PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Crypton T115



Sayfa : [1] 2

muzisyen73
09 Kasım 2016, 19:20
Arkadaşlar merhaba, şu an 100 kiloyum, 90 kiloya belki inebilirim. (Belli bir yaştan sonra kilo vermek olay olmuyor)

Bir süre sonra ilk motosikletimi satın alacağım. Bir kaç gün scooter kullanmak dışında başka bir tecrübem yok.

İki sorum var

İlk sorum:

Yamaha crypton 115 cc 100 kiloluk bir insanı yokuşta çıkartır mı?

https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/commuter/t115.aspx

İkinci sorum:

Bu motosikletin özelliklerine bakınca "sıvı soğutmalı" olduğu görülüyor. Demek ki hava soğutmalı değil. Sıvı soğutmalı bu motosiklet saatlerce kullanıldığı halde hiç ısınmayacağı anlamına mı geliyor?


Son iki hafta içerisinde çok araştırdım, hem motosiklet.net sitesinde hem de internette diğer sitelerde (youtube vs), bilmediğim bir çok şeyi öğrendim şu iki hafta içerisinde;
Bir çok bilgi ve karşılaştırmaları, yorumları inceledim.
Karbüratörlü olan, enjeksiyonlu olan
(Arka fren) disk frenli olan , kampana frenli olan,
Bagajı küçük olan, büyük olan
Ayakla çalıştırma imkanı olan ve olmayan
Benzini az harcayan, çok harcayan
Çin malı olan ve olmayan
Lastikleri 15 inçten büyük olan ve olmayan
Çok çeşitli motosikletler var piyasada

Yamaha Crypton'u düşünmemdeki sebep ise şundan dolayı

Acemiliğimi atarım, bir tarafı çizilse de çok üzülmem, hızlı gitmek yerine sakin kullanmayı tercih ederim. Fakat en az kaç cc olan bir motosikletin, en fazla kaç kiloluk bir insanı yokuşta çıkaracağı konusuna internette net bir bilgiye rastlayamadım.

Diyeceksiniz "250 cc al, kesin olarak çıkartsın yokuşta"
Fakat acemiliğimi atmak için hem düşük cc hem de düşük fiyatlı bir motosiklet almayı düşünüyorum.


Durum vaziyet budur , teşekkürler , selamlar, saygılar

snappy x
09 Kasım 2016, 19:30
hiç ısınmayacağı anlamına gelmiyor ama daha az ısınır.
yokuşlarda korkunuz olmasın ben 70 kiloyum babam 110 kilo birkaç kez balığa gittik.
3.vitese düştüm rampada 40km hız ile rahatca çıktık.
bu arada motorum 100cc hava soğutmalı,70 km hızı aşamadık.

muzisyen73
09 Kasım 2016, 19:36
hiç ısınmayacağı anlamına gelmiyor ama daha az ısınır.
yokuşlarda korkunuz olmasın ben 70 kiloyum babam 110 kilo birkaç kez balığa gittik.
3.vitese düştüm rampada 40km hız ile rahatca çıktık.
bu arada motorum 100cc hava soğutmalı,70 km hızı aşamadık.

Yani babanızla beraber toplam 180 kilo ve yokuş çıktınız öyle mi ? Çok iyi o zaman, motorunuz Yamaha marka mıydı?

navari
09 Kasım 2016, 19:53
Benim tavsiyem buna 4.500 civarı para vermektense az daha koyup pulsar 150 as ya da ns alabilirsiniz. Ya da tork manyağı olan bir Boxer alıp dağ tepe gezip çekmediği yer görmek için can atabilirsiniz boxer alırsanız 1000 liranız cebinizde kalır ekipman alırsınız :) Ayrıca cup motor sahibiyim gösterge 100 gösterirken 70 anca gider dik yokuşlarda 2. vitese kadar düşürür.Benzin tankı küçücük sürekli benzinlik aratır vs. Motosikletten soğumak istemiyorsanız tercihiniz commuter + olarak kaymalı bence

muzisyen73
09 Kasım 2016, 20:41
Benim tavsiyem buna 4.500 civarı para vermektense az daha koyup pulsar 150 as ya da ns alabilirsiniz. Ya da tork manyağı olan bir Boxer alıp dağ tepe gezip çekmediği yer görmek için can atabilirsiniz boxer alırsanız 1000 liranız cebinizde kalır ekipman alırsınız :) Ayrıca cup motor sahibiyim gösterge 100 gösterirken 70 anca gider dik yokuşlarda 2. vitese kadar düşürür.Benzin tankı küçücük sürekli benzinlik aratır vs. Motosikletten soğumak istemiyorsanız tercihiniz commuter + olarak kaymalı bence

Teşekkür ederim ilginize
Bu Boxer modeli hangisidir marka olarak ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

İnternetten buldum, bajaj marka imiş. Fakat debriyajlı bir motoru bu acemi halimle kullanamam diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------

Bir de arkadaşlar bu hava soğutmalı motorlar , motorun ısındığı şiştiği anlamına mı geliyor? Çünkü su soğutmalılar uzun yolda ısınmıyor şişmiyor diye biliyorum.

oyunageldim
09 Kasım 2016, 21:52
Her ikiside soğur ,sadece su soğutmalı olmayanlar yaz sıcağında ciddiye alınmaycak derecede performansı düşebilir
Siz buna takılmayın

Siz araştırıp kararını verdiyseniz bahsettiğiniz motorda bayır çayır demeden sizi istediğiniz yere götürür

Daha başka motor tavsiyesi almaya başlarsanız kafanız aşure kazanı gibi olur bilginiz olsun

SAZMAN
09 Kasım 2016, 23:16
Tavsiyeler çok fazla gelir siz crypton u begendi iseniz alın. Çok saglam evladiyelik bir makina dır. Her türlü gider. HİÇ bir şey olmaz. Debriyaj da yok elinde poşet taşıyabileceğin bir alet (önerilmez tehlikeli). Şanzuman hata kaldıran cinsten. PARÇASI bol. Boşver sen başkasını.

