PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Avenger 150 Test/İnceleme



Uğur
12 Haziran 2016, 13:57
Uzun süredir yazmadığımız test yazılarına Bajaj'ın bu yıl ülkemizde satışa sunduğu Avenger 150 modeli ile devam ediyoruz.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/2Uh7eg.jpg

Öncelikle motosikletin teknik özelliklerinden bahsedelim;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3flcvM.jpg

Motor bloğundan bahsetmek gerekirse;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/W44WlA.jpg

Motosiklet çift Buji, 2 Valf, Hava Soğutmalı 150 cc hacminde DTS-i motor bloğuna sahip.

Max gücünü 14.54 hp olarak 9000 devirde veriyor.

Mak. Torku ise 12.5 nm olarak 6500 devirde veriyor.

Motosikletin sürüşü esnasında ilk dikkatimi çeken husus motosiklette sıfıra yakın titreşim olmasıydı. Bu noktada Cbf 150 ayarında bir titreşim olduğunu söyleyebiliriz. Bu sınıf için konfor ön planda olan kullanıcılar için değerlendirilmesi gereken çok önemli bir husus diye düşünüyorum.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/fZ9kEl.jpg

Sağ gidonda yer alan kumanda panelinde ise;

-Switch stop butonu
-Far On-Off düğmesi
-Marş butonu yer alıyor.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/VboG4L.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/5LpoA0.jpg


Sol gidon kumanda panelinde ise;
-Uzun kısa far butonu
-Sinyal butonu
-Korna
-Selektör butonu mevcut

Gösterge paneli tasarımı.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/2eOVnj.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/H2wEd5.jpg

Hız ölçer (km),mesafe ölçer ve kilometre saati gösterge panelinde yer alan detaylar.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vh94zm.jpg


Depo üzerinde ise benzin göstergesi,uzun-kısa far uyarısı,sinyal uyarısı,akü uyarı lambası gibi detaylar yer alıyor.


http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vh94zm.jpg


Kontak anahtarı hemen deponun altında;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/0Xl3T9.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/NQ4RL2.jpg

Sele tasarımı oldukça oldukça rahat. Geniş yapısı sürücüyü uzun yollarda belli bir süreden sonra rahatsız etmeyecek gibi duruyor.

İlaveten sele yüksekliği fazla olmadığı için kısa boylu sürücüler için motosiklet son derece rahat bir oturuş pozisyonu imkanı sunuyor.

Ön fren disk,arka fren ise kampana

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/NmBoIP.jpg (https://imageshack.com/i/poNmBoIPj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Qt60Th.jpg (https://imageshack.com/i/poQt60Thj)

Frenaj konusunda motosikletin ani frenlemelerde basarılı oldugunu soyleyebiliriz.

Ön far ve arka stop lamba tasarımları;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/VWLF66.jpg (https://imageshack.com/i/pnVWLF66j)

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/YjJZ7S.jpg (https://imageshack.com/i/pmYjJZ7Sj)

Depo tasarımı;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/vXKiNy.jpg (https://imageshack.com/i/povXKiNyj)

14 litre benzin kapasitesine sahip olan depo,3,4 litre yedek depo rezervine sahip.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/vdEj5H.jpg (https://imageshack.com/i/pmvdEj5Hj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/5j1mY5.jpg (https://imageshack.com/i/pm5j1mY5j)

Ön amortisorler teleskopik,arka amortisörler ise çift.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/9TyB6D.jpg (https://imageshack.com/i/po9TyB6Dj)

Arka lastik 130/90-15 boyutlarında ve tubeless. Arka lastiğin geniş yapıda olması yol tutuş bakımından oldukça avantaj sağladığını söyleyebiliriz.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/NmBoIP.jpg (https://imageshack.com/i/poNmBoIPj)

Ön lastik ise 90/90-17 boyutlarında.

GENEL BİRKAÇ RESİM;

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/yBfrho.jpg (https://imageshack.com/i/plyBfrhoj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/5LpoA0.jpg (https://imageshack.com/i/po5LpoA0j)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/3JS0bi.jpg (https://imageshack.com/i/po3JS0bij)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/ZQJycL.jpg (https://imageshack.com/i/plZQJycLj)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/qdGcm0.jpg (https://imageshack.com/i/plqdGcm0j)

GENEL DEĞERLENDİRME;

-Motosiklet tasarım itibari ile crusier bir motosikleti anımsatıyor.

