PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Avrasya Tüneli Açıldı. Tüneli motosikletler kullanamayacak.



Sayfa : [1] 2

admin
20 Aralık 2016, 14:00
Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştirecek Avrasya Tüneli hizmete açıldı. İstanbul'un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul'un iki yakası arasındaki mesafe, 15 dakikada geçilebilecek. Tünelin yıl başına kadar olan geliri Şehit ve Gazilere verilecek ve yıl başına kadar geçiş ücreti 15 TL olacak.


Avrasya tüneli motosiklet sürücülerine neden yasak?

Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), İstanbul’un trafik sorununun çözümüne katkı sağlamak amacıyla, trafik sıkışıklığının en önemli unsurunu hafif araçlar oluşturduğu için, sadece hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına özel olarak ihale edilmiş ve projelendirilmiştir.

Projenin deniz tabanı altına inşa edilecek olan 5,4 kilometre uzunluğundaki tünel bölümünde seyir ve güvenlik alt yapısı, hafif araçlara uygun olarak tasarlanmıştır. Benzer teknik özelliklerdeki tünellerde olduğu gibi Avrasya Tüneli’nin giriş ve çıkış ağızları ile mevcut araç trafiğinin doğal olarak yaratacağı güçlü hava akımı, iki tekerlekli araçların güvenli şekilde seyretmelerine engel teşkil etme potansiyeline sahiptir. Ayrıca dünya genelinde gerçekleştirilen Paris A86 ve Kuala Lumpur Smart gibi benzer ölçekteki ve teknik özellikteki tünel projelerinde de motosiklet geçişine izin verilmemektedir.


Tüneli hangi araçlar kullanabilecek?

Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlandı. Ağır taşıtlar, iki tekerlekli araçlar (motorsiklet, bisiklet) ve yayalar tünelden faydalanamayacaklar.


Avrasya Tüneli açılışı geçiş ücreti kaç TL oldu

Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi açılıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açılış töreninde yaptığı konuşmada, Avrasya tünelinden geçişlerin yılbaşına kadar 15 TL olacağını ve toplanan gelirin Aile ve Sosyal politikalar bünyesinde, şehitlerin aileleri için açılan hesaba aktarılacağını duyurdu.

http://imageshack.com/a/img923/3608/nVFaYK.jpg

Avrasya Tüneli hakkında tüm bilmeniz gerekenler

-- İstanbul Boğazı'nda deniz seviyesinin 106 metre altından geçen Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan Avrasya Tüneli bugün gerçekleştirilen törenle hizmete giriyor.

-- Tünel ile, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Marmaray’dan sonra İstanbul’da iki kıta 5’inci kez birleşmiş oluyor.


-- 1.2 milyar dolara mal olan Avrasya Tüneli’nden sadece otomobil ve minibüsler geçiş yapacak. 5.2 kilometrelik tünelin hem Avrupa hem de Asya Yakası’nda toplam 8 gişe bulunuyor.


-- İstanbullular, resmi açılışın ardından Avrasya Tüneli’ni 21 Aralık saat 07.00’dan itibaren kullanabilecek. Tünelin kullanımı, ilk etapta saat 07.00 ile 21.00 saatleri arasında 14 saat olarak gerçekleşecek.


-- Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlandı. Ağır taşıtlar, iki tekerlekli araçlar (motosiklet, bisiklet) ve yayalar tünelden faydalanamayacaklar.


-- Her 100 metrede bir yer alan acil durum telefonları, kamu anons sistemi, radyo anonsu ve GSM alt yapısı sayesinde yolculuk esnasında kesintisiz bir iletişim imkânı sağlanacak ve acil durumlarda bilgi akışı kesilmeyecek.


-- Avrasya Tüneli Projesi, 285 milyon 121 bin 188 Amerikan Doları tutarında özkaynak, 960 milyon Amerikan Doları tutarında kredi kullanılarak, toplam 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 Amerikan Doları yatırım yapıldı.


-- Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak.


-- İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.


-- Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşurken Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları devam ediyor.


-- Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa ediliyor.


-- Tünel geçişi ve yol iyileştirme-genişletme çalışmaları, bütüncül bir yapıda araç trafiğini rahatlatacak. İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak


-- 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 ABD dolarlık Avrasya Tüneli'ni tamamlayacak firmalar, tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek. Avrasya Tüneli geçiş ücretinde dolar kuru baz alınacak.Tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için 4 Dolar artı KDV, minibüsler için ise 6 dolar artı KDV olacak. Araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli'nde otomobil içindeki yolcular için her iki yönde de ücret ödenmeyecek. Başlangıçta 120 bin ile 130 bin aracın geçmesi beklenen Avrasya Tüneli'nin, iki gidiş ve iki geliş yolunda hem HGS hem OGS ile geçiş yapılabilecek. Ayrıca bir nakit gişesi bulunmayacak, araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.