Mengu16
09 Kasım 2016, 23:26
Motorun sağ cepheden çekilen fotoğraflarında silindir soğutma kanatları kabak gibi ortada. Sıvı soğutmalı bir motorda o kadar geniş soğutma kanatları olmaz. Motorun ısınmasından korkmayın ancak, en kötü subap ayarı kaçar başka da bişey olmaz.

muzisyen73
10 Kasım 2016, 09:00
Motorun sağ cepheden çekilen fotoğraflarında silindir soğutma kanatları kabak gibi ortada. Sıvı soğutmalı bir motorda o kadar geniş soğutma kanatları olmaz. Motorun ısınmasından korkmayın ancak, en kötü subap ayarı kaçar başka da bişey olmaz.

Yani bu sıvı soğutmalı değildir, hava soğutmalı mıdır ?

SAZMAN
10 Kasım 2016, 09:13
Yani bu sıvı soğutmalı değildir, hava soğutmalı mıdır ?

Evet hava soğutmalı. Takıntı yapmayın. Yıllarca Akdeniz sıcağında 2 zamanlı motor kullandım , bir şey olmaz. Herkesten daha az idame maliyetin olur. Bakımı da kendin yapabilirsin kılavuza bakarak.

cenkyenmez
10 Kasım 2016, 10:31
İş yerinde olduğum için mesajınızı ve diğer arkadaşların mesajlarını çok hızlı hızlı okudum, gözden kaçırdığım bir şey var ise affola.

Bende heralde 8-9 ay önce sizle aynı düşünceler ile sıfır crypton T110 aldım. Çok acemiydim hatta ehliyeti de ikinci sınavda alabilmiştim. Hem kendim için hem de artçım için kask mont eldiven aldım, 33 litrelik topcase aldım ve cub ile motosiklet serüvenime başladım.

O zamanki nişanlım, şimdiki eşimle birlikte ben 86kg, eşim 55kg, topcase bajajda 5kg, heybe çantalarda toplam 5kg, benim önümdeki boşlukta 5kg ile yaz sıcağında izmir-ayvalık, izmir-çeşme, izmir-kuşadası, izmir-seferihisar git gel yaptık. Hatta ayvalık gezisini küçük cc gezi olarak konu açmıştım.

Rodajını çok özenerek gerçekleştirdim ve bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Ve hala da bakımlarını aksatmıyorum 6500km'ye geldi ve hala çok iyi gidiyor. Bir problemim yok.

Cubların 1.vitesleri çok torkludur ve çıkamayacağı yokuş yoktur şeklinde abartsam yeridir. Bahsettiğiniz dikliği tam anlamadım ancak 2.vites 40km/saat hızla istediğiniz yokuşu çıkabilirsiniz.

Uzun turlarda ortalamanızı 70km/h tutup, 70-80km de bir 10dk dinlendirirseniz dünya'nın diğer ucuna bile gidebilirsiniz.

Titreşimi scooterlara göre biraz fazla olabilir ancak abartılacak kadar değil, çok uzun turlarda sele üzerine katlayarak plaj havlusu koyuyoruz tüm sorun ortadan kalkıyor. Vitesler doğru kullanıldığında scooterlara göre biraz daha az yakar.

T115'i çok detaylı incelemedim ancak bayide gördüm, kesinlikle hava soğutmalı ve karbüratörlü. T110'da hava soğutmalı ve karbüratörlüdür. Soğuklarda 1dk civarı jikle ile durduğu yerde ısıttıktan sonra rölanti normale dönüyor. Motoru çok zorlamadığınızda da kesinlikle şişmiyor. T110'da ayak marşı var 115'i hatırlamıyorum.

110 ile 115'in farkları olsada genel hatları benzerdir diye düşünüyorum, sorunuz olursa cevaplayabilirim.

Özetle crypton'u öneriyorum.

SAZMAN
10 Kasım 2016, 11:14
https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/commuter/t115.aspx?view=featurestechspecs

Ayak marşı var. Linkte tüm ayrıntılar var.
Fiyatı göremedim. Bu arada neredeyse tüm okyanus ülkelerinde Cub motorlar açık ara fazla tercih edilmektedir. Her türlü gider. Zinciri yağla, yağını değiştir devam et. Miss. Bunların Çinlisi bile sağlam, o kadar yani. 1750 TL ye bisan lifan tay 100 cc cub aldım 1 yıl bindim 1400 TL ye müşterisi çıktı şaşırdım. Titrek, ekonomik ve sağlamdır kendileri.Ama otoyolda hızlı akan trafikte sabır ve dikkat ister.

muzisyen73
10 Kasım 2016, 11:16
İş yerinde olduğum için mesajınızı ve diğer arkadaşların mesajlarını çok hızlı hızlı okudum, gözden kaçırdığım bir şey var ise affola.

Bende heralde 8-9 ay önce sizle aynı düşünceler ile sıfır crypton T110 aldım. Çok acemiydim hatta ehliyeti de ikinci sınavda alabilmiştim. Hem kendim için hem de artçım için kask mont eldiven aldım, 33 litrelik topcase aldım ve cub ile motosiklet serüvenime başladım.

O zamanki nişanlım, şimdiki eşimle birlikte ben 86kg, eşim 55kg, topcase bajajda 5kg, heybe çantalarda toplam 5kg, benim önümdeki boşlukta 5kg ile yaz sıcağında izmir-ayvalık, izmir-çeşme, izmir-kuşadası, izmir-seferihisar git gel yaptık. Hatta ayvalık gezisini küçük cc gezi olarak konu açmıştım.

Rodajını çok özenerek gerçekleştirdim ve bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Ve hala da bakımlarını aksatmıyorum 6500km'ye geldi ve hala çok iyi gidiyor. Bir problemim yok.

Cubların 1.vitesleri çok torkludur ve çıkamayacağı yokuş yoktur şeklinde abartsam yeridir. Bahsettiğiniz dikliği tam anlamadım ancak 2.vites 40km/saat hızla istediğiniz yokuşu çıkabilirsiniz.

Uzun turlarda ortalamanızı 70km/h tutup, 70-80km de bir 10dk dinlendirirseniz dünya'nın diğer ucuna bile gidebilirsiniz.

