PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet ile uzun yol konusunda tavsiye, bilgi, hikaye ve sohbete ihtiyacım var.



Gonlusen
15 Eylül 2016, 14:19
Merhabalar. Motorsiklet bilgilerinize ihtiyaç duyduğum bir konu var.

Bu okul sezonu sonunda eşimle beraber 1-2 senelik dünya turu molası verme kararı aldık.
Turumuzu motorsiklet ile yapmak istiyoruz.

Motor araştırması konusu çok derin bir yerlere gitti. Çıkamıyorum işin içinden.
Kullandığım tek motor Asya Nostalji, onu da eşimin isteği üzerine aldığım için çok da motor dünyasının içinde sayılmam.

En güzeli tecrübesi ve bilgisi olanlarla sohbet ederek olacak sanırım.

Bilgileriniz ve tecrübeleriniz dahilinde kriterleri göz önünde bulundurarak öneri ve varsa hikayelerinizi duymak isterim.

Önemli olanlar
1-Yakıt tüketimi.
Çok uzun yol alacağımız için, yarı yolda paramızı bitirip geri dönmek zorunda bırakmasın bizi.
2-Konfor.
Motorumuz dışında taşıt kullanmayacağımız için bel, sırt, kol acısına yenik düşmeyelim.
3-Bagaj sistemini kolay taşıyabilecek.
Yanımızda çanta, çadır vs.. yükümüz olacağından kolayca bir iskelet monte edebilmeliyim.
Önemsiz olanlar
1-Görünümü.
Hem gerçekten önemli değil, hem de paralı turist bunlar görüntüsü vermekten çekinme durumu var.
2-Bastım mı uçsun.
Yollarda olmak, yavaş yavaş, sindire sindire gezmek anın, yolun, manzaranın tadını çıkarmak için pek gerekli değil sanırım.

Fiyat aralığı için de pek bir şey oturmuş değil kafamda. 5.000 ile 15.000 arasında gidip geliyorum. Bakış açısına göre iki uç da cazip geliyor.

Sohbete dahil olanlara şimdiden teşekkür ederim.

cerkezbiker
15 Eylül 2016, 14:40
Eğer trol değilsen (çünkü öyle görünüyor. 125'lik Asya Nostalji'den başka motor kullanmamış bir dallama, dünya turuna çıkıyor),
1.Forumu iyice oku. Birçok konu var.
2.Eğitim al.
3.Uygun ekipman al.
4.Sonra motorunu al.
5.Sonra gel konuş.

brooklynnn
15 Eylül 2016, 14:52
İnazuma al. Başka motora para yetmeyebilir. Basınca uçmaz ama

U.KALKAVAN
15 Eylül 2016, 14:57
Ben oyumu The Geyik kafasına atıyorum. Lakin eş dünya turu falan yinede cevap veresim geliyor. :)

Öncelikle mutlu ilişkin adına tebrik eder devamlılığını dilerim, şayet bu mutlu ilişkin devam etsin istiyorsan şuanki tecrüben [özellikle eşinle] dünya turu atmaya asla ama asla müsayit değil, o yüzden her ne kadar uzatıp bilgi paylaşmak istesemde sana verebileceğim en güzel bilgi hayalin gerçekse, motosikletten uzak dur. 20.000 TL karavanlar var al bir tane eşinide al güzel güzel gidip hayatınızı yaşayın.

navarin11
15 Eylül 2016, 15:00
15000 TL lik motorla dünya turu yapamazsın, alacağın motorun her ülkede bayisi ve servisi olması gerek iki kişi+artı çadır ve kamp malzemelleri+ alet adavat her havaya göre kıyafet bunların az yer tutmsası için pahalı ve kaliteli olması gerekli+ elin takım tutması lazım + para durumunu iyi hesaplaman lazım,olur tabii olmaz değil, motora gelince sıfır olmasada az kilometreli, Honda Transalp, Yamaha XT 660, Afrika Twin, BMW F 650, Paris Dakar vs vs, Japon ve Alman malından şaşma zaten piyasada bu geziye uygun motor üreten bir ülke yok, Motor alış fiyatı dahil olmak üzere tahminen 80-100 milyarın olmadan bu iş olmaz inanamzsan sana kalem kalem maliyet çıkartabilirim, selamlar.

gurkanerkan
15 Eylül 2016, 15:03
Bir şekilde iletişime geçmekte fayda var. Bu çift size bütün cevapları verebilir.

https://www.instagram.com/ride2world/

darkmotor
15 Eylül 2016, 15:11
O fiyata 2.el bmw f650 gs bakın

zaferce
15 Eylül 2016, 15:19
2 senelik artçılı dünya turundan önce 2 günlük artçılı bir sürüş yeterdi o soruların cevabına.

whitedeamon
15 Eylül 2016, 15:31
İstiyorsan yaparsın takma kafana

gungenir
15 Eylül 2016, 15:37
Tura çıkacak adama da işe gidip gelecek adama da aynı kalıpta öneriler geliyor. Çok ilginç.
Troll değilmiş gibi cevap verelim üyeler kızıyor.

