PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ÖN FREN ÇOK KULLANIYORUM



Emremash
29 Eylül 2016, 20:52
Arkadaşlar istemsiz olarak on fren kullanıyorum arka fren beni korkutuyor çünkü abs yok gecen sıktım motorun kıcı atti yana dusuyordum az kalsin o yuzden combine brake yapiyorum sizce boyle devam mi yoksa arka fren mi calisayim

Romedon
29 Eylül 2016, 20:55
yoo bende genelde ön kullanıyorum abs olduğundan.bazen ani frenlerde basıyorum öne bakıyorum abs deveye giriyor. abssiz arka frene basıyorum.Mis gibi duruyor.Bi soru olacağını snamıyorum

tr100a
29 Eylül 2016, 21:23
Her zaman arka ön beraber sıkıyorum bir nevi kombine oluyor daha sağlam. Duruyorum

Tvs01
29 Eylül 2016, 21:31
Bi sorum olacak abiler bende genelde ön kullanıyorum arkaya basınca hemen kayıyor öneri üzerine demiyimde fakirlikten arka lastiği irc anlas marka aldım almaz olaydım sabun gibi kayıyor sorum şu ki ön frene fazla yüklenince gidonu sabit düz bi şekilde tutuyorum kayma yapmıyor ön teker daha fazla basarsam ön teker kayarmı yoksa arka teker havayamı kalkar

Emremash
29 Eylül 2016, 21:48
Bi sorum olacak abiler bende genelde ön kullanıyorum arkaya basınca hemen kayıyor öneri üzerine demiyimde fakirlikten arka lastiği irc anlas marka aldım almaz olaydım sabun gibi kayıyor sorum şu ki ön frene fazla yüklenince gidonu sabit düz bi şekilde tutuyorum kayma yapmıyor ön teker daha fazla basarsam ön teker kayarmı yoksa arka teker havayamı kalkar

On teker kayarsa dusme ihtimalin cok yuksek. Teker kalkarsa yine çok yuksek

agris
29 Eylül 2016, 21:55
Meşhur tabir : limon sıkar gibi...
Dostum bol bol fren antremanı yap. Motorunu, lastiğini, yolları tanı. Hangi zeminde ne kadar sıkınca kayar, ne kadar sıkınca kaymaz öğrenmek gerek. Arka frenle motoru durdurmak zaten çok zordur. Durma işinin çoğunluğunu ön fren yapar. Duruma göre kullanılır fren. En iyi durma yöntemi kombine fren yapmak. Ama her yerde aynı kural geçerli değildir. Virajda kombine falan olmaz. Ön fren virajda kazaya sebep olur.
Özetle iyice teorik ve pratik çalışma gerek.

Ranay
29 Eylül 2016, 22:10
fren kullanmamayı tavsiye ederim böylelikle fren balatalarından tasarruf etmiş oluyoruz.


https://www.youtube.com/watch?v=2I5RWUcUpBo
link : https://www.youtube.com/watch?v=2I5RWUcUpBo

şaka bir yana ön freni kullanmanız normaldir zaten

Emremash
29 Eylül 2016, 23:39
Meşhur tabir : limon sıkar gibi...
Dostum bol bol fren antremanı yap. Motorunu, lastiğini, yolları tanı. Hangi zeminde ne kadar sıkınca kayar, ne kadar sıkınca kaymaz öğrenmek gerek. Arka frenle motoru durdurmak zaten çok zordur. Durma işinin çoğunluğunu ön fren yapar. Duruma göre kullanılır fren. En iyi durma yöntemi kombine fren yapmak. Ama her yerde aynı kural geçerli değildir. Virajda kombine falan olmaz. Ön fren virajda kazaya sebep olur.
Özetle iyice teorik ve pratik çalışma gerek.
Aboo bende neden bu kadar kötü viraj alıyorum diyorum ben paso ön fren yapıyodum virajda

yusuf-emre
29 Eylül 2016, 23:58
Kullandığım bütün motosikletlerde on freni kolu dahil bütün olarak söküp korkudan kullanmıyorum.En son trafikte giderken, bir servis otobüsünün sol şeritten, anice bir manevra ile sağdaki ara sokağa sinyal vermeden girmesi sonucu, tabi bende çarpmamak için panikle on frene bi asildim, gözümü bi açtım yerdeyim.
Sana tavsiyem bol bol pratik yapman ben öyle yapicam bundan sonra,aksi takdirde allah korusun kötü sonuçlar ile karşılaşabilirsin

Draconian
30 Eylül 2016, 00:17
Ani olmadıkça ön freni çok kullanmıyorum ben. Durmak için gerekli mesafe varsa arkayla yavaşlayıp önle durabilirsin.

*Heka
30 Eylül 2016, 01:06
Şehir içinde arka freni kullanmıyorum.

hasmet
30 Eylül 2016, 01:19
Benim arka fren tutmuyor bile. Yokusta kirmizi isikta dururken ise yariyor bi tek.

Bir de on freni sikarken stabilite saglasin niyetine basiyorum oylesine :)

ABS lazim sey. Motosikleti durdurma gucu olan tek seyi, on freni, motosikletten dusmeden kullanmanizi sagliyor cunku.

GezeGeze
02 Ekim 2016, 03:49
Arka freniniz yumuşak basmaya imkan vermeli; limon ezer gibi diyeyim, daha iyi anlatmış olurum...

Ön freni sıkmadan önce motosikleti dik konuma getirmemiş iseniz, düşme ihtimaliniz yüksek olabilir...

