PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kardeşime Tavsiyeler ...



tmsn
19 Eylül 2016, 11:21
Önsöz
merhaba arkadaşlar, bu yazıyı da uzun süredir yazmayı planlıyordum. motosiklete yeni başlayanlar için nacizane tavsiyelerimdir. hem diğer arkadaşlar faydalansın, hem de benim için bir arşiv olarak burada saklansın istedim.

Trafikle İlgili
Asla Karşı Tarafa Güvenme : Karşındaki aracın ne yapacağı belli olmaz, en iyisi o seni görmüyormuş gibi davranmak , nitekim sıksık başına gelecektir, örneğin sen yolunda giderken yan yoldan zart diye araba çıkıverir önüne, hiç umrunda olmaz senin geliyor olman.bunun pratikteki uygulamaları şöyle ;

düz yolunda gidiyorsun , önüne zart diye araba çıkabilir, eğer giderken o yolda çıkmayı bekleyen bi araba varsa en iyisi şeridinin solundan git, arkanı kolla bişey olursa sol şeride kaçabilir miyim diye bak
sıkışık trafikte iki şerit arasından slalom yaparak gidiyorsun mesela, arabalardan biri şerit değiştirmek için önüne kırabilir, böyle bir ihtimal var mı diye arabanın lastiklerine bak, sana doğru kırmışsa demek ki önüne çıkıcak dikkat et.
takip mesafeni koru, bana birşey olmaz deme . bi keresinde önümdeki araba yola lastik top atmıştı, takip mesafemi korumuyor olsam meftaydım şuan.
ışıklarda genelde en önde oluruz ve yeşil yanar yanmaz çıkarız, fakat yeni kırmızı yanan arabalardan bazıları da basıp geçmeye çalışıyo olabilir, en iyisi yeşil de bile geçiyo olsan sağını solunu mutlaka kontrol et


Asla Kendine Çok Güvenme : sıkıştıracaklar , önüne kıracaklar her an bi aksiyon içinde olucaksın, yapabileceğinden emin olmadığın şeyleri yapma kardeşim, eğer ki o aradan geçebileceğinden emin değilsen deneme bunu. iki dakka bekle, hızını düşür garantiye al işi.

Her Zaman Bir B Planın Olsun : yapacağın her aksiyonun, örneğin sollama , şerit değiştirme aradan geçme, dönüş, viraj, hızlanma yavaşlama,durma ... bir planı olsun. eğer ben bunu yapamazsam ne yaparım, aksilik olursa ne yaparım diye sürekli düşün

örneğin tek şeritli yolda sollamaya çıkıcan , çıktığımda karşıdan araba gelirse naparım? yavaşlar sağa kaçarım. o zaman sağımda araba olmadığına emin olmalıyım




Sürekli Arkanı Kolla : Düşün ki 3 şeritli yolda ortadan 100 km/sa hızla gidiyosun dümdüz. bomboş yol mis gibi. yine de arkanı kolla, çünkü o ayı arkadan gelicek sollarken senin şeridine girecek, yüzlerce defa yaşadım. zaten boş yol hayal türkiyede, yani yol kalabalık olucak, arkadan da bmwli bi piç makas ata ata gelip senin hayatınla oynucak. sürekli arkanı kolla , dümdüz gidiyo olsan bile.


örneğin şerit değiştiricen , sola geçicen, aynalara baktın, sonra bir iki saniye daha bekleyip kafanı sola çevirip bi göz at, kör noktada araba olabilir, aynada göremediğin arabayı anca kafanı çevirip bakarak görürsün.



Motosikletle İlgili
bu kısım zaten her yerde soylenen şeyler ama yazmak lazım yine de

Ekipmanın tam olsun : kask-ceket-dizlik-pantolon-eldiven . bunlara para vermekten çekinme, iyi markasını al, canını koruyacak onlar senin. http://sharp.direct.gov.uk/ sitesinden kaskların puanlarına bakabilirsin.

Motosikletin sağlam olsun : insanlar lastiğe çok paralar vermeye kıyamıyo ama lastik en önemli parçalardan biri,senin yer ile olan bağlantın, frenlemelerde virajlarda güvenebileceğin tek şey lastik ve amortisör. fren balataların , motorun yağı, zincirler, hava filtresi ... bunları sürekli bakımlı tut.


Motosikletini tanı : bu zamanla olucak bişi, bi laf vardır bi motoru en iyi sahibi sürer. aynen oyle. motor ne zaman vites ister, ne kadar frenle ne kadar yavaşlar, bunlar hep zamanla otomatikleşicek zaten.

