PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : arasındaki fark nedir arakadaşlar.



fazer 600
31 Ekim 2016, 14:54
arkadaşlar fazer 600 yağ değişimi zamanı geldi sizce hangi yağı koymam lazım motul koyucam ama eski kullandığım yagın dışında bir yag var daha önceki koydugum motulden pahalı fark ne ve hangisi sizce

http://www.motosikletaksesuarlari.com/MOTUL-MOTOSIKLET-YAgI-300V-4T-Factory-Line-5W30-1-Lt_533.html

http://www.motosikletaksesuarlari.com/Motul-Motosiklet-Yagi-7100-4T-10W30-1-Lt_36584.html

barismanco
31 Ekim 2016, 15:20
putolin koy

ZümeR
31 Ekim 2016, 15:22
MOBIL 1 :bounce:

Bthndmrl
31 Ekim 2016, 17:29
7100 pist içinMiş
5100 güzel bence

Levent
31 Ekim 2016, 17:43
putolin koy

Benim motorda şuanda putoline var, Neredeyse vites kapasitif dokunmatik oldu, bir daha tercih edeceğimi sanmıyorum. Yanlışlıkla ayağım dokunsa vites düşüyor motor (Hemde debriyajsız) hiç memnun değilim, motul varken böyle bir sorunum yoktu.

gursus
31 Ekim 2016, 19:11
Benim motorda şuanda putoline var, Neredeyse vites kapasitif dokunmatik oldu, bir daha tercih edeceğimi sanmıyorum. Yanlışlıkla ayağım dokunsa vites düşüyor motor (Hemde debriyajsız) hiç memnun değilim, motul varken böyle bir sorunum yoktu.

anladığım kadarıyla vites geçişleriniz yumuşamış,siz kemikli geçiş seviyor olabilirsiniz ama yumuşak geçiş yağın işini iyi yaptığını gösterir.

barismanco
31 Ekim 2016, 19:13
anladığım kadarıyla vites geçişleriniz yumuşamış,siz kemikli geçiş seviyor olabilirsiniz ama yumuşak geçiş yağın işini iyi yaptığını gösterir.

Aynen öyle :)

fatih.met
31 Ekim 2016, 20:34
ben apache motoruma motul 7100 10w40 koydum. hatamı ettim yoksa? motor 600 km yi geçti rodajda. ilk 500 km yağ değişiminde koydum 7100'ü.

Levent
01 Kasım 2016, 09:48
anladığım kadarıyla vites geçişleriniz yumuşamış,siz kemikli geçiş seviyor olabilirsiniz ama yumuşak geçiş yağın işini iyi yaptığını gösterir.

Aslında buna sevgi demek pek doğru olmaz.
Vites pedalına en ufak bir müdahalede saçma sapan sonuçlar doğabiliyor (Heleki üzerinde yük olmadığı anlarda.)
Yani bu bir noktada risk oluşturuyor.
Yükseltirken, o kadar prüssüz oldu ki,hissiyat sıfır.
Vitese geçtimi, geçmedi mi anlamanın bile mümkün olmadığı anlar olabiliyor.

Bir dezavantajdan daha bahsedeyim,zamanla sizde daha az kuvvet uyguluyorsunuz
vites yükseltip, düşürürken. Ve zaman zaman şanzıman iki dişli arasında
kalabiliyor. Bu durum bir gün istenmeyen bir hasara yol açabilir.


Yağlar konusunda çok ciddi bilgim yok, bu güne kadar da araştırıp didiklemek içimden gelmedi.
Bir çok insanın yorumu, yağın çok ince olduğu yönünde.