Güvenli bir mesafeden yavaşlarken, kırmızı yandığını gördüğünüz ışıklara diyelim, yumuşakça arka frenle yavaşlıyorum... Bazen ön frene gerek bile kalmıyor...

Ön freni daha çok, çok hızlı bir şekilde yavaşlamam gerekiyorsa kullanıyorum, arkayla beraber, ve önce motorun tam dik olduğundan emin olarak ...

Oysa, arka freni, hafif dönerken bile kullanabiliyorsunuz; hatta kullanmanız gerekebiliyor...

Arka freni, teker kayıyor diye, tümden boş vermeniz yanlış olur.

Hızlıca durmak için elbette motosikleti ön frenle durdurmak gerekiyor...

Ama , düşük hızda manevra yaparken, gaz-debriyaj-arka fren kombinasyonuna da hakim olmanız gerekir...

Düşük hızda, keskin virajları nasıl aldıklarını sanıyorsunuz... dar bir kavşağı dönerken mesela ...

Arka fren çalışınız...

weirdo1
02 Ekim 2016, 08:30
Bu kadar adrenalin seviyorsaniz bungee Jumping yapın en azından güvenli.
Ama gelip burda cahil cahil konuşmayın yok arka kullanıyorum yok ön kullanıyorum sadece. Bunlar hayal ürünü, totem, inege tapmak gibi bir şey. Bilmeyen adamı yanlış yonlendiriyorsunuz.

Motosikletde her iki fren de birlikte kullanılır.

umutss
02 Ekim 2016, 08:52
Arkadaşlar bende de tam tersi bir durum olarak ön freni çok az kullanıyorum. Çünkü benim makine PCX 150 ve kombine fren var. Yani arkayı sıkınca %20 veya %30 arası önde sıkılıyor. Bu nedenle şehir içinde arka frenle çok rahat duruyorum. Yüksek hızlı yollarda da takip mesafemi çok tuttuğum için durabiliyorum.

Ama şunu farkettim, ani bir durumda ön frene alışkın olmadığım için çok geç basıyorum. Dün üsküdar sahile inerken arabanın biri sol tataftan U dönüşü için yola atladı. Sol taraftan olunca biraz hazırlıksız yakalanıp arka tekere asıldım ve motor kaydı.Yolda yokuş aşağıydı ve neredeyse arabaya dalacaktım. Ön frene geç bastığımı farkettim. Adam son anda farketti de çarpışma ve düşme olmadan önünden geçtim. Ama kendi kendime ön fren ve arka frenin birlikte kullanımına alışmam lazım dedim.

Şimdi trafik ışığında bile duracak olsam arka frenden bir iki mili saniye sonra önede basıyorum. Ama aslında arka frenlede durabilecek hızlarda oluyorum.

Bu tip kombine frenler için bana ne gibi öneriniz olabilir. Ben yine de her hızda ön freni de devreye koymalı mıyım alışkanlık açısından (virajlar dışında tabiki)

Bthndmrl
02 Ekim 2016, 09:31
Arkadaşlar bende de tam tersi bir durum olarak ön freni çok az kullanıyorum. Çünkü benim makine PCX 150 ve kombine fren var. Yani arkayı sıkınca %20 veya %30 arası önde sıkılıyor. Bu nedenle şehir içinde arka frenle çok rahat duruyorum. Yüksek hızlı yollarda da takip mesafemi çok tuttuğum için durabiliyorum.

Ama şunu farkettim, ani bir durumda ön frene alışkın olmadığım için çok geç basıyorum. Dün üsküdar sahile inerken arabanın biri sol tataftan U dönüşü için yola atladı. Sol taraftan olunca biraz hazırlıksız yakalanıp arka tekere asıldım ve motor kaydı.Yolda yokuş aşağıydı ve neredeyse arabaya dalacaktım. Ön frene geç bastığımı farkettim. Adam son anda farketti de çarpışma ve düşme olmadan önünden geçtim. Ama kendi kendime ön fren ve arka frenin birlikte kullanımına alışmam lazım dedim.

Şimdi trafik ışığında bile duracak olsam arka frenden bir iki mili saniye sonra önede basıyorum. Ama aslında arka frenlede durabilecek hızlarda oluyorum.

Bu tip kombine frenler için bana ne gibi öneriniz olabilir. Ben yine de her hızda ön freni de devreye koymalı mıyım alışkanlık açısından (virajlar dışında tabiki)
Kesinlikle beraber kullanılmalı dediğiniz durumda.
Önce arkayı sonra önü sıkın çok daha avantajını görürsünüz Combine frenin.

istanbu_gezg
02 Ekim 2016, 11:18
Kullandığım bütün motosikletlerde on freni kolu dahil bütün olarak söküp korkudan kullanmıyorum.En son trafikte giderken, bir servis otobüsünün sol şeritten, anice bir manevra ile sağdaki ara sokağa sinyal vermeden girmesi sonucu, tabi bende çarpmamak için panikle on frene bi asildim, gözümü bi açtım yerdeyim.
Sana tavsiyem bol bol pratik yapman ben öyle yapicam bundan sonra,aksi takdirde allah korusun kötü sonuçlar ile karşılaşabilirsin

ciddimisin ?

Crixa
02 Ekim 2016, 11:21
Arka fireni motorcunuz da ayarlatın kaydırmaz benim ön arka disk arka basınca kayıyordu arka ayarlattım basınca kaymıyor