PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enduro-Cross nedir ? Nedir bu çamur sevdamız ? Nedir bu asfalt sevdanız ?



Sayfa : [1] 2 3 4

MrMud
22 Aralık 2016, 01:07
Merhaba herkese, motorumu bu gün hava şartlarından dolayı, zaten hava kötü, fırsattan istifade işe otobüsle gideyim, motorda bi yağ ıvır zıvır değiştirsin, bi bakıma girsin kendine gelsin deyip ustama emanet ettim.
Yazıyı yazdıktan sonra fark ettim ki, motor yerine otobüs kullansam, belkide kitap yazabilirmişim.
Motorun zararları +1 ekleyin bunu.
Can sıkıntısından nacizane, aşkımı tutkumu sizede aşılamak için, abandım harflere.

Umarım bir nebze merak uyandırır.

Önce şu MX (Motocross) ve Enduro olayını bi ayıralım , bunları aynı sanan arkadaşlar çok kalbimi kırıyor.

MX (MotoCross): Pistte parkurda yapılan bir spor. Piste rampa, yaslama denilen neredeyse 180 derece yatay girilen duvarda gidiyormuş misali alınan virajlar, arka arkaya dizilmiş kasis misali üzerinden geçmesi en kolay görünen ama pilotun bütün dengesini psikolojisini alt üst edebilen ondulalar ve hadi bi kaç saniye dinlenme molası niyetine verilen düzlüklerden oluşur.
Toprağın cinsine göre kum pist yada sert zemin pist olarak adlandırılırlar. MX te kullanılan motor tipi enduro motorlarla alakasızdır, tıpkı sport touring ve super sport gibiler.(Bana gore ayrı gezegenler)

Yani yapı-tasarım olarak farkları nedir dersek : amortisörler, tork-beygir çizgisi, vites oranlar ve görsel olarak far-stop, plakalık, ayna vs…

Enduro: Orman, arazi vs.. gibi yerlerde yapılır.
Ülkemizde bireysel genel olarak, "lan ne güzel hava var haydi bi belgrad atalım" şeklinde icra edilir, profesyonel yarışları tur üzerine değil, belli bir noktaya yardırma şeklindedir
Belli rotanız olsa dahi spontane takılıp yeri gelince kaybolup gezer-gazlarsınız, kafanızın dikine gidebilirsiniz (Cıvıtmadan).
Rota üzerinde sırasıyla çamur, kum, bayır, su geçişi, çakıl , kaya, kum , çöp , ot , b*k, hepsi olabilir. Hatta kış aylarında güzergah ve iklime göre kar ve buzda olur..

Enduro kavramı biraz karışık ve genelde yanlış bilinir.
Çoğumuz F650, Transalp, XT, KLR hatta DL gibi motoları enduro sanarız. Enduro denilen motorlar genelde tek silindir dehşet amortisörlere sahip max 110kg civarında makinalardır.
Ön lastikler 21 arkalar ise 18 olur. Üzerlerinde düşünce yuvarlanınca, yan yatınca kırılabilecek birşey yoktur (bu işte düşmek, yürürken adım atmak kadar olağan desek abartı olurmu).

Kilo inanılmaz önemlidir, saplandığınız kum yada çamurdan kuru ağırlığı 170kg olan motorunuzu 2 kişi çıkaramazken, bu aletlerde gazla bile tek başınıza çıkarabilirsiniz. Gene süper amortisörü olduğunu sandığımız 170 kiloluk motorlarımızda içler acısı amortisörler vardır. (Bu işe göre içler acısı , Bu iş için yapılmadılar çünki)

BMW F650 için Funduro tabirini kullanmış yıllar evvel. yakın geçmişte, tour endurosu denilmeye başlandı GS'lere. Bence konforlu yüksek touring motorlar bunlar.

Bu istatistik ve temel öğrenim konuları üzerine cilt cilt kitap yazılır, size burda sadece, katılmak çocukluk hayalim efsanevi "Dakar Rallisi" hakkında bile, abartısız 30 A4 kağıdı yazı yazabilirim inanın. Sayfalarca Redbull Freestyle turnuvalarından bahsedebilirim. Hayatımın hatunu Livia Lancelot hakkında şiirler yazabilirim. Ama şuan hedefim hiç cross denememiş kişileri gıdıklamak :) Onun için duygulara hitap edip, sinir sisteminize Hişt! Demek istiyorum.

Buraya kadar temel kısmı, çoğu alıntıları birleştirip kendi dilimde size nacizane açıklamaya çalıştığım kısımlardır.
Şimdi gelelim asıl meseleyee.

Birader neden cross ?
SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...

Bi kere cross güzel şeyler fısıldamaz, Cross makina ne kadar güçlenirse, sesi elektrikli testereye o kadar daha yaklaşır.
Şahsen elektrikli testere sesi benim için Bir anne şevkati, bir Zeki Müren, bir Drowning Pool - let the bodies hit the floor .(Bu şarkıyı dinleyin efsanedir. Ama kiracıysanız sesi kısın)

Şimdi ülkemiz geneli çalışma ve yaşama standartlarına bakarsak bir çoğumuz işten güçten haftanın kaç günü araziye gitme fırsatı bulabiliyor kardeşim diyenleri göz önüne alalım.

Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
Cevap: Şehri nikahına bile alırsın.

Şehir içinde cross kullanmak kesinlikle ama kesinlikle neredeyse arazide kullanmak kadar keyifli (Bana göre).
Hemen kafamızda gündelik bir sahne yaratalım.

Mevsim yaz şehir İstanbul, semt lanet trafiği olan ümraniye olsun.
Hava cayır cayır yanıyor , günlerden hafta sonu.

(Bu kısım tamamen hayal ürünüdür, gerçek kişi ve kuruluşlarla kesinlikle alakası yoktur)

Trafikte arabaların kıpırdamasını geç yayalar bile aralardan zor geçiyor.
Kaskın içinde nefes almaktan bunaldın, kaslı grenajlı SS canavarın aralardan geçemiyor kaldırıma çıkman bi bela inmen bi bela..Uzun gidonlu, manevra kabiliyeti neredeyse sıfır olan O muhteşem nikelaj cruiserin bu kaldırıma çıkma aradan geçme fikrini düşünmüyor bile, hatta kontak kapatmayı düşünüyor.
Canımız ciğerimiz scooter bi çıksammı çıkmasam mı diyor, sonra kaldırım demirlerine grenajim sürter aksiyon bizim neyimize sittir et diyor.

Sonra arkadan sevmeyenler için iğrenç , ama sevenler için ninni gibi bi feryat kopuyor, Caaar. caaarrr ! Geliyor.
Kafayı ceviriyoruz agresif görüntülü, renkli gözlüklü, anteresan kasklı, kıyafeti festivali andıran birisi , cılııız , çirkiiin, uzun, acayip,bisikletten bozma, eşşek tipli, kiyafeti gibi rengarenk motoruyla, pençe gibi lastikleri asfaltta yanlaya yanlaya , bi kaldırıma bi yola girip girip çıkıyor, iki ayağı aynı anda peglere hiç basmıyor manevra yaparken, hep bi ayağı ilerde, acayip acayip kabile dansı yapar gibi çırpınıyor....

Çırpınıyor ama, sen sıcaktan mayışmış trafik beklerken, o yardırıp gidiyor, en kötüsüde ne kadar eğlendiğini hiç bilmiyorsun :)

Evet kaldırıma çıkmak kural çiğnemek demek, yayaları korkutmak demek, bayağı tepki görmek, hatta sağlam küfür yemek demek.
Ama hiç birimizde melek değiliz :)
Bazen hayatın bizim kurallarımıza uyması da fena değil..
Bunu hemen herkes en az bir defa yapmıştır..

Cennet vatanımızın , otobanlarında bile dünya kadar asfalt yaması , çukur delik varken, caddelerini sokaklarını, ara mahallelerini konuya katmıyorum bile.
Böyle yollara sahip bir ülkede, "ya şehir içi cross tehlikeli be, lastik yola uyumlu değil" demek ne kadar doğru siz karar verin.
Hatta ben işe gidip gelmek için kullandığım Extreme max'ıma, çakma Husaberg'ime, günlük gidip geldiğim ortalama 30km yolda, biraz daha güvenli gideyim diyip, asfalt lastiği taktım.
Markası bilindik bisey değildi ama orta hamurlu normal şartlarda gayet güzel idare edecek bi kalitede olmasına rağmen o gün işe nasıl gidip geldiğimi ben bilirim.
Dişli lastiklere alışkanlıktan mıdır bilemedim, ama ilk fırsatta dişli lastiklerimi geri taktım.

Size göre ne kadar doğrudur bilemem tabi ama benim söyle bi düşüncemde var, dişli lastik iyi kötü asfalta dayanır, ama bi SS lastiği orta derece mıcırlı yola bile dayanamaz

Cross motorlar sokakta caddede (SuperMoto'ya cevrilmedigi halde, ki SM çevirirseniz, caddeyi katleder bile) dişli lastiklerle her türlü hayatını sürdürebilirken, bide doğal ortamına salmak var.

Cross motoru toprak zemine sokmak, sanki hayvanat bahçesine tutsak edilmiş bi kaplanı, yağmur ormanlarına salmak gibidir.
Hatta yıllarca şehir içinde fıtı fıtı kullandığınız o gariban sessiz sakin Cross'unuz.
Toprağa girdiğinde öyle acayip davranırki, "Bu makina canlı kanlıymış, bu güne kadar ölü taklidi yapmış" dersiniz.