Sonuç olarak ben memnun değilim. Yağın görevini iyi yapıyor olması veya (Cok ince olması)
benim motosikletimin reaksiyonlarını farklı yönde etkiliyorsa buna iyi bir şey gözü ile
bakamıyorum.

zaferce
01 Kasım 2016, 10:18
arkadaşlar fazer 600 yağ değişimi zamanı geldi sizce hangi yağı koymam lazım motul koyucam ama eski kullandığım yagın dışında bir yag var daha önceki koydugum motulden pahalı fark ne ve hangisi sizce

http://www.motosikletaksesuarlari.com/MOTUL-MOTOSIKLET-YAgI-300V-4T-Factory-Line-5W30-1-Lt_533.html

http://www.motosikletaksesuarlari.com/Motul-Motosiklet-Yagi-7100-4T-10W30-1-Lt_36584.html

Her ikisi de tam sentetikmiş. 5100 modelleri yarı sentetik, 7100 modelleri tam sentetik. 300V'yi bilmiyordum. 300V ile 7100 arasında fark olarak ester teknolojisi görünüyor. Biri tek esterli diğeri duble esterli yazmışlar. Ester ne, duble ester ne sağlar bilmiyorum. Motul'ün bir de mineral serisi vardı. 3000'miş. Şöyle özetleyelim:

3000 serisi: Mineral yağlar (ben tercih etmem)
5100 serisi: Yarı sentetik (tercih edilebilir)
7100 serisi: Tam sentetik (benim tercihim bu oluyor)
300v serisi: Duble esterli tam sentetik (belki de sürekli zor şartlarda çok yüksek devirlerde pistlerde zorlanan motorlar içindir)

Sonuç olarak 7100 serisi gayet yeterli bence. Diğerini almaya gerek yok.

Yalnız linkini yolladığınız iki ürünün viskoziteleri farklı. Biri 10W30 diğeri 5W30. Yağın serisini seçtikten sonra bir de doğru viskoziteyi seçmeniz lazım. Yani o iki ürün viskozite (incelik kalınlık da derler halk arasında) birbirinin dengi ürünler değiller.

Aslında viskozite kalınlık incelikten ziyade dışarıda hava kaç derecedeyken motor sürmek istediğimizle ilgili. W'dan önceki kış için. O sayıdan 20'yi çıkarıyoruz. Böylece yağın koruma özelliğini koruyabildiği en düşük sıcaklığı buluyoruz. Buna göre

5W yağlar en düşük -15 derecede
10W yağlar en düşük -10 derecede
15W yağlar en düşük -5 derecede

koruma görevini yerine getirebiliyorlar. Genelde çok aşırı iklimlerde değilsek veya buzda motor sürmek gibi insan üstü bir becerimiz yoksa 10W 5W bize çok fark etmiyor.

W'dan sonra gelen sayı ise aynen kullanılıyor. Sonundaki sayı 30 olan yağlar 30 derece, 40 olan yağlar da 40 dereceye kadar koruma sağlar. Önümüz kış 30 olan yağlar yeterli olacaktır. Ama burada dikkat edeceğimiz şu var: Motorun bir sonraki bakımı gelinceye kadar yaz geçmiş olur mu? Yani bu koyduğumuz yağla yazı da geçireceksek ve sıcak geçen bir yazı olan bir memleketteysek kış için güzel diye aldığımız 5W30 yağ hava sıcaklığı 30'u geçmeye başladıkça yazın işini iyi yapmamaya başlar. Böyle bir durum varsa xW40 belki de daha iyi bir seçim olabilir. Yok yaz sıcakları gelmeden diğer bakım zamanı gelirse o zaman xW30 daha iyi olabilir.

İnsanların viskoziteyle kalınlık incelik bağı kurmasında bir de şöyle haklı bir yan var. xW40 yağlarda şanzıman biraz daha kemikli çalışıyor. Bunu kimisi seviyor kimisi sevmiyor. Sıcaklık değerlerinin sıkıntı yaratmayacağı durumlarda şanzımandaki hisse göre tercih yapılabilir.

Motorun kullanma kılavuzu vizkoziteyle ilgili yukarıdakilerin aksi yönünde bir uygulama öneriyorsa ona uymak lazım. Ama ben henüz öyle bir kılavuz görmedim.

Kılavuzlarda yarı sentetik yağ koyun yazıyor pek çok modern motorda. Bu konu AEA'a soruldu. Bunun bir kabul edilebilir alt sınır olduğu cevabını verdi Barkın. Yani kılavuzdaki ifadeyi "en az yarı sentetik yağ kalitesinde" gibi algılayıp imkan varsa tam sentetik tercih etmek önerilir.

(AEA'dan sürüş tavsiyesi alınmaz ama teknik konulardaki bilgilerinden faydalanılır. Motosiklet testi konusunda da global ölçekte nitelikli bir isim.)