AVRASYA TÜNELİ GÜZERGAHI

İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor. Güzergahta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli'nde hız sınırı 70 km olacak. Tünelin güzergahını merak eden vatandaşların güzergaha bağlı olarak merak ettiği diğer bir soru da "Avrasya Tünel girişi nereden yapılacak?" oldu. Asya kıtasından giriş Harem Üsküdar tarafından olacak; Avrupa kıtasından giriş ise Çatladıkapı Fatih tarafından.

Avrasya Tüneli Güvenlik Kuralları


https://www.youtube.com/watch?v=8zI2hco-PpA

Avrasya Tünelinin İçinin Görüntüleri


https://www.youtube.com/watch?v=8ZnusRANlvs

resadiye
20 Aralık 2016, 14:40
Şahsen ben tüneli motorla geçmek istiyorum.

simurgg
20 Aralık 2016, 14:51
Geçemeyecek.

MrMud
20 Aralık 2016, 15:03
Bana hayri olmayan köyün imamını, demiş adamın biri.

SlimShady1
20 Aralık 2016, 15:13
Tünel motordan geçicekmiş.

resadiye
20 Aralık 2016, 15:29
Her zamanki gibi Densizler kaba ve densizce cevap veriyorlar.

yürekçe
20 Aralık 2016, 15:29
Geçiş ücretini öğrenip öyle karar verecem, tünelden mı geçecek tünel mı bize geçecek...

Eagle7
20 Aralık 2016, 15:30
Maalesef geçemeyecek. Daha önce bu konu açıldı ve üzerine baya konuşuldu.

IRau
20 Aralık 2016, 15:34
4 dolar+kdv ücreti varmış.
zaten motosiklete serbest olsada geçmem

diablof
20 Aralık 2016, 15:38
motoru sürerek geçemezsin hocam. motora yasak.

he alırsın atarsın doblonun arkasına geçersiniz beraber illa geçicem diyorsan. mis

ağır vasıta da geçemiyor. dobloya da bi bakmak lazım :)

Levent
20 Aralık 2016, 16:05
07.00 ile 21.00 nedir? Ne kadar saçma.

Edit; Eksikleri varmış.

BerkB.
20 Aralık 2016, 16:11
Sadece özel devriye ekiplerinin motorları serbest.

The Dude
20 Aralık 2016, 16:20
otomobil için 22,42 tl tutuyor.
yüksek gibi geldi .
3 günde bir bombanın patladığı memlekette bu tünelden geçmek güven, özveri ve tecrübe ister.

umarım köprü trafiğinin azalmasına katkıda bulunur.
rahat rahat geçeriz biz de.

Lucas
20 Aralık 2016, 16:33
Geçilemeyen köprüden sonra geçilemeyen tünelinizde hayırlı olsun Eyy İstanbul halkı.
Ecdadımızın düşmanı geçirmediği geçilemeyen Çanakkale'ye buradan selam olsun. İnşallah bir kaç seneyede sizde geçilemeyen köprünüze kavuşacaksınız.

Levent
20 Aralık 2016, 16:34
Bu arda tünelde 2 tane motosiklet görevli olacak. Bunlardan bir tanesi Honda Goldwing (Bozulan araçları çekecek) iken diğeri Yamaha Tenere olacak.

Ayrıca 2 tekerlekli taşıtların geçişinin yasak olması tünel içerisinde oluşacak olan hava akımının , motosikletlerin emniyetli bir şekilde seyir etmesine izin vermeyeceği için yasaklandığı söyleniyor.

Ama çekici ve devriye ekibi motosikletli..;)


Yine bir Canım Türkiye'm vakkası..

RedCBR125
20 Aralık 2016, 17:45
otomobil için 22,42 tl tutuyor.
yüksek gibi geldi .
3 günde bir bombanın patladığı memlekette bu tünelden geçmek güven, özveri ve tecrübe ister.

umarım köprü trafiğinin azalmasına katkıda bulunur.
rahat rahat geçeriz biz de.

Bomba patlamasıyla köprünün ne alakası var ? Bari bu kadar belli etmeyin müthiş zekanızı. Kötü birşey yazdım da geri sildim neyse.

mustafa_325
20 Aralık 2016, 17:51
Birileri şunlara arkadan esen rüzgarın motosikletlerin dengesini bozmayacağını ve zaten halihazırda çok daha şiddetli rüzgarların otoyollarda estiğini açıklasın lütfen.

resadiye
20 Aralık 2016, 17:58
Admin bey benim açtığım konuyu silmiş kendine göre uyarlamış bunu yapması doğru mu? Admin efendidende cevap bekliyorum.

