PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arka tekeri sürekli kitliyorum



atheras
23 Ağustos 2016, 01:26
Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...

Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.

BalkanRider
23 Ağustos 2016, 01:33
Yahu..bu basit bir sey..yuksekten alcaga inerken ara gazi vereceksin (her daim..),alcaktan yukari cikarken aragazi keyfine kalmis,ya verirsin,yada vermesen de olur

vsvr
23 Ağustos 2016, 01:36
Demek ki, yeterince fren ile yavaşlamadan vites düşürüyorsunuz. Bu da motorun kompresyon yapmasına sebep oluyor.
1- Ya hızınızı yeterince fren ile yavaşlatacaksınız, ardından uygun hıza gelince vites düşüreceksiniz,
2- Ya da ara gazı vererek vites düşürme yöntemini öğreneceksiniz. Ki bunun youtube da videoları mevcuttur. Oradan bakabilirsiniz.

blue4XL
23 Ağustos 2016, 01:54
Yahu..bu basit bir sey..yuksekten alcaga inerken ara gazi vereceksin (her daim..),alcaktan yukari cikarken aragazi keyfine kalmis,ya verirsin,yada vermesen de olur


Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...

Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.

BalkanRider'e katılıyorum. Vites küçültürken (debriyaj basılı iken) ara gazı vermeyi alışkanlık haline getirin. Ben freni şöyle kullanırım:
Durmam gerekiyorsa her iki freni de eşit ve durmam gereken mesafeye göre giderek artan bir şiddette sıkarım.
Yavaşlamam gerekiyorsa öncelik arka frendedir. Dur-kalk trafiği gibi yavaş seyreden trafikte yavaşlamak ve durmak için ön freni kullanırım
Düz yolda ve yokuş yukarı durmuşsam ön frende, yokuş aşağı durmuşsam arka frende beklerim.
Boş yolda giderken kendi kendime durum verip fren provaları yaparım.

BalkanRider
23 Ağustos 2016, 01:57
Sunuda uyarayım bu arada duruken hem fren hem gaz hem debrıyajı kullancagınız ıcın ılk baslarda on frene basarken yanlıslıkla gazada basabılırsınız o yuzden ılk once duz yolda frensız deneyın sonra frenlı deneyın ogrenmesı sızın ıcın daha kolay olacaktır

Nikkfurie
23 Ağustos 2016, 02:04
trafiği iyi takip etmediğin için frenlemekte geç kalıyorsun..

sonuç: son anda sert fren,ani vites düşürme, kilitlenen tekerlekler ve malum son..

biraz daha yavaş sür yazayım, belki uyarsın önerime :)

Mehmet07MG
23 Ağustos 2016, 02:17
Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...

Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.

Motoru ehliyet surmuyor (:-)
Aynen arkadaslarin dedigi gibi cuplarda vites degistiriken yaptigi gibi de olabilir eger motorun devri cok yuksek deil ise( redline veya az oncesi gibi) arkadaslarin dedigini hic terettursuz uygula ama motorunun deviri redlineye yakin ise motorun asiri yigilmadan sibob kesebilir.
Kazasiz Belasiz Surusler .

Yolcu0
23 Ağustos 2016, 03:25
Iyi geceler kardeşim. 80-90 la birden durmak istiyorsan buyur konu var kesinlikle izlemelisin oocan hocamızada teşekkürü borç biliriz bu konuda. http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/164570-daha-iyi-fren-yapmak-istermisin-biz-100-km-hiz-ile-yaptik-cektik-ve-anlattik.html Yok hacı ben vites düşürürken arka tekeri kitliyorum diyorsan. Mesela 12 bin devir çeviriyor. 10-11 redline desek. 6-7 bin devirde debriyajı sıkıp, ara gaz verip, vites düşürüp sonra yavaşça debriyajı bırakmalısın zamanla elin ayağın her şey alışacak. Önce vites düşürüp sonra ara gaz verirsen bu sefer motor kendini öne atacak ve dengeni bozacaktır. Fren antemanı yapmanıda tavsiye ederim. Arka teker kitleyince ağırlık merkezini popodan ayak ve dizlere almalısın rahatın biraz bölmek zorundasın. Umarım değerli üyelerimizin cevapları ve cevabım yeterli olmuştur. Sevgiler..

bilirkişi
23 Ağustos 2016, 05:15
Şimdi bu adam güzelim mt 125 i *iç mi ediyo adaletini seveyim dünya. 15 bg la o koyar mı 80-90 ah ulan ah...

onur694
23 Ağustos 2016, 06:56
İlk olarak tavsiyem eğitim alman yönünde ama bulunduğun şehirde yok demişşin.
Trafiğe kapalı alanda ara gazı vererek vites düşürmeye çalışabilirsin.
Bunlarda olmaz ise kaydırmalı debriyaj olan bir motosiklet almalısın, vites düşürdüğünde tekeri kitlemez.