Şimdi burada 1-2 yıl sürecek bir seyahatten bahsediyoruz. Böyle bir seyahate cesaret edecek motorcu öyle her yerde karşımıza çıkmaz. (kuşaklarına beton yetmez dedikleri o işte)
Artçı ile beraber uzun bir yol sözkonusu. Bu işin altından kalkabilecek motosikletler orta halli otomobillerden pahalı olacaktır. (Çoğu motosiklet artçı için konforlu seyahat imkanı sunmaz. Bunu dikkate almazsanız yenge hanım 2. günün sonunda eve uçakla dönmek isteyebilir)
Dahası bu yolculukta kullanacağınız ekipman, araç gereç ve harcamalar bir o kadar tutacaktır.
İşin ekonomik tarafı bir yana nasıl yapılacağı, güzergahlar, konaklama alanları, gezilebilecek mekanlar için oldukça sağlam araştırma yapmak gerek. Ki bu araştırmalar olması gereken derecede yapıldığında bir kaç ay zamanınızı alacak.

Sonuç itibariyle bu uzun gezi fikirlerini halihazırda hayata geçirmiş kişilerle yüz yüze görüşüp tavsiyelerini almanızı öneririm. Emin olun bu işe heves etmiş kimseler epey yardım görüyor.
Buradaki önerilerle başlanan gezi 1 sene düşüncesiyle başlar 1 haftada sonuçlanır.

COQ
15 Eylül 2016, 16:03
Matematiksel olarak her motor uyar gibi duruyor.
Dünyanın çevresini 2 senede dolaşmak demek günde yaklaşık 50km yapmak anlamına geliyor.
Küçük bir scoote bile yeterli olacaktır.
Basit bir şey alırsanız dağ başında bile tamir edebilecek biri bulunur.

fz6_fazer
15 Eylül 2016, 16:04
Trol değilseniz
xmax 250 gider vb scooterler gider
Trol değilseniz

CBF 1000
15 Eylül 2016, 17:42
Şöyle bir hesap yapsak: Dünyanın çevresi 40.000 km ama arada denizler de var. 2 yıl gezi sürse, 730 gün yapar. 1 gün yol alıp, 1 gün kaldığınız yeri gezseniz, yaklaşık 400 gün yol alsanız. Bu hesapla günlük ortalama 100 km yol alırsınız. İki kişiyi, eşyalarınızla birlikte taşıyacak 200 cc.lik bir motor bile size yeter, gibi.

Linwelin
15 Eylül 2016, 17:45
Dunyayi del +5 beygir garanti

SenC_an
15 Eylül 2016, 18:53
Ben olsam honda nc serisine yönelirdim motor seçimi olarak. Tabi ki bütçeyi arttırmanız gerekli , artçılı yüklü dünya turundan bahsedip 250 ccye para basmanın anlamı yok, 5-15 aralığında bütçe ile yol motoru zor. tabi ki her motosiklet uzun yol yapabilir ancak artçıyla yükümle birlikte konforda olsun derseniz keseyi açacaksınız başka yolu yok. Minimum 600cc olmalı motorunuz. Uçmak değil bastığınızda tehlikeden kaçabilmek konu.

Yolu okuyabilmeniz , aracınıza hakim olmanız gerekli , hakimiyet süresi kişiden kişiye değişir ama 20k km altında zor. Yani skutere bindim gittim üstüne bilmem kimden eğitim aldım canavar gibi dolaştım dünyayı yemez. Tabi ki eğitim alın ancak tecrübeyle pekişene kadar ne kendinizi ne eşinizi riske atmayın derim.

ssates
15 Eylül 2016, 20:49
Dünya turu için otobanda gerektiğinde gaz da açmak gerekli olabilir. Vstrom için bütçe düşük fakat üzülmezsin.

kuvan
15 Eylül 2016, 21:06
Merhabalar. Motorsiklet bilgilerinize ihtiyaç duyduğum bir konu var.

Bu okul sezonu sonunda eşimle beraber 1-2 senelik dünya turu molası verme kararı aldık.
Turumuzu motorsiklet ile yapmak istiyoruz.

Motor araştırması konusu çok derin bir yerlere gitti. Çıkamıyorum işin içinden.
Kullandığım tek motor Asya Nostalji, onu da eşimin isteği üzerine aldığım için çok da motor dünyasının içinde sayılmam.

En güzeli tecrübesi ve bilgisi olanlarla sohbet ederek olacak sanırım.

Bilgileriniz ve tecrübeleriniz dahilinde kriterleri göz önünde bulundurarak öneri ve varsa hikayelerinizi duymak isterim.

Önemli olanlar
1-Yakıt tüketimi.
Çok uzun yol alacağımız için, yarı yolda paramızı bitirip geri dönmek zorunda bırakmasın bizi.
2-Konfor.
Motorumuz dışında taşıt kullanmayacağımız için bel, sırt, kol acısına yenik düşmeyelim.
3-Bagaj sistemini kolay taşıyabilecek.
Yanımızda çanta, çadır vs.. yükümüz olacağından kolayca bir iskelet monte edebilmeliyim.
Önemsiz olanlar
1-Görünümü.
Hem gerçekten önemli değil, hem de paralı turist bunlar görüntüsü vermekten çekinme durumu var.
2-Bastım mı uçsun.
Yollarda olmak, yavaş yavaş, sindire sindire gezmek anın, yolun, manzaranın tadını çıkarmak için pek gerekli değil sanırım.

Fiyat aralığı için de pek bir şey oturmuş değil kafamda. 5.000 ile 15.000 arasında gidip geliyorum. Bakış açısına göre iki uç da cazip geliyor.

Sohbete dahil olanlara şimdiden teşekkür ederim.

