PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Son Dönemde SS görünümlü 250cc'lerdeki Kaza Oranlarındaki Artış Sebepleri Nelerdir?



Sayfa : [1] 2

yürekçe
19 Eylül 2016, 10:29
şu 250cc motosikletler, özellikle cbr 250, yzf r25 son zamanlarda çok fazla kaza ve sıkıntı yaşamaya ve yaşatmaya başlamadı mı sizce de?

sebepleri nelerdir sizce?
motovlog tutkusunun ce action kameralerın da katkısı var mı?

elbette benim de fikirlerim var ama ya sizce?

Turker11
19 Eylül 2016, 10:33
kısmetsizlik

CemoKa
19 Eylül 2016, 10:34
Bu motorları genelde genç arkadaşlar kullanıyor, yeterli trafik ve motor tecrübesi yok genç arkadaşlarda. Ayrıca maalesef eğitim konusuna ağırlık vermiyor genç arkadaşlar.

IRau
19 Eylül 2016, 10:35
namussuz çok gaza getiriyor güç zaten 7000 devirden sonra başlıyor insan yavaş giderken

yahuu nolcak azıcık basalım diyo

sonrası zaten şenlik

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 10:37
Sırası ile;

Başlangıç Seviyesinde ki Motosiklerin Donanım Yetersizliği...

Kalitesiz Lastik...

3. Sınıf Asvalt...

Türkiye nin Trafik Şartları...

Eğitimsizlik...

Tecrübesizlik...

Yüksek Öz Güven...

Adrenalin Tutkusu...

Motosiklet Kullanıcı Kitlesi'nin Artması...

A.Volkan
19 Eylül 2016, 10:40
Sencer hocam zaten siz cevabı vermişsiniz! :bounce:

Naçizane fikrim sizinde belirttiğiniz gibi 250 cc hacmindeki bu motorların ss görünümlü olmalarından dolayı gerçekten ss zannedilmeleri ve ss performansı alınmaya çalışılması.

Şimdi ben burada 250 cc hacminde ss olmaz desem dayak yerim o yüzden genelleme yapmayayım ama 250 cc ss motor sahipleri LÜTFEN ss motorlarınızın sınırlarını fazla zorlamayın.:king:

Bu arada istisnalar kaideyi bozmaz bilinçli kullanıcılara değil lafım!:wiinkk:

AWESQME
19 Eylül 2016, 10:54
Sen 250cc SS görünümlü(!) bir aletle sanki R1 kullamıyormuşcasına yatmaya gazlamaya çalışırsan bir yerde kesin patlarsın.

Benim düşüncem tamamen bilinçsizlik ve apaçilik.

cihan54
19 Eylül 2016, 10:56
Bu sınıftaki motosiklet kullanıcılarında kaç tane eğitimli kullanıcıya denk geldiniz? ::lac::

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 11:10
Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın. :) 250cc olunca SS olmuyor sanırım ? Veya 250cc'i R1 gibi kullanmak cümlesi, beni aydınlatırsanız çok sevinirim... Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ? Şimdi daha az satıyor çünkü diyecek olan arkadaşlar varsa zahmet etmesin çünkü nedeni bu değil!

Markalar başlangıç seviyesi olarak adlandırdıkları modellere, YETERSİZ DONANIM ve KALİTESİZ LASTİK koydukları sürece bu kazalar olacaktır. RC modelleri'nin daha az kaza yapmasında ki neden satılmaması değil kaliteli olmasıdır. Zaten ilk yorumumda daha mantıklı ve sıralı olarak yazdım nedenlerini ama lütfen yanlış bilgi vererek yanlış örnek olmayalım.

Seko
19 Eylül 2016, 11:18
Sorunun cevabı başlıkta var zaten : SS görünümlü olmaları ve bunları alanların da SS sürüyorum diyerekten sürekli gaza abanarak kullanmaları. Bugüne dek gördüğüm çoğu R25 kullanıcısı motorunu tam gaz ve bağırttırarak ama bağırdığından az kaçarak sürüyordu. Genelde "Motorun hakkını vereceksin abii" yaklaşımının sonu bir yerlere patlamak oluyor. Ayrıca arkadaşların da yazdığı gibi bu motorlar donanım olarak aslında bu işler için yeterli değiller.

Romedon
19 Eylül 2016, 11:19
Ne yani 250 cc olunca racing olmuyor mu o motor.Racing sınıfını belirleyen şey zaten şeklidir ve gidişidir.250cc pist yarışları oluyor gayette profesyonel anlamda.Kazaların sebebine gelecek olursak. Tecrübrsizlik fazla özgüven ve 250 cc sınıfının piyasadaki en fazla motosiklet kullanıcı grubu olması

zaferce
19 Eylül 2016, 11:23
ABSsizlik :)

serkany
19 Eylül 2016, 11:25
Unutkanlık, balık hafızalı olma..
Ölücülük yapan il tem.... ,buna göz yuman o kadar UYARIYA rağmen kulağının üzerine yatan BOZACI form yönetimi , hala özür dilenmeyen form ahalisi..