Titreşimi scooterlara göre biraz fazla olabilir ancak abartılacak kadar değil, çok uzun turlarda sele üzerine katlayarak plaj havlusu koyuyoruz tüm sorun ortadan kalkıyor. Vitesler doğru kullanıldığında scooterlara göre biraz daha az yakar.

T115'i çok detaylı incelemedim ancak bayide gördüm, kesinlikle hava soğutmalı ve karbüratörlü. T110'da hava soğutmalı ve karbüratörlüdür. Soğuklarda 1dk civarı jikle ile durduğu yerde ısıttıktan sonra rölanti normale dönüyor. Motoru çok zorlamadığınızda da kesinlikle şişmiyor. T110'da ayak marşı var 115'i hatırlamıyorum.

110 ile 115'in farkları olsada genel hatları benzerdir diye düşünüyorum, sorunuz olursa cevaplayabilirim.

Özetle crypton'u öneriyorum.

Çok çok teşekkür ederim arkadaşlar, güzel fikirler verdiniz. En az 150 kilo ile yolculuk yapmışsınız değerli cenkyenmez. Peki aynı tipte bir de honda nın wing go modeli var. sadece motoru biraz daha düşük. (97 cc) Honda ile Yamaha birbirine yakın kaliteler ve rakip firmalar olduğuna göre ikisinden birini seçmeniz gerekirse hangisini seçerdiniz ? (Not: Bu soruyu özellikle Hondanın arka freni kampana değil, disk fren olduğu için soruyorum)

https://honda.com.tr/motosiklet/cub/wing-go-disk-fren-2015

Ayrıca normalde sohbet etmeyi seven biri olduğum için, içinden gelen ve yazan tüm arkadaşların düşüncelerini severek okurum :) Selam ve saygılar

cenkyenmez
10 Kasım 2016, 11:59
Honda'da vergi olmaması güzel ama vergisi en düşük sınıfta olduğu için çok önemsemedim. Aradaki yakşalık 10cc'nin hissedilebilir olduğu için wing go değil crypton t110 seçmiştim. 115le 100 arasındaki 5cc de trafikte hissedilmesede motorun zorlandığı anlarda faydalı olacaktır.

Ufak bir düzeltme yapmak istiyorum wing go'nun arka freni disk değildir. Ön freni kapmana ve ön freni disk olmak üzere, arka frenleri kampana olan iki modeli vardır. Ön frende disk'ten şaşmamak lazım. Bu yüzden frenler aşağı yukarı aynıdır ayrıca T110lardaki Duro lastikler cublar için bulabildiğim en iyi lastiklerdir. Umarım 115'te aynı lastiklerle gelir.

Evet yazmayı unutmuşum araştırmalarımda cub'ların yapı olarak (çinliler de dahil) çok daha uzun ömürlü ve parçasının ucuz olduğunu okumuştum. Eski teknoloji olmasından dolayı böyle olduğunu düşünüyorum. Sele ısıtma düğmesi ve çakmak/usb girişi yapmak ve bu aşamada orjinalini bozmamak için iç orta konsol ve siyah plastik kadran çerçevesi aldım 30-35TL tuttu ikisi (yan sanayi).

Zaman zaman 130-140cc, 5ileri, çift teker disk fren ve absli, injeksiyonlu, japon malı ve 5.000TL'lik cub hayal ediyorum ama geçiyor :) Böyle ütopik makineler olmadığı yada ülkemizde olmadığı için, japon markalarında genellikle kalitelidir durumu olduğu için wing go ve crypton'dan başka cub kalmıyor.

Cub sahibi olarak ne kadar bu önyargıdan rahatsız olsam da, satmak istediğinizde "cup" tipi motorların motorları alçaltan falan genel bir alıcı kitlesi var. Ucuz ve japon olması kolaylık sağlayacaktır.

110'daki eksi bir özellik yan sehpa yok. Alıştım aramıyorum ancak olsa fena olmazdı. Bu ayak ön basamak demirine takılıyor, yan sanayi basamak demiri bulamadım, orjinali 70TL civarı. 30TL'de yan ayak ve işçilik olsa yan sehpa 100TL'ye gelir, ihtiyacım yok yaptırmadım. Orjinali bozup üzerindeki ön basamak demirine 30-35TL civarına da yaptırılabilir.

115'în aynaları ve arka bagaj demiri daha verimli görünüyor, tabi daha detaylı incelemek lazım.

Ek olarak T110'larda mevcut olan Duro lastikler araştırdıklarım arasında cub'lar için en düzgün lastikler sanırım.

115'te de aynı lastikler varsa iyidir ve aradaki yaklaşık 5cc'de yolda hissedilmese de zorlanmalarda bir rahatlık sağlayacaktır.

Cub'ların tamamının sele altı bagajı çok küçüktür, deposu da küçüktür. Modelden modele göre 100-200km arasında yakıt almak gerekir. Ben ortalama 100-150km'de bir 2.0-2.6 litre arası yakıt alıyorum. Ortalama hesapmalamadım ancak çoğunlukla artçıyla kullandığım halde 100km'de 2.0 - 2,3 litre arası yakıyorum. (80'i çok geçmiyorum)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------

Karşıyaka tarafına yolunuz düşerse buluşabiliriz, inceleyebilirsiniz detaylıca.

muzisyen73
10 Kasım 2016, 13:44
Ufak bir düzeltme yapmak istiyorum wing go'nun arka freni disk değildir. Ön freni kampana ve ön freni disk olmak üzere, arka frenleri kampana olan iki modeli vardır. Ön frende disk'ten şaşmamak lazım. Bu yüzden frenler aşağı yukarı aynıdır

Gerçekten belirttiğiniz gibiymiş. Ben de arka fren disk zannediyordum :)

Değerli cenkyenmez, samimiyetinize dayanarak kafama takılanları, merak ettiklerimi sormak istiyorum,


Soru 1)
"Yan sehpa yok" sözüne çok yerde rastladım. Bu yan sehpa tam olarak nedir? Bisikletlerdeki dayama demiri mi? Normal alttaki ayak motosikletin dengede durmasını sağlamıyor mu? Motosiklet rüzgarda devriliyor mu? Onun için mi özellikle bu eksikliği (yan sehpa) belirtiliyor?

