PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AEA Viraj Önerileri vs. Yol Eğitimleri



Sayfa : [1] 2

zaferce
14 Eylül 2016, 20:26
Yol Sanatı öğretisini paylaşan yol eğitimlerinde anlatılan viraj dönme ile AEA videosunda (https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y) anlatılan teknikler arasındaki benzerlikleri ve farkları listelemek istedim. Ben henüz yol sanatı sistemini uygulama konusunda yeterince ilerleyebilmiş biri olmadığım için bir eğitmen veya RoSPA ya da IAM testini geçmiş bir sürücü bu konuları benden çok daha iyi, daha hatasız özetleyecektir (Mesela ART’tan puanı 24 olan biri değilim. İki yıl önce puanlı bir eğitim aldım ve puanım 46. Şu anki sürüşümün de çok çok farklı olduğunu sanmıyorum. Puanı 24 olan arkadaşım yazsın isterdim aslında ama benle idare edin artık.). Yani, aşağıdakiler yatırım tavsiyesi değildir, doktorunuza danışmadan kullanmayınız.

Önce yol sanatı hakkında birkaç başlık:

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/152623-guvenli-ve-ileri-surus-egitimi-uzerine-dusunceler.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/163204-yol-egitimine-dair-aciklamali-videolar-listesi.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/163245-sol-virajda-konumlanma.html

Benzerlikler

1. Ne yaptığını biliyorsan motor sürmenin en zevkli tarafı virajlardır. Ne yaptığını bilmiyorsan Yusuf Yusuf… Ayrıca kazaların sıkça yaşandığı yerler de virajlardır.

2. Motosiklet ehliyeti alırken verilen eğitim (veriliyorsa bile) yetersizdir.

3. Limit noktası = Kaybolan nokta. Limit noktası bize yaklaşıyorsa hızımızı azaltmalıyız. Limit noktası bizden uzaklaşıyorsa ve başka bir güvenlik veya yol tutuş tehdidi yoksa hızımızı artırabiliriz. (bkz: https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0 Limit noktası)

4. Viraja erken girmek önemli ve yaygın bir acemi hatasıdır. Viraj çıkışında bizi dışarı savurur. (bkz: https://www.youtube.com/watch?v=xhGFyWW6w90 Uğur Ertekin Viraj Yanlışlıklar)

5. Tekniği çalışmak için düşük hızlarda pratik yapın. Yol eğitimlerinde söylenir: Tekniğe hız katabilirsiniz ama hıza teknik katamazsınız. O yüzden sistemi önce düşük hızlarda uygulayın, görüşünüz iyileştikçe hız çaba sarf etmeden, kendiliğinden gelecektir. Hızlı olmak için değil doğru teknikle sürmek için çabalayın.

6. Girişini ve çıkışını gördüğümüz virajlardaki çizgi ile devamını görmediğimiz virajlardaki çizgilerimiz faklı olur. AEA devamını görmediğimiz virajlar hakkında limit noktası takibi dışında konumlanmaya, gaz kolunun kullanıma, ivmelenmelere girmiyor. O nedenle viraj bağlama; konumlanırken (1) güvenlik (2) yol tutuş (3) görüşü göz önüne alma; virajlar arası düzlükleri ikiye bölüp yarısında ivmelenme ikinci yarıda yavaşlama ve gelecek viraj için konumu, hızı ve en son vitesi ayarlama gibi yol eğitimi konularına bu yazıda girmiyorum. Bu konularda AEA önerilerinden farklılıklar olduğu anlaşılıyor.

7. Motora oturuş pozisyonu meselesi de ortak noktalardan. Ön kol yere paralel olacak, motora dizlerle tutunacağız ve kollar gevşek, omuzlar düşük olacak. Uğur Ertekin, Kaan Tuna, Okan Sinan Ocan, Zekeriya Ertuğrul, Nezih Tütenek, Serhat Kılavuz, Paolo Volpara, Oktay Ciğer, Caner Atagün, Rahmi Barutçu… Bu adamların hepsinden bir şekilde motorda oturuş pozisyonu üzerine öneri aldım, dinledim veya izledim. Bir tanesi bile AEA’ın dediği gibi kolları kazık gibi tut önerisini duymadım. Bu adamların hiç birisi de zaten motora AEA’ın gösterdiği gibi oturmuyor. Kollar rahat, motoru dizlerle tuttum ön kol yere paralel. Bu kadar basit. (Hatta How to be a better rider kitabında Jon Taylor ayak parmak uçlarını motora doğru, içeri bükmeyi önerir. Dizleri otomatikman depoya kilitler bu hareket. Diğer eğitmenler de bu küçük numarayı anlatır.)

8. Hedefe kilitlenme meselesi de aynı. Baktığın yere gideceğin için tehlikeye değil, çözüme, gitmek istediğimiz yere bakmak lazım, kenardaki ağaca değil.


Farklar

1. “Eğitmen değiliz, kendi bildiğimizi anlatacağız.”

Yol eğitimlerinde eğitmenler kendi kişisel birikimlerini değil bir öğretiyi anlatırlar. Motosiklet Yol Sanatı (http://ommriders.com/pages/ArtTR.aspx?artID=2010) temel eserdir. How To Be a Better (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/169421-how-to-be-a-better-rider-kitabi.html) ise uygulamaya dönük önerileri listeler.

2. Bakış.

Yol eğitimlerinde bakış iki çeşittir. Bir çenemizin gösterdiği nokta. Genelde gözlerimizin de baktığı yer olur. Ama bir de çevresel bakış vardır. Çenemizin gösterdiği yerden farklı olarak yan taraflardaki görüşümüz. Bazen çene limit noktasına bakarken göz ucunu yarım saniye indirip yolun neresinde olduğumuzu kontrol ederiz buna da çevresel bakış diyorlar. Sol virajda çenemiz limit noktasını gösterirken gözlerimiz de genellikle oraya doğru yönlenmiş oluyor. Ama motorun şeritteki konumunu ayarlamak için çevresel bakışı kullanıyoruz ve kenar şerit çizgisine veya mıcırın başladığı noktaya göre motorun bastığı yeri kontrol ediyoruz. Çevresel bakışla motorun konumunu kontrol ederken asla çenemizi limit noktasından ayırmıyoruz ve kontrollerimizi anlık olarak yapıp gözlerimizi tekrar limit noktasına geri taşıyoruz.

3. Sol viraja giriş noktasının yol kenarına ne kadar yakın olacağı meselesi.

(bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/163245-sol-virajda-konumlanma.html)

4. “Bildiğimiz bir yolda veya az önce keşif sürüşü yaptığımız bir yolda viraj çizgimiz, daha önce hiç geçmediğimiz yoldakinden farklı olur.”

Bildiğimiz yol diye bir şey yoktur. Her zaman limit noktası takibi yapmak zorundayız. Az önce geçmiş olduğumuz yoldan geri dönerken bile yol koşullarını değişmiş bulabiliriz. Dolayısıyla görüşümüze yani o esnada neyi görüp neyi görmediğimiz bilgisine dayalı olarak hızımızı ayarlamalıyız. Aynı virajda, aynı kısa parkurda 50 kere git gel yapmak da dahil.

5. Viraja girdikten sonra gaz kolu açılmaya başladıktan sonra CSS kitabı tabiriyle virajın sonuna kadar pürüzsüz, yumuşak ve sürekli açılması meselesi.