Nikkfurie
20 Aralık 2016, 18:01
Tutki bilmeden yada bilerek daldılar :D motorla 5 dk da çıkar gider 5 km tünelden,fark ettiklerinde nasıl durduracaklar ? Elemanımız yakalanmamak için gaza daha çok asılırsa hava akımına kapılıp hız rekoru kırar mı? Kenan bu duruma ne der ? bir telefonla rekoru iptal ettirebilirmi ? Buyrun bakalım !

Potenza
20 Aralık 2016, 18:24
Yalanlara bak yalanlara..
Tonajmışmış sadece hafif araçlar geçebilecekmiş bunun için.
Ben geçende 25 ton attım motora, mübarek sabun gibi aktım gittim rampada..Bana mısın demedi,bir daha ki sefer 30 ton atıcam arkaya..

Vakumlu tünel mi bu?Sifon mantığı ile mi çalışıyor,neyin hava akımı..Ulen hava akımının kralı var be viyadüklerde ve köprülerde.Bu kadar salak mı sanıyorsunuz insanları,hadi sizin zeka seviyesi belli de...

Bari sağlam sallayın diyin ki, açık eksozlu motorların eksoz sesleri duvarlara çarpıyor ,titreşim yaratıyor çatlaklar oluşuyor filan diyin yiyelim bizde..

Sıkıldım bu motor işinden ben, sığır besiciliği yapacağım :p iyi para kazanırım bu devirde.

rebirth
20 Aralık 2016, 20:14
o değil de, ama yol yaptılar ama köprü yaptılar'dan sonra akboy'lara yeni argüman kazandırdılar.
ama tünel yaptılar.

tünelde çekilmiş videolar da bekliyorum bu arada.

kahraman1
20 Aralık 2016, 20:20
Bu tip tünellerden motosiklet geçişi tüm ülkelerde yasak değil mi zaten?

trapmania
20 Aralık 2016, 20:21
Sizin düşündüklerinizi nice mühendisler teknikerler de düşünmüştür haliyle demek ki var ki bi sakatlığı yasaklanmış nedendir bu inat gerçekten anlamadım.

mustafa_325
20 Aralık 2016, 20:31
Avrasya tünelinden geçişlerin yılbaşına kadar 15 TL olacağını ve toplanan gelirin Aile ve Sosyal politikalar bünyesinde, şehitlerin aileleri için açılan hesaba aktarılacağını duyurdu.

Buna inanacak kadar saf insan var mıdır acaba?

Mertcan39
20 Aralık 2016, 20:34
benim anlamadığım onca dolar muhabbeti yapılıyor hala 4 dolar + kdv kendi ülkemizde dolardan bahsediyoruz anasını satim

Mengu16
20 Aralık 2016, 20:44
Bu arda tünelde 2 tane motosiklet görevli olacak. Bunlardan bir tanesi Honda Goldwing (Bozulan araçları çekecek) iken diğeri Yamaha Tenere olacak.

Ayrıca 2 tekerlekli taşıtların geçişinin yasak olması tünel içerisinde oluşacak olan hava akımının , motosikletlerin emniyetli bir şekilde seyir etmesine izin vermeyeceği için yasaklandığı söyleniyor.

Ama çekici ve devriye ekibi motosikletli..;)


Yine bir Canım Türkiye'm vakkası..
Çekici aparatı olan Goldwing mi almışlar oha :cyclopsan Arabamla geçip yolda kalasım geldi.

The Dude
20 Aralık 2016, 20:49
Bomba patlamasıyla köprünün ne alakası var ? Bari bu kadar belli etmeyin müthiş zekanızı. Kötü birşey yazdım da geri sildim neyse.

istirham ederim bunda kelli yazdıklarımdan açıklama yapmayı gerektirecek alıntıda bulunmayınız.

orijinal mesajım
"otomobil için 22,42 tl tutuyor.
yüksek gibi geldi .
3 günde bir bombanın patladığı memlekette bu tünelden geçmek güven, özveri ve tecrübe ister.

umarım köprü trafiğinin azalmasına katkıda bulunur.
rahat rahat geçeriz biz de."