Sigara + çakmak

Gonlusen
16 Eylül 2016, 13:39
Tahminimden çok yorum gelmiş erkese teşekkür ederi.
Hemen önerilerinizi araştırmaya koyuluyorum.

Yalnız negatif düşünceli arkadaşlara yanlış anladığı bir konuyu belirteyim.
Ben motor dünyasının adamı değilim.

Amacım "motorumla her yeri gezmek" değil. Amacım gezmek, motor sadece aracım olacak.
Sen kim motorla dünyayı gezmek kim diyenlere de: Sizin tutkunuz nasıl motor ise, benim de tutkum gezginlik. Sen günde motor ile ilgili kaç makale okuyorsan ben de o kadarını gezginlik ile ilgili okuyorum. Nelerini gördük :)

Siz bana motor konusunda yardımcı olun. Hayali olan varsa ben de ona gezginlik ile ilgili yardımcı olurum.

İlgi alanları farklıdır, karamsarlığa kapılmayın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------




Ben olsam honda nc serisine yönelirdim motor seçimi olarak. Tabi ki bütçeyi arttırmanız gerekli , artçılı yüklü dünya turundan bahsedip 250 ccye para basmanın anlamı yok, 5-15 aralığında bütçe ile yol motoru zor. tabi ki her motosiklet uzun yol yapabilir ancak artçıyla yükümle birlikte konforda olsun derseniz keseyi açacaksınız başka yolu yok. Minimum 600cc olmalı motorunuz. Uçmak değil bastığınızda tehlikeden kaçabilmek konu.

Yolu okuyabilmeniz , aracınıza hakim olmanız gerekli , hakimiyet süresi kişiden kişiye değişir ama 20k km altında zor. Yani skutere bindim gittim üstüne bilmem kimden eğitim aldım canavar gibi dolaştım dünyayı yemez. Tabi ki eğitim alın ancak tecrübeyle pekişene kadar ne kendinizi ne eşinizi riske atmayın derim.
Güzel noktalara değinmişsiniz, teşekkür ederim.
Avrupa'yı otostop ve düşük bütçeli trenlerle gezen biri olarak konfor ve mükemmeliyet aramıyorum diye düşünmüştüm. Fakat sizin "uçmak" kavramını "tehlikeden kaçmak" yönünde kullanmanız biraz duraksamama sebep oldu. Ben "acelemiz yok ya, geze geze gideriz işte" kafasındaydım. Biraz değişiklik getirebiliriz olaya.

Tecrübelerinizden faydalanmak derken biraz bunu kastetmiştim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------


Eğer trol değilsen (çünkü öyle görünüyor. 125'lik Asya Nostalji'den başka motor kullanmamış bir dallama, dünya turuna çıkıyor),
1.Forumu iyice oku. Birçok konu var.
2.Eğitim al.
3.Uygun ekipman al.
4.Sonra motorunu al.
5.Sonra gel konuş.

"dallama" gibi güzel bir hitap şekli için teşekkürler. (konuşan şahsın statüsünü belirleyen güzel sıfatlardandır)
1.Araştırma aşamasındayım, Aracın tam olarak neye hitap edeceğini belirtmenin daha spesifik modellere yönelteceğini düşündüm.
2.a)Eşimin yeterince tecrübesi var b)Eğitim kolay, böyle şeyleri dert etme.
3.Ekipman araştırmamı bitirdim. Bir kısmını edindim. Kampanya denk gelir belki diye bir kısmını bekliyorum.
4.Senin gibi güzel insanlar yardımı ile alacağım, şu an tek isteğim o.
5.Bol bol sohbet etmek isterim.

İlgin için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------


Ben oyumu The Geyik kafasına atıyorum. Lakin eş dünya turu falan yinede cevap veresim geliyor. :)

Öncelikle mutlu ilişkin adına tebrik eder devamlılığını dilerim, şayet bu mutlu ilişkin devam etsin istiyorsan şuanki tecrüben [özellikle eşinle] dünya turu atmaya asla ama asla müsayit değil, o yüzden her ne kadar uzatıp bilgi paylaşmak istesemde sana verebileceğim en güzel bilgi hayalin gerçekse, motosikletten uzak dur. 20.000 TL karavanlar var al bir tane eşinide al güzel güzel gidip hayatınızı yaşayın.

Peşinden koşulan bir hayal bu ve bu gün motoru alıcam yarın çıkıcam da değil. Karavan desen yarı yolda bırakıp yürüyerek geri döndürür. Ortası olmayınca ne yapalım..

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------


15000 TL lik motorla dünya turu yapamazsın, alacağın motorun her ülkede bayisi ve servisi olması gerek iki kişi+artı çadır ve kamp malzemelleri+ alet adavat her havaya göre kıyafet bunların az yer tutmsası için pahalı ve kaliteli olması gerekli+ elin takım tutması lazım + para durumunu iyi hesaplaman lazım,olur tabii olmaz değil, motora gelince sıfır olmasada az kilometreli, Honda Transalp, Yamaha XT 660, Afrika Twin, BMW F 650, Paris Dakar vs vs, Japon ve Alman malından şaşma zaten piyasada bu geziye uygun motor üreten bir ülke yok, Motor alış fiyatı dahil olmak üzere tahminen 80-100 milyarın olmadan bu iş olmaz inanamzsan sana kalem kalem maliyet çıkartabilirim, selamlar.

