PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 6 Sürücü Tipi



zaferce
29 Ekim 2016, 18:04
Keith Code Gelişim: Öğrenilebilecekler başlıklı bir metin kaleme almış. Bu notta başka şeylerin yanında gelişime ve eğitime bakış açılarına göre 6 sürücü tipinden bahsedilmiş. Bu listeyi OMM Bülten’in 42. sayısı (https://drive.google.com/open?id=0By6ui2zAW2iRci11c3pBc2l6dVU)nda vermişler. Orijinal metin İngilizce, ben gevşek bir çeviri yaptım. Keith Code sürücü gelişimi konusunda, her sürücünün bu altı kategoriden birine girdiğini söylüyor.

1. Gelişmeye çalışmış, yapamamış ve ilgisini kaybetmiş olanlar. Sürücü gelişimi konusunu tamamen rafa kaldırmış ve o konu hakkında hiçbir şey duymak istemezler.

2. Öğrenilecek bir şey olmadığını söyleyenler. Bu tipler yeterince tecrübe kazanılınca olayın hallolacağını düşünür. Sürüş tekniklerinden bahis açtığınızda kibarca konuyu değiştirirler.

3. Eğitimin aleyhinde aktif bir şekilde konuşanlar. “La olm, bin motora sür git işte. Kaza yapmıyorum, dolayısıyla öğrenilecek ne var ki? Parayı eğitmen zengin etmeye harcamaya ne gerek var. O paraya egzoz alınır. Sürüş okulları çok saçma.” Bu tipler antagonist (https://tr.wikipedia.org/wiki/Antagonist_(terim))tir.

4. Belli belirsiz bir gelişim isteği olsa da nasıl yapacaklarını bilemeyenler. İstekleri vardır ama hamle yapmazlar. Daha iyi bir sürücü olacaklarını ümit ederler.

5. Daha fazla şey öğrenmekle ilgilenenler. Gelişim hakkında konuşurlar. Tavsiyeleri dinlerler ama hala pasif kalırlar. Bunlar belki de en tehlikeli tiplerdir çünkü her türlü tavsiyeyi dinlerler. “Ne kadar hızlı olabileceğini, motorun sınırlarını kaza yapıncaya kadar bilemezsin.” tavsiyesini bile ciddiye alıp denemeye kalkabilirler.

6. Gelişmek için bir şeyler yapan sürücüler. Bunlar sorulara cevaplar bulmak için makaleler okur, pist günlerine ve eğitime katılırlar. Gelişmeye kararlıdırlar ve bunun belirli adımlar atarlar.

DKN
29 Ekim 2016, 18:08
Siz hangi kategoridesiniz?

6.Gelişmek için bir şeyler yapan sürücüler. Bunlar sorulara cevaplar bulmak için makaleler okur, pist günlerine ve eğitime katılırlar. Gelişmeye kararlıdırlar ve bunun belirli adımlar atarlar.

kuesier
29 Ekim 2016, 18:22
5 6 arasi heralde

jimi_hendrix
29 Ekim 2016, 18:36
2. tam benim...

erkang
29 Ekim 2016, 18:46
5 6 arasi heralde

Hocam 5 in tipik özelliği 5 olduğunun farkında olmaması zaten. O yüzden ben 5 im diyen aslında 6 dır. 🙂

gogozh
29 Ekim 2016, 19:14
Ben 6 yim o zaman . Evlendigim zaman ( 3 sene ) motosiklete ara verdim . Hanım soğuk baktığı için ve bu sürede motosikletim olmadığı halde 2 kere eğitime katıldım. Hem eğitim için hem de motor sevdasından .
Kısmetse baharda tekrar dönüş yapacam. Hanımı kafaladim :)

whitedeamon
29 Ekim 2016, 19:42
Başlığı gördüm hemen sizin olduğunuzu anladım hahahahaha. Ben 1-5-6 emin değilim ama 6ya çok daha yakınım yoksa buralarda ne işim var hahahaha takarım 125liğe egzozu kask falan olmadan sahilde teker yaparım :D