Soru 2)
Honda wing go nun benzin deposu 3,7 lt , Yamaha crypton un benzin deposu 4,2 lt. Yani ikisi de küçük maalesef.

Yolda kalmamak için yanınıza (uygun benzin taşıma bidonu ile) yedek benzin taşıma ihtiyacı hissediyor musunuz? Veya motosiklet kullanıcıları hiç yanlarında yedek benzin taşırlar mı?

Soru 3)
Bir arkadaşım ısrarla "ne aırsan al, aman lastikleri tubeless olsun" dedi. (Lastiğin bir anda patlayıp yolda kalmamamız için).
Cryptoya tubeless lastik takılabiliyor mu ? Acaba bu konuda da bilginiz var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

Bu arada Yamaha nın hatasını bulduk :) Çünkü web sayfasında Crypton için "sıvı soğutmalı" yazıyor
Hatta müşteri hizmetlerinden Sercan beyle görüşmüştüm, Sercan bey de sıvı soğutmalı olduğunu söyledi.

https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/commuter/t115.aspx?view=featurestechspecs

cenkyenmez
10 Kasım 2016, 15:24
Elimden geldiğince açıklamaya çalışayım.

Orta sehpa ile başlayalım:
Motosikletin tam ortasında yere iki noktadan temas eden ve sehpaya alındığında motosikleti tam dik vaziyette tutan sehpadır. Bu Cryptonda var.
Resmi:
http://i.hizliresim.com/9GM7VZ.jpg

Yan sehpa ile devam edelim:
Bisikletlerdeki gibi tek bir yan yüzeyden indirilip, yere tek bir noktadan temas eden ve bu sehpaya alındığında motosikleti biraz yatık tutan sehpadır.
Resmi:
http://i.hizliresim.com/qE6D4Z.jpg

Orta sehpa aşağıdan motorun şasesine bağlıdır ve cryptonda mevcuttur. Yan sehpa ise (cub'lar için) sürücünün sürüş esnasında ayaklarını koyduğu ön basamak demirine aşağı ve yandan bağlıdır ve Crypton'da (T110) yoktur.

Ön basamak demiri resmi:
http://i.hizliresim.com/MkNZ6M.png

Rüzgarda devrilme vs. olmuyor aksine orta sehpa daha güvenlidir. Yan sehpa kısa süreli duraklamalarda daha pratik bir özelliktir, olmazsa olmaz değildir. Yan sehpa olsa bile park ederken orta sehpaya almak tavsiye edilir o kadar.

Benzin depoları evet küçük. Yabancı bir forumda okumuştum doğruluğundan emin değilim ancak CUB=Cheap Urban Bike=Ucuz Kasaba Motoru olarak üretilen bir aracın ortalama menziline ve sarfiyatına göre göz önünde bulundurulunca aslında yeterli.

Benzin almayı unutursam korku yaşayabiliyorum ancak bu ihtimal her taşıt için geçerli, bunun haricinde yola çıkarken hiç extra benzin almadım yanıma. İhtiyaçta duymadım.

Uzun yola çıkınca heybe çanta vs yüklü iken benzinlikte onları boşaltıp selenin altındaki depoya benzin alıp tekrar yüklemek biraz uğraştırıcı olabiliyor ama bu da çok sık olan bir senaryo değil zaten. Sonuçta 120-130km'den daha uzun turlara yılda en fazla bir iki kez çıkıyorum. O turlarda da zaten mutlaka çantadan bir şey lazım oluyor denk getirip hazır çözmüşken yakıt alıyorum :)

Forumda eski bir arkadaşın konularında yan granajı ve depoyu değiştirerek seleyi açmadan benzin girişi yapışına ait resimli anlatım mevcuttu. İleri seviye modifikasyonlara da yatkın ancak çok elzem değil.

Tubeless konusu malesef benim de bilgi sahibi olmadığım ancak araştırma halinde olduğum bir konu, üzerindekilerin tubeless olup olmadığından da emin değilim, takılıp takılamayacağından da emin değilim. Öğrendiğimde buraya yazarım.

Bir Yamaha çalışanının yanılma payı düşük olsa bile Sercan bey'in yanıldığını düşünüyorum sıvı soğutma konusunda. Mutlaka bir bilgisi vardır ancak internet sitesine hatalı yazılan bilgiyi okuyarak arayan kişiye aktaran bir çağrı merkezi elemanı ise doğal olarak yanlış bilgi aktarmıştır.

Zaten sıvı soğutması fiyat olarak belli bir limitin üstündeki motosikletlerde oluyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

muzisyen73
10 Kasım 2016, 16:42
Elimden geldiğince açıklamaya çalışayım.



Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Hem de çok :)
Teşekkürü borcum bilirim, yani keyifle okudum, kimbilir daha kaç kez okuyacağım, tekrar teşekkür ederim.

Eğer içinizden gelirse ve motosikletler ile ilgili aklınıza gelen her türlü bilgi ve tecrübeyi paylaşmak isterseniz, bekliyor olacağım

Selamlar ve saygılar

muzisyen73
11 Kasım 2016, 19:01
Yamaha nın Vietnam sitesinde çok güzel 150 ilk Exciter diye bir model var. Ama maalesef Türkiye sitesinde yok. 150 lik harika bir motor olmalı

http://www.yamaha-motor.com.vn/san-pham/Exciter-matte-black-2016-189

oyunageldim
11 Kasım 2016, 20:08
Sıvı soğutmalı derken aklımıza hep su ve radyotör gelmekte
Sanırım bu motorun ön kısmında yağın dolaşıp soğuyabileceği farklı ızgara mevcut,dolayısı ile yağ soğutmalı.
Yandan kapaklı depoyu bende motoruma yaptım,başka yapan varmı bilmiyorum ama çok kullanışlı

muzisyen73
11 Kasım 2016, 20:25
Sıvı soğutmalı derken aklımıza hep su ve radyotör gelmekte
Sanırım bu motorun ön kısmında yağın dolaşıp soğuyabileceği farklı ızgara mevcut,dolayısı ile yağ soğutmalı.
Yandan kapaklı depoyu bende motoruma yaptım,başka yapan varmı bilmiyorum ama çok kullanışlı

