OğuzÖztürk
06 Haziran 2016, 02:20
Yaz geldi ve yollarda ki motosikletlerin sayısı artmaya başladı. Son 1 hafta içerisinde ve öncesinde meydana gelen motosiklet kazalarında en çok rastlanan ölümlü kaza nedenleri arasında öndeki araca çarpma ilk sırayı çekiyor. Bu kaza türüne neden olan video görüntüleri izlendiğinde makas atarak sürmek, akan trafik hızının %15 ten çok daha hızlı seyretmek, motosiklet sürmeyi ciddiye almamak (kask bile takmayan sürücüler) ve aşırı hız başı çekiyor.
Aşırı hız denildiğinde çok yüksek hızlar ifade edilmiyor. Trafik hızının 40-50 km ile aktığı yolda 70-90 km/h arası hızlarda syretmek yüksek hız olarak algılanıyor ki bu doğrudur. Refleksleriniz ne kadar gelişmiş olursa olsun mutlaka bir gün hata yapmak kaçınılmazdır. Bu insan olmanın kaçınılmaz gereğidir. Adrenalin uğruna gaza gelerek yapılan sürüşlerde bu tür ani gelişen durumlarda -ki bu durumları çoğu zaman motosiklet sürücüleri kendileri hazırlamış oluyor- refleksler yetersiz kalabiliyor. Çünkü bir şey olmadıkça alınan risk ve yapılan hız giderek artırılıyor. Aşırı hızı zaten açıklamıştık ki burada buna dikkatsizlikte eklenmiş oluyor.
Dikkatsizlik burada siz ne kadar dikkatli olursanız olun yeteneğinizin üzerine çıkıp limitlerinizi zorladığınızda dikkatsizlik ortaya çıkmış oluyor.
Kazalara karışanların yaş ortalaması 13-20 arasında yoğunlaşıyor.
Bu arada geçen gün giderken iki motosiklet geçecek dar bir E-5 güvenlik şeridinde bir diğer motosiklet sürücüsü benim araçlarla aramda bıraktığım kapı açılması kadar mesafeden resmen beni sıyırarak geçti. Üstelik kornaya falan da basmadı. Oldukça hızlı şekilde bu hareketi yapan sürücüyü ve bunun gibileri ben motosiklet sürücüsü olarak kabul etmiyorum. Eğer bir motosiklet terörü varsa, işte bu türden başkalarının hayatlarını hiçe sayanlar bu işin teröristi olmaktadır.
Lütfen daha dikkatli olalım.
Uyarılar:
- Dar alanlardan ucu ucuna geçmeyelim,
- Yol hızına uygun seyredelim,
- Özellikle dar ve peşpeşe makaslara girmeyelim,
- Gençler biraz daha sakin olun uzun yaşayın,
- Ani iyi analiz edilmemiş ani kararlar alarak motosiklet kullanmayalım,
- Her geçtiğimiz aracın önümüze kırabileceğini düşünerek sürelim,
- Bilgi, Konum, Vites, Hız ve İvemelenme standart gözlemine hakim olalım...
Kazasız sürüşler dileklerimle
Aşırı hız denildiğinde çok yüksek hızlar ifade edilmiyor. Trafik hızının 40-50 km ile aktığı yolda 70-90 km/h arası hızlarda syretmek yüksek hız olarak algılanıyor ki bu doğrudur. Refleksleriniz ne kadar gelişmiş olursa olsun mutlaka bir gün hata yapmak kaçınılmazdır. Bu insan olmanın kaçınılmaz gereğidir. Adrenalin uğruna gaza gelerek yapılan sürüşlerde bu tür ani gelişen durumlarda -ki bu durumları çoğu zaman motosiklet sürücüleri kendileri hazırlamış oluyor- refleksler yetersiz kalabiliyor. Çünkü bir şey olmadıkça alınan risk ve yapılan hız giderek artırılıyor. Aşırı hızı zaten açıklamıştık ki burada buna dikkatsizlikte eklenmiş oluyor.
Dikkatsizlik burada siz ne kadar dikkatli olursanız olun yeteneğinizin üzerine çıkıp limitlerinizi zorladığınızda dikkatsizlik ortaya çıkmış oluyor.
Kazalara karışanların yaş ortalaması 13-20 arasında yoğunlaşıyor.
Bu arada geçen gün giderken iki motosiklet geçecek dar bir E-5 güvenlik şeridinde bir diğer motosiklet sürücüsü benim araçlarla aramda bıraktığım kapı açılması kadar mesafeden resmen beni sıyırarak geçti. Üstelik kornaya falan da basmadı. Oldukça hızlı şekilde bu hareketi yapan sürücüyü ve bunun gibileri ben motosiklet sürücüsü olarak kabul etmiyorum. Eğer bir motosiklet terörü varsa, işte bu türden başkalarının hayatlarını hiçe sayanlar bu işin teröristi olmaktadır.
Lütfen daha dikkatli olalım.
Uyarılar:
- Dar alanlardan ucu ucuna geçmeyelim,
- Yol hızına uygun seyredelim,
- Özellikle dar ve peşpeşe makaslara girmeyelim,
- Gençler biraz daha sakin olun uzun yaşayın,
- Ani iyi analiz edilmemiş ani kararlar alarak motosiklet kullanmayalım,
- Her geçtiğimiz aracın önümüze kırabileceğini düşünerek sürelim,
- Bilgi, Konum, Vites, Hız ve İvemelenme standart gözlemine hakim olalım...
Kazasız sürüşler dileklerimle