PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mt07 güç kaybı



Aquaium
03 Kasım 2016, 13:16
Merhabalar, direk soruma geçiyorum musadenizle.
Mt07 kullanıyorum. Motorum 3.viteste debriyajla tekere gelmiyor.Biraz apaçice olacak ama başka nasil tarif ederim bilmediğim için bu şekilde söylemek zorundayım. Top speedimdede düşüş var.
Bir arkadaşımın 07sini sürdüğümde çok rahat bi şekilde 3.viteste tekere geliyor ve hizlanmasi benimkine gore iyi. Bakimlarini aksatmadim hicbi sekilde.
Zincirim baya bol yeni fark ettim onun torklanmaya negatif etkisi olur mu?
Baska nasil guc kaybini tarif ederim bilmedigim icin mecburen bu sekilde anlatmak zorunda kaldim.
Mekanikten pek anlamiyorum, cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:17 ----------

Yardımcı olacak tek bi kişi yokmu?

IRau
03 Kasım 2016, 13:28
motor kaç km de?
yağ ne zaman değişti?
yağ markası ne?
hava filtresi ne zaman değişti?
hava filtresi temiz mi?
yakıtı nerden alıyosun?
shell v-pover nitro kullan 2-3 depo

barismanco
03 Kasım 2016, 13:34
motor kaç km de?
yağ ne zaman değişti?
yağ markası ne?
hava filtresi ne zaman değişti?
hava filtresi temiz mi?
yakıtı nerden alıyosun?
shell v-pover nitro kullan 2-3 depo

Bunları bi cevaplayın. Tek teker filan diyince benim aklıma direk subablar geldi subablardan şıkır şıkır ses geliyor mu ?

rebirth
03 Kasım 2016, 13:36
aynı yazıda Mt07'yi sil, cg yaz; konuyu açan şu an taşlanıyor olurdu.

Nikkfurie
03 Kasım 2016, 13:46
3. viteste tekeri almak debriyaja çok zarar verir.. sürekli denemeler yaptiysan debriyajin kaçırıyor olabilir.. son hizda da bu sebeple düşüş olur.

IRau
03 Kasım 2016, 13:52
abi mantıken şöyle bişi var r25 de daha olmadıda xmax motorumda bazen güçten düşme oluyor hemen aklıma gelen hava filtresi tabiki pislik içinde olmuş oluyor (bazen temizlemeyi unutuyorum)

temizleyip güzelce yağladıktan sonra eski haline geliyor motor.

özetle motorun hava alması lazım temiz hava mümkünse temiz ve soğuk hava

velizrsln
03 Kasım 2016, 13:54
yağ da etkiliyor olabilirde o kadar değil

barismanco
03 Kasım 2016, 14:06
abi mantıken şöyle bişi var r25 de daha olmadıda xmax motorumda bazen güçten düşme oluyor hemen aklıma gelen hava filtresi tabiki pislik içinde olmuş oluyor (bazen temizlemeyi unutuyorum)

temizleyip güzelce yağladıktan sonra eski haline geliyor motor.

özetle motorun hava alması lazım temiz hava mümkünse temiz ve soğuk hava

Yağlıyorum derken hocam ? Açık hava filtesi mi yoksa stok sünger hava filtre mi ?

IRau
03 Kasım 2016, 14:17
Yağlıyorum derken hocam ? Açık hava filtesi mi yoksa stok sünger hava filtre mi ?

k&n performans filtresi olduğundan dolayı özel yağıyla yağlıyorum

barismanco
03 Kasım 2016, 14:22
k&n performans filtresi olduğundan dolayı özel yağıyla yağlıyorum

Ha tamam hocam bende stok sünger hava filtresi sandım bi an için :)

DiabloBoy
03 Kasım 2016, 14:36
Bence debriyaj sıyırıyor. Kaç km de motorunuz

Metehan07-70
03 Kasım 2016, 14:36
İlk akla gelen debriyaj balataların, kontrol ettirmekte fayda var.

