PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sym Gts Evo 250i İzlenim ve Değerlendirmelerim



Uğur
16 Haziran 2016, 14:27
Merhabalar;

Ülkemizde uzun yıllar trafikte gördüğümüz maxi scooterlardan olan Sym Gts Evo 250i modeli hakkında izlenimlerimizi ve değerlendirmelerimizi bu başlıkta paylaşamaya çalışacağız.

Öncelikle motosikletin teknik özelliklerinden bahsedelim;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/FkhJYJ.jpg (https://imageshack.com/i/pmFkhJYJj)

Motor bloğumuz;

4 zamanlı, su soğutmalı,4 subaplı,elektroliz yöntemiyle kaplanmış silindir seramik.

249 cc hacmine sahip bu motor bloğu max gücünü 8000 devirde 17,2 kw (23 hp) olarak veriyor.

Max torkunu ise 5500 devirde 22.7 Nm olarak veriyor.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/dcqMs1.jpg (https://imageshack.com/i/podcqMs1j)

Sağ gidonda yer alan kumandalar ise;


Switch stop düğmesi
Marş butonu bulunuyor


http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/eRK36y.jpg (https://imageshack.com/i/pmeRK36yj)

Sol gidonda ise;

Uzun kısa far tuşu
Sinyal butonu
Korna
Selektör tuşu
Sele açma tuşu



yer almakta.

Ön far tasarımı;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/ZygMo1.jpg (https://imageshack.com/i/poZygMo1j)

Sis farları ile birlikte özellikle gece sürüşlerinde aydınlatma oldukça başarılı.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/GEj13Q.jpg (https://imageshack.com/i/plGEj13Qj)

Ön cam rüzgarı genel itibarı ile engellese de kaska yüksek hızlarda rüzgarı yonlendirmesi sürüş esnasında beni rahatsız etti diyebilirim.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/SvaA1g.jpg (https://imageshack.com/i/plSvaA1gj)

Gösterge panelinde;


Hız göstergesi
Devir saati
Km saati
Mesafe ölçer
Dijital saat
Benzin göstergesi
Hararet göstergesi
Akü göstergesi
Uzun kısa far uyarı lambası
Sinyal göstergesi



gibi oldukça fazla detay yer alıyor.

Motosikletin arkadan görünümü. Özellikle sürücü ve artçı selesi çok rahat. Artçı için yer alan sissy bar artçınızın konforu için birebir.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/kXneiM.jpg (https://imageshack.com/i/pnkXneiMj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vz1uRa.jpg (https://imageshack.com/i/povz1uRaj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7qP95F.jpg (https://imageshack.com/i/pl7qP95Fj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/UAXfrV.jpg (https://imageshack.com/i/pnUAXfrVj)

Ön göğüs kısmında yer alan torpido gözü oldukça geniş. İlaveten torpido gözünde çakmaklık bulunuyor. Uzun yolda elektronik eşyalarınızı şarj etme konusunda bu scooterda sorun yaşamayacaksınız.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3hBzXz.jpg (https://imageshack.com/i/po3hBzXzj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Y9cpsy.jpg (https://imageshack.com/i/poY9cpsyj)

Benzin deposu;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/T0scWL.jpg (https://imageshack.com/i/pnT0scWLj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/EP8geK.jpg (https://imageshack.com/i/plEP8geKj)

Kapasitesi 12 litre.

Frenler;

Ön 240 mm,arka fren 220 mm disk.

Ön Tekerlek 110/90-13
Arka Tekerlek 130/70-13 boyutlarında.

Ön Süspansiyon Teleskopik Çatal
Arka Süspansiyon 5 pozisyonlu yük öncesi ayarlamalı salınım kolu

Scooterın genelde asfalt yolda çok keyifli olduğunu ancak stabilize,bozuk,toprak vb yollarda sürüş konforunun düştüğünü söyleyebiliriz.

Sele altı oldukça geniş,bir mont,bir kapalı kask rahatlıkla alabilecek genişlikte.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/653YBT.jpg (https://imageshack.com/i/pn653YBTj)

Genel olarak birkaç bilgi vererek yazımızı sonlandıralım;

Performans: 0-60 km :3,5 saniye
0-100 km : 11 saniye
Top speed: 9000 devirde 140 km/h

Motosikletin uzun yolda ideal verimli maksimum stabil hızı 100-120 arası. 130'a kadar ivmelenme başarılı bir şekilde devam ediyor. 130'dan sonra yol şartlarına göre performansın şekillendiğini söyleyebiliriz.

Yakıt karma kullanımda:3,5-4,0 litre arası. Sürekli dur kalklı trafikte,ya da performanslı sürüşlerde bu rakamları biraz geçebilirsiniz.

Sürüş son derece konforlu ve basit. Manevra kabileyeti 190 kg'lık motosiklete göre oldukça güzel.

Lastikleri beğenmedim. Ani gazlamalarda yanlayarak kalkıyorsunuz,güven vermiyor. İyi bir çift lastik şart.

Asfaltta çok keyifli ama bozuk yollarda sert süspansiyonların etkisiyle birlikte sürüş konforu minimize oluyor.

İkinci ellerini makul fiyatlara,motosiklete ciddi değer veren,bakımlarını aksatmayan bilinçli sürücülerden bulmak mümkün.

Umarım yazımız faydalı olmuştur.

Kazasız sürüşler dileklerimle...


https://www.youtube.com/watch?v=EuI953Kv20o

supersamo48
16 Haziran 2016, 15:50
Teşekkürler hocam çok güzel bir inceleme olmuş :)
bahsettiğiniz top speed düz yolda mı yoksa bayır aşağı bir durumda mı?

EmreKocyigit
16 Haziran 2016, 15:54
Teşekkürler hocam çok güzel bir inceleme olmuş :)
bahsettiğiniz top speed düz yolda mı yoksa bayır aşağı bir durumda mı?

Bayır yukarı :cherry:

supersamo48
16 Haziran 2016, 16:00
Bayır yukarı :cherry:


bu durumdayım şuan :mrgreen:


http://www.reactionface.info/sites/default/files/imagecache/Node_Page/images/1314029819767.png

demirarch
16 Haziran 2016, 16:20
iyi , güzel motor aynaları hariç ,
birde abs olaydı süper olurdu ,
inşallah gelecek motorda diyelim....