklet üretilirken en çok üretim maliyeti test ve arge aşamasında olur, olmalı. motosiklet üretiliyor 299+ hızlarda kardeşlerimiz, abilerimiz, arkadaşlarımız kullanıyorlar bu hızda giderken arıza vermemesi için gereken önlemlerin hepsi ekstra maliyet oluyor. şöyle ki 299+ ile giderken motor bloğunun hasar almaması için hangi malzemeden yapılması, hangi metalin yüzde kaç oranla kullanılacak olması, o metalin hangi aşamalardan geçtikten sonra üretilmesi vs vs vs.. bunların hepsi önce "hesaplanarak" sonra "deneyerek" oluyor. bu "denemeler" ekstra maliyet oluyor.

şuandaki büyük motosiklet firmaları zaten geçmişte çıkardıkları yüksek cc li ürünleri ile düşük cc lerde arge yapmış haldeler. 10 yıl önceki motosikletler ile şuandaki motosikler arasındaki fark çok fazla, tamam motoru, şasesi vs.. bazı özellikleri aynı olabilir ama birçok teknolojik özellik o zaman yoktu, peki 10 yıl sonrası? bunu şunun için belirtmek istedim; bugün alacağın 125cc lik bir motosiklet genelde 5-10 yıl önceki, 1000cc motosikletin teknolojisine yakın olacaktır. bu sebepten zaten elde olan bir teknolojinin ucuza satılması normaldir.

şuanda;

125 cc lik üretilirken toplam maliyet; üretim maliyeti + tasarım maliyeti iken,
1000 cc lik motosikletin üretim maliyeti; üretim maliyeti + tasarım maliyeti + arge maliyeti + olası olumsuz koşullardaki sigorta maliyeti + yeni eklenecek özellik maliyeti + ....

diyerek eklenebilir.

zaten giriş seviyesi için üretilen motosikletler denilmekte 125cc ve 250cc lik motosikletlere. yani motosikleti satacak fabrika bu segmente yatırım yapmak yerine, 1000cc lik motosiklete yatırım yapacağı için arasındaki fiyat farkı bundan kaynaklıdır.

"diyeceksin ki peki 125cc liği anladım, 250cc lik 500cc lik 700cc lik neden pahalı?"

onlarında her birinin özellikleri neticede kendince, kendi hacmine göre eklendiği için buna; pazarlama diyebilirsin, insanların kullanımını tecrübe/cc 'ye göre sınıflandırarak kazaları olabildiğince azaltmak istemeleri (?) diyebilirsin vs..

neticede aldığımız şey "ürün"dür. ürünün donanımı ve argesi ne kadar yüksekse satış fiyatı da o kadar yüksektir.

birde her sene üretilen aynı ürüne, seneden seneye fazla para verip almakta var tabiki. buradaki sorun bence satıcıda değil "alıcıda"dır.

uygun fiyat arıyorsak milli üretime ve milli tüketime önem vermemiz gerekmekte. bugünkü gibi "fason milli" söylemlerin aksine gerçek elde tutulacak birşeyler gerekli.

gelgelelim;
üretim var mı? -hayır.
tüketim var mı? -evet.

hani nerede "milli"lik? bu kadar basit.

1000cc lik motosikleti adam 90bine satıyor demek saçma biraz. satar tabiki adam bu işi neticede kâr amaçlı yapıyor. sen burada motosiklete bin diye üretim maliyetine hayrına satmayacak, dünyanın öteki ucundan getirtip. sen almazsan o da satamaz. bu kadar basit.

birde her yerden vergi fışkırtma konusunda uzman bi devletimiz de var. bakalım ne zaman uyanacağız.

BerkB.
23 Aralık 2016, 17:00
haklısın bugün motoru parçalayıp 4 tane 250'lik yapıcağım...

Sado39
23 Aralık 2016, 17:09
ArGe, metalürji vs. bunlar internette hazır var zaten (!)

arda4
23 Aralık 2016, 18:35
Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.

Nasıl para kazanacak adam?

Bir de motor hacmini artırmakla iş bitmiyor. CBF150'ye 400cc motor takarsın. Takarsın takmaya da teker amortisör fren vs aynı kalırsa... dadından yinmez :queen: (yirsen)

GB79
23 Aralık 2016, 19:55
Neden mi? Çünkü 125'lik motor 125 yapıyor. 250'lik motor 250 yapıyor. 400'lük motor 400, 600'lük motor da 600 yapıyor.

Mertcan39
23 Aralık 2016, 19:57
Neden mi? Çünkü 125'lik motor 125 yapıyor. 250'lik motor 250 yapıyor. 400'lük motor 400, 600'lük motor da 600 yapıyor.

