PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Isınınca Zor Çalışıyor (YARDIM!)



Furkan Tarık
21 Eylül 2016, 19:37
Motorum mh Drift 2015 model şubat 2016 çıkışlı. Sıfır aldım 6.000 kilometreye geldi. Her 1.000km yağ değişimleri ve preiyoduk bakımları yapıldı.

Problem şu. Bundan 1 ay önce kırmızıda beklerken stop etti. Marş bastı ama çalışmadı, vurdurduk olmadı, kick start nafile. benzini kontrol ettik tamam ama ateşleme zayıftı. Statör yanmış dediler garantiden değişti. 1 hafta önce sabah motoru çıkarttım soğuk iken çalışmadı vurdurdum çalıştı. Isındıktan sonra da marşla zor çalışıyordu. Ama hala ışıkta beklerken rölanti 1.200 de olmasına rağmen istop ediyordu. Bi kaç gün önce istop ettikten sonra marş ile çalışmamaya başladı (sıcak iken, soğuk iken tek marş) neyse 6.000 bakımına girdi. servisten çıkmamla istop edip çalışmaması bir oldu vurdurma falan nafile. Baktık ateşleme yine zayıf buji değişti zor çalıştı, pipoyu da değiştridik no problem. 1 gün sonra yine aynı soğukken sıkıntı yok sıcakken istop ediyo kick start ile çalıştırıyorum ve durduk yerde istop ediyor.Gittim servise bakmamız lazım dedi.
Napcam bilemiyorum her bakımına 60 lira para veriyoruz ona buna para ödüyoruz motor çalışmıyor bu nedir. Motosikletten kaynaklı olduğunu sanmıyorum. Napıyım ustalar sizce?

Şimdi sübap ayarı deseniz bu periyodik bakıma dahil değilmi?
aküden olsa soğukken tek marş alır mı?
benzin deseniz gırtlağına kadar dolu
cigle kapalı
napmalıyım sizce?

mtgemlik
21 Eylül 2016, 20:08
Aklıma ilk gelen subap ayarı. Subaplar sıkı olabilir. İlk motorumda bende karşılaşmıştım aynı sorunla. Sorun subapların sıkı olması.

Romedon
21 Eylül 2016, 20:19
Çin motor sıkıntı

Furkan Tarık
21 Eylül 2016, 20:25
Çin motor sıkıntı

Vallaha mı?

O kadar parayı bulduk da japon almadık sanki.
Te allam ya

darkmotor
21 Eylül 2016, 20:30
Soğukken çalışıyor, sıcakken çalışmıyor: Elektriksel sıkıntı olsa soğukkende çalışmaz.
Sıcakken çalışmıyor: Metaller ısınınca genleşir,genleşmede en çok dikkat edilmesi gereken yer subaplardır.
Subap ayarına tekrar gelirsek, eğer periyodik bakıma dahil ise ve subap ayarı tekrar yapılmış ise ; ayarını tutturamamış olabilirler.Veyahut hiç subap ayarı yapılmamış ise, subap ayarı zaman içinde kendiliğinden bozulmuş da olabilir.
İyi bilen bir tamirciye ,15 tl' ye subap ayarı yaptırsanız daha iyi olur bence.

Mamba09
21 Eylül 2016, 20:44
Ben karbüratör diyecek gibi oldum ama hiç alakası yok. Bende sübap ayarı diyorum bu kadar zorlamaya falan illaki çalışırdı. Ama aklimdaki soru 6000 deki mh driftsubap ayarini bozmaz. Hic ellendi mi subap ayari?

Arda_Karaca
21 Eylül 2016, 21:06
Subap ayarında sorun yoksa ateşleme bobininde de sorun olabilir. Isındıkça direnci yükseldiğinden gerekli ateşleme voltajını sağlayamayabilir.

Romedon
21 Eylül 2016, 21:26
Vallaha mı?

O kadar parayı bulduk da japon almadık sanki.
Te allam ya

cbf 3.500 a aldı arkadaş 11.000 kö de 2011 model demekki bulunuyormuş

Zuzuuw
21 Eylül 2016, 21:28
S U B A P A Y A R I

bacac'a binip çon molo sokonto diyenleri dinlemeyeceksin :)

Furkan Tarık
22 Eylül 2016, 23:21
cbf 3.500 a aldı arkadaş 11.000 kö de 2011 model demekki bulunuyormuş

Şu cbf150 ler. 2011 model motor tamam 11km de. Japonyada mı üretiliyormuş acaba? yedek parça fiyatları da cabası.
Benim driftim 8 aylık 6bin kilometrede. bu motor sahipleri hiç mi kullanmıyor acaba?


kiii komple motoru yesen nolacak rektefe dediğin kaç kuruş?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------

İki farklı ustaya baktırdım. Sübap ayarı lazım değil elektriksel bi arıza var diyor. Ateşleme zayıf oluyor. Bide yeni fark ettim sabit gaz gidince devir dalgalanıyormuş. Bırakcam servise bakalım nolacak

Furkan Tarık
05 Ekim 2016, 13:15
Açık elektrik sistemine çevirip ngk buji taktık. Sonuç: Canevaaar :queen: