PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şu soruya bir açıklama getirelim mi?



cudjex
30 Ağustos 2016, 21:22
Arkadaşlar almayı düşündüğüm motorların forumdaki konularını inceledim de. Konular resmen ikiye ayrılmış.

Bi kısım kullanıcılar motorun döküldüğünü sanayiden çıkmadığını kazık üstüne kazık yediğini yazıyor
Diğer kısım ise motorunun gül gibi olduğunu, bakımını yaptırmazsan tabi bozulacağını vs söylüyor.

Ben şimdi mondial 125 znu istiyorum ama ilk dediğim tipteki yorumlar beni motordan soğuttu. Hele bugun motordan anladığını iddia eden birinin bana o motor seni izmir-manisa arası bile götürmez demesi çok garibime gitti. kimisi 100lükle dünyayı turluyor kimisi 125likle izmirden manisaya gidemiyor.

Soruyu sormadım galiba, kime inanacağız acemi sürücü olarak :)

tr100a
30 Ağustos 2016, 21:37
Bunlar kul yapısı içlerinde hatalı üretilenler vardır elbet ama bu motorların bakımını yapamayan tamircilerde var bunlar toplanınca yürümeyen motorlar çoğalıyor motorun bakımı ve tamiri kusursuz yapılıp hor kullanılmassa hepsi yürür bazı kullanıcıların beklentisi çok yüksektir tatmin olmaz bok atar

norace
30 Ağustos 2016, 21:47
Şu bir gerçek: Çin malı motor alanlar genellikle motosiklet kültürüne yakın olmayan, motosiklet hakkında bir şey bilmeyen ve motosikleti oyuncak gören tipler. Haliyle onu bakımı yapılması gereken, yağı değişmesi gereken ve özenli kullanılması gereken bir makine olarak görmüyorlar; oyuncak olarak görüyorlar. Sonuç olarak hiçbir bakımını yaptırmayıp, eskiyen ya da bozulan parçalarını değiştirmiyorlar ve hor kullanıyorlar. Doğal olarak motorlar dağılıp gidiyor.

Şu da bir gerçek: Japon, İtalyan, İngiliz, Alman, Kore motosikletleri AB bölgesine de ihraç edildiği için AB normlarına uymak zorundadır. Bu motorlar belli bir kalite düzeyinin üzerinde üretilirler. Çin mallarında bu yoktur. AB pazarına girmezler, bizim gibi ülkelere satarlar. Yarın AB'ye üye olursak bize de artık satamayacaklar. Bu AB yasalarıyla belirlenmiş bir standarttır. Yukarıda bahsettiğim tip, Japon malı bir motoru alıp aynı şekilde kullansa evet o da yıpranır ama Çinli motor kadar değil.

Kritik noktaya geliyorum: Çin malı motoru alıp insan gibi kullansak, bakımlarını yaptırsak Japon malı gibi olur mu? Olmaz. Neden olmaz? Çünkü o motoru bir araya getiren parçalar da AB normlarına uygun değil. Yani belli bir kalite düzeyinin üstünde üretilmiyorlar. Belli bir süre sonra ne kadar kibar kullanılırsa kullanılsın bozulacaktır. Sadece malzeme değil, montaj kalitesi de çok önemlidir. Montajda da belli bir kalite düzeyi yakalanmalı ki parçalar motorun kullanımına dayanabilsin. Çinliler beceremedikleri için dandik yapmıyor, ucuz olsun diye dandik yapıyor. İstedikleri ürünü istedikleri kalitede üretebilecek kapasitedeler. Ucuz olsun diye dandik yaptıkları da var, kaliteli istendiği için kaliteli ürettikleri de. Örneğin, Japon malı olup da üretimi Çin'de yapılan modeller.

cudjex
30 Ağustos 2016, 22:12
Bunlar kul yapısı içlerinde hatalı üretilenler vardır elbet ama bu motorların bakımını yapamayan tamircilerde var bunlar toplanınca yürümeyen motorlar çoğalıyor motorun bakımı ve tamiri kusursuz yapılıp hor kullanılmassa hepsi yürür bazı kullanıcıların beklentisi çok yüksektir tatmin olmaz bok atar

Haklısınız hocam...