1000 lira ile Avrupayı, otostopla ve düşük bütçeli trenlerle gezmiş birisi olarak, ben bu geziyi 2.000 liralık motor ile de yapabileceğimi biliyorum. İstediğim şey biraz daha rahat olabilmek.
80-100 milyarın olmadan bu iş olur. Sana inanmıyorum. Kalem kalem maliyet çıkart.

Tavsiyelerini araştırıyorum. Tatlı modeller önermişsin. Karamsarlığını üzerinden atarsan sen de tatlı bir insansın. Selamlar.

yayan-bay
16 Eylül 2016, 13:49
Bu konu biraz da cesaretinin kac cc olduğuna bağlı.youtube arat ; çekoslavak bir çift var, 150 cc lik can cin la afrik a kita turu yapmışlar yakın zamanda iyi düzeyde ingiliz ce biliyor iseniz hikayelerini izleyebilirsiniz.

Gonlusen
16 Eylül 2016, 16:09
Bu konu biraz da cesaretinin kac cc olduğuna bağlı.youtube arat ; çekoslavak bir çift var, 150 cc lik can cin la afrik a kita turu yapmışlar yakın zamanda iyi düzeyde ingiliz ce biliyor iseniz hikayelerini izleyebilirsiniz.

Normalde aracsiz yapmis oldugum gezinin daha uzununu aracla yapmak istiyorum. Cc m ne kadar yerse artik .) bahsettiginiz cifti bilmiyorum sanirim, google yanlış yerlere yönlendiriyor, link veya isim yazarsaniz sevinirim.

yürekçe
16 Eylül 2016, 16:27
Konuyu okuyunca, ben motosiklet dünyası adamı değilim demissiniz. Cevap yazanların çoğu da öyleymiş anlaşılan.
Çok detaya giremicem çünkü vaktim az.
Motosiklet olarak suzuki bandit 650s motosiklet hatta 1200s onerebilirim. Daha en az 20 model daha sayabilirim...Eminim çoğunun da haberi yoktur bu motosikletlerden.
Gerisi sizin tecrübeniz kalmış. Ama önce iyi bir eğitim sureci şart. Yoksa il dışına çıkmadan pert olursunuz..

Gonlusen
16 Eylül 2016, 18:06
Konuyu okuyunca, ben motosiklet dünyası adamı değilim demissiniz. Cevap yazanların çoğu da öyleymiş anlaşılan.
Çok detaya giremicem çünkü vaktim az.
Motosiklet olarak suzuki bandit 650s motosiklet hatta 1200s onerebilirim. Daha en az 20 model daha sayabilirim...Eminim çoğunun da haberi yoktur bu motosikletlerden.
Gerisi sizin tecrübeniz kalmış. Ama önce iyi bir eğitim sureci şart. Yoksa il dışına çıkmadan pert olursunuz..

Tesekkur ederim. Tecrübenize dayanarak şunu sormak istiyorum:
araştırmaya ilk başladığımda karşıma biraz daha farklı, düşük modeller çıktı. Kendi bilgisayarımda olmadığım için tam hatırlamıyorum ama aklımda kalan pulsar 200ns ve cbf 250.

Önerdiğiniz model ile karşılaştırınca yarı yarıya yakıt tüketimi farkı çıkıyor. Yolumun uzunluğuna bakınca bu aşırı derecede önemli faktöre dönüşüyor.
Bandit'in çok daha üstün bir araç olduğu bariz fakat bilgisizliğimden soruyorum bu kadar uzun yol masrafımı iki katına çıkarmanın karşılığında bana vereceği şeyler nelerdir ve gönül rahatlığıyla 'buna değer' diyebilir misiniz?

Ekleme: Inazuma 250 de çok önerilip, az yakıt tüketenlere dahil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

Xmax 250 nin yakıtı da düşük görünüyor, konforu tatlı görünüyor uzun yol için neden kimse scooter önermiyor? tecrübesi olan paylaşabilir mi?

agris
16 Eylül 2016, 20:21
Ben de bildiğim kadarıyla yorum yapayım:
Ben böyle bir tura çıkmadım. En uzun mesafem iki günde 1200 km. 150 cc ile de uzun yol yapılır ama en azından 600 cc daha iyi olur. Artçı ve yük ile 150 cc sıkıntı verebilir. En basitinden bu kadar uzun bir seyahatte illaki bir otobana çıkacaksınız ve 150 cc motorla artçılı ve yüklü birşekilde trafiğin seyir hızının çok altında kalabilirsiniz. Bu da büyük tehlike oluşturur. Ayrıca güçlü motor böyle durumlarda gazlayıp tehlikeden kaçmak için de gereklidir.
Bir diğer husus konfor meselesi. Keyifli bir seyahat için biraz da motor gücü ve hacmi gerekir. İki kişi yükle birlikte dik bir yokuşa geldiğinizde keyif kaçabilir.
Bunların dışında iyi tecrübe ve eğitim şart. Ayrıca tamirci bulamayacağınız bir yerde arıza yaşayabilirsiniz. Bu açıdan arızalara müdahale edebilecek bir teknik bilgi de lazım olur bence.
Saygılar

potasyum
16 Eylül 2016, 21:35
Dikkat e almanız gereken konulardan birisi avrupa yollarında düşük cc ile otoban a giremiyorsunuz. Aklınızda bulunsun

Taner YILMAZ
16 Eylül 2016, 22:09
Gezi rotanız belli mi? Paylaşırsanız sevinirim, merak ettim.

yaşlıveacemi
16 Eylül 2016, 22:50
hiç düşünme düşündükçe kafan karışır mondial yeni RX3i Evo al bas gaza git.

chopperrider
16 Eylül 2016, 23:20
Motosiklete uzak bireyler olarak mutlaka 0 km ya da sıfıra yakın bir motosiklete ihtiyacınız var.
Zengin turist imajı vermemek için her ufak sorunda yolda kalmamak için buna mecbursunuz bence.
Yamaha tenere gibi orta siklet enduro mantıklı bi seçenek olacaktır.