Buna yol eğitimlerinde destek gazı deniyor. Ancak buradaki gibi sürekli gaz kolunun çevrilmesinden değil motorun hızının lastik yanağına düşmesiyle oluşacak hız kaybını giderecek ve motorun stabilitesini koruyacak kadar az bir gaz açmadan bahsediliyor.

6. Giriş noktasına bakarak motoru o noktaya yönlendirmek ve viraja gaz kapalı girmek ve kontra meseleleri.

Videoda AEA viraja yaklaşırken şeridin ortasından ilerliyor ve motoru önce ilk çarpı işaretine yönlendiriyor. Bir de kontra öncesinde “viraja gaz kapalı” giriyoruz uyarısı geçiliyor. Yol eğitimlerinde ileride bir tehlikeyi (viraj mesela bir tehlike) gördüğümüz zaman ilk iş olarak uygun konuma geçmek öğretilir. Yani AEA’ın çarı işareti yolun 20 cm kenarındaysa ve biz de mıcırın başladığı yerin hemen yanı olarak orayı görmüşsek yolun o çarpı işareti noktasına gelecek yerine çok daha geriden, o virajı görür görmez geçeriz. Sistemin aşamaları şöyle (1) Bilgi – hepsini kapsıyor (2) konum (3) hız (4) vites sonra tehlikeyi geçtikten sonra da (5) ivmelenme. Bunları kronolojik sırayla yapıyoruz. İlerideki viraj bilgisini alır almaz ilk işimiz konumumuzu ayarlamak. Yani virajın girişinden 2 metre önce konum ayarlamak diye bir olayımız yok.

Daha sonra viraj için uygun hıza düşüyoruz. Sadece gaz kolunu biraz biraz yumuşakça kapatarak hızımızı düşürüyoruz. Gaz kolunu tamamen kapattığımızda bile yetmezse artık frenlerimizi kullanıyoruz. Hızımız düştükten sonra artık uygun vitese geçiyoruz. Şimdi artık gaz kolumuz kapalı değil. Sonrasında viraja giriyoruz. Yani yol eğitimlerinde öğretilen sistemde her viraja gaz kapalı girmek diye bir olay yok. Zaten her viraja gaz kapalı girebilmek için öncesindeki düzlüklerin tamamında hayli aşırı hızlanmak gerekir. Yoksa zaten viraj için uygun hıza ve o hıza uygun vitese düşmüş bir motorda gaz kolunu kapatırsan artık motor aşırı yavaşlar. Bu noktada dikkat çekmek gereken şu var. Viraja girmeden önce hızın ayarlanmasındaki yumuşaklık zaman istiyor. O yüzden konumlanma meselesinin çok önceden daha geriden ayarlanmış bitirilmiş olması gerekiyor ki gaz kolunu kapatmaya, yetmezse fren kullanmaya en son da uygun vitese düşüp artık viraj öncesinde debriyajı bırakmış motorun stabilitesini sağlamış olmaya zaman kalsın.

Yol sanatı kafasında sürüşümüzün sağlaması gereken 4s var. Safety, güvenlik. Hep güvenli olacağız. Sistematik olacağız. Yani bir sistem dahilinde tutarlı hareket edeceğiz. Smooth olacağız. Yani kontrollerle hızımızı ve yönümüzü değiştirirken yumuşak, pürüzsüz yani smooth olacağız. Bu üçüncü S köşeli hareketlerden ani gaz açıp kapatmalardan ani yön değişikliklerinden, sert yatırmalardan kaçınmamızı gerektiriyor. Araziden, ağaçların konumundan ve limit noktasından daha yaklaşırken değerlendirdiğimiz bir virajı dönmek için AEA videosundaki gibi haşırt diye kontra vermiyoruz. Zaten uygun konumda ve uygun hızdaysak çenemizle limit noktasını göstermeye başladığımızda motor inceden bir kontra alarak o yöne devam ediyor. Yani videodaki kırmızı çizgilerle çizilmiş giriş noktasından apekse giden köşeli bir çizgi yapmıyoruz. Çok daha yumuşak ve sadece kafamızı çevirmemizin yarattığı minicik kontra etkisiyle devam ediyoruz. Yetmezse (hızımız fazlaysa yetmiyor) o zaman kontra veriyoruz. Viraj bağlamak için engelden kaçma için kontrayı bilinçli bir biçimde kullanıyoruz. Yani giriş noktasında apekse doğru haşırt diye kontra vermek diye bir olay yok.

7. Çıkış noktası meselesi.

Yol eğitimi kafasında ileriden virajı gördük diyelim sol viraj. Yoldaki mıcırın nereden başladığını gördük. Motorumuzu mıcırın başladığı yerin kenarına getirdik. Mıcıra çukura filan girmiyoruz. O konumdan yaklaşmaya devam ediyoruz. Hızımızı gaz kolunu kullanarak azalttık. Yetmezse fren yaptık. Böylece hızımızı limit noktası ve araziden aldığımız bilgiye göre viraj için ayarlamış olduk. Artık motoru o hız için uygun vitese geçireceğiz. Bütün bunları viraj öncesinde motor dikken yapıyoruz. Vites düşürmemiz gerekirse düşürdük, debriyajı bıraktık. Artık tekrar gaz veriyoruz. Gaz kapalı filan değil. Hızımız viraj için uygun çenemiz ve merkezi bakışımız limit noktasında, çevresel bakışımızla mıcıra göre motorun konumunu anlık olarak kontrol ediyoruz ve limit noktasında bakmaya devam ediyoruz. Gerekiyorsa minik kontralarla düzeltmeler yapıyoruz. Destek gazı ile motorun hızının azalmasına engel oluyoruz. Limit noktası bizden uzaklaştıkça destek gazını artırıyoruz. Artık virajın çıkışını ve bir sonraki virajı görmeye başladık. Bir yandan ivmelenirken bir yandan da diğer viraj için uygun konuma geçiyoruz. İlk virajdan çıkış çizgimizi bir sonraki viraja neresinden girmek istediğimiz belirliyor. Buna viraj bağlama deniyor. Eğer bir sol viraja girmişsek ve ikinci virajın sağ viraj olduğunu görüyorsak henüz motor birinci virajı bitirmeden, hala yatıkken kontra ile motoru kendi şeridimizin en soluna alıyoruz. Böylece diğer viraj için erkenden konumlanmış oluyoruz. Artık diğer viraj için hız ve vites ayarlamakla meşgul olacağız. Yol eğitimlerinde öğretilenler arasında uygulaması en zevkli şey bu viraj bağama meselesidir. En zoru da gaz kolunu yumuşak kullanma meselesidir. Neyse, dediğim gibi çıkış noktası diye bir olayımız da yol eğitimlerinde yok.

8. Apeks meselesi.

Eğer virajın çıkışını ve yolun zeminini tamamen görüyorsak virajı en kısa çizgiyle, virajın içine dalarak geçeriz ve bir sonraki tehlike için uygun konuma yönleniriz. Ama virajın devamını görmüyorsak bir sonraki virajı veya tehlikeyi görünceye kadar açıktan devam ederiz. Bir sonraki viraj, konumumuzu değiştirmemizi gerektirmiyorsa aynı konumdan yol çizgisine paralel yola devam ederiz. Mesela bir sol viraja girdik. Yolun kenarındayız. Virajdayken devamında yine bir sol viraj göründü o zaman aynı yerden yolun kenarından devam ederiz. Apeks filan yapmayız. Yine mesela, sol viraja başladık. Dönerken diğer viraj göründü. O da sağa dönüyormuş. İşte burada, henüz ilk virajdan çıkmamışken kontra ile kendi şeridimizin soluna geçeriz. Yine apeks filan yok.

