PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çin Malı Motordan İlk Şikayetlerimm



byyacut
16 Ağustos 2016, 22:10
Merhaba Abilerim,Kardeşlerim

Motosikletimi alalı 4 ay oldu ve 3200km'ye gelmiş bulunmaktayım
Bugün ilk sıkıntımı yaşadım 1.si uzun farda bi temazsızlık var 3 saat yandı 2 saat söndü sonra tekrar yandı şuanda hiç yanmıyor gibi karışık bir olay
İkinci Şikayetim ise sıkıntılı bir şikayet Motosikletimin jantları tel jant olduğu için bir gevşeme yapmış hali titreşim vs olduğu için diyorlar yarın serviste bakılacak tel janttan 2 tel gevşemiş elle kontrol ettiğimde hem sallanıyor hemde bu bisikletin jantlarına taktığımız boncuklar gibi ses yapıyor ve buda benim moralimi çok bozdu,, Bunun bilgisini vermek istedim ne kadar düzgün kullanırsan kullan ne kadar temiz bakarsan bak yinede bir sıkıntı illaki çıkardıklarını söyleniyor genellikle :jocolor:

gegor45
18 Ağustos 2016, 01:24
kanuni phantom hoşuma gitti ileride almayı düşünüyorum da o da çok sorun çıkarırmı parça bulamazmıyım sence ?

Macit250
18 Ağustos 2016, 01:30
İyi gene 3200 kadar birşey çıkmamış başka :D .Bunları kabul edip alıyorsunuz zaten.Neden alıyorsunuz para yok heyecan çok.Dalga geçmiyorum yanlış anlama.Küba feba çiba hep aynı terane işte.Kanuni phantom alacak bak.alacakda alacak silsile bu çin motorları.Kanserli hasta gibi .

karadag005
18 Ağustos 2016, 08:49
Ben bu çitalara bir ısınamadım gitti şimdi daha da soğudum :queen:

Crazy_sprint
18 Ağustos 2016, 09:11
bahsettiğin sorunlar çözülemeyecek sorunlar değil adamın parası olsa honda yamaha almayı oda bilir sonuçta dimi benimde çin işi 3000 lira altı bi skutırım var işe gidip geliyorum çok şükür maddi durumu az bişey düzeltebilsem şu an sayfadaki reklamı olan spacy alfa ya terfi edicem ama nerde tek maaşla çoluk çocuk hep başka bahara kalıyo. motorunu iyi günlerde kullan arkadaşım.

S.A.M
18 Ağustos 2016, 09:14
Çin malı motor almak bence zengin işi hele garantisi yoksa adamı sömürür:)

Mertcan39
18 Ağustos 2016, 09:41
Çok ayıp üstüne 13 bin lira daha verip 250 cc japon alsaydın yağ pompan çalışmıcaktı blok kırcaktı ne kadar fazla para verirsen açtığı arızalar artıyor :))))

karayel90
18 Ağustos 2016, 09:46
Tel jant her zaman sorun çıkarır dostum.Daha bundan ayrı bir sürü sorun yaşayacaksın emin ol bende Kuba CG150 Sport vardı babama verdim kurtuldum 4-5 gün önce Honda CBF 150 aldım

snappy x
18 Ağustos 2016, 10:03
Tel jant her zaman sorun çıkarır dostum.Daha bundan ayrı bir sürü sorun yaşayacaksın emin ol bende Kuba CG150 Sport vardı babama verdim kurtuldum 4-5 gün önce Honda CBF 150 aldım

babana ayıp değilmi kardeş

nines
18 Ağustos 2016, 10:18
kanuni phantom hoşuma gitti ileride almayı düşünüyorum da o da çok sorun çıkarırmı parça bulamazmıyım sence ?

@gegor45 merhaba;

ilk motorum kanuni phantom'du. deposu büyük olduğu için yüksek cc'li motosiklet görünümünde bu sebeple bu aletten gücünün üstünde performans bekleyenler oldu motoru çok zorlayanlar oldu zorlayanların elinde kaldı tabi. aslına bakarsan kötü motor değildir (iyi de değil kötünün iyisi diyelim) lakin sıkıntısı şu kimsenin aklına gelipte alacağı motor değildir. büyük ihtimalle temizini dahi bulsan satarken sıkıntı çekeceksin. zaten şu sıralar iyice apaçi tayfasının elinde temizini bulmakta sıkıntılı. bildiğim kadarıyla en son ya 2013 yada 2014 modeli geldi dahada gelmedi.

