PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM RC 390 hakkında



Romedon
20 Eylül 2016, 14:54
Merhaba arkadaşlar bir üst motora geçmek istiyorum.Fakat bir 600lük kadar güçlü motor istemiyorum.160 170 lere rahat çıksın o hızda rahat gitsin başka birşey istemiyorum. aklımda 2 motor var.İlki cbr 250rr ikincisi ise rc 390. 390 cc lik 44 beygir makine bu isteğimi karışlar mı? Ömürlük motor istiyorum.Uzun yıllar son otorum olarak kalacak.Sizce hangini tercih etmeliyim?

127
20 Eylül 2016, 15:01
Fuar ı bekle bir sürü yeni model gelecek. 20K ya çıkabiliyorsan hiç RC390 a bulaşma.

Romedon
20 Eylül 2016, 15:02
Fuar ı bekle bir sürü yeni model gelecek. 20K ya çıkabiliyorsan hiç RC390 a bulaşma.

neye bulaşayım?

dovahhkin
20 Eylül 2016, 15:04
rc serisini birebir kullanan tanıdığım var.

Özet yorumu; Aşırı yatık oturuş pozisyonu,Yüksek devirde Gelen titreşim,Cok sert ve kayan bir sele.

Şahsi görüşürüm; Rc serisi Tam anlamıyla keyif motoru. Arada sırada uzun olmayacak kullanımlarda çok ama çok keyifli ve kaliteli olduğundan eminim.

Ama uzun süre tek motor Pulsar gibi kullanıcam dersen gelmez dostum.

Ha yok kullanıcam dersen Gözlemlediğime göre uzun yol sonrası tipin buna dönüşebilir ;

http://3.bp.blogspot.com/_13VoR7VVFHk/TEWZJeW-OII/AAAAAAAAAOY/93CDv2c1-bE/s1600/Safak-sezer-6.png

''ulan hata ettik'' :P

Ha şu tipi görünce Ulan ananı avradını alacam diyor insan o ayrı

http://im.rediff.com/getahead/2015/feb/04ktm-rc-200-6.jpg

Konuşmak istersen rc sahibiyle özel mesaj atarsın.

iyi forumlar :cat:

AEA
20 Eylül 2016, 15:06
İyi günler ben de sizinkine benzer bir ikilemde kaldım. Eğer aceleniz yoksa fuarı beklemelisiniz. Yeni modelleri görelim, rekabet artacağı için markaların kampanyaları da olabilir.

Romedon
20 Eylül 2016, 15:07
rc serisini birebir kullanan tanıdığım var.

Özet yorumu; Aşırı yatık oturuş pozisyonu,Yüksek devirde Gelen titreşim,Cok sert ve kayan bir sele.

Şahsi görüşürüm; Rc serisi Tam anlamıyla keyif motoru. Arada sırada uzun olmayacak kullanımlarda çok ama çok keyifli ve kaliteli olduğundan eminim.

Ama uzun süre tek motor Pulsar gibi kullanıcam dersen gelmez dostum.

Ha yok kullanıcam dersen Gözlemlediğime göre uzun yol sonrası tipin buna dönüşebilir ;

http://3.bp.blogspot.com/_13VoR7VVFHk/TEWZJeW-OII/AAAAAAAAAOY/93CDv2c1-bE/s1600/Safak-sezer-6.png

''ulan hata ettik'' :P

Ha şu tipi görünce Ulan ananı avradını alacam diyor insan o ayrı

http://im.rediff.com/getahead/2015/feb/04ktm-rc-200-6.jpg

Konuşmak istersen rc sahibiyle özel mesaj atarsın.

iyi forumlar :cat:

ben dik değilde daha çok yatık motor istiorum yani şu benim rs gibi olmasın turuş racing havasını hissedeyim.sele sertliği sıkıntı olabilir bitek malum rsinki de çok sert

SolidSnake
20 Eylül 2016, 15:13
Fuar ne zaman?

tmsn
20 Eylül 2016, 15:15
ben de aynı düşüncelerle rc390 da karar kılmıştım , arkadaşlar çok övmüştü... henüz almadım ben de önümüzdeki yazı bekliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------


Fuar ı bekle bir sürü yeni model gelecek. 20K ya çıkabiliyorsan hiç RC390 a bulaşma.

20bine bildiğiniz daha iyi bir motor var mı

127
20 Eylül 2016, 15:17
ben dik değilde daha çok yatık motor istiorum yani şu benim rs gibi olmasın turuş racing havasını hissedeyim.sele sertliği sıkıntı olabilir bitek malum rsinki de çok sert

Duke lere göre konuşursam bunlar küçük motor. Boy 1.50-1.60 değilse RC nin de sana yatış pozisyonu kadar yer sunacağını sanmıyorum. Araştırman gerekli bunu. Çünkü bildiğim kadarıyla aynı şaşi üzerinden işlev görüyorlar ve bu da motorda sele pozisyonuyla gidon arasında yatabileceğin mesafenin azlığı demek oluyor. Şöyle söylim CBR125R da bile depo üstüne tam yatarsın boy ortalama ise ama bunda o kadar yer yok.

Ha ama benim ki teorik bilgi belki RC leri daha büyük yapıyorlardır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------


ben de aynı düşüncelerle rc390 da karar kılmıştım , arkadaşlar çok övmüştü... henüz almadım ben de önümüzdeki yazı bekliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------



20bine bildiğiniz daha iyi bir motor var mı


kawasaki 4 silindir honda 2 silindir 250cc lik motorlar getiriyorlar. Bir sürü yeni model gelecek hatta R25 in bile yenileneceği söylentiler arasında. Fuar ı beklemek daha mantıklı.

Romedon
20 Eylül 2016, 15:19
Duke lere göre konuşursam bunlar küçük motor. Boy 1.50-1.60 değilse RC nin de sana yatış pozisyonu kadar yer sunacağını sanmıyorum. Araştırman gerekli bunu. Çünkü bildiğim kadarıyla aynı şaşi üzerinden işlev görüyorlar ve bu da motorda sele pozisyonuyla gidon arasında yatabileceğin mesafenin azlığı demek oluyor. Şöyle söylim CBR125R da bile depo üstüne tam yatarsın boy ortalama ise ama bunda o kadar yer yok.

Ha ama benim ki teorik bilgi belki RC leri daha büyük yapıyorlardır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------




kawasaki 4 silindir honda 2 silindir 250cc lik motorlar getiriyorlar. Bir sürü yeni model gelecek hatta R25 in bile yenileneceği söylentiler arasında. Fuar ı beklemek daha mantıklı.

ama 250 cc işte ondan arasında kaldım. 44 beygi olabilseler yada en azından 17 lerde rahat gtiseler cc umrumda olmayacak

tmsn
20 Eylül 2016, 15:20
Duke lere göre konuşursam bunlar küçük motor. Boy 1.50-1.60 değilse RC nin de sana yatış pozisyonu kadar yer sunacağını sanmıyorum. Araştırman gerekli bunu. Çünkü bildiğim kadarıyla aynı şaşi üzerinden işlev görüyorlar ve bu da motorda sele pozisyonuyla gidon arasında yatabileceğin mesafenin azlığı demek oluyor. Şöyle söylim CBR125R da bile depo üstüne tam yatarsın boy ortalama ise ama bunda o kadar yer yok.

