PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Viraja Hangi Hızla Girmeniz Gerektiği Nasıl Anlarsınız



cıbırlover1
16 Ağustos 2016, 14:03
Yaklaşık 1 yıldır 4 bin km motosiklet tecrübem var. Aslında tecrübe bile değil bunun farkındayim .. Ancak hep bilincli bir sürücü olmak icin çaba sarfediyorum .
Şrhir iciresinde daha fazla risk olmasına rağmen kendimi daha rahat ve mutlu hissediyorum.

Ancak şehirler arası yollarda virajı hangi hızla alabilirim onu kestiremiyorum.Bu sebeple bir kaç kez virajı kaçırdım ve şans torbamdaki şanslarla resmen oluk oluk kullandım. Ancak motosiklet şansa bırakılabilecek bir araç değil. Bu sebeple kendimi güvence altına alabilmek icin sehir disina cıkmama kararı aldım.

Eğitim almak istiyorum ancak 1 ay sonra yurt disina gidecegim 1 yilligina ve arac kullanamayacgim.Bu sebeple dönüşmde egitim almayi dusunuyorum.

Merak ettigim bir durum var bunca uzun giristen sonra. Bir viraja girmeden önce bu viraj icin bu hız yeterli diye neye karar vererek giriyorsunuz ?

COQ
16 Ağustos 2016, 14:10
Virajdan hemen önceki tabelada yazıyor.

Levent
16 Ağustos 2016, 14:17
Bu işin bir çok kuralı var, hatta ve hatta işin sonu izdüşümüne kadar gider,. O yüzden iyi bir eğitim almanı öneririm. Herşeyden önce motosiklet sürmenin temeli olan keşiften başlar işler. Viraja girmeden virajın nereye gittiğini görmek,keşif sonucunda ortaya çıkar vb. Bu ve bunun gibi bir çok püf noktasını iyi bir eğitim ile alabilirsin.

oktay33
16 Ağustos 2016, 14:18
Arkadaşım git eğitim al, sevdiklerini üzme.

Nikkfurie
16 Ağustos 2016, 14:20
ben hep yusuf u dinlerim,en doğru tahmin ondan gelir :D

trancexp
16 Ağustos 2016, 14:22
Eğitim ve uzun km ler sonucu bunu kendin çözebilirsin, herkes anlatsada yarım kalır .

Mengu16
16 Ağustos 2016, 14:38
Güzel lastiklerin varsa yol da kuruysa şehirlerarası yolda en az 80km hızla dönemeyeceğin viraj yoktur. Tecrübeni artırmadan virajda sınırları zorlamazsan problem yaşamazsın.

AsirMahfi
16 Ağustos 2016, 14:40
Cevap veriyorum. İçgüdü?

S.A.M
16 Ağustos 2016, 14:56
öncelikle eğitim şart.
ikinci konu ise dediğiniz gibi tecrübe. motosiklet hepimizinde bildiği gibi ölene dek öğrenilen bir alet. hiç bir zaman oldum diyemezsiniz bunun üzerinde iken.
1.virajda bakış önemli nereye bakarsanız oraya gidersiniz virajı kaçırınca düşeceğiniz yere ya da çarpacağınız yere bakarsanız düşersiniz. tecrübe faktörü burada devreye giriyor. ne kadar düşmeniz garantide olsa virajın içine bakmak beyni 2 ana bölüme bölmek ve düşünmek tecrübe işi.
2. konum önemli. viraja girmeden şeritte doğru konumda olan sürücü 120km hız ile rahatça dönerken, yanlış konumda olan sürücü 80le girdiği aynı virajda selede ıslaklık hisseder.
3.gaz kolu kontrolü, baktınız sıkıntı var gaz kesip fren yaptığınız an( duruma göre değişebilir ) durumlar daha beter olabilir. Hele ki viraj için de panik frende selede ki ıslaklığı hissedecek zamanınızda kalmaz.
4. kontra tekniğini öğrenmeye bakın hayatınızı kurtarır. açın netten okuyun, kitaplar alın, eğitime gidin.

kısaca motosiklette tecrübe yapılan yol ile alakalı tamamen. ben km ile tecrübe işine pek inanmıyorum. hergün 20km işe gidip gelen ve başka türlü motosiklet kullanmayan bir adam o yolu ezberler ve ezbere gider. siz korkularınızı yenin ve farklı yollar uzun yollar farklı hava ve yol şartlarında motor kullanarak tecrübe edinin. örnek verirsem benim gözümde 10bin km işe git gel yapmış adam 3bin km uzun yolda geçirmiş adamdan daha tecrübesizdir.