yazar burada ilkin köprünün günlük kur ile tl karşılığını ifade ediyor.
ve bu tutarın ülkenin genel alım gücü ve alternatif ulaşım biçimleri ile kıyasladığında yüksek bir ücret olduğunu düşündüğünü belirtiyor.
3 günde bir bomba patlamak ile kasıt tabi ki 3 günde bir bomba patlaması değildir,
ve fakat tarif edilmeye çalışılan "süper güç" imajı ile örtüşmeyecek şekilde terörist saldırıların hedefinde olan bir ülkede yaşadığını,
kısa bir süre önce ülkenin en büyük şehrinde, huzur operasyonu sonrasında kolluk kuvvetleri hedef alınarak bir saldırı yapıldığını,
ardından farklı bir şehirde askerlere yönelik bir saldırı yapıldığını,
üstüne uçağını düşürmesi neticesinde imanını gevreten dünyanın süper güçlerinden bir tanesinin büyükelçisinin devletin polisi tarafından katledildiğini hatırlatarak,
yeterli güvenlik önlemi alınmaz ise -ki alınmayacağına emindir - tünelin terörist bir saldırı ile karşı karşıya kalabileceği kaygısını,
böyle bir denemeyi öngörmek için 49 üzeri zeka seviyesinin (https://tr.wikipedia.org/wiki/Zek%C3%A2_seviyesi) yeterli olacağını,
yine de bu seviyeye sahip olmayan birisinin kendisinden açıklama talep edeceğini,
belirtmiştir.

umarım yeterince aydınlatıcı bir açıklama olmuştur.
bu açıklamama konu altında cevap yazmamanızı özellikle rica ederim,
konu dışı bölümünde uygun bir konuya mesaj yazarak cevap vermeyişimi takip edebilirsiniz.

bu arada avrasya tüneli için günlük devlet garantisi verilen TEK YÖN geçiş sayısı 34.000 adet miş. yılbaşında olur da bulabilirsek istatistik incelemek faydalı olur.
wiki de;
Tünel, ATAŞ tarafından 25 yıl 11 ay ve 9 gün süre ile işletildikten sonra Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne; yaklaşım yolları ise inşaatı tamamlandıktan sonra işletilmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecektir..
ifadesi de yer alıyor.

BIYIKLI güzel hesap yapar,
bir el atsa iyi olur,
benim bir iki diyotdan hafif yanık kokusu geldi.

skullz
20 Aralık 2016, 21:15
4 dolar+kdv ücreti varmış.
zaten motosiklete serbest olsada geçmem

ne!? 4 dolar mı? yahu gecen hafta dolar bozdurun diyorlardı, dolar ne alaka ? :S

tanertc
20 Aralık 2016, 21:17
Bomba patlamasıyla köprünün ne alakası var ? Bari bu kadar belli etmeyin müthiş zekanızı. Kötü birşey yazdım da geri sildim neyse.

Bunlar hepsi din düşmanı, hepsi gezici, hepsi kılışdaroğlu. Hizmeti çekemiyorlar.

BIYIKLI
20 Aralık 2016, 21:29
Dude dur bir geciş istatistikleri gelsin hesabini kitabini yapariz. Bu tunel cok su kaldirir, oppps pardon bomba felan demek istemedim yobaz güruh lutfen ustune alinmasin... amannn alinsalarda olur hepsini tek tek tespit edip engelledim

Reisleri acilista ucretini acikladi "yilbasina kadar 15 tl, degil mi sayin basbaganimmm" bu siralar her konusmada bir espirikli bir espirikli, sanki hergun askerimiz-polisimiz ölmuyor memleket gulluk gulistanlik! Diyerek bende isinan diyotlarimi azicik sogutayim bari

IRau
20 Aralık 2016, 21:31
ne!? 4 dolar mı? yahu gecen hafta dolar bozdurun diyorlardı, dolar ne alaka ? :S

Tünelde maksimum hız saatte 70 kilometre olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak.

böyle yazıyor

skullz
20 Aralık 2016, 21:33
Tünelde maksimum hız saatte 70 kilometre olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olacak.

böyle yazıyor

şu dönemde dolara karşı endekslenmiş olmasına pek ısınamadım :I

tyrung
20 Aralık 2016, 22:16
Bu arda tünelde 2 tane motosiklet görevli olacak. Bunlardan bir tanesi Honda Goldwing (Bozulan araçları çekecek) iken diğeri Yamaha Tenere olacak.

Ayrıca 2 tekerlekli taşıtların geçişinin yasak olması tünel içerisinde oluşacak olan hava akımının , motosikletlerin emniyetli bir şekilde seyir etmesine izin vermeyeceği için yasaklandığı söyleniyor.

Ama çekici ve devriye ekibi motosikletli..;)


Yine bir Canım Türkiye'm vakkası..

İlk duyduğumda bende şaşırmıştım fakat belli tünellerde tüm dünyada sistem böyle. Durumuun hava akımı ve oksijen seviyesi ile alakalı.
Golwingli abiler ise tüneli işleten yabancı firmanın sorumluluğunda. Yine tüm dünyada bu işi yapan özel bir firmaya ait yabancı bir işçi.