Tam sentetik yağ, yarı sentetik yağa göre ve 5W30 gibi ince yağlar 15W50 gibi kalın yağlara göre daha fazla eksiltme yapar. Dert edilecek bir konu değil.

SAZMAN
01 Kasım 2016, 10:49
10w 40 koyma modası hızla yayılıyor ama ustalar gülüyor (ciddi). Ben birçok ustaya sordum, hatta yamaha bayideki ustaya da sordum. Yağ satan arkadaşlara da sordum. 10w 60 motul en ideal yağ olarak ortak görüş var. Scooter da bile kullandım. "Herkes bir moda uydurmuş 10/40 alıyor biz de bir şey demiyoruz, bize ne?" diyorlar. Motor yağı, aynı zamanda şanzumanı da yağladığından, ince olması uygun değil diyorlar. Ayrıca yağ pompasının uzun ömürlü olması için, 10/60 öneriyorlar. Ben Bostancı sanayiden (yağcıdan) 4 LT motul 10w60 aldım indirimli 140 TL tuttu. Satıcı abi sen işi biliyorsun dedi herkes 10w40 alıyor falan, bozmadım ben de biliyorum tabii dedim :bounce:

Sağlıcakla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

Bu arada rodajda motorum var, 300 km sonra aynı yağı kullanacağım bakalım fark edecek mi? Sağlıcakla.[/QUOTE]

Mamba09
01 Kasım 2016, 11:42
10w 40 koyma modası hızla yayılıyor ama ustalar gülüyor (ciddi). Ben birçok ustaya sordum, hatta yamaha bayideki ustaya da sordum. Yağ satan arkadaşlara da sordum. 10w 60 motul en ideal yağ olarak ortak görüş var. Scooter da bile kullandım. "Herkes bir moda uydurmuş 10/40 alıyor biz de bir şey demiyoruz, bize ne?" diyorlar. Motor yağı, aynı zamanda şanzumanı da yağladığından, ince olması uygun değil diyorlar. Ayrıca yağ pompasının uzun ömürlü olması için, 10/60 öneriyorlar. Ben Bostancı sanayiden (yağcıdan) 4 LT motul 10w60 aldım indirimli 140 TL tuttu. Satıcı abi sen işi biliyorsun dedi herkes 10w40 alıyor falan, bozmadım ben de biliyorum tabii dedim :bounce:

Sağlıcakla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

Bu arada rodajda motorum var, 300 km sonra aynı yağı kullanacağım bakalım fark edecek mi? Sağlıcakla.


aynen haklısın. üreticiler, mühendisler bir şey bilmiyor. bu yüzden motoruna göre öneri yapıyorlar. senin yağcı daha iyi biliyor. valla haklısın (!)

Thracian
01 Kasım 2016, 11:44
Bence baştan bir kullanım klavuzuna bakıp motorunuz için hangi kalınlıkta(10w30,10w40 gibi) ve hangi tip(mineral,yarı sentetik,tam sentetik..) yağın uygun olduğuna bakın.Tam sentetik tavsiye diliyorsa(genelde yüksek cc lerde tam sentetik tavsiye edilir) 7100 işinizi rahat rahat görür.300V serisi normal şartlar için biraz gereksiz gibi.

SAZMAN
01 Kasım 2016, 11:54
aynen haklısın. üreticiler, mühendisler bir şey bilmiyor. bu yüzden motoruna göre öneri yapıyorlar. senin yağcı daha iyi biliyor. valla haklısın (!)

Mühendisler candır. Birçok mühendis çalışıyor kadromda hepsini severim ama teori ve tecrübe ile kazanılan bilgiler mühendisliğin akademik temelini oluşturan en önemli unsurdur. Burada bana ayar vermen çok hoş. Seni tanımıyorum sen de beni.

Sevgilerimle.

