PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletin Geleceği



ufukt
01 Kasım 2016, 16:54
Teknoloji ve sanayinin hızla gelişmesi beraberinde kullandığımız araçlardan , giyeceklere , evlerimizden , yemek yediğimiz eşyalara kadar daha sayamayacağım bir çok şeyi hızla değiştirmiş ve muhakkak ki değiştirmeye de devam edecek ve değişim hızı gittikçe artacak.

Peki ya motosikletler ? Motosikletler ne kadar hızlı gelişiyor , neler değişiyor ? Bundan 20 yıl önce neydi , şimdi ne oldu , 20 yıl sonra ne olabilir ? Tartışmak isterim bu konuları.

Otomobiller artık sadece performans değil konfor ve özellikle de yakıt konusunda teknolojilerini geliştirmeye başladılar. Tükenen kaynaklar , fiyatları zirveyi bulan yakıtlar gibi nedenler kullanılan teknolojinin yalnızca performans geliştirmek için kullanılmasına da sebebiyet vermiş. Motosikletlerde nasıl olacak ?

Gelecekte böyle motosikletler mi olacak ? Yakıt kullanımında değişiklikle görebilecek miyiz ?
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/26/14/27035F9A00000578-3012985-image-a-60_1427380402135.jpg

Sizce 20 sene sonrasının motosiklet standartları nasıl olacak ?

barismanco
01 Kasım 2016, 17:05
https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/l8cAAOSwhcJWIixt/$_86.JPG

1996 Model Ninja Zx6R

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4a/a1/73/4aa17367478e3b8151c0b98fc228dfe5.jpg

2016 Model Ninja Zx6R

20 Yılda motor bu halden bu hale gelmiş. Bence önümüzdeki 20 yılda aşırı bir değişiklik beklememek lazım :)
Eskiden enjeksiyon yoktu euro3-4 emisyonları yoktu motorların sesi daha bi güzeldi şimdi o sesler nasıl derler biraz sanallaştırıldı :)
Git giden daha sessiz daha çevreci motorlar üretiliyor. Bu hem iyi hem kötü bilemedim muallaktayım. Bizde herşeyin yenisi iyidir diye gidiyoruz bakalım :)

Thracian
01 Kasım 2016, 17:19
Gerçekçi düşünürsek 20 yıl içinde;

-Az yakıt tüketen,daha az çevreyi kirleten,daha düşük hacimli ama daha güçlü motor blokları geliştirilecek.Bunun yanında yüksek cc lerde de yakıt tüketimi en aza indirmeye yönelik çalışmalar yapılacak.
-Euro 5,6,7 diye standarları zaten söylemeye gerek yok.
-Bir dünya elektronik ıvır zıvır standartlaşacak.
-Yakın bir gelecekte analog göstergelere hasret kalacağız.Analog görünümlü dijital göstergeler çıkabilir.
-Honda'nın geliştirdiği DCT benzeri kumanda panelindeki düğmelerle değişen debriyajsız vites sistemlerini daha sık görebiliriz.
-Güvenlik önlemleri artacak.Hava yastığı,kendi dengesini sağlayan motosiklet,engelle karşılaştığında kendi kendine yavaşlayan motosikletler geliştirilebilir.
-Normal far ampülleri tarihe karışacak,her yer led ampülle dolacak.
-Yarı benzinli,yarı elektirkli hibrit motosikletler piyasaya çıkabilir.

ufukt
01 Kasım 2016, 17:19
https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/l8cAAOSwhcJWIixt/$_86.JPG

1996 Model Ninja Zx6R

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4a/a1/73/4aa17367478e3b8151c0b98fc228dfe5.jpg

2016 Model Ninja Zx6R

20 Yılda motor bu halden bu hale gelmiş. Bence önümüzdeki 20 yılda aşırı bir değişiklik beklememek lazım :)
Eskiden enjeksiyon yoktu euro3-4 emisyonları yoktu motorların sesi daha bi güzeldi şimdi o sesler nasıl derler biraz sanallaştırıldı :)
Git giden daha sessiz daha çevreci motorlar üretiliyor. Bu hem iyi hem kötü bilemedim muallaktayım. Bizde herşeyin yenisi iyidir diye gidiyoruz bakalım :)

Ben artık likit yakıttan elektrikli motor teknolojilerine tam geçiş yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Şuanki teknoloji ile belki kısa menzilli uzun şarj süreli elektrikli araçlar olabilir fakat gelişmeyeceği anlamına gelmiyor bu. Likit yakıtların maliyeti yüksektir , heryerde çıkaramazsınız , çıkarsanız işleyemezsiniz ama elektrik öyle değil. Sanırım bu yönde çalışmalara daha çok destek verilip gelişmesi sağlanmalı. Teknoloji faydalı oldukça gereklidir.

hasmet
01 Kasım 2016, 17:28
Arabalar otomatikleşiyor. Teknoloji ucuzluyor. Kimse araba kullanmak zorunda kalmayacak. Dağa tırmanma gibi bir spor olacak motosiklet ve bisiklet. Ulaşım değil. Tamamen zevk. Zaten batıda nerdeyse o halde.

ufukt
01 Kasım 2016, 17:33
Arabalar otomatikleşiyor. Teknoloji ucuzluyor. Kimse araba kullanmak zorunda kalmayacak. Dağa tırmanma gibi bir spor olacak motosiklet ve bisiklet. Ulaşım değil. Tamamen zevk. Zaten batıda nerdeyse o halde.