Sonuç olarak,

AEA videosundaki gaz kolunun devamlı çevrilmesi, apeks ve çıkış noktaları konuları yüzünden pek çok motorcunun başını derde sokacağını tahmin ediyorum. Sanırım tek teker videosundan daha fazla hasar oluşturacak.

whitedeamon
14 Eylül 2016, 20:35
Hocam çok yararlı bi konu çok yararlı bir derleme olmuş takipteyim

Guven
14 Eylül 2016, 20:50
Helal sana Zafer'cim. :cat:

endoramax
14 Eylül 2016, 21:40
Selamlar oncelikle elinize saglik ama diger maddelerde de hakli olmadiginiz konularin var oldugunu dusunuyorum ornek olarak benzerlikler 7. Madde AEA bu pozisyonlarin disinda dik oturun gibi bir sey soylemiyor viraj videosunda da sadece patates cuvali gibi oturmayin diyor. Bunun disinda diger videolarinda da kollarinizi dik tutmayin gidonu sikmayin yoksa motoru kontrol edemezsiniz uyarisinda bulunuyor. Adamin fanatigi filanda degilim ama haksizlik etmemek lazim

Tİme_shİft42
14 Eylül 2016, 21:40
Virajına hızına göre değişir olması gereken gaz kapalı yön verdikden sonra gaz açmak )
Kollar dirsekten yere paralel diyo nesi yanlışmış aea nın oturuş pozisyonun

zaferce
14 Eylül 2016, 21:53
Selamlar oncelikle elinize saglik ama diger maddelerde de hakli olmadiginiz konularin var oldugunu dusunuyorum ornek olarak benzerlikler 7. Madde AEA bu pozisyonlarin disinda dik oturun gibi bir sey soylemiyor viraj videosunda da sadece patates cuvali gibi oturmayin diyor. Bunun disinda diger videolarinda da kollarinizi dik tutmayin gidonu sikmayin yoksa motoru kontrol edemezsiniz uyarisinda bulunuyor. Adamin fanatigi filanda degilim ama haksizlik etmemek lazim

O yuzden benzerliklerde zaten. Egitmenlerle ayni oneriyi veriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------


Virajına hızına göre değişir olması gereken gaz kapalı yön verdikden sonra gaz açmak )
Kollar dirsekten yere paralel diyo nesi yanlışmış aea nın oturuş pozisyonun

Yanlis diyen kim?

-ZERO-
14 Eylül 2016, 21:53
hocam mümkünse bu anlattıklarınızı bir de video halinde alabilir miyiz? Youtube'a koyun da hem başkaları da görür yararı olur.

mhmtesk
14 Eylül 2016, 22:08
Bir tanesi bile AEA’ın dediği gibi kolları kazık gibi tut önerisini duymadım.

Bir şey söylemek istiyorum; yazınızı tamamını okuyabilirdim, ancak bu cümleye kadar okudum.

Yalan yanlış işlerle benim işim olmaz, gerçekleri yalansız bir biçimde buraya aktarmadığınız için,

Yalan dolan söylemlerle insanları kandırmaya çalışıyorsunuz.

Kaç senedir AEA' yı izlerim böyle bir şey söylediğini görmedim.

Beni AEA fanitiği olarak görebilirsiniz.

Madem siz böyle bir şey söyledğini iddia ettiniz, lafınızın arkasında durun ve ispatlayın! sonuçta adamın tüm videolarının kaydı var.

Kulaktan dolma bilgilerle gelmemişsinizdir umarım.

l3v3nt
14 Eylül 2016, 22:10
Konu ve içerisinde verdiğiniz linkler için teşekkür ederim. Çok eğitici bilgiler var.
İstanbul içinde sizin önerdiğiniz veya en çok memnun kaldığınız kurs hangisidir.

zaferce
14 Eylül 2016, 22:24
Madem siz böyle bir şey söyledğini iddia ettiniz, lafınızın arkasında durun ve ispatlayın!

Öyle bir şey iddia etmiyorum. AEA videonun 9. dakikasında 14. saniyesinden itibaren "Eğitmenler böyle kazık gibi oturmayı öğretiyor." diyor. Videoyu izlerseniz görebilirsiniz. Bu konuda yanılıyor. Yol eğitimlerinde o dediği gibi bir şey öğretilmiyor. Onu söylüyorum. Dikkat ederseniz eğitmenlerle AEA'ın önerisi aynı olduğu için yazıda benzerlikler kısmında yer alıyor. Farklılıklar kısmında değil.


http://i64.tinypic.com/35ixdfp.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------


İstanbul içinde sizin önerdiğiniz veya en çok memnun kaldığınız kurs hangisidir.

Ben yol eğitimi aldığım yerler arasında en çok Uğur Ertekin'den memnun kaldım. Bence bir kaç gömlek üstün. Eşim ve bir kaç arkadaşım da ART'ın diğer hocalarından eğitim aldılar ve memnun kaldılar. Bundan sonraki yol eğitimlerimi ya Uğur Hoca'dan ya da ART'ın diğer eğitmenlerinden bire bir eğitim şeklinde almayı planlıyorum.

mhmtesk
14 Eylül 2016, 22:27
Öyle bir şey iddia etmiyorum. AEA videonun 9. dakikasında 14. saniyesinden itibaren "Eğitmenler böyle kazık gibi oturmayı öğretiyor." diyor. Videoyu izlerseniz görebilirsiniz. Bu konuda yanılıyor. Yol eğitimlerinde o dediği gibi bir şey öğretilmiyor. Onu söylüyorum. Dikkat ederseniz eğitmenlerle AEA'ın önerisi aynı olduğu için azıda benzerlikler kısmında yer alıyor. Farklılıklar kısmında değil.


http://i64.tinypic.com/35ixdfp.jpg

Videoyu izledim zaten.

O saydığınız eğitmenlerden başka Türkiyede eğitmen yokmu?


Bir tanesi bile AEA’ın dediği gibi kolları kazık gibi tut önerisini duymadım.

Buradaki alıntı sizin yazınızdan, yukarıdaki kırmızı ile işaretli yazıyla nasıl bi anlam farkı var?

zaferce
14 Eylül 2016, 22:31
Video...

Konuyu gayet net açıkladığımı düşünüyorum. Anlatmak için söyleyebileceğim yeni bir sözüm kalmadı.

mhmtesk
14 Eylül 2016, 22:33
Konuyu gayet net açıkladığımı düşünüyorum. Anlatmak için söyleyebileceğim yeni bir sözüm kalmadı.

Yaptığınız yanlışı bildiğiniz ve bunu ispatladığım halde kabul etmiyorsunuz.

Benimde söyleyecek sözüm yok zaten.

zaferce
14 Eylül 2016, 22:34
hocam mümkünse bu anlattıklarınızı bir de video halinde alabilir miyiz? Youtube'a koyun da hem başkaları da görür yararı olur.

O iş beni aşar.

