PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ayıplı mal ürün hk



canerz35
21 Ağustos 2016, 01:35
selamlar, n11 den scoyco mx14 modeli eldiven aldım.

Ürünü ilk giyişimde bileklik kısmından dikişler yırtıldı, koruyucu eldivenin daha giymeden yırtılması ayıplı mal olduğunu gösteriyor belli ki fabrika hatası var, ancak iş güçten dolayı geri göndermem 1 ay sonrasını buldu ve iade kabul etmiyor firma. napmalıyız?

karadag005
21 Ağustos 2016, 09:10
sanırım yapacak bir şey yok

Tİme_shİft42
21 Ağustos 2016, 09:26
Geçmiş olsun yapacak bişey yok

< iLk@yy >
21 Ağustos 2016, 09:57
selamlar, n11 den scoyco mx14 modeli eldiven aldım.

Ürünü ilk giyişimde bileklik kısmından dikişler yırtıldı, koruyucu eldivenin daha giymeden yırtılması ayıplı mal olduğunu gösteriyor belli ki fabrika hatası var, ancak iş güçten dolayı geri göndermem 1 ay sonrasını buldu ve iade kabul etmiyor firma. napmalıyız?

bu eldivenleri ucuz diye alıyoruz
ama bu eldivenlerin hepsinde bu tarz şeyleri yaşayabilirsiniz biraz haşin davranıldı mı hepsinde aynı yerden dikişler atıyor
ömrüm boyunca bu eldivenlerden almadım almamda...

canerz35
21 Ağustos 2016, 10:30
Yahu 10 liralık bike star eldiven bile 1 yıl kullanmıştım ben. 65 liralık eldivenin böyle çart diye yırtılması çok saçma.


Hakkım yoksa ısrar etmiyim o zaman, zaten five gloves army kullanıyorum şuan.

agris
21 Ağustos 2016, 11:37
Dostum ticaret hukukuna göre ayıplı malın 8 gün içinde iade edilmesi gerekir.

freewill
21 Ağustos 2016, 17:33
iyi de 1 ay nedir yahu hadi mal ayıplı ama sen o malı elinde tutmakla daha büyük ayıp etmişsin :)

blue4XL
21 Ağustos 2016, 22:16
selamlar, n11 den scoyco mx14 modeli eldiven aldım.

Ürünü ilk giyişimde bileklik kısmından dikişler yırtıldı, koruyucu eldivenin daha giymeden yırtılması ayıplı mal olduğunu gösteriyor belli ki fabrika hatası var, ancak iş güçten dolayı geri göndermem 1 ay sonrasını buldu ve iade kabul etmiyor firma. napmalıyız?

Durumunuzun netlik kazanması için bu linkte (http://eticaretmag.com/internetten-alisveriste-tuketicilerin-urun-iade-cayma-haklari/) yazılı olan şartları taşıyıp taşımadığınızı teyit edin.
n11 kanalı ile ürünü iade etme seçeneğiniz kapanmış gibi görünüyor. Satın aldığınız ürünün faturası yoksa n11'e telefonla yada sosyal medya üzerinden ulaşın. (sözüm ona resmi e-posta adresi var ama mesaj atsanız ulaşılamıyor) Telefonla ulaşırsanız sipariş numaranız önünüzde olsun, kiminle görüştüğünüzü, tarih ve saati not alın ve satın aldığınız ürünü iade etmek istediğinizi bildirin. Yardımcı olmazlarsa size ürünü gönderen firmanın adres bilgilerini isteyin.
Firmaya telefonla ulaşın, durumu anlatıp yardımcı olmalarını (ürünü tamir etmelerini yada yenisi ile değiştirmelerini talep edin. Nazik bir uslup kullanıp kiminle görüştüğünüzü, tarih ve saati not alın. Eğer firmanın resmi e-posta adresi varsa oraya durumu özetleyen bir mesajla yardım talep edin. Mesajınızı pc den silmeyin.
Olumsuz yanıt alırsanız il/ilçe tüketici hakem heyetine (oradan dilekçe örneğini alabilirsiniz) telefonla/ e-posta ile yaptığınız müracaatın olumsuz sonuçlandığını, yaptığınız görüşmelerin tarih saatlerini yada e-postanızın ekran görüntüsünü, faturanızı (eğer faturanızı bulamamışsanız kredi kartınızın o aya ait dökümünün ilgili yerini işaretleyerek de bu alış verişinizi ispatlamış olursunuz), ayıplı ürünün fotoğraflarını ekleyerek müracaat edin ve paranızın iadesini isteyin.
....
Size cevap yazanların bir kısmı yardımcı olacağı yerde sizi eleştirerek doğruyu anlattıklarını sanmışlar. Bu arkadaşların cevaplarından tek tek alıntı yapıp bu başlıkta polemik yaratmak ve mevzuyu başka yöne taşımak istemem. Ancak, yardım edemeyeceklerin yada fikir vermeyeceklerin boş yere bu başlığı meşgul etmesini de istemem.

bikerboi
22 Ağustos 2016, 10:09
Dostum ticaret hukukuna göre ayıplı malın 8 gün içinde iade edilmesi gerekir.

Bu tacirler arası alım-satımlar için geçerli, tüketici kanunundaki sürelere bakmak gerekir.

erhanmehmet
22 Ağustos 2016, 10:24
Hocam iade hakkınızın olduğunu sanmıyorum. Sonuçta 1 ay olmuş birde Türkiye de işler bu şekilde yürümüyor maalesef. Eğer gelen üründe sorun olsaydı kargo tutanağı ile iade edebilirdiniz ama şimdi böyle bir hakkınız yok.

fearlesboyy
22 Ağustos 2016, 14:48
iadeler sanırım 15 gun ıcersınde zamanı gectıgı ıcın iade yapamazsınız tuketıcı hakem heyetıde sonucsuz kalacaktır 1 ay gectıyse

blue4XL
22 Ağustos 2016, 23:14
iadeler sanırım 15 gun ıcersınde zamanı gectıgı ıcın iade yapamazsınız tuketıcı hakem heyetıde sonucsuz kalacaktır 1 ay gectıyse

1 aylık süre, satıcıya itiraz ettikten sonraki süredir. Yani satıcıya itiraz edersiniz, olumsuz yanıt aldığınız andan itibaren tüketici hakem heyetine müracaat etmeniz için 1 aylık süreniz vardır. Aslında önce satıcıya müracaat edilmeli, yanıt alınamaz ise (yada olumsuz yanıt alınırsa) tüketici hakem heyetine gidilmelidir. Bu meselede müracaatından olumsuz yanıt alan arkadaşımız eldivendeki problemin kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayıp hakem heyetine müracaat ederse kendisi için olumlu bir gelişme olabilir. İnternetten TV almış olsaydı 1 ay geçti diye parasını geri alamayacak mıydı?