Motosiklet şuan da zaten ulaşım aracının dışında daha çok keyif aracı. Belki de bu yüzden bu kadar gelişmiyor.

Carbondioxid
01 Kasım 2016, 17:40
Sekli semali dilediğiniz gibi degiseceksiniz , simule sesler ile belli desibebele kadar dilediğiniz ses tipini yukleyeceksiniz , saniyeler içinde şarj olacaklar , oyleki benzin deposu 10 litre yakıt alana kadar gecek surenin onda birinde sipsak superkapasitor batarya birkaç saniyede full olacak , menzil en düşük 500 km olacak .

Graphene super kapasitorler sayesinde.

Geriye donup bakıldığında , bu petrolü ahmak gibi yakıp dünyanın içine sicmisiz diyecez yada diyecekler , artik kim kalırsa geriye....

Bir cisim yaklaşıyor dünyaya komutan logar..

Herkese sweet dreams.

YERUÇAĞI
01 Kasım 2016, 17:48
bende şunun hayalini kuruyorum,tr gelip uygun fiyatlı olsada hemen alsak


https://www.youtube.com/watch?v=UXaVxCIOb0Y


https://www.youtube.com/watch?v=cGp3VtJB6Nc

Levent
01 Kasım 2016, 18:01
20 Yıl sonra Motosikletler havadan gidecek. Cem Uzan.

barismanco
01 Kasım 2016, 18:21
bende şunun hayalini kuruyorum,tr gelip uygun fiyatlı olsada hemen alsak

https://www.youtube.com/watch?v=UXaVxCIOb0Y

https://www.youtube.com/watch?v=cGp3VtJB6Nc

Motosiklet olayı şu hale gelirse motoru bırakırım net.
O ne öyle araba gibi kapalı kutu.
Tamam 2 teker ama hani heyecan ? hani rüzgar ? hani yolla bütünleşmek ?

Ayrıca biz devire devire öğreniyoruz devrilmenin bile bi adabı usulu var :)

hasmet
01 Kasım 2016, 18:22
Motosiklet şuan da zaten ulaşım aracının dışında daha çok keyif aracı. Belki de bu yüzden bu kadar gelişmiyor.
Ama cok gelisti yahu. Motosikletimde olan bazi teknolojiler arabamda yok. "Wheelie control" basit bir sey degil. Cornering ABS ha keza. Semi-aktif suspansiyon da oyle. 400 kilo alet 200 beygir. Kolay degil. Gelisme var.

barismanco
01 Kasım 2016, 18:26
Ama cok gelisti yahu. Motosikletimde olan bazi teknolojiler arabamda yok. "Wheelie control" basit bir sey degil. Cornering ABS ha keza. Semi-aktif suspansiyon da oyle. 400 kilo alet 200 beygir. Kolay degil. Gelisme var.

"Wheelie control" zaten arabada olmaması gayet normal hocam araba dediğin 4 teker sen hiç tek tekerde giden araba gördün mü :santa:

GezeGeze
01 Kasım 2016, 18:27
Fırlatma koltuğu koysalar fena olmazdı... Baktın kurtaramayacak gibisin; cana gelen mala gelsin deyip açardın paraşütü ...

bektanist
01 Kasım 2016, 18:35
20 yıl sonra bile biz motosikletleri başka ülkelerden alacağız onlar geliştirecek peki biz kendimizi geliştirebilecekmiyiz. yoksa hala len argadaş bu japonlar ne güzel makina yapmış yada bu alaman teknolisi bi harika bildiğin tank len bu motor veya az yakıp çok kaçıyomu.

MD.Murat
01 Kasım 2016, 19:11
Motosiklet şuan da zaten ulaşım aracının dışında daha çok keyif aracı. Belki de bu yüzden bu kadar gelişmiyor.

Ülkede en çok satılan motosikletlere ve yorumunuza bir daha bakın derim. Ulaşım amacıyla kullanım şu an en az %90 dır ülkemizde.

hasmet
01 Kasım 2016, 19:41
"Wheelie control" zaten arabada olmaması gayet normal hocam araba dediğin 4 teker sen hiç tek tekerde giden araba gördün mü :santa:

:) Eh yani.