YERUÇAĞI
03 Kasım 2016, 14:51
birinci öncelik debriyaj balatan kaçrıyor olabilir,sibop ayarı bozuk olabilir,bujiler veya tırnak aralıkları bozulmuş olabilir,motorun kompresyon kaybı olabilir,mesela 100/70 e düştüyse çok ciddi güç kaybı yaşanır,,ölçtürmende yarar var ama debriyaj birinci öncelik

motoru çalıştır debriyaja basıp 1,ci vitese tak biraz gaz ver,frene bas ve basılı tut, debriyajı yavaş yavaş bırak

eğer motor gaz verili halde debriyajı tamamen bıraktığında zorda olsa çalışmaya devam ediyor stop etmiyorsa debriyajın kaçırıyor demektir

eğer frene basılı ve gaz verilmiş halde debriyajı tamamen bıraktığında stop ediyorsa debriyajın kaçırmıyor demektir sorunu başka yerde ara

yalnız bu olayı 1 en fazla 2 defa yap çünkü bu debriyajı çok zorluyor,devamlı yapılması tavsiye edilmez

barismanco
03 Kasım 2016, 15:00
birinci öncelik debriyaj balatan kaçrıyor olabilir,sibop ayarı bozuk olabilir,bujiler veya tırnak aralıkları bozulmuş olabilir,motorun kompresyon kaybı olabilir,mesela 100/70 e düştüyse çok ciddi güç kaybı yaşanır,,ölçtürmende yarar var ama debriyaj birinci öncelik

motoru çalıştır debriyaja basıp 1,ci vitese tak biraz gaz ver,frene bas ve basılı tut, debriyajı yavaş yavaş bırak

eğer motor gaz verili halde debriyajı tamamen bıraktığında zorda olsa çalışmaya devam ediyor stop etmiyorsa debriyajın kaçırıyor demektir

eğer frene basılı ve gaz verilmiş halde debriyajı tamamen bıraktığında stop ediyorsa debriyajın kaçırmıyor demektir sorunu başka yerde ara

yalnız bu olayı 1 en fazla 2 defa yap çünkü bu debriyajı çok zorluyor,devamlı yapılması tavsiye edilmez

Hocam arka fren mi ön fren mi ? Bununla ilgili bir video linki filan var mı anlatım çok güzel ama ben tam hakim olamadım konuya bu debriyaj kaçırma olayının tespitini nasıl yaparız ya biraz daha ayrıntılı yada video filan önerebilir misiniz ?

"motorun kompresyon kaybı olabilir,mesela 100/70 e düştüyse çok ciddi güç kaybı yaşanır" bir de bu tam olarak nedir ?

Jemand
03 Kasım 2016, 15:12
Hocam arka fren mi ön fren mi ? Bununla ilgili bir video linki filan var mı anlatım çok güzel ama ben tam hakim olamadım konuya bu debriyaj kaçırma olayının tespitini nasıl yaparız ya biraz daha ayrıntılı yada video filan önerebilir misiniz ?

"motorun kompresyon kaybı olabilir,mesela 100/70 e düştüyse çok ciddi güç kaybı yaşanır" bir de bu tam olarak nedir ?

motorun ön çekişliyse ön freni sıkabilirsin :P

ZümeR
03 Kasım 2016, 15:20
Sağı solu karıştırmadan evvela hava filtresini kontrol et.

YERUÇAĞI
03 Kasım 2016, 15:35
Hocam arka fren mi ön fren mi ? Bununla ilgili bir video linki filan var mı anlatım çok güzel ama ben tam hakim olamadım konuya bu debriyaj kaçırma olayının tespitini nasıl yaparız ya biraz daha ayrıntılı yada video filan önerebilir misiniz ?