motorda titreşim varmı var yeni başlayanı çokta rahatsız etmez lakin 40 km aralıksız sürünce indiğinde ellerin uyuşabiliyor. aldığım dönem okula gidip gelmek için kullanıyordum günde 40km gidiş 40 km geliş yolum vardı. max hızı kitapçığında 100 km diyor lakin 110-115'e rahat çıkıyor ondan sonra ivmelenlesi azalarak hızı artıyor. bir kere 127 gördüm tabi ibre doğru gösteriyorsa. şuan yedek parça durumu nedir bilmiyorum ama aldığım dönemde parçası yeterliydi ve ucuzdu.

gelelim +- olaylarına

-titreşim var yeni başlayanı çok rahatsız etmiyor ama var (eski kasa cbr125'lerden fazla değil titreşimi)
-motorun yanlarında çoğu kişinin metal sandığı gri ızgara parçalar plastik
-sıfırı 2-3 senedir piyasada yok
-kronik sorunu benzin şamandırasının doğru çalışmaması. benimkini garantiden değişmişlerdi düzeldi ama alacağında bu sorun olabilir.
-lastikler tırt (zaten çoğu sıfır motorda bu böyle)
-sele çok rahat değil lakin artçı selesi rezalet rahatlıkta.
-ikinci el piyasası ölü gibi birşey

+yakışıklı bir alet. zamanında arkadaşımla bağdat caddesinde buluşacağımızda onu beklerken yol kenarındaki motorların yanına bırakmıştım yanında gerçekten ciddi ve benim içimin gittiği motorlar varkem millet benim eski phantomla fotoğraf çekiyordu kısacası bir öz güven patlaması yaşatabilir.
+yanlardaki led ışıklar gece görünürlüğü arttırıyor
+parçaları ucuz lakin piyasada şuan varmı bilmiyorum (parça miktarı duruma göre - olabilir)
+başlangıç için dengeli
+yeni başlayanlardaki kurye gibi gözükmeyeyim diyen için mantıklı.
+deposu 17 litre benzin almayı unutturur :P
+döneminde piyasaya çıkan çinlilere göre daha sağlam lakin şimdiki çinlilerle kıyaslayamam çünkü kullanmadım pekte araştırmadım.

06Serhat
18 Ağustos 2016, 12:20
Kuba çinliler içinde en sağlam olmayanı. En azından bana göre öyle. Cg100 kullanıyordum yukiye geçtim yuki daha dayanıklı çıktı. Heçtek oluşturuyorum :) #Kubapişmanlıktır.

Diver07
18 Ağustos 2016, 12:53
Zaten japonlarda hiç sorun çıkmaz, ne yağı eksilir ne ampulu patlar. Japon sonuçta adam yapmış...

Parayı basıp bi Hayabusa alsan ampulu patlayınca "eee abi olur böyle şeyler" der geçersin. Çin malı olunca "ucuz işte allah belasını versin" dersin. neyin kafası anlamıyorum milleti.

GezeGeze
18 Ağustos 2016, 13:47
Çin dünyanın ünlü markalarına da üretim yapıyor. Tüm çin mallarını aynı kategoriye koymak yanlış olur.

Aynı markanın farklı kategorilerdeki ürünlerine de bakmadan markayı genel olarak kötülemek yanlış olabilir.

Kuba CR1 kullanıyorum. Ben aldığımda fiyatı 3 küsürdü, şimdilerde 4 küsür (muazzam ekonomimizde 2 yıldaki fiyat artışı ayrıca takdire değer; ayrı konu), ne diyordum, kuba cr1 kullanıyorum, süper de memnunum...

Kuba'nın bir alt segmenti ürünleri bilemem ama CR1 modelini tavsiye ederim...

Elbette fiyatın kaliteye yansıması olacaktır... Bunu bilerek alıyoruz zaten ...

Beklentiniz gerçekçi olmalı...

Kuba CR1, şimdi, 5'te 1 fiyatına kawasaki görünümü veriyor (kargaya yavrusu şahin görünür :) ), ama, şimdi rengi yeşil diye kawasaki performansı beklemek yanlış olur ...

Çinliler bu motorları bu fiyatlara üretmese, 15-20 bin lira biriktirinceye kadar sıfır motosiklete binemeyecektik ... Bir de böyle düşünün ...

Elbette, siparişi veren firmalar o düşük kalitede üretim istedikleri için baya bir kalitesiz motor üretildi ve Türkiye pazarını bir ara istila ettiler... Ama o firmaların çoğu da battı ...