Thracian
01 Kasım 2016, 12:17
10w 40 koyma modası hızla yayılıyor ama ustalar gülüyor (ciddi). Ben birçok ustaya sordum, hatta yamaha bayideki ustaya da sordum. Yağ satan arkadaşlara da sordum. 10w 60 motul en ideal yağ olarak ortak görüş var. Scooter da bile kullandım. "Herkes bir moda uydurmuş 10/40 alıyor biz de bir şey demiyoruz, bize ne?" diyorlar. Motor yağı, aynı zamanda şanzumanı da yağladığından, ince olması uygun değil diyorlar. Ayrıca yağ pompasının uzun ömürlü olması için, 10/60 öneriyorlar. Ben Bostancı sanayiden (yağcıdan) 4 LT motul 10w60 aldım indirimli 140 TL tuttu. Satıcı abi sen işi biliyorsun dedi herkes 10w40 alıyor falan, bozmadım ben de biliyorum tabii dedim :bounce:

Sağlıcakla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

Bu arada rodajda motorum var, 300 km sonra aynı yağı kullanacağım bakalım fark edecek mi? Sağlıcakla.

Yanlış anlamayın ama 10w40 yağ diye bir moda yok.Üretici firma hangi yağı tavsiye ettiyse insanlar o yağı kullanıyor.Her motor bloğunun uyumlu olduğu yağ farklıdır.En uygun yağ,üreticilerin o motor bloğunda yaptığı yüzlerce hatta binlerce saat denemeden sonra tespit ediliyor.10w40 250cc ve altı motor bloklarında oldukça yaygın kullanılan bir yağ.O yüzden adını sıkça duymanız normal.Her motorun kendine özgü sıkıştırma,çap-stroke oranları,çalışma sıcaklıkları,alaşımları var.Farklı özelliklerdeki motor bloklarının hepsine aynı yağ olmaz.Hatta aynı motor bloğuna mevsime ve hava sıcaklığına göre farklı yağlar önerilir.

Motosiklet yağları zaten hem motor bloğunda hem de vites kutusunda kullanıldığı için kimyasal bileşimi bu amaca yönelik hazırlanmıştır,araba yağlarından en büyük farkları budur.O yüzden motosiklette vites kutusu için kalın yağ seçimi diye bir şey olmaz.Hatta bazı motosikletlerde çok kalın yağ debriyajda kaydırma yapar,debriyaj düzgün kavramaz.Aşırı kalın yağların soğuk havalar ile uyumu konusuna girmek bile istemiyorum.

Yine de siz istediğiniz yağı kullanmakta serbestsiniz.Sonuçta yine sonuçlarına siz katlanacaksınız.İsterseniz,binlerce saat farklı koşullarda testler yapan ve bizzat o motor bloğunu üretip piyasaya süren üretici firmayı dinleyin isterseniz elindeki fazla yağları satmaya çalışan üstün bilgili ustlarınızı dinleyin seçim sizin.Saygılar.

SAZMAN
01 Kasım 2016, 13:25
Yanlış anlamayın ama 10w40 yağ diye bir moda yok.Üretici firma hangi yağı tavsiye ettiyse insanlar o yağı kullanıyor.Her motor bloğunun uyumlu olduğu yağ farklıdır.En uygun yağ,üreticilerin o motor bloğunda yaptığı yüzlerce hatta binlerce saat denemeden sonra tespit ediliyor.10w40 250cc ve altı motor bloklarında oldukça yaygın kullanılan bir yağ.O yüzden adını sıkça duymanız normal.Her motorun kendine özgü sıkıştırma,çap-stroke oranları,çalışma sıcaklıkları,alaşımları var.Farklı özelliklerdeki motor bloklarının hepsine aynı yağ olmaz.Hatta aynı motor bloğuna mevsime ve hava sıcaklığına göre farklı yağlar önerilir.

Motosiklet yağları zaten hem motor bloğunda hem de vites kutusunda kullanıldığı için kimyasal bileşimi bu amaca yönelik hazırlanmıştır,araba yağlarından en büyük farkları budur.O yüzden motosiklette vites kutusu için kalın yağ seçimi diye bir şey olmaz.Hatta bazı motosikletlerde çok kalın yağ debriyajda kaydırma yapar,debriyaj düzgün kavramaz.Aşırı kalın yağların soğuk havalar ile uyumu konusuna girmek bile istemiyorum.

Yine de siz istediğiniz yağı kullanmakta serbestsiniz.Sonuçta yine sonuçlarına siz katlanacaksınız.İsterseniz,binlerce saat farklı koşullarda testler yapan ve bizzat o motor bloğunu üretip piyasaya süren üretici firmayı dinleyin isterseniz elindeki fazla yağları satmaya çalışan üstün bilgili ustlarınızı dinleyin seçim sizin.Saygılar.