Metehan07-70
16 Ağustos 2016, 15:03
Bu işi biyerlerden okuyarak, ya da dinleyerek öğrenmek pc oyununda tır kullanmayı öğrenmek gibi birşey olur. evet sana bazı ipuçları verebilir bu anlatılanlar, ama hiç birşey sana senden daha iyisini öğretemez. kendine bir güzergah seçip, önce yavaş yavaş, sonra hızını ufak ufak artırıp aynı virajları almaya çalışacaksın. yani pratiksiz olmaz, bir müddet sonra bu bir reflekse dönüşecek. ha bu hız kuralı bildiğin ya da çıkışını görebildiğin virajlar için geçerli bunu da unutma.

tigermbz
16 Ağustos 2016, 15:24
soruya göre cevaplarsak:
(kütle x hızın karesi / virajın yarıçapı)- (kütle*lastik temas yüzeyi* sürtünme kuvveti) >=0 formulüyle hesaplanır

normal cevaplarsak:
ancak kesin cevabı viraja yavaş girmektir. viraja yaklaşılırken gaz kısılır, gerekiyorsa vites düşürülür ki motor kolay toparlanabilsin çıkışta

sedat_57
16 Ağustos 2016, 15:43
Buyuklerin Bi sözü var bilmediğin yolda basmayacaksın derler

ZümeR
16 Ağustos 2016, 16:12
Virajdan çıktığında halen 2 teker üzerindeysen, zaten en mükemmel süratle girmiş ve çıkmışsın demektir. :)

Coach_k
16 Ağustos 2016, 16:19
Viraja girmeden önce hızını mümkün mertebe düşük tut, Viraja erken girersen erken çıkarsın, dıştan içe alımlarda ve viraja girmeden önce frenleme işini bitir, kontrolü kaybetmemek ve virajı akıcı bir biçimde dönebilmek için sağ elini kullan !!! uygun konumlama - düzgün gaz kontrolü ile virajları alırsın sıkıntı olmaz.

Darkcity2000
16 Ağustos 2016, 16:23
hangi hızda girdiğin gibi hangi hizla çıkacağında önemlidir. viraja girerken motor devir saatin ortalarda olsun ibren motor biraz bağırmalı ama viraj içinde gaz açacak kadarda ek ciğere sahip olmalıdır.. Arabalar viraj içinde yavaşlar, motorlar hızlanır ...

something123
16 Ağustos 2016, 16:29
Yani cok iyi bilmiosan viraji kaciriosan yavas gir, mesela 60 la gir, viraja dogru yatabildikce zaten kendi kendine kesfetceksin daha hizli girebilceksin, hani yazarak anlatmak zor tecrube edinmelisin...

miracbahadur
16 Ağustos 2016, 23:01
Beyin bi hayatta kalma mekanizmasıdır, ona gerçekten istediğin şeyi verirsen, söylersen vucudun ve kas hafızan onu yapmak için tüm sınırları zorlayacaktır. Hayatta kalmak beynine vericeğin ilk emir olsun.
( güzel konuştum )

weirdo1
16 Ağustos 2016, 23:26
Limitler dahilinde yavaşlanır, viraj çıkışı ve yol durumuna göre gaz açılır, virajda gaz kesme, fren gibi durumlar denge bozar.

acgh1907
16 Ağustos 2016, 23:41
Egitim almak sart. Bunu ben kendim yapa yapa ogrenirim diye birsey yok. 'Motorsiklet teorisi' adli kitabi okumani oneririm.
Temiz ve anlasilir bir dil ile yazilmis. 40 tl fiyati var ama deger..
Kitapta der ki viraji iyi bir kontra hareketi ile rahat alirsin.
Aciyi gecis tutman, gorebildigin yer kadar gazlaman ve viraj esnasinda vites dusurme ve fren yapmaman baslica kurallar.
Ve relax olman tabii :)

EXLORD
16 Ağustos 2016, 23:41
Aldığım eğitim neticesinde cevaplıyorum;
Eğer ki viraj kesişim noktası yani yolun sağ ve sol çizgilerinin birleştiği yer senin bulunduğun yerden sabit görünüyor ise yavaşlamaya devam et, kesişim noktası ilerlemeye başladıysa gazı sabit tut, çıkışı gördüğünde ise akıcı bir şekilde gaz açmaya başla. Benden daha tecrübeli arkadaşlar daha açıklayıcı bir şekilde anlatır tahminimce.

cagiran
17 Ağustos 2016, 00:11
Tabelalara uyarak gir bir süre en emniyetlisi budur.
Bu sana tecrübe kazandırır.
Daha sonra zamanla uygun hızı ve pozisyonu reflekslerin ve duyuların belirleyecektir.

