PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung'dan iyi anlayanlar?



Mamba09
18 Ekim 2016, 04:58
Merhaba arkadaşlar, hyosung konu başlıkları durgun olduğu için buraya açmak zorunda kaldım kusura bakmayın.

2012 hyosung comet efi var. sıkıntım; bazen tek marşta motoru çalıştırabiliyorum. bazen hafif gaz vermem gerekiyor. ayrıca yolda devri sabitleyip gitmek isterken tam bunu başaramıyor motor. dönüşlerde falan motor tam dönerken stop edecekmiş gibi tepki veriyor ama stop etmiyor. çok belli belirsiz olarak yapıyor bunu.

dün cr8e buji bulamadım, cr9e buji taktım. fark etmedi bir şey. buji piposuyla ilgili bir şeyler okudum ama tam olarak net bilgi alamadım. tam olarak hangi linkteki ürünü almam gerek onu da anlamadım. sıkıntı o mu değil mi bilemiyorum.

Thracian
18 Ekim 2016, 09:37
Eğer rolantide devri kafasına göre anormal artış ve düşüşler gösteriyorsa,ara sıra ilk marşta zor çalışıyorsa büyük ihtimal klasik Hyosung kronik problemi olan buji piposu çatlağı vardır.Ben NGK SD05F buji kullandım.Orjinal bujinin plastiklerini takınca yerine oturdu.Bunun dışında NGK nın bir kaç modeli daha oluyordu ama tam aklımda değil.
Linki örnek olarak veriyorum yerli bir çok sitede bu buji piposunu bulabilirsiniz;
https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=26382

Bunların dışında motosikletinizde başka bir sorun varmıdır bilemiyor.

TanImsIz
18 Ekim 2016, 09:43
Dandik bir alternatör ve ömrü bitmekte olan bi akü. Akünü değiştirmelisin. Alternatör icinde japon modellerinkini takan arkadaşlar var. Atesleme icin yeterli amper akımını aküden alamadığı icin kesik kesik ateslemeler yapıyor motor, bazen tek silindire düşüyor. Hyosung candır ama, sorunları saç baş yoldurtur.

Lucas
18 Ekim 2016, 09:58
GT650'de vardı alternatör sorunu, 250'lerde de varmı ki ?

Mamba09
18 Ekim 2016, 10:08
öncelikle herkese teşekkürler.
alternatör ve akü sorununu ilk kez duydum. aküyü boşuna değiştirmek istemiyorum.
sıkıntıları daha açık bahsedersem; enjeksiyonlu makinelerde marşa dokunduğun anda çalışması bunda TAM olarak olmuyor. hafif gaz istiyor. bazen o ufacık marşta alıyor ama bazen gaz vermem gerekiyor.
2 gün önce yolda gelirken rölantide sürekli stop etmeye başladı. elimle gaz vererek zar zor geldim yoldan. bujileri değiştirdim bu sorun gitti. devir sabit çalışıyor gibi aslında. ama bazen motoru çalıştırdığımda 1,5 ile 2 arasında bi yerde çalışırken. bazen 2 bin devirde çalışıyor motor. kafasına göre yani. ve rölantisi çok yüksek gibi geldi.

bilemedim ne yapmam gerektiğini.

KUVVETMİRA
18 Ekim 2016, 10:11
hava filtren nasıl?

HAZZILHAR
18 Ekim 2016, 10:18
öncelikle herkese teşekkürler.
alternatör ve akü sorununu ilk kez duydum. aküyü boşuna değiştirmek istemiyorum.
sıkıntıları daha açık bahsedersem; enjeksiyonlu makinelerde marşa dokunduğun anda çalışması bunda TAM olarak olmuyor. hafif gaz istiyor. bazen o ufacık marşta alıyor ama bazen gaz vermem gerekiyor.
2 gün önce yolda gelirken rölantide sürekli stop etmeye başladı. elimle gaz vererek zar zor geldim yoldan. bujileri değiştirdim bu sorun gitti. devir sabit çalışıyor gibi aslında. ama bazen motoru çalıştırdığımda 1,5 ile 2 arasında bi yerde çalışırken. bazen 2 bin devirde çalışıyor motor. kafasına göre yani. ve rölantisi çok yüksek gibi geldi.

bilemedim ne yapmam gerektiğini.