1000 lik kesinlikle 1000 yapıyordur bildim dimi çatal bıçak setimi isterim :D

shruikan
23 Aralık 2016, 21:06
Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/96/f9/dd/96f9dd53fa7e40bf581a295fac92da98.jpg

mustafav
23 Aralık 2016, 21:11
Bi de gümrük vergisinden tut ööteevee ve kaadeevee sine hepsini etkiliyor sebep biraz da bu galba

fz6_fazer
23 Aralık 2016, 21:58
Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.Şeytanlar çarpacak haberin yok
Ortadoğuda motosiklet üretmek yerine,ÖTV+KDV+VERGİ+VERGİ+VERGİ+Kaçak bedeli+trt payı+çöp vergisi+aklımıza gelmeyen vergiler var
Ülkenin birinde görünmez uçak yapmışlar,gören yok ama yapmışlar

Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.
Avrupa bundan dolayı çatlayıp,bizi kıskanıyor

bindiregandi
23 Aralık 2016, 22:25
doğru söylüyor. gevur memleketlerinde sadece cc farkı varsa, fiyat farkı çok düşük.

nigdeli48
23 Aralık 2016, 23:01
en basiti,motor hacmi 250cc ye kadar olan motorlarda ötv oranı 100/8

motor hacmi 250cc yi geçen motorlardaki ötv oranı 100/37

mesela 250cc xmax ötv oranı yüzde 8 ve fiyatı 15 bin lira civarı,,ama artık 250 cc üretilmeyecek ve onun yerine yılbaşından sonra xmax 300cc gelecek ve ötv den ötürü fiyatının 20 bin tl yi geçeceği tahmin ediliyor

bu sadece 250cc ile 300cc arasındaki ötv farkı,15 bin liralık motordaki fark bu olursa fiyatı yüksek olan 600-1000cc motorlardaki fiyatına göre oluşan ötv farkını varın siz düşünün,,bu sadece ötv farkı

bundan sonrası silindirlerin artması ona uygun sistemin motora uygulanması vs. yani motor büyüdükçe kullanılan malzeme ve teknolojiside çoğalıyor

125cc bir motorda yumruk kadar bir motor,2 teker bir zincir basit bir gösterge,hava soğutma,dayan gitsin,,ama 500-600cc veya 1000 cc de durum farklı,soğutma sistemlerinden tutun fren mekanizmaları,motor sistemi,aktarma,gösterge,ateşleme vs sistemine kadar her şeyi yüksek tekneloji ve ve üstün,,haliyle bunlar bir maliyet tutuyor,dışardan göründüğü gibi değil

teşekkür ederim. Dediğiniz gibi sadece ötv farkı bile baya bir meblağ tutuyor. ben avrupada cc farklarında bu kadar fiyat farkı olduğunu zannetmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------


kendimce mantıklı bişeyler ben yazayım bari, alay eden arkadaşların aksine..

bir motosiklet kolay üretilmiyor, motosiklet dediğimiz araç motorlu bisikletin şuandaki teknoloji ile son ürünü. adı üzerinde ürün. test aşamaları, yapımı, yapımı için yapılacak makinaları (özel parçası vs varsa), yeni modellerde yazılımı, elektronik aksamı vs, vs...

motosiklet üretilirken en çok üretim maliyeti test ve arge aşamasında olur, olmalı. motosiklet üretiliyor 299+ hızlarda kardeşlerimiz, abilerimiz, arkadaşlarımız kullanıyorlar bu hızda giderken arıza vermemesi için gereken önlemlerin hepsi ekstra maliyet oluyor. şöyle ki 299+ ile giderken motor bloğunun hasar almaması için hangi malzemeden yapılması, hangi metalin yüzde kaç oranla kullanılacak olması, o metalin hangi aşamalardan geçtikten sonra üretilmesi vs vs vs.. bunların hepsi önce "hesaplanarak" sonra "deneyerek" oluyor. bu "denemeler" ekstra maliyet oluyor.

şuandaki büyük motosiklet firmaları zaten geçmişte çıkardıkları yüksek cc li ürünleri ile düşük cc lerde arge yapmış haldeler. 10 yıl önceki motosikletler ile şuandaki motosikler arasındaki fark çok fazla, tamam motoru, şasesi vs.. bazı özellikleri aynı olabilir ama birçok teknolojik özellik o zaman yoktu, peki 10 yıl sonrası? bunu şunun için belirtmek istedim; bugün alacağın 125cc lik bir motosiklet genelde 5-10 yıl önceki, 1000cc motosikletin teknolojisine yakın olacaktır. bu sebepten zaten elde olan bir teknolojinin ucuza satılması normaldir.

