PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2017 de tüm motosikletler euro 4 uyumlu hale getirilerek mi satılacak?



mamidron
10 Kasım 2016, 16:08
Selam arkadaşlar,

Hepimizin bildiği gibi 2017 de euro 4 standardı geliyor. Benim merak ettiğim 1 Ocak 2017 itibariyle satışı yapılan/yapılacak olan tüm motosikletler euro 4 uyumlu hale getirilerek mi satılacak? :silent:

- Mesela 2017 yılında YBR 125 veya CBF 150 v.s. almaya gittiğimizde motor euro 4 standartlarına sahip olacak mı?
- Bu euro 4 standardına uymayan motorların satışı yapılmaya devam edecek mi?

Bu vesile ile 2. el piyasası ve sıfır motor fiyatlarında biraz artış olur diye tahmin ediyorum. Kış geldi, sıfır motor kampanyaları ve 2. el piyasası biraz düşükken kendimce motor almanın zamanıdır diye düşünüyorum. Yanlış mı düşünüyorum sizce? :silent:

Güvenli, huzurlu & keyfli sürüşler.

Salurbey
10 Kasım 2016, 16:14
Selamlar,kanun uygulamasini ve yasayi kendim araştırıp okumadim fakat barkin bayoglu en son canli yayininda bu konu ile ilgili net olarak söylediği şu "2017 ocak 1 den once tr ye gelmis,stokta olan motorlar dışında yeni senede euro 4 e uyumlu olmayan hiçbir motor tr ye giriş yaoamayacak ". Video baykin in fbook sayfasında " aeb son bölüm " olarak mevcut. Kanunda esneme erteleme olmaz ise durum böyle. Değişik bir yıl olacak motor piyasası için.

Gurnarsson
10 Kasım 2016, 16:24
orda r 25 mt 25 felan bu nedenle ülkemize gelmeyecek deniyorda ben bu kısmı anladım bu 4 stardı olayı ile bunun ne alakası var.sorma sebebimde fuar sonrası 2017 r 25 almayı planlıyor olmam.

beyefendi
10 Kasım 2016, 18:23
Ülkemiz euro4 e 2018de girecek arkadaşlar, 2017de avrupa girecek, bu yüzden bu sene stokta ne varsa satılacak 31.12.2017 den itibarense euro4 uyumlu olmayan hiç bir araç satılamayacak. AeA videosunda R25, CBR250RR ve MT25 in 2018de gelmeyeceğinden bahsetti

mccxcix
10 Kasım 2016, 19:05
orda r 25 mt 25 felan bu nedenle ülkemize gelmeyecek deniyorda ben bu kısmı anladım bu 4 stardı olayı ile bunun ne alakası var.sorma sebebimde fuar sonrası 2017 r 25 almayı planlıyor olmam.

Forumda o kadar konusu acildi, R25 gibi sorunlu bir makinayi neden tercih edersiniz ki euro 4'e uymuyor abs yok lastik dandik plastik malzeme, ben sizin yerinizde olsam KTM serilerine bakardim cok daha guvenlikli ve kaloteli bir motor hemde her onune gelende yok Allah'a sukur...

fz6_fazer
10 Kasım 2016, 19:08
Türkiyede dayısı varsa standardı yoktur,napolyonu verdi iş çözülür

mccxcix
10 Kasım 2016, 19:15
Ayrica Honda'nin yaptigida sacma olmus yeni motosiklet uretiyorsun ama istenen standartlara uygun degil cok acemi isi degil mi?

Salurbey
10 Kasım 2016, 19:18
Ülkemiz euro4 e 2018de girecek arkadaşlar, 2017de avrupa girecek, bu yüzden bu sene stokta ne varsa satılacak 31.12.2017 den itibarense euro4 uyumlu olmayan hiç bir araç satılamayacak. AeA videosunda R25, CBR250RR ve MT25 in 2018de gelmeyeceğinden bahsetti

Kesinlikle altını çizerek soyledi Barkın, 2017 yılında turkiyeye euro 4 e uymayan araç ithal edilmeyecek diye. Barkın'in söylediğini yazıyorum. Facebook tan izleyin lütfen. Video nun adı AEA milano yayını. Ayrıca sizin dediğiniz gibi olsa honda neden 250rr ini getirmesin 2017 de ?