Bu söylediğiniz rölanti valfinden kaynaklanan bir hata. Yeni yazılım ve rölanti valfinin değişimiyle sıkıntı giderilebiliyor. Zamanla bu sorun artacak ve debriyaj çekili bir şekilde aktığınızda motor stop edecektir. Aynı sorunu, aynı bloğu taşıyan GV250'de yaşadım ve çözümü bu şekilde. Yukarıda Thracian'ın belirttiği üzere buji pipolarını mutlaka değiştirin çünkü muhakkak çatlıyorlar. NGK SD05F uyumludur. Onu almanızda fayda var. Bu markada en sık görülen sorunların başında da konjektör soketi ve statörün yanması gelir.. Bunları, uyabilecek Japon motorlarınkilerle değiştirirseniz bu motosikletle bir daha uzun süre sorun yaşamazsınız. En azından ateşleme ve elektriksel donanımlarında. Hyosung'un en büyük arıza kaynaklarıdır. Hem hayırlı hem de geçmiş olsun.

Thracian
18 Ekim 2016, 10:24
Ben NGK SD05F buji kullandım.Orjinal bujinin plastiklerini takınca yerine oturdu.Bunun dışında NGK nın bir kaç modeli daha oluyordu ama tam aklımda değil.

Bu mesajda yanlış yazmışım "buji" değil "buji piposu" olacak.

Belki bir ihtimal konjektör de olabilir.

Bunların dışında aküyü değiştirmeden önce voltajını ölçtür çok düşük ise sorun aküdendir.Normalde 12 V civarı ,çalışırken 13 V civarı olması lazım.Eğer 10 V civarına düştüyse aküde sorun olabilir.

Mamba09
18 Ekim 2016, 11:46
Arkadaşlar dediklerinizi sırayla yapacağım. Bilgi vereceğim. Konjektör olduğunu dusunmuyorum cunku aku surekli sarj oluyor akü bitmiyor.

ogzcngdk
18 Ekim 2016, 12:56
hyosung 250 cc bloğunda alternatör sorunu yok.

eğer motor FI ışığı yakıyorsa bilgisayara bağlanması gerekli, eğer yakmıyorsa ateşleme sistemi gözden geçmeli, bu sorunlar her yerden olabilir. buji piposu, bobin, rolanti valfi, beyinden vs.

Mamba09
18 Ekim 2016, 17:44
hyosung 250 cc bloğunda alternatör sorunu yok.
eğer motor FI ışığı yakıyorsa bilgisayara bağlanması gerekli, eğer yakmıyorsa ateşleme sistemi gözden geçmeli, bu sorunlar her yerden olabilir. buji piposu, bobin, rolanti valfi, beyinden vs.

fi ışığı yakmıyor hocam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

arkadaşlar bugün bi enjektör temizleyici kullandım würthün. eğer olmazsa diğer maddelere geçicem.

Mamba09
28 Ekim 2016, 13:55
Arkadaşlar merhaba. Herkes bildiklerini söyleyerek tavsiye verdi, herkese teşekkürler. Ben yabancı forumları da okudum ve sorunu tespit edip çözdüm.
Yaşadığım sıkıntılar:
-motorun BAZEN tek marşta alması. marşa basarken gaz vermemin gerekmesi.
-motorun alt devirlerde teklemesi
-motorun alt devirlerde çok sıcak olduğunda stop etmesi
-motorun bazen teke düşmesi