İleride benzin deposunu büyütmek için sizin bilgilerinizden faydalanmak isterim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------

Değerli oyunageldim, yandan kapaklı deponun resmini yükleyebilir misiniz

oyunageldim
11 Kasım 2016, 23:27
Burada....
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/169664-benzin-deposunun-girisini-degistirmek.html

jaglerx
15 Kasım 2016, 12:10
Bende yamaha crypton t115 aldim 500km oldu.fiyatida dustu 4800 almistim ilk parti gelenden simdiki fiyati 4400 ...piyasadaki cublarin en iyisi . Wingo bukadar para etmez. Cekisi guzel viraja girisi mukemell innovadan bile guzel tabiki .bir innova degil . Bunu kabul etmeliyiz ..innova mercedes crypton wolswagen diye bilirim iki kisi 100kg ceker 1 viteste rodajda oldugundan 80 gecmiyor motor suan innovadaki hizimda enfazla 105 idi kim nediryorsa bu hizdan baska yalandir yamaha cryptonda en fazla bu hizi gorur belki adamlar sivi sogutmali demis onlarda ne oldugunu bilmiyor sercan bey musteri temsilcisi adam sivi sogutmali diyor ..hava sogutmali bu motor .diyecegim oki ..bu fiyata bu motor gercekten iyi bu millete 2013 modelli 2016 diye veriyolar honda wingo gecirmeye kalkiyor bu millet hintliler ile motora binecek yer gok hintli motor olacak mecburen ..Bu yamaha cryptondan fazla sey beklemek aptallik olur acikcasi ... Tel eski oldugundan zor yaziyorum siir gibi yazmissin kelimesi yapmayin dostlar..

cenkyenmez
15 Kasım 2016, 15:45
@oyunageldim Bende tam sizden bahsediyordum, tanımadığım için kullanıcı adını hatırlayamamıştım. Konu sayınızın çokluğundan yola çıkarak eski bir kullanıcı demiştim. Sizin konular, geziler efsane :) Kilit yoktu yanlış hatırlamıyorsam yandan girişli depoda doğru mudur?

oyunageldim
15 Kasım 2016, 20:36
Ben kilide ihtiyaç duymadım,bulunduğum ortamlarda benzin tacirleri yok :)
Kapağı kilitli yapmak isterseniz depo ağzınıda buna uygun yapmanız gerekir

Bir güzel yanıda memnuniyetten dolayı pompacılarla illa bu konuda bir muhabbet dönüyor :cherry:


https://lh3.googleusercontent.com/v9Rf3N-hujcB-VFm7Jdjs5UDvQzyzxLkN-_9V6Je3GopmhMJH0WCAgo8aNEisrxfoHWbSa_F5URMwkGH9S_m tOAkyEIn5dOKJ8djQ3uCakOnCBbG2HjhlN1rXTbV7jUt3wfJWr 6xE8sa8nv96kl4sbOe_EloWEOUDpQNG8STeAsHSK3BUtEthad9 4Fg1taVVX4els8A9R_uc7g2YvuzNNdLcK3ZOUye8P9R_lj0eFX 24MTvCuRYNrcxq1ormWUdoUGRMlChx2IBUNN9ZPZMtTrzZOPtf tE5fujHdPE6mjmIGrD6KAEuBH36KJIOu760_8cF0H2pKZ1VItq vKWTNlMISuwMtrtK2y_HpGjLdIy0Yi_15nL2GIeL7HBs3BiGvd M65grdFMq7FtTDIYSh-t0ihzwYzNgRP6KAFQJc44toY6tPmepQKhpCVuuSaOIDSEDVOxN MdHtprTJJmnRKnkImQaYlts_dMd-uXXn8rgUUL-u7gV6qdRS6uptUUEZ6HNnUGPeZCjnn7pjP09jAc3_rusozGBWr qr_qZowo0ImM5jjPOALQY62VavD1gFRaExEY4Wpbuh992b4TAd uele1jNHq_iZ6YANvnVZybvLqTm1xxrL=w657-h370-no

cenkyenmez
15 Kasım 2016, 20:45
O kapagin oldugu kisim artcinin bacagini acitmiyor mu?

Adem6141
02 Haziran 2017, 15:07
Konu eskide kalmış biraz :) güncel konu bulamadım buraya yazıyorum.
Bende crypton T115 almış bulunuyorum 400 km ye yaklaştım. Bu motor kompresöre çok biniyor normalmi arkadaşlar gaz kesince baya frenliyor bu biraz sıkıntı gibi.

snappy x
02 Haziran 2017, 15:34
Konu eskide kalmış biraz :) güncel konu bulamadım buraya yazıyorum.
Bende crypton T115 almış bulunuyorum 400 km ye yaklaştım. Bu motor kompresöre çok biniyor normalmi arkadaşlar gaz kesince baya frenliyor bu biraz sıkıntı gibi.

tüm cuplarda bu sorun var

cenkyenmez
02 Haziran 2017, 16:25
Konu eskide kalmış biraz :) güncel konu bulamadım buraya yazıyorum.
Bende crypton T115 almış bulunuyorum 400 km ye yaklaştım. Bu motor kompresöre çok biniyor normalmi arkadaşlar gaz kesince baya frenliyor bu biraz sıkıntı gibi.

Normal bir durum, bunu göz önünde bulundurarak kullanıp kompresöre çok bindirmeden (gazı kademeli azaltarak vs.) kullanılırsa neredeyse ölümsüz bir teknolojidir. Kısa sürede alışılabileceğine inanıyorum. Debriyajlı bir Japon motosikletine geçtim ancak zaman zaman (özellikle şehiriçinde) Crypton'u özlüyorum.