Pusalik
14 Eylül 2016, 22:55
Ben yol eğitimi aldığım yerler arasında en çok Uğur Ertekin'den memnun kaldım. Bence bir kaç gömlek üstün. Eşim ve bir kaç arkadaşım da ART'ın diğer hocalarından eğitim aldılar ve memnun kaldılar. Bundan sonraki yol eğitimlerimi ya Uğur Hoca'dan ya da ART'ın diğer eğitmenlerinden bire bir eğitim şeklinde almayı planlıyorum.[/QUOTE]


Hocam daha önceki yazılarınızıda okudum.Hondaya biraz karsınız kanımca kapalı alan oldugu icin.Ama önerdiginiz yerlerde kendi motorunu istiyor yada belirli km vs istiyor.

Ben GS1 egitimi aldım normalde GS2 yle devam edicektim fakat bu yazılarınızdan sonra kafam karıstı sizce ne yapmam lazım?motorum henüz yok

zaferce
14 Eylül 2016, 23:01
Hocam daha önceki yazılarınızıda okudum.Hondaya biraz karsınız kanımca kapalı alan oldugu icin.Ama önerdiginiz yerlerde kendi motorunu istiyor yada belirli km vs istiyor.

Ben GS1 egitimi aldım normalde GS2 yle devam edicektim fakat bu yazılarınızdan sonra kafam karıstı sizce ne yapmam lazım?motorum henüz yok

Şöyle birkaç seçenek geliyor aklıma.

1. GS2 alıp sonrasında bir şekilde yol eğitimi videolarındakileri uygulamaya çalışarak başımızı derde sokmadan 2000 km sürdükten sonra kendi motorumuzla ART, OMM, Motto, Rahmi Barutçu veya hangisi aklımıza yatıyorsa onlardan birinden ileri sürüş paket eğitimi almak.

2. Motto Akademi ve Rahmi Barutçu eğitim motoru sağlıyor. Onlardan birine gidilebilir. Onlar uygun düzeyde bir eğitim önerirler. Sonra trafiğe daha güvenle çıkılıp 2000 km yaparak ileri sürüş paket eğitimine hazır olunabilir.

3. Zaten GS1 aldıysak ve üzerinden pek bir zaman geçmediyse doğrudan motoru alıp trafiğe çıkarak 1. maddedeki gibi 2000 km sonra ileri sürüş paket eğitimi alınabilir.

PS: Bu arada, ileri sürüş paket eğitimlerinde de kapalı alan kısmı var.

PPS: Yalnız alacağımız eğitim ile trafiğe çıkışımız arasında uzun bir boşluk olmamalı. Bugün eğitimi aldıysak ertesi gün kendi motorumuza binmemiz lazım. Araya çok zaman girerse paraya yazık olur. Ucuz şeyler değil sonuçta. Eğitim sonrası hemen kendi motorumuzla pratiğe başlamak lazım.

mfBulut
14 Eylül 2016, 23:08
Bu forumu çok uzun zamandır takip ediyor sayılmam. Zaten yakın zamanda üye oldum. Ama forumdan öğrendiklerimin büyük bir bölümünü sizin paylaşımlarınız oluşturuyor. Bu yüzden özellikle teşekkür ediyorum.
Keşke bende İstanbul'da ya da yakınlarda olsam da gerçekten düzgün bir eğitim alıp öyle başlasam diyorum. Kıskanmamak elde değil. Öğrenecek o kadar çok şey var ki.

Hondolog
15 Eylül 2016, 00:09
Bakın ben eğitimci değilim, motosiklet konusunda bilgim; okuduklarım, izlediklerim ve aldığım eğitim ile sınırlı. Belkide sizin veya bir başkasının binde biriniz kadar kullanabiliyorum. AEA babamın oğlu değil, bunu da vurgulayarak diyorum ki; varsa fikriniz bizimle paylaşın ama başkasının emeğinin üzerine basarak birşeyler anlatmayı, insanların birşeyler üretmesini bekleyip sonra da üzerine konup eleştirmeyi ben şahsım adına doğru bulmuyorum.

Pusalik
15 Eylül 2016, 07:48
Şöyle birkaç seçenek geliyor aklıma.

1. GS2 alıp sonrasında bir şekilde yol eğitimi videolarındakileri uygulamaya çalışarak başımızı derde sokmadan 2000 km sürdükten sonra kendi motorumuzla ART, OMM, Motto, Rahmi Barutçu veya hangisi aklımıza yatıyorsa onlardan birinden ileri sürüş paket eğitimi almak.

2. Motto Akademi ve Rahmi Barutçu eğitim motoru sağlıyor. Onlardan birine gidilebilir. Onlar uygun düzeyde bir eğitim önerirler. Sonra trafiğe daha güvenle çıkılıp 2000 km yaparak ileri sürüş paket eğitimine hazır olunabilir.

3. Zaten GS1 aldıysak ve üzerinden pek bir zaman geçmediyse doğrudan motoru alıp trafiğe çıkarak 1. maddedeki gibi 2000 km sonra ileri sürüş paket eğitimi alınabilir.

PS: Bu arada, ileri sürüş paket eğitimlerinde de kapalı alan kısmı var.

PPS: Yalnız alacağımız eğitim ile trafiğe çıkışımız arasında uzun bir boşluk olmamalı. Bugün eğitimi aldıysak ertesi gün kendi motorumuza binmemiz lazım. Araya çok zaman girerse paraya yazık olur. Ucuz şeyler değil sonuçta. Eğitim sonrası hemen kendi motorumuzla pratiğe başlamak lazım.

Anladım hocam teşekkürler

hasmet
15 Eylül 2016, 08:53
İlk sayfada adamakıllı tek bu başlık var, kaybolmasın diye yazdım :)

feti_can
15 Eylül 2016, 09:24
Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Forumda sürekli görmek istediğimiz hareketler.

Emeğine sağlık @Zaferce :thumleft:::biggrinn::biggrinn::biggrinn

Norton772
15 Eylül 2016, 11:13
Bilen biri cevaplarsa sevinirim. Bu şekilde virajlara 150'lik sıradan motor ile girilebilir mi? Yani yatma açısı farkeder mi diye soruyorum. Neticede 125 yada 150'lik motorların lastikleri daha ince ve daha basit büyük cc motorlara göre. Elbette yarışçı gibi yatmasını beklemiyorum ama nispeten yatırmak mümkünmüdür yada ne derece yatırılabilir bunun sınırını nasıl bilebilirim? Ben bajaj discover 150f kullanıyorum ve mesela antalya kemer tarafına gittiğimde duruma göre virajlarda hareket etmek istiyor ve olabildiğince güvenli de hareket etmek istiyorum. Ama viraja da 50-60 ile de girmek istemiyorum yeri geldikçe.

zaferce
15 Eylül 2016, 11:53
Bilen biri cevaplarsa sevinirim. Bu şekilde virajlara 150'lik sıradan motor ile girilebilir mi? Yani yatma açısı farkeder mi diye soruyorum. Neticede 125 yada 150'lik motorların lastikleri daha ince ve daha basit büyük cc motorlara göre. Elbette yarışçı gibi yatmasını beklemiyorum ama nispeten yatırmak mümkünmüdür yada ne derece yatırılabilir bunun sınırını nasıl bilebilirim? Ben bajaj discover 150f kullanıyorum ve mesela antalya kemer tarafına gittiğimde duruma göre virajlarda hareket etmek istiyor ve olabildiğince güvenli de hareket etmek istiyorum. Ama viraja da 50-60 ile de girmek istemiyorum yeri geldikçe.

https://youtu.be/obnAcxCgI3g?t=2m8s

Norton772
15 Eylül 2016, 12:39
@zaferce, link için teşekkür ederim. İzledim ve kafamdaki soru işareti gitti. Limiti aşmamak kaydıyla yatarak ve doğru pozisyon ve hız ile girebilirim viraja. 👍

-ZERO-
15 Eylül 2016, 13:52
O iş beni aşar.

farkındayım

zaferce
15 Eylül 2016, 14:05
farkındayım

Farkındalık mühim tabii. Bravo. Ciddiye alıp cevap yazanda kabahat. :pr:

Shrieker
15 Eylül 2016, 14:29
Virajda gaz her zaman sürekli ve muntazam bir şekilde açılır. Virajına, virajı almak istediğiniz hıza, motorun gücüne ve güç aktarımına göre sonuna kadar açılmayabilir tabii ki.