ÜmitS.
17 Eylül 2016, 00:43
Ekipmanların bir kısmını edimdim demiştiniz.

Hangi ekipmanları edindiniz? Hangi markalar, fotoğraf koyabilir misiniz?

Gezi için blog açmayı düşünüyor musunuz?
Böyle bir gezi için sponsor bulacak mısınız?(bulabilirsiniz)

Gonlusen
17 Eylül 2016, 03:48
Ben de bildiğim kadarıyla yorum yapayım:
Ben böyle bir tura çıkmadım. En uzun mesafem iki günde 1200 km. 150 cc ile de uzun yol yapılır ama en azından 600 cc daha iyi olur. Artçı ve yük ile 150 cc sıkıntı verebilir. En basitinden bu kadar uzun bir seyahatte illaki bir otobana çıkacaksınız ve 150 cc motorla artçılı ve yüklü birşekilde trafiğin seyir hızının çok altında kalabilirsiniz. Bu da büyük tehlike oluşturur. Ayrıca güçlü motor böyle durumlarda gazlayıp tehlikeden kaçmak için de gereklidir.
Bir diğer husus konfor meselesi. Keyifli bir seyahat için biraz da motor gücü ve hacmi gerekir. İki kişi yükle birlikte dik bir yokuşa geldiğinizde keyif kaçabilir.
Bunların dışında iyi tecrübe ve eğitim şart. Ayrıca tamirci bulamayacağınız bir yerde arıza yaşayabilirsiniz. Bu açıdan arızalara müdahale edebilecek bir teknik bilgi de lazım olur bence.
Saygılar

çok güzel notalar bunlar, eğitim ve teknik bilgi kısmına kesinlikle girmem gerekli sıkıntılı tarafım da işte yakıttan kaçmaya çalışıyorum :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------


hiç düşünme düşündükçe kafan karışır mondial yeni RX3i Evo al bas gaza git.

Sen de rx3i evo dahil etmiş oldun listeye :) daralacağına genişliyo bu liste ne yapıcaz böyle bilmiyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------


Motosiklete uzak bireyler olarak mutlaka 0 km ya da sıfıra yakın bir motosiklete ihtiyacınız var.
Zengin turist imajı vermemek için her ufak sorunda yolda kalmamak için buna mecbursunuz bence.
Yamaha tenere gibi orta siklet enduro mantıklı bi seçenek olacaktır.

en önemli kriterim yakıt tüketimine pek hitap etmiyor sanırım, yanlış bilgi edinmiş olabilir miyim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------


Gezi rotanız belli mi? Paylaşırsanız sevinirim, merak ettim.
Önümüzde uzun vakit olduğu için şu an detaylı rotaya girmedik.
Önemli olan gidilecek yer değil, yollarda olmak tarzı bi düşüncemiz var.
Konuştuğumuz yüksek ihtimalli rota ise; iran-pakistan-hindistan-nepal-burma-tayland-kamboçya-vietnam doğrultusunda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:40 ----------


Ekipmanların bir kısmını edimdim demiştiniz.

Hangi ekipmanları edindiniz? Hangi markalar, fotoğraf koyabilir misiniz?

Gezi için blog açmayı düşünüyor musunuz?
Böyle bir gezi için sponsor bulacak mısınız?(bulabilirsiniz)

Dostum muhtemelen, konuya hakim ve hayali olan birisin. Giyim ürünlerinde Columbia'nın sayfasından bakınabilirsin. Yağmurluk, ayakkabı, ceket, ne olur ne olmaz diye içlik takım, su geçirmez kir tutmaz pantolon gibi ürünler için harcamadan kaçınmadık. Çünkü hayatımızda bu tarz etkinlikleri sürekli kılmak istiyoruz.
Çadır, mat, tulum için de ekstra araştırma yapmadan hoşumuza gideni aldık. Matın şişme, çadırın 5 mevsim olmasını önemsedik sadece.
Beklediğim ürünler de teknolojik ürünler.
Fotoğrafçılıkla ilgilendiğim için kameram var fakat model yükseltmek istiyorum. Kendi bilgisayarım ölmek üzere, fişe bağlı yaşadığı için güzel fırsat yakalarsam hafif bir bilgisayar alma niyetim var.
Belki bir de aksiyon kamerası.

Edebiyatçı olduğum için yazmayı çok severim, gezi yazılarını da hep tatlı bulmuşumdur. Kesinlikle blog açma planım var, hatta şu an deneme olsun diye ücretsiz blog açtım hazırlık yapıyorum.
Sponsor bu tarz gezilerde ilk aşamada zor bulunuyor. Kendini kanıtladıktan sonra sponsor bulma şansın artıyor. Sanki biraz geri planda kalmış gibi şu anlık.