-Sürüş gerçekten çok konforlu. Titreşim sıfıra yakın. Özellikle commuter sıfını baz alınca sınıfının konfor bakımından lider konumunda bulunan Cbf 150 ayarında bir titreşimden söz etmek mümkün. Bu açından titreşim konusunu dert edenler için son derece güzel bir alternatif.

-Bizim motosiklet test ettiğimiz alan yüksek hızlara çıkmaya müsait olmadığı için yapabildiğimiz max hız 60-70 civarıydı. Uzun yolda stabil 90-100 km hızla sabit gidebileceğini tahmin ediyorum.

-Tork ve hızlanma olarak motosikletin gaza tepkisi sınıfını baz alırsak oldukça iyi. Düşük hız yüksek viteste bile teklemeden stabil şekilde hızlanmasını sürdürmesi son derece güzel bir detay.

-Artçı selesi,gidonun pozisyonu son derece konforlu bir sürüşe olanak tanıyor. Ön cam veya geniş bir siperlik ile rüzgar sorunu minimize edilebilir.

-Yakıt tüketimi kullanıma göre 2-3 litre civarında olacak diye tahmin ediyoruz. Detaylı ölçüm fırsatımız olmadı.

Genel olarak kısaca toparlamak gerekirse bu sınıfta,crusier motosiklet almak isteyen,konforu ön planda tutan bir sürücüyseniz bu motosikleti test etmenizi ve buna göre değerlendirmelerinizi yapmanızı tavsiye ederiz. Özellikle titreşimsizliği ve viteslerin geçişlerinin çok yumuşak olması,konforlu bir sürüş sağlaması benim son derece hoşuma giden detaylar.

Fiyat olarak 5500-6000 bandında olması daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

Umuyoruz ki yazımız azda olsa motosiklet hakkında fikir verebilmiştir.

Kazasız sürüşler dilerim...


https://www.youtube.com/watch?v=QsbrE_rFDoI

kahraman1
12 Haziran 2016, 14:28
Kilosu yazmiyor kaç kilo acaba

AurorAbeam
14 Haziran 2016, 16:19
Anayola çıkıp azcık yüksek hızı bile göremeyip titreşim cbf ayarında demişsiniz. Bari siz yapmayın.

EmreKocyigit
14 Haziran 2016, 16:25
Kısa boylular için ideal uzun boylular için çile 1.84 boyum var depoyu dizlerimle tutmaya çalışınca deponun bombeli yapısı yüzünden dizlerimi oturtup motosikleti dizlerle tutmam imkansız hale geliyor.

mtahag
14 Haziran 2016, 17:25
abi sol arkadaki demir ne için? lastiğin yan tarafındaki ızgara gibi olan?

Seko
14 Haziran 2016, 17:47
Kısa boylular için ideal uzun boylular için çile 1.84 boyum var depoyu dizlerimle tutmaya çalışınca deponun bombeli yapısı yüzünden dizlerimi oturtup motosikleti dizlerle tutmam imkansız hale geliyor.

Bu tarz motorlarda pek dizle tutulduğunu sanmıyorum, daha doğrusu hiç görmedim. Genelde herkes bacakları ayrık sürüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------


Anayola çıkıp azcık yüksek hızı bile göremeyip titreşim cbf ayarında demişsiniz. Bari siz yapmayın.

Aksine, titreşim düşük vites ve yüksek devirde daha fazla olur, illa yüksek hızlara çıkmaya gerek yok. Yalnız motor kaç devirde hangi hızda gidiyor ben merak ederim.

necipalperen
15 Haziran 2016, 09:16
abi sol arkadaki demir ne için? lastiğin yan tarafındaki ızgara gibi olan?

hindistandaki bütün motorlarda olur. malum hintliler araba yerine motosklet kullanır. arkaya genelde kadın yan bir şekilde oturduğundan eteği lastiğe sıkışmasın diye yapılır.

hattoi
15 Haziran 2016, 10:05
Aynı motoru 150f e taksalarmışta millet Azer Bülbül'e bağlamasaymış madem. Cbf kadar titreşimsizi neden cbf rakibine takmamış, şaşırdım doğrusu.