Bunun neresinde yanlışlık olduğunu düşünüyorsunuz ? A twist of the wrist'de neden böyle yapılması gerektiği fiziksel sebebiyle birlikte anlatılmıştır.

ayzek
15 Eylül 2016, 14:48
Hocam ellerine sağlık konu için ve onca trol konu içinde uzun zamandır böyle güzel konu görmemiştim emeğin için teşekkürker..

Benim asıl kafama takılan konu şu aea hani diyor ya viraja girmeden gazı tamamen kapatıp motpru yatırdıktan sonra gazı açıyoruz kısmı denedim çok düşündüm bana pek uymadı açıkcası kafamda deli sorular modundayım bu zaman kadar hızımı ayarlayıp sabit gaz ike motoru yatırıp çıkışa doğru hem gaz açarak viraj almışımdır ve bu sayede motpr hep stabil gitmiştir şimdi aea dediğini denediğimde ise tam viraja giricem gazı kapıyorum hop 1 mptprun ağırlık merkezi değişmeye başladı hop 2 daha bi dengesizken ve arka tekerde güç yokken motoru yatırdım hop 3 gazı verdim ve motor yatıkken ağırlık merkezini değiştirdim (gaz fazla açıldığında arka tekeri kaydırıp motoru yatırmak yüksek ihtimal )
Bana öğretilen ve uygulayarak tecrübe edindiğim bilgiye göre tezat bir durum ileri seviye eğitimmidir yada bu şekilde dahamı iyidir tam karar veremedim sanırım bol bol pratik yaparak tecrube edilinebilir
Yoksa aea nın demek istediği tam olarak bu mudur
https://m.youtube.com/watch?v=V5_HKFq6S7Q

potasyum
15 Eylül 2016, 14:49
emeğinize yüreğinize sağlık
ne zamandan beridir bu denli bir konuya takılıp kalmamıştım, diğer paylaşımlarınızın da bundan aşşağı kalır yanı yok
siz bolca yazın :) teşekkürler

zaferce
15 Eylül 2016, 15:07
Bunun neresinde yanlışlık olduğunu düşünüyorsunuz ? A twist of the wrist'de neden böyle yapılması gerektiği fiziksel sebebiyle birlikte anlatılmıştır.

"Düşünüyorsunuz".

Düşündüğüm bir şeyi değil de bir öğretiyi yazdım. Yani benim evde düşüne düşüne bulacağım, icat edeceğim şeyler değil bu işler. Yani o yüzden, düşündüğüm filan yok.

"yanlışlık".

AEA'ın anlattığı şeylere yanlış da demedim yazıda. Bu şekilde algılama işi basitleştirerek algılama veya iki kategorili algılama meylinden kaynaklanıyor. Yazıda ne demişim? AEA önerileri ile Yol eğitimi arasındaki benzerlikler ve farklar. Yani bu konuda yol eğitimleri AEA dediğini takip etmiyor. Bambaşka bir şeyler söylüyor. Bunun hangisinin doğru ya da yanlış olduğuna dair bir yazı yok yukarıda. İsteyen okuyucu AEA'ın dediklerini takip eder, isteyen okuyucu yol sanatı öğretisi, canı çeken Honda'yı takip eder. PArası olan gider CSS'den öğrenir, onu yolda uygular. Veya bir başkası her ekolü dener, bazı şeyleri ordan bazılarını burdan alıp kafasına göre bir sentez yapar. O konuda benim bir sözüm olmaz. Diğer yazdıklarımdan da anlaşılacağı üzere ben yol sanatı öğretisi takip eden eğitimleri daha verimli buluyor. Orada öğrendiklerimi uygulamaya çalışıyorum. Benim yolda sürmek istediğim gibi bir sürüşü bu öğreti sağlıyor. Sessiz bir verimlilik veya güvenlikten ödün vermeyen bir çabukluk... BUnları ben yol eğitiminde bulduğum için bu öğreti ile AEA'ın dedikleri arasındaki farkları sıraladım sadece. AEA gibi sürmek isteyen onu takip eder, Honda eğitmeni gibi sürmek isteyen de öbürünü. O konuda şuna yanlış buna doğru demedim. Demeyi de düşünmüyorum.

"A twist of the wrist ii".

Motora ilk başladığım zamanlarda kitabın orjinalini de TÜrkçe'sini de bir kaç kere okudum. Videoyu da torrent'ten indirip birden çok kere izledim. İzleyip izleyip dışarı çıkıp oradakileri pratik ettiğim de oldu. Doğru dürüst bir yol eğitimi alıncaya kadar (Aslına bakarsanız Uğur Ertekin beni VStrom'umun arkasında yolcu olarak alıp demo sürüşü yapıncaya kadar) öyle devam etti. Sonra yolda yapmak istediğim sürüşün bu olmadığına yol sanatı kafasında devam etmek istediğime karar verdim. Ha, çok param olur, RoSPA testini geçmiş bir sürücü olurum. Ondan sonra zevk için pistte bir CSS eğitimi denenebilir.

Dediğim gibi o doğru bu yanlış kararı okuyucuların, sizin ve benim kendi kendimize kişisel olarak vereceğimiz bir karar. Aslında doğru ve yanlıştan çok nerede ve nasıl sürmek istediğimiz konusu var. O da yine kişisel bir karar.

"sonuna kadar".

Gaz kolunu sonuna kadar aç diyen de yok, gaz kolunu sonuna kadar aç dediler diyen de yok. SOnuna kadar lafı nereden çıktı şimdi?

Merdo
15 Eylül 2016, 16:01
O kadar uzun yazıyı mı okuyacağım şimdi yav, sen filozof musun, düşünür müsün, yazar mısın da sana vakit ayırayım. video çek bir prodüksiyon yap, hayatından ayır ve bu işi bedava yap izleyelim. atıp tutmak kolay.

sanausbe
15 Eylül 2016, 16:21
4. Viraja erken girmek önemli ve yaygın bir acemi hatasıdır. Viraj çıkışında bizi dışarı savurur. (bkz: https://www.youtube.com/watch?v=xhGFyWW6w90 Uğur Ertekin Viraj Yanlışlıklar)


Uzun uzun yazmışsınız, bir kaç defa okudum, çok cevaplar yazılabilir ama özellikle yukarıdaki filmi ele almak isterim.

Bu filmde Uğur Ertekin Bey'in yaptığına tam anlamıyla taciz denir. Gopro'nun geniş açılı olduğunu düşünürsek, Uğur Bey'in "ders vermeye başladığı" ilk virajda öndeki sürücünün arka tekerleğinin içine kadar girdiğini görüyoruz. Arkadan koşarak gelen mamut büyüklüğündeki BMW GS Adventure'ı aynada gören sürücü (aynadan BMW görünüyor)haliyle ne olduğunu anlamaya çalışırken dışarı açılmış olabilir, hoş, dışarı açıldığı falan da yok.