Toprağın kokusu, yeşillik , doğa, insanlardan, trafikten uzak, huzura yakın...

Çamur olmak sizin için kötü can sıkıcı birşey değil , tam tersine "Oh be kendime geldim" deme sebebiniz olur.
Yoğruldunuz zaman yoldaşınıza "Gel şu cafede bi 'Vayt çaklıt moka' içelim" demez, "La dur iki dakka, nefesim kesildi... Su yokmu sende su ?" Der çayır çimen uzanır, gebe manda gibi yatıp iç huzurunuzu bulursunuz...
Börtü böcek sever, hayvanlarla aranızı sıcak tutar, farkında olmadan çok sağlam bi hayvan sever olursunuz...

Söz meclisten dışarı ; "Güçlü makinalara meraklı, ilgili olan hanım kızlarımız" Cross görünce, SS motorlara baktıkları gibi bakmazlar, genel olarak özellikle kıyafet kask sebebiyle "Ay bu ne ayol" benzeri bakışlar atarlar.
Kimse size gelip kolay kolay "Ağbi kaç basıyo bu ?" demez... Gerçi "Ağbi hiç dağa çıktın mı ?" versiyonunu sorarlar ama olsun, hiç değilse alışılmışın dışında ...

Motorumun şurasına toz konmuşmu korkunuz olmaz, "ulan bu çamur nasıl temizlenir şimdi" derdiniz olur.
Arazide , "Ya yavaş giderim bi kask yeter." diyemezsiniz. Bot, dizlik, dirseklik, sizin için kasktan daha önemli olur hatta.
Arazide max. 50 km/h gidersiniz genel olarak.
Hız tehlikelidir, cesaret ister.
Cross ise tehlikeden çok yorucudur, güç ister.
Diğerleri hızlı yol müsait ise sizden hızlı gider ama sizin için müsait olmayan yol olmaz.

Enduro=Endurance.
Endurance=Dayanıklılık.

Neden bu kadar şeymi anlattım, canım sıkıldı, yazmayı severim, Cross kültürüne aşığım.
Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
Aldığım nefes Cross..

Anlatıyorum, çünkü herkesin sabit bi yöne gitmesi üzücü, herkesin bir birini takip etmesi üzücü.
SS, cruiser, naked düşmanımıyım tabiki hayır, iki tekerli ise bizdendir.
Hatta bu efsane karizma Cruiserlar çocukluğumdan beri ilgimi çeker, nerde güzel parlak bir cruiser görsem, vaay çocuk yakışıklı derim.
Ama Cruiser geçmem için , tahminimce bi 15 yılım daha var :)

Abiler ablalar kardeşler , Cross deneyin, çevrenizde varsa 1 gün emanet alın hiç değilse bi toprakta sürün. İmkânınız varsa Enduro-Cross eğitimi veren kurslara 1 gün gidin devamı zaten gelecek.
Bir defa bu zehiri aldığınızda, ya bu zamana kadar niye hiç bakmamışım ben buna diyeceksiniz muhtemelen.

Bu kadar yazıyı yazdım çünkü sevdiğim tutkunu olduğum şeyleri başkalarıyla paylaşmayı seviyorum...

"Lan neymiş bu cross" diyecek kadar merak uyandıysa içinizde, benim için yeterli. :)

Mobilden yazdım imlâ hataları için özür dilerim..
Malesef biraz ağzı bozuk biriyim, farkında olmadan bir densizlik ettiysemde gençliğimize verin :)
Zevkler ve renkler tartışılmaz (600rr'ını pavyon turuncusuna boyayıp, göz tacevüzü yapan dayı hariç, onunki tartışılır.)
Her iki tekere saygım sonsuz.
Branş ayırt etmeden, "Motosiklet kültürünü" yaşamanız dileğiyle.

Tekerinize taş değmesin, hep düz bassın.

Motosikletinizle sağlıklı yaşlanmanızı dilerim.

Kontrollü gazlamalar. :)

T3Z
22 Aralık 2016, 01:21
Eline sağlık, güzel yazmışsın. 👍

MrMud
22 Aralık 2016, 01:22
Eline sağlık, güzel yazmışsın. ��

Eyvallah hocam, üşenmeden okuduğun için seninde yüreğine sağlık :)

Bashwarp
22 Aralık 2016, 01:25
Güzel bir açıklama olmuş. Teşekkür ediyorum. Şimdi madem konuşmayı seviyorsun bu konuda, vallahi bırakmam. Gel hele gel :P

Şimdi öncelikle cross-enduro motosikletler neden hep yüksek arkadaş? 1.70 boyum var. Ayaklarım yere değmiyor? E ben nasıl süreceğim bunu şehir içinde günlük ihtiyaçlarda? (Evet cross sevgim var ve boy sıkıntı)

Ayrıca " alçaltma kitleri " nedir, işe yarar mı? Motorun bilmem nesini bozuyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor.. Sen o boyla hiç karışma be abicim! diyen bayilerden tiksinti geldi.

Bir diğeri, biraz değinmişsin, cross tarzı motosikletleri ülkemizin tatlı, müthiş kaliteli(!) asfaltında şehir içinde kullanmak için nasıl bir lastik takmak gerekiyor?

Sanırım, son olarak, 250cc endurolar gelecek biliyorsun. Vstorm 250, Versy 300, CRF250R, GS310 ... Bunlar 20 bin TL üzerinde olacak gibi gözüküyor. Bunlara bu paraları dökmek ne kadar mantıklı?

Biraz fazla oldu sanırım ama işte birini bulmuşken :)

MrMud
22 Aralık 2016, 01:40
Güzel bir açıklama olmuş. Teşekkür ediyorum. Şimdi madem konuşmayı seviyorsun bu konuda, vallahi bırakmam. Gel hele gel :P

Şimdi öncelikle cross-enduro motosikletler neden hep yüksek arkadaş? 1.70 boyum var. Ayaklarım yere değmiyor? E ben nasıl süreceğim bunu şehir içinde günlük ihtiyaçlarda? (Evet cross sevgim var ve boy sıkıntı)

Ayrıca " alçaltma kitleri " nedir, işe yarar mı? Motorun bilmem nesini bozuyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor.. Sen o boyla hiç karışma be abicim! diyen bayilerden tiksinti geldi.

Bir diğeri, biraz değinmişsin, cross tarzı motosikletleri ülkemizin tatlı, müthiş kaliteli(!) asfaltında şehir içinde kullanmak için nasıl bir lastik takmak gerekiyor?

Sanırım, son olarak, 250cc endurolar gelecek biliyorsun. Vstorm 250, Versy 300, CRF250R, GS310 ... Bunlar 20 bin TL üzerinde olacak gibi gözüküyor. Bunlara bu paraları dökmek ne kadar mantıklı?

Biraz fazla oldu sanırım ama işte birini bulmuşken :)

Hocam sor ne biliyorsam saçarım önüne seve seve.

Neden hep yüksek, e hocam malum yaptığı iş belli :) yeri geldiğinde 90 derecelik sık yokuşa, kayaya ön tekeri attığında motor bloğu kayaya engele oturmasın askıda kalmasın mantığı.
Ayaklarınız yere mutlaka değer ama nasıl değer.
Şöyle açıklamaya çalışayım, motora bindiğinizde kalçanızı selenin solundan sarkıtıp sol ayağı yere tam bastınız, buraya kadar tamam.
Şimdi sağ ayağımız arka frene köküne kadar basabiliyor mu bu haldeyken önemli olan bu.
Eğer basıyorsa sizinde azminizle o motoru her türlü kullanırsınız, ama yok sağ ayak frene köküne kadar basmıyorsa çok üzgünüm :)
Alçaltma kitleri hakkında pek bilgim yok ihtiyacım olmadı çok şükür, ama yanlış bilmiyorsam amortisör ile ilgili bir işlem yapıyorlar ve bana sorarsanız amortisör Cross-Enduro motorların şah damarıdır oynamaya gelmez, en azından ben karşıyım diyeyim.

Lastik konusuna gelirsek, ben yıllardır asfaltta dişli cross lastik kullanıyorum, ama en yumuşak viraja bile 30km den yukarı hızla girmem.
Otobanda da maksimum hızım 100-110 olur.
Hız yapılmasını da şiddetle tavsiye etmem, sonuçları Allah korusun çok kötü olabilir.
Ben asfalt lastiği taktım fakat dişli lastige olan alışkanlığım yüzünden inanılmaz zorladı beni, dişli lastiğe geri döndüm. Asfalt lastiği ile virajlara daha rahat giren arkadaşlarım, daha rahat olduğunu söyleyen bir sürü kişi var, muhtemelen sizde daha rahat edersiniz diye tahmin ediyorum.
Yanlız asfalt lastiği ile arazide yarım saat gidemezsiniz bilginiz olsun.

