PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 6.Viteste Hızım Düşüyor



Asikurt68
02 Kasım 2016, 20:18
İyi akşamlar herkese arkdaşlar benim motorda son zamanlarda yaşadıgım bir sorun var şimdi 5.vitesde gidiyorum 110 115km hız ile motor devire geliyor artık vites istiyor 6.vitese geçiyorum hız düşüyor 100km lerde kalıyor artmıyor sebebi nedir sizce

ceyhun383
02 Kasım 2016, 21:05
6 vites hız vitesi değildir yakıttan tasarruf vitesidir ekonomi vitesidir
o yuzden hız düşer hızlı gıdıceksenız 5. vitesle gidin :)

fatih.met
02 Kasım 2016, 21:10
ön dişliyi küçült 1 numara yada arka dişliyi büyült 3 numara falan bak o zaman sorunun çözülecek.

bilirkişi
02 Kasım 2016, 23:44
6.vitesim hiç olmadı 😥

bektanist
03 Kasım 2016, 00:02
ön dişliyi küçült 1 numara yada arka dişliyi büyült 3 numara falan bak o zaman sorunun çözülecek.

o söylediğini yapsın tekere gelir ama hızda yükselme olmaz hatta devri yükselteceği için sürekli yüksek devir ve çok yakmasına sebep olur.

kaanklky
03 Kasım 2016, 00:26
ön dişliyi küçült 1 numara yada arka dişliyi büyült 3 numara falan bak o zaman sorunun çözülecek.

Sanirim yanildin hocam, arkayi buyultursen cekis artar son hiz kaybi olur. Arkayi kucultmesi lazim.

hasmet
03 Kasım 2016, 04:05
6 vites hız vitesi değildir yakıttan tasarruf vitesidir ekonomi vitesidir
o yuzden hız düşer hızlı gıdıceksenız 5. vitesle gidin :)
Arkadaş güzel yazmış. Her motosiklet için geçerli olmasa da sizinki için durum o en azından. Yol aşağı eğimlendiğinde falan 6'ya takar, yakıt tasarrufu sağlarsınız.

Bir de o kadar zorlamayın motoru. Gaz verdiğiniz halde gitmiyorsa zorlanıyor, yükü karşılayabilecek güç üretmiyor, büyük ihtimalle de yıpranma ve aşınma artıyor demektir.

whitedeamon
03 Kasım 2016, 06:10
Denildiği gibi 6. Vites hız için değildir motorun rahatlaması içindir hal böyle olunca yakıttanda tasarruf ediyorsunuz tabi

Asikurt68
03 Kasım 2016, 22:02
Yorumlaınız için teşekkürler arkdaşlar bakamadım yormlara şimdi gördüm ama şöyle bir durum var önceden ben 6.viteste 135km ile gidiyordum son zamnalarda oldu bu söylediğim olay eskiden 5 den 6ya geçince artıyordu hız yani

fatih.met
03 Kasım 2016, 22:39
Sanirim yanildin hocam, arkayi buyultursen cekis artar son hiz kaybi olur. Arkayi kucultmesi lazim.

hayır, tamda bunu kastettim. 6. viteste çekiş yok diyor konu sahibi. son hız azalsın ama çekiş olsun diye bende arka dişliyi büyült yada ön dişliyi küçült diyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------


o söylediğini yapsın tekere gelir ama hızda yükselme olmaz hatta devri yükselteceği için sürekli yüksek devir ve çok yakmasına sebep olur.

6 tane vites var adamda, devir yükselince üst vitese geçer olur biter :) zaten son vites çekmiyor diyordu ve böylece son viteste çekecek ve sorunu aşmış olacak.

hatta vites araları kısaldığı için yarış motoru havası verir, sürekli vites ister motor ve çabuk hızlanır. varsın son hız 110 olsun ama o hıza roket gibi çıksın.

zaten bassanda en fazla 130 civarı yapan bir makine. şehir içi stabil 90 yolculuk yeter.

(mesela bende orjinal olarak ön 13 ve arka 44 takılı. 9 bin devirden sonrası red line. 9 bin devirde 119 yapıyor. ben 7500 devir 95 ivarı sabit yolculuk yapıyorum. arkayı 47 yapıp son hızımı 119 dan 105e falan düşürmeyi düşünüyorum ve yolculuk hızımıda 90km hıza düşürürüm 7500 devirde sorun değil. zaten uzun yolculuk yapacağım zaman öne takarım 15 dişliyi devam ederim. şehir içi 90 yeter ve araç sollamalarda falan 105 yaparım sonra geri inerim 90 km hıza.)