Adem6141
09 Haziran 2017, 18:16
Normal bir durum, bunu göz önünde bulundurarak kullanıp kompresöre çok bindirmeden (gazı kademeli azaltarak vs.) kullanılırsa neredeyse ölümsüz bir teknolojidir. Kısa sürede alışılabileceğine inanıyorum. Debriyajlı bir Japon motosikletine geçtim ancak zaman zaman (özellikle şehiriçinde) Crypton'u özlüyorum.

Bende aynı dediğiniz gibi gazı yavaş dan kesiyorum böyle alışmaya çalışıyorum bayada alıştım. Crypton ilk cub deneyimim, ilk zamanlar scooterden geçiş yaptım diye değişik gelmişti ama şimdi canavar gibi geliyor. Gidişi çok iyi maşallahı var. Kazasız sürüşler

levend84
09 Haziran 2017, 18:25
Bende aynı dediğiniz gibi gazı yavaş dan kesiyorum böyle alışmaya çalışıyorum bayada alıştım. Crypton ilk cub deneyimim, ilk zamanlar scooterden geçiş yaptım diye değişik gelmişti ama şimdi canavar gibi geliyor. Gidişi çok iyi maşallahı var. Kazasız sürüşler

Gazi birakinca kompresyon yapmamasi anormal,bendede t110 var 2014,kompresyon benim motordada oyle,pistonlarin,sekmanlarin,saglikli ve kaçak olmadan calismasini gosteriyor.

Adem6141
09 Haziran 2017, 21:08
Gazi birakinca kompresyon yapmamasi anormal,bendede t110 var 2014,kompresyon benim motordada oyle,pistonlarin,sekmanlarin,saglikli ve kaçak olmadan calismasini gosteriyor.
Doğrudur kardeşim bunu bildiğim iyi oldu. Peki senin motorda vites geçişlerinde hafif silkme yapıyor mu. Vitesi atarken gazı da ona göre ayarlamak gerekiyor değil mi. İlk cub deneyimim o yüzden sordum.

LiseliMotorc
09 Haziran 2017, 21:15
Hocam ben size Mondial 150 mr vulture yi öneriyorum. Hem kolay satılır hem de cup tan daha daha yakışıklı ve kilo derdiniz olmasın torku çok kuvvetl bir motor önerrim size :)

levend84
09 Haziran 2017, 21:18
Doğrudur kardeşim bunu bildiğim iyi oldu. Peki senin motorda vites geçişlerinde hafif silkme yapıyor mu. Vitesi atarken gazı da ona göre ayarlamak gerekiyor değil mi. İlk cub deneyimim o yüzden sordum.

Kural belli,vites yukseltirken ve dusururken tatli gaz vereceksin..silkmeye gelirsek zincir gergine bak arka salincaktaki cizgiler sagli sollu esit olacak..benim crypton bana şekil silkme atar. yapamaz direk yapiştirirm :)

beyaban
09 Haziran 2017, 23:47
Hocam Yamaha crypton güzel makina gönül rahatlığıylada alabilirsin senin içinde problem olmaz ama farklı bir motor önereyim sana Rks Jaguar modelini yamaha crypton ile aynı motor kullanılıyor. Parça kaliteside fena değil yedek parçada da crypton'dan uygundur. Son olarak servisi yamaha'dan daha fazladır.

Adem6141
10 Haziran 2017, 18:23
Kural belli,vites yukseltirken ve dusururken tatli gaz vereceksin..silkmeye gelirsek zincir gergine bak arka salincaktaki cizgiler sagli sollu esit olacak..benim crypton bana şekil silkme atar. yapamaz direk yapiştirirm :)
1000km bakımında servise dicem bunu onlar artık baksın sonuçta garantili makina. bizim crypton la kaynaşma dönemimiz :)

mihawk
22 Temmuz 2017, 10:54
Merhabalar,
Geçen hafta sıfır Crypton 115 satın aldım. İlk motorum. Yavaş yavaş aksesuar-ekipman toparlıyorum.
Sıra topcase çanta almaya geldi. Şimdi bu motor üzerinde topcase çanta monte etmek için gereken aparat var mıdır?
Yoksa ilave bir demir mi almak gerekiyor? Resimlerini aşağıya ekliyorum.


http://i68.tinypic.com/1fg3ea.jpg
http://i63.tinypic.com/b50e29.jpg

cenkyenmez
24 Temmuz 2017, 09:14
Merhabalar,
...bu motor üzerinde topcase çanta monte etmek için gereken aparat var mıdır?
Yoksa ilave bir demir mi almak gerekiyor? Resimlerini aşağıya ekliyorum.

Merhaba, öncelikle hayırlı olsun diyor ve belgeler, koruyucu ekipmanlar gibi olmazsa olmaz gerekliliklerin dışına çıkmamanızı öneriyorum.
Sorunuza gelirsek;
Topcase çantalar iki parça olarak satılır. Tepsi, tabla, taban gibi adlar ile bahsedilen parça ve çantanın kendisi. Bu tabla (fiyata dahildir) motosikletinizin arkasındaki siyah renkli demire sabitlenir. (Uzun cıvata, büyük pul ve somun ile)
Topcase çanta da bu tabla üzerine sabitlenir. Topcase çantaların kızaklı mekanizmaya sahip olup, tek tuş ile sökülüp takılan modelleri olduğu gibi içerisinden vida ile sabitlenen modelleri de vardır.
Çanta olarak ben kappa ve shad markaları öneririm. Biraz daha ekonomik bir şey düşünürseniz maxem markasını öneririm. (mutlaka daha iyi markalar da olabilir, ben bildiğim kadarını önerdim.)
Çok ucuz ürünler almanızı önermem. (zaman içinde kırılıyor ve tekrar almanız gerekiyor.)
Çanta hacimleri (büyüklükleri) "litre" ile ölçülür ve eğer iki kask sığacak kadar büyük bir çanta düşünmüyorsanız 30 litre ile 40 litre arası bir çanta öneririm. (büyük çanta aralardan geçerken vs. işinizi zorlaştırabilir.)
Beğendiğiniz çanta modellerini de buradan paylaşırsanız, daha da detaylı yardımcı olmaya çalışırız.

mihawk
24 Temmuz 2017, 11:18
Cevaplarınız için teşekkür ederim. O halde çanta aldığımız zaman içinden çıkan alt tabla ile bu demir üzerine monte edebiliyoruz demektir.