Ha ama benim ki teorik bilgi belki RC leri daha büyük yapıyorlardır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------




kawasaki 4 silindir honda 2 silindir 250cc lik motorlar getiriyorlar. Bir sürü yeni model gelecek hatta R25 in bile yenileneceği söylentiler arasında. Fuar ı beklemek daha mantıklı.

ben gittim bindim, oturuş boyu gayet rahat, cbr 125r ye göre biraz daha yatık ama nolursa olsun ufak degil. selesi biraz yüksek ama ayağım yine de değiyodu yere. ince uzun bir motormus gibi hissediyo insan binince.
boyum : 1.80

Romedon
20 Eylül 2016, 15:24
ben gittim bindim, oturuş boyu gayet rahat, cbr 125r ye göre biraz daha yatık ama nolursa olsun ufak degil. selesi biraz yüksek ama ayağım yine de değiyodu yere. ince uzun bir motormus gibi hissediyo insan binince.
boyum : 1.80

benim motor 810mm yükseklikte ayaklarım 3/1 deyiyor bu 820 mm çok fark eder mi?

tmsn
20 Eylül 2016, 15:27
benim motor 810mm yükseklikte ayaklarım 3/1 deyiyor bu 820 mm çok fark eder mi?

1 cm fark ediyo işte, heralde biraz kalın tabanlı bi ayakkabı giyince çözülür

ssCi
20 Eylül 2016, 16:05
Arkadaşlarından duyanlara ve kullanmayanlara itibar etme öncelikle. 30 bin km cruiser kullanımımdan sonra rc 390'a geçtim.

Tork ve ivmelenme konusunda R25, 250r falan yaklaşamaz hepsini haşat ediyorsun. Son sürat olarak R25 yiyebilir oda iki silindir diye ki yakalaması çok zor hani düm düz boş yol olacak sen son hızlara gelicende oda götüm götüm arkadan gelicek kısaca hikaye.

Tork ve ivmelenme olarak mükemmel bir cihaz, bir sürü özellikleri var. Motorda kronik sorun olarak 2014 üretimlerde yada 2015 lerde fanda arıza vardı o garantiden değişiyormuş onun haricinde sorun yok diye biliyorum ben 4 bin kmdir sürüyorum hiç bir sorun yaşamadım.

13 bin kmlik makinanın lastikleri bitik durumda ve ısıtınca buna rağmen fena virajlara giriyor.

Frenler çok iyi, gidiş mükemmel. Titreşime gelirsek kime göre? 4 silindirden inip buna binersen var ama titreşimli can malları motorlara göre kat kat çok az. Örn tvs apachee 150-180 köpek gibi titriyor, ondan buna binince hayat bulursun :)

Titreşim ayak peglerinde var ben airmax tarzı ayakkabı kullanıyorum yüksek tabanlı çok rahat diye ve titreşimi inan inanılmaz kesiyor.

Geçen nike'ın ip ince tabanlı ayakkabısını giydim titreşimden rahatsızlık duydum.

Oturuş pozisyonndan kaynaklı selenin sertliğini hissetmiyorsun, bende stomgrip var kaymayı engelleyen 200-300tl civarına taktırmış aldığım kişi onların sayesinde kayma yaşamıyorum.

Konfor çok yok ama uzun yolda yormuyor, ş.içi çok yoruyor ama kiloluyum diye zayıf biri olsam yormaz.

Fakat gazı açınca pati çekerek uzaması, torku ivmelenmesi ve bilimum özelellikleri mükemmel makina öneriyorum al pişman olmazsın.

Seni çok rahat 4 silindire hazırlayacak bir makina. Seside çok kötü bu arada (egzozlu) egzozsus seviyorum.

tmsn
20 Eylül 2016, 16:26
Arkadaşlarından duyanlara ve kullanmayanlara itibar etme öncelikle. 30 bin km cruiser kullanımımdan sonra rc 390'a geçtim.

Tork ve ivmelenme konusunda R25, 250r falan yaklaşamaz hepsini haşat ediyorsun. Son sürat olarak R25 yiyebilir oda iki silindir diye ki yakalaması çok zor hani düm düz boş yol olacak sen son hızlara gelicende oda götüm götüm arkadan gelicek kısaca hikaye.