Mertcan39
03 Kasım 2016, 22:49
hayır, tamda bunu kastettim. 6. viteste çekiş yok diyor konu sahibi. son hız azalsın ama çekiş olsun diye bende arka dişliyi büyült yada ön dişliyi küçült diyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------



6 tane vites var adamda, devir yükselince üst vitese geçer olur biter :) zaten son vites çekmiyor diyordu ve böylece son viteste çekecek ve sorunu aşmış olacak.

hatta vites araları kısaldığı için yarış motoru havası verir, sürekli vites ister motor ve çabuk hızlanır. varsın son hız 110 olsun ama o hıza roket gibi çıksın.

zaten bassanda en fazla 130 civarı yapan bir makine. şehir içi stabil 90 yolculuk yeter.

(mesela bende orjinal olarak ön 13 ve arka 44 takılı. 9 bin devirden sonrası red line. 9 bin devirde 119 yapıyor. ben 7500 devir 95 ivarı sabit yolculuk yapıyorum. arkayı 47 yapıp son hızımı 119 dan 105e falan düşürmeyi düşünüyorum ve yolculuk hızımıda 90km hıza düşürürüm 7500 devirde sorun değil. zaten uzun yolculuk yapacağım zaman öne takarım 15 dişliyi devam ederim. şehir içi 90 yeter ve araç sollamalarda falan 105 yaparım sonra geri inerim 90 km hıza.)

sonra tırlarla yolculuk edersin bayır yukarı tırlar sollar :) tırın attığı tozlar ufak taşlar kaskın altından vs gözlerine gelsin

fatih.met
03 Kasım 2016, 23:01
sonra tırlarla yolculuk edersin bayır yukarı tırlar sollar :) tırın attığı tozlar ufak taşlar kaskın altından vs gözlerine gelsin

şehir içinde tırların arkasında ne işin var :D şehir dışı yolculukta takıver 15 ön dişliyi tamam. he cbrde ön dişli kaç onu bilmemde halledilir.

hem tır 90 km hızla yolculuk ediyor zaten bu bizim 150cc lik makinemizin yolculuk hızıyla aynı. yani benim motor red line sokarak 130 yapmanın bir anlamı yok bir tır sollayacam diye.

daha yeni 600 lira para bayıldım silindir pistona. tıra can kurban. arkasında giderim sorun değil. ama şu varki 8 saniyeye yakın sürede 100 km hıza çıkarsa motorum buna değer.

şu an 9 bin devir 119 yapıyor. 9 bin devir red line sınırı bende. 9 bin devirde yapsın 100 km hız önemli değil. ben 7500 devir yolculuk yapıyorum oda bende 95 falan şu anda. o düşer en fazla 85e ama iyi çekiş olur o yeter.

Mertcan39
03 Kasım 2016, 23:04
şehir içinde tırların arkasında ne işin var :D şehir dışı yolculukta takıver 15 ön dişliyi tamam. he cbrde ön dişli kaç onu bilmemde halledilir.

hem tır 90 km hızla yolculuk ediyor zaten bu bizim 150cc lik makinemizin yolculuk hızıyla aynı. yani benim motor red line sokarak 130 yapmanın bir anlamı yok bir tır sollayacam diye.

daha yeni 600 lira para bayıldım silindir pistona. tıra can kurban. arkasında giderim sorun değil. ama şu varki 8 saniyeye yakın sürede 100 km hıza çıkarsa motorum buna değer.

sadece şehir içi kulanıyorsanız bilemem bunun şehirler arası yolculuğu vs de var her gün ön dişli söküp takmaya zincir ayarlamayla uğraşacak vaktim yok yolların kirliliğinden tırların tekerlekleri toz kaldırıyor bu tozda insanın gözüne kaçıyor acı veriyor yada taş bulursa atıyor sollamaya çıkıyorsun bu sefer yemiyor en az 110 gidebilmeli benim kanatime göre yanlışım varsa kusura kalma iyi geceler

fatih.met
03 Kasım 2016, 23:13
sadece şehir içi kulanıyorsanız bilemem bunun şehirler arası yolculuğu vs de var her gün ön dişli söküp takmaya zincir ayarlamayla uğraşacak vaktim yok yolların kirliliğinden tırların tekerlekleri toz kaldırıyor bu tozda insanın gözüne kaçıyor acı veriyor yada taş bulursa atıyor sollamaya çıkıyorsun bu sefer yemiyor en az 110 gidebilmeli benim kanatime göre yanlışım varsa kusura kalma iyi geceler

aha kask takmıyan biri daha :) 90 ile yolculuk yapmak sıkıcı, 15 ön dişli takılıyken 7 bin devir 110 civarı hızla gidiyordum güzel oluyordu ama şu an bu çekişi görünce aşık oldum motora. şimdi ön daha küçülmüyor bu yüzden arkayı 44 den 47 yapacağım ve acayip seri olacak ama tavsiye etmem. son hız çok düşüyor.

çoğu kişi katlanmaz, bende bir süre kendimi tatmin edeceğim işte.

büyükçekmece ve beylikdüzü arasında gidip geliyorum hergün işe ve çok dik iki yokuşu var.