Çanta olarak büyük çanta düşünüyorum çünkü bu motorda eşya koyacak hiçbir yer yok. İhtiyaç durumunda ikinci kask, diğer durumlarda da kendi kaskımın yanına artık birkaç eşya koyabilmem için 40 litre üstü çantalara bakıyorum. Daha ufak alsam kask anca sığacak ve bir işimi görmeyecek.
Söylediğiniz modellere bakmıştım.
Kappa K 42. Fiyatlar değişiyor ama yaklaşık 250 TL civarı.
Genişlik : 52cm.
Yükseklik : 30cm.
Derinlik : 42,5 cm.

Benim motosikletin genişliği 66 cm. Kappa K42 genişlik açısından çok sorun çıkarmaz sanırım.

Maxem MX 45 var.

Yükselik 27 cm
Genişlik 55 cm
Derinlik 42 cm

Bunun fiyatı da 135 L civarı. 3 cm daha geniş.

Shadlar bütçeye göre çok pahalı oluyor.

Şu anki fikrim 1-2 sene içerisinde bu motoru değiştirmek. O yüzden Maxem model bana daha uygun gibi geliyor.

Şimdi çanta işini bir şekilde çözeceğiz de asıl büyük bomba bu sabah patladı.
Motordan indim, seleyi açtım, bezi çıkardım ve bir güzel sildim. Sonra anahtarı alıp gideyim dedim anahtar yok.
Eyvah, anahtar selenin altında kaldı:) Acemilik işte, iki anahtar da beraber takılıydı. Şimdi ne yapacağımı bilmiyorum.

mihawk
25 Temmuz 2017, 14:20
Kilit işini çözdük bakalım.

mustafaneta
13 Ağustos 2017, 00:08
Selam Herkese
2005 110cc crypton sahibiyim motorum baya eskidi ama tek bi granaj dahi değiştirmedim . bordo renk
motoru yenilemeyi düşünüyorum
Motora yağ balata akü benzin lastik harici masrafım 0 hiç bir şekilde masraf etmedim .
granajlar falan çok soldu bi kaç çatlak parçada var granajların komple setim orj. 750 TL
onun için yenileyesim var satıp .





Kullananlara Sorularım ;

1. titreşim ne derece var
2. son hız kaç düz yol tek kişi
(Mümkünse 1. vites 2.3. vites top speedler kaç )
3. 1 'den 2 'ye atarken gaz verdiğinizde önü kalkacak kadar seri mi
( NOT : Tek Tekere Karşıyım Ama Motorun Performansı İçin Soruyorum )
4. 1LT benzin ile kaç km gidiyor
5. Oturak sert mi rahatsız ediyor mu - Sertse farklı bi oturak alıp taktırmak münkün mü acaba

Genel Soru
sizce şu anki 2005 bordo motoruma
komple granaj set 750 + arka amortiser + 250 'de öyle masraf etmek mi yoksa
0km crypton almak mı mantıklı

bu motoruda 12 yıl gibi bi süre masrafsız kullanabilirmiyim sizce ?

mihawk
17 Ağustos 2017, 12:49
1. Titreşim makul seviyede.
2. Göstergesi 140 km
1. Vites yaklaşık 15-20
2. Vites 45'te bağırıyor
3. Vites 75-80
Benim motorum rodajda olduğu için çok zorlamıyorum.
Bir defa deneme amaçlı 110 km yaptım. Zorlanmadan çıktı, titreşim vs de dediğim gibi makul.

3. Rodajda olduğu için gazı tapalamıyorum ama önü kalkacak kadar seri olduğunu sanmıyorum.
4. 1 lt benzin ile ortalama olarak 43,80 km gitmişim.
5. Selenin rahatsızlığı benim de özellikle eski model Cryptonlar için sık duyduğum bir sorundu. Yeni modelde ben bu sorunu yaşamadım. Fakat benim yorumları acemilik süzgecinden geçirmek lazım çünkü devamlı kullandığım en fazla 1,5 saat.

Genel soruya ilişkin fikir veremiyorum.

karavelioglu
25 Ağustos 2017, 16:22
650 TL fazla verin Honda Wing-go alın. Birkaç senede MTV den aradaki farkı çıkartır.

ibo8316
25 Ağustos 2017, 17:08
Şuan sıfır yok herhalde..
2016-2017 model
Koskoca sahibinden sitesinde bile yok gelmiyor mu artık?

SlimShady1
25 Ağustos 2017, 19:45
Şuan sıfır yok herhalde..
2016-2017 model
Koskoca sahibinden sitesinde bile yok gelmiyor mu artık?

Kırklareli yamaha bayiinde var crypton 4 tane 0 km olarak. Cub motorlar çinli değil ise gayet dayanıklıdır. her yere sokar çıkartırsınız. ağırlıkları 100 kg bile yoktur, çinli cub ile crypton arasında ciddi fark var, ben cryptonu çok beğendim titreşimi asla çinli cublar gibi değil, çekişi gidişi falan harbi cub, almayı düşünene tavsiye ederim Cbf almasaydım belki alabilirdim crypton.

snappy x
10 Ağustos 2018, 01:11
YENİ CRYPTONLAR GELMİŞ..
fiyat 9950,bu paraya cb125f var hem 5 vites hem 125cc,ama kullanım kolaylığı olarak bakarsak crypton güzel olmuş bu sefer.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yeni-crypton-t115-fl-yakit-enjeksiyonu-kombine-fren-euro-4-motor-587507939/detay