Tork ve ivmelenme olarak mükemmel bir cihaz, bir sürü özellikleri var. Motorda kronik sorun olarak 2014 üretimlerde yada 2015 lerde fanda arıza vardı o garantiden değişiyormuş onun haricinde sorun yok diye biliyorum ben 4 bin kmdir sürüyorum hiç bir sorun yaşamadım.

13 bin kmlik makinanın lastikleri bitik durumda ve ısıtınca buna rağmen fena virajlara giriyor.

Frenler çok iyi, gidiş mükemmel. Titreşime gelirsek kime göre? 4 silindirden inip buna binersen var ama titreşimli can malları motorlara göre kat kat çok az. Örn tvs apachee 150-180 köpek gibi titriyor, ondan buna binince hayat bulursun :)

Titreşim ayak peglerinde var ben airmax tarzı ayakkabı kullanıyorum yüksek tabanlı çok rahat diye ve titreşimi inan inanılmaz kesiyor.

Geçen nike'ın ip ince tabanlı ayakkabısını giydim titreşimden rahatsızlık duydum.

Oturuş pozisyonndan kaynaklı selenin sertliğini hissetmiyorsun, bende stomgrip var kaymayı engelleyen 200-300tl civarına taktırmış aldığım kişi onların sayesinde kayma yaşamıyorum.

Konfor çok yok ama uzun yolda yormuyor, ş.içi çok yoruyor ama kiloluyum diye zayıf biri olsam yormaz.

Fakat gazı açınca pati çekerek uzaması, torku ivmelenmesi ve bilimum özelellikleri mükemmel makina öneriyorum al pişman olmazsın.

Seni çok rahat 4 silindire hazırlayacak bir makina. Seside çok kötü bu arada (egzozlu) egzozsus seviyorum.

hocam bu motorun , 120 - 160 arası ivmelenmesi nasıldır. tek derdim sollamalarda vs. çeviklik

kuzan14
20 Eylül 2016, 19:59
Ömürlük olmaz o en geç 1 yıl sonra satcam demeye başlarsın, ben 3 sene binerim diyip 3 ay içinde satmıştım

Hondolog
20 Eylül 2016, 20:10
Rc390'ın adanmış bir sürüş pozisyonu var, yerinde olsam arkadaşımı gaza getirip aldırırım, arada bir kullanırım, kıyamam kendime :)

burak burk
20 Eylül 2016, 20:44
eğer işe git gel yapıcaksan yolunu kısa tutucaksan bence olabilir.uzun yolada çıkılır ama o zaman eksi yönleri ortaya çıkmaya başlar.ben günlük 20km işe git gel yol yapıyorum o yüzden orange day testinde kullandım bana hitap ediyor.ama yol uzadıkça bence çekilmez bi hal alabilir.hacim seni yanıltmasın ufak falan da değil motor.pulsardan sonra resmen öne yatıyorsun ki pulsardada öyle çok dik bir oturuş yok boyum 182.motor çok fena 44 beygir ağzına geliyor desem yeridir.0 alıcaksan 2016 modellerde motor makyajlandı egzoz eklendi fren kaliperleri büyüdü şasi güçlendi artık dahada sert.titreşim pulsardan çok daha fazlaydı.

ssCi
20 Eylül 2016, 20:45
hocam bu motorun , 120 - 160 arası ivmelenmesi nasıldır. tek derdim sollamalarda vs. çeviklik

Motorun vites aralığı uzun, 2 ci vitesde 80-90 larda kesiciye giriyordu 3 cü vitesde 120 küsürleri görüyor 5 ci vitesde zaten 150-160 ları görüyorsun.

Vites aralığı kısa değil çok uzunda değil tam ideal o yüzden sollamalardan vites düşürüp çok çabuk ivmelenip solluyorsun yanlız şunu söyleyim.

