PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A Sınıfı Ehliyet Sınavı Hakkında



Ogretmen
31 Ekim 2016, 00:10
Arkadaşlar haftaya bugün direksiyon sınavım var. 14 saatlik eğitimi falan tamamladım. Parkuru falan öyle böyle yapabildim. trafikte de pek sıkıntı yaşamadım ama. Parkurda iki şeyde sıkıntım var. Biri 8 çizmek biri ise düzenek üzerinden geçmek. Mt7 ile sınava gireceğim. Bu iki kısım ile ilgili tavsiye edebileceğiniz kolaylık var mı ? 8 çizerken dönüş sınırlarını biraz aşıyorum. Tam dönemiyorum. Düzenek kısmı ise sanki piyango gibi bazen geçebiliyorum bazen yarısında teker kayıyor düzenekten iniyorum falan.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

lawyer_16
31 Ekim 2016, 00:25
8 çizerken sınırların dışına çıkacağını anladığın anda içteki elciği birazcık ileriye ittir ve gidonu hiçbir zaman sıkı tutma, daha dar dönersin.

platformdan geçerken de alan müsaitse 2. viteste yaklaş, platforma çıkmadan hemen önce gazı birazcık artır, platform bitmeden hemen önce gazı kes. alan küçükse aynı şeyi 1. viteste de yapabilirsin. aslında hiç kesmemek lazım gazı ama büyük motor hemen hızlanır o yüzden platformun yarısında düşmediysen daha düşmezsin.

gözler daima gideceğimiz yönde olsun. motorun hemen önüne kesinlikle bakma bu iki harekette de. daima ileriye veya döndüğümüz yöne bakıyoruz.

motoru yatırmaktan korkma. dizlerini yarışçılar gibi açmaya çalışma. dizler depoya yapışsın öylece kalsın. motoru da çok ani ve aşırı yatırmadığın müddetçe ve gidonu sımsıkı tutmadığın müddetçe düşmez kesinlikle.

BlackBull
31 Ekim 2016, 00:25
sekizi birinci vitesle mi dönüyosun?

biraz dışına çıkmana izin veriyorlar. aşırıya kaçmadan tabii

gogozh
31 Ekim 2016, 00:36
Parkuru 1. Vitesle tamamlama yoksa abuk subuk hırpalar makina seni 8 çizerken selede biraz geri doğru otur . Platformdan geçerken gaz aç ki makina düz bi çizgide dengede gitsin . Panik yapma heyecan yapma hadi kolay gelsin

Doruq
31 Ekim 2016, 00:39
8 çizerken kafanı dubaya doğru uzat bende epey işe yaramıştı, demire hızlı çık doğruca karşıya burun hizana bak düşmezsin

zangiff
31 Ekim 2016, 00:57
8 çizerken herşeyi unut o dıştaki çizgi varya sürekli gözünle onu takip et parkur boyu 1. Vitesten çıkma bırak motor bağırırsa bağırsın ki bağırmaz. Denge tahtası kolay aslında püf noktası ne bilmiyorum kendi kendine olmuştu bende

navari
31 Ekim 2016, 01:29
1. vites çok kafa attırıyor ben 2 de geçtim motor ses çıkarınca bastım debriyajı öyle böyle geçtim sabahın körüydü soğuktan gözetmen engelden kaçmayı izlemeye bile gelmedi

Ogretmen
31 Ekim 2016, 16:03
Ben genelde 1. viteste çalıştım. 2. viteste motor fazla hızlanıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------


8 çizerken sınırların dışına çıkacağını anladığın anda içteki elciği birazcık ileriye ittir ve gidonu hiçbir zaman sıkı tutma, daha dar dönersin.

platformdan geçerken de alan müsaitse 2. viteste yaklaş, platforma çıkmadan hemen önce gazı birazcık artır, platform bitmeden hemen önce gazı kes. alan küçükse aynı şeyi 1. viteste de yapabilirsin. aslında hiç kesmemek lazım gazı ama büyük motor hemen hızlanır o yüzden platformun yarısında düşmediysen daha düşmezsin.

gözler daima gideceğimiz yönde olsun. motorun hemen önüne kesinlikle bakma bu iki harekette de. daima ileriye veya döndüğümüz yöne bakıyoruz.

motoru yatırmaktan korkma. dizlerini yarışçılar gibi açmaya çalışma. dizler depoya yapışsın öylece kalsın. motoru da çok ani ve aşırı yatırmadığın müddetçe ve gidonu sımsıkı tutmadığın müddetçe düşmez kesinlikle.

Hocam güzel anlamışsın teşekkürler. Mt7'yi bir kere 8 çizerken yatırdığımda düşer gibi oldu zor tuttum. 12-13 km hızda falan dönüyorum ama yatırınca biraz tedirgin ediyor

shooter1
31 Ekim 2016, 16:32
Hic o kadar büyük bir motosiklet kullanmadım ama 2. vites 1.den iyidir çünkü 1de tork fazla geliyor ufacık gaz açma ile ileri geri yapıyor ama senin sınava gireceğin alet master of torque o ayrı bir konu :)

lawyer_16
03 Kasım 2016, 00:33
eğer kontrayı aniden uygularsanız düşebilirsiniz hocam dikkat edin. motoru yavaş yavaş ve fazla yatırabilirsiniz sorun olmaz.

12-13 km hız biraz fazla gibi geldi. motorun rölantisini bilerek birazcık yükseltmiş olabilirler.

gerektiği durumlarda motoru stop ettirmeden yarım debriyajı da uygulayabilirsiniz fakat sınav için kendinize hata yapmayacağınız bir teknik belirleyip onun üzerine yoğunlaşın bence.

bursada direksiyon sınavlarında 8 çizerken 2 defa çizgi dışına çıkan adayları bırakıyorlar fakat diğer şehirlerde uygulamayı bilmiyorum. bir de sınav yapan komisyon üyelerini denetleyen müfettişler de sınavı izlediği için komisyon üyeleri en ufak hatayı affetmiyor. bilginiz olsun fakat sınavda heyecana hiç gerek yok eğitimdeymiş gibi keyfe keder sürün geçersiniz inşallah.

whitedeamon
03 Kasım 2016, 06:33
Hocam forumda bir arkadaş o mtlerin gücünü kısıyorlar demişlerdi doğru mudur

Lebrama
03 Kasım 2016, 07:16
Benim gittiğim kursta gaz teline plastik parca takmislardi gazı fazla açamıyorduk.