Hondolog
23 Ağustos 2016, 07:23
Iyi geceler kardeşim. 80-90 la birden durmak istiyorsan buyur konu var kesinlikle izlemelisin oocan hocamızada teşekkürü borç biliriz bu konuda. http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/164570-daha-iyi-fren-yapmak-istermisin-biz-100-km-hiz-ile-yaptik-cektik-ve-anlattik.html Yok hacı ben vites düşürürken arka tekeri kitliyorum diyorsan. Mesela 12 bin devir çeviriyor. 10-11 redline desek. 6-7 bin devirde debriyajı sıkıp, ara gaz verip, vites düşürüp sonra yavaşça debriyajı bırakmalısın zamanla elin ayağın her şey alışacak. Önce vites düşürüp sonra ara gaz verirsen bu sefer motor kendini öne atacak ve dengeni bozacaktır. Fren antemanı yapmanıda tavsiye ederim. Arka teker kitleyince ağırlık merkezini popodan ayak ve dizlere almalısın rahatın biraz bölmek zorundasın. Umarım değerli üyelerimizin cevapları ve cevabım yeterli olmuştur. Sevgiler..

Şehir içinde buna gerek yok, yavaşlarken vites düşürmek zorunda değiliz. Acemiliği atlatana kadar debriyajı ellemeden ön arka freni düzgün bir şekilde kullanıp durmanı istiyorum.
Not 1: Arka tekerin kilitlenmemesi için ağırlığımızı arkaya vermek faydalıdır, ayağa kalkmak şart değil, kalkacaksak kendimizi geriye doğru vermeliyiz.
Not 2: virajda oldu da highside olacağız, arka lastik patinajı bırakıp kavradığı anda ayağa kalkıp öne verirsek kendimizi, arkadaki ağırlık azalır, patinaj devam eder, düşmemiz zorlaşır. Anlattığın buna yarar.

kadango
23 Ağustos 2016, 10:15
Elinin ayarı yok demekki...

telike
23 Ağustos 2016, 10:16
şaseden kitle.

ZümeR
23 Ağustos 2016, 10:18
Anti Kilitleme Sistemi var..
Kaydırmalı clutch sistemi
Quick shifter up/down

Kısaca sana bir panigale lazım..

Banada..

Yolcu0
23 Ağustos 2016, 10:47
Şehir içinde buna gerek yok, yavaşlarken vites düşürmek zorunda değiliz. Acemiliği atlatana kadar debriyajı ellemeden ön arka freni düzgün bir şekilde kullanıp durmanı istiyorum.
Not 1: Arka tekerin kilitlenmemesi için ağırlığımızı arkaya vermek faydalıdır, ayağa kalkmak şart değil, kalkacaksak kendimizi geriye doğru vermeliyiz.
Not 2: virajda oldu da highside olacağız, arka lastik patinajı bırakıp kavradığı anda ayağa kalkıp öne verirsek kendimizi, arkadaki ağırlık azalır, patinaj devam eder, düşmemiz zorlaşır. Anlattığın buna yarar.

Not1c-) tabi ki dediğiniz doğru fakat kitledikten sonradan bahsettim ve önde duran trafik var diyelim o zaman freni bırakamayız. Dengeyi sağlamamız gerekiyor. Diğer türlü kitlenmemesi için ağırlık arkada olması gerekir

GezeGeze
23 Ağustos 2016, 11:55
Gaz keserek yavaşlayınız. Motoru kompresyona sokarak. Debriyajı çekmeyerek. İlk başta.

Sonra kademeli olarak uygun devre göre vites küçültünüz. Debriyajı bırakınız ve motor bu yeni viteste yine kompresyona gire gire yavaşlasın.

Tam durma anında debriyajı tam çekerek motorun stop etmesini önleyiniz.

