PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Teker kaydığında ne yapılmalı



ASB
06 Haziran 2016, 03:21
Ablalarim abilerim motorsiklet kullanmaya yeni başladım teker bir kaç kez kaydı bende bir kaç kişiye sordum teker kaydığında ne yapılma diye biri hızını aynı tut o dengesini bulur dedi biri arka frene bas dengeyi bulsun dedi biri dışdaki ayaklıga tüm yükünü ver dedi benimde kafam karıştı şimdi ben teker kaydığında ne yapacam ve bunu düşündükçe motorsikletin üstünde daha fazla hata yapıyorum şimdiden cevapladığını için teşekkürler:thumleft:

KaskReis
06 Haziran 2016, 03:29
En son teker kaydığında yeri babasından istemiştim :)

viper17
06 Haziran 2016, 03:31
hangi tekerin kaydığına bağlı

Yiğit_
06 Haziran 2016, 03:33
Kaymamıştır o kaysa duramazsın

ASB
06 Haziran 2016, 03:42
hangi tekerin kaydığına bağlı

Arka teker abi

yunusus
06 Haziran 2016, 05:27
frenden dolayımı? ani gazlamadan mı? virajda yatmaktanmı?
Niye kaydığını bulup onu halletmen daha önemli. Kaydıktan sonra toplamak bir sonraki evre

ASB
06 Haziran 2016, 08:05
frenden dolayımı? ani gazlamadan mı? virajda yatmaktanmı?
Niye kaydığını bulup onu halletmen daha önemli. Kaydıktan sonra toplamak bir sonraki evre

Abi ani frenden. Dolayiysa freni brakinca kayma durur diye biliyorum . ani gaz veya virajda ne yapacagim onu bilmiyorun

feti_can
06 Haziran 2016, 08:22
Abi ani frenden. Dolayiysa freni brakinca kayma durur diye biliyorum . ani gaz veya virajda ne yapacagim onu bilmiyorun

Tedirgin ettin bizi. Az kaldı low-side high-side konularına giriyorduk : )

Arka frene biraz sert basınca kayar normal. Sorun değil, ileri bakmaya devam et bırakınca toplar.
Arka frene gereğinden fazla yükleniyor olabilirsin.
Planlı ve acil frenleme ile ilgili bolca kaynak var. Araştırırsan mutlaka faydası dokunur.
Motobaba'nın durmak yada duramamak videosunu özellikle tavsiye ederim.

eren3736
06 Haziran 2016, 08:44
Abi ani frenden. Dolayiysa freni brakinca kayma durur diye biliyorum . ani gaz veya virajda ne yapacagim onu bilmiyorun

O zaman frene birden abanma gerekirse ön arka birlikte yavaşça sık. Teker kayınca asfaltla biraz bakışırsın şansın varsa teker toparlar kendini yola devam edersin :cherry:

velizrsln
06 Haziran 2016, 09:20
Genellikle arka tekerlerimiz kotu oluyo asfaltimiz zaten buz pisti gibi birde gece viraji donerken su falan varsa arka kaydi diyelim gazi kesmek zaten panik haliyle olur muhtemelen distaki ayakliga basmak ise yariyabilir bilmiyorum tam arka kurtarilir, ama on kaydimi zor paf diye yapisicaz

zaferce
06 Haziran 2016, 09:30
Fren yaparken ön teker kayıyorsa maneti bırakmak sonra yeniden çekmeye başlamak lazım. Arka kayıyorsa bi şey yok depoyu sıkıp gidonu gevşek tutmaya ve bakışı yukarıda tutmaya çabalamaya devam. ABS varsa kayma kısacık olur zati maneti bırakmamak lazım. ABS bozuksa maneti bırakmazsak düşeriz ona göre. Sabah çıkarken arka frenla ABS'yi kontrol etmek lazım.

Motor yatıkken gaz açarken isteyerek yapılan yanalamalarda arka teker kayıyorsa dış ayaklık diyolla.

Motor dikken gaz açınca kayıyorsa bakışı bozmadan kolları kasmadan devam bi şey olmuyor. Gözümle gördüm. Eşim 390 ile kırmızı ışıktan kalkışta motorun arkasını 1 metreye yakın sağa sola kaydırdı ama bir şey olmadı motor kendini toplayıp devam etti. Bir otobüs dolusu insan, bir polis arabası ve ben nerede düşecek acaba diye bakarken o hızla ortamdan uzaklaştı.

