PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Kaskı ve F1 Kaskı



ufukt
29 Ekim 2016, 11:46
Bu iki kask arasında ne farklar vardır ? Görüntü olarak F1 kaskları çok hoş duruyor yapı olarak hangisi daha kalitedir ?

watercolours
29 Ekim 2016, 12:01
F1 kaskında vizör küçüktür, zira adamların görüş açısı zaten dar, önlerini ve azcık yanı görse yeter. Motosiklet sürerken ise mümkün olduğunca geniş görüş açısına ihtiyaç duyarsın. Onun dışındaki görüşlerim tahminden öteye geçmeyeceği için anlatıp yanlış vermek istemiyorum.

esbabsız
29 Ekim 2016, 13:22
https://www.quora.com/How-are-F1-helmets-different-than-the-ones-we-use
https://www.quora.com/How-different-is-a-MotoGp-drivers-helmet-from-an-F1-drivers-helmet

Yukarıdaki 2 sitede detaylı bir anlatım yapılmış. Tüm yazılanları çevirmeye zamanım yok ancak kısaca şöyle özetleyebilirim:

1) F1 kaskları tek ama çok daha şiddetli bir etkiye karşı korumak için yapılmıştır. Bizim kasklar ise birden fazla vurmalara karşı da koruyacak şekilde dizayn edilir.
2) 1. maddeden kaynaklanan nedenle de F1 kaskları daha ağır ve vizörleri daha dardır. Çünkü daha sert darbeye karşı koymak için daha fazla koruyucu madde kullanılır.
3) F1 kasklarında HANS denilen boyun kırılmasını engelleyen icat standart olarak yer alır. Şu sitede görebilirsin:https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/safety/helmets-hans-clothing/HANS.html
4) Motor kasklarının en önemli farklarından birisi dış kabuğunda sürtünme kuvvetinin çok az olmasıdır. Bunun nedeni sürünürken yerin fazla sürtünme nedeniyle kafanızı çevirip kırmaması içindir.
5) F1 kasklarının terzi eliyle gibi kullanıcısına göre tasarlandığını söylemiş ama F1'in karşısına MotoGP kasklarını koyarsak onlar da öyle diye biliyorum.
6) F1 kasklarının aerodinamik yapısı farklıdır. Her biri kullanılan aracın iç aerodinamik yapısına göre tasarlanır. Motorda durum daha farklıdır tabi dış ortama göre tasarım yapılır.
7) Son olarak F1 kaskları 800 derece sıcaklığa 45 sn dayanabilecek şekilde tasarlanır.

ufukt
29 Ekim 2016, 13:31
https://www.quora.com/How-are-F1-helmets-different-than-the-ones-we-use
https://www.quora.com/How-different-is-a-MotoGp-drivers-helmet-from-an-F1-drivers-helmet

Yukarıdaki 2 sitede detaylı bir anlatım yapılmış. Tüm yazılanları çevirmeye zamanım yok ancak kısaca şöyle özetleyebilirim:

1) F1 kaskları tek ama çok daha şiddetli bir etkiye karşı korumak için yapılmıştır. Bizim kasklar ise birden fazla vurmalara karşı da koruyacak şekilde dizayn edilir.
2) 1. maddeden kaynaklanan nedenle de F1 kaskları daha ağır ve vizörleri daha dardır. Çünkü daha sert darbeye karşı koymak için daha fazla koruyucu madde kullanılır.
3) F1 kasklarında HANS denilen boyun kırılmasını engelleyen icat standart olarak yer alır. Şu sitede görebilirsin:https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/safety/helmets-hans-clothing/HANS.html
4) Motor kasklarının en önemli farklarından birisi dış kabuğunda sürtünme kuvvetinin çok az olmasıdır. Bunun nedeni sürünürken yerin fazla sürtünme nedeniyle kafanızı çevirip kırmaması içindir.
5) F1 kasklarının terzi eliyle gibi kullanıcısına göre tasarlandığını söylemiş ama F1'in karşısına MotoGP kasklarını koyarsak onlar da öyle diye biliyorum.
6) F1 kasklarının aerodinamik yapısı farklıdır. Her biri kullanılan aracın iç aerodinamik yapısına göre tasarlanır. Motorda durum daha farklıdır tabi dış ortama göre tasarım yapılır.
7) Son olarak F1 kaskları 800 derece sıcaklığa 45 sn dayanabilecek şekilde tasarlanır.

Teşekküler

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------

Sanırım tulumlarda da çeşitli farklar var

http://www.fmcgcollectables.com/memorabilia/RE03JTC-000470-pic1.jpg

mockingbird
29 Ekim 2016, 13:32
Michael Schumacher'in kullandigi kaskin maliyetinin 10 bin dolari gecik oldugunu okumustum.

ufukt
29 Ekim 2016, 13:34
Michael Schumacher'in kullandigi kaskin maliyetinin 10 bin dolari gecik oldugunu okumustum.

bununla alakalı şu videoyu izlemiştim , gerçekten etkileyici

https://www.youtube.com/watch?v=Ky5ZoiEKtgU

jimi_hendrix
29 Ekim 2016, 13:36
Teşekküler

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------

Sanırım tulumlarda da çeşitli farklar var

http://www.fmcgcollectables.com/memorabilia/RE03JTC-000470-pic1.jpg

mavi sarı renaultları özledim şimdi...

ufukt
29 Ekim 2016, 13:59
mavi sarı renaultları özledim şimdi...

BEn Renault sevmem ama Alonso'yu severdim :cat:

dovahhkin
29 Ekim 2016, 13:59
farklılıkları bilmiyorum ama direk aklıma Massa'nın ölümden dönüşü geldi.


https://www.youtube.com/watch?v=MYwtp6M7nU4

sanırım motosiklet kaskları darmaduman olurdu bu anda

watercolours
29 Ekim 2016, 14:01
Kasklar her aracın aerodinamiğine göre tasarlanmıyor. Aynı markayı kullanan farklı takımların pilotlarına bakarsanız, hepsinin modeli aynı. Araca göre özelleştirme yok yani. İç yapısını pilota göre yapıyor olabilirler ama dışı kendi içinde standart.

zangiff
29 Ekim 2016, 14:02
Peki normal motosiklet kaskıyla cros kasklarının farkları neler benim hoşuma gidiyor cross kask almayı düşünüyorum.

mockingbird
29 Ekim 2016, 22:27
Peki normal motosiklet kaskıyla cros kasklarının farkları neler benim hoşuma gidiyor cross kask almayı düşünüyorum.

Kros kaskları fazla hava alır eğer bu tip kask arıyorsanız Icon Variant vb. kask modelleri mevcut dostum. Normal şartlarda kros kask önermem hiç kullanışlı değil.

zangiff
29 Ekim 2016, 23:16
Kros kaskları fazla hava alır eğer bu tip kask arıyorsanız Icon Variant vb. kask modelleri mevcut dostum. Normal şartlarda kros kask önermem hiç kullanışlı değil.

Neden önermezsiniz ne gibi dezavantajları var.

mockingbird
30 Ekim 2016, 16:48
Hocam dediğim gibi kros kasklar kros motosikletler için uygundur yüksek hızda kullanmanız uygun olmaz. En basit örnek çok rüzgar alır, aerodinamik yapıları tamamen farklıdır bence normal kasklara yönelin ya da yukarda örnek verdiğim kask tiplerine bakın fakat fiyatları pahalıdır.