120 ile giderken sollama yapabileceğin araç yok çünkü ben istanbul içinde 120 ile zar zor gidiyorum anca otoban falan filana çıkınca 140-160 yapabiliyorsun direk trafik başlıyo sonra yavaşlıyorsun ki 120 ile stabil gidebileceğin bir yol pek yok ki gitsen bile en önde ki kişi sen olursun, 120 stabil gidebileceğin yol varsa 130-160 lara vurursun yine kimse seni sollamaya gelmez :D

Tip, Parça kalitesi, Uzun ömürlü, Bakımları ve parçaları pahalı, Titreşimi rahatsızlık veriyor ama kalın tabanlı spor ayakkabı yada bot ile çok rahat, Torku ivemelenmesi çok güzel, Rüzgarı güzel kesiyor, Kafa sallama sorunu var ki her makinada var bu racinglerde oda 140 üzeri süratlarda var hafif gidon sağ sola sallıyor o yüzden gidon amortisörü takıyorlar öhlinsten falan ama buna gerektirecek bişi yok 200 üzeri gezmediğin için sorun yok.

Kısaca seni 600 lüğe hazırlayacak sağlam güzel kaliteli pişman etmeyen bir makina. R25'in sesine aşığım salyangoz egzoz akrapovic ile geçen sürdüm çok güzel titreşimi benim makinaya göre az oturuşu selesi nispeten daha iyi gidişide güzel ama sanki 250 den 150 ccye bindiğimi hissettim o gücü hissedemedim maalesef.

Şu anda bu fiyat bandında en iyi giden en iyi duran en güvenli en iyi makinalardan biri, CBR 500r var oda balıkçı dede motoruna benziyor ama iyimi? iyi motor tasarımı mükemmel ( 2016 modeli ) daha alt olanlar balıkçı motoru gibi 2016 olanada 26 bin tl verecek paran varsa düşünmeden al.

Ninja 300 ile RC 390 arasında kalmıştım son olarak konum var zaten. Ninja 300'ü o bütçeme uygun bulamadım. Fakat ikisi arasında iyiki rc 390 almışım.

Tek silindirin verdiği tork, tek silindirin verdiği yakıt çok az yakıyor 3.5-4 litre eğer basarsan ki basmadan gezemiyorum.

Ninja 300 2 silindir köpek gibi yakıyor.

brooklynnn
20 Eylül 2016, 21:13
Ninja 300 düşünün

3. Yilima gireceğim makineyle

Romedon
21 Eylül 2016, 07:59
Motorun vites aralığı uzun, 2 ci vitesde 80-90 larda kesiciye giriyordu 3 cü vitesde 120 küsürleri görüyor 5 ci vitesde zaten 150-160 ları görüyorsun.

Vites aralığı kısa değil çok uzunda değil tam ideal o yüzden sollamalardan vites düşürüp çok çabuk ivmelenip solluyorsun yanlız şunu söyleyim.

120 ile giderken sollama yapabileceğin araç yok çünkü ben istanbul içinde 120 ile zar zor gidiyorum anca otoban falan filana çıkınca 140-160 yapabiliyorsun direk trafik başlıyo sonra yavaşlıyorsun ki 120 ile stabil gidebileceğin bir yol pek yok ki gitsen bile en önde ki kişi sen olursun, 120 stabil gidebileceğin yol varsa 130-160 lara vurursun yine kimse seni sollamaya gelmez :D

Tip, Parça kalitesi, Uzun ömürlü, Bakımları ve parçaları pahalı, Titreşimi rahatsızlık veriyor ama kalın tabanlı spor ayakkabı yada bot ile çok rahat, Torku ivemelenmesi çok güzel, Rüzgarı güzel kesiyor, Kafa sallama sorunu var ki her makinada var bu racinglerde oda 140 üzeri süratlarda var hafif gidon sağ sola sallıyor o yüzden gidon amortisörü takıyorlar öhlinsten falan ama buna gerektirecek bişi yok 200 üzeri gezmediğin için sorun yok.