şuanda;

125 cc lik üretilirken toplam maliyet; üretim maliyeti + tasarım maliyeti iken,
1000 cc lik motosikletin üretim maliyeti; üretim maliyeti + tasarım maliyeti + arge maliyeti + olası olumsuz koşullardaki sigorta maliyeti + yeni eklenecek özellik maliyeti + ....

diyerek eklenebilir.

zaten giriş seviyesi için üretilen motosikletler denilmekte 125cc ve 250cc lik motosikletlere. yani motosikleti satacak fabrika bu segmente yatırım yapmak yerine, 1000cc lik motosiklete yatırım yapacağı için arasındaki fiyat farkı bundan kaynaklıdır.

"diyeceksin ki peki 125cc liği anladım, 250cc lik 500cc lik 700cc lik neden pahalı?"

onlarında her birinin özellikleri neticede kendince, kendi hacmine göre eklendiği için buna; pazarlama diyebilirsin, insanların kullanımını tecrübe/cc 'ye göre sınıflandırarak kazaları olabildiğince azaltmak istemeleri (?) diyebilirsin vs..

neticede aldığımız şey "ürün"dür. ürünün donanımı ve argesi ne kadar yüksekse satış fiyatı da o kadar yüksektir.

birde her sene üretilen aynı ürüne, seneden seneye fazla para verip almakta var tabiki. buradaki sorun bence satıcıda değil "alıcıda"dır.

uygun fiyat arıyorsak milli üretime ve milli tüketime önem vermemiz gerekmekte. bugünkü gibi "fason milli" söylemlerin aksine gerçek elde tutulacak birşeyler gerekli.

gelgelelim;
üretim var mı? -hayır.
tüketim var mı? -evet.

hani nerede "milli"lik? bu kadar basit.

1000cc lik motosikleti adam 90bine satıyor demek saçma biraz. satar tabiki adam bu işi neticede kâr amaçlı yapıyor. sen burada motosiklete bin diye üretim maliyetine hayrına satmayacak, dünyanın öteki ucundan getirtip. sen almazsan o da satamaz. bu kadar basit.

birde her yerden vergi fışkırtma konusunda uzman bi devletimiz de var. bakalım ne zaman uyanacağız.

EyvALLAH abi. Uzun uzadıya yazmışsın eline sağlık.Baya bilgi sahibi olduk. Burda bazı arkadaşlar işin komedisinde ama teknolojide sadece kullanıcı durumundayız. Ağlanacak halimize gülüyoruz.Teknolojide atılım yapan ülkelerde bize bir tarafları ile gülüyordur.

hasmet
24 Aralık 2016, 00:21
Sonuçta çeşitliliğin korunması lazım ki herkese hitap edebilsin satabilsin reklam yapsın yani anlatmak istediğim şu eğer sen 1000 cc'lik bir motorla 125 cc'yi aynı fiyata satarsan 125 cc'yi satamazsın bariz bu da tekele dönmeye başlar tüketici değil üretici yönünden bi artısı olabilir. Biraz kapitalist biraz da gerekli olan bir durum herkes kolay erişiyor olsaydı neler olurdu bi düşün. Ama 125 vs 1000 maliyet yönünde ki fark resmi fiyattan çok çok az olduğunu bende düşünüyorum. Garip bir durum tabi.
O mantik luks tuketimde calisir. Internette "veblen goods" yazip arastirin, tipik arz talep egrisine uymayan urunler icin.

Ancak 1000cc hacimli bir motosiklet luks degildir. Bu Turkiye icin gecerli olmayabilir, ancak 1000cc motosikletlerin satildigi ulkeler icin oyle. Dolayisiyla neyin luks olup olmadigini pazar belirler, Turkiye ise bu pazarda yok gibi birsey.

"Aslina yaparlar ama bilerek yapmiyorlar" turu komplo teorilerinin cogunu serbest piyasa mantigi bitiriyor aslinda, ama biz meyilli olduktan sonra, boyle sacmaliklarin alicisi cok oluyor haliyle.

Peki neden pahali? Cunku artan sadece motor hacmi degil. Artan gucu nakledecek sanziman ve debriyaj, durduracak fren, yere aktaracak lastik, jant ve en onemlisi suspansiyon. Kaliteli yuksek hacimli motosiklerin kullandigi bir cift brembo M50 kaliper $830. Sadece kaliper. Pad yok. Manet yok. Master cylinder yok. Boru yok. Arka fren yok. Parca fiyati bu. Sadece bir markaya ait bir tekel de degil. Honda, Kawasaki, KTM dahil hemen hemen tum bilinen markalarin motosikletlerinde kullandigi bir parca. Daha ucuza daha iyisini yapan olsa onu kullanirlar. Oradan hesabinizi yapin.

bankimuun
24 Aralık 2016, 01:37
CBR 250 de aslında 3 bin TL. Kemiksiz tabi.