Asker olursan kurşun gelip ölebilirsin maden göçük olması bunlar nasıl doğal ise Bunu kabullenmemiz de evet ya adam haklı deyip dogal ise ,;""Bu kazalar normaldir bu işin doğasında var""..

Kısacası memleketin genel ahvali ile uyum....

Neden sordun ki bu doğal olayı şimdi..

IRau
19 Eylül 2016, 11:29
Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın. :) 250cc olunca SS olmuyor sanırım ? Veya 250cc'i R1 gibi kullanmak cümlesi, beni aydınlatırsanız çok sevinirim... Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ? Şimdi daha az satıyor çünkü diyecek olan arkadaşlar varsa zahmet etmesin çünkü nedeni bu değil!

Markalar başlangıç seviyesi olarak adlandırdıkları modellere, YETERSİZ DONANIM ve KALİTESİZ LASTİK koydukları sürece bu kazalar olacaktır. RC modelleri'nin daha az kaza yapmasında ki neden satılmaması değil kaliteli olmasıdır. Zaten ilk yorumumda daha mantıklı ve sıralı olarak yazdım nedenlerini ama lütfen yanlış bilgi vererek yanlış örnek olmayalım.

çok haklısın rosso 2 takan kaza yapmıyor hele arai kaskı olan ölümsüz

DKN
19 Eylül 2016, 11:30
oturuş ve görüş pozisyonu hızlı gitmeye iter. tecrübe de olmayınca patlar. patlamadan durumu anlayabilen satar xmax alır. anlayamayan 600 cc ss alır onunla patlar. grenajlı commuter üyesi olmak tehlikelidir. arkamda görsem yol veririm önümde görsem sollar geçerim

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 11:31
çok haklısın rosso 2 takan kaza yapmıyor hele arai kaskı olan ölümsüz

Algının zekan ile eş orantılı olmasına üzüldüm.

A.Volkan
19 Eylül 2016, 11:40
Uğur bey

Şu sorunuzun ''Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ?''

Cevabı naçizane düşüncem yanlışım varsa düzeltme ve ekleme yapılabilir!

Bu gün ben mesela 2. el bir Scirocco almam! Alacaksam sıfır alırım. Şimdi dediğim yanlış anlaşılmasın üstünü basarak söylüyorum. Bazı markaların bazı modellerinin genelleme yapmayayım ama bir kullanıcı profili var bence !

Bu r25 cbr250 gibi modellerin hatırı sayılır sayıda bazı kullanıcıları biraz heyecanlı genç macera ve action seven tipler dolayısı ile daha cesur ve daha atak kullanıyorlar aletleri ve bunun sonucunda sizinde dediğiniz gibi lastik kalitesi limitlerin zorlanması tecrübesizlik vs de buna eklenince filmin sonu hüzünlü oluyor.

Sallıyorum bir 250 cc ss değil belki ama inazuma ile kaza yapan kaç kişi duydunuz. Şimdi cevap ya kardeşim zaten motor gitmiyor kendini zor taşıyor şişman tombul bir şey değil! İnazuma kullanan adam belli yoksa inazumada gayet güçlü ve alt devirleri iyi 150 km (bence iyi bir sürat) yapan bir motor , yoksa tabii ki inazuma kullanan biride kaza yapabilir! Yanlışım varsa ustalar düzeltsin.

Amacım hiç bir motor kullanıcısını kırmak incitmek veya üzmek değildir!

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 11:53
Uğur bey

Şu sorunuzun ''Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ?''

Cevabı naçizane düşüncem yanlışım varsa düzeltme ve ekleme yapılabilir!

Bu gün ben mesela 2. el bir Scirocco almam! Alacaksam sıfır alırım. Şimdi dediğim yanlış anlaşılmasın üstünü basarak söylüyorum. Bazı markaların bazı modellerinin genelleme yapmayayım ama bir kullanıcı profili var bence !

Bu r25 cbr250 gibi modellerin hatırı sayılır sayıda bazı kullanıcıları biraz heyecanlı genç macera ve action seven tipler dolayısı ile daha cesur ve daha atak kullanıyorlar aletleri ve bunun sonucunda sizinde dediğiniz gibi lastik kalitesi limitlerin zorlanması tecrübesizlik vs de buna eklenince filmin sonu hüzünlü oluyor.

Sallıyorum bir 250 cc ss değil belki ama inazuma ile kaza yapan kaç kişi duydunuz. Şimdi cevap ya kardeşim zaten motor gitmiyor kendini zor taşıyor şişman tombul bir şey değil! İnazuma kullanan adam belli yoksa inazumada gayet güçlü ve alt devirleri iyi 150 km (bence iyi bir sürat) yapan bir motor. Yanlışım varsa ustalar düzeltsin.

Amacım hiç bir motor kullanıcısını kırmak incitmek veya üzmek değildir!