Mete Han
10 Kasım 2016, 20:19
250RR, R25 falan 4'e uymayan motosikletler 2017 yılında Türkiye'ye gelmeyecek arkadaşlar.

Keoma
10 Kasım 2016, 20:34
2017'den itibaren giriş olmayacak.Büyük ihtimal r3 ve mt3 gelecek artık

mamidron
10 Kasım 2016, 23:03
Ülkemiz euro4 e 2018de girecek arkadaşlar, 2017de avrupa girecek, bu yüzden bu sene stokta ne varsa satılacak 31.12.2017 den itibarense euro4 uyumlu olmayan hiç bir araç satılamayacak. AeA videosunda R25, CBR250RR ve MT25 in 2018de gelmeyeceğinden bahsetti

Google amcayla beraber euro-4 ne zaman geçerli olacak diye bi araştırma yaptık. Sonuç 2017 itibariyle euro-4 ülkemizde uygulanmaya başlanacağı yönünde.




Kesinlikle altını çizerek soyledi Barkın, 2017 yılında turkiyeye euro 4 e uymayan araç ithal edilmeyecek diye. Barkın'in söylediğini yazıyorum. Facebook tan izleyin lütfen. Video nun adı AEA milano yayını. Ayrıca sizin dediğiniz gibi olsa honda neden 250rr ini getirmesin 2017 de ?

eoru-4 e uygun araç ithal edilmeyecek ise giriş seviyesindeki YBR 125 gelmeyecekmi? Tabi Yamaha mühendisleri uyumlu hale getirmezlerse.



Ulan tam motor almaya niyetlendim son bir kaç aydır tam zamanına denk geldi :sunny: biraz daha bekleyip yeni senede neler olacak neler bitecek bi gözlemleyip ona göre almalı.

Salurbey
10 Kasım 2016, 23:36
Euro 4 e uygun olmayan hiçbir motor gelmeyecek. Ybr125 euro 4 e uyumlu hale getirilmediyse eğer ithal edilemez. Her markanın kendi üretim ve satış stratejisi. Sorunun cevabı hangi motor olursa olsun kriter euro 4 e uyumlu olmasi. Örnek yamaha r6 euro 4 uyumlu olarak üretildi ve 2017 de te de satışta olacak.

Salurbey
11 Kasım 2016, 02:39
Turkiyenin ab ile geçen yıl olan ticaret hscmi yaklasik 150 milyar euro. O kadar kolay değil her iki tarafında birbirinden vazgeçmesi,özelikle türkiye için bu daha zor çünkü bizim milli hasilamiza oranla Avrupa pazarı cok daha buyuk onem tasiyor. 2017 de euro 4 devreye girer. Zaten önemli olan sektör otomotiv, ordaki üreticiler çoktan euro 4 standartlarıni sağlamış. Motosiklet sektörünu dikkate alan yok.

xepenias
11 Kasım 2016, 03:31
Turkiyenin ab ile geçen yıl olan ticaret hscmi yaklasik 150 milyar euro. O kadar kolay değil her iki tarafında birbirinden vazgeçmesi,özelikle türkiye için bu daha zor çünkü bizim milli hasilamiza oranla Avrupa pazarı cok daha buyuk onem tasiyor. 2017 de euro 4 devreye girer. Zaten önemli olan sektör otomotiv, ordaki üreticiler çoktan euro 4 standartlarıni sağlamış. Motosiklet sektörünu dikkate alan yok.

Konudan biraz sapıcam müsaadenle hem sana bir ekleme olsun hemde kendi yorumum. Türkiye bu gün hiç bir devlete, hiç bir uluslararası kurum, kuruluş, organizasyona müdahil olmadan varoluş ve büyümesini sürdürebilir. üstelik bu bahsettiğimiz taraflardan da ekonomik ambargo yese bile bunu başarabilir he zorlanırmı?. Hemde çok zorlanır, ancak şu var ki güzel memleketimde herşey var. Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.