Kısaca seni 600 lüğe hazırlayacak sağlam güzel kaliteli pişman etmeyen bir makina. R25'in sesine aşığım salyangoz egzoz akrapovic ile geçen sürdüm çok güzel titreşimi benim makinaya göre az oturuşu selesi nispeten daha iyi gidişide güzel ama sanki 250 den 150 ccye bindiğimi hissettim o gücü hissedemedim maalesef.

Şu anda bu fiyat bandında en iyi giden en iyi duran en güvenli en iyi makinalardan biri, CBR 500r var oda balıkçı dede motoruna benziyor ama iyimi? iyi motor tasarımı mükemmel ( 2016 modeli ) daha alt olanlar balıkçı motoru gibi 2016 olanada 26 bin tl verecek paran varsa düşünmeden al.

Ninja 300 ile RC 390 arasında kalmıştım son olarak konum var zaten. Ninja 300'ü o bütçeme uygun bulamadım. Fakat ikisi arasında iyiki rc 390 almışım.

Tek silindirin verdiği tork, tek silindirin verdiği yakıt çok az yakıyor 3.5-4 litre eğer basarsan ki basmadan gezemiyorum.

Ninja 300 2 silindir köpek gibi yakıyor.

Az yakması benim için önemli.Titreşim için ise rs 200 den imip buna bineceğim için çok hissetmem.En önemli soru uzun yıllar kullanabilir miyim? Motosikleti çok kullanan insanım şöyle söyleyeyim 3 ayda 7500 km yaptım

tmsn
21 Eylül 2016, 09:15
Motorun vites aralığı uzun, 2 ci vitesde 80-90 larda kesiciye giriyordu 3 cü vitesde 120 küsürleri görüyor 5 ci vitesde zaten 150-160 ları görüyorsun.

Vites aralığı kısa değil çok uzunda değil tam ideal o yüzden sollamalardan vites düşürüp çok çabuk ivmelenip solluyorsun yanlız şunu söyleyim.

120 ile giderken sollama yapabileceğin araç yok çünkü ben istanbul içinde 120 ile zar zor gidiyorum anca otoban falan filana çıkınca 140-160 yapabiliyorsun direk trafik başlıyo sonra yavaşlıyorsun ki 120 ile stabil gidebileceğin bir yol pek yok ki gitsen bile en önde ki kişi sen olursun, 120 stabil gidebileceğin yol varsa 130-160 lara vurursun yine kimse seni sollamaya gelmez :D

Tip, Parça kalitesi, Uzun ömürlü, Bakımları ve parçaları pahalı, Titreşimi rahatsızlık veriyor ama kalın tabanlı spor ayakkabı yada bot ile çok rahat, Torku ivemelenmesi çok güzel, Rüzgarı güzel kesiyor, Kafa sallama sorunu var ki her makinada var bu racinglerde oda 140 üzeri süratlarda var hafif gidon sağ sola sallıyor o yüzden gidon amortisörü takıyorlar öhlinsten falan ama buna gerektirecek bişi yok 200 üzeri gezmediğin için sorun yok.

Kısaca seni 600 lüğe hazırlayacak sağlam güzel kaliteli pişman etmeyen bir makina. R25'in sesine aşığım salyangoz egzoz akrapovic ile geçen sürdüm çok güzel titreşimi benim makinaya göre az oturuşu selesi nispeten daha iyi gidişide güzel ama sanki 250 den 150 ccye bindiğimi hissettim o gücü hissedemedim maalesef.

Şu anda bu fiyat bandında en iyi giden en iyi duran en güvenli en iyi makinalardan biri, CBR 500r var oda balıkçı dede motoruna benziyor ama iyimi? iyi motor tasarımı mükemmel ( 2016 modeli ) daha alt olanlar balıkçı motoru gibi 2016 olanada 26 bin tl verecek paran varsa düşünmeden al.