Japon endurolar pahalı evet, ki pahalılık kişiye gore değişir, Cross olayı çok masraflı bakim çok istiyor olayına ben katılmıyorum , hesap yapılsa bence en düşük maliyetli olan sınıf neredeyse cross çıkar.
Olayın pahalı olan kısmı profesyonel kismi, ki o prof. Pilotların motorları, 10m yükseklikten yere düzenli çarpıp yarışan motorlar, bi zahmet bakimida tuzlu olsun :)
O kadar para verilir mi ?
İmkanım varsa veririm gözümü kirpmam :)

telike
22 Aralık 2016, 01:41
Güzel bir açıklama olmuş. Teşekkür ediyorum. Şimdi madem konuşmayı seviyorsun bu konuda, vallahi bırakmam. Gel hele gel :P

Şimdi öncelikle cross-enduro motosikletler neden hep yüksek arkadaş? 1.70 boyum var. Ayaklarım yere değmiyor? E ben nasıl süreceğim bunu şehir içinde günlük ihtiyaçlarda? (Evet cross sevgim var ve boy sıkıntı)

Ayrıca " alçaltma kitleri " nedir, işe yarar mı? Motorun bilmem nesini bozuyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor.. Sen o boyla hiç karışma be abicim! diyen bayilerden tiksinti geldi.

Bir diğeri, biraz değinmişsin, cross tarzı motosikletleri ülkemizin tatlı, müthiş kaliteli(!) asfaltında şehir içinde kullanmak için nasıl bir lastik takmak gerekiyor?

Sanırım, son olarak, 250cc endurolar gelecek biliyorsun. Vstorm 250, Versy 300, CRF250R, GS310 ... Bunlar 20 bin TL üzerinde olacak gibi gözüküyor. Bunlara bu paraları dökmek ne kadar mantıklı?

Biraz fazla oldu sanırım ama işte birini bulmuşken :)

Öncelikle mud kardeşin yazısına bayıldım. Kalbimi okumuş.

Bashwarp kardeşimin sorularına gelince,
Yüksek çünkü engelleri aşmak için zart zurt sürtmemesi gerekiyor. Lastik çaplarının büyük olması gerekiyor. Ön 21inç mesela. Rake açısı daha büyük engellerde takılmamak için.
Alçaltma kitleri motosikletin ayrodinamiği ve aürüş dinamiğini tamamiyle değiştirir. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
170 boyla da sürülür. 172 arkadaşım var bu zamana kadar aldığım bütün motorları sürdü :) alışırsan boy sıkıntı olmaz.
Lastik için şiddetle michelin ac10 tavsiye ederim. Toprak çamur tutuşundan hiç bahsetmeyeceğim gerek yok. Asfalt için de; kuru asfaltta peg sürtene kadar yatırdım tutmicam demedi. Fakat dişlerden dolayı biraz zarar verdi. Tutma limitleri efsane. İlk yağan yağmurda gerçekten berbat. Fakat yağmur yağmış yolu ve lastikleri yıkamışsa ıslak asfaltta bile gayet de güzel parinajsız tekere alabiliyordum.
Son olarak. Mrmud arkadaşın yazısını güzel okumanı tavsiye ederim bahsettiğin vstrom 250 versys300 gibi motosikletler enduro değil touringtir.

En basit yolu olarak google görsellerde enduro diye aratırsanız enduro motosikletlerin neye benzediğini görürsünüz. Küçük cc touring motorlara para dökmek kişisel tercihtir. Bana sorarsanız bi 450exc sm jant lastik yardır babam yardır :)

MrMud
22 Aralık 2016, 01:47
Öncelikle mud kardeşin yazısına bayıldım. Kalbimi okumuş.

Bashwarp kardeşimin sorularına gelince,
Yüksek çünkü engelleri aşmak için zart zurt sürtmemesi gerekiyor. Lastik çaplarının büyük olması gerekiyor. Ön 21inç mesela. Rake açısı daha büyük engellerde takılmamak için.
Alçaltma kitleri motosikletin ayrodinamiği ve aürüş dinamiğini tamamiyle değiştirir. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
170 boyla da sürülür. 172 arkadaşım var bu zamana kadar aldığım bütün motorları sürdü :) alışırsan boy sıkıntı olmaz.
Lastik için şiddetle michelin ac10 tavsiye ederim. Toprak çamur tutuşundan hiç bahsetmeyeceğim gerek yok. Asfalt için de; kuru asfaltta peg sürtene kadar yatırdım tutmicam demedi. Fakat dişlerden dolayı biraz zarar verdi. Tutma limitleri efsane. İlk yağan yağmurda gerçekten berbat. Fakat yağmur yağmış yolu ve lastikleri yıkamışsa ıslak asfaltta bile gayet de güzel parinajsız tekere alabiliyordum.
Son olarak. Mrmud arkadaşın yazısını güzel okumanı tavsiye ederim bahsettiğin vstrom 250 versys300 gibi motosikletler enduro değil touringtir.

En basit yolu olarak google görsellerde enduro diye aratırsanız enduro motosikletlerin neye benzediğini görürsünüz. Küçük cc touring motorlara para dökmek kişisel tercihtir. Bana sorarsanız bi 450exc sm jant lastik yardır babam yardır :)

Eyvallah hocam sağolasın, hem okuduğun, hem bilgini paylaştığın için :)

mostro
22 Aralık 2016, 02:03
Eline sağlık güzel yazı :)

MrMud
22 Aralık 2016, 02:07
Eline sağlık güzel yazı :)

Eksik olma sağolasın :)

mostro
22 Aralık 2016, 02:16
Sizin motorlarınız enduro (xtreme max ve husqvarna te250 yazdığı için profilinzde) Fakat soru cevap kısımlarında

"Birader neden cross ?
SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...?",

"Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
Cevap: Şehri nikahına bile alırsın."

"Cross kültürüne aşığım.
Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
Aldığım nefes Cross.."

gibi yazılara yer vermişsiniz bunlar kafama takıldı.

Aslında siz endurocusunuz :queen:

Edit: Yoksa enduro motorlarla cross mu yapıyorsunuz :D

MrMud
22 Aralık 2016, 02:23
Sizin motorlarınız enduro (xtreme max ve husqvarna te250 yazdığı için profilinzde) Fakat soru cevap kısımlarında

"Birader neden cross ?
SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...?",

"Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
Cevap: Şehri nikahına bile alırsın."

"Cross kültürüne aşığım.
Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
Aldığım nefes Cross.."

gibi yazılara yer vermişsiniz bunlar kafama takıldı.

Aslında siz endurocusunuz :queen:

Edit: Yoksa enduro motorlarla cross mu yapıyorsunuz :D

Cross tabiri dilimde kendimi bildim bileli pelesenk halinde.
Bazen farkediyorum bu durumu ama duzeltmekte içimden gelmiyor.
Enduro kelimesine alıştıramadım kendimi bi türlü, orman gezisi bile Cross olarak çıkıyor ağzımdan otomatikmen :)
Bu sınıfla pek ilgilenmeyenlerde fark etmiyor zaten hatayı :)
Bide SportTouring'lere enduro denildiği için ülkemizde, endurocuyum dediğinde Husqvarna muadilleri değil de , GS canlaniyor karşı tarafın gözünde, onun icin Cross demek daha ayirt edici oluyor :)

HE1SENBERG
22 Aralık 2016, 06:08
O motor düşecek, devrilecek, takla atacak. ve yoluna devam edecek.

S3cond
22 Aralık 2016, 06:10
Bu yaz deniyecegim hep istedigim bir seydi aslında fakat bu yazı perçinledi azda olsa.

Simdi madem böle bir konu açtın heveslendirdin kimse yazmadan ben yazıyım.

Başlangıç için cross motosiklet ve ekipman ucuz yollu (max;5bin) ne alabiliriz ve aldıktan sonra lastik Vs ne gibi modifikasyonlar yapılmalı dag,bayır,orman için.

Teşekkürler

Guven
22 Aralık 2016, 07:20
Keyifle okudum. Ellerine sağlık. :cat:

10 yıl önce bir arkadaşımın, satmak üzere aldığı bir hafif enduroyu aşırı ısrar etmesi sonucu test etmiştim. O zamanlar benim için motosiklet deyince sıralamaya bile girmeyen bu motosikletin test sürüşünü bitirdiğimde, ilk iş fiyatını sormuş, sonrasında satın almıştım. :)

O gün bu gündür yol motosikletimin yanında mutlaka bir hafif enduro durur. :cat: (Motocross için yaş geçti :cherry:)

Alonedark93
22 Aralık 2016, 07:22
Üstad güzel yazmışsın hadi gel bu pazar çatalca ya çamura :) her hafta fix ama ben sahalardan uzak kalıcam 2 ay :( Günlerden bir gün bir abimiz sıfır crf250l aldı kadıköyden fazla tecrübe vakti olmadığından benden motoru getirmemi istedi.Neyse gittik satışı yaptık o arabayla ben motorla. Çoğu ss motorları sürmüsümdür test etmişliğim vardır az çok ama kadıköyden beylikdüzüne gelene kadar ortalama 52 km hayatımda keyif aldığım, zevk aldığım tek motordu ben böyle aşık olucağımı hiç düşünmemiştim kerataya.:) ama crf250l arazide olmuyor oda bir gerçek :)

MrMud
22 Aralık 2016, 09:44
Bu yaz deniyecegim hep istedigim bir seydi aslında fakat bu yazı perçinledi azda olsa.

Simdi madem böle bir konu açtın heveslendirdin kimse yazmadan ben yazıyım.