Avrupa Birliği müzakerelerinin aldığı hale bakılırsa, bir kaç hafta sonra Euro 4 bizi hiç ilgilendirmiyor olabilir. Her şey bir KHK'ya bakar.

Konuya dönecek olursak kimse ne suya dokunur nede sabuna sanırım bu böyle geldi böyle gider, o yüzden euro4 gelir bizim ülkemize de

whitedeamon
11 Kasım 2016, 03:48
Hayırlısı be.Görelim bakalım türk 4ü

Gurnarsson
11 Kasım 2016, 12:10
Forumda o kadar konusu acildi, R25 gibi sorunlu bir makinayi neden tercih edersiniz ki euro 4'e uymuyor abs yok lastik dandik plastik malzeme, ben sizin yerinizde olsam KTM serilerine bakardim cok daha guvenlikli ve kaloteli bir motor hemde her onune gelende yok Allah'a sukur...
Ktm de çok gelgit yaşadım doğrudur.İngilizler kadar nefret ettiğim bir millet varsa onunda Avusturyalılar olması, satışta yaşayabileceğim zorluklar vs vs gibi kendimce pekçok nedenim oldu.Diğer taraftan beni heyecanlandıran R25 oldu.Yanlız şunu belirtmeden edemeyeceğim her önüne gelende olan bir motora sahip olmak bence kötü birşey değil. Ülkenin insanların ekonomik şartları, beklentileri,zevkleri ile alakalı biraz sanırım. Kızılay dağıtmış sözü de egonun insana neler yaptıracağının en güzel göstergesidir nazarımda.

Salurbey
11 Kasım 2016, 12:39
Xepenias konuya katkın icin teşekkürler. Forumdan beklenti bu tarz seviyeli yazılar. Bende şunu eklemek isterim, " avrupa standartlari " bakacak olursak birçok noktada ülkenin yaşam seviyesini daha yukarı cikartabilecek duzenlemeler. Bu yüzden ben olaya onların standartlari seklinde degerlendirmiyorum. Yaşam seviyesini daha yukari cekecek tum düzenlemeleri uygulayalim. Aralarından seçerek. Euro 4 konusunda ise düşüncem yazdığım gibi , avrupa birliği ile basina yansıyan tartismalar sürmeye devam etsin, biz euro 4 düzenlemesine 2017 geceriz. Bunun motor marketine büyük etkileri olacaktir. Gönül isterki otv uygulaması motosiklet pazarı için değişsin tekrar düzenlensin. Bunun olacağını hiçsanmıyorum sadece temenni şeklinde kalacak maalesef.

sven
11 Kasım 2016, 14:20
Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.


kardeş, herşey bu kadar toz pembeyse euro niye 3,55 bana bunu bir açıklar mısın? Her sene senin satın alma gücün avrupa karşısında eriyor.
Sana zaten ambargonun kralını uyguluyorlar ne yeraltı zenginliğinden bahsediyorsun?

Verimli toprağında üretime teşvik var mı? (tohumu bile ithal alıyorsun). Hayvancılık için meran yok, her sene angus ithal ediyosun. Kontrolsüz avlanmadan ötürü denizin kuruma noktasına gelmiş. Senin anlattığın yer hangi memleket?

Teknoloji satman gerekiyor ekonominin büyümesi için; motor teknolojisi, araba teknolojisi, bilgisayar teknolojisi. Biz bunların hangisinin ihracatını yapabiliyoruz?