U.KALKAVAN
17 Eylül 2016, 06:29
Peşinden koşulan bir hayal bu ve bu gün motoru alıcam yarın çıkıcam da değil. Karavan desen yarı yolda bırakıp yürüyerek geri döndürür. Ortası olmayınca ne yapalım..

Açıkcası size yardımcı olmak istesemde çok fazla ucu açık soru var kafamda. Dilediğiniz motosikletle dünya turu atmanız mümkün, değişecek olan tek şey konfor, yakıt vb durumlar ama şu dünya turu atar veya şu atamaz diye bir şey söz konusu değildir. 0 tecrübeniz olduğu için ve eşiniz ile gideceğiniz için ben karavan önermeyi tercih ettim, dünya turu diyorsunuz çünkü ve tecrübeniz 0. Eşim tecrübeli demişsiniz o kısmı pek anlayamadım açıkcası, tam çıkış tarihi yok sabit bir rota da yok gördüğüm kadarıyla yani sabit pek fazla şey olmayınca üzerine konuşmak biraz zor oluyor. Bütcenize uygun servis ağı geniz 250cc üstü kendini kanıtlamış bir enduro işinizi rahatlıkla görecektir, lakin bir italya yapayım geleyim bir yunanıstan kaçamağı vs değil dünya turundan bahsediyorsunuz o yüzden benim aklıma pek yatmıyor açıkcası. Avrupayı temel olarak gezdiğiniz için sanıyorum ki doğu güney doğu tercihi bu yüzden lakin gitmeyi planladığınız yerler pek kolay ülkeler değil, ingilizce bilen sayısı ½5 altında aynı zamanla yerel kitle' nin ne derece insan canlısı olduğu tartışılır birde tecrübesiz bir şekilde eşinizle gideceğinizi göz önüne alırsak baya heyecanlı bir serüven olacaktır. Yazılacak çok şey varda neyse artık, çinden kuzeye çıkıp rus topraklarından avrupaya geçmeyi planlıyorsanız bu pek mümkün olmayabilir haberiniz olsun, şimdiden iyi eğlenceler.

yayan-bay
17 Eylül 2016, 07:37
Normalde aracsiz yapmis oldugum gezinin daha uzununu aracla yapmak istiyorum. Cc m ne kadar yerse artik .) bahsettiginiz cifti bilmiyorum sanirim, google yanlış yerlere yönlendiriyor, link veya isim yazarsaniz sevinirim.

Youtube den "the craziest honeymoon south africa to egypt on a 150 cc motorcle" arayınız.video hala mevcut.motosiklet olarak tabii ki 650 cc tercih edilir fakat cesaret cc si daha önemli ybr 125 cc ile arjantin den avusturalya yaya yolculuk eden var.150 cc lik hero ile himayalar dağ silsilesini asan insanlar var.en kolayı kulakları çınlasın ümmet pertikan abi var.

yürekçe
17 Eylül 2016, 09:03
Hocam gerçekten de detaylı ve tüm sorulara cevap veren bir yazı yazdim 40 dakikadır ama sistem hatasıyla kayboldu gitti.
Yakıt oranlarından modellere, teknik konulardan egitimlere dek :(
Tekrardan cep telefonuyla yazacak kadar da vaktim yok açıkçası. Dilerseniz profilinde telefon numaram var. Ararsanız seve seve tüm detaylari tecrüben yettiğince paylaşırım.
Tekeriniz düz bassin...

Gonlusen
17 Eylül 2016, 12:37
Açıkcası size yardımcı olmak istesemde çok fazla ucu açık soru var kafamda. Dilediğiniz motosikletle dünya turu atmanız mümkün, değişecek olan tek şey konfor, yakıt vb durumlar ama şu dünya turu atar veya şu atamaz diye bir şey söz konusu değildir. 0 tecrübeniz olduğu için ve eşiniz ile gideceğiniz için ben karavan önermeyi tercih ettim, dünya turu diyorsunuz çünkü ve tecrübeniz 0. Eşim tecrübeli demişsiniz o kısmı pek anlayamadım açıkcası, tam çıkış tarihi yok sabit bir rota da yok gördüğüm kadarıyla yani sabit pek fazla şey olmayınca üzerine konuşmak biraz zor oluyor. Bütcenize uygun servis ağı geniz 250cc üstü kendini kanıtlamış bir enduro işinizi rahatlıkla görecektir, lakin bir italya yapayım geleyim bir yunanıstan kaçamağı vs değil dünya turundan bahsediyorsunuz o yüzden benim aklıma pek yatmıyor açıkcası. Avrupayı temel olarak gezdiğiniz için sanıyorum ki doğu güney doğu tercihi bu yüzden lakin gitmeyi planladığınız yerler pek kolay ülkeler değil, ingilizce bilen sayısı ½5 altında aynı zamanla yerel kitle' nin ne derece insan canlısı olduğu tartışılır birde tecrübesiz bir şekilde eşinizle gideceğinizi göz önüne alırsak baya heyecanlı bir serüven olacaktır. Yazılacak çok şey varda neyse artık, çinden kuzeye çıkıp rus topraklarından avrupaya geçmeyi planlıyorsanız bu pek mümkün olmayabilir haberiniz olsun, şimdiden iyi eğlenceler.