patpop
10 Ağustos 2018, 01:54
Wing go var bende 3. Yılıma girdim. Crypton ile çekişte çok aşırı fark göremezsiniz. Bu fark sadece çok dik yokuşta ve 2 kişi çıkarken görülebilir belki ama rampada da hızlı çıkmak takla atmaya sebep olabilir. Anlıyacağınız wing go alın geçin derim. Yedek benzin olayına gelince bi depo ile 140km gitmişliğim var uzun yol olarak. Yanımda uygun kap ile tamamen doldurduktan sonra bitirerek ölçtüm. Yolun %60 ı redline sokmadan son hıza yakın 75 km/h gittim. Daha düşük hızlarda daha fazla yol gitmek mümkün. Wing go yan sehpayı servis hediye takmıştı.( Tanıdık servis). Sizede hediye edebilirler.
Vergi muafiyeti yüzünden wing go 10+ sene düzgün kullanımla bir kaç ekipman parası cebinize kalır.
Kaza bela gelmedikten sonra 20 senede kullanırsınız. Çinli kenbo bile 12 senedir altımızda çekmediği yük kalmadı.
Arkaya çeki demiriyle kasa bağlayıp çiftçilik yaparken 300-400 kg sebze çekmişliğimiz vardır.
Karar yinede sizin 15 cc için büyük bir çekiş farkı beklemeyin.
Yaz sıcağında bile motosiklet gidiyorsa (+20km/h) çok fazla ısınmaz. Durduğu yerde 30 dk falan çalışırsa o zaman sıkıntı olabilir. O kadar süre duracaksan stop edersin. Crypton sıvı soğutmalı değil. Hava+yağ soğutma olduğu için sıvı demiş olabilirler. Wing go ve diğer çinlilerde aynı tip soğutmalı....

temperantia
10 Ağustos 2018, 13:54
Wing go var bende 3. Yılıma girdim. Crypton ile çekişte çok aşırı fark göremezsiniz. Bu fark sadece çok dik yokuşta ve 2 kişi çıkarken görülebilir belki ama rampada da hızlı çıkmak takla atmaya sebep olabilir. Anlıyacağınız wing go alın geçin derim. Yedek benzin olayına gelince bi depo ile 140km gitmişliğim var uzun yol olarak. Yanımda uygun kap ile tamamen doldurduktan sonra bitirerek ölçtüm. Yolun %60 ı redline sokmadan son hıza yakın 75 km/h gittim. Daha düşük hızlarda daha fazla yol gitmek mümkün. Wing go yan sehpayı servis hediye takmıştı.( Tanıdık servis). Sizede hediye edebilirler.
Vergi muafiyeti yüzünden wing go 10+ sene düzgün kullanımla bir kaç ekipman parası cebinize kalır.
Kaza bela gelmedikten sonra 20 senede kullanırsınız. Çinli kenbo bile 12 senedir altımızda çekmediği yük kalmadı.
Arkaya çeki demiriyle kasa bağlayıp çiftçilik yaparken 300-400 kg sebze çekmişliğimiz vardır.
Karar yinede sizin 15 cc için büyük bir çekiş farkı beklemeyin.
Yaz sıcağında bile motosiklet gidiyorsa (+20km/h) çok fazla ısınmaz. Durduğu yerde 30 dk falan çalışırsa o zaman sıkıntı olabilir. O kadar süre duracaksan stop edersin. Crypton sıvı soğutmalı değil. Hava+yağ soğutma olduğu için sıvı demiş olabilirler. Wing go ve diğer çinlilerde aynı tip soğutmalı....

haftasonu gebze-bolu yedigöller milli parkına gittim kampa. yan çantalar dolu, arka çanta dolu, ben 85 kg, artçımda 55 kg olarak cumartesi gidip pazar günü döndüm. o yüke rağmen düz yolda 80-90 km hıza rahat ulaşabiliyor. Kesinlikle wing-go dan güç olarak çok farklı. e-5 ten eski yoldan gittim, bolu rampalarında 3. vites 50 km hızın altına üşmedim ve 1 depo benzin ile 180 km yol rahat gidiyorum.
motor hava soğutmalı ve karbüratörlü.
https://i.hizliresim.com/7DQLn5.jpg (https://hizliresim.com/7DQLn5)
https://i.hizliresim.com/PDGVW9.jpg (https://hizliresim.com/PDGVW9)
https://i.hizliresim.com/g6bG03.jpg (https://hizliresim.com/g6bG03)

levend84
10 Ağustos 2018, 14:04
haftasonu gebze-bolu yedigöller milli parkına gittim kampa. yan çantalar dolu, arka çanta dolu, ben 85 kg, artçımda 55 kg olarak cumartesi gidip pazar günü döndüm. o yüke rağmen düz yolda 80-90 km hıza rahat ulaşabiliyor. Kesinlikle wing-go dan güç olarak çok farklı. e-5 ten eski yoldan gittim, bolu rampalarında 3. vites 50 km hızın altına üşmedim ve 1 depo benzin ile 180 km yol rahat gidiyorum.
motor hava soğutmalı ve karbüratörlü.
https://i.hizliresim.com/7DQLn5.jpg (https://hizliresim.com/7DQLn5)
https://i.hizliresim.com/PDGVW9.jpg (https://hizliresim.com/PDGVW9)
https://i.hizliresim.com/g6bG03.jpg (https://hizliresim.com/g6bG03)

Ayne öyle wing-go nerdee crypton nerde alakasi bile yok.

Crypton her yonden 2 tane wing-go eskitecek ayarda bir motordur.hee innova denilirse lafim yok cryptona rakip olacaktir.

Cryptonu kullanmayanlara gore haa mondial snappy ha crypton..vay babam vay..

temperantia
10 Ağustos 2018, 15:09
wave 110 ve innova 125i bundan daha kaliteli fakat wing-go cryptondan kalitesiz ve güçsüz. güç farkını da çok net hissettiriyor. düz yolda çok rahat 100 km hıza çıkabiliyor. 110 km de son hızı. yakıt olarakta 100 km de 2,1-2,3 lt arasında geziyor. üstünü hiç ölçmedim.

levend84
10 Ağustos 2018, 16:53
http://i64.tinypic.com/a4xxmc.jpg

http://i67.tinypic.com/eb56qx.jpg

http://i63.tinypic.com/ic8kz4.jpg

http://i63.tinypic.com/73dsvp.jpg

65.000 km de motorum.

Kondisyonu yerinde,duz yolda ruzgar durumuna gore 100km/h garanti hala yeni ayarinda,

Varsa ayni temizlikte çin malı veya wing-go gosterin