Sonrasında kendisini anlamsızca "kovalayan" ve bir ders konusu olduğundan habersiz olduğu için neden geçip gitmediğini anlayamadığı bu devasa araçtan kaçmak için haliyle gaz açıyor. Bu hızlar, o sürücünün alışık olmadığı hızlar olabilir. Önde gelen kör virajlar öncesi frene anlık dokunması her türlü öğreti kuralları içinde "legal"dir. Legal olmasa da doğal sayılır. Herşey bir kitap değildir.

Bu film, öndekinin değil, arkadakinin ne yapmasını gösteren bir filmdir. Bir şey gösterilmek isteniyorsa, işin doğrusu adamın virajda arka tekerleği ile aynı hizaya gelerek ve sürekli üzerine yüklenerek değil, bunu hissettirmeden ve aradaki mesafeyi koruyarak yapılır.

Bunu kendisine, videonun altına da 2010'da da yazdım, ancak yayınlanmasına onay vermedi.

---------------

Sizin yazdığınız hocalar ve öğretileri, güvenli sürüş ağırlıklıdır. Oraya bak, buraya bak, konumlan, bu konudaki çoğu eğitim birbirine benzer. Değişen hocaların yoğurt yiyişi, anlatış stilidir.

Barkın orada güvenli sürüş değil, genel olarak tekniğini anlatmakta. Ha, yoldaki tehlikeler falan da işin içindedir ama asıl amaç gaz kontrolü, bakış ve viraj tekniğidir. Bu ders, Barkın söylememiş ancak, CSS'nin ilk kurunun neredeyse aynısıdır. Anlattıkları, yıllardır onlara çevirmenlik yaparak ve uygulayarak kafasında oturttuğunu yorumlamasıdır ve işkembeden atılan bir şey -en azından tarafsız gözle bakınca- yoktur. Bu kursları defalarca almış biri olarak anlatımını ben çok beğendim. Bazı manevralar kasti olarak abartılı gösterilmiş olabilir, bu, tahminen hareketin iyi anlaşılması içindir, yoksa normal öğretide bu kadar abartılı manevralar tabii ki yoktur.

S.

zaferce
15 Eylül 2016, 16:38
Sizin yazdığınız hocalar ve öğretileri, güvenli sürüş ağırlıklıdır. Oraya bak, buraya bak, konumlan, bu konudaki çoğu eğitim birbirine benzer. Değişen hocaların yoğurt yiyişi, anlatış stilidir.

Barkın orada güvenli sürüş değil, genel olarak tekniğini anlatmakta. Ha, yoldaki tehlikeler falan da işin içindedir ama asıl amaç gaz kontrolü, bakış ve viraj tekniğidir. Bu ders, Barkın söylememiş ancak, CSS'nin ilk kurunun neredeyse aynısıdır. Anlattıkları, yıllardır onlara çevirmenlik yaparak ve uygulayarak kafasında oturttuğunu yorumlamasıdır ve işkembeden atılan bir şey -en azından tarafsız gözle bakınca- yoktur. Bu kursları defalarca almış biri olarak anlatımını ben çok beğendim.

Barkın gibi veya forumdaki bazı arkadaşlar gibihiç hayatında yol eğitimi almadan yol eğitimleri hakkında ne olduğuna dair açıklamalarda bulunuyorsanız, söyleyin lütfen ciddiye almayayım. Ancak, benim bahsettiğim hocaları ve öğretiyi bu şekilde özetlediğinize göre, bu genellemeyi yapabilecek kadar çok sayıda yol eğitimi almış birisiniz demek ki. Yoks böyle bir lafı neden edesiniz ki? Hem yol eğitimleri hem de CSS eğitimleri almış biri olarak sürüşünüze daha fazla katkı sağlayacak olan şeyin ve takip etmek istediğiniz ekolün CSS/AEA ekolü olduğuna karar verdiyseniz görüşünüze saygı duymaktan başka yapılacak bir şey yok. Gayet güzel. :cat:

sanausbe
15 Eylül 2016, 16:44
Ben sizin yazdıklarınızı ciddiye aldım, cevap yazdım. Laf yetiştirmek için yazmadım. İş ona dönerse, o kadar vaktim ve sabrım yok açıkçası.

AEA ekolü diye bir şey yok, CSS'nin ilk kurunu kendine göre yorumlamış. CSS ilk kuru, isterseniz 10 yol eğitimi alın, ilk defa gelen herkesin başlayabileceği bir kurstur. "O mu, bu mu?" diye bir seçimim de yok. Herkes arzu ettiği yoldan yürüyebilir. Siz nasıl yol eğitimini anlatmışsınız uzun uzun, Barkın'ın yaptığı da bundan farklı değil. O sadece videoya dönüştürmüş.

S.

zaferce
15 Eylül 2016, 16:48
Ben sizin yazdıklarınızı ciddiye aldım, cevap yazdım. Laf yetiştirmek için yazmadım. İş ona dönerse, o kadar vaktim ve sabrım yok açıkçası.

AEA ekolü diye bir şey yok, CSS'nin ilk kurunu kendine göre yorumlamış. CSS ilk kuru, isterseniz 10 yol eğitimi alın, ilk defa gelen herkesin başlayabileceği bir kurstur. "O mu, bu mu?" diye bir seçimim de yok. Herkes arzu ettiği yoldan yürüyebilir. Siz nasıl yol eğitimini anlatmışsınız uzun uzun, Barkın'ın yaptığı da bundan farklı değil. O sadece videoya dönüştürmüş.

S.

Yol eğitimi almadınız yani? Ama yol eğitiminin ne olduğunu (oraya bak buraya bak), eğitmenler arasındaki farkların ne olduğunu anlatan bir mesaj yazmışsınız. E güzel, o da bir yaklaşım tabii. Zaten forumda yol eğitimi almamış ama yol eğitiminin ne olduğunu herkesten iyi bilen onlarca adam var. No problem, saygı duyarım.

RAMİREZ
15 Eylül 2016, 19:57
Barkın beyi pek sevmem. Arasıra takip ediyorum programlarını falan. Eskiden daha çok ilgimi çekerdi. yalan yok, artık tavırlarını itici buluyorum ...
Ancak şu bir gerçek. Siz burada, "yol eğitimi, css eğitimi, rahmi, uğur, rospa, rasta masta...." gibi laflarla milletin kafasını nasıl karıştırıyorsanız, Barkın bey'de, o karışmış kafalara bişeyler sokmaya çalışıyor. Durum öyle bir yere geldi ki artık motosiklet sürmeye korkar olduk. Biri çıkacak "sen hangi yol eğitimini, kimden aldın bakiiim?" diye fırça kayacak diye.

Bırakın Allah aşkına yaa... Eğitim kurumlarından eğitimi alın. Sürün gidin. Virajıda azıcık yavaş dönün.

Bu nedir arkadaş? Biri video çeker, öbürü yanlış yapıyor der, öbürü eleştirene kızar...

Adam,uğraşmış yapmış. Hee yanlışsa eyvallah. Sonuna kadar taşlayalım hep beraber. Ama bu kadar kolayda olmamalı bence.

Dünyanın en kolay kullanılan ulaşım aracını uzay mekiğine çevirdik.

Birde şu "yol ekolü, pist ekolü," gibi laflar varya, bayılıyorum yaa... :queen:

bumbala
15 Eylül 2016, 20:29
Viraj için aşağıdaki videoyu izleyin. Adam kitabını yazmış. Virajın kutsal kitabı olarak geçiyor.