Şu bir gerçek: Çin malı motor alanlar genellikle motosiklet kültürüne yakın olmayan, motosiklet hakkında bir şey bilmeyen ve motosikleti oyuncak gören tipler. Haliyle onu bakımı yapılması gereken, yağı değişmesi gereken ve özenli kullanılması gereken bir makine olarak görmüyorlar; oyuncak olarak görüyorlar. Sonuç olarak hiçbir bakımını yaptırmayıp, eskiyen ya da bozulan parçalarını değiştirmiyorlar ve hor kullanıyorlar. Doğal olarak motorlar dağılıp gidiyor.

Şu da bir gerçek: Japon, İtalyan, İngiliz, Alman, Kore motosikletleri AB bölgesine de ihraç edildiği için AB normlarına uymak zorundadır. Bu motorlar belli bir kalite düzeyinin üzerinde üretilirler. Çin mallarında bu yoktur. AB pazarına girmezler, bizim gibi ülkelere satarlar. Yarın AB'ye üye olursak bize de artık satamayacaklar. Bu AB yasalarıyla belirlenmiş bir standarttır. Yukarıda bahsettiğim tip, Japon malı bir motoru alıp aynı şekilde kullansa evet o da yıpranır ama Çinli motor kadar değil.

Kritik noktaya geliyorum: Çin malı motoru alıp insan gibi kullansak, bakımlarını yaptırsak Japon malı gibi olur mu? Olmaz. Neden olmaz? Çünkü o motoru bir araya getiren parçalar da AB normlarına uygun değil. Yani belli bir kalite düzeyinin üstünde üretilmiyorlar. Belli bir süre sonra ne kadar kibar kullanılırsa kullanılsın bozulacaktır. Sadece malzeme değil, montaj kalitesi de çok önemlidir. Montajda da belli bir kalite düzeyi yakalanmalı ki parçalar motorun kullanımına dayanabilsin. Çinliler beceremedikleri için dandik yapmıyor, ucuz olsun diye dandik yapıyor. İstedikleri ürünü istedikleri kalitede üretebilecek kapasitedeler. Ucuz olsun diye dandik yaptıkları da var, kaliteli istendiği için kaliteli ürettikleri de. Örneğin, Japon malı olup da üretimi Çin'de yapılan modeller.

Ah şu Çin... Telefonundan ne çektim be. İnşallah motorundan da çektirmez.

Cok guzel açıklamışsiniz hocam ellerinize sağlık. Peki 125znu ya geleyim, güvenebilir miyim bu şirin motora? Motor 2 saat icinde kendini dağıtır diyeni bile duydum.

typhoonn
30 Ağustos 2016, 22:23
Şu bir gerçek: Çin malı motor alanlar genellikle motosiklet kültürüne yakın olmayan, motosiklet hakkında bir şey bilmeyen ve motosikleti oyuncak gören tipler. Haliyle onu bakımı yapılması gereken, yağı değişmesi gereken ve özenli kullanılması gereken bir makine olarak görmüyorlar....

Hocam kusura bakma cok uzundu kisalttim ama konuyu cok guzel ozetlemissin seni tebrik ediyorum:)

norace
30 Ağustos 2016, 23:40
Haklısınız hocam...



Ah şu Çin... Telefonundan ne çektim be. İnşallah motorundan da çektirmez.

Cok guzel açıklamışsiniz hocam ellerinize sağlık. Peki 125znu ya geleyim, güvenebilir miyim bu şirin motora? Motor 2 saat icinde kendini dağıtır diyeni bile duydum.


Teşekkür ederim. Sorunuzun yanıtını hiç bilmiyorum. Hiç Çin malı motor kullanmadım. 9 yıldır buraya üyeyim, 2,5 yıldır da motosiklet kullanıyorum. Buradan edindiğim bilgiler doğrultusunda elimde sıfır Çinli alabilecek para varken gittim ikinci el CBF150 aldım. İyi ki de almışım. Tek bir sorun çıkarmadı. 10.000 km yaptım onunla, uzun yola bile gittim. Birkaç hafta önce satıp Suzuki Address aldım. Hemen fark ettiğim şey, aynı tanıdığım Japon kalitesinin bu motorda da olması. Sanki aynı yerde üretmişler gibi.