Kalite, en mükemmel mal demek değildir; beklentinizi karşılaması demektir; fiyatına göre...

byyacut
18 Ağustos 2016, 14:59
Yorumlara karşılık olarak yazıyım,
Jant konusunda gittik serviste bakıldı garanti kapsamıyor jantın ayara girmesi gerekiyormuş, Far konusunda far ampülü patlamış bu sırada serviste genel kontrol yapıldı beşikte gidonda vs gevşemeler varmış onları kontrol edip sıktılar,

Çin malı kötü Japonlar çok iyi demiyorum benim sinir olduğum konu daha 4.ayına yeni giren bir motosikletin neden böyle garip garip sorunlar yaratıyor olması, bu gerçekleşen olayları bu arka janttaki yalpalamayı bu farın yanmamasını ya ben balıkesire giderken veya dönüşte yapmış olsaydı ne yapacaktım,

Yinede motosikletimden memnunum nedenmi işime gidiyorum geliyorum hafta sonları kız arkadaşımla geziyorum canım sıkkın oluyor maaşım yetişmiyor vs motora biniyorum sessiz sakin yerlere doğru motor sürüyorum rahatlıyorum, herkes iyi bir motosiklet ister herkes güzel bir motora binmeyi ister ama alamayınca yapacak bir şey yok.

Çin malı 1 ayda 3 kez sorun yaratırken japon malı 1 ayda 1 kez sorun yaratır en azından ben şimdiye kadar kendi çevremde japon malı motorundan şikayetçi olanını görmedim

MELİH
18 Ağustos 2016, 15:27
çin motosikletlerinin hepsini bir kefeye koymak doğru değil.ybr ve cbf daha birçok marka artık çin malı . Ancak hepsinin ortak özelliği ucuz ve yedek parçasının bol olması. Kalite kontrollerin eksik olduğu bir üretimden söz ediyoruz.Ucuz olmasının en önemli sebeplerinden bir tanesi de bu. O nedenle kalite kontrol olayı maalesef son kullanıcıya kalıyor. Lambalarla ilgili sorun anahtar ünitesinden dir. Serviste garatiden komple yenisi ile değiştirebilirsin. Sorun çıkacağını sanmıyorum.Tellerle ilgili de malum lastiğin sökülüp yeniden akort ayarı yapılması gerekiyor.Moralin bozulmasın. Parasına göre gayet iyi motorlardır. Sonuçta motosiklet. Basit bir düzeneği var. Uzay mekiği değil. Yaptırıp keyfini çıkarmaya bak. Kazasız sürüşler dilerim kardeşim.

iskender123
18 Ağustos 2016, 15:34
Bende başlığı görünce içeriği "şanzumani dagittim,karter kirildi,şasi ikiye bolundu,vb." onemli şeyler sandim uc bes liralik masraflar için agir yargilama olmuş.

Tvs01
18 Ağustos 2016, 16:08
İyi gene 3200 kadar birşey çıkmamış başka :D .Bunları kabul edip alıyorsunuz zaten.Neden alıyorsunuz para yok heyecan çok.Dalga geçmiyorum yanlış anlama.Küba feba çiba hep aynı terane işte.Kanuni phantom alacak bak.alacakda alacak silsile bu çin motorları.Kanserli hasta gibi .
Yok yok öyle deme şimdi üç beş kişi çıkar çinliyi savunur ben 80-90 bin km yaptım çinliyle, babamda var yıllardır sorunsuz vs derler şimdi

Seko
18 Ağustos 2016, 18:31
Çinli olmasıyla ne alakası var ? Bu motorlar titreşim makinası olması için yapılmış araçlar. Titreşim derdi olmasa ben de bu kadar ucuz motorları almak isterim. Ampul sorunu da dahil hepsi titreşimden oluyor. Bir tane CR1 veya RKS Titanic 150 al bakalım sorun yaşayacak mısın ?

SenC_an
18 Ağustos 2016, 19:03
Üst kattaki arkadaşın motoruna 2.100tl masraf çıkarmışlar bakımda.. Hani abi senin motoru çalacaklar boş boş çalışıyo diyen arkadaş. Isınması lazım yürümeden deyince aman be abi japon alaydın hiç uğraşmazdın bastınmı giderdi diyen böyle motora mı binilir abi rüzgarı nası hissediceksin diyen. (allahtan kaza yapmadı o korumaları keşke bende kullansaydım demedi daha ....)