Dikkat ederseniz usta yorumu yazdım. DİYOR dedim. Deniyorum dedim. BU yazdığınız verilerin hepsi zaten internette var. Ben soran arkadaşın kullanıcı yorumları istediğini değerlendirdim.

O zaman şöyle yapalım. Internette var. Manuelinde yazıyor deyip , konuyu kapatalım. Bunu mu istiyorsunuz.

Thracian
01 Kasım 2016, 15:16
Dikkat ederseniz usta yorumu yazdım. DİYOR dedim. Deniyorum dedim. BU yazdığınız verilerin hepsi zaten internette var. Ben soran arkadaşın kullanıcı yorumları istediğini değerlendirdim.

O zaman şöyle yapalım. Internette var. Manuelinde yazıyor deyip , konuyu kapatalım. Bunu mu istiyorsunuz.

Tamam dostum,kızma ben de farklı bir şey söylemedim.Lafım size değil,her şeyi süper bildiğini zanneden,insanları yanlış yönlendiren ustalara.Yağ seçiminde yapılacak en mantıklı iş kullanma klavuzunda verilen yağ-sıcaklık skalasına bakıp karar vermek.Bu şekilde yaptığım yağ seçimlerinde hiç bir zaman sorun çıkmadı.Tavsiye edilenin dışında yağ kullanmak riskli iş.Tavsiye edilen özelliklerde farklı markaları kullanıp yorum yapılır insanlar deneyimlerini paylaşır.Ama "10w 60 motul en ideal yağ olarak ortak görüş var" diye kesinliği olmayan bir bilgi paylaşırsanız insanları yanlış yönlendirebilirsiniz.

SAZMAN
01 Kasım 2016, 15:49
Tamam dostum,kızma ben de farklı bir şey söylemedim.Lafım size değil,her şeyi süper bildiğini zanneden,insanları yanlış yönlendiren ustalara.Yağ seçiminde yapılacak en mantıklı iş kullanma klavuzunda verilen yağ-sıcaklık skalasına bakıp karar vermek.Bu şekilde yaptığım yağ seçimlerinde hiç bir zaman sorun çıkmadı.Tavsiye edilenin dışında yağ kullanmak riskli iş.Tavsiye edilen özelliklerde farklı markaları kullanıp yorum yapılır insanlar deneyimlerini paylaşır.Ama "10w 60 motul en ideal yağ olarak ortak görüş var" diye kesinliği olmayan bir bilgi paylaşırsanız insanları yanlış yönlendirebilirsiniz.

Estağfurullah neden kızayım. Her Makine farklı koşullarda farklı uygulamalara tabi olur. Ben de uygun yağı seçmek istiyorum. Servis manueli tam olarak istediğini vermeyebilir bazen.Sıcaklık iklim farkları gözetilerek, ortalama bir veri ile yazılıyor. Mühendisten iyi bilmek konusu oldu da ben söyle bir örnek vereyim. LADA ilk ülkemize geldiğinde hepsi hararet yaptı. BUNU da mühendis yaptı işi bilmiyor muydu? Ama bizim sanayideki (farzı misal) mehmet usta sorunu çözdü. Mehmet usta daha iyi mi biliyor? HAYIR.
Neyse bakalım ben de deneme yapıyorum şimdi . Eğer sorun yaşarsam paylaşırım.

COQ
01 Kasım 2016, 16:51
Motul 5100 kullanıyoruz.
Motoru satarken bu yağı kullandım diye yazıyoruz.
Kapanın elinde kalıyor.
Ta o kadar yani.:mrgreen:

fatih.met
01 Kasım 2016, 21:34
Dikkat ederseniz usta yorumu yazdım. DİYOR dedim. Deniyorum dedim. BU yazdığınız verilerin hepsi zaten internette var. Ben soran arkadaşın kullanıcı yorumları istediğini değerlendirdim.