"motorun kompresyon kaybı olabilir,mesela 100/70 e düştüyse çok ciddi güç kaybı yaşanır" bir de bu tam olarak nedir ?

aga bunu söylemeye gerek varmı yaaa,,önden çekişli motosiklet varmıki

kompresyon güç kaybı,motorun zamanla eskidiğinde veya pistondaki segmanların kırılması ile veya silindirde çatlak çizik vs olduğunda pistonun yeterli kompresyon yapıp yakıtın patlaması ile elde edilen gücün düşük olmasıdır

gerçi motorun çalışma prensibini bilmiyorsan ve bu konuya uzaksan anlattıklarımdan hiç bişey anlamazsın. tamirciye gidip söylersen aleti varsa o ölçüp yüzdesini sana söyler

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

ben araba tamirciliği yaptığım yıllarda debriyajı bu şekilde kontrol ederdik,neticede çalışma prensipleri aynı olduğundan fark yok arada

video varmı bilmem araştırman lazım nette ama burda olsan ben dener gösterirdim sana,,neticede çok basit bir deneme motor çalışır viteste iken frene basıp debriyajı bıraktığında motor stop etmezse debriyaj naneyi yemiş demektir,stop ederse debriyaj sağlamdır,,ama rölantide değil gaz verilmiş durumda olacak

barismanco
03 Kasım 2016, 16:17
aga bunu söylemeye gerek varmı yaaa,,önden çekişli motosiklet varmıki

kompresyon güç kaybı,motorun zamanla eskidiğinde veya pistondaki segmanların kırılması ile veya silindirde çatlak çizik vs olduğunda pistonun yeterli kompresyon yapıp yakıtın patlaması ile elde edilen gücün düşük olmasıdır

gerçi motorun çalışma prensibini bilmiyorsan ve bu konuya uzaksan anlattıklarımdan hiç bişey anlamazsın. tamirciye gidip söylersen aleti varsa o ölçüp yüzdesini sana söyler

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

ben araba tamirciliği yaptığım yıllarda debriyajı bu şekilde kontrol ederdik,neticede çalışma prensipleri aynı olduğundan fark yok arada

video varmı bilmem araştırman lazım nette ama burda olsan ben dener gösterirdim sana,,neticede çok basit bir deneme motor çalışır viteste iken frene basıp debriyajı bıraktığında motor stop etmezse debriyaj naneyi yemiş demektir,stop ederse debriyaj sağlamdır,,ama rölantide değil gaz verilmiş durumda olacak

Tamamdır teşekkür ederim açıklamalarınız için. Bu arada neden ön fren mi arka fren mi diye sordum çünkü ön freni sıkıp 1. viteste gaz verip debriyajı yavaşça bıraktığımızda arka teker patinaj yapıyor ya ( hani lastik yakma yanlama vs yapan kişilerde gördüğümüz olay ) onunla alakalı bir deneme test etme yöntemi mi diye düşünmüştüm.

YERUÇAĞI
03 Kasım 2016, 16:46
Tamamdır teşekkür ederim açıklamalarınız için. Bu arada neden ön fren mi arka fren mi diye sordum çünkü ön freni sıkıp 1. viteste gaz verip debriyajı yavaşça bıraktığımızda arka teker patinaj yapıyor ya ( hani lastik yakma yanlama vs yapan kişilerde gördüğümüz olay ) onunla alakalı bir deneme test etme yöntemi mi diye düşünmüştüm.
yok debriyaj test için arka tekerin frenle tamamen kitlenmiş olması gerekliki debriyajın kaçırıp kaçırmadığı anlaşılsın

Aquaium
03 Kasım 2016, 23:21
Bugun motorcuya gittim zincir bitik dedi zincir dişlinin bu durumla alakası olabilir mi?

ardacik
03 Kasım 2016, 23:26
Bugun motorcuya gittim zincir bitik dedi zincir dişlinin bu durumla alakası olabilir mi?