"stability control" icin arabayi tek boyutlu sensorlerle takip etmek gerekiyor. Sag-sol. Buyuk SUV'lerde roll-over sensor de ekleyince 2 boyut en fazla.

Ama motosikletler, yana yattiklari icin en az 2 boyutlu sensorler gerektiriyor. Bir de "wheelie control" ekleyince 3 boyutlu sensor gerekiyor. Savas ucaklarinin kullandigi six axis IMU'lar kullaniliyor bazi motosikletlerde su an. Benimki bile o kadar ileri olmamasina ragmen donuslerde "lean angle" sensorunu kullanarak guc profilini degistiriyor. Belli oluyor kullanirken.

3 degiskenli (compression, rebound, preload) semi aktif suspansiyon kullanan kac araba var arastirin...

Motosikletler olabildigine teknolojik. Bazilari elektronik destekler sayesinde kullanilabiliyor sadece. Traction kontrol kapaliyken Superduke'u test eden tecrubeli surucunun basina gelen:


http://www.youtube.com/watch?v=2W072Xe3Nfw

weirdo1
01 Kasım 2016, 21:53
Çok mantıklı geldi de, o sistem için şu an 10 tane h2 parası isterler.


Fırlatma koltuğu koysalar fena olmazdı... Baktın kurtaramayacak gibisin; cana gelen mala gelsin deyip açardın paraşütü ...

DKN
01 Kasım 2016, 22:40
konunun kalitesi, yorumlar muhteşem :thumleft:

watercolours
01 Kasım 2016, 22:44
Fırlatma koltuğu olsa var ya, bizim memlekette her köşe başında havai fişek gibi uçan motosiklet sürücüleri görürdük. Konfeti gibi patlardı millet.
Öte yandan, elektrik dediğiniz şey temiz gibi gözüküyor ama her elektrik enerjisi temiz değil. Elektrik denen şeyi üretmek için ya rüzgar enerjisi/güneş enerjisi/su enerjisi gibi çevreye daha az zarar veren yöntemler kullanacaksınız, ya nükleer enerji kullanacaksınız, ya da fosil yakıt yakarak elektrik üreteceksiniz. Ülkedeki çevreci metotların yüzdesi düşünüldüğünde Türkiye'deki elektrikli araçları şarj etmek için kullanılan elektrik doğaya petrolden daha fazla zarar verecektir. Bizim millet sanıyor ki elektriği kalemi yün kazağa sürerek elde ediyoruz ama işin aslı öyle değil işte maalesef.

Dearman
01 Kasım 2016, 23:38
Fırlatma koltuğu koysalar fena olmazdı... Baktın kurtaramayacak gibisin; cana gelen mala gelsin deyip açardın paraşütü ...

Virajda viyadukte tünelde bi boha yaramaz.

diablof
02 Kasım 2016, 12:06
20 yıl sonra motorlar oyle sürüş pozisyonunda olacaksa, mümkünatı yok ben motora binmem hacılar:)

afbuyrun yolda giderken millet motora mı bakacak, mabadı mı seyredecek belli değil. bana ters. karbüratör candır, gerisi heyecandır:)

paşa gibi oturup gideceksin abi o ne öyle sırt komple açık. tulum giymezsen böbrekleri alırsın eline 2 günde olmaz o iş :)

mamidron
02 Kasım 2016, 16:08
ilerde böle olacakmış :queen:


https://www.youtube.com/watch?v=u8G3xxjiz-0

ufukt
02 Kasım 2016, 17:02
ilerde böle olacakmış :queen:

https://www.youtube.com/watch?v=u8G3xxjiz-0

Bisiklet için alternatifler üretilecektir evet ama motosiklette böyle birşey olacağını düşünmüyorum :)

tigermbz
02 Kasım 2016, 18:41
daha hafif, elektrikli, hatırı sayılır hızlı, tek şarzla yüksek mesafeler katedebilen motosiklet- bisiklet arası aletler üretilecek
nah şuraya yazıyorum (http://files.ssszmzh.org/200005271-57a0e57da3/ked.jpg), ilerde dediydi dersiniz

Sj's
02 Kasım 2016, 18:53
Motosiklet teknolojileri genelde 2 sektoru takip eder sekilde ilerliyor:

1- Otomobil sektorundeki teknolojik yenilikler (motosikletten once otomobillerde uygulanan abs, cekis kontrol, cruise control, elektronik amortisor sistemleri gibi)
2- MotoGP (IMU, yatis sensorleri, teker kontrolu vb gibi)

Dolayisiyla soruyu cevaplamak icin once oralarda neler olacak onlari ongormek lazim :)

Benim ongorum elektronikler giderek daha da cok motor blogunu kaplar hale gelecek, proximity sensor(cok yaklasmis olan araca dair ikaz sensoru), daha tepkisel fren sistemleri, kucuk cclerde de yer almaya baslayan surus modlari ve cok ama allrounder modellerin yayginlasmasi gibi seyler gorecegiz.