Başlangıç için cross motosiklet ve ekipman ucuz yollu (max;5bin) ne alabiliriz ve aldıktan sonra lastik Vs ne gibi modifikasyonlar yapılmalı dag,bayır,orman için.

Teşekkürler

Hocam 5bin'e motor alacaksan direk git Sıfır Extreme bak derim, ama yok ekipmanda dahil dersen, zorlayıp ararsan 3 bin liraya ikinci ek extreme alırsın 2 bin liraya da gayet güzel ekipman dizersin, hatta ekipmanın içinde Acerbis Bot bile olur. :) Sahibinden de ikinci el extremeseçeneği hatri sayılır derecede fazlaydı, suan nasıl durumu bilmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------


Keyifle okudum. Ellerine sağlık. :cat:

10 yıl önce bir arkadaşımın, satmak üzere aldığı bir hafif enduroyu aşırı ısrar etmesi sonucu test etmiştim. O zamanlar benim için motosiklet deyince sıralamaya bile girmeyen bu motosikletin test sürüşünü bitirdiğimde, ilk iş fiyatını sormuş, sonrasında satın almıştım. :)

O gün bu gündür yol motosikletimin yanında mutlaka bir hafif enduro durur. :cat: (Motocross için yaş geçti :cherry:)

Eyvallah hocam sağolun :)

Hocam maşallahınız var, çok zorlamadan Cross degilsede enduro yaparsınız her türlü, yaş pek geçmemiş ya :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------


Üstad güzel yazmışsın hadi gel bu pazar çatalca ya çamura :) her hafta fix ama ben sahalardan uzak kalıcam 2 ay :( Günlerden bir gün bir abimiz sıfır crf250l aldı kadıköyden fazla tecrübe vakti olmadığından benden motoru getirmemi istedi.Neyse gittik satışı yaptık o arabayla ben motorla. Çoğu ss motorları sürmüsümdür test etmişliğim vardır az çok ama kadıköyden beylikdüzüne gelene kadar ortalama 52 km hayatımda keyif aldığım, zevk aldığım tek motordu ben böyle aşık olucağımı hiç düşünmemiştim kerataya.:) ama crf250l arazide olmuyor oda bir gerçek :)

Crf250L artık nedense banada Enduro olarak görünmüyor, bildiğin Touring oldu :)
Arkasında olmazsa olmaz haline gelen topcase görmemiz yüzünden sanirim :) :)

Alonedark93
22 Aralık 2016, 09:53
Hocam 5bin'e motor alacaksan direk git Sıfır Extreme bak derim, ama yok ekipmanda dahil dersen, zorlayıp ararsan 3 bin liraya ikinci ek extreme alırsın 2 bin liraya da gayet güzel ekipman dizersin, hatta ekipmanın içinde Acerbis Bot bile olur. :) Sahibinden de ikinci el extremeseçeneği hatri sayılır derecede fazlaydı, suan nasıl durumu bilmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------



Eyvallah hocam sağolun :)

Hocam maşallahınız var, çok zorlamadan Cross degilsede enduro yaparsınız her türlü, yaş pek geçmemiş ya :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------



Crf250L artık nedense banada Enduro olarak görünmüyor, bildiğin Touring oldu :)
Arkasında olmazsa olmaz haline gelen topcase görmemiz yüzünden sanirim :) :)
Aslında 2 amaçlı motor gibi. Ağırlık sıkıntı arazide belli bir süre sonra tutucak hali kalmıyor insanın 2 zamanlılar kafamıza kafamıza torpak atıyo:))

capozzz
22 Aralık 2016, 09:56
Güzel konu olmuş ellerine sağlık. 10 yıl önce cruisera geçerken Mz sx 125 im vardı. Hiç toprağa falan gitmedim ama şehir içinde çok keyifliydi, o zamanları hatırladım :) Kaç zamandır benimkinin yanına bir tane de ufak makine alayım diye düşünüyorum, z 250 sl bakıyorum (tabii evlen, arabayı değiştir vs derken para yetişmiyor bir türlü o ayrı, bi de zincir yağlama şeysinden tembellik ediyom o da var :) ). Bu kadar hevesle yazmışsın, içime düşürdün gene bu aletleri şimdi olmadı yahu :)

MrMud
22 Aralık 2016, 10:06
Aslında 2 amaçlı motor gibi. Ağırlık sıkıntı arazide belli bir süre sonra tutucak hali kalmıyor insanın 2 zamanlılar kafamıza kafamıza torpak atıyo:))

Hocam arazide temel kural 1 : Asla 2T'nin arkasına geçmeyin, özellikle 2T süren arkadaşınız patinaj meraklisiysa :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------


Güzel konu olmuş ellerine sağlık. 10 yıl önce cruisera geçerken Mz sx 125 im vardı. Hiç toprağa falan gitmedim ama şehir içinde çok keyifliydi, o zamanları hatırladım :) Kaç zamandır benimkinin yanına bir tane de ufak makine alayım diye düşünüyorum, z 250 sl bakıyorum (tabii evlen, arabayı değiştir vs derken para yetişmiyor bir türlü o ayrı, bi de zincir yağlama şeysinden tembellik ediyom o da var :) ). Bu kadar hevesle yazmışsın, içime düşürdün gene bu aletleri şimdi olmadı yahu :)

Gıdıkladıysak amacımıza ulaşıyoruz demekki :) :)

alasehirli
22 Aralık 2016, 10:16
Gerçekten çok güzel bi yazı olmuş bende şuan SS düşünüyordum az daha araştırsam mı diye düşünmedim değil ama malum babam BMX bisikletine izin vermezken Cross a izin verir mi emin değilim 😔

E-TEKİN
22 Aralık 2016, 10:26
Emeğinize sağlık, duygularıma tercüman oldunuz, saygılar

MrMud
22 Aralık 2016, 10:36
Gerçekten çok güzel bi yazı olmuş bende şuan SS düşünüyordum az daha araştırsam mı diye düşünmedim değil ama malum babam BMX bisikletine izin vermezken Cross a izin verir mi emin değilim ��

Yaşın kaç bilmiyorum kardeşim, şahsen ben 12-13 yaşlarında başladım bana motor alın demeye, o yaşta hayatta almazlardı elbet, o zamanlar maddi durumda müsait değildi zaten.
Ama ben yıllar sonrası için yol yapmaya başlamıştım, 14-15 yaşlarında başladım mahalle esnafının tüpçü motorlarını yalvar yakar sürmeye, o yaşlarda mahalleli tarafından adım "motorcu" olmaya başlamıştı :)

Yıllar geçti askerlikten döner dönmez elim para tutunca direk net söyledim "Ben motor aliyorum".
O saatten sonra zaten fark ettilerki hiç biri beni durduramayacak :)

Sık dişini alacaksın elbet, ama cross alacaksın değil mi !? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------


Emeğinize sağlık, duygularıma tercüman oldunuz, saygılar

Eyvallah hocam sağolasın.

bikerboi
22 Aralık 2016, 11:19
Muhteşem bir yazı olmuş, bilgiler ve paylaşım için teşekkürler. İki hafta önce bahsettiğiniz gibi enduro derslerine başladım. Şu an toprakta 6. saatimi tamamladım haftasonunu iple çeker oldum. O zehir bünyeme girdi. Tek pişmanlığım bugüne kadar başlamamış olmam zira hocamın söylediğine göre bu işte yetenekliyim. 4 Saatlik daha dersim var, şimdiden 4 zamanlı bir motor arayışındayım. Naked motorum satışta, sattığım gün KTM exc-f 250 veya Husky Fe 250 için ödeme yapacağım. Benim için dua edin aracım bir an önce satılsın:)

MrMud
22 Aralık 2016, 11:23
Muhteşem bir yazı olmuş, bilgiler ve paylaşım için teşekkürler. İki hafta önce bahsettiğiniz gibi enduro derslerine başladım. Şu an toprakta 6. saatimi tamamladım haftasonunu iple çeker oldum. O zehir bünyeme girdi. Tek pişmanlığım bugüne kadar başlamamış olmam zira hocamın söylediğine göre bu işte yetenekliyim. 4 Saatlik daha dersim var, şimdiden 4 zamanlı bir motor arayışındayım. Naked motorum satışta, sattığım gün KTM exc-f 250 veya Husky Fe 250 için ödeme yapacağım. Benim için dua edin aracım bir an önce satılsın:)

Güzel yorumun için teşekkür ederim :)

Ve bu arada KTM 250 exc-f ile Husq TE 250 arasında bi seçim yap deseler yapamazdım.
Te 250 sahibiyim kesinlikle şuana kadar engel tanımadı.
KTM zaten bu işin piri. Hangisini alırsanız alın pişmanlık yaşamayacaksınız kefilin :)

bikerboi
22 Aralık 2016, 11:30
Güzel yorumun için teşekkür ederim :)

Ve bu arada KTM 250 exc-f ile Husq TE 250 arasında bi seçim yap deseler yapamazdım.
Te 250 sahibiyim kesinlikle şuana kadar engel tanımadı.
KTM zaten bu işin piri. Hangisini alırsanız alın pişmanlık yaşamayacaksınız kefilin :)

Tüm eğitim boyunca FE 250 ile ders aldım. İlk göz ağrım denilebilir:rendeer: Arazi çok çok farklı bir dünya. Günlük kullandığım motorum 800cc paralel çift silindir bir motor olmasına rağmen arazi koşullarında FE gözlerden yaş akıtacak kadar güce sahip. Çok kararsızım ama öncelikle çıplak motordan kurtulmam lazım, fiyatı iyice aşağı çektim. Alıcı çıktığında karar aşamasında sizle de konuşmak isterim.