Almayın Çinli. İkinci el Japon alın. Paranız ona da yetmiyorsa bekleyin. Çinliyi alınca satışınız zor ve zararlı olacak. Yani onu satıp Japon almak istediğinizde elinizdeki toplam para azalmış olacak. Biraz daha sabredin ve Japon malı motosiklet alın. En küçük, en ucuz motoru alın ama Japon olsun.

Şunu da ekleyeyim: En küçük Japon malı motosiklet bile istediğiniz her yere rahatlıkla gider. Sadece siz yorulursunuz, ona bir şey olmaz. Motor hacmine takılmayın, alabildiğiniz Japon malı hangisiyse onu alın.

cudjex
31 Ağustos 2016, 00:04
Bunlar kul yapısı içlerinde hatalı üretilenler vardır elbet ama bu motorların bakımını yapamayan tamircilerde var bunlar toplanınca yürümeyen motorlar çoğalıyor motorun bakımı ve tamiri kusursuz yapılıp hor kullanılmassa hepsi yürür bazı kullanıcıların beklentisi çok yüksektir tatmin olmaz bok atar


Şu bir gerçek: Çin malı motor alanlar genellikle motosiklet kültürüne yakın olmayan, motosiklet hakkında bir şey bilmeyen ve motosikleti oyuncak gören tipler. Haliyle onu bakımı yapılması gereken, yağı değişmesi gereken ve özenli kullanılması gereken bir makine olarak görmüyorlar; oyuncak olarak görüyorlar. Sonuç olarak hiçbir bakımını yaptırmayıp, eskiyen ya da bozulan parçalarını değiştirmiyorlar ve hor kullanıyorlar. Doğal olarak motorlar dağılıp gidiyor.

Şu da bir gerçek: Japon, İtalyan, İngiliz, Alman, Kore motosikletleri AB bölgesine de ihraç edildiği için AB normlarına uymak zorundadır. Bu motorlar belli bir kalite düzeyinin üzerinde üretilirler. Çin mallarında bu yoktur. AB pazarına girmezler, bizim gibi ülkelere satarlar. Yarın AB'ye üye olursak bize de artık satamayacaklar. Bu AB yasalarıyla belirlenmiş bir standarttır. Yukarıda bahsettiğim tip, Japon malı bir motoru alıp aynı şekilde kullansa evet o da yıpranır ama Çinli motor kadar değil.

Kritik noktaya geliyorum: Çin malı motoru alıp insan gibi kullansak, bakımlarını yaptırsak Japon malı gibi olur mu? Olmaz. Neden olmaz? Çünkü o motoru bir araya getiren parçalar da AB normlarına uygun değil. Yani belli bir kalite düzeyinin üstünde üretilmiyorlar. Belli bir süre sonra ne kadar kibar kullanılırsa kullanılsın bozulacaktır. Sadece malzeme değil, montaj kalitesi de çok önemlidir. Montajda da belli bir kalite düzeyi yakalanmalı ki parçalar motorun kullanımına dayanabilsin. Çinliler beceremedikleri için dandik yapmıyor, ucuz olsun diye dandik yapıyor. İstedikleri ürünü istedikleri kalitede üretebilecek kapasitedeler. Ucuz olsun diye dandik yaptıkları da var, kaliteli istendiği için kaliteli ürettikleri de. Örneğin, Japon malı olup da üretimi Çin'de yapılan modeller.


Teşekkür ederim. Sorunuzun yanıtını hiç bilmiyorum. Hiç Çin malı motor kullanmadım. 9 yıldır buraya üyeyim, 2,5 yıldır da motosiklet kullanıyorum. Buradan edindiğim bilgiler doğrultusunda elimde sıfır Çinli alabilecek para varken gittim ikinci el CBF150 aldım. İyi ki de almışım. Tek bir sorun çıkarmadı. 10.000 km yaptım onunla, uzun yola bile gittim. Birkaç hafta önce satıp Suzuki Address aldım. Hemen fark ettiğim şey, aynı tanıdığım Japon kalitesinin bu motorda da olması. Sanki aynı yerde üretmişler gibi.