Stock Sever
29 Ekim 2016, 19:51
Ben 6. yım heralde.
Motosikletim hiç olmadığı halde, ailemden etrafımdan kimse motor dünyasında olmadığı halde, tanıdıklarım arasından birçok kişi motora şeytan icadı, motorculara da hep tehlikeli ne yapcağı belli olmayan tipler gözüyle baktıkları halde birşeyler öğrenebilmek için günde min. 5 saat motosiklet.net'te takılıyorum.
Yeni başlıklar, atölye-teknik, sürüş teknikleri vs konuları sürekli takip ediyorum. (Hatta bu kadar zamanı mt'de harcamam sayesinde hiç eğitim almadan A2 direksiyon sınavına girerken burada öğrendiklerim sayesinde az çok nedir ne değildir nasıl kullanılır öğrenmiştim, orada da uyguladım.)
Ama içlerinden en çok sevdiğim fotoğraflı gezi yazılarının olduğu konular.
Sanırım mt'de takıldığım kadar derslere yüklensem zayıf dersim kalmayacak. Ama insan sevmediği bişeyi yapmak istemiyo işte, napalım.

TamGazDevam
29 Ekim 2016, 20:19
4. gruptayım ben çok net bi şekilde

tomass
29 Ekim 2016, 20:28
Sanırım 4. Gruptayım.
Güzel bir başlık olmuş.
Keske anket şeklinde yapsaydiniz , daha hoş olurdu. Bizim mt ahalisinin kendisini nerede ve nasıl gördüğünü gorurduk ����

esetabu
29 Ekim 2016, 20:47
4 numaradan selamlar.

z1000sx almayi egitim almaktan onde tutuyorum mesela.

evet.

akilliyim.

MD.Murat
29 Ekim 2016, 21:40
6 değilim ve olmayı da düşünmüyorum. Pist gününe katılmak gibi bir derdim yok, çünkü yarışmakla bir alakam yok. Motosikleti a noktasından b noktasına en güvenli ve hızlı şekilde gitmek için kullanıyorum. Eğitim almam gerektiğini düşünmüyorum. Viraja daha hızlı girmek için ne yapılması gerektiği ile ilgilenmiyorum, virajlara yavaşlayıp giriyorum. Hızlı giderken ani kaçış manevrası yapmak zorunda kalmıyorum çünkü durabileceğim hızda gidiyorum. Yağmur yağdığı zaman lastiğin kayacağını biliyorum bunun için yarı hızda seyrediyorum. Motosiklet sürmeyi seviyorum ama limitlerine çıkmak gibi bir derdim hiçbir zaman olmadı, olmayacak da.

Okan Sinan Ocan
30 Ekim 2016, 15:27
6 değilim ve olmayı da düşünmüyorum. Pist gününe katılmak gibi bir derdim yok, çünkü yarışmakla bir alakam yok. Motosikleti a noktasından b noktasına en güvenli ve hızlı şekilde gitmek için kullanıyorum. Eğitim almam gerektiğini düşünmüyorum. Viraja daha hızlı girmek için ne yapılması gerektiği ile ilgilenmiyorum, virajlara yavaşlayıp giriyorum. Hızlı giderken ani kaçış manevrası yapmak zorunda kalmıyorum çünkü durabileceğim hızda gidiyorum. Yağmur yağdığı zaman lastiğin kayacağını biliyorum bunun için yarı hızda seyrediyorum. Motosiklet sürmeyi seviyorum ama limitlerine çıkmak gibi bir derdim hiçbir zaman olmadı, olmayacak da.

Kaçıncı kategoriye girer bilmiyorum ama benim en sevdiğim öğrenci tipi bu arkadaş.