Kaza durumunda tünel direkt kapatılıyor, goldwingli abi trafikte aralardan geçerek aracı çekiyor.

fazil
20 Aralık 2016, 22:24
Yine kafesler icin yapilmis, rayli sistem dusunulmemis tuhaf bir tunelle karsi karsiyayiz. Yeni bir Osmangazi vakasindan baska bir sey degil. Bence ayni baslik altinda devam etmek lazim. Ha bu arada Osmangazi'deki durum nedir acaba.... Simdi kis diye kimse gecmiyordur belki, benzin de 5 kusur lira olmus zaten.

ayzek
20 Aralık 2016, 22:47
ne!? 4 dolar mı? yahu gecen hafta dolar bozdurun diyorlardı, dolar ne alaka ? :S

birde gişelerde bozuk para ustu olmasın diye sen bozdur ver bozuk dolarını devam et diye şimdi herkes 100 dolar verse 96 dolar vermeklemi uğraşacaklar siz mesajı yanlış anlamışsınız..

weirdo1
20 Aralık 2016, 23:15
Kacak geçiş videoları bekliyorum. Ben deneyeceğim büyük ihtimal, yasak olunca daha tatlı oluyor.

Bence fiyat mantıklı seviyede, uygun fiyat olsa kilit olur sürekli. İhtiyacı olan zamanı kıymetli olan kullansin.

Mirkuza
21 Aralık 2016, 00:30
Arkadaş benim kafam mı çalışmıyor! trafiği rahatlatacaksan motosikletten ötv kdv yi kaldır ! 1.2 milyar dolar ne yaa yuh. 1.2 milyar dolara ( ötv ve kdvyi de düşersen ) yaklaşık 750.000-1.000.000 tane Honda Pcx alınır şaka yapmıyorum yanlış hesaplamadıysam öyle. Al dağıt istanbulda :)

GP500-1st
21 Aralık 2016, 03:00
şu dönemde dolara karşı endekslenmiş olmasına pek ısınamadım :I

Halk kazanırken TL ile kazanıyor ,kendi ülkesinde ulaşımını hallederken dolarla ödeme yapıyor. Valla helal olsun... hep Amariganın işleri bunlar.

ichiroo
21 Aralık 2016, 09:04
Ülkedeki çelişkiler, çok düşünülüyormuşuz gibi hava muhabbetinden geçişimiz yasaklanmış. Tamam buna saygım var çünkü adamlar parayla geçirecekler elinde olsa geçirirler zaten ileride bir dava konusu vs olup tazminat ödememek için yapmışlardır muhtemelen. Ama para kısmını geçelim şu var ki bizi o kadar düşünüyorlar madem neden yollar mucır dökülerek yapılıyor hala, zifti at üstüne mucırı dök bekle arabalar çiğnesin, bulunduğunuz şehirlerde belki bu tip yol çalışmaları yoktur ama zonguldak civarında defalarca karşılaştım ölümle burun buruna atıyorlar sizi, defalarca dilekçelerle şikayet istek yapmama rağmen hız tebalası uyarısı yapıyoruz diye saçmasapan cevap veriyorlar. her neyse 15 TL ye zaten çoğu motosikletli geçmeyecekti e trafik zaten çok etkilemiyor bizi sağdan soldan geçiyoruz o halde çokta umursamamak lazım. Araba trafiği rahatlasa biraz bizim için daha iyi.

abeciMotoru
21 Aralık 2016, 09:12
Bize trafik derdi yok şükür, neyseki geçme namert köprüsünden deyip osmanbey köprüsünü de kullanmış değiliz.

gogozh
21 Aralık 2016, 09:15
Basınç bilmem ne anlamam ama ben kendimi o goldwing'e cektiririm :)

keremkrmn
21 Aralık 2016, 10:23
Goldwing'e araç çektirmek kaç kayme acaba ::winkwink

The Dude
21 Aralık 2016, 10:33
İstanbul içerisinde trafiğin makul seviyeye çekilebileceğine dair bir umudum mevcut değil.
zira şehir belli,
yol belli,
araç sayısı belli,
insan sayısı belli,

bir yerden bir yere ulaşım konusunda daha optimum bir rota konusunda yardımcı olabilir.
misal kadıköyden sirkeciye araç ile gitmeniz gerekir ise,
motosiklet ile arabalı vapuru tercih etmek mantıklıdır,
(ya da motoru kadıköyde bırakıp vapur ya da marmarayı kullanabilirsiniz, havaya göre yaptığımdır)
ilk iki boğaz köprüsünü kullanması yasak olan araçlar için rota zaten işkence,
otomobil için bu tünel kullanılabilir. (fiyat konusu oldukça etkili olur, her gün gidiş dönüş için 30 tl pek makul değil gibi)
(önceki mesajımda 22 tl demişim otomobil için hesap yanlış görünüyor, 4 usd + kdv = 4.72 usd * 3,50 = 16,52 tl dir doğrusu)
motosiklet kullanımına kapalı olduğu bizi çok etkileyeceğini sanmıyorum.
yine de zaman içerisindeki kullanıma bakmak lazım.