80-90 km/h ile 5. viteste giderken yavaşlamak için birden 4. vitese atmak motoru aşırı kompresyona sokacaktır; yığılma ondan ... Önce sadece gaz kesiniz... Bir süre yavaşladıktan sonra 4. vitese düşürünüz...

Bu tabii kırmızı yandığını gördüğünüz ışıklara falan kontrollü yavaşlayarak yaklaşmak için ...

Hatta burada sadece arka freni yavaşça kullanarak dahi yavaşlayabilirsiniz ... Durma anında, debriyajı çekip, geriye kaymasın diye de ön freni sıkıp ışıkların yanmasını bekleyebilirsiniz...

Ani yavaşlamak için ise, sadece gaz kesip, vites düşürmek için vaktiniz olmayacaktır, debriyajı da çekmeden, ön ve arka frenleri uygun şekilde kullanarak durabilmelisiniz; daha doğrusu, durabilecek hızda olmuş olmanız gerekirdi; güvenli sürüş açısından... Tabii ki durma noktasına yakın, motoru stop ettirmemek için debriyajı çekmeniz gerekecektir, daha sonra.

Yolcu0'nun linkini verdiği, motosiklet eğitmenleri oocan Okan Sinan Ocan ve Aydın Korkmaz hocalarımızın ve motoBaBa'nın motosiklette fren yapmak üzerine çektikleri videoyu izlemenizi önemle tavsiye ederim.

Levent
23 Ağustos 2016, 11:58
Reserv.............10

darkmotor
23 Ağustos 2016, 12:04
Vites düşürürken devir saatin düşük olsun devir yüksekken vites düşürürsen arka teker kilitlenir. Mesela devir 3000 e geldi 5 den 4 düşür bişey olmaz.

Sado39
23 Ağustos 2016, 12:47
Eğitim verilen bi şehre git. Emin ol ki kaza yaptıktan sonraki parça masraflarından daha ucuza gelecektir.

Olcay Avşar
23 Ağustos 2016, 14:16
Frenleme gibi önemli bir konuda aklınız başka şeylerle meşgul olmaması lazım, debriyaj mı çekecektik? vites mi düşütecektik? kıçımızı geriye verip ağırlık mı değiştirecektik?

Önce fren yapın, durun/yavaşlayın. Sonra ne gerekiyorsa yaparsınız.

Neden yavaşlarken vites düşürmek ile uğraşıyorsun?

Önce frenini kullan ve yavaşla, yavaşlama ihtiyacın bittiğinde gerekiyorsa vitesini düşür. Gerekmiyorsa (çok yavaşlamadıysan) aynı vitesde gazı çevir devam et.

Yok vites düşürürken ara gazı vermeler, hayırdır ya hu kamyon mu kullanıyoruz?

Bu arada ben dahil burada hiç kimse bu işin uzmanı değil, çok iyi motosiklet sürüyor olsak bile bunu öğretebilme kapasitemiz/yeteneğimiz olmayabilir.

Hani hiç futbol oynamadığı halde çok iyi direktörlük yapan, çok iyi futbol oynadığı halde teknik direktörlükte başarılı olamayanlar gibi :)
(not:futboldan hiç anlamam, yanlış bir şey dediysem affola)

En iyisi eğitim almak, ya da alana kadar internette bilgisi kanıtlanmış kişilerin video ve yazılarından faydalanmaktır.

Bugraaa
23 Ağustos 2016, 15:24
https://youtu.be/tPTNTZk9JfQ izlersen yararli olur.

atheras
23 Ağustos 2016, 22:04
Hepinize çok teşekkürler acemiyim daha 500km oldu kullanalı zamanla öğrenicem inşalalh bu gün biraz daha iyiydim frenleme konusunda.

Darkcity2000
23 Ağustos 2016, 22:09
Hepinize çok teşekkürler acemiyim daha 500km oldu kullanalı zamanla öğrenicem inşalalh bu gün biraz daha iyiydim frenleme konusunda.

Zamanla ölebilirsin dikkat et... Kendin tecrübe ile öğrenmeye kalkarsan bedeli ağır olabilir...

Hondolog
23 Ağustos 2016, 22:14
En iyi ihtimal yanlış öğrenir, sonrasında eğitim alsan bile alışkanlıklarını değiştiremezsin.