AHZ
15 Haziran 2016, 10:22
Test derken?:silent: Kendi sorularınız bile cevap bulmamış ki?
yakıt? tahmin ediyoruz.
Stabil sürüş konfor hızı? tahmin ediyoruz.
Son hız? @Xwqw@ :)

Teknik bilgi ve güzel fotolar dışında test diyemeyiz üzgünüm ama sizden beklenilen bu değildir diye düşünüyorum. yazdıklarımı iyi niyetli eleştirel yazdığımı bilmenizi isterim. Emeğinize sağlık. Daha bilgi verici test yazılarınızda görüşmek ümidiyle.

hattoi
15 Haziran 2016, 10:24
Doğru, daha çok preview olmuş.

fedos
15 Haziran 2016, 10:37
Bu kategoride çok yakışıklı bir alternatif .Giriş seviyesi ideal bir makine olarak duruyor. Sanırım zamanla yollarda epey görmeye başlayacağız .

Assasinko35
24 Haziran 2016, 14:17
Sevgili "Uğur" un yönlendirmesi üzerine http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/156725-bajaj-avenger-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-7.html bağlantısındaki yazdıklarımızın bir kısmını da burda paylaşmakta yarar var:

Bu motorla 1500 km'yi devirmiş biri olarak tecrübelerimi paylaşmak isterim, yukardaki bilgileri tekrar etmemeye çalışarak ek birkaç şey yazmaya çalışıcam.

Başlangıç motorum olduğu gerçeğini başta söylemek ve ona göre okumanızı istemek yerinde olur. Titreşim meselesi sanıyorum baya tartışma götürüyor. CBF 150 kıyaslaması yapamıyorum çünkü kullanmadım. Ancak ben sıfır titreşim diyemem. Ancak abartı ve almayı engelleyecek bir titreşim yok. Klavuzda 2000 kmye kadar rodaj deniliyor. Dolayısıyla benim motorum da hala rodajda ve 80 kmden sonra titreşim dikiz aynalardaki göürüntüyü etkiliyor ama vücüdu rahatsız etmiyor. Uzun süre 100 kmde rodaj nedeniyle gitmedim ama çok uzun 100 km/sa hızda gider mi sorusunu 10 gün sonra çıkacağım Çanakkaleye gidiş dönüş seyahitimden sonra yazarım. Bu rahatsızlık vermeyen titreşim bi muhtemel 2000 km sonrası biraz daha azalacaktır.

Tam benim acemiliğimden midir rodajdan mıdır anlayamadığım düşük vites hızında hız kesip sonra hafif açınca yaptığı silkeleme. Bunun geçici mi kalıcı mı olacağı konusunda şüphem oluştu.

Yakıt tüketimini de adam gibi Çanakkale gezisinde gözlemleyip burada paylaşacağım.

Eksiklik olarak düşündüğüm şeylere gelirsek; devir göstergesi ve ayak marşı en önde gelenler. Kışın sanki ayak marşını arayacağız. Ön fren performansı mükkemmel diyebilirim ama aynı şeyi arka fren için söyleyemem. İlk 750 kmlik bakımda arka frene not düşürmeme rağmen pek de fark eden birşey olmadı. İnternetten izlediğim pulsar videosunda da bir arkadaş arka freninde tatmin olmamıştı demek ki genel bir bajaj problemi. Bakım demişken ücret olarak 90 TL alındı. 2500 km'de yağı değişecek denildi. İlk bakımda değiştirdiler mi pek emin olamadım.

Abartı performans beklemeyen, rampalarda, kalkışlarda beni üzmesin yeter diyen, rahat olsun, keyifli olsun, bu ülkenin şartlarında vergisi algısı parçası düşük olsun, biraz da yakışıklı olsun diyen kullanıcılar için tam istekleri karşılayan bir araç. Birkaç merkez yerde durduğunuzda kesinlikle meraklısı tecrübelerinizi soruyor. Keyifli bir motorsever muhabbetini garanti ediyor. Elbette 220cc'lik olanını isterdik ancak o sorunun yanıtını Ekrem Bey zaten verdi. Olanla şimdilik yetineceğiz.

Vites geçişleri kemikli gayet şıkır şıkır, aynaların açısı güzel, vites göstergesi tüm modellerinde sadece boştayken yanıyor. Yan ayaklığı vitesteyken açarsanız otomatik stop ediyor, güzel bir güvenlik önlemi. Süspansyonları da gereken yumuşaklığı sağlıyor zaten müthiş rahat koltuğu ile de birleşince tadından yenmez oluyor. Aksesuar hakkında bir bilgim yok ancak çanta istiyor insan. Depo üstü çantası olsa ne güzel olurdu diyorum bazen.

