PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Naked'mi s.sport'mu



Jakoba18
04 Haziran 2016, 14:12
Merhaba arkadaşlar aranızda yeniyim ve kalıcıyım. Öncelikle kendimi tanıtayım.adım: Furkan boyum: 175.180 kilom:75 neyse konumuza dönelim.

Şimdi arkadaşlar size sorum: uzun yolda naked'mi tavsiye edersiniz yoksa s.sport'mu. Sürekli uzun yol yapmıyıcam. Sadece yaz aylarında 1500 2000 km yapıcam kış aylarında günlük en fazla 40,50 km gidicem. Ve bana parça sorunu çıkarmıyıcak.konforlu ve uzun yol için rahat bir motor lazım aklımda 3 motor var arkadaşalar .1)yamaha mt125, 2)yamaha yzf r125, 3)honda cbr 125r benim için hız önemli deil yavaş yavaş geze geze gidicem. Yani 125likler yeterli.bana 150, 250 likler önermeyin! Bu 3 model arasında hangisi daha rahat yedek parçası ucuz ve zor bulunmayan modeldir. Bir sorum daha var sigorta fiyatları illere göre değiliyor ben motoru düzce veya çankırı plakalı alsam sigorta ucuz olurmu. Bazı arkadaşlarım öyle yapmışta.

toseabul
04 Haziran 2016, 14:20
racing (super support) motosikleti genellikle hobi amaçlı kullanırız. hafta sonları viraj yapmak 2-3 saatlik kullanım için. uzun yol için çok yorucu oluyor ve çekilmez hal oluyor. şehir içindede aynı şekilde dönüşleri zor bi u çizmek zordur racingde. onun için naked sizin için en iyi tercih olacaktır. şiddetle naked diyorum.

halo1925
04 Haziran 2016, 14:23
toseabul arkadaşımız çok iyi anlatmış durumu. Ben racing motor dışında pek sevmiyorum ki 125 ve 250 ccleri racing motor olarak görmüyorum fakat yine de aralarında amacına en uygun olan motosiklet Yamaha MT125 gibi duruyor.

modifix
04 Haziran 2016, 14:55
Bence cbr125 kesinlikle en uygunu , kendisi bir ss agresifliginde degil oturuş pozisyonu olarak gayet rahat ferah

keremkrmn
04 Haziran 2016, 15:03
parça konusunda seni üzmeyecek motor cbr125 ama mt 125 kullanım açısından daha rahat olur diye düşünüyorum.

Jakoba18
04 Haziran 2016, 15:06
Çok teşekkür ederim yanıtlarınız için benimde biraz naked'e karşı bi yakınlığım var racing'e şehir içi kullanım zor dediniz uzun yolda yorucu dediniz nakede heleki mt125 de lastikler ırc ile gelmiyomış pilot street ile geliyomuş herhalde eksta bir lastik masrafı çıkarmadığı için dahada yakınlaştım mt125'e birde naked'de uzun yolda rüzgarı çok yiyomuş bu doğrumu yoksa bir oturus tarzımı var. Mt125'e ön cam takılıyomu? Bir sorum daha vardı. Bu zorunlı sigorta sorum doğrumu varmı ole birşey varsa memleketimin plkasanı alıcam 18 plka çok soru sorduğum için özürdilerim abiler.

Ali Bircan
04 Haziran 2016, 15:21
Hocam git bir bayiye üstüne otur en rahat ettiğini al ama sana şunun garantisini veriyim naked ile yiyeceğin rüzgarın hesabı yok , kısmen rahat oturuşu olan super sport modeller var

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------

Eklemeyi unutmuşum çoğu naked motosiklete uzun cam yakışmıyor bence ama zevk meselesi Bide zorunlu trafik sigortası malesef gerçek ve uçuk fiyatlara hazırlan belki motoru annenin yada babanın üstüne yaparsan ucuzlar

DKN
04 Haziran 2016, 15:33
ikisi arasında mt-125 alırdım. yoksa wr125r :thumleft:

Jakoba18
04 Haziran 2016, 19:16
En kısa zamanda bayilerine gidip deniyicem. Araştırdığıma göre Cbr 125 yzf 125 den daha rahat bir oturusu varmış. Birde bu benim ilk motorum allah kimseye göstermesin ama trafik magandaları sayesinde illaki düşücem o yüzden parça sorunu olmayan ve ucuz parçaları olan motosikleti alıcam. Daha sonra belki daha yüksek ccli uzun yol için bir motor alırım. Birde sigorta fiyatları il il değişiyomus duzcede istanbuldan daha ucuzmuş bu doğrumu bir kaç arkadaş söylemişti eğer doğruysa plakayı ya düzceden yada çankırıdan çıkarmayı düşünüyorum.

bilirkişi
04 Haziran 2016, 19:58
Hız tutkun yoksa Ybr de işini görür bütçen zaten iyi kalan parayla iyi çadır tulum şişme yatak arka yan çanta iyi lastik abus kilit vs ekstra döşersin yavaş ama rahat geze geze gidersin.

velizrsln
04 Haziran 2016, 20:07
Bence r125 sebebini soyleyeyim genellikle uzun yol yapicaksin sanirim o yuzden ruzgari daha az olur ve sekil olarak cok guzel ve dislileride uzun yola gore yaparsin son viteste daha dusuk devirde daha hizli gidersin tamamdir

Ali Bircan
04 Haziran 2016, 20:19
scooterlara bakabilirsin maxi falan kolay kullanım ,uzun yolda rahat falan