Almayın Çinli. İkinci el Japon alın. Paranız ona da yetmiyorsa bekleyin. Çinliyi alınca satışınız zor ve zararlı olacak. Yani onu satıp Japon almak istediğinizde elinizdeki toplam para azalmış olacak. Biraz daha sabredin ve Japon malı motosiklet alın. En küçük, en ucuz motoru alın ama Japon olsun.

Şunu da ekleyeyim: En küçük Japon malı motosiklet bile istediğiniz her yere rahatlıkla gider. Sadece siz yorulursunuz, ona bir şey olmaz. Motor hacmine takılmayın, alabildiğiniz Japon malı hangisiyse onu alın.
Cok saolun hocam. Cevaplarınız beni cok güzel aydinlatti. Vazgectim znu dan. Japon mali Scooter arastirayim o zaman. Para biriktirmeye devam..

fatih.met
31 Ağustos 2016, 00:16
en azından bir çinli düzenli bakımları yapıldığında 50 bin km götürür diyorum.

bende tvs apache var ve 41 binde motor yenilenmiş ve yan sanayi çin malı silindir piston atmışlar. şimdi 50 bin km oldu ve sorun yok.

bence yağ ve yağ filtresi hava falan bakılsa bu apache orjinal motorla 100 bin üzeride yapabilirdi tabi kullanımada bağlı.

gerçi apache çin malı değil ama son motor yenileme işleminde çin malı silindir piston atılmış ve geri kalan egzantrik debriyaj falan orjinal.

Bthndmrl
31 Ağustos 2016, 00:25
Vitesli çin malı olsaydı tamam al derdim ama dediğiniz model cidden 2 saat içinde kendini halledebilir. Viteslide belli sınırlarda sıkıntı yapmaz ama scooter olunca işin içine varyatör kısmı giriyor ki orası en sağlam olması gereken yer gel gelelim bu scooterda dağılıyor buda büyük sıkıntı.
Kuba çita falan bakın. Yada Hero, Tvs markalara bakın çok daha kalitelidir.

tinerci
31 Ağustos 2016, 00:28
O Çinli motorlar gayet de Avrupa pazarında satılıyor.

fatih.met
31 Ağustos 2016, 00:31
O Çinli motorlar gayet de Avrupa pazarında satılıyor.

al buyur, hadi cevap verin bakalım :D

evet bence de vitesli commuter fazla arıza çıkartmayan ekonomik motorlar ve çinli olanları da çok sorun çıkarmaz.

GezeGeze
31 Ağustos 2016, 21:45
Her çinliyi çinli sanmayın... Her kategoride üretiyorlar...

Elbette bir ara baya bir kalitesiz motosiklet furyası vardı; ama geçti sanırım, pek çoğu kapandı...

Artık yerli firmalar da belli bir kalitede getirmeye başladılar... Yine de onlarda da farklı fiyat kategorileri var...

Elmalarla armutları kıyaslamayın ...

Motosikleti sıfır almayı da yabana atmayın ...

Kuba CR1 için konuşacak olursam, sıfır aldım, oldukça da memnunum...

Motosiklete yeni başlamış birisi olarak 2014'te 3.500 liralara hangi suyu çıkmış 10-20 yıllık japonu almalıydım, sıfır almak yerine ?!

Çinliler iyi ki bu fiyatlara bu kalitede üretiyorlar da motosiklet binmek için senelerce biriktirmek zorunda kalmıyoruz...

Yedek parça fiyatları, servis bakım maliyetleri falan zaten ayrıca büyük maliyet büyük motosikletlerde...

Ödediğiniz paraya göre beklentinizi karşılıyorsa, alın gitsin beğendiğiniz motosikleti ...

Ha, temizinden bi 15K harcamak istersiniz motosikletinize, tamam, ne uğraşacaksınız zaten, gider istediğiniz çekik gözlüyü alır gelirsiniz ...

Ama, 2016 itibariyle 4-6 bin bandındaki çinlileri, hintlileri çok da yabana atmayın ... Kalitesini kıyaslarken fiyatının da bahsettiğiniz motorların 4'te 1'i kadar bile ancak olduğunu da dikkate alarak kıyaslayın...

Yoksa, elbette Kawasaki başka...

Ama Kubazaki de fena değil :)

Fiyata vurunca...