Vaktin ve paran varsa eğitim de faydalıdır tabi

Carbondioxid
17 Ağustos 2016, 06:15
Evvelden bilmediğim hiçbir yol/viraj mühitte bıçkın maceraperest şekilde yol almam , 1. kuralım budur , en iyi yol bildiğin yoldur.

3.5 yusuf yusuff yuuuussssuuuuuuuuuuf en güzel viraj alma yöntemidir.

bilirkişi
17 Ağustos 2016, 13:53
Ben Ybr kullanıyorum yavaşlama lüksüm yok çünkü fren yaparsan bidaha zor hızlanıyo o yüzden her virajı 100 den aşağı dönmemeye alıştım lastikler metzeller biraz da onun güveni var.

Levent
17 Ağustos 2016, 13:56
Ben Ybr kullanıyorum yavaşlama lüksüm yok çünkü fren yaparsan bidaha zor hızlanıyo o yüzden her virajı 100 den aşağı dönmemeye alıştım lastikler metzeller biraz da onun güveni var.


Sen yine de pek güvenme!
Türkiye şartlarında yollar malum.
Bir de daha malum diğer bir konu
kullandığın motosikletin lastiklerinin
yere sürtünme oranı oldukça düşük.

derim...

MimTolga
17 Ağustos 2016, 14:04
keith code'un belgeselinde vardı, pistte bir test yapıyorlar, 1. testte viraja mümkün olduğu kadar hızlı giriyor test pilotu, gaz kesmiyor, fren yapmıyor, viraj çıkışı süre ölçümü yapıyorlar, 2. testte viraja girmeden fren yapıyor, gazı kesiyor, kontrayı veriyor viraj çıkışını görünce de gazlamaya başlıyor pilot. Tekrar zaman ölçümü yapıyorlar. Sonuç ne peki ? gaz kesip fren yapıp viraja girenler virrajdan daha hızlı çıkıyorlar ve tur zamanları daha düşük çıkıyor. Tabi bu anlattığım pist ortamı için geçerli. Caddede sürerken hepimizin tek amacı var: gideceğimiz yere tek parça halinde varabilmek.

Jemand
17 Ağustos 2016, 14:10
http://i.hizliresim.com/EJnW7n.jpg

Levent
17 Ağustos 2016, 14:29
keith code'un belgeselinde vardı, pistte bir test yapıyorlar, 1. testte viraja mümkün olduğu kadar hızlı giriyor test pilotu, gaz kesmiyor, fren yapmıyor, viraj çıkışı süre ölçümü yapıyorlar, 2. testte viraja girmeden fren yapıyor, gazı kesiyor, kontrayı veriyor viraj çıkışını görünce de gazlamaya başlıyor pilot. Tekrar zaman ölçümü yapıyorlar. Sonuç ne peki ? gaz kesip fren yapıp viraja girenler virrajdan daha hızlı çıkıyorlar ve tur zamanları daha düşük çıkıyor. Tabi bu anlattığım pist ortamı için geçerli. Caddede sürerken hepimizin tek amacı var: gideceğimiz yere tek parça halinde varabilmek.


Bunun da açık sebebi viraja çok hızlı giren kişinin mecburen yavaslamak zorunda olduğu,optimum giren kişinin ise, viraj içerisinde ve çıkışında hızlanacak pozisyonda girmesinden mütevellittir. Yani kısaca daha hızlı viraja girmek sizi daha ileriye götürmez, adam olun adam gibi doğru düzgün hızlarla viraja girin :) demek isteniyor..

kazma
17 Ağustos 2016, 14:36
Virajdan hemen önceki tabelanın iki katı hızla rahat alınıyor.

MertKaynak
17 Ağustos 2016, 16:00
https://www.youtube.com/watch?v=CcpAfw2homk dikkat etmezsek böyle sonuçlar olabiliyor..

bilirkişi
18 Ağustos 2016, 01:28
Sen yine de pek güvenme!
Türkiye şartlarında yollar malum.
Bir de daha malum diğer bir konu
kullandığın motosikletin lastiklerinin
yere sürtünme oranı oldukça düşük.

derim...

Altımda 250 lik olsa 150 ile düzde giderim viraja gerekirse 80 le girerim de işte hayat beni buna mecbur bırakıyo

Emreaygn
18 Ağustos 2016, 03:01
Limit noktasini kullanmak gerek diye biliyorum onu bi arastirmak lazım
Viraj icinde gorunen son noktanin size gelmesi durmasi ve uzaklasmasi durumu viraja hangi hizla en dogru sekilde girilebilecegini belirtiyordu

Nikkfurie
18 Ağustos 2016, 14:20
Virajdan hemen önceki tabelanın iki katı hızla rahat alınıyor.

içinize Rossi kaçmış olabilir :D

Uçan Kar
18 Ağustos 2016, 15:02
Girmiyorum.