Mertcan39
03 Kasım 2016, 23:23
aha kask takmıyan biri daha :) 90 ile yolculuk yapmak sıkıcı, 15 ön dişli takılıyken 7 bin devir 110 civarı hızla gidiyordum güzel oluyordu ama şu an bu çekişi görünce aşık oldum motora. şimdi ön daha küçülmüyor bu yüzden arkayı 44 den 47 yapacağım ve acayip seri olacak ama tavsiye etmem. son hız çok düşüyor.

çoğu kişi katlanmaz, bende bir süre kendimi tatmin edeceğim işte.

büyükçekmece ve beylikdüzü arasında gidip geliyorum hergün işe ve çok dik iki yokuşu var.

http://i.hizliresim.com/6m3YQW.jpg (http://hizliresim.com/6m3YQW)

kask takmadığımı nerden çıkardın geçen sene kaza yaptığım kask 70 ile arabaya yandan sıyırıp vurmuştum kaskın önemini iyi biliyorum ekipmanlarımıda takıyorum kaskın altındanda olsa tozlar girebiliyor

MD.Murat
03 Kasım 2016, 23:25
Fatih.met adlı üye doğru bir şey yazmış, hem yanlış söyleyip hem de adamla dalga geçmeye çalışan olmuş.

Bilmiyorsan sus. Herkes süperzeka olacak diye bir şey yok.

lopus
04 Kasım 2016, 00:01
Denildigi gibi 6. Vites hiz icin degil de sadece motosikleti rahatlatmak icinse bile 6 viteste hiz degil devrin dusmesi gerekir. Eger vites buyuttukten sora hiziniz dusuyorsa dislisinde sorun var demektir.
Not:bilgim yok, mantik yurutuyorum.

Ahmet4270
08 Eylül 2020, 12:16
Hocam iyi günler bu sorun bendede var acaba sorununuz çözüldü mü

arndiol
08 Eylül 2020, 14:18
6. vites nasıl hız için değil yav :D

benım ns200 de 5. viteste redline a geldiğimde 105 yapıyor. 6ya cektiğimde 130lara cıkıyor.

Ahmet4270
08 Eylül 2020, 16:16
Yokmu konu ile ilgili bilgisi olan

Seko
08 Eylül 2020, 19:40
İyi akşamlar herkese arkdaşlar benim motorda son zamanlarda yaşadıgım bir sorun var şimdi 5.vitesde gidiyorum 110 115km hız ile motor devire geliyor artık vites istiyor 6.vitese geçiyorum hız düşüyor 100km lerde kalıyor artmıyor sebebi nedir sizce

Hangi motordan bahsediyoruz ?

Nikkfurie
08 Eylül 2020, 21:40
Yokmu konu ile ilgili bilgisi olan

Son viteste eski hızınıza ulaşamıyorsanız silindir , piston , segman aşınması sonucu kompresyon zayıflamış olabilir , max güç ve tork alamadığın için artık son vitesinin oranı motorun için çok yüksek kalmakta , ön dişliyi küçülterek yada arka dişliyi büyüterek motorun üst devirlere çıkışını rahatlatabilirsin , bu şekilde rampada veya iki kişi motor zorlanmaz ama max hıza çıkmak için zaten yıpranmış motoru yüksek devirlerde sürmeni tavsiye etmem.

Ateşleme veya yakıt sistemindeki sorunlarda güç ve torkda kayıplara neden olur..

Ahmet4270
09 Eylül 2020, 00:32
Ustaya gösterdim yağ yakma yok dedi. Benzin basıncı düşük hatası var dedi benzin pompainda sorun olabilir mi

Nikkfurie
09 Eylül 2020, 09:28
Yağ yakma yoksa yıpranmada yok demektir , benzin basıncı düşükse alt devirlerde sorun olmaz zaten pompanın gönderdiği yakıtın yarısı depoya geri döner , ama yüksek hızlara çıkmak istediğinde yetersiz gelir , bu durumda orj. dişlilerle oynama benzin pompası veya filtrelere yönel..

Ahmet4270
09 Eylül 2020, 15:22
Teşekkürler. Benzin pompasini değiştireceğim. İnşallah duzelir tekrar yaşarım son durumu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

Yazarım demek istedim

KinqEmpires4
09 Eylül 2020, 21:16
Dişli mişli muhabbetini boşver.Adam eski performansımı alamıyorum yazmış. Buji , ateşleme , yakıt , motor üzerine dur derdim ama yakıt pompası demişsin. Umarım sorunun çözülür. Motor cbr250r ise tek kişi 165-170. 2 kişi yoluna göre 160-165 dahi görüyorum.2 kişi bayırda bile 6.viteste 130-135 ten aşağı pek düşmüyor. Orjinal dişlilere sahip. Sorunun net dişli değil haberin olsun.