İlk kazasından sonra eğer tekrar motora binebilirse ;

"Ulen ben nerede yanlış yaptım acaba " sorusunun cevabını bulmak için eğitime gelir ve gerçek hayatın ,hayal ettiğinden çoook farklı olduğunu kapalı alandaki daha ilk istasyonda farkeder. :) :) :)


Mesaj SAhibine Özel Not : Yazdıklarının gerçek hayattaki trafikte güvende olabilmek için yeterli olabilmesini ben de çok isterdim ama maalesef durum öyle değil. Sadece senin yavaş ve temkinli gitmen seni kurtarmaz ,trafikteki diğer unsurları göz ardı ediyosun.


Sevgilerimle

COQ
30 Ekim 2016, 16:10
6 değilim ve olmayı da düşünmüyorum. Pist gününe katılmak gibi bir derdim yok, çünkü yarışmakla bir alakam yok. Motosikleti a noktasından b noktasına en güvenli ve hızlı şekilde gitmek için kullanıyorum. Eğitim almam gerektiğini düşünmüyorum. Viraja daha hızlı girmek için ne yapılması gerektiği ile ilgilenmiyorum, virajlara yavaşlayıp giriyorum. Hızlı giderken ani kaçış manevrası yapmak zorunda kalmıyorum çünkü durabileceğim hızda gidiyorum. Yağmur yağdığı zaman lastiğin kayacağını biliyorum bunun için yarı hızda seyrediyorum. Motosiklet sürmeyi seviyorum ama limitlerine çıkmak gibi bir derdim hiçbir zaman olmadı, olmayacak da.

3. Gruba giriyorsun.
Motosiklet kullanıcılarının ezici bir çoğunluğu bu grupta.

Oocan bu gruba dahil olanların ilk kazada aklının başına geldiğini yazmış ama biraz sınırlı bir gözlem bu.
Ona müracaat edenlerden edindiği izlenim bu ama aslında grubun %10'u bile değiller.
Çünkü ilk sağlam kazada bir daha motosikleti görmek bile istemiyorlar.
Hatta babam motosiklete karşı, ailemi nasıl ikna edeceğim başlıklarında bahsi geçenler de bunlar.

Bundan 10 yıl kadar önce ek iş olarak test sürüşleri yaptığım bir mecra bir araştırma yaptı.
Bu araştırma bir çok şeyi kapsıyordu fakat bu konuyla ilgili olanını yazayım.
Anket yapılan erkeklerin %97 gibi yüksek bir oranda hayatlarının şu ya da bu şekilde motosikletle kesiştiği görülmüş.
Motosiklete hiç elini sürmemiş erkek yok denecek kadar az.
Kadınlarda bu oran %60

Bu kadar yüksek orana rağmen motosiklet kullanmaya hâla devam edenlerin oranı ise sade %20 civarında kalmış.

Yani 100 erkekten 97'si motosiklete hayatında bir kez dahi olsa binmiş fakat hala binmeye devam edenlerin sayısı 19

Elimin altında kaynak olmadığı için aklımda kalanları yazıyorum rakamlar net değil.
Bırakanların yarıya yakın bir kısmı maddi sebepler ve aile kurma, şartların uygun olmaması gibi sebepler öne sürmüşler.
Fakat kalan yarısı motosikletle irili ufaklı kaza geçirmiş veya yakınlarından birini kaybetmiş ve korkup bırakmış.

Bu kaza geçirdiği için korkup bırakanlardan sadece %10'u eğitim alıp devam etmeye olumlu bakıyor.
İşte oocan'a başvuranlar onlar.

Kalan %90'lık kesim bir daha asla motosiklete binmeyi düşünmüyor ve çocuklarının binmesine de izin vermeyeceğini söylüyor.

Tabi bu bir avrupa ülkesinde yapılan bir araştırma.
Türkiye'de oranlar değişecektir ama zihniyetin değileceğini sanmıyorum.