KASPINARLI
31 Ağustos 2016, 23:36
Bu mesajı yazarken boşa gideceğini biliyorum ama yine de yazayım...Bu sürekli "Çin alma japon al,20 yaşında Japon sıfır çinliden iyidir" mantığındaki arkadaşları anlamak çok çok zor.Sanki CBF ile 150 Vulture arasında 200-300 TL fark var gibi konuşuyorlar.Arkadaşlar sözünü ettiğiniz motorların fiyatı,sınıfındaki çinlilerin 2 katı umarım bunu da fark etmişsinizdir.Kendi ağzıyla diyor arkadaş "hiç çinli motora binmedim,hep japona bindim" diye,peki binmediğin,kullanmadığın bir eşya hakkında neye dayanarak yorumda bulunuyorsunuz ? O zaman bu forumda ben dahil çin malı kullanan ve "sorun yaşamadım,tavsiye ederim" diyen arkadaşlar,üstü kapalı halde yalancı ve salak olarak nitelendirilmiş olmuyor mu ? Bırakın bunları arkadaşlar 10 yaşındaki bilmem kaç bin kilometre yapmış,üzerinden 10 kış geçmiş,yağmurda,çamurda,karda batmış çıkmış motorun nesine güvenip alıyorsunuz ? Bu kadar sene içinde mutlaka şase direncini kaybeder,metal yorgunluğu oluşur...Üstelik bir de bunlara 4-5 bin TL veriyorsunuz...
Hiç anlam veremediğim başka bir konu ise;"çin alma zarar edersin" mevzusu.Japon zarar ettirmiyor mu sanıyorsunuz.CBF,Ybr ve bu ayarda 125-150 cc motorlar için konuşursak;Bu motorlar arabalar gibi çok karışık ve donanımlı makineler olmadığı için,bize çıkartacağı masraflar da bellidir ve cüzzidir.Çok büyük olarak Ya şanzıman arızası verir,ya da motor rektefe ister.Her iki durumda da çinliler için tamiri 300-500 TL dir,japonlar için bunu 2-3 ile çarpın ve şu anda piyasadaki en dandik çinli motor bile,adam gibi kullanınca 40-50 bin km den aşağı yapmaz.Kıyaslama yaparsak;bugün CBF 150 ve YBR 125 denen bisiklet bozması 6200 TL olmuş,bunların ayarında bir çinli motor yaklaşık 3500-4000 TL.Yani aralarında en az 2-3 bin TL fark var.Şimdi siz çinliye her sene motor yaptırsanız (çok zor bir ihtimal) yaklaşık 300 TL den,hadi 500 diyelim 6 sene sonra ancak CBF-YBR ile aradaki fark kapanıyor.Gördüğünüz gibi matematiğiniz varsa hesap ortada.Ampülmüş,fren balatasıymış bunlar zaten sık değişen şeyler değil ve 5-10 TL lik şeyler.Japon kullanan arkadaşlar "japon alın sorun yaşamazsınız" diyince herkesin inanması gerekiyor ama çinli kullanlar aynı şeyi söyleyince "hadi canım bırak şimdi çinli motor alınır mı" oluyor.
Titreşimi en çok olan ve titreşimden dolayı sürekli vidası düşüyor bilmem ne oluyor diye bahsedilen Mondial 125 KT modelini 2012 de 2300 TL ye sıfır aldım yaklaşık 1 sene boyunca günde 50 kilometre dağ köyündeki bozuk toprak yolu olan okula gittim geldim,sonra tayin çıkınca 1 sene de asvaltta kullandım,ne bir vidası düştü,ne motor ikiye ayrıldı,ne kışın ben çalışmam dedi,ne freni bozuldu ne de başka bir şey olmadı...Sonra ilana koydum 3-5 gün sonra 1500 TL ye sattım.Şimdi Japonlar sağlam olabilir Eyvallah ama siz de şunu kabul edin artık "çinliler normal bir kullanıcının elinde çok güzel motorlar".Motora yağ koyulduğunu bile bilmeyen adam eline 2-3 bin geçince motor alıyor sürekli redline kullanıyor,ön kaldırıyor,kaldırımdan zıplıyor v.s...sonra da "çinli almayın sağlam değil" diyor.Kusura bakmasın o arkadaş böyle bir kullanım tarzına hiçbir motor dayanmaz.
Uzun lafın kısası kafa karıştırmayalım,bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın ki okuyanlar gerçek bilgi öğrensin.10-15 yaşında ki el alemin elinde ezilmiş yorulmuş motora sırf japon diye para verilmez.Sıfır alayım derseniz 125-150 cc bir motora da 6200-6500 TL para verilmez.