Ninja 300 ile RC 390 arasında kalmıştım son olarak konum var zaten. Ninja 300'ü o bütçeme uygun bulamadım. Fakat ikisi arasında iyiki rc 390 almışım.

Tek silindirin verdiği tork, tek silindirin verdiği yakıt çok az yakıyor 3.5-4 litre eğer basarsan ki basmadan gezemiyorum.

Ninja 300 2 silindir köpek gibi yakıyor.

aydın izmir otobanında bırakın 150yi 200le bile gidilir, 120km boyunca dümdüz yol.. teşekkürler cbr 500r kalitesine göre gerçekten çok pahalı,aynı fiyata mt07 var mesela.o yüzden hiç düşünmüyorum onu

ssCi
23 Eylül 2016, 19:24
Az yakması benim için önemli.Titreşim için ise rs 200 den imip buna bineceğim için çok hissetmem.En önemli soru uzun yıllar kullanabilir miyim? Motosikleti çok kullanan insanım şöyle söyleyeyim 3 ayda 7500 km yaptım

Motoruna iyi bakarsan üzerinde ki 1 vidanın dahi değişmesini söylüyorlarsa ve onu değiştiriyorsan o motor yaşar uzun ömür gidersin.

Ben maslakta çalışıyorum atatürk oto sanayide Moto X var sahibi Şükrü abi, bir sürü madalyası falan var büyük motorcudur babasınla beraber çalışıyorlar. Şükrü abiyi çok severim. Aldığımda sahibi ilk 2 bakımını kadıköy supermoto'da yaptırmış. Bundan sonra ki bakımlara ben maslakta ki servisde devam edicem çünkü bana çok güven verdiler ve her konuda çok iyi iş yapıyorlar. Servisler ucuz olsa tadından yenmezde geneli biraz pahalı.

Her neyse olaya gelirsek böyle makinalar için 30 bin 40 bin kmler hiç bişi değil. Ben 10'de aldım 14 bin kmlere geldi şu anda motor.

Geçen ayın 5'inde aldım. Yani 1 ay 20 gün civarı olmadan 4 bin km devirdim ve geziye çıkmadan şehir işi arkadaşlarla turlamaca vs.

Ben her zaman yıkatırım her 300km'de 1 zinciri yağlarım her 600-700 ;( eğer havalar yerler pisse) 500 kmde bir temizlerim zinciri gaz yağı ile.

Zincir ve dişlimi 15500 kmde değiştiricem usta dediki değiştir. Arkadaşlar diyor ki boşuna masraf takıl böyle. 600tl civarı Did zincir ve dişli seti.

Değiştirmesem zaten çok iyi bakıyorum aldığım kişide bakıyor böyle gider ama neden motorun canını alıyım? o zincir değişince motorun canlanacağını biliyorum ve kötü zincirle kullanmak hem benim salığıma hemde motor için hiç iyi değil. Zaten tek silindir olduğu için gazı kapatıp açınca hat hat tekere kalkıyor gibi atlıyor,eski bitik zincir dişli ile kullanırsam o kopup ayağıma vursa kırar, dolansa takla atarım vs.

İşte benim gibi paraya kıyıp her otu boku yaptırırsan hiç üzmez. Ben mondialden çok çekmişim her gün sanayi koşelerindeyim hep birş eyini soruyorum.

Şimdi rc 390 ile kar kış yağmur sel su dinlemeden sürüyorum. Rolantide değişiklikmi dersin, işte tek marşta almaması, yolda stop etmesi, tekleme yapması kısaca bu tarz sorunlar yaşadığım mondial motorumun zerre yaşadığı sorunu yaşamıyor. Makina öyle bişi ki oturuyorsun.

Sürüyosun sadece benzin koyuyosun sonra sürüyorsun sadece zevk alıyorsun ve sürüyorsun bakımı gelince biraz tuzlu oluyor bana 15500 km zincir dişli değişimi + bakım 1000-1100tl ama değer 7500km'de bir yani :D her bakım 400-500 mondialade 150 200 veriyodum olsun o kadar.

