Bawebaran
30 Haziran 2006, 11:38
(Korkarım yakında motosiklet sürücüsü olmak için ve hatta açık havada rüzgarı bünyeye direkt aldığımız için "Açıktan rüzgar kullanma vergisi" de ödeyeceğiz. Madem modern adalet işe yaramıyor demekki işimiz ilahi adalete kaldı. Allah sizi bildiği gibi yapsın...)
Enduro Motosiklet Kulübü (EMOG) Üyesi Avukat Erem Yücel’in açtığı dava sonucu Ankara 3. İdare Mahkemesi’nin aldığı, köprü ve otoyol geçişlerinde, motosikletlerin, otomobil, minibüs, kamyonet sınıflandırmasına dahil edilemeyeceği yönündeki kararını Danıştay bozdu.
Motosiklet sürücülerine otoyol ve köprülerde otomobil parası ödeten düzenleme Karayolları Genel Müdürlüğü’nce 9 Şubat 2003’te yapıldı. Daha önce otoyollarda 5, köprülerde 9 adet araç sınıfı mevcutken, sistemde yapılan yenilemeyle köprülerdeki araç sınıfı sayısı 5’e düşürüldü. Motosikletler de 2 akslı araçlar sınıfına dahil edildi. Motosikletler, köprü ve otoyol gişelerinde otomobil, minibüs, kamyonetlerle aynı ücreti ödemeye başladı. Avukat Erem Yücel, motosiklet ile ağırlığı 3 tonu aşan bir kamyonetin aynı ücreti ödemesinin hukuki hiç bir dayanağının bulunmadığını belirterek, iptali için Karayolları Genel Müdürlüğü’ne dava açtı. Ankara 3. İdare Mahkemesi, otoyol ve köprü geçiş ücretlerinde artış yapılmasına ilişkin işlemin iptali isteminin reddine, davanın yeni tarifedeki sınıflandırmada motosikletin otomobiller ile aks aralığı 3.20 m’den küçük kamyon, kamyonet ve minibüsler sınıflandırılmasına dahil edilmesine ilişkin kısmının iptaline karar vermişti. Ancak daha sonra Karayolları kararı temyize götürmüştü.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=4293
Enduro Motosiklet Kulübü (EMOG) Üyesi Avukat Erem Yücel’in açtığı dava sonucu Ankara 3. İdare Mahkemesi’nin aldığı, köprü ve otoyol geçişlerinde, motosikletlerin, otomobil, minibüs, kamyonet sınıflandırmasına dahil edilemeyeceği yönündeki kararını Danıştay bozdu.
Motosiklet sürücülerine otoyol ve köprülerde otomobil parası ödeten düzenleme Karayolları Genel Müdürlüğü’nce 9 Şubat 2003’te yapıldı. Daha önce otoyollarda 5, köprülerde 9 adet araç sınıfı mevcutken, sistemde yapılan yenilemeyle köprülerdeki araç sınıfı sayısı 5’e düşürüldü. Motosikletler de 2 akslı araçlar sınıfına dahil edildi. Motosikletler, köprü ve otoyol gişelerinde otomobil, minibüs, kamyonetlerle aynı ücreti ödemeye başladı. Avukat Erem Yücel, motosiklet ile ağırlığı 3 tonu aşan bir kamyonetin aynı ücreti ödemesinin hukuki hiç bir dayanağının bulunmadığını belirterek, iptali için Karayolları Genel Müdürlüğü’ne dava açtı. Ankara 3. İdare Mahkemesi, otoyol ve köprü geçiş ücretlerinde artış yapılmasına ilişkin işlemin iptali isteminin reddine, davanın yeni tarifedeki sınıflandırmada motosikletin otomobiller ile aks aralığı 3.20 m’den küçük kamyon, kamyonet ve minibüsler sınıflandırılmasına dahil edilmesine ilişkin kısmının iptaline karar vermişti. Ancak daha sonra Karayolları kararı temyize götürmüştü.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=4293