PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürücü Peglerinin Katlanır Olması



efemontana
17 Aralık 2016, 00:30
Motosikletlerin tipine ve modeline göre değişse de kimisinde tamamen kapanabilir kimisinde yaylı basamaklar kullanılıyor. Kendi motorumda yaylı basamaklar var ve kapatıldığı zaman sert bir yay vasıtasıyla tekrar açılıyor. Nedir bunun kullanım amacı ve varsa artıları? ::153::

brk194
17 Aralık 2016, 00:38
Düştüğü zaman kırılmasın katlansın diye ama çokta başarılı olduğu söylenemez.

EmreKocyigit
17 Aralık 2016, 00:52
Titreşimi alması için.

Mengu16
17 Aralık 2016, 01:46
Motoru devirirsen ayaklık demiri yamulmasın diye katlanır yapıyorlar. Benim motorda mesela öyle bir özellik yok, her iki ayaklık da biraz havaya kalkık duruyor motoru sağa sola devirdiğim için.

crxforever
17 Aralık 2016, 01:53
yatma, kaza anında katlanarak sürücüye zarar vermiyor diye düşünüyorum.

levend84
17 Aralık 2016, 02:08
Basamak pabuçları ve Motor koruma takozları aslında hem alt motor aksamını ve grenajları korurken aynı zamandada motorun yana yatma durumunda surucunun ayaklarının motorun altında kalmasını engelliyor,katlanır ayaklar genelde racing ve supersport modellerde virajlara girerken motorun yatma durumunda hareketli olması açısından faydası oluyor zaten dikkat edilirse katlanır ayakların altında küçük bir saplama var limit dışı viraja girildiğinde yola sürtüyor.

whitedeamon
17 Aralık 2016, 02:09
Viraja girince yatıp geri kalktığında ayağının pzisyonu bozulmasın, bileğini kırma diye

ogzcngdk
17 Aralık 2016, 02:31
virajda motorun limitlerini zorlayarak peg sürtecek kadar yatırılırsa motorun dengesini bozmasın diye kapanır, eğer kapanmazsa motorun kontrolünü kaybetme riski var.

levend84
17 Aralık 2016, 02:34
virajda motorun limitlerini zorlayarak peg sürtecek kadar yatırılırsa motorun dengesini bozmasın diye kapanır, eğer kapanmazsa motorun kontrolünü kaybetme riski var.

aynen kardeşim

enderbilgi
17 Aralık 2016, 08:55
Herkes güzel şeyler yazmış fakat aslında sürücü ayaklıkları kısa boylu ve acemilerin ayaklarını motora daha yakın basabilmesi ve kalkarken ayağını yerde unutanların bacağının sürücü ayaklıklarına çarpıp motora çelme takarak bacak kırılmasını engellemek amacıyla katlanır yapılırlar.Kısa boyluların ayakları ile motoru ileri-geri rahat hareket ettirebilmeleri için katlanır yapılırlar.

Olcay Avşar
17 Aralık 2016, 09:05
Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar :mrgreen:

Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın :)

Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.

Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.

Sinan Er
17 Aralık 2016, 09:23
Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar :mrgreen:

Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın :)

Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.

Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.

Wallaha aydınlandım :)

telike
17 Aralık 2016, 11:51
Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar :mrgreen:

Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın :)

Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.

Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.

Yok daha memeler

Ahmet güllü
17 Aralık 2016, 11:56
Kesinlikle dogru hatta tek cevap onceki motorum cinli cup azmi vurdu bileklerime bileklerime simdi bajaj yaylaniyo ama viraj icinolmadigi kesin

Coach_k
17 Aralık 2016, 14:46
Yaylı pegler viraj yatış açısı 😊 Yaylı pegler sayesinde geri gitmek istediğin zaman rahatça geri itebiliyorsun. Peglerin altındaki demir uzantı motoru yatırdığın zaman asfalta gelmiyor... pegler yere değecek kadar yatmayı başarabilirsin ama asfalt + trafiğe açık + bariyerli yolda buna değer mi ?

MrMud
17 Aralık 2016, 15:24
Husq'tada extreme'dede yaylı, ne olduğunu tam biliyormuyum ? hayır.
Bi faydasını gördüm mü? Hayır.
Faydasını görmüş ama fark etmemiş olabilirmiyim ? Evet.

Kafamda deli sorular, kolayca çözemiyorum.
-William Ortaç.