hattoi
31 Ağustos 2016, 23:55
Bu dediklerine katılıyorum fakat bir kaç ay binip satacağım diyen insan için ikinci el japon daha mantıklı. Bozulana kadar binecek için düşük cc de ben önce hint sonra çinliden yanayım.

cudjex
01 Eylül 2016, 08:53
Bu mesajı yazarken boşa gideceğini biliyorum ama yine de yazayım...Bu sürekli "Çin alma japon al,20 yaşında Japon sıfır çinliden iyidir" mantığındaki arkadaşları anlamak çok çok zor.Sanki CBF ile 150 Vulture arasında 200-300 TL fark var gibi konuşuyorlar.Arkadaşlar sözünü ettiğiniz motorların fiyatı,sınıfındaki çinlilerin 2 katı umarım bunu da fark etmişsinizdir.Kendi ağzıyla diyor arkadaş "hiç çinli motora binmedim,hep japona bindim" diye,peki binmediğin,kullanmadığın bir eşya hakkında neye dayanarak yorumda bulunuyorsunuz ? O zaman bu forumda ben dahil çin malı kullanan ve "sorun yaşamadım,tavsiye ederim" diyen arkadaşlar,üstü kapalı halde yalancı ve salak olarak nitelendirilmiş olmuyor mu ? Bırakın bunları arkadaşlar 10 yaşındaki bilmem kaç bin kilometre yapmış,üzerinden 10 kış geçmiş,yağmurda,çamurda,karda batmış çıkmış motorun nesine güvenip alıyorsunuz ? Bu kadar sene içinde mutlaka şase direncini kaybeder,metal yorgunluğu oluşur...Üstelik bir de bunlara 4-5 bin TL veriyorsunuz...
Hiç anlam veremediğim başka bir konu ise;"çin alma zarar edersin" mevzusu.Japon zarar ettirmiyor mu sanıyorsunuz.CBF,Ybr ve bu ayarda 125-150 cc motorlar için konuşursak;Bu motorlar arabalar gibi çok karışık ve donanımlı makineler olmadığı için,bize çıkartacağı masraflar da bellidir ve cüzzidir.Çok büyük olarak Ya şanzıman arızası verir,ya da motor rektefe ister.Her iki durumda da çinliler için tamiri 300-500 TL dir,japonlar için bunu 2-3 ile çarpın ve şu anda piyasadaki en dandik çinli motor bile,adam gibi kullanınca 40-50 bin km den aşağı yapmaz.Kıyaslama yaparsak;bugün CBF 150 ve YBR 125 denen bisiklet bozması 6200 TL olmuş,bunların ayarında bir çinli motor yaklaşık 3500-4000 TL.Yani aralarında en az 2-3 bin TL fark var.Şimdi siz çinliye her sene motor yaptırsanız (çok zor bir ihtimal) yaklaşık 300 TL den,hadi 500 diyelim 6 sene sonra ancak CBF-YBR ile aradaki fark kapanıyor.Gördüğünüz gibi matematiğiniz varsa hesap ortada.Ampülmüş,fren balatasıymış bunlar zaten sık değişen şeyler değil ve 5-10 TL lik şeyler.Japon kullanan arkadaşlar "japon alın sorun yaşamazsınız" diyince herkesin inanması gerekiyor ama çinli kullanlar aynı şeyi söyleyince "hadi canım bırak şimdi çinli motor alınır mı" oluyor.
Titreşimi en çok olan ve titreşimden dolayı sürekli vidası düşüyor bilmem ne oluyor diye bahsedilen Mondial 125 KT modelini 2012 de 2300 TL ye sıfır aldım yaklaşık 1 sene boyunca günde 50 kilometre dağ köyündeki bozuk toprak yolu olan okula gittim geldim,sonra tayin çıkınca 1 sene de asvaltta kullandım,ne bir vidası düştü,ne motor ikiye ayrıldı,ne kışın ben çalışmam dedi,ne freni bozuldu ne de başka bir şey olmadı...Sonra ilana koydum 3-5 gün sonra 1500 TL ye sattım.Şimdi Japonlar sağlam olabilir Eyvallah ama siz de şunu kabul edin artık "çinliler normal bir kullanıcının elinde çok güzel motorlar".Motora yağ koyulduğunu bile bilmeyen adam eline 2-3 bin geçince motor alıyor sürekli redline kullanıyor,ön kaldırıyor,kaldırımdan zıplıyor v.s...sonra da "çinli almayın sağlam değil" diyor.Kusura bakmasın o arkadaş böyle bir kullanım tarzına hiçbir motor dayanmaz.
Uzun lafın kısası kafa karıştırmayalım,bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın ki okuyanlar gerçek bilgi öğrensin.10-15 yaşında ki el alemin elinde ezilmiş yorulmuş motora sırf japon diye para verilmez.Sıfır alayım derseniz 125-150 cc bir motora da 6200-6500 TL para verilmez.

