PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Böyle bir yağ kim istemez?



İHTİYAR
26 Haziran 2006, 20:42
Böyle bir teknoloji ürünü yağ,ülkemizde de satılıyor olsa taşıtlarımız da kullanabilsek 120.000 km de bir yağ değiştirsek,rüyamı?.

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_Clean_High_Mileage_10W-40.aspx

setr74
26 Haziran 2006, 20:50
abi iyide burası türkiye orjinalinden bir ay sonra sahtesini piyasaya sürerler olan bize olur :)

Gültekin
26 Haziran 2006, 20:57
:cyclopsan şunu, tam tercüme edecek bir delikanlı varmı?

fly+fly
26 Haziran 2006, 21:23
diyorki motorunuz temiz olduğu müddetçe kullanabilirsiniz. Böyle birşey de imkansız olduğu için bu ürün feyk tir. Çünkü motor yağını değiştirmediğiniz müddetçe karterde metal pisliği birikir. Öyleki yağ filtresi bile bunu temizleyemez.
UNUTMAYIN Kİ:
NEKADAR SIK YAĞ DEĞİŞTİRİRSENİZ MOTORUNUZ OKADAR UZUN ÖMÜRLÜ OLUR !!!

Ertuğrul_Öz
26 Haziran 2006, 21:27
diyorki motorunuz temiz olduğu müddetçe kullanabilirsiniz. Böyle birşey de imkansız olduğu için bu ürün feyk tir. Çünkü motor yağını değiştirmediğiniz müddetçe karterde metal pisliği birikir. Öyleki yağ filtresi bile bunu temizleyemez.
UNUTMAYIN Kİ: NEKADAR ÇOK YAĞ DEĞİŞTİRİRSENİZ MOTORUNUZ OKADAR UZUN ÖMÜRLÜ OLUR !!!


Sen aradığın su motorunu bulabildin mi ? Ona hangi yağı kullanıyorsun:P

Makine
27 Haziran 2006, 09:16
Arkadaşlar orda 120.000km'de yağı değiştirin demiyor. 120.000km'den fazla yol yapmış olan araçlarda yağ tüketimi ve yüksek sıcaklıklı iklimlerde yağ tüketiminden bahsetmiş. Bu ürün yıpranmış motorların yağ kaybında azalma, motor iç temizliğinin yapılması ve sıcağa karşı dayanıklılığın hatta yağ sızıntılarını engeller niteliklerin ön plana çıkartıldığı bir ürün. Gene yağı firmanın ön gördüğü km'de değiştiriceksiniz.

Motor vites kutusu gibi değildir. En son çıkan yağ teknolojilerinde vites kutularının yağı aracın ömrüyle eş düzeyde. Ama motor için aynısını söylemek çok zor. Yanma atıkları, havadaki toz, yüksek basınç, oksidasyon ve sıcaklık gibi olumsuz koşullar altında kalan yağın bu kadar uzun süre dayanmayacağını söylemek isterim.

görüşmek üzere.

Mengu16
28 Haziran 2006, 02:10
Motorunu değiştirmeden 120000km kullanan kaç kişi var ki !
Yağını 120000km'de bir değiştiren-değiştirebilen olsun !

ammsav
28 Haziran 2006, 02:13
Motorunu değiştirmeden 120000km kullanan kaç kişi var ki !
Yağını 120000km'de bir değiştiren-değiştirebilen olsun !

koptum ya Allahta seni güldürsün :queen: :queen: :queen: :queen: :queen:

Gültekin
28 Haziran 2006, 05:07
Arkadaşlar orda 120.000km'de yağı değiştirin demiyor. 120.000km'den fazla yol yapmış olan araçlarda yağ tüketimi ve yüksek sıcaklıklı iklimlerde yağ tüketiminden bahsetmiş. Bu ürün yıpranmış motorların yağ kaybında azalma, motor iç temizliğinin yapılması ve sıcağa karşı dayanıklılığın hatta yağ sızıntılarını engeller niteliklerin ön plana çıkartıldığı bir ürün. Gene yağı firmanın ön gördüğü km'de değiştiriceksiniz.

Motor vites kutusu gibi değildir. En son çıkan yağ teknolojilerinde vites kutularının yağı aracın ömrüyle eş düzeyde. Ama motor için aynısını söylemek çok zor. Yanma atıkları, havadaki toz, yüksek basınç, oksidasyon ve sıcaklık gibi olumsuz koşullar altında kalan yağın bu kadar uzun süre dayanmayacağını söylemek isterim.

görüşmek üzere.
sağol Makine:rendeer:

keskin03
19 Aralık 2006, 00:42
kardeş sende şu kızartma yağlarından kullan motorunda yani fındık yağı yanma derecesi çok yüksek olduğu için bayaa bi kullanılıyor galiba bi yağı 8 kez kullanabiliyordun :) şaka şaka keşke buradada olsa

alp_tunay
21 Aralık 2006, 16:17
10 - 40 yağlar yüksek devirli araçlar için geçerli bir yağ..Makinenin dediği gibi 120 bin kilometre yapmış bir araç ne zaman stop eder belli olmadığı için en uygun seçenek denmiş...

15.000 km de bir değiştirilen tam sentetik yağların bile aslında 8000 km de bir değişmesi aracın ömrünü uzatacaktır...

Ya da yarı sentetik kullanıp 2000 de değiştireceksiniz....

teknikhoca
22 Aralık 2006, 02:20
Otomobillerde yağ değişim periyodu 15.000-20.000km'ye çıkartıldı. ancak bu motor teknolojisinin gelişmesinin yanında yağlardaki katkı maddelerinden de kaynaklanıyor.

Ancak yüksek devirli motorlarda, sıcklığa bağlı olarak üst devirlerde yağın incelmesi ile beraber yağ yakma olayı görülür. Bu yaklaşık 1000km'de 250 gram kadardır. Ki motosikletler zaten oldukça yüksek devirli ve hava soğutmalı olmalarından dolayı yağ yakma olayı daha yoğundur.

Motorlarda teorikte 20.000km de yağ değiştirebilen (yada yağı kalan) yok gibidir. Şehir içinde sıklıkla dur kalk yapan araçlar, motorlarında ısıya bağlı olarak kurumlaşma görülür, ki kurum yağın bozulmasında en önemli etkendir. motorun içerisindeki kurumun yoğunlaşmasından dolayı yağlarını daha erken değişmesi (yağın kurumla beraber kirlenmesi nedeniyle) gerekir. Motrsikletlerde de durum aynı Sürekli şehir içinde düşük devirlerde kullanıyorsanız yağınız daha çabuk kirlenir. Bu durumda 1000km de değiştirmek mantıklıdır. Ama uzun yol kullanımlaırında 2000-3000km de yağ değişimi normaldir. Tabi eksiltmediğiniz sürece.

Yağ ne kadar kaliteli olursa olsun motorun 20.000 km'de den sonra yağın tamamını motorda bulundurması bile mucizedir.

ylmz
22 Aralık 2006, 02:43
aynen katılıyorum