80 ile giderken buzlanmadan dolayı kayarsa bir şey yapmaya vakit kalmıyor. Ne oldu demeye kalmadan yerde sürükleniyor olunuyor. Yerler kaygan olunca sürüklenme de baya uzun sürüyor. Neden düştüm lan ben şimdi diye düşünmek için uzun uzun zaman oluyor. Kendimden biliyorum.

Asfaltın üzerine attıkları kumdan kaynaklı olan küçük arka kaymaları da aynı şekilde, ne oluyor demeye kalmadan motor arkasını hafif bir kıt diye atıyor ama tepki verinceye kadar geçmiş gitmiş oluyor. Düşülmüyor. Alet yoluna devam ediyor.

Tırtıkladıkları asfaltlar oluyor bi de. Onlarda da düzde de virajda da bi şey yapmaya gerek yok. Gidonu sıkmayıp depoyu sıkarak bakışı bozmayınca alet normal zemindeki hızıyla gittiği kadar gidiyor. Arkası önü ayrı oynuyor tabii orası ayrı. Haa bi de o esnada fren yapmak icap ederse ne kadar stabil durur orasını bilmiyorum. Gazı yumuşak kapatmalara güzel tepki veriyor sıkıntısı yok.

Bütün bu olanlar esnasında DCT'li motor kullanırsanız ve o esnada motorun vites değiştiresi tutarsa ne yapılabilir onu bilemiyorum. :queen:

something123
06 Haziran 2016, 09:56
Ablalarim abilerim motorsiklet kullanmaya yeni başladım teker bir kaç kez kaydı bende bir kaç kişiye sordum teker kaydığında ne yapılma diye biri hızını aynı tut o dengesini bulur dedi biri arka frene bas dengeyi bulsun dedi biri dışdaki ayaklıga tüm yükünü ver dedi benimde kafam karıştı şimdi ben teker kaydığında ne yapacam ve bunu düşündükçe motorsikletin üstünde daha fazla hata yapıyorum şimdiden cevapladığını için teşekkürler:thumleft:

Farklı bir çözüm üreteyim, arka frenin sert olabilir, arka teker kilitliyor ise ve yani tepkimesi gereğinden fazladır,
Aynı olayı bende yaşadım uzun zaman, sonra arka frenin tutma derecesini bi kademe düşürdük, yani fazlaydı ve ben farkında değildim normale indirdik.. 2. bir şey daha önünde ki mesafeni hep bi kademe aç, ve evet hep tetikte ol... benim gibi bağdat caddesinde iki ışık arası apachi gibi gazlayıp durursan da olayın olma olasılığı yuksek yani.. bunu yapmamak lazım :)

shruikan
06 Haziran 2016, 09:57
şehadet getirmeli...

coldboy35
06 Haziran 2016, 10:03
Bence teker kaydımi akışına bırakmalı olur böyle şeyler.

hasmet
06 Haziran 2016, 10:21
Acil frende ABS yoksa çok yapacak bi şey yok, zaten düşene kadar düşünmeye vakit olmuyor :)

telike
06 Haziran 2016, 10:34
Teker kayıyorsa öncelikle fren yapmak öğrenilmeli

mustafa_325
06 Haziran 2016, 10:47
Bütün kaymaların çözümü kaymaya sebep olan şeyi yapmayı bırakmak. Mesela güçlü bir motosiklette aniden gazı açtınız arka patinaj yapıp kaymaya başladı. Gazı yavaşça kapatıyoruz ve alet kendini topluyor. Aynı şey fren içinde geçerli Ani fren yaptık arka kayıp yanımıza gelmeye başladı. Freni bırakıyoruz düzeliyor bu kadar basit.

ASB
06 Haziran 2016, 12:52
Fren yaparken ön teker kayıyorsa maneti bırakmak sonra yeniden çekmeye başlamak lazım. Arka kayıyorsa bi şey yok depoyu sıkıp gidonu gevşek tutmaya ve bakışı yukarıda tutmaya çabalamaya devam. ABS varsa kayma kısacık olur zati maneti bırakmamak lazım. ABS bozuksa maneti bırakmazsak düşeriz ona göre. Sabah çıkarken arka frenla ABS'yi kontrol etmek lazım.