Haklisiniz hocam sirf japon diye 10 yillik motora 3bin vermek bana da koyar.


Her çinliyi çinli sanmayın... Her kategoride üretiyorlar...

Elbette bir ara baya bir kalitesiz motosiklet furyası vardı; ama geçti sanırım, pek çoğu kapandı...

Artık yerli firmalar da belli bir kalitede getirmeye başladılar... Yine de onlarda da farklı fiyat kategorileri var...

Elmalarla armutları kıyaslamayın ...

Motosikleti sıfır almayı da yabana atmayın ...

Kuba CR1 için konuşacak olursam, sıfır aldım, oldukça da memnunum...

Motosiklete yeni başlamış birisi olarak 2014'te 3.500 liralara hangi suyu çıkmış 10-20 yıllık japonu almalıydım, sıfır almak yerine ?!

Çinliler iyi ki bu fiyatlara bu kalitede üretiyorlar da motosiklet binmek için senelerce biriktirmek zorunda kalmıyoruz...

Yedek parça fiyatları, servis bakım maliyetleri falan zaten ayrıca büyük maliyet büyük motosikletlerde...

Ödediğiniz paraya göre beklentinizi karşılıyorsa, alın gitsin beğendiğiniz motosikleti ...

Ha, temizinden bi 15K harcamak istersiniz motosikletinize, tamam, ne uğraşacaksınız zaten, gider istediğiniz çekik gözlüyü alır gelirsiniz ...

Ama, 2016 itibariyle 4-6 bin bandındaki çinlileri, hintlileri çok da yabana atmayın ... Kalitesini kıyaslarken fiyatının da bahsettiğiniz motorların 4'te 1'i kadar bile ancak olduğunu da dikkate alarak kıyaslayın...

Yoksa, elbette Kawasaki başka...

Ama Kubazaki de fena değil :)

Fiyata vurunca...



Vitesli çin malı olsaydı tamam al derdim ama dediğiniz model cidden 2 saat içinde kendini halledebilir. Viteslide belli sınırlarda sıkıntı yapmaz ama scooter olunca işin içine varyatör kısmı giriyor ki orası en sağlam olması gereken yer gel gelelim bu scooterda dağılıyor buda büyük sıkıntı.
Kuba çita falan bakın. Yada Hero, Tvs markalara bakın çok daha kalitelidir.

Hocam kafam almıyor ya. Bayiden alicam eve giderken motor bozulacak mi yani bu kadar mi kötü bunlar?

K121L
01 Eylül 2016, 09:35
Alma boşver bajaj boxer al 1 sene insan gibi kullanmadım hiç problemde görmedim