Adam 3200 km sorunsuz gitmiş , şimdi far temassız diye kızmış konu açmış. Kızar ,niye? adam bakıyorum ben motora diyor baştan. Motoruna bakan adamın motorunda sorun çıkıyorsa kızsın , ister çinli olsun ister uzaylı. Baktınmı baktım yolda kaldınmı kaldım yerim öyle motoru.

Şimdi güzel abim madem seviyorsun motoruna bakmayı senin çözemiyeceğin problem nedir? titreşim, zararı? vida gevşer. O zaman al bir loctite sür vidalarına sık titreşimle gevşemesin nedir yani..

byyacut
18 Ağustos 2016, 22:04
Üst kattaki arkadaşın motoruna 2.100tl masraf çıkarmışlar bakımda.. Hani abi senin motoru çalacaklar boş boş çalışıyo diyen arkadaş. Isınması lazım yürümeden deyince aman be abi japon alaydın hiç uğraşmazdın bastınmı giderdi diyen böyle motora mı binilir abi rüzgarı nası hissediceksin diyen. (allahtan kaza yapmadı o korumaları keşke bende kullansaydım demedi daha ....)

Adam 3200 km sorunsuz gitmiş , şimdi far temassız diye kızmış konu açmış. Kızar ,niye? adam bakıyorum ben motora diyor baştan. Motoruna bakan adamın motorunda sorun çıkıyorsa kızsın , ister çinli olsun ister uzaylı. Baktınmı baktım yolda kaldınmı kaldım yerim öyle motoru.

Şimdi güzel abim madem seviyorsun motoruna bakmayı senin çözemiyeceğin problem nedir? titreşim, zararı? vida gevşer. O zaman al bir loctite sür vidalarına sık titreşimle gevşemesin nedir yani..

Motosikletim hakkında, bildiğim kadarıyla elimden gelen bakımlarını yapıyorum, yapmaya çalışıyorum, Benim sinir olduğum konu ben yolda çukur var diye yavaşlayıp neredeyse durupta çukurun kenarından geçen birisiyim yolda su var diye ordan geçmeyen başka yoldan veya zorda kalırsam ayaklarımla itekleyerek geçen birisiyim öyle apaçiler gibi egzoz patlatıp motorla yanlayıp orda burda kesiciye sokma onu bunu yapma gibi eylemlerdede bulunmuyorum motorumuda garajda muhafaza ediyorum elimden gelen özeni gösteriyorum, Bu olaylardan önce sol arka sinyalim patladı değiştirdim sağ arka sinyalim yolda giderken yere düştü kırıldı yenisini aldım taktım artık titreşimdenmidir nedendir bilmiyorum sol akü kapağının tırnakları kırıldı yenisini aldım haa birde motorumun 2. haftasında marş motorum arızalanmıştı ama onu servis değiştirdi bir ücret vs almadan benim merak ettiğim konu ben ne kadar çok ilgi gösterir temizler bakım yaparsam o kadar çokmu sorun çıkıyor yada ben çok dikkat ettiğim için bu tarz ufak sorunları algılıyıp kafama takıyorum, Size göre basit sorunlar olabilir ama servisin bile söylediği kelime çin malı abi işte bunu uzak bir yerlerde yapsa yolda bırakır bir dünya iş çıkartır diyorlar..

Ayrıca bu motosiklet benim uzuuunn zamandır kumbarada vs para biriktirip oto yıkamada çalışıp para biriktire biriktire aldığım bir motosiklet o yüzden ben bu kadar titiz ve dikkatli davranıyorum size geçen akşam çektiğim bir fotoğrafını atayım ve bakın bir motorun görünüşüne nerdeyse sıfır motordan tek farkı kmsi gibi duruyor..
http://i.hizliresim.com/5Y4OpA.jpg
http://i.hizliresim.com/0y852V.jpg
http://i.hizliresim.com/A3ElYQ.jpg

gegor45
19 Ağustos 2016, 00:49
@gegor45 merhaba;

ilk motorum kanuni phantom'du. deposu büyük olduğu için yüksek cc'li motosiklet görünümünde bu sebeple bu aletten gücünün üstünde performans bekleyenler oldu motoru çok zorlayanlar oldu zorlayanların elinde kaldı tabi. aslına bakarsan kötü motor değildir (iyi de değil kötünün iyisi diyelim) lakin sıkıntısı şu kimsenin aklına gelipte alacağı motor değildir. büyük ihtimalle temizini dahi bulsan satarken sıkıntı çekeceksin. zaten şu sıralar iyice apaçi tayfasının elinde temizini bulmakta sıkıntılı. bildiğim kadarıyla en son ya 2013 yada 2014 modeli geldi dahada gelmedi.