U dan Uğur bey diye bana yazıldı sanırım yazı bu durumda A dan Abuzer beye sesleniyorum bende. :)

Konumuz sanıyorum ki markaların binici kitleleri değil kaza yapan motosiklerin kaza yapma temel nedenleri... KTM firması bana ait değil sonuç olarak sadece bilinmesi gereken, Türkiye nin asvalt kalitesini göz önüne aldığımız zaman ABS ve Lastik çok önemli. Yukarıda ki mesajlarım da dilim döndüğünce ve bilgim dahilinde daha detaylı anlatmaya çalıştım bu sebeple çok uzatmaya gerek duymuyorum ama size şöyle bir örnek vereyim hikayede konunun temeline odaklanmak için...

"Oğul atadan görmeyince sofra sermez. Oğul atanın iki gözünden biridir. Talihli oğul yetişse ocağının közüdür. Oğul dahi neylesin baba ölüp mal kalmasa. Baba malından ne fayda başta devlet olmasa."

Dede Korkut

Umarım anlatabilmişimdir.

Draconian
19 Eylül 2016, 12:00
Cünüpluk. Özellikle o yaştakilerin ortak problemi..

A.Volkan
19 Eylül 2016, 12:06
U dan Uğur bey diye bana yazıldı sanırım yazı bu durumda A dan Abuzer beye sesleniyorum bende. :)

Konumuz sanıyorum ki markaların binici kitleleri değil kaza yapan motosiklerin kaza yapma temel nedenleri... KTM firması bana ait değil sonuç olarak sadece bilinmesi gereken, Türkiye nin asvalt kalitesini göz önüne aldığımız zaman ABS ve Lastik çok önemli. Yukarıda ki mesajlarım da dilim döndüğünce ve bilgim dahilinde daha detaylı anlatmaya çalıştım bu sebeple çok uzatmaya gerek duymuyorum ama size şöyle bir örnek vereyim hikayede konunun temeline odaklanmak için...

"Oğul atadan görmeyince sofra sermez. Oğul atanın iki gözünden biridir. Talihli oğul yetişse ocağının közüdür. Oğul dahi neylesin baba ölüp mal kalmasa. Baba malından ne fayda başta devlet olmasa."

Dede Korkut

Umarım anlatabilmişimdir.

Çok değerli Ufuk bey

Amacım sizi üzmek değildi kusura bakmayın! Bu arada Abuzer ismini çok severim :) İnsaflı ve saygılı davrandığınız için teşekkür ederim!

Konuya dönecek olursak. Benim demek istediğim bakın mesela ilk sayfada bir konu açılmış

''http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170219-birazda-apacilik-yapalim.html''

Ve konu sahibi üye Osman beyinde kendi tabiri ile ''ben eskiden gayet sakin kullanan bir adamdım ne olduysa MT07 aldıktan sonra oldu. İçimdeki apaçiyi ortaya çıkardı ve MT kullanıcılarının büyük kısmında da bunu sezdim. uygunsuz bir davranış sergiliyoruz evet ama napalım makina böle yaptı bizi :( '' demiş. Şimdi Scirocco için dediğim şey mt07 içinde geçerli gibi gözükmüyor mu sizce ? Belki ya kardeşim adam bu motor bizi apaçi yaptı demiş diyebilirsiniz! Ya da kaza yapınca polis amca kazayı ben yapmadım motor yaptı da diyebilirsiniz. Ancak bence durum böyle değil.

Ben bu kazaların sebeplerini sizinde değindiğiniz noktalara ek olarak biraz da kullanıcı profiline bağlıyorum.

Saygılarımla Ahmed Volkan

KUVVETMİRA
19 Eylül 2016, 12:16
kameraların verdiği "izlenme" hissi insanı kamerasızken yapılmayacak rikslere yönlendirir.
haydi fotoğraf çekmeyi hatıra kabilinden kabul edebilirim de insanlar yaptıkları yolu neden çekiyorlar anlayamadım :silent:
mevzu feyzmuka koymalık video ise kimsenin bizim yol videomuzla ilgilendiğini zannetmiyorum.
250'lik rayziklere ilişkin şöyle de bir durum var ki;
bu motorları kullananlar genelde hem acemi hem sürat motoru heveslisi.
hal böyle olunca da riksler büyüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------


Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın. :) 250cc olunca SS olmuyor sanırım ?

SS (super sport) tanımlanmış bir yarış motosikleti kategorisidir.
250 cc'ler yarış motorudur ama SS değildir.
hiçbiri bir "XT" değildir, ayrı konu.

tmsn
19 Eylül 2016, 12:21
u.kalkavan çok güzel açıklamış bence, yüksek güçteki motor bloklarına kalitesiz donanım takıyolar. özellikle honda ve yamaha insan hayatına hiç değer vermeyen iki firma . yamahanın r25i çok tuttu çok beğenildi vs diye şimdi honda çift silindirli 250rr çıkarıyor, ama kalıbımı basarım ki irc lastikler ve abssiz bir motorsiklet gelicek. e 125r dan ne farkı kalıyo motoru dışında, hiç bir farkı kalmıyo.
halbuki 200 km'sa hıza çıkabilen makineler bunlar, güvenlik önlemleri alınmalı, lastikleri kaliteli olmalı. 1000 lira daha pahalıya sat, güzel bir lastikle sat. çünkü vatandaş bilmiyo, bilse de almıyo üşeniyo, önce bu lastikleri bi eriteyim diyo vs..

kahraman1
19 Eylül 2016, 12:21
Bu motorlara,kaza yapmaya daha yakın kullanıcı kitlesinin sahip olması.Genel olarak genç,bilincsiz,tecrübesiz olunan dönemin motorları sonuçta.Birazda gaza gelince sonuçlar malûm.