Mini Çakallıklar
en sevdiğim kısım..


örneğin götümüze araba yapıştı sağa kaçmamız için ya da hızlanmamız için rahatsız ediyo. genelde şöyle yaparım, ön freni hafif sıkarım, ama çok hafif, frenler devreye girmez sadece fren lambası yanar. arkadaki gavat da ben yavaşlıyom sanar panik olur , ayrılır götümden.
şerit aralarından yada güvenlik şeridinden gidiyosam, yukarıda da söylediğim gibi, lastiklere bakarım şerit değiştirecek,önüme kırıcak araba var mı diye.


Sonsöz
Tecrübelerimden sonra şunu anladım ki trafik yaşayan bir canlı gibidir. orda sürekli hareket eden, birbirini sollayan, makas atan,taciz eden, binlerce araba var.yani trafiği iyi okumak gerekiyor. mesela biz orta şeritten düz gidiyoz, ilerde sağda bir araba var önünde de kamyon var, o araba muhtemelen o kamyonu sollamak için önümüze çıkıcaktır. bu ihtimalleri sürekli düşünmek hesaplamak, analiz etmek çok önemli. aklıma gelen baska şeyler olursa ekleme yapıcam.
okuduğunuz için teşekkürler.

Gurnarsson
19 Eylül 2016, 11:33
Eline sağlık güzel bir yazı,Bu yazı eklenebilecek şeylerden biride öfke kontrolü ve hoşgörü. Ben tecrübeli bir sürücü sayılmam daha beş altı aylık motorcuyum tabir yerindeyse ama benim için bireysel yeteneklerden daha önemli birşey varsa oda trafikteki öfke kontrolü ve hoşgörüdür.Bunda başarılı olamasamda her geçen gün kendimi eğitmeye çalışıyorum,Arabada bunu başaramadım ama motorda başaracağım.

pitho
19 Eylül 2016, 11:44
Ellerine sağlık, takipteyim.

tmsn
19 Eylül 2016, 12:35
Ellerine sağlık, takipteyim.

teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------


Eline sağlık güzel bir yazı,Bu yazı eklenebilecek şeylerden biride öfke kontrolü ve hoşgörü. Ben tecrübeli bir sürücü sayılmam daha beş altı aylık motorcuyum tabir yerindeyse ama benim için bireysel yeteneklerden daha önemli birşey varsa oda trafikteki öfke kontrolü ve hoşgörüdür.Bunda başarılı olamasamda her geçen gün kendimi eğitmeye çalışıyorum,Arabada bunu başaramadım ama motorda başaracağım.

teşekkürler, ben de çoğu zaman öfkeme hakim olamıyorum maalesef. ..

tr100a
19 Eylül 2016, 12:44
bu yazı kaybolmamalı hep görünür olmalı

karaca3
19 Eylül 2016, 12:58
Güzel ve faydalı bir paylaşım olmuş.
Elinize sağlık.

whitedeamon
19 Eylül 2016, 13:02
Evet hocam eklenecek şeyler var ama genel olarak güzel toparlamış ve derlemişsiniz elinize sağlık

tmsn
19 Eylül 2016, 13:07
tesekkurler , siz de aklınıza gelenleri yazabilirsiniz.

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 13:17
Faydalı bir konu güzel bir anlatım verdiğin emek için kendi adıma teşekkür ederim.

MT Not: Bu arkadaşı not edelim ilk moderatör seçimlerinde öne süreriz. :)

whitedeamon
19 Eylül 2016, 13:23
Faydalı bir konu güzel bir anlatım verdiğin emek için kendi adıma teşekkür ederim.

MT Not: Bu arkadaşı not edelim ilk moderatör seçimlerinde öne süreriz. :)

Seçim zamanı yaklaştı tabi.Trolleri de bitirdik

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 13:34
Seçim zamanı yaklaştı tabi.Trolleri de bitirdik

Aramızdan çıkaçak Che Guevara'ı beklemekteyim. :)

Kararsiz son konusu, yeni nick almış.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170157-bajaj-pulsar-servis-bakimi-yapmazlarsa.html#post4005006

tmsn
19 Eylül 2016, 14:56
tesekkur ederim, kardesime de gonderdim o da okudu begenmis

Pusalik
19 Eylül 2016, 15:02
Motora yeni başlıycak biri olarak size teşekkür ederim.Keşke herkes sizin gibi kardeşine tavsiyeler verse dalga gecmek yerine..

dovahhkin
19 Eylül 2016, 16:41
fardalı bir konu dostum sağolasın yararlanan olacaktır