Avrupa birliğinin ipleri elimizdeymişte bilmemneymiş.. evet elimizde olan bişey var ama onu söylemeyim burda.

shruikan
11 Kasım 2016, 14:40
Konudan biraz sapıcam müsaadenle hem sana bir ekleme olsun hemde kendi yorumum. Türkiye bu gün hiç bir devlete, hiç bir uluslararası kurum, kuruluş, organizasyona müdahil olmadan varoluş ve büyümesini sürdürebilir. üstelik bu bahsettiğimiz taraflardan da ekonomik ambargo yese bile bunu başarabilir he zorlanırmı?. Hemde çok zorlanır, ancak şu var ki güzel memleketimde herşey var. Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.

ne kadar iyi niyetli bir arkadaşımız...

mamidron
11 Kasım 2016, 15:44
kardeş, herşey bu kadar toz pembeyse euro niye 3,55 bana bunu bir açıklar mısın? Her sene senin satın alma gücün avrupa karşısında eriyor.
Sana zaten ambargonun kralını uyguluyorlar ne yeraltı zenginliğinden bahsediyorsun?

Verimli toprağında üretime teşvik var mı? (tohumu bile ithal alıyorsun). Hayvancılık için meran yok, her sene angus ithal ediyosun. Kontrolsüz avlanmadan ötürü denizin kuruma noktasına gelmiş. Senin anlattığın yer hangi memleket?

Teknoloji satman gerekiyor ekonominin büyümesi için; motor teknolojisi, araba teknolojisi, bilgisayar teknolojisi. Biz bunların hangisinin ihracatını yapabiliyoruz?

Avrupa birliğinin ipleri elimizdeymişte bilmemneymiş.. evet elimizde olan bişey var ama onu söylemeyim burda.

kesinlikle katılıyorum, daha dometes tohumu bile uretemezken AB nin iplerini nasıl elimizde tutabiliriz ki? AB bizi elinde şeker çocuk oynatır gibi oynatıyor bu kadar net.

Seko
11 Kasım 2016, 16:45
Euro 4 normu bildiğim kadarıyla enjeksiyon sistemi olmadan sağlanamıyor. Dolayısıyla 2018'den itibaren bütün motosikletler enjeksiyonlu olacak diyebiliriz. Bunun bizdeki yansıması "şark kurnazlığı" özelliğimizi de katarak şöyle olacak: Gelecek olan modeller eldeki stokları bitirebilmek için hemen ilanlarda kazık fiyattan satışa sunulacaklar. Sahibinden de sürekli "stoklar bitmeden Euro 4'e geçilmeden alın" diyerek eski modellere de bir miktar zam yapılacak. Bunu özellikle Japon'lar yapacaklar ve mesela CBF 125 gelirse Honda kafadan 8000 - 9000 TL fiyat koyacak. Tabi bir süre sonra CF Moto, Zontes gibi görece kaliteli modeller uygun fiyatıyla bunların satışlarını baltalamaya başlayınca ya fiyatları düşecek ya da Japonlar ufak cc'den çekilmeye başlayacaklar. Yani klasik olarak "uygun fiyata satmaktansa o motoru yakarım" mantığı yaşanabilir. İkinci aşamada bu sefer servisler ve usta zihniyeti hayranı kullanıcılar tarafından "Abi karbüratör enjeksiyondan çok daha iyidir" safsataları yayılıp, ikinci eldeki karbüratörlüler acayip yüksek fiyatlarla kaktırılmaya çalışılacak. Bunlar da satıcıların ellerinde patladıktan sonra yavaş yavaş piyasa normale dönecek. Bizim gibi bütçesi dar kullanıcılar için ise Çin motorları bu kez gerçekten kurtarıcı olacaklar çünkü Çin modellerindeki kalite, enjeksiyon sistemleri de sağlıklı olursa bir tık daha yükselmiş olacak. Bu konuda Spada firması geçen seneden beri hazırlık yaptı ve Anton hariç tüm modelleri (100 cc olan cup dahil) enjeksiyonla geldiler. Yalnız yeri gelmişken konuyla alakasız bir şey söyleyeyim, Motoran (Spada) bu konuda o kadar iş bilmez ki, Anton 200 modelini 2015'te 6900'ten piyasaya sürdü ve daha yolarda bir tane görmedim ve halen o motoru aynı fiyata satıyor hatta 5990'a satan bile var. Ortadaki zararı düşünebiliyor musunuz ? Oysa çıktığı gün 5990 TL deseler (ki bunu direk fabrikalarında yetkili müdüre 2105 yazında söylemiştim) şimdiye kadar yüzlerce satmışlardı. İşte bu kafadaki insanlar koca firmaların distribütörlüğünü yapıyorlar.