Yukarda görselli, teknik özellikli bilgilere katkım olmuştur inşallah. Benim atladığım başka konuları da bilgim dahilinde yazmaya çalışırım. Avenger 150'nin içine oldukça sinen bir kullanıcısı olarak umarım ki kullanıcı sayısı artar. Marka yazmamda bir sakınca vardır belki o yüzden tarifleyeceğim. Seyrantepede otomabilciler odasınının yanında tantuni kebap dükkanı işletmecisiyim. Misafirim olarak herkesi beklerim, canlı olarak da üzerinde konuşur çayımı içersiniz, herkese sevgiler , saygılar...

SAZMAN
30 Haziran 2016, 19:32
Sevgili "Uğur" un yönlendirmesi üzerine http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/156725-bajaj-avenger-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-7.html bağlantısındaki yazdıklarımızın bir kısmını da burda paylaşmakta yarar var:

Bu motorla 1500 km'yi devirmiş biri olarak tecrübelerimi paylaşmak isterim, yukardaki bilgileri tekrar etmemeye çalışarak ek birkaç şey yazmaya çalışıcam.

Başlangıç motorum olduğu gerçeğini başta söylemek ve ona göre okumanızı istemek yerinde olur. Titreşim meselesi sanıyorum baya tartışma götürüyor. CBF 150 kıyaslaması yapamıyorum çünkü kullanmadım. Ancak ben sıfır titreşim diyemem. Ancak abartı ve almayı engelleyecek bir titreşim yok. Klavuzda 2000 kmye kadar rodaj deniliyor. Dolayısıyla benim motorum da hala rodajda ve 80 kmden sonra titreşim dikiz aynalardaki göürüntüyü etkiliyor ama vücüdu rahatsız etmiyor. Uzun süre 100 kmde rodaj nedeniyle gitmedim ama çok uzun 100 km/sa hızda gider mi sorusunu 10 gün sonra çıkacağım Çanakkaleye gidiş dönüş seyahitimden sonra yazarım. Bu rahatsızlık vermeyen titreşim bi muhtemel 2000 km sonrası biraz daha azalacaktır.

Tam benim acemiliğimden midir rodajdan mıdır anlayamadığım düşük vites hızında hız kesip sonra hafif açınca yaptığı silkeleme. Bunun geçici mi kalıcı mı olacağı konusunda şüphem oluştu.

Yakıt tüketimini de adam gibi Çanakkale gezisinde gözlemleyip burada paylaşacağım.

Eksiklik olarak düşündüğüm şeylere gelirsek; devir göstergesi ve ayak marşı en önde gelenler. Kışın sanki ayak marşını arayacağız. Ön fren performansı mükkemmel diyebilirim ama aynı şeyi arka fren için söyleyemem. İlk 750 kmlik bakımda arka frene not düşürmeme rağmen pek de fark eden birşey olmadı. İnternetten izlediğim pulsar videosunda da bir arkadaş arka freninde tatmin olmamıştı demek ki genel bir bajaj problemi. Bakım demişken ücret olarak 90 TL alındı. 2500 km'de yağı değişecek denildi. İlk bakımda değiştirdiler mi pek emin olamadım.

Abartı performans beklemeyen, rampalarda, kalkışlarda beni üzmesin yeter diyen, rahat olsun, keyifli olsun, bu ülkenin şartlarında vergisi algısı parçası düşük olsun, biraz da yakışıklı olsun diyen kullanıcılar için tam istekleri karşılayan bir araç. Birkaç merkez yerde durduğunuzda kesinlikle meraklısı tecrübelerinizi soruyor. Keyifli bir motorsever muhabbetini garanti ediyor. Elbette 220cc'lik olanını isterdik ancak o sorunun yanıtını Ekrem Bey zaten verdi. Olanla şimdilik yetineceğiz.

Vites geçişleri kemikli gayet şıkır şıkır, aynaların açısı güzel, vites göstergesi tüm modellerinde sadece boştayken yanıyor. Yan ayaklığı vitesteyken açarsanız otomatik stop ediyor, güzel bir güvenlik önlemi. Süspansyonları da gereken yumuşaklığı sağlıyor zaten müthiş rahat koltuğu ile de birleşince tadından yenmez oluyor. Aksesuar hakkında bir bilgim yok ancak çanta istiyor insan. Depo üstü çantası olsa ne güzel olurdu diyorum bazen.

Yukarda görselli, teknik özellikli bilgilere katkım olmuştur inşallah. Benim atladığım başka konuları da bilgim dahilinde yazmaya çalışırım. Avenger 150'nin içine oldukça sinen bir kullanıcısı olarak umarım ki kullanıcı sayısı artar. Marka yazmamda bir sakınca vardır belki o yüzden tarifleyeceğim. Seyrantepede otomabilciler odasınının yanında tantuni kebap dükkanı işletmecisiyim. Misafirim olarak herkesi beklerim, canlı olarak da üzerinde konuşur çayımı içersiniz, herkese sevgiler , saygılar...