Bunun disinda ben aslen ekipman konusunda cok guzel seyler olacagi inancindayim. HUD goruntulu kasklar, daha guvenli mont ve ekipmanlar, hava sartlarina daha iyi uyum saglayan mont pantalon eldiven ve botlar gibi.

astrofizik
02 Kasım 2016, 19:10
Elektrik motoruna geçiş olacaktır,
İçten yanmalı,verimsiz motorlar sadece küçük bir azınlık tarafından hobi amaçlı
kullanılacaktır,aynen
30 yıllık cafe racer motora binen hippy gibi ,
Motosiklet nette ise;
Benim ybr km de 0.5w tüketiyor vs gibi muhabbetler dönecektir.

Sj's
02 Kasım 2016, 19:21
Elektrik konusunda ben de bir seyler eklemek istiyorum aslinda.

Simdi Amerika'da elektrik otomobil olayi Tesla sayesinde yayginlasmaya basladi. Avrupada da elektrikli motorlara gecis basladi ozellikle sehirici icin.

Ancak yakin vadede hic bir sekilde ozellikle motosiklette elektrikli araclarin fosil yakitli motosikletlerin yerine gececegini dusunmuyorum.

Cok az motosiklet tutkunu motorunu alip "ziyaaaaaaaa" diye bi sesle gezmeye cikarir.

viperking
02 Kasım 2016, 19:48
Su an otomobil teknolojisi dusuk hacim asiri besleme ile hem iyinperf hem de dusuk tuketim sunuyor.

Asiri besleme su an H2 ve benzeri ucuk motorlarda kullanilsa da ben er ya da gec dusuk hacim ve asiri beslemenin motorda da olacagini dusunuyorum.

Guvenlik acusindan Abs neredeyse std oldu, otomobillerdeki esp benzeri cekis kontrolleinin de motorlarda yayaginlasacagi belli.

Bu arada Tesla elektrikli super arabalardan sonra motosiklet isine de girebilir.

ufukt
03 Kasım 2016, 08:19
Motosiklet teknolojileri genelde 2 sektoru takip eder sekilde ilerliyor:

1- Otomobil sektorundeki teknolojik yenilikler (motosikletten once otomobillerde uygulanan abs, cekis kontrol, cruise control, elektronik amortisor sistemleri gibi)
2- MotoGP (IMU, yatis sensorleri, teker kontrolu vb gibi)

Dolayisiyla soruyu cevaplamak icin once oralarda neler olacak onlari ongormek lazim :)

Benim ongorum elektronikler giderek daha da cok motor blogunu kaplar hale gelecek, proximity sensor(cok yaklasmis olan araca dair ikaz sensoru), daha tepkisel fren sistemleri, kucuk cclerde de yer almaya baslayan surus modlari ve cok ama allrounder modellerin yayginlasmasi gibi seyler gorecegiz.

Bunun disinda ben aslen ekipman konusunda cok guzel seyler olacagi inancindayim. HUD goruntulu kasklar, daha guvenli mont ve ekipmanlar, hava sartlarina daha iyi uyum saglayan mont pantalon eldiven ve botlar gibi.

Evet , ekipman konusu da var tabi. Sadece motor olarak düşünmemek lazım aslında :)

Thracian
03 Kasım 2016, 12:19
Şu anda elektrikli araçların gelişip yaygınlaşmamasındaki en büyük engel pil-enerji depolama teknolojilerinin çok geri olması.Pillerin,ömrü kısa,çok ağır ve kapasiteleri az.Pil sorunu çözüldüğünde yavaş yavaş yaygınlaşacak ve 50 yıl içinde içten yanmalı motorların yerini alabilir.Ama yakın bir gelecekte bu tarz bir gelişme beklemeyin.Daha önceki mesajda dediğim gibi hibrit motosikletleri görebiliriz.Şu anda bir bazı araçlarda performans amaçlı hibrit teknolojisi kullanılıyor.Elektrik motorunun torku,benzinli motorun hızı ve devri ile birleşince ortaya güzel şeyler çıkıyor.Bunun yanında motosikletlere de artık yavaş yavaş turbo uygulamaları yaygınlaşabilir.

Bunların yanında belki bir ihtimal elektrikli araçlar bekleneni vermezse hidrojen yada %100 bio-etanolü yakıt olarak kullanan içten patlamalı motorlar yaygınlaşabilir.

Medh
03 Kasım 2016, 12:32
Bmw gecen degisik bir aletin tanitimini yapti, kendi dengesini sagliyor, kadin inince hala dik duruyor falan, tabi yanlis anlasilmasin link vereyim. http://www.livescience.com/56500-bmw-self-balancing-futuristic-motorcycle.html