MrMud
22 Aralık 2016, 11:34
Tüm eğitim boyunca FE 250 ile ders aldım. İlk göz ağrım denilebilir:rendeer: Arazi çok çok farklı bir dünya. Günlük kullandığım motorum 800cc paralel çift silindir bir motor olmasına rağmen arazi koşullarında FE gözlerden yaş akıtacak kadar güce sahip. Çok kararsızım ama öncelikle çıplak motordan kurtulmam lazım, fiyatı iyice aşağı çektim. Alıcı çıktığında karar aşamasında sizle de konuşmak isterim.

Forumdan özel mesaj atmaniz yeterli bana ulaşmak için isterseniz telefon numarası da veririm sorun değil.

Ama naked'i satarken bi an önce Araziye gideyim deyip fiyatı öldürmeyin dikkat edin...
Hava şartlarından dolayı en azından mart sonlarına kadar satmak için vaktiniz var diye düşünüyorum.
Satarken açıklamanıza Cross takas düşünülebilir dedinizmi ?
Belki düşük bir ihtimal güzel bi fırsat çıkabilir hiç belli olmaz.
Olta atmakta fayda var.

bikerboi
22 Aralık 2016, 11:41
Forumdan özel mesaj atmaniz yeterli bana ulaşmak için isterseniz telefon numarası da veririm sorun değil.

Ama naked'i satarken bi an önce Araziye gideyim deyip fiyatı öldürmeyin dikkat edin...
Hava şartlarından dolayı en azından mart sonlarına kadar satmak için vaktiniz var diye düşünüyorum.
Satarken açıklamanıza Cross takas düşünülebilir dedinizmi ?
Belki düşük bir ihtimal güzel bi fırsat çıkabilir hiç belli olmaz.
Olta atmakta fayda var.

Evet ilanda takas opsiyonu ve düşündüğüm araçları belirttim. Dediğiniz gibi kafamda belirlediğim bir fiyat var onun aşağısına inmeyi düşünmüyorum. Takas opsiyonu olan diğer düşük saatteki, bakımlı kafama yatan spesyal makinelere de teklif yolluyorum. 1-2 kişi ilgilenir gibi oldu. Bekleyip göreceğiz, bakalım belki yakışıklı bir Husky veya bir six days çıkar şansımıza :)

MotoNoob
22 Aralık 2016, 11:48
Mobilden o kadar güzel ve düzgün yazmak, bi Enduro/Cross'cuya yakışmadı ama :)
Keyf ile okudum. Kirlenmek istiyorum :queen: İçim yandı zaten dağlara kar düşmüş, İşyerinden izliyorum. Benimki Saf kanlı değilse bile, Pençeleri dişli :) Pazara kadar tutar bu kar umarım!

MrMud
22 Aralık 2016, 11:50
Evet ilanda takas opsiyonu ve düşündüğüm araçları belirttim. Dediğiniz gibi kafamda belirlediğim bir fiyat var onun aşağısına inmeyi düşünmüyorum. Takas opsiyonu olan diğer düşük saatteki, bakımlı kafama yatan spesyal makinelere de teklif yolluyorum. 1-2 kişi ilgilenir gibi oldu. Bekleyip göreceğiz, bakalım belki yakışıklı bir Husky veya bir six days çıkar şansımıza :)

Bu konuda efsane sixdays turnuvalarından bahsetmeyi düşündüm , ama sonra çok uzun konu olduğu için hiç girmeyip vazgeçtim :)
Sixdays modelleri ismini nerden aldı bilmiyorsanız bi araştırın, bi kat daha çekici gelecek KTM sixdays serisi :)

SixDays ayrı bi kültürdür gözümde :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------


Mobilden o kadar güzel ve düzgün yazmak, bi Enduro/Cross'cuya yakışmadı ama :)
Keyf ile okudum. Kirlenmek istiyorum :queen: İçim yandı zaten dağlara kar düşmüş, İşyerinden izliyorum. Benimki Saf kanlı değilse bile, Pençeleri dişli :) Pazara kadar tutar bu kar umarım!

Hocam yüreğinize sağlık okuduğunuz için, ve mondial xtreme bile çok zorlamadan arazide sizi keyiften 4 köşe etmeye yeter emin olun.
Husqvarna'yı sadece bizim artist arkadaşlar kafa tuttuğunda salıyorum araziye, plaka yok malum :)
Onun haricinde extreme bile beni arazide hiç üzmedi, tabi dikkat edip yemeğini suyunu eksik etmediğiniz sürece :)

telike
22 Aralık 2016, 17:40
İstanbula yolum düştüğünde kapını çalcam çayını içmeye mrmud. Şu offroad işine benim kadar seven birini görmek sevindirici. :D

MrMud
22 Aralık 2016, 17:58
İstanbula yolum düştüğünde kapını çalcam çayını içmeye mrmud. Şu offroad işine benim kadar seven birini görmek sevindirici. :D

Başım üstünde yerin var, övünmek gibi olmasın muhabbet adam olduğumu soylerler, güldürmeden göndermem izmire geri beklerim buyur :D

F54
22 Aralık 2016, 21:06
aha burda da az da olsa birkaç enduro sever varmış
bi dünya endoruya yakın motor sayılmış söylenmiş ama bunu bi şekilde unutmuşsunuz..
bizde bu işi yapıyoruz hafta sonları dağ bayır gezeriz ..
kamp işte kendi çapımızda takılıyoruz..
biraz ağır çok yönlü bi motosiklet seçmek zorunda olduğumuzdan tenere aldım
imkanlar el verse tabi düşük cc hafif bi motor alır
uzun yola giderken de daha güçlü birşeyler alır keyfimize bakarız..


http://i.hizliresim.com/yNED9L.jpg (http://hizliresim.com/yNED9L)

Machair
22 Aralık 2016, 23:02
Merhaba herkese, motorumu bu gün hava şartlarından dolayı, zaten hava kötü, fırsattan istifade işe otobüsle gideyim, motorda bi yağ ıvır zıvır değiştirsin, bi bakıma girsin kendine gelsin deyip ustama emanet ettim.
Yazıyı yazdıktan sonra fark ettim ki, motor yerine otobüs kullansam, belkide kitap yazabilirmişim.
Motorun zararları +1 ekleyin bunu.
Can sıkıntısından nacizane, aşkımı tutkumu sizede aşılamak için, abandım harflere.

Umarım bir nebze merak uyandırır.

Önce şu MX (Motocross) ve Enduro olayını bi ayıralım , bunları aynı sanan arkadaşlar çok kalbimi kırıyor.

MX (MotoCross): Pistte parkurda yapılan bir spor. Piste rampa, yaslama denilen neredeyse 180 derece yatay girilen duvarda gidiyormuş misali alınan virajlar, arka arkaya dizilmiş kasis misali üzerinden geçmesi en kolay görünen ama pilotun bütün dengesini psikolojisini alt üst edebilen ondulalar ve hadi bi kaç saniye dinlenme molası niyetine verilen düzlüklerden oluşur.
Toprağın cinsine göre kum pist yada sert zemin pist olarak adlandırılırlar. MX te kullanılan motor tipi enduro motorlarla alakasızdır, tıpkı sport touring ve super sport gibiler.(Bana gore ayrı gezegenler)

Yani yapı-tasarım olarak farkları nedir dersek : amortisörler, tork-beygir çizgisi, vites oranlar ve görsel olarak far-stop, plakalık, ayna vs…

Enduro: Orman, arazi vs.. gibi yerlerde yapılır.
Ülkemizde bireysel genel olarak, "lan ne güzel hava var haydi bi belgrad atalım" şeklinde icra edilir, profesyonel yarışları tur üzerine değil, belli bir noktaya yardırma şeklindedir
Belli rotanız olsa dahi spontane takılıp yeri gelince kaybolup gezer-gazlarsınız, kafanızın dikine gidebilirsiniz (Cıvıtmadan).
Rota üzerinde sırasıyla çamur, kum, bayır, su geçişi, çakıl , kaya, kum , çöp , ot , b*k, hepsi olabilir. Hatta kış aylarında güzergah ve iklime göre kar ve buzda olur..

Enduro kavramı biraz karışık ve genelde yanlış bilinir.
Çoğumuz F650, Transalp, XT, KLR hatta DL gibi motoları enduro sanarız. Enduro denilen motorlar genelde tek silindir dehşet amortisörlere sahip max 110kg civarında makinalardır.
Ön lastikler 21 arkalar ise 18 olur. Üzerlerinde düşünce yuvarlanınca, yan yatınca kırılabilecek birşey yoktur (bu işte düşmek, yürürken adım atmak kadar olağan desek abartı olurmu).

Kilo inanılmaz önemlidir, saplandığınız kum yada çamurdan kuru ağırlığı 170kg olan motorunuzu 2 kişi çıkaramazken, bu aletlerde gazla bile tek başınıza çıkarabilirsiniz. Gene süper amortisörü olduğunu sandığımız 170 kiloluk motorlarımızda içler acısı amortisörler vardır. (Bu işe göre içler acısı , Bu iş için yapılmadılar çünki)

BMW F650 için Funduro tabirini kullanmış yıllar evvel. yakın geçmişte, tour endurosu denilmeye başlandı GS'lere. Bence konforlu yüksek touring motorlar bunlar.