motorda titreşim varmı var yeni başlayanı çokta rahatsız etmez lakin 40 km aralıksız sürünce indiğinde ellerin uyuşabiliyor. aldığım dönem okula gidip gelmek için kullanıyordum günde 40km gidiş 40 km geliş yolum vardı. max hızı kitapçığında 100 km diyor lakin 110-115'e rahat çıkıyor ondan sonra ivmelenlesi azalarak hızı artıyor. bir kere 127 gördüm tabi ibre doğru gösteriyorsa. şuan yedek parça durumu nedir bilmiyorum ama aldığım dönemde parçası yeterliydi ve ucuzdu.

gelelim +- olaylarına

-titreşim var yeni başlayanı çok rahatsız etmiyor ama var (eski kasa cbr125'lerden fazla değil titreşimi)
-motorun yanlarında çoğu kişinin metal sandığı gri ızgara parçalar plastik
-sıfırı 2-3 senedir piyasada yok
-kronik sorunu benzin şamandırasının doğru çalışmaması. benimkini garantiden değişmişlerdi düzeldi ama alacağında bu sorun olabilir.
-lastikler tırt (zaten çoğu sıfır motorda bu böyle)
-sele çok rahat değil lakin artçı selesi rezalet rahatlıkta.
-ikinci el piyasası ölü gibi birşey

+yakışıklı bir alet. zamanında arkadaşımla bağdat caddesinde buluşacağımızda onu beklerken yol kenarındaki motorların yanına bırakmıştım yanında gerçekten ciddi ve benim içimin gittiği motorlar varkem millet benim eski phantomla fotoğraf çekiyordu kısacası bir öz güven patlaması yaşatabilir.
+yanlardaki led ışıklar gece görünürlüğü arttırıyor
+parçaları ucuz lakin piyasada şuan varmı bilmiyorum (parça miktarı duruma göre - olabilir)
+başlangıç için dengeli
+yeni başlayanlardaki kurye gibi gözükmeyeyim diyen için mantıklı.
+deposu 17 litre benzin almayı unutturur :P
+döneminde piyasaya çıkan çinlilere göre daha sağlam lakin şimdiki çinlilerle kıyaslayamam çünkü kullanmadım pekte araştırmadım.

ya benim için hız çok önemli değil ya ilk motorum olucak yada scooter alıcam ondan sonrada para biriktirip bunu almayı düşünüyorum ve sürerken sıkıntı olurmu yani 180 cc ya 125 cc ye göre zorlarmı beni kullanım açısından ve kronik sorunlarıda halledilebilecek sorunmu?
ya satmasamda babama falan verebilirim satamasam bile sorun olmazda en azından pek sorun çıkarmasın memnun etsin beni ilçede yaşıyorum çin malı kullanan çok var o yüzden elbet birine satarım diye düşünüyorum :)

SenC_an
19 Ağustos 2016, 05:52
@byyacut
Benim sinirlendiğim nokta insanımızın motora nasıl bakılır bilmemesi. En kötüsü de bildiğini sananlar , yani motora en pahalı yağı alıp bilmem kaç liralık spreyi zincire sıktığında motoruna bakmış olmuyorsun. Ciddi anlamda söylüyorum 4 yıldır kuşadasın'da yaşıyorum (çok mutluyuym becerebilen kaçsın istanbul'dan) bir kere motorunu ısıtan görmedim 4 yılın adı var. Adamın altında 90bin liralık motor , motor duralı 3 saat olmuş buz gibi alet basıyor marşa atıyor vitese. Ne lastik kontrolü ne fren kontrolü ver gazı rahvan gitsin , birde bir gaz açılıyor sanırsın drag madalyası alacak , oysa can taşıyoruz hiç mi değerin yok abi? yeri geliyor eşimizi dostumuzu taşıyoruz.

Demem oki motoruna kaç para harcadığın değil , ne kadar emek verdiğin konu. Tabi ki emeği parayla ölçülendirebilirsin ama lastiğe giren raptiye senin ölçülerine motora verdiğin paraya bakmaz. O lastiğe sen bakacaksın ister rosso ister nylon yazsın o lastik taşıyor seni ve tamamen senin sorumluluğunda.