Levent
21 Aralık 2016, 12:55
Çekici aparatı olan Goldwing mi almışlar oha :cyclopsan Arabamla geçip yolda kalasım geldi.

Dünyanın çeşitli ileri ülkelerinde Honda Gold Wing Araç çekicisi olarak kullanılmaktaydı zaten. Trafikte normal çekicilerin ulaşamadıkları noktalara kolayca ve hızlıca ulaşabilmek için.

Ben Hong Kong'da görmüştüm daha önce, görünce dumur olmuştum ama 1.8 lt motor 120 beygir, 150-160 nm tork ile otomobil sinifini havada karada çekebilecek bir güce sahip.

Lucas
21 Aralık 2016, 13:55
Admin bey benim açtığım konuyu silmiş kendine göre uyarlamış bunu yapması doğru mu? Admin efendidende cevap bekliyorum.

Admin bey saat 14:00'da bu konuyu açmış.
Sizde bu konuyu görmeden 14:40'da aynı konuyla alakalı bir konu açmışsınız.
Admin bey de sizin konunuzu silmek yerine bu konu ile sizinkini birleştirmiş.
Başka sorunuz ?

mrt20
21 Aralık 2016, 14:49
Neden ücreti dolar?
Biz neden tl ile maaş alıyoruz o zaman.
Versinler 1300 dolar kurtulalım.
Kafamda deli sorular..

fazil
24 Aralık 2016, 02:53
Dünya Bankası’nın kredi işleyişinde görev almış bir kişi olan Amerikalı Ekonomist John Perkins şunları söylüyor;

“Kendi arabasını yapamayan ülkeleri borçlandırıp otobanlar yaptırırız. Sonra onlara arabalarımızı satarız. Sonra bankalarını satın alırız. O bankalardan halka ucuz kredi verip daha çok araba almalarını sağlarız”.

Bu sözler, Türkiye’de uygulanmakta olan ulaşım politikasını açıklar niteliktedir. Kimi insanlar; köprülere, otoyollara ya da tünellere bakıp gördüklerinden etkileniyor ve bu “büyük eserleri” ülkeye kazandıranları takdirle anıyor. Bu yatırımları hayranlık duyguları içinde izliyor. Bilgi ve bilinçten yoksun bilinçsiz insanlar için bu sonuç olağandır.

Görüntü etkileyici, yaymaca (propaganda) yoğundur. Arabasının olmaması, köprüyü ya da tüneli kullanmaması duygularında bir değişiklik yapmıyor. Ülkeyi iflasa götürecek bir borç yükünün altına girildiğini, sonuçların kendi yaşamını olumsuz etkileyeceğini aklına getirmiyor. Bilgisizliğin yol açtığı körlük; öngörüsüzlüğü ekonomik alandan çıkarıyor ve toplumsal alana taşıyor.

Olaylar arasında bağ kurulamıyor. Aldatmaya dayalı siyasi yaymaca, sorgulama ve ileriyi görme yetisini yok ediyor. Üretimden kopuk, zengin işi bu pahalı yatırımları yaptıranları, büyük işler yapan büyük insanlar olarak değerlendiriyor.

Avrasya Tünel Projesi

5,4 kilometresi deniz tabanı altında. 9,2 kilometresi yol genişletme ve iyileştirme çalışmalarından oluşuyor. Çapı 13,7 metre. İki katlı; 2 gidişi ve 2 gelişi var. Yalnızca binek arabalar ve küçük minibüsler geçebilecek. Maliyeti 1 milyar 245 milyon dolar. Şirketin özkaynak yatırımı 285 milyon, kredi tutarı 960 milyon dolar. Kredide Hazine garantisi var, şirket borcunu ödemezse devlet ödeyecek. Yapımcı şirketin imtiyazlı kullanım süresi 26 yıl (25 yıl, 11 ay, 9 gün).

Geçiş ücreti 2017 için, (tek geçiş) binek arabalarda 4, minibüslerde 6 dolar. Tünel, kent içi geçiş olduğu için, ücreti gidiş-dönüş olarak hesaplamak gerekiyor. Yani, gerçek kullanım ücreti, bugünkü kurla otomobillerde 34, minibüslerde 48 YTL. Tünel geçiş ücretleri, her yıl ABD Tüketici Fiyat Endeksine uygun olarak artacak. Devlet, yılda 25 milyon geçiş garantisi vermiş. Bu kadar araba geçmese bile, Hazine bu parayı ödeyecek.