ugurcan88
01 Eylül 2016, 09:51
Merhaba arkadaşlar, öncelikle çinli mi japon mu tartışmasına hiç girmiyorum, paran yetiyorsa sıfır japon alırsın, yetmiyorsa çinliye dönersin... Sonuçta kimse sıfır cbf 150 alacak yeterli parası varken gidip de mondialin 125 liğini almaz. Ama dediğim gibi maddiyat senin için önemli değilse kafandaki soru işaretlerini kaldırmak için alırsın japonu. Hangisi iyidir bilinmez, ama şu bir gerçek ülkemizde çinli motorlar parasının "hakkı"nı verir.
Gelelim znu 125 e... 1,5 sene önce motosiklet kullanmayı yeni öğrenen eşime znu 125 aldık ikinci el 2014 model yaklaşık 2500 kmde. Şu anda motor 7.000 km yi geçti ve motor kısmında, yürüründe vs hiç bir sorunla karşılaşmadık... Ancak her 1000 km de bir yağını değiştik, 10.000 de kayış değişecek vs. yani bakımını yaptık, yaptırdık. Kendim de 2 japon kullanıcısı olarak o scooter a binmekten ayrı bir keyif alıyorum. Dolayısıyla sana al veya alma dememeli kimse, herkesin kendi tecrübesi yaşadıklarıyla sınırlıdır, sana ancak hangi motoru alırsan al ona iyi bak diyebilirim. Kolay gelsin, herkesin de her söylediğine inanma (ne znu nun 2 saatte dağılacağına, ne de japonun 5 yıl sorunsuz çalışacağına)

cudjex
01 Eylül 2016, 10:00
Cevap için teşekkürler hocam.. Sanirim 10 senelik motor yerine sifir mondial znu alacagim aynı paralar sonucta.

iskender123
01 Eylül 2016, 10:20
Çinliyi kotuluyosunuz ama alamayanlar ne yapsin , güzel kullanirsan çokda iyi dayanir 2006 cup var bende mondialin esek niyetine daga bayira surduk 500 lira masraf yaptim 10 yilin sonunda şimdi bi 5-6 sene daha ufak tefek masraf disinda yapmaZ

AliCem Yener
01 Eylül 2016, 10:33
Vitesli istersen rks rk125 var 3180tl baya da iyi duruyor parça kalitesi güzele benziyor ve motor yabancı ülkelerde keeway rks 125 diye geçiyor. Keeway macaristan malı istersen bir araştır motoru. Tipi çok hoş kırmızı rengine aşık oldum😍

fatih.met
01 Eylül 2016, 23:31
Merhaba arkadaşlar, öncelikle çinli mi japon mu tartışmasına hiç girmiyorum, paran yetiyorsa sıfır japon alırsın, yetmiyorsa çinliye dönersin... Sonuçta kimse sıfır cbf 150 alacak yeterli parası varken gidip de mondialin 125 liğini almaz. Ama dediğim gibi maddiyat senin için önemli değilse kafandaki soru işaretlerini kaldırmak için alırsın japonu. Hangisi iyidir bilinmez, ama şu bir gerçek ülkemizde çinli motorlar parasının "hakkı"nı verir.
Gelelim znu 125 e... 1,5 sene önce motosiklet kullanmayı yeni öğrenen eşime znu 125 aldık ikinci el 2014 model yaklaşık 2500 kmde. Şu anda motor 7.000 km yi geçti ve motor kısmında, yürüründe vs hiç bir sorunla karşılaşmadık... Ancak her 1000 km de bir yağını değiştik, 10.000 de kayış değişecek vs. yani bakımını yaptık, yaptırdık. Kendim de 2 japon kullanıcısı olarak o scooter a binmekten ayrı bir keyif alıyorum. Dolayısıyla sana al veya alma dememeli kimse, herkesin kendi tecrübesi yaşadıklarıyla sınırlıdır, sana ancak hangi motoru alırsan al ona iyi bak diyebilirim. Kolay gelsin, herkesin de her söylediğine inanma (ne znu nun 2 saatte dağılacağına, ne de japonun 5 yıl sorunsuz çalışacağına)

sıfır cbf150 almak benim gibi bir insan için israftır. o paraya ikinci el 250cc alırım yada pulsar 200rs bulabilirsem onu alırım.

cbf150 sırıfı çok pahalı. tvs apache de pahalı. gerçi ben sıfır almam hayatta ama her makinanın alıcısı var hesabı işte. bende 2. el makinaların alıcılarındanım.

ben ikinci el alırım, silindir piston atar ucuza satarım, öylede bir huyum var işte :)

şaka bir yana ama sıfır almaktansa ikinci el alıp silindir piston yapmak daha ucuza geliyor.