Türkiye'nin kendine yetme mevzusunda ise şunu diyeceğim, evet kendimize yetecek kaynağımız var ancak bunları kullanmaya Atatürk zamanında başlamış olmamız (ki başlamıştık) aradan geçen yıllarda sürekli gelişmemiz gerekirdi. Malaesef ki Atatürk'ten sonraki devlet yöneticileri koltuk sevdalarından vatanı satmakla, borca sokmakla yılları yediler. Şu anda hiçbir konuda kendi kendimize yetecek durumda değiliz. Yetecek durumda olsak bile bu ülkeye komünizm falan gelmedikçe, yerli malına güvenmeyen, sürekli gözü dışarıda üretilen ürünlerde olan, sen dünyanın en iyi telefonunu yapsan bile gidip Iphone veya Samsung alacak olan halkımızla bu iş olmaz. Bu, cahillikle ve ondan beslenen yöneticilerle olmaz. Zaten bizim "dış güçler" dediğimiz şeyin de asıl amacı buydu, amaçlarına ulaştılar. Geçmiş olsun.

GB79
13 Kasım 2016, 18:14
Arkadaşlar, 31 Aralık 2016'dan sonra, EURO4 normlarına uymayan bir motosikletin Türkiye'ye ithalati yasak. Sadece yerli üreticiler (Mondial, Kuba, Asya gibi) buna istisna ve 2017 sonuna kadar EURO4 normlarına uymayan motosiklet üretip satabilecekler. Kısacası 2017 model ithal motosiklerde, özellikle kurun da artışıyla büyük zamlar bekliyorum ben. Yakında 20000 altına motosiklet almak hayal olacak gibi. Herkes motosikletine iyi baksın.

-ZERO-
13 Kasım 2016, 19:57
Euro 4 normu bildiğim kadarıyla enjeksiyon sistemi olmadan sağlanamıyor. Dolayısıyla 2018'den itibaren bütün motosikletler enjeksiyonlu olacak diyebiliriz. Bunun bizdeki yansıması "şark kurnazlığı" özelliğimizi de katarak şöyle olacak: Gelecek olan modeller eldeki stokları bitirebilmek için hemen ilanlarda kazık fiyattan satışa sunulacaklar. Sahibinden de sürekli "stoklar bitmeden Euro 4'e geçilmeden alın" diyerek eski modellere de bir miktar zam yapılacak. Bunu özellikle Japon'lar yapacaklar ve mesela CBF 125 gelirse Honda kafadan 8000 - 9000 TL fiyat koyacak. Tabi bir süre sonra CF Moto, Zontes gibi görece kaliteli modeller uygun fiyatıyla bunların satışlarını baltalamaya başlayınca ya fiyatları düşecek ya da Japonlar ufak cc'den çekilmeye başlayacaklar. Yani klasik olarak "uygun fiyata satmaktansa o motoru yakarım" mantığı yaşanabilir. İkinci aşamada bu sefer servisler ve usta zihniyeti hayranı kullanıcılar tarafından "Abi karbüratör enjeksiyondan çok daha iyidir" safsataları yayılıp, ikinci eldeki karbüratörlüler acayip yüksek fiyatlarla kaktırılmaya çalışılacak. Bunlar da satıcıların ellerinde patladıktan sonra yavaş yavaş piyasa normale dönecek. Bizim gibi bütçesi dar kullanıcılar için ise Çin motorları bu kez gerçekten kurtarıcı olacaklar çünkü Çin modellerindeki kalite, enjeksiyon sistemleri de sağlıklı olursa bir tık daha yükselmiş olacak. Bu konuda Spada firması geçen seneden beri hazırlık yaptı ve Anton hariç tüm modelleri (100 cc olan cup dahil) enjeksiyonla geldiler. Yalnız yeri gelmişken konuyla alakasız bir şey söyleyeyim, Motoran (Spada) bu konuda o kadar iş bilmez ki, Anton 200 modelini 2015'te 6900'ten piyasaya sürdü ve daha yolarda bir tane görmedim ve halen o motoru aynı fiyata satıyor hatta 5990'a satan bile var. Ortadaki zararı düşünebiliyor musunuz ? Oysa çıktığı gün 5990 TL deseler (ki bunu direk fabrikalarında yetkili müdüre 2105 yazında söylemiştim) şimdiye kadar yüzlerce satmışlardı. İşte bu kafadaki insanlar koca firmaların distribütörlüğünü yapıyorlar.