Yap-İşlet-Devret ve Türkiye

Yap-İşlet-Devret’i ilk kez, 19.yüzyıl sonu ve 20.yüzyıl başında ve devret’i olmadan Osmanlı İmparatorluğu uygulamıştı. Yabancı şirketlerle işletme imtiyazları veren ve borçlanmaya dayanan bu uygulama İmparatorluğu yıkıma götürmüştü. İstanbul’daTramvay ve Tünel İşletmeleri, Elektrik ve Gaz İdaresi, Haydarpaşa Liman İşletmesi, İzmir’de Liman İşletmesi, Göztepe Tramvay İşletmesi yabancı şirketler tarafında yapılmış ve işletilmişti.

AKP’nin yol-köprü politikası, çok özendiği Osmanlı uygulamalarına benzemektedir. O dönemde padişahların yaptığını şimdi, üstelik daha ağır koşullarla AKP yapmaktadır. Bugün, yabancı ortaklı şirketlere; yüksek kar, kullanımda imtiyaz, kredide devlet güvencesive şirket gelirlerine kar garantisi verilmektedir.

19.Yüzyılda, İstanbul’daki Tünel’i İngilizler yapmıştı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü bugün İtalyanlar yapıyor. Haydarpaşa Limanı ve Bağdat Demiryolu’nu 20.yüzyıl başında Almanlar yapmıştı, İzmit Osmangazi Köprüsü’nü, bugün Fransız ve İsviçre şirketleri planlıyor, İtalyan şirketi yapıyor. İzmir Limanı’nı ve İzmir-Bandırma Demiryolu’nu 19.yüzyılda Fransızlar yapmıştı; Ankara-Konya Hızlı Treni’ni Çinliler, Avrasya Tuneli’ni Güney Koreliler yapıyor.

Mali Yük

AKP, yönetime geldiği 2002’den bugüne dek, yap-işlet-devret adı verilen yöntemle çok sayıda yol, köprü ve tünel yaptırdı. Göz boyamaya dönük bu yatırımlarda öne çıkan özellik, tüketime yönelik olması ve Türkiye’yi büyük bir borç yükünün altına sokmasıdır. Kurulu olan; fabrika, maden işletmesi, rafineri gibi üretim yapan birimler satılıp, yol ve köprü yapılmaktadır.

AKP, son 6 yılda yaptığı yap-işlet-devret anlaşmalarıyla yabancı ortaklı şirketlere 144 milyar dolarlık1 Hazine garantisi verdi, yani borçlandı. Bu borcu, yatırımı kullanan Türk halkı, olmazsa devlet ödeyecek. Türkiye’nin, büyük bölümünü AKP’nin yaptığı iç-dış borç toplamı 690 milyar dolar.2 Bu büyük borç, Osmanlı’da olduğu gibi, Türkiye’yi siyasi çözülmeye götürecek. Oysa, Cumhuriyet, borçlanmak bir yana borç ödemiş ve 1946’ya dek borçsuz bir ülke yaratmıştı.

Devlet Garantisi

Enerji ve ulaşım alanında yaygınlaşan yap-işlet-devret’in, devlete getirdiği zarar şimdiden ortaya çıkmaya başlamıştır. İstanbul’un su gereksinimi için 480 milyon dolara ihale edilen Yuvacık Barajı’nda, Hazine garantisi nedeniyle devlet, almadığı suyun bedeli olarak şirkete yılda 220 milyon dolar ödüyor. Bu ödeme 13 yıl sürecek.3



Benzer durum doğalgazda yaşandı. Devlet, almayı taahhüt etmesine karşın kullanamadığı doğalgaz için Rusya, İran ve Azerbaycan’a üç yılda 2 milyar 999 milyon lira ödedi.4

Ankara Esenboğa, Milas-Bodrum ve Zafer Bölgesel Havalimanı’nda garanti edilen yolcu sayılarına ulaşılamadığı için, işletmeci şirketlere bugüne dek 37,9 Milyon Euro yani 125 milyon lira ödeme yapıldı.5

“Dünya’nın En Büyük Havaalanı” savıyla başlanan ve 22 milyar 152 milyon avro bedelle ihale edilen İstanbul 3.Havalimanı’nın maliyeti, yapılan değişiklikler nedeniyle ilk 9 ayda 12,9 milyar dolar arttı.6

Tünel’i Kullananlar

Arabası olmayan, yayalara kapalı olduğu için kullanamayacak, belki de hiç görmeyecek insanlar, Avrasya Tüneli’nin ödemelerine katılacak. Çünkü devlet, şirketlere kar garantisi vermiş durumda. Tünel’den yılda 25 milyon araba geçmezse aradaki farkHazine tarafından ödenecek. Hazine’yi ise Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlarının tümü oluşturuyor.