The Cornering Bible, Keith Code
https://youtu.be/_EEfke1eyng

sanausbe
15 Eylül 2016, 20:29
Yol eğitimi almadınız yani? Ama yol eğitiminin ne olduğunu (oraya bak buraya bak), eğitmenler arasındaki farkların ne olduğunu anlatan bir mesaj yazmışsınız. E güzel, o da bir yaklaşım tabii. Zaten forumda yol eğitimi almamış ama yol eğitiminin ne olduğunu herkesten iyi bilen onlarca adam var. No problem, saygı duyarım.

2002-2004 Arasında Omm döneminde çok eğitime gittim. Sonrasında pistlere gitme şansım oldu. Yol eğitimleri biraz fazla artistik, katıldığım bazı yol eğitimlerinde iş kişisel şova döndüğünü görünce,(Bkz. Barkın'ın kazasından bir kaç saat sonra kazayı yorumlama şovları-kimse kusura bakmasın ama bu bir şovdur- ) bana bir soğuma geldi. Css veya her ne ise, pist pek yola benzemiyor. Eğitmenler de benmerkezci olamıyorlar. Çünkü bir adamı hızlandırmak pek kolay bir iş değil.

Çok üzülerek görüyorum ki siz işi bağcıyı dövmeye çeviriyorsunuz. Hem yol, hem pist eğitimi almış biri olarak karşılaştırdığınız her iki tarafın da farklı yararları olduğu konusu doğrudur, ama bir taraf ötekine üstün değildir. Barkın'ın gaz açıp kapatmasını pratik eden de kendisinde kafa karışıklığı olmadan ilerleme sağlar. Siz uzun uzun mantıklı şekilde yazmışsınız ama Css eğitimi almadığınız için (sizin gibi yaklaştım :) ) öteki taraf haliyle daha güvenli gelmiş.

Bu arada Css eğitimi pistte verilir ama normalde bir viraj eğitimidir. Gözümde her iki yöntem de değerlidir.

Ramirez, sana katılıyorum, son cümlelerine moda deyişle artı 1.

Salvation
15 Eylül 2016, 20:58
Gayet güzel bir yazı olmuş zafer hocam eline sağlık.Ben herhangi bir yol eğitimi veya bir viraj eğitimi almadım ancak bu söylediklerinizin yani eğitimde anlatılanlar diye bahsettiklerinizin birçoğunu (heralde içgüdüsel) yaptığımı düşünüyorum.Konumlanma, virajın kapanması veya açılmasına göre gaz kontrolü ile pürüssüz bir dönüş açısı yakalama, viraj içinde anlık bakış ile neredeyim falso bir durum var mı bakışı gibi gibi.Motorunü tanıyan, kendini tanıyan aklı başında olan iyi bir trafik bilgisi ile birlikte bu işe vakit ayıran araştıran okuyan herkesin bunları otomatik olarak yaptığını düşünüyorum.Eminim siz de bu şekildeydiniz.Eğitim aldınız (özellikle yol eğitimi) ne oldu?Ne değişti?Ben eğitim aldığımda daha çok risk alacağımı düşünüyorum bu sebeple çekiniyorum.(lan ben oldum psikolojisi yani).Birgün beraber turlamak dileğiyle selamlar

zaferce
15 Eylül 2016, 21:11
Eminim siz de bu şekildeydiniz.Eğitim aldınız (özellikle yol eğitimi) ne oldu?Ne değişti?Ben eğitim aldığımda daha çok risk alacağımı düşünüyorum bu sebeple çekiniyorum.(lan ben oldum psikolojisi yani).Birgün beraber turlamak dileğiyle selamlar

Ben yol eğitimim henüz yokken 700. km'mde düştüm. Limit noktası bilmediğimden. Yol eğitimi aldıktan sonra da düştüm. Gizli buzlanmanın olduğu bir yolda yolun kenarına fazla yanaştım. Yani bende pek içgüdüsel olmadı. Hatta eğitimler sonrasında bile gelişim kısıtlı oldu. Benim alacak daha çok yolum var.

Bahsettiğiniz ben oldum hissi sebebiyle kaza yaşama riskinin artmasına dair bir makale var. (bkz: http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Makaleler.php?id=33)

Sürelim mutlaka. :cat:

araltı
15 Eylül 2016, 23:12
Moda olmustur trend olmustur bilmem ama pilot yigenim bu kadar egitim almadı! Neyin peşindesiniz?

Yukarıda arkadasın bahsettiği gibi, beni birisi arkamdan ole taciz etse ikinci virajda 'hayırdır gel k.cıma gir derim'.

potasyum
16 Eylül 2016, 01:00
zaferce hocam konu açılmış hazır yeri gelmişken sorayım

genelde ileri sürüş seviyelerinde kullanılan sistem, kuralları nizami ülkelerde çok çok iyi sonuçlar verebilir fakat bu sürüş tekniklerinde bile farklı ekollere rastlamak mümkün sanırım
takip edebildiğim kadarıyla oocan hocamız sağolsun frenleme konusunu o kadar güzel işledi ki hala aklımda frenleme konusunda ingiliz ekolu japon ekolü kazındı aklıma, biraz didikleyince alman ekolü...vs. diye uçsuz bucaksız bir deniz olmuş

örnek veriyim ve sorumu açayım

sola viraj var , en sağda konumlandım, hızımı konuma göre ayarlayarak limit noktasını gör-e-meden , motoru yatırdım ve virajın ters viraj olduğunu anladım bu durumda yapılacak nedir? söylemek istediğim çok saçma yollarımız olabilmekte

ileri sürüş tekniklerinde verilen eğitimin biz ve bizim gibi ülkelerde ne kadar uygun olduğu, işe yaramaz demiyorum kesinlikle daha iyi olacağımız kesin fakat verilen eğitimin çakışması gibi bir durum söz konusu olur mu?

yürekçe
16 Eylül 2016, 11:10
Böyle mantık çalıştırması mi olur? Viraj birisini girmeden yatırmak kisisel hata iken, frenajdaki bazı kurallar hatta doktrinleri gerçekliğiyle sinanabilinir mi? Yürümek için iki ayak lazım, ama dustum... Sorgusuna donmus iş. Sorunuzun cevabına gelince, önce hatanın başlangıcına gelelim, virajı gorup hız ve giriş acısını sabitlersiniz. Bunu yürürken de yaparız, koşarken de.. haa, kafa.iza Gore yatirdik, baktık viraj terste.. önce konumunu nedir? Aslında terse düşer dediğiniz virajın ram içinde olmuşsunuzdur o anda... Motoru dikin, gazi koşarken dik konuma getirip mümkün mertebe viraj apeksine yaklaşın ki sonraki virajı(varsa) görün...
Aklımın yettiğince cevapladım :)

Okan Sinan Ocan
16 Eylül 2016, 13:50
zaferce hocam konu açılmış hazır yeri gelmişken sorayım

genelde ileri sürüş seviyelerinde kullanılan sistem, kuralları nizami ülkelerde çok çok iyi sonuçlar verebilir fakat bu sürüş tekniklerinde bile farklı ekollere rastlamak mümkün sanırım
takip edebildiğim kadarıyla oocan hocamız sağolsun frenleme konusunu o kadar güzel işledi ki hala aklımda frenleme konusunda ingiliz ekolu japon ekolü kazındı aklıma, biraz didikleyince alman ekolü...vs. diye uçsuz bucaksız bir deniz olmuş

örnek veriyim ve sorumu açayım

sola viraj var , en sağda konumlandım, hızımı konuma göre ayarlayarak limit noktasını gör-e-meden , motoru yatırdım ve virajın ters viraj olduğunu anladım bu durumda yapılacak nedir? söylemek istediğim çok saçma yollarımız olabilmekte

ileri sürüş tekniklerinde verilen eğitimin biz ve bizim gibi ülkelerde ne kadar uygun olduğu, işe yaramaz demiyorum kesinlikle daha iyi olacağımız kesin fakat verilen eğitimin çakışması gibi bir durum söz konusu olur mu?