Bu kadar net belli olmamasının sebebi önümüzdeki okul sezonu sonunda planlamamız ve önümüzde uzun süre olması. Rastgele gitmek istiyoruz, İstikamet bu taraf bakalım neler yaşıcaz. Eşimin tecrübesi konusunda fazlasıyla haklısın çünkü arkadaşın hakaretvari yorumuna sinirlenip "belki eşim moto gp dünya şampiyonu, sana ne?" tarzı söylenmiş doğruluğu olmayan bir cümle.

Coğrafyanın insanında ingilizce bilen oranı yüksek olmasa da, tatlı insanı var, takip ettiğim hiç bir gezgin boynu bükük ayrılmadı buralardan.

Dediğiniz rotayı düşünmüyorum fakat bu rotayı tek başına geçen 23 yaşında bir çinli kadın var, yanlış hatırlamıyorsam ybr 250 idi motoru. Son durak İstanbul da müzeye bağışlayıp uçakla evine dönüyor. Güzel fikir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------


Hocam gerçekten de detaylı ve tüm sorulara cevap veren bir yazı yazdim 40 dakikadır ama sistem hatasıyla kayboldu gitti.
Yakıt oranlarından modellere, teknik konulardan egitimlere dek :(
Tekrardan cep telefonuyla yazacak kadar da vaktim yok açıkçası. Dilerseniz profilinde telefon numaram var. Ararsanız seve seve tüm detaylari tecrüben yettiğince paylaşırım.
Tekeriniz düz bassin...

İster istemez gülümsedim, en istenmeyecek durum o kadar uğraşıp sonuca ulaşamamak. İletişime geçeceğim sizinle.

U.KALKAVAN
17 Eylül 2016, 12:50
Bu kadar net belli olmamasının sebebi önümüzdeki okul sezonu sonunda planlamamız ve önümüzde uzun süre olması. Rastgele gitmek istiyoruz, İstikamet bu taraf bakalım neler yaşıcaz. Eşimin tecrübesi konusunda fazlasıyla haklısın çünkü arkadaşın hakaretvari yorumuna sinirlenip "belki eşim moto gp dünya şampiyonu, sana ne?" tarzı söylenmiş doğruluğu olmayan bir cümle.

Coğrafyanın insanında ingilizce bilen oranı yüksek olmasa da, tatlı insanı var, takip ettiğim hiç bir gezgin boynu bükük ayrılmadı buralardan.

Dediğiniz rotayı düşünmüyorum fakat bu rotayı tek başına geçen 23 yaşında bir çinli kadın var, yanlış hatırlamıyorsam ybr 250 idi motoru. Son durak İstanbul da müzeye bağışlayıp uçakla evine dönüyor. Güzel fikir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------



.

Beni yanlış anlamayın lütfen yapmayı planladığınız şeyi yapmanızı en az sizin kadar istemekteyim, bana sorun teşkil eden tek konu motosiklet tecrübesi' nin yetersiz olması bu yüzden ilk mesajım da gitmeyin değil de karavan ile gidin dedim. Şahsen ben olsam motosikletle gitmeyi tercih ederdim, sizin gibi. :) Suudi arabistan, iran, türkmenistan, pakistan, kırgızistan, hindistan, çin, tayland ve benzeri ülkeleri gezen biri olarak avrupaya benzemediği size garanti ederim. İnsan yapıları 1000 metre için de şaşırtıcı derecede değiştiği gibi dilinizden anlayan insan bulmakta sahra çölünde su bulmak kadar zor. Ben sadece sizi uyarmak istedim, bu turu değil 125cc bir motosikletle, bisikletle veya sırt çantaları ile de yapmanız mümkün. Size nacizane tavsiyem hazır vaktiniz varken öncelikle acil olarak bir motosiklet alıp kullanmaya alışmanız ve tahmini rota planı üzerinde ki hakların temel özelliklerini ezberlemeniz. Umarım her şey gönlünüzce olur geri geldiğiniz zaman güzen anılarınızı bizlerle paylaşırsınız, saygılarımla.

Gonlusen
17 Eylül 2016, 12:56
Youtube den "the craziest honeymoon south africa to egypt on a 150 cc motorcle" arayınız.video hala mevcut.motosiklet olarak tabii ki 650 cc tercih edilir fakat cesaret cc si daha önemli ybr 125 cc ile arjantin den avusturalya yaya yolculuk eden var.150 cc lik hero ile himayalar dağ silsilesini asan insanlar var.en kolayı kulakları çınlasın ümmet pertikan abi var.

inanılmaz zevkli. yaşadıkları tecrübeler tüm olumsuzlkları silmiş geçmiştir. harika bir hayat

jimi_hendrix
17 Eylül 2016, 13:41
Xmax 400 veya burgman 400 gibi bir scooter,
topcase ve/veya yan çantalar,
bir adet gaz teli,
gaz teli değişiminin öğrenilmesi,
lastik tamir spreyi,
1 lt motor yağı( eksiltme ihtimaline karşı),
motor yağı değişiminin nasıl yapıldığının öğrenilmesi,

Motora da alıştınız mı artık yola çıkmaya hazırsınız demektir... Yukarıda yazdıklarım kesinlikle bulunması gerekenlerdir.

Gonlusen
17 Eylül 2016, 17:24
KLX 250 ve CRF 250 düşünüyorum. Enduro olması daha mantıklı geliyor. Bir kerede gidilecek uzun soluklu yolum yok. Yolum otobanda da geçmeyecek. Bu iki makine için fikirlerinizi alabilirim.