Arabası olup Tünel’i kullanacak olanları ise yüksek bir bedel bekliyor. Kazlıçeşme’denGüztepe’ye işe giden bir kişi gidiş-geliş 34 YTL ödeyecek. Göztepe’ye “15 dakikada” gidecek ama 2017 yılı için ayda 1000 YTL tünel parası verecek.

Büyük Kar

Avrasya Tünel Projesi’nin ihale bedeli 1,245 milyar dolardır. Bunun 2011’deki karşılığı o yılki ortalama kur üzerinden 2,35 milyar YTL’dir. Tünel’den geçiş ücreti 2017 için otomobillerde 4+KDV (17 YTL), minibüslerde 6+KDV (24 YTL) olarak belirlenmiştir. Belirlenen bedelleler, 26 yıl boyunca hiç artmasa, dolar hiç değer kazanmasa bile, halkın ödeyeceği para 12,1 milyar YTL’dir. Oysa, biliyoruz ki, geçiş ücretleri artacak, dolar değer kazanacak. Şirket kasasına akan para, dudak uçurtan rakamlara varacak.

Sözleşme, şirket kazancını sağlama almış ve ücret artışını ABD tüketici endeksinebağlamıştır. Bu endeks, 2016 için yüzde 1,6’dır. Avrasya Tüneli adıyla ve 26 yıl boyunca, Türk halkına yüklenen mali yükün boyutunu, toplama çarpma bilen herkes bulabilir. Bu işi yapanlar, çok büyük rakamlarla karşılaşacaktır.

Borçlanarak yapılan; Köprüler, yollar, tüneller ve saraylar; sınırsız israf ve yağmaya dönüşen talan, Türkiye’yi Osmanlı’nın gittiği yola sokuyor. Eskiden olduğu gibi bugün de, borçlanıp yol ve saray yaptırılıyor. Tehlikeli gidişi görmeyip alkışlayanlar, yakın gelecekte gerçeklerle karşılaşacak ve sıkıntılı sonuçlara ülkenin tümüyle birlikte katlanmak zorunda kalacaktır.

“Köprüler Tuzağı”

Göç alan ve plansız gelişen kentler, arazi rantını gelir kaynağı sayan kişiler tarafından yönetildiği sürece; ne kadar köprü ve tünel yapılırsa yapılsın, ulaşım sorunu çözülemez. Her köprü yeni bir köprünün, her tünel yeni bir tünelin hazırlayıcısı olur. İlk köprü 1973 yılında açıldığında İstanbul’un trafik sorunu çözülecek denmişti. 40 yıl içinde 2 köprü, 2 tünel daha yapıldı ama İstanbul’un trafik sorunu çözülemedi. Günümüzdeki yönetim anlayışı değişmediği sürece de çözülmeyecektir.

Köprüler, tüneller, ulaşımı azaltmaz kendi trafiğini yaratır; çünkü köprüleri, tünelleri kullanan insanlar değil, insanları taşıyan araçlardır. Her köprü, yeni yerleşim alanları açacağı için taşınan yolcu sayısını ve yolcuyu taşıyan araç sayısını arttıracaktır.

Yapılan her köprü, yapılacak yeni bir köprüye gerekçe oluşturacak ve yeni bir yolcuartışını başlatacaktır. İstanbul Boğazına Birinci Köprü 1971’de yapılırken, Mimarlar Odası, “bu bir köprü tuzağıdır, yeni köprüler yapılacaktır” demişti. Mimarlar Odası haklı çıktı. Kuşku yok ki, bu gidişle ve uzun olmayan bir zaman içinde yeni köprüler, yeni tüneller gündeme gelecektir. Su havzaları ve ormanlık alanlar yok edilerek yeni yerleşim bölgeleri açılacak, her iki yakada artan nüfus, trafikte yeni sıkışmalar yaratacaktır.

http://biliyomuydun.com/avrasya-tuneli/?utm_content=buffer36a45&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

ramcixx
24 Aralık 2016, 11:46
Ulan bak şimdi!
Aklıma ne geldi. Buraya Motosiklet girmek yasaktır denir yarın Allah muhafaza tünelde bi zincirleme kaza olsa ilk gidecek olan Ambulans Motosikletler... olmazsa ahanda bende adam değilim!

The Dude
24 Aralık 2016, 17:40
ilk gün toplam geçiş sayısı 24.000 araç olmuş.
günlük garanti geçiş sayısını bilmek isteyen var mı ?

Mertcan39
24 Aralık 2016, 17:58
ilk gün toplam geçiş sayısı 24.000 araç olmuş.
günlük garanti geçiş sayısını bilmek isteyen var mı ?

dinliyoruz