Türkiye'nin kendine yetme mevzusunda ise şunu diyeceğim, evet kendimize yetecek kaynağımız var ancak bunları kullanmaya Atatürk zamanında başlamış olmamız (ki başlamıştık) aradan geçen yıllarda sürekli gelişmemiz gerekirdi. Malaesef ki Atatürk'ten sonraki devlet yöneticileri koltuk sevdalarından vatanı satmakla, borca sokmakla yılları yediler. Şu anda hiçbir konuda kendi kendimize yetecek durumda değiliz. Yetecek durumda olsak bile bu ülkeye komünizm falan gelmedikçe, yerli malına güvenmeyen, sürekli gözü dışarıda üretilen ürünlerde olan, sen dünyanın en iyi telefonunu yapsan bile gidip Iphone veya Samsung alacak olan halkımızla bu iş olmaz. Bu, cahillikle ve ondan beslenen yöneticilerle olmaz. Zaten bizim "dış güçler" dediğimiz şeyin de asıl amacı buydu, amaçlarına ulaştılar. Geçmiş olsun.

yani şu an gidip euro 4'e uymayan 0 km motor alsak euro 4 gelince kar mı ederiz zarar mı onu anlamadım

GB79
13 Kasım 2016, 20:17
yani şu an gidip euro 4'e uymayan 0 km motor alsak euro 4 gelince kar mı ederiz zarar mı onu anlamadım

Tabii ki kar ederiz, benim param olsaydı fazla düşünmezdim.

mici23
06 Aralık 2016, 02:23
Arkadaslar ben sifir ybr-125esd aldim alali 11 ay gibi oldu kisin almistim kapali garajim vardi orada muhafaza ettim simdi yaris motoru alnak icin satiyorum hic bir sorunu yoktur temizdir her bakimi yamaha bayisinden yapilmistir motorumu 5.800 9 taksitle yapilir pesin ise 5.400 e verilir almak isteyenler 05062219632 nolu numaradan ulasabilirler isparta merkez bu arada

hasmet
06 Aralık 2016, 02:46
Ayrica Honda'nin yaptigida sacma olmus yeni motosiklet uretiyorsun ama istenen standartlara uygun degil cok acemi isi degil mi?
Dünyayı Türkiye'den, hatta Avrupa'dan ibaret görmeyin. Euro 4 Avrupa'yi bağlar. Dünyanın geri kalanı var bi de. Avrupa'linin rağbet edeceği, yüksek ciro yapacak modelleri Honda Euro 4 uyumlu yapmış zaten. Ama Hintliye Çinliye satacağı modeli niye Euro 4 yapıp fiyat dezavantajı oluştursun kendine? Honda zorunlu olmadığı için Amerika'ya ABS'li CB1000R bile getirmiyor.

fkambay
06 Aralık 2016, 08:52
daha yeni honda yetkili bayisinden geliyorum sıfır motorumu aldıgım satış temsilcisiyle olduça samimiyim ve 250rr sordugumda o 2018 de Tr ye gelecek dedi

Osm@n
06 Aralık 2016, 11:15
Konudan biraz sapıcam müsaadenle hem sana bir ekleme olsun hemde kendi yorumum. Türkiye bu gün hiç bir devlete, hiç bir uluslararası kurum, kuruluş, organizasyona müdahil olmadan varoluş ve büyümesini sürdürebilir. üstelik bu bahsettiğimiz taraflardan da ekonomik ambargo yese bile bunu başarabilir he zorlanırmı?. Hemde çok zorlanır, ancak şu var ki güzel memleketimde herşey var. Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.