Madem içinde adım geçiyor, cevabıda ben vereyim.

Limit noktası eğer görünmüyorsa görüş mesafeniz "0" mt demektir ki bu durumda motorunuzun hızının da teorik olarak "0" km/s olması gereklidir.
Lafın özü limit noktası bir görünüp bir kaybolan obje değildir. Yakın veya uzak önünüzde "mutlaka" bir limit noktası vardır. Size düşen görev ; hızınızı bu görüş limitiniz dahilinde acil fren ile durabileceğiniz seviyede ayarlamaktır. Böylece önünüzde beklenmedik bir durum oluştuğunda durabilme seçeneği daima cebinizde olacaktır.

Sevgilerimle

A.Volkan
16 Eylül 2016, 14:54
''Dünyanın en kolay kullanılan ulaşım aracını uzay mekiğine çevirdik.''

Ramirez

::plus1::

Roberto CARLOS Ya da Semih SAYGINER topa faso verirken kaç derecelik açı ile vuruyor sizce? Bu aleti kullanmak bu kadar karmaşık ve karışık olmamalı!

Zafer hocam sakın yanlış anlamayın beni,yazınızı zevkle okudum. Emeğinize saygı duyuyorum.

zaferce
16 Eylül 2016, 15:16
Semih SAYGINER topa faso verirken kaç derecelik açı ile vuruyor sizce? Bu aleti kullanmak bu kadar karmaşık ve karışık olmamalı!

O da bir görüş, o da bir yaklaşım tabii. Saygı duymak lazım. Ama bilardoyu köy kahvesinde oynamak var bir de Diamond sistemiyle 3 bant oynamak var. (bkz: http://www.the8knights.com/diamondsystem.htm) Köy kahvesinden gelip Diamond hesabını kullanmadan, bilmeden sistemli oynayan adamı yenen Osman Amca'lar yok mu? Nazilli'de vardı bi tane. Ama genel ortalamada bir turnavada Diomand'suz oynayıp yükselebilen çok çok çok nadir olurdu. Bşlardoyu nasıl algıladığınızla, yaşama bakış felsefenizle, bilardoyu hayatınızın neresine koyduğunuzla ilgili. Bir yandan lak lak yapıp, kağıt oynayanlara laf yetiştirerek bilardo oynayıp "Bu iş bu kadar basit arkadaş daha nesi? Aha beyle değnekle vuruyoz işte sabahtan akşama." demek de mümkün. ORtalama düşürmek pahasına Diamond sistemi ile oynamaya başlayıp sonra bu yolda ilerlemeyi seçmek de. Kimse kimseye zorla Diamond sistemini kimden öğredin bakiiim, niye diamond'la oynamıyorsun demezken "Diamond diye güzel bi şey var. Başka sistemlerle farkı şudur, benzer yanı şudur." diyenlere "Bırakın lan bu işleri basit olacak bunlar" diye ahkam kesmek serbest. Diamond sistemi değil de öbür sistemi video çekip ben eğitmen değilim ama diye başlayıp anlatan adam farkındalık yükseltiyor. Ülkemizin bilardo kültürüne katkıda bulunuyor. Ama Diamond ile diğer sistemleri karşılaştırıp ben bunu seçtim diyen, onu açıklayan adam, yalancı, bağcı dövme derdinde iğrenç bir insan, kaka, kötü. Eyvallah, o da gayet güzel. No poroplem.

PS: Semih de Diamond kullanır maçlarında. Özel derslerini de yıllarca vermiştir.

A.Volkan
16 Eylül 2016, 15:26
Çok değerli Zafer hocam amacım sizi kötülemek ve incitmek değildi! Hatta aea nın oturuş pozisyonu ile ilgili yorumunuza da katılıyor ve size tekrardan saygılarımı sunuyorum.

Ahmed Volkan

Hondolog
16 Eylül 2016, 15:39
Köy kahvesi daha samimi geldi bana :)

zapalka
16 Eylül 2016, 16:43
Abi herkesin görüşüne katılıyorum,problem yok. Benim felsefeme göre ne kadar az risk o kadar güven.virajlarda motoru ne kadar dik tutabilirsem o kadar dik tutmaya çalışıyorum. Sonuçta pistlere cikip yarış yapmak için kullanmiyoruz,ne Rossi yiz ne de Sofuoğlu. Motoru dik tutmak dağa büyük marifet bence.

Hazır yeri gelmişken sorayım; virajda motoru yatirarak ne kazanıyorsunuz veya ben yatirmayarak ne kaybediyorum ?

Okan Sinan Ocan
16 Eylül 2016, 20:14
Abi herkesin görüşüne katılıyorum,problem yok. Benim felsefeme göre ne kadar az risk o kadar güven.virajlarda motoru ne kadar dik tutabilirsem o kadar dik tutmaya çalışıyorum. Sonuçta pistlere cikip yarış yapmak için kullanmiyoruz,ne Rossi yiz ne de Sofuoğlu. Motoru dik tutmak dağa büyük marifet bence.

Hazır yeri gelmişken sorayım; virajda motoru yatirarak ne kazanıyorsunuz veya ben yatirmayarak ne kaybediyorum ?

Merhaba,

Öncelikle hemen söylemeliyim, motosiklet sizin felsefenize göre değil, fizik kurallarına göre çalışan ve yürüyen bir araçtır :)
Fizik kuralları diyorki ;

İki tekerlekli araçlar dönüş esnasında santrifüj etkisi (merkezkaç kuvveti) ile dışarı doğru itilirler. Bu etkiyi azaltmanın iki yolu vardır. Birincisi dönüş esnasında hızınızı azaltmak diğeri ise motorunuzu döneceğiniz yöne doğru "önceden" yatırarak karşı kuvvet elde etmek.

Yavaşlama seçeneği çok mantıklı görülmek ile beraber bunun bir alt sınırı vardır. Bu sınır dört tekerlekli araçların normal trafik hızlarında virajları dönüş hızlarıdır. Motosikletlerin beraber girilen viraj içerisinde dört tekerlekli araçlardan düşük bir hızda olması ciddi güvenlik problemidir. Böyle durumlarda motosikletin hızının "EN AZ" trafiğin akış hızı olması güvenliğimiz açısından çok çok önemlidir. Ayrıca yine riskli bir durumla karşılaştığımızda yapmak zorunda kalacağımız kaçış manevrası da (swerving) motoru yatırabilme becerimize doğrudan bağlıdır. Motoru dik tutarak engelden kaçmanız imkansızdır.

Sonuç :

Motoru yatırmadan kullanmak beceri değildir. Gerektiğinde güvenli yatış açısına kadar tereddütsüz olarak motoru yatırıyor olabilmek havalı göeünmek değil bir gerekliliktir.

Sevgilerimle