Aynı kurallar her motorlu araçta geçerlidir , sen kaç otomobil sürücüsü gördün binmeden her seferinde lastiğini kontrol eden? kaçımız 1 dakika ısıtıyor motorunu? yok abim yok bas marşa yürü , lan bi dur yağ pompası çalışsın bari be. kartel tatilinden çıkart bi yağı yoksa her böyle yürüdüğünde kuru kuru ne piston kalır .. neyse.. Bu kültürdeki adamlar sudan ucuza motor alınca ve bu şekilde davranınca malına ne oldu? çatırçutur döküldü bu motorlar. Zaten dandik malzeme kullanılmış kalite yok işçilik desen yok birde sen eşşek gibi binince nolur? çin malı aman uzak durun aman olur. Eşşeğe böyle davransan katil olursun, sanıyor ki adam bu motor çinli : dandik olduğu için bozuldu, yoo japonda bozulur ya kime böyle davransan bozulur . Çinli motor tabi ki japon motora göre daha çabuk ve çok bozulur : ne kadar ekmek o kadar köfte.

Ucuza aldın mı motoru , servisin ucuza mı geliyor şimdi? bunun bedeli şu : sen daha fazla bakacaksın motoruna çünkü can aynı can ve 1 tane. Senin servisin de dandik olacak bil , elin anahtar tutmaya başlasın. Düzgün ustanın çinli servisinde ne işi var allahaşkına? sen harbiden USTA olsan dururmusun orda? müşterinin kalitesi düşük , motorun kalitesi düşük . El emeğiyle yapsan motoru adam yine bozar gelir üstüne tantana yapar nelerle uğraşıyor adamlar.

Neyse fazla uzatmadan çukura yavaş giriyorsun güzel çünkü telli jant hassastır kaçıverir ayarlar zordurda yapması işçilik alırlar. Motoruna iyi yağ koy abi ille motul koy demem ama ayçiçek yağıda olmasın , sonra astarı yüzünü geçmesin. Aynı hesap vallaha bak dandik yağlada önce debriyaj yersin değişir sonra segman yatak falan kaliteli yağ 2-3 senede daha ucuza bile gelebilir, gelmesede güvendiğin motora binmek var iğreti gitmek var. Zincir takımın ucuz diye bakımını atlama alıştınmı yarım saat sürmez temizlemesi ama bi koparsa en iyi ihtimal arka lastik kitler. Motora her binişinde önce marş basılacak , bilmem kaç dakika rölantide bekleyecek vaktin olmasa da yağ pompası pistonu yağlamadan yük verilmeyecek motora , motor çalıştıktan sonra lastik kontrolü fren kontrolü kaç saniye sürer?

Demem o ki can taşıyoruz abi. Bunu japonuda italyanıda sorun çıkartır ,senin ki çinli mi ? sen extra özen göstereceksin o zaman. Bak ne güzel şıkır şıkır parlıyor motorun mis, ama ilgi ister e zaten bunu bilerek aldın o motoru yoksa niye ucuza satsınlar?

KIDI
19 Ağustos 2016, 11:42
Benimde motosikletim Çin alalı 2 hafta oldu sorunu şimdiden çıkarttı gene benden iyisin ama doğruya doğru şimdi motosiklet almam lazımdı aldım param buna yetti bunu aldım arada illaki masraflar çıkartacak herkes Çin alma Japon al ona para verilmez diyor nedense tamam doğru diyosunuzda bütçe bu kadar napalım, ben artık abartılı olarak bana böyle konuşanlara ver parasını o zaman kaliteli bise alayım diyom konuşması kolay oluyor çünkü bu konuları

byyacut
19 Ağustos 2016, 15:58
@byyacut
Benim sinirlendiğim nokta insanımızın motora nasıl bakılır bilmemesi. En kötüsü de bildiğini sananlar , yani motora en pahalı yağı alıp bilmem kaç liralık spreyi zincire sıktığında motoruna bakmış olmuyorsun. Ciddi anlamda söylüyorum 4 yıldır kuşadasın'da yaşıyorum (çok mutluyuym becerebilen kaçsın istanbul'dan) bir kere motorunu ısıtan görmedim 4 yılın adı var. Adamın altında 90bin liralık motor , motor duralı 3 saat olmuş buz gibi alet basıyor marşa atıyor vitese. Ne lastik kontrolü ne fren kontrolü ver gazı rahvan gitsin , birde bir gaz açılıyor sanırsın drag madalyası alacak , oysa can taşıyoruz hiç mi değerin yok abi? yeri geliyor eşimizi dostumuzu taşıyoruz.