Motor yatıkken gaz açarken isteyerek yapılan yanalamalarda arka teker kayıyorsa dış ayaklık diyolla.

Motor dikken gaz açınca kayıyorsa bakışı bozmadan kolları kasmadan devam bi şey olmuyor. Gözümle gördüm. Eşim 390 ile kırmızı ışıktan kalkışta motorun arkasını 1 metreye yakın sağa sola kaydırdı ama bir şey olmadı motor kendini toplayıp devam etti. Bir otobüs dolusu insan, bir polis arabası ve ben nerede düşecek acaba diye bakarken o hızla ortamdan uzaklaştı.

80 ile giderken buzlanmadan dolayı kayarsa bir şey yapmaya vakit kalmıyor. Ne oldu demeye kalmadan yerde sürükleniyor olunuyor. Yerler kaygan olunca sürüklenme de baya uzun sürüyor. Neden düştüm lan ben şimdi diye düşünmek için uzun uzun zaman oluyor. Kendimden biliyorum.

Asfaltın üzerine attıkları kumdan kaynaklı olan küçük arka kaymaları da aynı şekilde, ne oluyor demeye kalmadan motor arkasını hafif bir kıt diye atıyor ama tepki verinceye kadar geçmiş gitmiş oluyor. Düşülmüyor. Alet yoluna devam ediyor.

Tırtıkladıkları asfaltlar oluyor bi de. Onlarda da düzde de virajda da bi şey yapmaya gerek yok. Gidonu sıkmayıp depoyu sıkarak bakışı bozmayınca alet normal zemindeki hızıyla gittiği kadar gidiyor. Arkası önü ayrı oynuyor tabii orası ayrı. Haa bi de o esnada fren yapmak icap ederse ne kadar stabil durur orasını bilmiyorum. Gazı yumuşak kapatmalara güzel tepki veriyor sıkıntısı yok.

Bütün bu olanlar esnasında DCT'li motor kullanırsanız ve o esnada motorun vites değiştiresi tutarsa ne yapılabilir onu bilemiyorum. :queen:

Abi cok tesekkurler bir daha teker kayarsa ne yapacagimi ogrendim zaman ayirdigin icin tesekkurler

HamzaBey95
06 Haziran 2016, 13:16
Eğer frenleme yaparken sık sık arka tekeri istemsizce kilitleyip kaydırıyorsanız bence ilk gereken frenajı iyice öğrenmek :)
Araçlar(en azından çoğu) ön fren ile durur... Motosikleti durduran ön frendir. Frenleme anında ağırlık ön tekere bineceğinden dolayı en iyi yere tutunan tekerlek ön olur. Arka tekerlek sık sık tehlike oluşturacak kadar kayıyor ise frenlemede bir sıkıntı var bence :) Hatta kaliteli ve iyi bir panik frende arka tekerleğin yerden kesilmesi işten bile değil... :cherry: :thumleft:

mavidiş
06 Haziran 2016, 14:08
Bileğin Dansı izleyebilirsin.Bir kaç öneri var hemde doğru öneriler

California Superbike School viraj okulunun kurucusu Keith Code tarafından yazılan A Twist of The Wrist

arama motoruna yaz ilk çıkar

bilirkişi
06 Haziran 2016, 14:41
Ablalarim abilerim motorsiklet kullanmaya yeni başladım teker bir kaç kez kaydı bende bir kaç kişiye sordum teker kaydığında ne yapılma diye biri hızını aynı tut o dengesini bulur dedi biri arka frene bas dengeyi bulsun dedi biri dışdaki ayaklıga tüm yükünü ver dedi benimde kafam karıştı şimdi ben teker kaydığında ne yapacam ve bunu düşündükçe motorsikletin üstünde daha fazla hata yapıyorum şimdiden cevapladığını için teşekkürler:thumleft:

Lastiğin dandik. Kötü sürücü yoktur,kötü lastik vardır.
Bi ihtimal viraj içerisinde vites küçültüyorsundur onu yapma bidaha

schism
06 Haziran 2016, 14:54
dün bir virajda yola dökülen (sanırım) yağın üzerinden geçtim, artçımda vardı. o an bişi yapamadım..
teker değil motor kaydı sanki. "lan" dedim içimden sadece, bişey yapamadım gerek de kalmadı. sonra yavaş gittim sadece korkum geçene kadar.
bazen birşey yapmamak da iyiymiş :)

Bartas3010
06 Haziran 2016, 16:20
Frende ve virajda farklı oluyor bu muhabbet. Genelde frende kitlersen bırakınca düzeliyor. O teker kitleninceki anlık sessizlik hoşuma gidiyor :D Virajda kaydığın vakit genelde ne olduğunu anlayamayacağın hızda gerçekleşiyor her şey. Olur da farkettim diyosan gidonu sıkmadığını anlık onlarak düşünüp gazı sabit tutman lazım. O kendi yolunu bulur ya da motoru dikleştirip hızını azalt dönüşe devam et. Tabi bunlar benim uygulayabildiklerim. Mutlak doğru olmayabilir

ogzcngdk
06 Haziran 2016, 16:46
daha bugün başıma geldi, bir anlık dalgınlığımdan dolayı duran trafikteki bir arabaya arkadan 50km/s ile vurucaktım.

bir an dikkatim dağıldı hızım 70 km/s falan, önüme bakmamla 3 şerit duran bir trafikle karşılaştım. o an hemen iki frenide sıktım arka hemen kitlendi, bende tamamen refleks olarak arka freni hafifçe bıraktım ve motorun yönünü değiştirerek iki arabanın arasına girip yavaşladım. yavaşça bıraktığım için highside yaşamadan gayet yumuşak şekilde arka taraf toparlandı.

en önemlisi sakin ve soğukkanlı kalabilmek, kitlenen arka tekerlek yüzünden korkup aniden bırakırsanız motor sizi üstünden atababilir. yavaşça bırakıp kaçış manevrası planlamak gerekiyor. motor kendine gelince frenlere tekrardan basmaya başlıyoruz.

hasmet
07 Haziran 2016, 19:16
Bütün kaymaların çözümü kaymaya sebep olan şeyi yapmayı bırakmak. Mesela güçlü bir motosiklette aniden gazı açtınız arka patinaj yapıp kaymaya başladı. Gazı yavaşça kapatıyoruz ve alet kendini topluyor. Aynı şey fren içinde geçerli Ani fren yaptık arka kayıp yanımıza gelmeye başladı. Freni bırakıyoruz düzeliyor bu kadar basit.

Motorsiklette duz mantik her zaman islemiyor. Kayan arka tekerlek yolu birden tutarsa high side olabiliyor mesela, ki basina gelebilecek en pis kazalardan biri... Basina derken, hem deyim hem gercek, cunku kafa ustu dusuluyor genelde.

jacob34
07 Haziran 2016, 19:33
motor ön frenle durdurulur. dönüşte ve viraj yatışında değilsen arkayı kullanma fazla. ön ve arka frenaj kombinasyonu yaz google a izle. hiç bir zaman sadece arka frene abanma. gerçi cross ce dağ yolunda geçerli değil bu söylediklerim normal şartlar için :)

Jemand
08 Haziran 2016, 02:48
sağa doğru at motoru ve yayan devam et.

hasmet
08 Haziran 2016, 08:20
Cruiser'lar pek güvenli be. Bas her iki frene de dur. Arka fren çalışır, motor komple öne kaykılmaz, arka teker kalkmaz... İki okul, beş kitap, yedi eğitim bitirmeye gerek yok. ABS ille şart değil, low side olsa bile popo zaten yere yakın. Bi kısmı tam devrilmiyo bile. Öyle 40 derece açıyla kala kalıyo.

burak5353
08 Haziran 2016, 13:00
arka teker kaydıgında öne dogru yıgıl cok güzel topluyor motor ön teker kaydıgında ki ben 2 yıldır kullanıyorum motoru hic kaymadı illaki düşersin

DKN
08 Haziran 2016, 13:07
tren gibi rayda gitmiyo ki bu :) demirden korkuyosan binmemelisin o trene