Thracian
19 Eylül 2016, 12:29
Kimse trafikteki motosiklet miktarlarından bahsetmemiş.Aslında çok daha basit bir sebebi var.Son dönemde markalarda 250 cc patlması var,insanlar da benzin,vergi,alım gücü gibi sebeplerden dolayı 250 cc ye yöneliyor.Trafikte 5 tane 600 cc dolaşıyorsa buna karşılık 50 tane 250 cc dolaşıyor belki.Miktarları çok olunca kazaları da fazla oluyor.

U.KALKAVAN
19 Eylül 2016, 12:30
Çok değerli Ufuk bey

Amacım sizi üzmek değildi kusura bakmayın! Bu arada Abuzer ismini çok severim :) İnsaflı ve saygılı davrandığınız için teşekkür ederim!

Konuya dönecek olursak. Benim demek istediğim bakın mesela ilk sayfada bir konu açılmış

''http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170219-birazda-apacilik-yapalim.html''

Ve konu sahibi üye Osman beyinde kendi tabiri ile ''ben eskiden gayet sakin kullanan bir adamdım ne olduysa MT07 aldıktan sonra oldu. İçimdeki apaçiyi ortaya çıkardı ve MT kullanıcılarının büyük kısmında da bunu sezdim. uygunsuz bir davranış sergiliyoruz evet ama napalım makina böle yaptı bizi :( '' demiş. Şimdi Scirocco için dediğim şey mt07 içinde geçerli gibi gözükmüyor mu sizce ? Belki ya kardeşim adam bu motor bizi apaçi yaptı demiş diyebilirsiniz! Ya da kaza yapınca polis amca kazayı ben yapmadım motor yaptı da diyebilirsiniz. Ancak bence durum böyle değil.

Ben bu kazaların sebeplerini sizinde değindiğiniz noktalara ek olarak biraz da kullanıcı profiline bağlıyorum.

Saygılarımla Ahmed Volkan

Daha değerli Ahmed beyciğim;

Öncelikle beliirtmek isterim ki " kullanıcı profiline " düşüncenize katılıyorum lakin katılmadığım nokta kazaların temel sebebi olmayışı... Tecrübeli bir sürücü TEHLİKELİ bir durum karşısında motosikletin donanımlarına aldırış etmeden kendini koruya bilecektir lakin dediğim gibi tecrübeli bir kullanıcı... Yani 250cc de SS'e başlamak için motosiklet almış bir kullanıcı değil bu durumda bu kullanıcıya lazım olan şey acil bir durum da motosikletin donanım desteğidir bu sebeple başlangıç modellerinde donanımın çok önemli olduğana inanmakla beraber sadece bunu belirtme amacı ile fikrimi dile getirdim. Kimileri buna katılabilir, kimileri için de bu saçmalıktan ibarettir... Bana göre motosiklet kullanmak " Altında ki motosiklet her şeyi yapabilecekken, sen neyi yapabilirsin bunu bilmekten ibaret " buna mukabil " Motosiklet deli gidiyor dayanamadım, kendimi tutamıyorum " gibi nedenler gerekçeler sözüm meclisten dışarı o daha Motosiklet Sürücüsü Olmamıştır.

Değerli yorumlarınız ve anlayışınız için teşekkür ederim, saygılar bizden...

KUVVETMİRA
19 Eylül 2016, 12:41
Kimse trafikteki motosiklet miktarlarından bahsetmemiş.Aslında çok daha basit bir sebebi var.Son dönemde markalarda 250 cc patlması var,insanlar da benzin,vergi,alım gücü gibi sebeplerden dolayı 250 cc ye yöneliyor.Trafikte 5 tane 600 cc dolaşıyorsa buna karşılık 50 tane 250 cc dolaşıyor belki.Miktarları çok olunca kazaları da fazla oluyor.

bu çok kolay oldu, hem tartışacak bir tarafı da yok
cıks, sevmedim bu çözümlemeyi :farao:

whitedeamon
19 Eylül 2016, 13:20
Arkadaşlar burada farklı fikir ayrılıklarına şahit olduğuma şaşırdım açıkçası ben U.KALKAVAN'ın yorumlarına katılıyorum çünkü haksız görebileceğim bir yanı yok.Lastik önemli değil mi burada karşıt görüş belirtecek bir kişi varsa çıksın desin burada lastik önemli değil diye.Tecrubesizlik kesinlikle bir etken!!! bir konu vardı başlangıç motoru adlı orada bir arkadaşımızın yorumu benim çok hoşuma gitti aynen aktarıyorum :"Bence forumda bir çok arkadaş, bir çok 250-300 cc yi başlangıç motoru olarak öneriyor.
Ben hepsini önermiyorum arkadaş!
Günümüzde ki bu 250 cc lerin çoğu 120 km yi rahat rahat geçiyor.
R25 başlangıç motoru olamaz. Burada şekli itibariyle herkese çatır çatır öneriliyor. Bilende övüyor, bilmeyende. Bir video vardı. R25 neden başlangıç motoru olmaz diye. Onu izleyiveein. Burada aynılarını uzun uzun yazmayayım.
İnazuma ilk başlangıç motoru olmaz. Ağırdır. Daha önce bir kaç defa scooter sürmüş adam, inazumayı alsın, binsin yürütür. Sokağın sonunda dönerken, çat diye yere yatırır.
Ktm Duke 250 başlangıç motoru olmaz. Tek silindirin verdiği, hart hurt ayarsız ve agresif gaz, az bi ıslak zeminde adamın başına iş açar.
Ktm RC de olmaz. Keza o da aynı.
Yamaha xmax 250 olmaz. Ağırdır. Tekerlek çağı küçük mesela. Memleketin yolunda ufak bi çukura düşse sürücü, düz çıkmaz o çukurdan. Çıkışta illaki yatırır bi tarafa.
Hyosung gt250r olmaz. Gazı iyi açınca uzar oda. Frenlerinde cbs yok ABS yok. Acemi sürücü, yaslanır depoya, şekil olsun diye iyice öne kaykılır, trafiği okumaz girer bi tarafa.
Bu motorlar, öyle çokta basit değiller arkadaşlar. Bir defa, bu alacağınız ilk motorlar kesinlikle düşecek. Bak, tekrsr ediyorum, kesinlikle. Ya sehpayı açmayı düşünüp yatıracaksın, ya kaldırıma yaklaşırken yanını çizdireceksin, egzozu değdireceksin. Sonra başlıcaksın forumda grenaj tamiri yapan usta aramalarına. Ya da servise çuvalla para vermelere. Kaldı ki, bunlae en küçük örnekler. Şehiriçinde az daha az daha derken, ktm ile 150 basacaksın.
Ve tüm bunları, öğrendiğini ZANNETTİĞİN zaman yapacaksın. Mesela 2000 km sonra. Ama aslında öğrenemediğini, çok km sonra anlayacaksın.

Tabi yukarıda hepsini yazmadım araçların. Beyler, ilk defa motosiklet sürecek adam diyoruz peşine de, "cbr 150 de kalıyo, r 25 al dostum" diye öneri veriyoruz.

Olmaz hocam olmaz. Başlangıç motoru, 120 km yi geçmeyecek. Geçmesin bi zahmet. Adam kendine hakim olamayıp gazı hart diye açsa da gidemesin. Mümkünse grenajsız olsun. Çünkü, kesinlikle düşecek. Parana yazık. Hem rezil olmak ta var.

Aldın diyelim r25 i. Henüz 1000 km yol yapmışsın. Gittin kafeye oturdun. Kaldırıma dayadım ön tekerleği, cayır cayır yaktın arka lastiği. Çıkamadın bir türlü. Ya da diyelim bir şekildi çıktın. Gittin, kaskı masaya koydun. Sohbet muhabbet. Havan tavan yapmış. Dışarı da da hafif çise başladı. Kalktın, vedalaştın, geldin motorun yanına. Kaskı taktın. O hafif çiseyle birlikte, o kalebodur dan kafenin önü olmuş sabun gibi. Bindin. Sehpayı kapattın çalıştırdın. Artık, geri itmek için kapağın ayağınla mı düşersin, vıcort diye birden yanına gelen arka lastiğinle mi düşersin bilemem. Gururun acır.

O sebepten, gitmeyen motor alın bence. Hafif olsun. Düşürmezsin. Hem bütün bütçenş motora yatırmadığın için, 300 tl verip babalar gibi en kral lastiği alırsın.

Yağmurda sürersin, çamurda sürersin. Hafif ormana girersin. Bazen anayola girersin, bazen şehir içinde giderken ayağa kalkarsın. Yavaş yavaş öğrenirken, hemde ne tarz motor sevdiğini keşfedersin. Dersin ki, yok ben endurocuyum. Ya da, bu rüzgar beni mahvediyor, bi Cruiser alıp, cam takıp fıtığı fıtığı gitmeliyim. Ben yavaş bi adammışım, ondan zevk alıyormuşum dersin.
Yani kısaca hem kendini, hem motosiklet kullanmayı öğrenirsin.
Yaptın mı 9-10 bin km. Hadi yine az söyledim. Kendini tanırsın zaten. Dersin ki artık filan motoru alabilirim. Alırsın sonra babalar gibi, hem tarzını bildiğin için seve seve kullanırsın. Hem nasıl kullandığını bildiğin için nerede ne yapacağını bilirsin. Tertemiz, yavru gibi binersin.