uyguladıklarım:
-ilk olarak bujileri orjinal cr8e ile değiştirdim. lâkin birşey fark etmedi.
-enjektör temizleyici kullandım 2 depo bitirene kadar. yine bir şey değişmedi.
-en son motoru cihaza bağlayıp, teklediği zamanki yanan FI'yı anlamak istedim. ama bu modellerin cihaza bağlanması yokmuş, direk hata koduna göstergeden ulaşılabiliyormuş. hata kodunu göstergeden bakmayı öğrenip, koda baktım. arka silindirin oksijen sensörü arızalı diyordu.
dün oksijen sensörü sipariş ettim. bugün taktım.
direk düzeldi motor. teklemesi vs. herşeyi kesildi. internette oksijen sensörü uzun süreli arızalı kullanılırsa katalitik konvertöre zarar verebilir diyordu. biraz hassas olduğum için haftaya egzozu söküp katalitikin durumuna bakıcam.

ayrıca hyosungda hata kodu nasıl okunur bununla ilgili de buraya video koyacağım. teşekkürler herkese.

Mertcan39
28 Ekim 2016, 14:23
Geçmiş olsun :)

freewill
28 Ekim 2016, 14:54
Arkadaşlar merhaba. Herkes bildiklerini söyleyerek tavsiye verdi, herkese teşekkürler. Ben yabancı forumları da okudum ve sorunu tespit edip çözdüm.
Yaşadığım sıkıntılar:
-motorun BAZEN tek marşta alması. marşa basarken gaz vermemin gerekmesi.
-motorun alt devirlerde teklemesi
-motorun alt devirlerde çok sıcak olduğunda stop etmesi
-motorun bazen teke düşmesi

uyguladıklarım:
-ilk olarak bujileri orjinal cr8e ile değiştirdim. lâkin birşey fark etmedi.
-enjektör temizleyici kullandım 2 depo bitirene kadar. yine bir şey değişmedi.
-en son motoru cihaza bağlayıp, teklediği zamanki yanan FI'yı anlamak istedim. ama bu modellerin cihaza bağlanması yokmuş, direk hata koduna göstergeden ulaşılabiliyormuş. hata kodunu göstergeden bakmayı öğrenip, koda baktım. arka silindirin oksijen sensörü arızalı diyordu.
dün oksijen sensörü sipariş ettim. bugün taktım.
direk düzeldi motor. teklemesi vs. herşeyi kesildi. internette oksijen sensörü uzun süreli arızalı kullanılırsa katalitik konvertöre zarar verebilir diyordu. biraz hassas olduğum için haftaya egzozu söküp katalitikin durumuna bakıcam.

ayrıca hyosungda hata kodu nasıl okunur bununla ilgili de buraya video koyacağım. teşekkürler herkese.

tam yazacaktım bulmuşsun sorunu :) Arkadaşım da da aynı problem vardı yurtdışı siteleri dahil baya bir araştırma sonucu aslında sorunun sensörden kaynaklandığını öğrenmiş olduk. Sensörü değiştirdikten sonra hem yakıt tüketimi ciddi manada düştü hem de aksırma öksürme gibi şikayetleri kesildi. Sevindim sorunun çözüldüğüne. Yalnız ne zaman motosiklet alsan mutlaka bi sorun yaşıyorsun yahu :mrgreen:

Mamba09
28 Ekim 2016, 16:50
tam yazacaktım bulmuşsun sorunu :) Arkadaşım da da aynı problem vardı yurtdışı siteleri dahil baya bir araştırma sonucu aslında sorunun sensörden kaynaklandığını öğrenmiş olduk. Sensörü değiştirdikten sonra hem yakıt tüketimi ciddi manada düştü hem de aksırma öksürme gibi şikayetleri kesildi. Sevindim sorunun çözüldüğüne. Yalnız ne zaman motosiklet alsan mutlaka bi sorun yaşıyorsun yahu :mrgreen:

yok be. pcxde falan hiç sıkıntım yoktu. bu motordakide ufak sıkıntı. yapılmasa bile olurdu da, ben kafaya taktım :)

bu arada arıza öğrenmekle ilgili video çektim buyrunuz. : http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/171785-hyosung-fi-isigi-ariza-kodu-ogrenme.html