Okan Sinan Ocan
30 Ekim 2016, 17:30
Kaçıncı kategoriye girer bilmiyorum ama benim en sevdiğim öğrenci tipi bu arkadaş.

İlk kazasından sonra eğer tekrar motora binebilirse ;

"Ulen ben nerede yanlış yaptım acaba " sorusunun cevabını bulmak için eğitime gelir ve gerçek hayatın ,hayal ettiğinden çoook farklı olduğunu kapalı alandaki daha ilk istasyonda farkeder. :) :) :)


Mesaj SAhibine Özel Not : Yazdıklarının gerçek hayattaki trafikte güvende olabilmek için yeterli olabilmesini ben de çok isterdim ama maalesef durum öyle değil. Sadece senin yavaş ve temkinli gitmen seni kurtarmaz ,trafikteki diğer unsurları göz ardı ediyosun.


Sevgilerimle


3. Gruba giriyorsun.
Motosiklet kullanıcılarının ezici bir çoğunluğu bu grupta.

Oocan bu gruba dahil olanların ilk kazada aklının başına geldiğini yazmış ama biraz sınırlı bir gözlem bu.
Ona müracaat edenlerden edindiği izlenim bu ama aslında grubun %10'u bile değiller.
Çünkü ilk sağlam kazada bir daha motosikleti görmek bile istemiyorlar.


Hocam çok teessüf ederim , bak ne yazmışım :p :p :p :p

Mübarek ellerinden öperim :) :) :) :)

COQ
30 Ekim 2016, 17:38
Hocam çok teessüf ederim , bak ne yazmışım :p :p :p :p

Mübarek ellerinden öperim :) :) :) :)
Ciddi ciddi bir dikkat kaybı var bende bu sıralar.
Uzun bir yazı yazdım burada paylaşacaktım.
Kontrol ederken bir baktım üst satırda yazdığımla alt satır birbirini yalanlıyor.
Hakım derken p...kum dediklerim ayrı.
Neredeyse baştan yazıyorum yazıyı.
:)

Gerçi ben sana yazımı kuvvetlendirmek için sataştım ama yine de o cümleyi fark etmediğim gerçeği değişmiyor!

fatih.met
30 Ekim 2016, 18:00
7. motosikleti mekanik + elektronik haliyle komple severler. onlar için güvenli sürüş teknikleri, ayrobik hareketler, sınırları zorlamak vs. konularda bilgi edinmek yetersizdir. motorun çalışma aksamına da el atarlar yada yeltenirler. bilinçli kullanıcı grubudur ve trafikte başka araçlarında yol aldığının farkındadırlar. trafikte başlarına gelmesini istemedikleri şeyi başkalarına yaşatmazlar(yol vermemek vermemek vs.). onlara göre kötü sürücü yoktur, iyi sürmek istemeyen ve sadece kendini tatmin eden sürücüler vardır.

MD.Murat
03 Kasım 2016, 13:14
Eğitimci hocalarım cevap yazmış görmemişim :)
Yani aslında ben burda bir noktaya dikkat çekmek için yazdım. Motosikleti ulaşım amacı ile kullanan bir çok arkadaşımız var. Bu ülkede satılan motosikletlerin ortalama fiyatını biliyor musunuz? Bir de bu adam eğitim alacak. Hadi aldı diyelim, piste girmek için sadece benim motorun fiyatı kadar ekipman almak gerekiyor =) ne olacak peki piste girince?

Gerçek dünyada trafikte yapman gerekenler apekse girip çıkmak bilmemne değil

Şerit değiştirirken kör noktayı kontrol ediyor musun? (çoğu aynaya bile bakmaz)
Park etmiş aracın yanından geçerken lastiğin yönüne göz atıyor musun? Yola çıkabilir çünkü.
Sıkışık trafikte minibüsün yanından geçerken, önünden geçecek bir yayayı göremediğini hesaba katıp yavaşlıyor musun? Çoğusu şansa bırakıp düz devam eder.
Yahu bu ülkede ön fren kullanmayan bir grup insan var motosiklet sürüyor.