Bu istatistik ve temel öğrenim konuları üzerine cilt cilt kitap yazılır, size burda sadece, katılmak çocukluk hayalim efsanevi "Dakar Rallisi" hakkında bile, abartısız 30 A4 kağıdı yazı yazabilirim inanın. Sayfalarca Redbull Freestyle turnuvalarından bahsedebilirim. Hayatımın hatunu Livia Lancelot hakkında şiirler yazabilirim. Ama şuan hedefim hiç cross denememiş kişileri gıdıklamak :) Onun için duygulara hitap edip, sinir sisteminize Hişt! Demek istiyorum.

Buraya kadar temel kısmı, çoğu alıntıları birleştirip kendi dilimde size nacizane açıklamaya çalıştığım kısımlardır.
Şimdi gelelim asıl meseleyee.

Birader neden cross ?
SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...

Bi kere cross güzel şeyler fısıldamaz, Cross makina ne kadar güçlenirse, sesi elektrikli testereye o kadar daha yaklaşır.
Şahsen elektrikli testere sesi benim için Bir anne şevkati, bir Zeki Müren, bir Drowning Pool - let the bodies hit the floor .(Bu şarkıyı dinleyin efsanedir. Ama kiracıysanız sesi kısın)

Şimdi ülkemiz geneli çalışma ve yaşama standartlarına bakarsak bir çoğumuz işten güçten haftanın kaç günü araziye gitme fırsatı bulabiliyor kardeşim diyenleri göz önüne alalım.

Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
Cevap: Şehri nikahına bile alırsın.

Şehir içinde cross kullanmak kesinlikle ama kesinlikle neredeyse arazide kullanmak kadar keyifli (Bana göre).
Hemen kafamızda gündelik bir sahne yaratalım.

Mevsim yaz şehir İstanbul, semt lanet trafiği olan ümraniye olsun.
Hava cayır cayır yanıyor , günlerden hafta sonu.

(Bu kısım tamamen hayal ürünüdür, gerçek kişi ve kuruluşlarla kesinlikle alakası yoktur)

Trafikte arabaların kıpırdamasını geç yayalar bile aralardan zor geçiyor.
Kaskın içinde nefes almaktan bunaldın, kaslı grenajlı SS canavarın aralardan geçemiyor kaldırıma çıkman bi bela inmen bi bela..Uzun gidonlu, manevra kabiliyeti neredeyse sıfır olan O muhteşem nikelaj cruiserin bu kaldırıma çıkma aradan geçme fikrini düşünmüyor bile, hatta kontak kapatmayı düşünüyor.
Canımız ciğerimiz scooter bi çıksammı çıkmasam mı diyor, sonra kaldırım demirlerine grenajim sürter aksiyon bizim neyimize sittir et diyor.

Sonra arkadan sevmeyenler için iğrenç , ama sevenler için ninni gibi bi feryat kopuyor, Caaar. caaarrr ! Geliyor.
Kafayı ceviriyoruz agresif görüntülü, renkli gözlüklü, anteresan kasklı, kıyafeti festivali andıran birisi , cılııız , çirkiiin, uzun, acayip,bisikletten bozma, eşşek tipli, kiyafeti gibi rengarenk motoruyla, pençe gibi lastikleri asfaltta yanlaya yanlaya , bi kaldırıma bi yola girip girip çıkıyor, iki ayağı aynı anda peglere hiç basmıyor manevra yaparken, hep bi ayağı ilerde, acayip acayip kabile dansı yapar gibi çırpınıyor....

Çırpınıyor ama, sen sıcaktan mayışmış trafik beklerken, o yardırıp gidiyor, en kötüsüde ne kadar eğlendiğini hiç bilmiyorsun :)

Evet kaldırıma çıkmak kural çiğnemek demek, yayaları korkutmak demek, bayağı tepki görmek, hatta sağlam küfür yemek demek.
Ama hiç birimizde melek değiliz :)
Bazen hayatın bizim kurallarımıza uyması da fena değil..
Bunu hemen herkes en az bir defa yapmıştır..

Cennet vatanımızın , otobanlarında bile dünya kadar asfalt yaması , çukur delik varken, caddelerini sokaklarını, ara mahallelerini konuya katmıyorum bile.
Böyle yollara sahip bir ülkede, "ya şehir içi cross tehlikeli be, lastik yola uyumlu değil" demek ne kadar doğru siz karar verin.
Hatta ben işe gidip gelmek için kullandığım Extreme max'ıma, çakma Husaberg'ime, günlük gidip geldiğim ortalama 30km yolda, biraz daha güvenli gideyim diyip, asfalt lastiği taktım.
Markası bilindik bisey değildi ama orta hamurlu normal şartlarda gayet güzel idare edecek bi kalitede olmasına rağmen o gün işe nasıl gidip geldiğimi ben bilirim.
Dişli lastiklere alışkanlıktan mıdır bilemedim, ama ilk fırsatta dişli lastiklerimi geri taktım.

Size göre ne kadar doğrudur bilemem tabi ama benim söyle bi düşüncemde var, dişli lastik iyi kötü asfalta dayanır, ama bi SS lastiği orta derece mıcırlı yola bile dayanamaz

Cross motorlar sokakta caddede (SuperMoto'ya cevrilmedigi halde, ki SM çevirirseniz, caddeyi katleder bile) dişli lastiklerle her türlü hayatını sürdürebilirken, bide doğal ortamına salmak var.

Cross motoru toprak zemine sokmak, sanki hayvanat bahçesine tutsak edilmiş bi kaplanı, yağmur ormanlarına salmak gibidir.
Hatta yıllarca şehir içinde fıtı fıtı kullandığınız o gariban sessiz sakin Cross'unuz.
Toprağa girdiğinde öyle acayip davranırki, "Bu makina canlı kanlıymış, bu güne kadar ölü taklidi yapmış" dersiniz.

Toprağın kokusu, yeşillik , doğa, insanlardan, trafikten uzak, huzura yakın...

Çamur olmak sizin için kötü can sıkıcı birşey değil , tam tersine "Oh be kendime geldim" deme sebebiniz olur.
Yoğruldunuz zaman yoldaşınıza "Gel şu cafede bi 'Vayt çaklıt moka' içelim" demez, "La dur iki dakka, nefesim kesildi... Su yokmu sende su ?" Der çayır çimen uzanır, gebe manda gibi yatıp iç huzurunuzu bulursunuz...
Börtü böcek sever, hayvanlarla aranızı sıcak tutar, farkında olmadan çok sağlam bi hayvan sever olursunuz...

Söz meclisten dışarı ; "Güçlü makinalara meraklı, ilgili olan hanım kızlarımız" Cross görünce, SS motorlara baktıkları gibi bakmazlar, genel olarak özellikle kıyafet kask sebebiyle "Ay bu ne ayol" benzeri bakışlar atarlar.
Kimse size gelip kolay kolay "Ağbi kaç basıyo bu ?" demez... Gerçi "Ağbi hiç dağa çıktın mı ?" versiyonunu sorarlar ama olsun, hiç değilse alışılmışın dışında ...

Motorumun şurasına toz konmuşmu korkunuz olmaz, "ulan bu çamur nasıl temizlenir şimdi" derdiniz olur.
Arazide , "Ya yavaş giderim bi kask yeter." diyemezsiniz. Bot, dizlik, dirseklik, sizin için kasktan daha önemli olur hatta.
Arazide max. 50 km/h gidersiniz genel olarak.
Hız tehlikelidir, cesaret ister.
Cross ise tehlikeden çok yorucudur, güç ister.
Diğerleri hızlı yol müsait ise sizden hızlı gider ama sizin için müsait olmayan yol olmaz.

Enduro=Endurance.
Endurance=Dayanıklılık.

Neden bu kadar şeymi anlattım, canım sıkıldı, yazmayı severim, Cross kültürüne aşığım.
Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
Aldığım nefes Cross..

Anlatıyorum, çünkü herkesin sabit bi yöne gitmesi üzücü, herkesin bir birini takip etmesi üzücü.
SS, cruiser, naked düşmanımıyım tabiki hayır, iki tekerli ise bizdendir.
Hatta bu efsane karizma Cruiserlar çocukluğumdan beri ilgimi çeker, nerde güzel parlak bir cruiser görsem, vaay çocuk yakışıklı derim.
Ama Cruiser geçmem için , tahminimce bi 15 yılım daha var :)

Abiler ablalar kardeşler , Cross deneyin, çevrenizde varsa 1 gün emanet alın hiç değilse bi toprakta sürün. İmkânınız varsa Enduro-Cross eğitimi veren kurslara 1 gün gidin devamı zaten gelecek.
Bir defa bu zehiri aldığınızda, ya bu zamana kadar niye hiç bakmamışım ben buna diyeceksiniz muhtemelen.

Bu kadar yazıyı yazdım çünkü sevdiğim tutkunu olduğum şeyleri başkalarıyla paylaşmayı seviyorum...