Demem oki motoruna kaç para harcadığın değil , ne kadar emek verdiğin konu. Tabi ki emeği parayla ölçülendirebilirsin ama lastiğe giren raptiye senin ölçülerine motora verdiğin paraya bakmaz. O lastiğe sen bakacaksın ister rosso ister nylon yazsın o lastik taşıyor seni ve tamamen senin sorumluluğunda.

Aynı kurallar her motorlu araçta geçerlidir , sen kaç otomobil sürücüsü gördün binmeden her seferinde lastiğini kontrol eden? kaçımız 1 dakika ısıtıyor motorunu? yok abim yok bas marşa yürü , lan bi dur yağ pompası çalışsın bari be. kartel tatilinden çıkart bi yağı yoksa her böyle yürüdüğünde kuru kuru ne piston kalır .. neyse.. Bu kültürdeki adamlar sudan ucuza motor alınca ve bu şekilde davranınca malına ne oldu? çatırçutur döküldü bu motorlar. Zaten dandik malzeme kullanılmış kalite yok işçilik desen yok birde sen eşşek gibi binince nolur? çin malı aman uzak durun aman olur. Eşşeğe böyle davransan katil olursun, sanıyor ki adam bu motor çinli : dandik olduğu için bozuldu, yoo japonda bozulur ya kime böyle davransan bozulur . Çinli motor tabi ki japon motora göre daha çabuk ve çok bozulur : ne kadar ekmek o kadar köfte.

Ucuza aldın mı motoru , servisin ucuza mı geliyor şimdi? bunun bedeli şu : sen daha fazla bakacaksın motoruna çünkü can aynı can ve 1 tane. Senin servisin de dandik olacak bil , elin anahtar tutmaya başlasın. Düzgün ustanın çinli servisinde ne işi var allahaşkına? sen harbiden USTA olsan dururmusun orda? müşterinin kalitesi düşük , motorun kalitesi düşük . El emeğiyle yapsan motoru adam yine bozar gelir üstüne tantana yapar nelerle uğraşıyor adamlar.

Neyse fazla uzatmadan çukura yavaş giriyorsun güzel çünkü telli jant hassastır kaçıverir ayarlar zordurda yapması işçilik alırlar. Motoruna iyi yağ koy abi ille motul koy demem ama ayçiçek yağıda olmasın , sonra astarı yüzünü geçmesin. Aynı hesap vallaha bak dandik yağlada önce debriyaj yersin değişir sonra segman yatak falan kaliteli yağ 2-3 senede daha ucuza bile gelebilir, gelmesede güvendiğin motora binmek var iğreti gitmek var. Zincir takımın ucuz diye bakımını atlama alıştınmı yarım saat sürmez temizlemesi ama bi koparsa en iyi ihtimal arka lastik kitler. Motora her binişinde önce marş basılacak , bilmem kaç dakika rölantide bekleyecek vaktin olmasa da yağ pompası pistonu yağlamadan yük verilmeyecek motora , motor çalıştıktan sonra lastik kontrolü fren kontrolü kaç saniye sürer?

Demem o ki can taşıyoruz abi. Bunu japonuda italyanıda sorun çıkartır ,senin ki çinli mi ? sen extra özen göstereceksin o zaman. Bak ne güzel şıkır şıkır parlıyor motorun mis, ama ilgi ister e zaten bunu bilerek aldın o motoru yoksa niye ucuza satsınlar?


Ya elime anahtar setini takım alet setini alıp yine yapabildiklerimi yapıyorum yapmaya çalışıyorum orası ayrı bir konu,

Yağlanma konusunda ben araba kullanırkende çalıştırdıktan 2-3 dakika sonra yola çıkıyorum motosiklette ise motorumu çalıştırıyorum itekleyerek garajdan bahçeye bahçeden dışarıya çıkartıyorum dışarıda motosikletimin yanında kaskımı eldivenimi motoairbag ceketimi giyiyorum telefonumu ruhsatı cüzdanı vs kontrol edip binip gidiyorum zaten ortalama 3 dakika çalışmış oluyor motosikletim.

Yağ konusunda dandik yağ almıyorum almamaya çalışıyorum zincir yağı konusunda motul zincir yağı, motor yağı konusunda castrol 10-40 motosiklet yağı kullanıyorum,

Eskiden oto yıkamada çalıştığım için kaporta bakımını saymama bile gerek yok ama söyliyim nikelaj yerleri meguiars metalich polish le deposunu vs meguiars m66 ve cila ile pasta cila yapıp seramik koruma atıyorum depodan damlayan benzin bile direk kayıp gidiyor üstünde leke bırakmıyor.