GezeGeze
18 Ağustos 2016, 19:10
Boş bir alanda, düşük hızlarda, debriyaj, gaz, arka fren kombinasyonunda dönüş çalışın.

Motosikleti ne kadar yatırabildiğinizi gördükçe virajlardaki hakimiyetiniz de artacaktır...

Düşük hızda, yani otoparkta ortaya koyacağınız bir taşın etrafında dönerken 30 derece yatmayı deneyin...

Yüksek hızda karayolunda denemekten iyidir...

bulut59
18 Ağustos 2016, 19:14
geçmişte işlediğim gunahlar, uzdugum insanlar akılıma gelirse viraja hızlı girdiğimi anlarım.

GezeGeze
18 Ağustos 2016, 19:19
Limit noktasini kullanmak gerek diye biliyorum onu bi arastirmak lazım
Viraj icinde gorunen son noktanin size gelmesi durmasi ve uzaklasmasi durumu viraja hangi hizla en dogru sekilde girilebilecegini belirtiyordu

Viraja hangi hızda girmemiz gerektiğini nasıl kestiriyoruz sorusunun cevabı aslında tam da bu. Emreaygn'ün mesajını okuyunca hatırladım. Limit noktası konusu oldukça önemli. Daha detaylı şöyle anlatayım:

Viraja baktığınızda gördüğünüz yolun son noktasının hemen ötesinde, ki bu görmediğiniz alan, aniden duvar olacak olsa, örneğin bir kamyon durmuş olacak olsa, hah, o noktada durabilecek hızda viraja girmelisiniz.

İlgili linkte bir anlatımı var:
https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0

cıbırlover1
18 Ağustos 2016, 19:30
Viraja hangi hızda girmemiz gerektiğini nasıl kestiriyoruz sorusunun cevabı aslında tam da bu. Emreaygn'ün mesajını okuyunca hatırladım. Limit noktası konusu oldukça önemli. Daha detaylı şöyle anlatayım:

Viraja baktığınızda gördüğünüz yolun son noktasının hemen ötesinde, ki bu görmediğiniz alan, aniden duvar olacak olsa, örneğin bir kamyon durmuş olacak olsa, hah, o noktada durabilecek hızda viraja girmelisiniz.

İlgili linkte bir anlatımı var:
https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0


Sanırım tam ihtiyacım olan cevap bu idi çok teşekkür ederim :) Biraz daha buna dikkat ederek sürmeye çalışacağımancak yurt dışı dönüşü eğitim şart gibi:)

fatih.met
18 Ağustos 2016, 19:53
Virajdan hemen önceki tabelada yazıyor.

hmm, seni gidi coq bilmiş :)

evet aynı cevabı ben verecektim ama ekleme yapayım o zaman. genelde otobanda viraj tabelaları 50 yazar ve sen ilk girmede 80 gibi hızla girip gittikçe 70e ve 60a düşmen gerek çünkü başlangıçta virajı çok iyi alırsın ama viraj bitimlerine doğru iyi keskinleşir. bu benim 8 bin kilometrelik tecrübem ile tesbit ettiğim bir durum.

ama hocanın dediği gibi tabelaya bakar en kötü ihtimal ile ben %20 tolerans tanır ve 50 + 10 olarak girerim viraja, çünkü acelemiz yoksa bile bizim acelemiz vardır :) yani trafikte çoğu kişi böyle. yolda zaman kaybetmek istemeyiz. saliseler bizim için önemli anlıyor musun. aynı virajdan 60 ile çok rahat geçersen bir dahakine 70 ile dene :D

aslında hızlı gitmemin sebebi arkamda adamların acelesinin olması. onları engellemiyeyim diye bende basıyorum hep. yaptığım yolun yarısından çoğunda sırf bu yüzden köklüyorumdur. yoksa 150cc motor uçmayacağı için 90 km ile sabit giderim ama olmuyor yapışıyorlar kıçına hemen.

osmanico
18 Ağustos 2016, 20:57
Bende geçen hafta Yenibosna'daki işyerimden dönüyordum. Hergün geçtiğim yol olduğu için ezbere gidiyorum tabi. Viraja girdim 110 km hızla. Hergün kuru olan viraj çıkışı o gün ıslaktı. Nasıl Yusuf Yusuf ettim Allah biliyor ama yavaşladık bi şekilde. Çok dikkat etmek lazım

LynXMaSTeR
19 Ağustos 2016, 02:44
önce niyet ediyosun, sonra giriyosun.