"Lan neymiş bu cross" diyecek kadar merak uyandıysa içinizde, benim için yeterli. :)

Mobilden yazdım imlâ hataları için özür dilerim..
Malesef biraz ağzı bozuk biriyim, farkında olmadan bir densizlik ettiysemde gençliğimize verin :)
Zevkler ve renkler tartışılmaz (600rr'ını pavyon turuncusuna boyayıp, göz tacevüzü yapan dayı hariç, onunki tartışılır.)
Her iki tekere saygım sonsuz.
Branş ayırt etmeden, "Motosiklet kültürünü" yaşamanız dileğiyle.

Tekerinize taş değmesin, hep düz bassın.

Motosikletinizle sağlıklı yaşlanmanızı dilerim.

Kontrollü gazlamalar. :)

Sonunda biri beni anlamış ve burada motosiklet tarzları/sınıfları hakkında defalarca anlatmaya çalıştığım şeyi tane tane anlatmış. Bende 660 Tenere var ama Kuba Black Cat alsam mı diyorum sen düşün.

Örn: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/172355-enduro-hk-2.html#post4041977

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/134594-enduro-tam-olarak-nedir-3.html#post3549461

CT.ATC
22 Aralık 2016, 23:31
@MrMud Yazını baştan sona okudum çok keyifliydi içimdekileri dökmüşsün ama benim için biraz geç oldu bu aşkı öğrenmek. Motosikletim mondialin vulture'u alırken bayi de xtreme max yoktu ve çok çirkin görünüyordu fotoğraflarda o zamanlar gözüme, sonradan arkadaşıma aldık baya binme fırsatım oldu(kızlığını bile aldım arkadaş başta kullanmayı bilmiyor diye :D ) gel gelelim dediğin gibi hep asfaltı hapishane olarak düşünmüşümdür, yani sana bu yol çizilmiş ya burdan gideceksin ya da gitmeyeceksin. Ama enduro-cross tarzında "ulan şu yol nereye gidiyormuş" diyip bakir çıt sesin çıkmadığı alanları braaap!! sesleriyle kirletme keyfi hiçbirşey de yok sanırım burda hemfikiriz seninle.:bounce:

Kendi motorumu başlarda cross enduro tarzı kullanmaya başladım daha doğrusu aradığım şeyin hızdan çok akrobasi ve özgürlük olduğunu anladım geniş gidon, arazide ayakta sürüş, kasis gördüğümde gaz açıp üzerinden uçup arka teker üstünde kontrollü düşmeye çalışmak vs bunlar sürekli yaptığım şeyler. Fakat beni durduran birşey oluyor ve çıldırıyorum buna! AMÖRTİSÖRLER! Söylediğin gibi bel kemiği enduro işinin. Motorun çekişi düşük olsun(Xtreme maxin vulture'a göre bariz düşük çekişi) çok farketmiyor, ama amörtisörler leş ise keyif işi toprakta bitiyor maalesef..:santa:

Sonra baktım ki istediğim şey daha farklı. Bir çift silindir makina olsun 50-60 beygir, 50-60 da tork olsun, Titreşim tek silindire göre az olsun, amörtisörlerin hareket mesafesi fazla ve toprak yollarda dağ yolları yangın yollarında hem kıçını kaydıra kaydıra toprakta yardırabileyim hemde asfaltta şehir içinde kaldırımdan hoplayim zıplayim ve şehirler arası yollarda sollamalarda 150 160 rahat görsün. Sanırım "scrambler" kafası tam bu sırada devreye giriyor. Hondanın 96 model Transalp600v bu işe uygun gibi(Emaneten kullandığım çok keyifli bir motor), biraz ağırlığı fazla ama ön 21 arka 17 inch tel jantlar "araziye gelirim haaa" diyor. Ne dersin yapabilir miyiz bu motordan scrambler, şöyle güzel bir depo, onu koruyacak büyüklükte koruma demirleri AEA'nın wunderwaffe videosunda dediği gibi "biri kapı açtığında sen mi sağlamsın ben mi hadi bakalım?" diyebileceğin tarzda birşeyler. Bu hayallerimden niye bahsediyorum sana, bulmuşum bir toprak sever hasbihal ediyoruz işte..

Ne mi diyorum? İşte buyrun..

https://www.youtube.com/watch?v=gj1740qx87M

MrMud
23 Aralık 2016, 00:31
aha burda da az da olsa birkaç enduro sever varmış
bi dünya endoruya yakın motor sayılmış söylenmiş ama bunu bi şekilde unutmuşsunuz..
bizde bu işi yapıyoruz hafta sonları dağ bayır gezeriz ..
kamp işte kendi çapımızda takılıyoruz..
biraz ağır çok yönlü bi motosiklet seçmek zorunda olduğumuzdan tenere aldım
imkanlar el verse tabi düşük cc hafif bi motor alır
uzun yola giderken de daha güçlü birşeyler alır keyfimize bakarız..


http://i.hizliresim.com/yNED9L.jpg (http://hizliresim.com/yNED9L)

Tenere ile birtek parkurluk Hardcross yapılmaz Hocam, onun dışında dere, su geçiti felan alayına giden bi makina, bence gayet güzel bi seçim yani :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------


Sonunda biri beni anlamış ve burada motosiklet tarzları/sınıfları hakkında defalarca anlatmaya çalıştığım şeyi tane tane anlatmış. Bende 660 Tenere var ama Kuba Black Cat alsam mı diyorum sen düşün.

Örn: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/172355-enduro-hk-2.html#post4041977

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/134594-enduro-tam-olarak-nedir-3.html#post3549461

Senin içinde Enduro değil Hardcross uktesi kalmış hocam :) sana en azından bi Sx250 felan lazım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------


@MrMud Yazını baştan sona okudum çok keyifliydi içimdekileri dökmüşsün ama benim için biraz geç oldu bu aşkı öğrenmek. Motosikletim mondialin vulture'u alırken bayi de xtreme max yoktu ve çok çirkin görünüyordu fotoğraflarda o zamanlar gözüme, sonradan arkadaşıma aldık baya binme fırsatım oldu(kızlığını bile aldım arkadaş başta kullanmayı bilmiyor diye :D ) gel gelelim dediğin gibi hep asfaltı hapishane olarak düşünmüşümdür, yani sana bu yol çizilmiş ya burdan gideceksin ya da gitmeyeceksin. Ama enduro-cross tarzında "ulan şu yol nereye gidiyormuş" diyip bakir çıt sesin çıkmadığı alanları braaap!! sesleriyle kirletme keyfi hiçbirşey de yok sanırım burda hemfikiriz seninle.:bounce:

Kendi motorumu başlarda cross enduro tarzı kullanmaya başladım daha doğrusu aradığım şeyin hızdan çok akrobasi ve özgürlük olduğunu anladım geniş gidon, arazide ayakta sürüş, kasis gördüğümde gaz açıp üzerinden uçup arka teker üstünde kontrollü düşmeye çalışmak vs bunlar sürekli yaptığım şeyler. Fakat beni durduran birşey oluyor ve çıldırıyorum buna! AMÖRTİSÖRLER! Söylediğin gibi bel kemiği enduro işinin. Motorun çekişi düşük olsun(Xtreme maxin vulture'a göre bariz düşük çekişi) çok farketmiyor, ama amörtisörler leş ise keyif işi toprakta bitiyor maalesef..:santa:

Sonra baktım ki istediğim şey daha farklı. Bir çift silindir makina olsun 50-60 beygir, 50-60 da tork olsun, Titreşim tek silindire göre az olsun, amörtisörlerin hareket mesafesi fazla ve toprak yollarda dağ yolları yangın yollarında hem kıçını kaydıra kaydıra toprakta yardırabileyim hemde asfaltta şehir içinde kaldırımdan hoplayim zıplayim ve şehirler arası yollarda sollamalarda 150 160 rahat görsün. Sanırım "scrambler" kafası tam bu sırada devreye giriyor. Hondanın 96 model Transalp600v bu işe uygun gibi(Emaneten kullandığım çok keyifli bir motor), biraz ağırlığı fazla ama ön 21 arka 17 inch tel jantlar "araziye gelirim haaa" diyor. Ne dersin yapabilir miyiz bu motordan scrambler, şöyle güzel bir depo, onu koruyacak büyüklükte koruma demirleri AEA'nın wunderwaffe videosunda dediği gibi "biri kapı açtığında sen mi sağlamsın ben mi hadi bakalım?" diyebileceğin tarzda birşeyler. Bu hayallerimden niye bahsediyorum sana, bulmuşum bir toprak sever hasbihal ediyoruz işte..

Ne mi diyorum? İşte buyrun..
https://www.youtube.com/watch?v=gj1740qx87M

Hocam sayfalarca yazmayıp bi cümleyle özet geceyim de için sızlasın.

Geçen hafta hava açık güneşli , Lan dedim Husq, plakan yok ama senle de bi kaçamak yapmazsam gözüm acik giderim , ayak marşına abanmamla komşuların pencereye uzanması bir oldu, bizim evin hemen çıkışı sağa yada sola viraj almakalmak zorunda bırakır, iyiki bırakmış, sağ ayağı yere koyup hafif tozlu yolda arka tekeri öyle bir savurdumki, kalbim ağzımda attı heycandan, o parmak uzunluğunda ki lastik dişleri asfalta bi kitlendi, ön teker 100m boyunca yere temas edemedi, motor resmen yere inmedi.
O viraja girişimden sonra mahallenin bebeleri ise gideren görünce abi yine yapcanmi diyo şimdi :)

Yazının sonuna video paylaştıysan eger bende hata veriyor birşey göremedim fakat Wundervaffe olayini gördüğüm de ilk dediğim şey, abi yaptinmi böyle kendi emeğinle yapacaksın işte dedim, baştan sonra kendi yaptığım bi cross hayal ettim.
Ama ne yazıkki teknik konuda kendi motorumu yapacak kıvamda değilim :)

Remzidemir41
23 Aralık 2016, 00:33
A1 alıyorum.125cc cross la başlamak hem sarmaz,hem de cc sine göre çok pahalı bence.A2 alınca benimde bir cross alasım var :) En azından honda crf250l...