Arka freni beğenmeyen arkadaşın videosu bu muydu?

https://www.youtube.com/watch?v=-E-FBv7xANg&list=WL&index=5

DKN
02 Temmuz 2016, 12:33
yamaha v-max kasası üretip 250 cc motor koysalar ya.. eline çömleği veriyolar sen uzun ince bişey yapıp veriyosun, halbuki istenen şekil verilebilir. niye böyle yapıyolar anlamıyorum

Assasinko35
04 Temmuz 2016, 14:10
Arka freni beğenmeyen arkadaşın videosu bu muydu?

https://www.youtube.com/watch?v=-E-FBv7xANg&list=WL&index=5

Hahaha yok bu değildi ben bi başka daha izlemişim İzmir'den bi testti sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------


İlave bilgileri için teşekkür ederim :)

Normalde yazımızı eleştiren arkadaşlar haklılar.

Ben test için en az 150-200 km kullandığım ya da her şartta denebildiğim motorların yazılarını yazmaya çalışıyorum.

Burada ki fikirler benim şahsi kanaatimdir. Objektif olmaya özen göstersem de subjektif noktalar da çok olabiliyor.

Biz Bajaj'dan daha iyi test imkanlarını talep ettik,artık onların insiyatifine kalmış bu durum.

Yine de yazıdan ufakta olsa fikir edinebilen varsa ne mutlu bize :)

Selamlar tekrardan,

2600 kmdeyim yarın Çanakkale'ye uzun yol yapıcam. Dün Şile'ye doğru bir küçük gidiş dönüş 200 kmlik orta yol demesi yapıldı. 2450 km'de motor yağım değişti, zincir bakımım yapıldı. Motorumun sesi hemen değişti. Rodaj ve motor yağı değişimi sonrası rampa aşağı artçılı 115 km hızlara çıkardım. Şimdi motor 80-90 km hızlara eskisine göre daha rahat çıkıyor ve titreşim daha az. 90km ve sonrasında vücudu rahatsız etmeyan ancak ayna görüntüsünü bozan titreşim mevcut.

En son ek olarak benzin tüketimi bilgisini tatil sonrası paylaşacağım. Kalın sağlıcakla, herkese iyi bayramlar, kazasız belasız eğlenceli günler...

SAZMAN
04 Temmuz 2016, 14:14
Hahaha yok bu değildi ben bi başka daha izlemişim İzmir'den bi testti sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------



Selamlar tekrardan,

2600 kmdeyim yarın Çanakkale'ye uzun yol yapıcam. Dün Şile'ye doğru bir küçük gidiş dönüş 200 kmlik orta yol demesi yapıldı. 2450 km'de motor yağım değişti, zincir bakımım yapıldı. Motorumun sesi hemen değişti. Rodaj ve motor yağı değişimi sonrası rampa aşağı artçılı 115 km hızlara çıkardım. Şimdi motor 80-90 km hızlara eskisine göre daha rahat çıkıyor ve titreşim daha az. 90km ve sonrasında vücudu rahatsız etmeyan ancak ayna görüntüsünü bozan titreşim mevcut.

En son ek olarak benzin tüketimi bilgisini tatil sonrası paylaşacağım. Kalın sağlıcakla, herkese iyi bayramlar, kazasız belasız eğlenceli günler...

Hayırlı olsun. Keyifle bin. Bu arada videodaki bendim ehehueh.
Kazasız belasız

Assasinko35
14 Temmuz 2016, 13:26
Selamlar herkese,

800 km artçılı Çanakkale yolculuğu sonrası tam bakımlı rodajlı Avnger 150'nin yakıt tüketimi 9,3-10,00 kuruş arasında oldu. Kesinlikle 10,01 kuruş olmamakta. Bu kadar az tüketince dönüş yolunda Yalova-Pendik arabalı vapura 50 küsur lira vermek daha bi koydu.

Motorun kapasitesi ve gücü itibariyle iki şeritli kamyonun-tırın bol olduğu yollarda sollamalara rampalara denk gelirse dikkatli olun arkadaşlar sabirlı davranın gerekirse gaz kesin ve sollamayı sonraya erteleyin. Uzun yolda sabır isteyen bir motor.

Sevgiler saygılar...