Kısaca ben şu anda konuşmak için erken ama baya bir sağlam hissi veriyor. Ben çok çin malı sürdüm hangi makinanın ne yapıcağını motorun üzerine oturunca insan hisseder. Tek hissettiğim zincirimin güvensizliği oda yakında değişiyo

Salvation
23 Eylül 2016, 22:14
Hondanın 500cc modellerine bak derim.0 olmaz ama 2. el çok temiz bulabilirsin.Belki önümüzdeki sene CB500X gelir.Araştırın bir isterseniz...

jimi_hendrix
23 Eylül 2016, 22:21
abi son hızı 175-180 arası olan bi makinayla 160-170 gidilmez... Bana kalırsa yamaha xj6 gibi kawasaki er6f gibi bir makinaya bakın.

Romedon
23 Eylül 2016, 22:24
Teşekkürler bakım masrafı fazla olması biraz üzecek gibi zaten çok fazla kullandığım için sürekli bakımları gelşyor bile benim bajajın.Honda cbr 250rr var bide aklımda onun çıkışını bekleyeceğim sanırım.

HamzaBey95
23 Eylül 2016, 22:57
160-170 lere rahat çıksın ve o hızda rahat gitsin demişsiniz. Fakat baktığınız makineler tek silindirli... RC390 ile İstanbul - Çanakkale arası yol yapan bir arkadaşım var. Gitti gitmesine ama tek söylediği o motorla uzun yol yapılmadığı oldu. Bahsettiğiniz hızlar düşük hacimli ve özellikle tek silindirli motorlar için sınır demektir. Ve motoru sınırlarında kullanmak zevkli ve keyif verici olsa bile uzun yolda ciddi manada yorar! Örneğin nc700 ve cbr250 ile aynı yola aynı anda çıkıp devamlı olarak 150-170 bandında kullanırsanız, cbr250 sizi çok daha fazla yoracaktır. Ve bu motorun tarzı veya oturuş pozisyonundan çok o motoru limitlerde kalmaya zorlamaktan gelen bir yorgunluk olur...
Uzun yol için en azından çift silindirli ve daha büyük hacimli bir motor çok daha konforlu olur kanısındayım...

*Heka
23 Eylül 2016, 23:54
Konuyu baştan sona okumadım, kullanıcısı olarak bir kaç şey yazıp kaçacağım.

- Titreşim rahatsız etmiyor.
- Sabit 160-170 km/h ile kullanabilirsiniz.
- 0-100 km/h süresi kendi sınıfında lider, üst segmentleri zorlayacak ve şaşırtacak düzeyde. :queen:
- Bakım maliyeti ve yedek parça fiyatı uygun.
- Uzun yolda (Doğru oturuş pozisyonu ile) sorunsuz. Durmaksızın 200 KM yol yaptığım oldu.
- Manevra kabiliyeti çok yüksek, YBR vb motosikletler gibi dans edebiliyor.
- Tasarımı mükemmel, aşırı ilgiden sıkılacaksınız.
- Yakıtı ekonomik, istediğiniz kadar zorlayın uzun yolda 100km/6lt'den fazla yakamazsınız. (Uzun yol 80-120 km/h arası tüketimi 2,5-3,5 lt arası)
- Parça kalitesi muazzam.
- ABS ve Kaydırmalı Debriyaj +
- Lastik Metzeller

R25/R3 vb motosikletler ile kıyaslamayı bırakın, her gün R25 kullanma fırsatım var ve ekmek almaya R25 ile gidiyorum.
Neden mi?
Ruh yok, titreşim hiç yok, motosiklet kullandığınızı hissetmiyorsunuz, YBR'den farkı yok, tork yok, vites aralığı uzun, oturuş pozisyonu supersport ile uzaktan yakından alakalı değil.