O zaman şöyle yapalım. Internette var. Manuelinde yazıyor deyip , konuyu kapatalım. Bunu mu istiyorsunuz.

evet o lanet olası ustaları görüyoruz. adam 25 senelik usta ama yaptığı hata kabul edilemez. arka dişliyi büyütçem diye gittim ve adamın elinde yoktu ve ön dişliyi büyütmeye kalktı, neymiş ön dişliyi büyütünce çekiş kuvvetlencekmiş.

bir başka usta ise 30 senyi aşkın usta ama motorumu iki sefer söktü taktı silindir piston atıcaz diye. tek silindir basit bir motorda neden bu kadar uğraştı zorlandı?

usta bulmak bu devirde samanlıkta iğne aramak arkadaşlar.

kitapçığınıza bakın orda ne yazıyorsa onu koyun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

pazarlamacılarada kulak asmayın. bana 2 zamanlı motor yağı satmaya çalışan adamlarıda gördüm

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------


Motul 5100 kullanıyoruz.
Motoru satarken bu yağı kullandım diye yazıyoruz.
Kapanın elinde kalıyor.
Ta o kadar yani.:mrgreen:

motul yazısı hoşuma gidiyor ben o yüzden motul 7100 kullanıyorum. marka hoşuma gidiyor yani yağ değil :)

SAZMAN
01 Kasım 2016, 22:20
evet o lanet olası ustaları görüyoruz. adam 25 senelik usta ama yaptığı hata kabul edilemez. arka dişliyi büyütçem diye gittim ve adamın elinde yoktu ve ön dişliyi büyütmeye kalktı, neymiş ön dişliyi büyütünce çekiş kuvvetlencekmiş.

bir başka usta ise 30 senyi aşkın usta ama motorumu iki sefer söktü taktı silindir piston atıcaz diye. tek silindir basit bir motorda neden bu kadar uğraştı zorlandı?

usta bulmak bu devirde samanlıkta iğne aramak arkadaşlar.

kitapçığınıza bakın orda ne yazıyorsa onu koyun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

pazarlamacılarada kulak asmayın. bana 2 zamanlı motor yağı satmaya çalışan adamlarıda gördüm

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------



motul yazısı hoşuma gidiyor ben o yüzden motul 7100 kullanıyorum. marka hoşuma gidiyor yani yağ değil :)

Hey Allahım. Benden alıntı yapma güzel kardeşim. Bak Ne demişsin kitapçığında ne yazıyor ise onu koyun. Dişliyi de büyütün diyor dimi kitapçık, sen dişliyi büyütmeyi kimden öğrendin ? Ustadan mı ? Arkadaşından mı ? Mühendisten mi? Kitapçıktan mı?

YA ciddi saçmalık oldu konu.... Selametle.

fatih.met
01 Kasım 2016, 22:24
Hey Allahım. Benden alıntı yapma güzel kardeşim. Bak Ne demişsin kitapçığında ne yazıyor ise onu koyun. Dişliyi de büyütün diyor dimi kitapçık, sen dişliyi büyütmeyi kimden öğrendin ? Ustadan mı ? Arkadaşından mı ? Mühendisten mi? Kitapçıktan mı?

YA ciddi saçmalık oldu konu.... Selametle.

o ayrı, standart olarak seri üretim yapılıyor motorlar ve kullanıcı ise isteğine göre modifiye ediyor iklim ve yol şartlarına göre.

yanlış anlama sana karşı bişey yazmıyorum. sadece ustalardan çok canım yandı o yüzden kustum rahatladım :)

adam elinde 15 ön dişli var diye bana kakalamaya çalışıyordu. bende ön 13 takılı. ön daha fazla küçülmüyor o yüzden arka dişliyi 44 ten 47 ye çıkarmak istedim biraz daha iyi çeksin diye ve son hız önemli değildi. şu an ön 13 ve arka 44 dişli işle 9 bin devirde 119 km hız falan yapıyor. ben arkayı 47 yapayım son hız 100 olsa bile sorun değil ama 100e çabuk çıksın maksat :)

racin motorum yok böyle idare ediyorum.

not: bu arada benim motor 9 bin devirden sonra "red line" olduğu için ben 9 bini geçmiyorum ve standart yolculuk 7500 devirde yapıyorum. yoksa motor 11 bin devire kadar çıkmışlığı var silindir piston atmadan önce ama artık 9 bini geçmek yok.