Zinciriniz bitmisse zaten degistirmeniz gerekiyo. ZIncir uzadikca zaten farkedersiniz motor git gide hantallasir. iLk gunku atakligindan uzaklasir. ilk adim olarak degistirin mutlaka aradaki farki hissedersiniz.

Aquaium
03 Kasım 2016, 23:53
Zinciriniz bitmisse zaten degistirmeniz gerekiyo. ZIncir uzadikca zaten farkedersiniz motor git gide hantallasir. iLk gunku atakligindan uzaklasir. ilk adim olarak degistirin mutlaka aradaki farki hissedersiniz.

Öyle yapıcam hocam teşekkür ederim yardımlar için

Bugraaa
04 Kasım 2016, 00:21
Zincir set bitmis olabilir.

YERUÇAĞI
04 Kasım 2016, 01:27
mantık olarak zincirin uzaması bitmesi motor gücüne son hızına ve hızlanmasına etki etmez,boşluk olur ses yapar kalkışta vuruntu olur en son zincir kopar,,neticede zincirin bitmiş değiştir bakalım, ancak şahsen 3cü vites teker yapamamanın çekişin ve son hızın düşmesinin zincirle alakalı olacağını sanmıyorum,,neticede zinciri değiştikten sonra durum ortaya çıkacaktır

araçlarda aks boşluk yapar zamanla ama motor gücüne ve son hıza kalkışa etki etmez sadece vuruntu ve ses yapar,teorik olarak motosikletin zinciri ile arabanın aks ı aynı yola çıkıyor

Aquaium
04 Kasım 2016, 01:57
mantık olarak zincirin uzaması bitmesi motor gücüne son hızına ve hızlanmasına etki etmez,boşluk olur ses yapar kalkışta vuruntu olur en son zincir kopar,,neticede zincirin bitmiş değiştir bakalım, ancak şahsen 3cü vites teker yapamamanın çekişin ve son hızın düşmesinin zincirle alakalı olacağını sanmıyorum,,neticede zinciri değiştikten sonra durum ortaya çıkacaktır

araçlarda aks boşluk yapar zamanla ama motor gücüne ve son hıza kalkışa etki etmez sadece vuruntu ve ses yapar,teorik olarak motosikletin zinciri ile arabanın aks ı aynı yola çıkıyor

Peki dişlilerde sorun varsa etki eder mi hocam?

burakragaa
04 Kasım 2016, 03:59
ben sanmıyorum, Bitik zincir dişliyede zarar vermiş olabilir dişliyede bir kontrol edin atlama falan yapacağını da sanmam ama başka bir servise de gösterin tek ustanın fikrinini alıp pat diye yola çıkmayın .

Aquaium
04 Kasım 2016, 04:16
ben sanmıyorum, Bitik zincir dişliyede zarar vermiş olabilir dişliyede bir kontrol edin atlama falan yapacağını da sanmam ama başka bir servise de gösterin tek ustanın fikrinini alıp pat diye yola çıkmayın .

Hocam adam motorun gücü artar gibi bişey demedi zaten. Zincir ömrünü tamamlamış, değişmesse sana yada motora ciddi zararlar verir dedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:13 ----------

Böyle bişey bekliyordum zaten tek tekere başladığımdan beri her motorumda başıma gelen şey zincir-dişli problemi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:14 ----------

Muhtemelen debriyaj balatam ve zincirimde sorun var. Motor vuruntu yapıyor ve 3.vitesten sonra zincirden antin kuntin sesler geliyor.

burakragaa
04 Kasım 2016, 04:16
:) Olan dişliye olsun size bir şey olmasın aman .. Geçmiş olsun tekrardan ..

Aquaium
04 Kasım 2016, 04:20
:) Olan dişliye olsun size bir şey olmasın aman .. Geçmiş olsun tekrardan ..

Çok teşekkür ederim. :)

Hayırlı geceler...