Yeraltı zenginliklerimiz var, "BOR"umuz var fakat işlemesini bilmiyoruz, verimli topraklarımız var ekmesini bilmediğimizden mercimek, buğday ve hatta "SAMAN" ithal ediyoruz, üç tarafımız denizle çevrili, hayvancılığımız var bölgenin en pahalı "ET"ini yiyoruz vs.
Bu kafayla da dünyaya kafa tutacağız öyle mi?

Merak ediyorum bu kafaya ulaşmak için ne alıyorsunuz? Hükumet bu aldığınız maddeden ÖTV almıyor mu?

SlimShady1
06 Aralık 2016, 18:11
Niye böyle diyorsunuz, Türk lirası dolardan daha bereketlidir. Her neyse, Euro4-5-6-7-8 ne olursa olsun fark etmez, en dandik motorun parası bile 6 aylık asgari ücret olmuş efendiler, bu böyle gitmez her yıl işler daha da kötüye gidiyor, hayvancılık, verimli torpak falan deniyor doğrudur ama gidin bakın köylerde insan kalmış mı ki koyun keçi kalsın. Artık seneye kurbanda MT olarak inazuma'ya gireriz hep birlikte.

PiedPiper
06 Aralık 2016, 19:02
Mesajim burada bulunsun; degil 2017, 2020'de bile Euro-4 diye bir standart gelmeyecek. Motosiklet satislarinda Euro 4 standardi sart kosulmayacak. Bu da benim boyle bir iddiam. :cherry:

Tarihe not dusulsun.

Bakalim ileride hakli mi cikacagim, haksiz mi. Bekleyelim ve gorelim.
Var mi artiran?

ieu35turkey
07 Aralık 2016, 07:09
S.urfa'da adamin biri hazine malina ahir kurmus. Devlet baba da desteklemis vermis hayvani. Hayvanlar 3 ay sonra 4 lu 5 li olmeye baslamis. Veteriner,sigorta sirketi vs ayarlanmis, hayvanlar olu gosteriliyor... vel hasil, davaya bakan yetkili bir seye dikkat etmis, olen hayvan o gun 5 ise , 3 hayvanin kulagindaki kupe numarasi ayni...

BurhanCetin
08 Ocak 2017, 12:57
Beylr benim aslıl merak ettiğim diyelim ki şuan gittim sıfır R25 aldım. Önümüzdeki yıllarda bunun muayenesinde EURO 4 e uymuyo diye sorun çıkarmayacaklar mı?

MoRFy
08 Ocak 2017, 13:12
Konudan biraz sapıcam müsaadenle hem sana bir ekleme olsun hemde kendi yorumum. Türkiye bu gün hiç bir devlete, hiç bir uluslararası kurum, kuruluş, organizasyona müdahil olmadan varoluş ve büyümesini sürdürebilir. üstelik bu bahsettiğimiz taraflardan da ekonomik ambargo yese bile bunu başarabilir he zorlanırmı?. Hemde çok zorlanır, ancak şu var ki güzel memleketimde herşey var. Yeraltı zenginliklerimiz var verimli bir toprağımız var, denizimiz hayvancılığımız var. Bu koşulları taşıyan bir ülkeye hiç bir taraf ekonomik ambargo uygulayamaz, uygulasa da başarılı olamaz ki bu ambargoyu bu gün ipleri bizim elimiz de olan Avrupa Birliği denen hastalıklı yapı hayatta yapamaz.


Yılbaşı ikramiyesi bile geçen yılkınden azdı dolara vurunca :) Zorlancaksa zorlansın artık bu ülke 15 yıldır zorlayamadılar gitti...

sanausbe
08 Ocak 2017, 13:32
Mesajim burada bulunsun; degil 2017, 2020'de bile Euro-4 diye bir standart gelmeyecek. Motosiklet satislarinda Euro 4 standardi sart kosulmayacak. Bu da benim boyle bir iddiam. :cherry:

Tarihe not dusulsun.