SAZMAN
23 Ağustos 2016, 23:28
Yavaş git kardeşim, ya da motora binme. Belki sana göre değildir. Sorun yok. Şimdi yavaşça elindekini yere bırak.

atheras
23 Ağustos 2016, 23:39
Sanırım biraz yanlış anlattım niye motoru bırak falan diyorsunuz ki trafikte sürekli 80-90 la gitmiyorum zaten şehir içinde yapabildiğim maksimum hız 50 o da birkaç saniyeliğine . Her yavaşladığımda kitlemiyorum tekeri arada oluyor

blue4XL
24 Ağustos 2016, 00:31
Sanırım biraz yanlış anlattım niye motoru bırak falan diyorsunuz ki trafikte sürekli 80-90 la gitmiyorum zaten şehir içinde yapabildiğim maksimum hız 50 o da birkaç saniyeliğine . Her yavaşladığımda kitlemiyorum tekeri arada oluyor

Bazı arkadaşlar maalesef sapla samanı ayırt edemiyor. Bu forumda dikkatimi ilk çeken şeylerden birisi, hemen her konuda mevzuyu sulandıran, soru soranla dalga geçen birilerinin çıkmasıdır. Değerli kardeşim, önünde iki seçenek var: ya bu adamlarla yaptıklarının yanlış olduğunu anlatamayacak şekilde polemiğe gireceksin, yada o yazılanı hiç kaale almayıp cevap bile vermeyeceksin.
Yeri gelmişken, madem yeni başladın, haddim olmadan bir kaç tavsiyede bulunayım: (Aslında yeni başlamış olman arka tekerin neden kilitlendiğini bir ölçüde açıklıyor)
1) Trafiği olmayan bir yerde (parkurda) çalış. Önce düşük hızda en fazla 2'nci viteste giderek motoruna alışmaya çalış. Boş parkur bulmazsan sabah erken saatlerde sürüş yap. Düşük hızda iken daire yada sekiz rakamı çiz. Her seferinde bu dairenin (yada sekizin ) ebatlarını küçültmeye çalış. Dönüş yaparken asla ve kat'a ayağını yere koymaya kendini alıştırma
2) Motosikletle nereye bakarsan oraya sürersin. Yolda giderken yolunun üstündeki yağmur ızgaralarına bak, istisnasız hepsinin üstünden geçtiğini göreceksin. (yaşanmış tecrübedir :cherry:) Dolayısıyla özellikle dönüşlerde döndüğün yere yada ön tekerin altına değil, bir sonra gitmek istediğin yere bak ve yoğunlaş, oradan geçerken de onun bir sonrasına yoğunlaş.
3) Yolda şerit izlerinin, yaya geçitlerinin üzerinden geçerken (özellikle yağmurlu havalarda) asla ani frenleme yapma. Çünkü şerit boyaları, yaya geçitleri vb asfalta göre çok kaygandır.
4) Kötü senaryolar için ani reaksiyon planın olsun. Mesela köpekler dönen tekerleklere aşırı tepkilidirler ve birden önüne çıkabilirler. Sağda solda köpek görürsen bu şekilde önüne çıkacağını bil ve tedbirli ol. Yavaşlayıp durursan hiç bir şey yapmazlar. Mesela sağ şeride parkeden arabaların solundan gitmek zorunda kalırsan (ki mümkün oldukça gitme) bu arabalardan biri seni geldiğini fark etmeden kapısını açması, gittiğin yola dik çıkan yoldan (ya da kavşaktan) senin araba gibi fren yaptığını sanan bir aracın aniden önüne çıkması gibi senaryoların gerçekleşebileceğini düşünerek adeta trafiğin içinde iken panik atak modunda sürüş yapmaya kendini alıştır. böylece o senaryo gerçek olursa ne yapacağına da hazırlık olursun. Örneğin köpek için durursun, araba kapısı için soldaki şeridi takip edersin vs.
5) Hıznı her geçen gün artırarak vites büyüt ve hızına göre frenleme yaparken ön /arka fren sıkma dereceni kendin kıymetlendir. Her seferinde giderek artan ve eşit oranda frenleri sıkmayı alışkanlık haline getir.

6) Son: Ekipmanın olmadan (sadece kask olması bana göre yeterli değildir) dizlik, dirseklik, kask, varsa korumalı mont ve pantolon olmadan bakkala bile motosikletle gitme.
Kolay gelsin..