U.KALKAVAN
17 Eylül 2016, 17:33
KLX 250 ve CRF 250 arazi ruhları ağır olan modeller olması açısından, uzun yol ve artçılı sürüş için uygun olmayacaktır. İki model arasından F/P olarak CRF 250 öne çıkmaktadır, parçaları daha ucuz ve ulaşımı daha kolaydır.

yürekçe
17 Eylül 2016, 21:42
Silinen yazımda xt600-650 tavsiyeleri de vardı.

Gonlusen
17 Eylül 2016, 22:22
Silinen yazımda xt600-650 tavsiyeleri de vardı.

Hocam cok güzel, hangisini alayim diye sormadan direk xt600 alayım. Fakat bunca yol boyunca derdimiz zaten yakit olucak, yakıt tüketimine bakinca ister istemez bi uzaklık hissediyorum.
Planlari detaylandirdikca yanaşmak isterim bu modele de.

yürekçe
18 Eylül 2016, 00:17
Yakıt konusunu bu kadar dusunmenizde haklı olabilirsiniz. Lakin, 100 km de ortalama 4 litre ile 5 lt yakan motor Arasında 5 tl oynuyor. 1000/100*5 hesabiyla her 1000 km de bu oran 50 tl oynar. Yurt içi için bu fark hesabı yurt dışında litre başı 5 tl degil, ortalama 1-1,5 dolar gibi litre bazında oynasa dahi bu iran cook daha dusuk olacaktır.
İkinci bir konu, küçük motor az yakmaz. Bmw f800s kullanırken 100km de 3,6 km ortalama ile sarfiyatı vardı.
Bir gezimizde ben çeyrek depo dahi yakmamis iken, mct 250 kullanan arkadaş 6-7 litre aldı.
Bir başka gezide Kawasaki z750 ile er5 aynı gezide 100km de yakıt alırken er 5 bir litre daha fazla yakit almıştı.
Ayrıca, uluslararası gezilerde her yakıt aynı temizlikte olmayabilir. Bu yüzden, düz mekanik, aşırı elektronik olmayan, karburatorlu model seçmekte fayda var.

Gonlusen
18 Eylül 2016, 02:04
haklılık payınız çok fazla, kuş uçuşu mesafesi ortalama 10.000 km olan hedefe yapılacak etkinlik için gereksiz cimriliğe de girer benim dediğim.
küçük motor az yakar meselesi de bilgi ve tecrübe eksikliği, karşıma çıkan modellere bakarak böyle bi çıkarsama yapmışım.

Ben şu xt 600 ü bir kurcalayayım, yakınlarımda bulabilirsem elimle dokunayım. Yukarıda bi arkadaşın dediği gibi bu dönemi uzattıkça daha zorlaştırırız.

yürekçe
18 Eylül 2016, 09:24
Xt600-klr650-aprilla pegaso 650(bmw f650 ile aynı motor kullanılmakta ve neredeyse marka farkıyla yarı yarıya satılmakta. Beyin problemi çıkabilir deniyor. Ama arastirinca, bir kamyonetin beyniyle aynı olduğunu ogrenmistik. Problem değil yani)
Xt ve klr oturuş pozisyonları itibariyle pek konforlu değiller, bu yüzden ek havalı ya da yumuşak minder gibi çözümler bulursanız hatta uretirseniz lehinize olur.

sagopa422
18 Eylül 2016, 10:28
kardeşim eğer yolda kalmayı göze alıyorsan macera arıyorsan hiç tereddüt etme çık , ama elin anahtar tutmalı anlaman lazım biraz :cat::)

levent3410
18 Eylül 2016, 11:23
Hocam al bir Yamaha x city istediğin yere enduro tadında git.Bu motorla yarım dünya turu yapanlar var.Sizi üzmez amortisörleri sertdir biraz başkada hiç bir sıkıntısı yoktur.Her ülkede servisi vardır.Anında müdahale gerektirebilecek kronik bir problemide yoktur Türkiye Batum ve Yunanistan yollarınde artcılı artcısız 5 adet x city le toplam 115 bin km yol yaptım....yamaha x city ile doğu karadeniz ve İtalya turu diye netde ara ve tecrübelen.Saygı ve sevgilerimle

Gonlusen
19 Eylül 2016, 20:32
kardeşim eğer yolda kalmayı göze alıyorsan macera arıyorsan hiç tereddüt etme çık , ama elin anahtar tutmalı anlaman lazım biraz :cat::)

Kesinlikle. O nasil sokulur bu nasil takılır videolari sardı etrafimi .) kendi elimizle de yapmaya başladıkmı tamamdır .)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------


Hocam al bir Yamaha x city istediğin yere enduro tadında git.Bu motorla yarım dünya turu yapanlar var.Sizi üzmez amortisörleri sertdir biraz başkada hiç bir sıkıntısı yoktur.Her ülkede servisi vardır.Anında müdahale gerektirebilecek kronik bir problemide yoktur Türkiye Batum ve Yunanistan yollarınde artcılı artcısız 5 adet x city le toplam 115 bin km yol yaptım....yamaha x city ile doğu karadeniz ve İtalya turu diye netde ara ve tecrübelen.Saygı ve sevgilerimle

Cok mutlu anilariniz olduğuna eminim. Su an şehir dışındayım, döndügumde bakicam kesinlikle. Teşekkürler paylaşım icin.