Neyse, ben kötü bir sürücü değilim aslında. Sadece benim önceliklerim farklı.

Bir de yanlış anlaşılabilecek bir şey, orda yazmamışım ancak şu an kullandığım motor için konuşuyorum bunları.
İlerde bir gün (asla planımda yok ama) 600rr kullanacak olsam tabi ki de eğitim almam gerekir. İşte o zaman viraja nerden girdiğin önemli olur. Çünkü o hızda istediğin yerden çıkamazsın büyük ihtimalle. Öyle bir durumda piste girsin tabiki herkes. Yolda gazlamaya ben karşıyım zaten.

Yasin D
03 Kasım 2016, 13:28
3. Eğitimin aleyhinde aktif bir şekilde konuşanlar. “La olm, bin motora sür git işte. Kaza yapmıyorum, dolayısıyla öğrenilecek ne var ki? Parayı eğitmen zengin etmeye harcamaya ne gerek var. O paraya egzoz alınır. Sürüş okulları çok saçma.” Bu tipler antagonisttir.

Aha beni tarif etmişler valla :)

MD.Murat
03 Kasım 2016, 13:34
Aklıma geldikçe geliyor. Arkadaş bizim ülkede motor sürebilmek için bir kere virajda karşıdakinin atlayıp atlamayacağını anlayabilmek lazım. Adamın tipine bakacaksın bir, bu atlar mı atlamaz mı diye karar vereceksin, ona göre geçecek veya bekleyeceksin mesela. Yani keith kode un memleketini bilmiyorum ama, kavşakta yol kapmacanın esaslarını bildiğini sanmıyorum.
Motor ile gidiyoruz çift şerit şehir içi yol. Kırmızı ışık yanmış, soldaki araçlar uzun bir kuyruk, sağ sıra boş. Heh yapıştır sağa git bakalım ne oluyor. Ordaki 10 araçtan birinin senin önüne atlama olasılığını matematiksel olarak hesaplasak %98.468 çıkar eminim. O yüzden dikkat etmek buna mesela.
Ara sokakta çıkmayı bekleyen adamın seni görüp görmediğini anlayıp, ki bakması gördüğünü göstermiyor, ona göre iki kesik korna basıp durumu tartıp o süre içerisinde bir karar verip devam edip etmeyeceğini karar vermektir burda motosiklet sürmek.

Yol sanatı, pist, falan filan. Bunlar bizi yansıtmıyor bence. Ya da cahil olduğumdan bilmiyorum. Keith kode bunları anlatıyor da olabilir ama sanmıyorum, ön yargım var sanırım biraz.

Thracian
03 Kasım 2016, 13:36
6. Gelişmek için bir şeyler yapan sürücüler. Bunlar sorulara cevaplar bulmak için makaleler okur, pist günlerine ve eğitime katılırlar. Gelişmeye kararlıdırlar ve bunun belirli adımlar atarlar.

Aslında 6 gibiyim ama sanırım tembellikten ve zamansızlıktan makele okuyup,video izlemekten başka bir şey yapmıyorum.Beşbuçuktan altı diyelim biz buna.:)

IRau
03 Kasım 2016, 13:58
işte bu benim
Gelişmek için bir şeyler yapan sürücüler. Bunlar sorulara cevaplar bulmak için makaleler okur, pist günlerine ve eğitime katılırlar. Gelişmeye kararlıdırlar ve bunun belirli adımlar atarlar.

hatta odam ufak tamirhane gibidir mümkün olduğunca sorunu kendim çözmeye çalışır motorlara tecavüz eden ustalara götürmemeye gayret ederim.

velizrsln
03 Kasım 2016, 14:24
bende 4 olabilirim
https://www.youtube.com/channel/UC5H9UsOhEpxx1SA-1uIIODA/videos