Sonra, sahibinden de görmeye alışık Olduğumuz, 1000 km de, 3000 km de sıfır motorlar görmeyiz. İşte onlar hep bu sebepten oluyor. "Oturuş pozisyonunun yarattığı ve getirdiği gaz.Altındaki makinanın görünüşü,oturuş pozisyonu,sesinin verdiği gazla özgüven birleşiminin verdiği deli cesaretiyle aksiyona girişmek.Bu motorları kullanan tayfanın daha çok genç kanı kaynayan tayfa olması.vs vs diye gider.

cagiran
19 Eylül 2016, 13:32
Bugün bu eğitimsiz gençlerin (ya da babalarının) alım gücü ve güncel ehliyet yasası limitleri gereği bu tip motorlarla caddelerdeler.
Alıyorlar kaza yapıyorlar.

Piyasada bu tip motorlar olmasa maxi scooterlara çeşitli modifiyeler yapar limitlerini zorlarlardı.

Piyasada bu tip motorlar olmasa idi
Sabreder, para biriktirirlerdi

Karşımıza yeni başlıyorum ne alıyım dediklerinde R25 ya da Cbr250 deme alternatifimiz olmayacaktı..

İyi lastiklerle, sağlam şaselerle iyi dengelenmiş, ABS fren sistemleri ile donatılmış 400-600 cc ""SS" motorlar ile piyasada olacaklardı.

Kazalar daha mı az olurdu sizce?

Sorunuzun cevabı benim fikrime göre şudur;

Okyanusta iki yük gemisi birbirine bodoslama çalışabiliyor günümüzde..
Ve bunlar Türk Bayraklı Türk gemi adamları tarafından sevk ve idare edilen gemiler!!!
İşte bu neden oluyorsa işte o sebepten..

serhat207
19 Eylül 2016, 13:39
Bak şimdi ne yapacağım demek ile başlıyor her şey :)

jimi_hendrix
19 Eylül 2016, 13:58
Karıya kıza hava yapma çabası... Kızların egzoz sesine geleceği zannedilişi...

cihan54
19 Eylül 2016, 14:01
Bazı arkadaşların görüşlerine katılmıyorum malesef. Tamam; Lastik önemli, Abs önemli, motosikletin aksamının kaliteli olması önemli... Fakat bunların konumuzla alakası yok! Lastiğin IRC diye kaza yapmazsın, IRC lastikten Rosso performansı beklediğin için kaza yaparsın. Veya Abs olsaydı bu kazayı yapmazdım demek değil de, daha dikkatli ve yavaş gittiğim için, yolu iyi okuduğum için bu kazayı yapmadım demek gerekir.

Aşağıda, youtube'dan rastgele aldığım birkaç 250 segmenti video'su paylaşayım. Bu gençler motosikletlerinin veya donanımlarının kötü olduğu için değil; kendi hatalarından, tecrübesiz ve/veya eğitimsiz olduklarından, fazla cesur olduklarından, hırs/gösteriş yaptıklarından vs. gibi sebeplerle malına veya canına kastediyorlar. Başka birşey değil...


https://www.youtube.com/watch?v=CcpAfw2homk


https://www.youtube.com/watch?v=EXbz0OJDNW0


https://www.youtube.com/watch?v=WcerOiZrzXU


https://www.youtube.com/watch?v=HbB_prPiqgo


https://www.youtube.com/watch?v=husnoE9rKmY

F54
19 Eylül 2016, 14:33
O motorlar 100 cc de olsa alan kaza
Yapar memlekette motosiklet dediginde kaç basıyor ilk soru oluyorsa sonuc dogal yani

Rush_Epics
19 Eylül 2016, 14:37
Son dönemlerde 250 cc nin güçlenmesi ve başlangıç olarak lanse edilmesi. mesela r25 yeni başlayan için haddinden güçlü ve lastik kalitesi kotu olduğundan yolda kaşınıp artistlik yapınca oranlar artıyor.

F54
19 Eylül 2016, 14:38
Bazı arkadaşların görüşlerine katılmıyorum malesef. Tamam; Lastik önemli, Abs önemli, motosikletin aksamının kaliteli olması önemli... Fakat bunların konumuzla alakası yok! Lastiğin IRC diye kaza yapmazsın, IRC lastikten Rosso performansı beklediğin için kaza yaparsın. Veya Abs olsaydı bu kazayı yapmazdım demek değil de, daha dikkatli ve yavaş gittiğim için, yolu iyi okuduğum için bu kazayı yapmadım demek gerekir.

Aşağıda, youtube'dan rastgele aldığım birkaç 250 segmenti video'su paylaşayım. Bu gençler motosikletlerinin veya donanımlarının kötü olduğu için değil; kendi hatalarından, tecrübesiz ve/veya eğitimsiz olduklarından, fazla cesur olduklarından, hırs/gösteriş yaptıklarından vs. gibi sebeplerle malına veya canına kastediyorlar. Başka birşey değil...

https://www.youtube.com/watch?v=CcpAfw2homk

https://www.youtube.com/watch?v=EXbz0OJDNW0

https://www.youtube.com/watch?v=WcerOiZrzXU

https://www.youtube.com/watch?v=HbB_prPiqgo

https://www.youtube.com/watch?v=husnoE9rKmY

Hepsini gectim en alttaki video daki r 25 ci harbi ..... mişşş

COQ
19 Eylül 2016, 14:45
Bu motosikletler dünyanın bir çok ülkesinde aynı donanımlarla satıldı.
Niye onlar kaza yapmıyorda biz yapıyoruz?