Yani benim sıkıntı diye tabir ettiğim olaylar bu motosikleti sıfır aldıktan sonra bu kadar özenle bu kadar dikkatle kullanıp bakım yaptıktan sonra neden zırt pırt zorun yaratır yani arkadaşımda hemde çok yakın bir arkadaşımda honda cbf150 var şuanda ortalama 17bin kilometreye geldi motosikleti ilk aldığı zamanlar sorun yaşadınmı diyorum ilk 4 5 bin km hiç sorun yaratmamıştı diyor ki motosikletini bana göre daha farklı kullanıyor tapagaz yapıp gidiyor mesela marş basıp yapıştırıp gidiyor, ben bu kadar özen gösterirken neden 3,5 aylık motosiklette sorun çıksınki, sorun çıkmaz değil tabikide çıkar ama bunlarıda garantinin kapsaması gerekiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------


Benimde motosikletim Çin alalı 2 hafta oldu sorunu şimdiden çıkarttı gene benden iyisin ama doğruya doğru şimdi motosiklet almam lazımdı aldım param buna yetti bunu aldım arada illaki masraflar çıkartacak herkes Çin alma Japon al ona para verilmez diyor nedense tamam doğru diyosunuzda bütçe bu kadar napalım, ben artık abartılı olarak bana böyle konuşanlara ver parasını o zaman kaliteli bise alayım diyom konuşması kolay oluyor çünkü bu konuları

hehhhh tam üstüne değindin konunun aynı şekilde İzmirde İnciraltında motosikletliler toplanıyor ve antreman yapıyor bende gidip izliyorum ve izlemekten zevk alıyorum (tek teker,diz değdirme gibi antremanlar) o tarz ortamlarda bazen arkadaş ediniyorum ve söyledikleri ilk şeyler sana bi cbr125 cbr250 yakışır sana bi r25 yakışır sat bunu gitsin al bi yamaha al bi honda diyorlar arkadaş onu al bunu al diyorsunda bu motosiklet 2,500tl o motosiklet 12,500tl, benimde babam olsaydı belki oda bana alırdı veya ben daha iyi maaş alıyor olsaydım ben kendime alırdım öyle bir motosiklet söylemesi kolay dimi

arda4
23 Ağustos 2016, 16:38
Merhaba Abilerim,Kardeşlerim

Motosikletimi alalı 4 ay oldu ve 3200km'ye gelmiş bulunmaktayım
Bugün ilk sıkıntımı yaşadım 1.si uzun farda bi temazsızlık var 3 saat yandı 2 saat söndü sonra tekrar yandı şuanda hiç yanmıyor gibi karışık bir olay
İkinci Şikayetim ise sıkıntılı bir şikayet Motosikletimin jantları tel jant olduğu için bir gevşeme yapmış hali titreşim vs olduğu için diyorlar yarın serviste bakılacak tel janttan 2 tel gevşemiş elle kontrol ettiğimde hem sallanıyor hemde bu bisikletin jantlarına taktığımız boncuklar gibi ses yapıyor ve buda benim moralimi çok bozdu,, Bunun bilgisini vermek istedim ne kadar düzgün kullanırsan kullan ne kadar temiz bakarsan bak yinede bir sıkıntı illaki çıkardıklarını söyleniyor genellikle :jocolor:

Motoruna göre çok değişir dostum. Saydığın sorunlar onlarca milyarlık motorlarda da var. Yani tel jant varsa isterse BMW olsun belirli aralıklarla akordu yapılmalı. Titreşimli olan her makinede Harley dahil vidalar gevşer düşer, fişler yerinden çıkar. Bunun çözümü de loktayt.

http://www.hepsiburada.com/loctite-243-orta-mukavemetli-vida-sabitleyici-10-ml-pm-otlct243-10

Son olarak piyasadaki Honda CG125/CG150 kopyalarının kaliteleri ne yazık ki yüksek değil, özellikle de kauçuk parçalara dikkat etmek gerek. Diğer modellerin kalitesinin bir tık daha yukarıda olduğu iddia edilebilir. Ne kadar ekmek o kadar köfte :)

Altın Elbiseli Adam Mondial 100UGK incelemesi :)
https://youtu.be/D-pA3AKtoSI?t=1h55m43s (1:55:43:'ü açın)

https://www.youtube.com/watch?v=D-pA3AKtoSI