Bakalim ileride hakli mi cikacagim, haksiz mi. Bekleyelim ve gorelim.
Var mi artiran?

O tarihe kadar büyük hacimde Euro 3 motor üretimi kalmaz. Euro 4 normu da kendi kendine gelmiş olur. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------


Beylr benim aslıl merak ettiğim diyelim ki şuan gittim sıfır R25 aldım. Önümüzdeki yıllarda bunun muayenesinde EURO 4 e uymuyo diye sorun çıkarmayacaklar mı?

Aksi bir uygulama olmadığı takdirde bütün araçlar üretildiği yılın emisyonuna göre değerlendirilmek zorundadır. Yani muayenede R25 Euro3'e göre değerlendirilir.

Öz_Musti
16 Ocak 2017, 15:42
Peki abiler bu euro 4 aynı zamanda ABS yi de zorunlu kılıyor. Mondial, CF Moto, Hero, Lifan, Kymco, Regal Raptor, Bajaj, Hyosung gibi markalar ne yapacak? Piyasadan silinecek mi? Enjeksiyon sistemi bile bu markaları bence yormayacakken, ABS yazdığım markaları bence zorlar. O konu ne olacak bilen var mı?

kefkes
01 Eylül 2017, 00:31
Güzel hortlar bu, şimdi tam fiyatlar yükselmişken euro4 olursa uzerine tuz biber olacaktır.

Peki çin vs. sözde yerli mallarında buna uyabilecek kapasite nerde? Görünen o ki,yükselen vergi dolayısıyla çinli yerlileri de her türlü gercek zamı yapistiracaklar biz ucuz kaldık diye..

Belki de buralarda yerli mali-çinli almak fırsattır başlıkları bile olur bu yıl sonu kımbilir..

Bu arada ben euro4 gelsin de ögrenelim nası biseymiş bu euro4'çuyum, yakisir artik piyasaya:)

retox70
01 Eylül 2017, 02:50
Euro 3 motorun Euro 4 e adaptasyonu ufak cc ler için geçen seneki maliyetlerle üreticiye masrafı 300 euro civarındaydı. şimdi ne bilemiyorum. Buna ek olarak servisler enjeksiyonu öğrenmek ve etkin olarak müdahale etmek becerisine sahipolmak durumunda kalacak. Firmalara ek eğitim ve istihdam maliyetleri yüklenecek. Çalışanları arasında 1 tane makina mühendisi olmayan firmalar var. bu maliyetlerde dolaylı olarak kullanıcıya yansıyacak.

thedarkfire
01 Eylül 2017, 03:48
Ülkemiz euro4 e 2018de girecek arkadaşlar, 2017de avrupa girecek, bu yüzden bu sene stokta ne varsa satılacak 31.12.2017 den itibarense euro4 uyumlu olmayan hiç bir araç satılamayacak. AeA videosunda R25, CBR250RR ve MT25 in 2018de gelmeyeceğinden bahsetti

Senin dediğine göre eğer öyleyse bayinin elinde kalmış euro 3 motorlar ucuz fiyatlardan gidebilir yani?

bonder
02 Ağustos 2019, 14:33
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama... Arkadaşlar peki bu karbüratörlü Euro 4 uyumlu olayı nedir? :D Fasafiso mu?

https://www.youtube.com/watch?v=Ql_87wVNF_I

yokon
02 Ağustos 2019, 15:05
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama... Arkadaşlar peki bu karbüratörlü Euro 4 uyumlu olayı nedir? :D Fasafiso mu?

https://www.youtube.com/watch?v=Ql_87wVNF_I

Tam detayını bilmemekle birlikte düşük cc motosikletlerde Euro 4 standartları büyük ccler ile aynı değil.
Mesela 125 cc ve altındaki motosikletlerde ABS zorunlu değil fakat CBS zorunlu.

Karbüratör konusunda da durum farklı olabilir.