R25'in piyasaya girdiği geçtiğimiz yıl 250cc satışları artmış.
Ne kadar artmış?
Hemen hemen satılan R25 kadar.
Yani bunun anlamı şudur. Piyasaya yeni motosiklet kullanıcıları katılmış.
Bunların bir kısmı muhtemelen ilk defa bir motosiklet kullanırken, büyük bir kısmı da hayatında ilk defa bir spor motosiklete sahip oldular.
Emin olun büyük çoğunluğunun son motosikleti olacak bunlar.

Aynı şeyi 80'li yıllarda MZ ile yaşadık.
Türkiye motosiklet aleminde ilk ciddi sıçrama MZ'in piyasaya girmesi ile yaşandı.
Motosiklet hem tip hem de serilik açısından öyle ilgi çekti ki kısa süre içerisinde yollar MZ ile doldu.
Hani tabiri caizse MZ'i olmayana kız vermezler gibi enteresan bir durum oluştu.
Fakat!
Alanların bir çoğunu bir daha motosiklet aleminin içerisinde görmedik.
Bir kısmı kaza yapıp alemden koparken bir kısmı motordan hevesini alıp bıraktı.

MZ bu şekildeki sıçramalara tek örnek değildir.
Yine 80'li yılların sonuna doğru bir sıçrama da scooter dünyasında Honda ile yaşandı.
Daha önce Vespa'dan başka scooter görmemiş ülkemiz Honda'nın Kinetix modelini çok tuttu.
Özellikle esnaf bu aletin faydasını çabuk keşfetti.
Fakat scooterda ki bu sıçrama olumlu dönüş yaptı.
Kısa süre içerisinde bir çok marka scooter üretmeye başladı.
Gayet pratik ve faydalı bu alet yıllardır kullanım alanı genişleyerek ve satışılarını arttırarak varlığını sürdürüyor.

Sözün özü yine bir moda akımıyla karşı karşıyayız.
Bu akım motosiklet dünyasına yeni üyeler kazandıracak.
Fakat bu modaya kapılanların büyük kısmı ama kaza yaparak ama motosikletin kendisine uygun olmadığını anlayarak uzaklaşacaklar.

Eh yapılan yanlışların yıkılacağı bir sorumlu bulunacak elbet.
Kimi ehliyet sistemi diyecek, kimi frenler, bazısı süspansiyon derken, kimi lastikler.
Böyle sürer gider bu hikaye.

biyeybaraküs
19 Eylül 2016, 15:01
olan kazaların cc ye , motor sınıfına ,yaşa , ehliyet süresine , ölüm oranına göre herhangi bir istatistik olmadığına göre neye göre artmış forumda açılan konulara göremi :silent: o yüzden ne kadar konuşsak boş bence

MD.Murat
19 Eylül 2016, 15:25
Kimse trafikteki motosiklet miktarlarından bahsetmemiş.Aslında çok daha basit bir sebebi var.Son dönemde markalarda 250 cc patlması var,insanlar da benzin,vergi,alım gücü gibi sebeplerden dolayı 250 cc ye yöneliyor.Trafikte 5 tane 600 cc dolaşıyorsa buna karşılık 50 tane 250 cc dolaşıyor belki.Miktarları çok olunca kazaları da fazla oluyor.

Bu kadar net.
Başlıkta bir yargı var ama bunun kanıtı yok.
100tane 600cc den 20 tanesi kaza yapınca
1.000tane 250den 100 tanesi kaza yapınca

600cc motor kullananlar daha fazla kaza yapıyor demektir.

Bu durumda siz 250cclerin daha fazla kaza yaptığını hangi veriden çıkardınız?

Haberlerde fazla olması arkadaşın da dediği gibi çok doğal.

araltı
19 Eylül 2016, 15:48
600 cc üzerinde kazalar ölümlü oluyor....

major24
19 Eylül 2016, 15:50
Bu motorları hız tutkusu olan genç arkadaşlarımız ilk motor olarak alıyorlar.

Romedon
19 Eylül 2016, 17:09
Kimse trafikteki motosiklet miktarlarından bahsetmemiş.Aslında çok daha basit bir sebebi var.Son dönemde markalarda 250 cc patlması var,insanlar da benzin,vergi,alım gücü gibi sebeplerden dolayı 250 cc ye yöneliyor.Trafikte 5 tane 600 cc dolaşıyorsa buna karşılık 50 tane 250 cc dolaşıyor belki.Miktarları çok olunca kazaları da fazla oluyor.