MrMud
23 Aralık 2016, 00:42
A1 alıyorum.125cc cross la başlamak hem sarmaz,hem de cc sine göre çok pahalı bence.A2 alınca benimde bir cross alasım var :) En azından honda crf250l...

125cc cross neden sarmıyor ki ?
Xtreme max ile seni artçı olarak 5dk gezdirsem, en yakın mondial bayiine çek diye bağırırsın :)
Hız yapamazsın orası ayrı , taş catlasın 100km ki o bile zor, ama kuru toprak zeminde bile yarım saat ileri geri gitsen, arka tekeri iki sahurdan yerden az bi toz kalksa aklın ensenden çıkar hocam :) imkan varsa bi yerde test sürüsü yap demek istediklerimi daha iyi anlayacaksın :)

cenkito
23 Aralık 2016, 01:22
@mrmud eline sağlık
Yanlız değilsin
Bendende +1

MrMud
23 Aralık 2016, 01:58
@mrmud eline sağlık
Yanlız değilsin
Bendende +1

Eyvallah eksik olma :)

neyzen38
23 Aralık 2016, 02:44
Selam xtreme max'ı o kadar tatlı övmüşsün ki klx mi crf mi wr250 mi desem xtreme şıklarda niye yok diyeceksin sanırım. 😀 Cross meraklısı olarak ilk işim bunu incelemek olacak malum japonlar pahalı. Yazın da harika olmuş crosstan pulsara yönelmiştim tekrar iştahım kabardı

MrMud
23 Aralık 2016, 02:54
Selam xtreme max'ı o kadar tatlı övmüşsün ki klx mi crf mi wr250 mi desem xtreme şıklarda niye yok diyeceksin sanırım. �� Cross meraklısı olarak ilk işim bunu incelemek olacak malum japonlar pahalı. Yazın da harika olmuş crosstan pulsara yönelmiştim tekrar iştahım kabardı
Hocam bilinçli olarak yaptım :)
Ülkemizde malesef kdv ötv zart zurt problemleri belli , çoğumuz KTM husaberg husqvarna alamayabiliyoruz, bu işi merak edip katılmak isteyen herkesin Husaberg veya Husqvarna alacak durumu olmayabilir, onun icin en makul olanı daha cok anlattım elimden geldiğince, Ki ben extreme max'ımı hayatta Husqy ile ayrı tutmam , yağlar eşit dağıtılır :)
Hatta Extreme ile işe git gel yaptığım aktif kullandığım için Husqy den daha cok üzerine titrerim :)
Sıfır aldım, 10bin olmasına cok bisey kalmadı , beni çok şükür bir defa bile yolda bırakmadı teker patlaması hariç.

Maddi durumu olan arkadaşlar zaten , yaa bunun daha alengirli olanı yokmudur felan diye sorar o zaman Git 450exc al deriz, Husqvarna 600 al deriz , deriz de deriz :)

basto
23 Aralık 2016, 09:19
Çok güzel yazmışsınız tebrik ederim.
Ben de 2 kez eğitim aldım, acayip zevkli bir şey. Havalar şöyle bir 10 dereceye çıkınca eğitime devam edeceğim :)

oenaj
23 Aralık 2016, 09:19
Eline sağlık, çok güzel yazmışsınız,
Başlangıç için Kuba Black Cat de önerebilirim. Ben gayet memnunum,
Arazi için Xtremeye göre daha hafif.
Selesi Xtremeden daha alçak olduğundan boyu 170 civarı olanlar için de kullanımı çok rahat.

MrMud
23 Aralık 2016, 13:05
Çok güzel yazmışsınız tebrik ederim.
Ben de 2 kez eğitim aldım, acayip zevkli bir şey. Havalar şöyle bir 10 dereceye çıkınca eğitime devam edeceğim :)

Tesekkür ederim sağolun :)
Bizde bir kac arkadaş Nisan başlarında felan muhabbet amaçlı eğitime gitmeyi düşünüyoruz, saniyede 3 kişi yere düşünce sağlam eğleniyoruz neşemiz yerine geliyor ama ah şu havalar..
Adana'ya mı taşınsak napsak, ordada varsa yoksa cg var başka birşey yok be :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------


Eline sağlık, çok güzel yazmışsınız,
Başlangıç için Kuba Black Cat de önerebilirim. Ben gayet memnunum,
Arazi için Xtremeye göre daha hafif.
Selesi Xtremeden daha alçak olduğundan boyu 170 civarı olanlar için de kullanımı çok rahat.

Eyvallah çok sagol okuduğun için :)
Çok kısa bi tur atmıştım black cat ile, extreme ile arasında ufak farklar var , başlangıç için fiyatına göre gayet müsait bi tercih :)

sokamarukun
23 Aralık 2016, 13:10
Yazının bazı yerleri direk alıntı olmuş (kopyala yapıştır). Hevesini kırmak istemem fakat alıntı yada kaynak belirtirsen daha güzel olur. İyi forumlar.

MrMud
23 Aralık 2016, 13:14
Yazının bazı yerleri direk alıntı olmuş (kopyala yapıştır). Hevesini kırmak istemem fakat alıntı yada kaynak belirtirsen daha güzel olur. İyi forumlar.

Alıntı yerler olduğundan bahsettim zaten :)
Ki ben Enduro-Cross olayının sistemsel muhabbetinden çok verdiği duygudan bahsettim.
Yazimin sadece bir veya iki satırı alıntı yani o ilk genel yarış muhabbetleri.

Geri kalan herşeyi kendim yazdım, okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim :)

sokamarukun
23 Aralık 2016, 13:19
Alıntı yerler olduğundan bahsettim zaten :)
Ki ben Enduro-Cross olayının sistemsel muhabbetinden çok verdiği duygudan bahsettim.
Yazimin sadece bir veya iki satırı alıntı yani o ilk genel yarış muhabbetleri.

Geri kalan herşeyi kendim yazdım, okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim :)

Okudum, okumasam alıntı olduğunu nereden bileyim :) En azından bu tür motor sporlarına yada bu tarza geçmeyi düşünenler için yada merak edenler için faydalı buldum.

MrMud
23 Aralık 2016, 13:21
Okudum, okumasam alıntı olduğunu nereden bileyim :) En azından bu tür motor sporlarına yada bu tarza geçmeyi düşünenler için yada merak edenler için faydalı buldum.

Alıntı olan kısmı ilk satırlar olduğu için , dedim belki alıntıyı görünce direk baltayı vurmuştur felan, teşekkür ederim okuduğun için :mrgreen:

sokamarukun
23 Aralık 2016, 13:35
Alıntı olan kısmı ilk satırlar olduğu için , dedim belki alıntıyı görünce direk baltayı vurmuştur felan, teşekkür ederim okuduğun için :mrgreen:

Dediğim gibi güzel olmuş yazı Türkiye ' de maalesef bu tür sporlara eğilim az. Aman oğlum düşersin aman oğlum bir tarafını kırarsın derken her şeyden ürken nesil yetiştiriliyor. Ama asıl önemli olan bu işin maliyet kısmı. Üstelik bunun eğimini veren yer pek yok(Türkiye geneli için konuşuyorum). Büyük şehirlerde bulmak mümkün. Ben Çanakkale'de oturuyorum. Şahsen burada bir enduro/MX eğitimi olmasını isterdim.

atreyu
23 Aralık 2016, 13:45
Çok güzel bir paylaşım olmuş emeğine sağlık. Çoğu kişinin ''dağ motoru işte ya'' diyerek bildiği fakat aslında bilmediği bir alandan bahsedildiğini görmek güzel. Umarım ilerleyen zamanlarda daha çok kişide ilgi uyandırır. Genel olarak benim tespitim, görenlerde SS,Cruiser, Chopper vs gibi makinalardan daha çok ilgi uyandırdığı(Bunda motor sesinin büyük payı var, özellikle 2t makinaların:). İnsanlara farklı geliyor, özellikle full kıyafet(Jersey, pant.) ve korumalık giymişseniz tabiri caizse ''bakan dönüp tekrar bakıyor''. Bence motosiklet özgürlüktür diyen herkesin en azından bir kaç saat bu tarzı denemesi gerekiyor. Bana kalırsa asıl özgürlük kros/enduro makinalarla mümkün. Motorun altı çarptı, ayy yana devrildim vs gibi derdiniz yok. Makineler güç/ağırlık dengesinden dolayı fena tepkiler veriyor ki bu da sürüşü inanılmaz zevkli kılıyor. Klişe sorulardan bahsetmişsin; bana bugüne kadar en sık sorulan soru, minik kardeşlerden ''abi takla atabiliyon mu?'' oldu :D