Grumpy
24 Aralık 2016, 03:22
Tamam kardes, ben teknolojı harıkası motosıkletler ureteyım, 250 600 1000cc'dekı fıyat farkınıda kullandıgım demırın kg fıyatına gore fıyatlandırayım. Ne dusuncesız adammısım ben ya, bende uretır "600cc, 1000cc OLM BU" dıye ınsanlara fahıs fıyattan ITERIM dıye kuruyordum kendımı.

Olcay Avşar
24 Aralık 2016, 09:45
Fiyatlandırmanın motor blok boyutu ile alakası olmadığını özetlersek;

CBR 600RR = 43.300 TL
NC 750X = 31.600 TL

Seko
24 Aralık 2016, 10:35
Bence son derece doğru açılmış bir başlık. Aralarında teknoloji farkı olmayan motorlarda maliyet farkları inanılmaz düşüktür ve fiyat farkları gerçekten anlamsızdır. Örneğin PCX 125 ile 150 arasındaki maliyet farkı 50 $ bile değildir. Benzer örnekleri bir çok Çin motorunda görebilirsiniz. Sadece piston çapının 5 mm büyümesi, krank vs değişmese bile fiyatı katlıyor. Tamamen pazarlama kazığıdır.

yayan-bay
24 Aralık 2016, 11:56
Sorulan soruya verilen cevaplari okudum.
Ciddi ciddi cevaplar yazmis siniz.
Valla helal olsun.

yürekçe
24 Aralık 2016, 13:53
Sorulan soruya verilen cevaplari okudum.
Ciddi ciddi cevaplar yazmis siniz.
Valla helal olsun.
Size de cevap yazabiliriz.
Bu forumda herkes ve her şey ciddiye alınır..
Motosiklet mesela, trafikte ciddiye alınmaz ama biz alırız çünkü ciddiye alınmamanin ne olduğunu biliriz.
Ve sanırım yalnız bundan da değil, bu ve bunun gibi her başlıkta su konuşuluyor:
Milli sanayimizin oluşması ve dışa muhtaç kalmama!
Bu bilincin bile daha fazla yerleşmesi için her konu, her kelime, her harf, ses kıymetli..
Yoksa değil mi?

nigdeli48
24 Aralık 2016, 18:24
Size de cevap yazabiliriz.
Bu forumda herkes ve her şey ciddiye alınır..
Motosiklet mesela, trafikte ciddiye alınmaz ama biz alırız çünkü ciddiye alınmamanin ne olduğunu biliriz.
Ve sanırım yalnız bundan da değil, bu ve bunun gibi her başlıkta su konuşuluyor:
Milli sanayimizin oluşması ve dışa muhtaç kalmama!
Bu bilincin bile daha fazla yerleşmesi için her konu, her kelime, her harf, ses kıymetli..
Yoksa değil mi?

agzına saglık abıcım. o kadar guzel ozetlemıssın kı. tesekkur ederım saygılarımı sunarım

telike
24 Aralık 2016, 23:38
ÇILDIRIYORUUUM BUHUUUUV

jimi_hendrix
24 Aralık 2016, 23:44
r1 200kg demirin kilosu 3 tl 200*3=600tl :cat:

GP500-1st
24 Aralık 2016, 23:46
kimse kusura bakmasın, arkadaşın sorduğu soru cbr 125 /cbr 250 için dogru. biri 5400 iken biri 8800 dü fark yüzde 50 idi, şimdi 11 e 15. yüzde 35.

Ama aralarında ortak parça kullanımı motor hariç yüzde 80-85 olan ve boya, düğme koblo ve elekronik olarak kalite farkı olmayan ki cbr 125 kalite olarak bu konuda Yamaha R25 e rahmet okutur... iki motor arası maliyet farkı yüzde 10 bile değil. müşteriye gelince birden segment hesabı, açılıveriyor:)

Tamamen ticari dengeler

yürekçe
26 Aralık 2016, 10:54
agzına saglık abıcım. o kadar guzel ozetlemıssın kı. tesekkur ederım saygılarımı sunarım

saygılar bizden üstadım..

killingroad
26 Aralık 2016, 11:06
Hiç bir yüksek teknolojili ürünün üretilmediği ülkede sorulan soru da bu oluyor anca.
Sonra işte buraya ne kadar demir gitti diyen malzeme alabilecek parası olan herkes inşaat yapar oluyor, vatandaş da canını emanet ediyor o inşaatlara.

mastarci
26 Aralık 2016, 13:56
1 kilo ötv mi daha ağırdır yoksa 1 kilo aç gözlü distribilütör mü?

emrb
27 Aralık 2016, 18:15
Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.

bu nasıl bir cevaptır.Elim ayağım titredi şu anda.