e tamam ben bahsetim işte :D

Salurbey
19 Eylül 2016, 17:54
Yazılanlarda katıldığım ve katılmadığım yerler var. Öncelikle r25 e süper spor motor dememek bana çok yanlış geliyor. 185+km hıza çıkan çok atak ve seri olan dizayni ve şasi geometrisi bna uygun olarak tasarlanan ve yamahanin günlük kullanıma uygun süper spor motoru olarak özelliklerinin bir kısmı r1 ve r6 dan aldık dedikleri bir motor nasıl ss makina olmuyor hayret. Kazalara gelince muhakkak donanım etkisi büyüktür fakat olay pilotajda bitiyor. Motoru teknik limitleri üzerinde ve pilotun kendi sürüş kabiliyetleri üzerinde kullanmasi kazalara sebebiyet veriyor. R25 ölçülerine diger 600cc ss lerle teknik veriler üzerinden kıyaslayin bakin boyut farki var mi. Hatta milimetre bazında kiminden uzun veya genis 1mm 2mm hepsinin detaytlari var bulmak cok kolay. Ağırlık olarak 25 ila 35 kilo arası daha hafif bir motor,600 cc ler 185 190 kg iken r25 166 167 kg. Şimdi yeni başlayan genç arkadaşlar, r25 büyük ve kuvvetli bir motor, egitim almadan motora alismadan ilk defa alınmasını tavsiye etmediğim bir motor. Peki bu motoru kim almalı, yaşı genç olsa bile bilinçli kendini kontrol edebilen arkadaşlar veya yaşı ilerlemiş motor işine girmek isteyen yine bilinçli arkadaşlara tavsiye ederim. Kazalar ybr125 ile olmaz mı? Tabiki olur fakat kullanıcıyı daha az heyecanlandiran ve hatayı affedebilirlik oranın daha yuksek olması ve kontrol edilebilir gücü daha dusuk bir motor olmasi sanirim kazalarınin oranını azaltacaktir.

Emremash
19 Eylül 2016, 19:22
Ülkemizdeki şehir içi kullanım alanlarının çok berbat oluşu ve ss lerde düşük hızlarda virajın daha zorlu alınmasından kaynaklanan bir durum olduğunu düşünüyorum. Tek tek değerlendirmeyin . İki durumu aynı çerçeveye alın. Hem düşük hızdasın dönüşün zor, hem tecrübesizsin motor ağır, hemde trafik koşulları berbat. Soldan araba fırlıyor sağındaki kapı açıyor önünde kocaman çukur arkanda araba kıçına girmiş frene bassan bindiricek falan filan daha saymakla bitmez...

Ayıcık37
19 Eylül 2016, 19:47
Şekil olayım , şukul olayım , millet gözünü benden alamasın , yeni Kenan ben olayım , dizliklerim yerlerde kıvılcım çıkartsın aslında kıvılcım çıkartcam olan kafandaki kask. Bide lastiği 180'lik taktırsam olur mu abi ?

mgora
19 Eylül 2016, 20:40
Fiyat ve vergi politikaları nedeni ile ilk motor olarak alınmalı.
İş yerinde arkadaşın kardeşi aldı ilk gün birisine vermiş kaza yaptılar , tamir sonrası şimdi çocuk kullanıyor açıkçası ben korkuyorum kaza yapacak diye.

whitedeamon
19 Eylül 2016, 23:13
Genç arkadaşlarımın 125 alsam nasıl olsa yetmeyecek diyerek ilk tercihi olan motordur r25

Aquaium
19 Eylül 2016, 23:32
Ülkemizdeki şehir içi kullanım alanlarının çok berbat oluşu ve ss lerde düşük hızlarda virajın daha zorlu alınmasından kaynaklanan bir durum olduğunu düşünüyorum. Tek tek değerlendirmeyin . İki durumu aynı çerçeveye alın. Hem düşük hızdasın dönüşün zor, hem tecrübesizsin motor ağır, hemde trafik koşulları berbat. Soldan araba fırlıyor sağındaki kapı açıyor önünde kocaman çukur arkanda araba kıçına girmiş frene bassan bindiricek falan filan daha saymakla bitmez...

Bu gibi durumda kaldığımızda frene abanıp arkadaki elemanın bize bindirmesini sağlamamız gerekiyor. Bırak bindirsin yahu. Takip mesafesini korumuyorsa bu onun suçudur, bizim değil.

whitedeamon
19 Eylül 2016, 23:35
Bu gibi durumda kaldığımızda frene abanıp arkadaki elemanın bize bindirmesini sağlamamız gerekiyor. Bırak bindirsin yahu. Takip mesafesini korumuyorsa bu onun suçudur, bizim değil.

Kalıcı bir hasar varsa vücutta yada ölüm kimin suçu olduğu fark ediyor mu

alp_tunay
19 Eylül 2016, 23:48
Şekil ve az da hız olsun mantığı ile 250 cc ile ilk deneyimlerini yapanlar genelde kaza yapanlar..
Şimdiye kadar tecrübeli bir R25 sürücüsüne rastlamadım..
Vardır tabi..
Ama çoğunluk tecrübesiz...
Haliyle kaza oranı yüksek gözüküyor...

Aquaium
20 Eylül 2016, 02:07
Kalıcı bir hasar varsa vücutta yada ölüm kimin suçu olduğu fark ediyor mu

Sen zaten iki tekerleğin üzerine bu riskleri alarak binmişsin ve sana trafik kuralları diyor ki sana arkadan vuran suçludur arkadaşım.

semiesenturk
20 Eylül 2016, 08:29
kuru yer kalması