Yolcu0
04 Haziran 2016, 20:33
Naked ile uzun yol sıkıntılı. Rüzgardan dolayı. Bagaj vs iyi. Racingde uzun yolda sıkıntılı rüzgar kesiliyor ama bagaj yok. Şehir içinde mt güzeldir. Baba en iyisi 2 motor al en kestirme yol o. Birisinden feragat edeceksin rüzgar mı ? bagaj mı ?

resources
04 Haziran 2016, 20:48
Pulsar 200 ns al
Tur cami tak
Arkayada guzel bir canta tak
Her amaca yonelik

Jakoba18
05 Haziran 2016, 01:56
Cevaplarınız için tekrar tşk ederim arkadaşlar.bu dişli değiştirme ne işe yarıyor?. Mtden bu rüzgarı kesme gibi bi olasılığı varmı? Scooterları sevmiyorum hocam vitesliler daha çok hoşuma gidiyor o vitesi atmak o kadar zevk veriyoki.uzun yolu çok kullanmıyıcam zaten anca istanbul ankara 2 kez gider gelirim tatilde. kısın uzun yol yapmıyıcam evden işe işden eve belki arada sırada buluşmalara giderim. Sevgilile sahil kenarına fln giderim başka birşey yapmam. Birde lütfen başka marka model önermeyin 3 model arasında birini önerin lütfen. Birde bana önerebiliceğiniz sağlam kask, mont, eldiven. Pantolon ve bellik önerebilirmisiniz

StayAway
05 Haziran 2016, 02:23
Senin durumunda olsam MT-125 tercih ederdim. CBR 'a binmedim ancak R-125 'in sürüş pozisyonu klasik supersport . Uzun yol ve şehir içinde sıkıntı çıkarır. Hız ile ilgili bir takıntınız olmadığını söylediğiniz için tapagaz gitmeyeceğinizi varsayıyorum. Bu durumda MT'nin çıkabileceği süratlerde rüzgar sıkıntı yaratmaz. Bir naked kullanıcısı olarak 120-130 km'ye kadar rüzgardan rahatsız olmuyorum.

telike
05 Haziran 2016, 08:36
Rayzik mi nagıt mı diye sorunca 1000rr lar z800 ler havalarda uçuşacak sandım. Hayal kırıklığı. Git ybr al

Ali Bircan
05 Haziran 2016, 10:55
Xt 660z tenere al bütçen yetiyorsa

KaskReis
05 Haziran 2016, 11:01
mt125 ya da cbr125 (başka ss ler olmaz bu cbr ın oturuş pozisyonu ss gibi değil o yüzden olabilir)

coldboy35
05 Haziran 2016, 12:52
pulsar 200 ns

naked sport :) :cherry:

brk194
05 Haziran 2016, 14:24
Naked her turlu daha iyi r25 aldim keske mt 25 alsaydim diyorum simdi

Jakoba18
05 Haziran 2016, 22:28
Cevaplarınız için tşkkür ederim. Bana başka marka model çıkarmayın hocam. Bende isteseydim farklı marka model 20 üstünde model çıkarırdım yani bana bu 3 ü arasında seçim yapmama yardım edin. Yzfyi seçeneklerden çıkardım StayAway abimiz yardımcı oldu 120,130 la rahatsız olmuyosa zatn ben 90 100 yavaş gidiceğime göre hiç rahatsız etmez.ama hala cbr125r ile mt125 arasında kaldım

BalkanRider
05 Haziran 2016, 22:43
Bir Cbr 125r Kullanıcısı olarak MT125 alırsanız ve düşerseniz biraz yamahanın orası kotu parca fiyatı ama cbr ın bıraz daha ucuz ama 2 sı arasında kalsam mt125 alırdım şehir içi bence daha iyi mt125 le

matrix506xx
05 Haziran 2016, 23:38
Pulsar 200ns kullanıcısı olarak şiddetle pulsar 200ns i tavsiye ederim
İyiki 200 lük almışsım diyorum 125 lik alsaydım çok pişman olurdum
Uzun yol için 200ns olsun 200rs olsun iyidir
200ns le uzun yol için cam taktırman gerekir

Jakoba18
12 Haziran 2016, 02:44
Geç yazdığım için çok özürdilerim pulsar200 lere baktım çok hoş bi durusu var fakat 17 yaşımdayım a1 ehliyetim var bana max. 125cc 15hp gücünde bir motor gerekiyo 200lük kullannsam bi sorun olurmu acaba a1 şartları dışında kullanılan motorla çevirmeye yakalanırsam bir sorun olurmu kaç tl ceza yerim.

weirdo1
12 Haziran 2016, 02:47
Rayzik mi nagıt mı diye sorunca 1000rr lar z800 ler havalarda uçuşacak sandım. Hayal kırıklığı. Git ybr al

Neykıd olacak o gardaş.

KAFKASS
12 Haziran 2016, 03:07
Kardeşim sana şöyle söyliyim ben Uzun yol için hangisi daha rahattır dersen naked tarzda al derim.. Tabi markasına göre fark eder ama Şöyle diyebilirim snaa Yzf 125 Cidden çok rahat bı motor değil kullandım.. Kullanım olarak yamaha yzf mi honda cbr mı dersen cbr çok daha rahat yzfye göre.. Ama Mt 125 ikisine göre de en ideali diyebilirim.. Naked motorun manevrasıda rahatlığıda supersporta kıyasla çok daha iyidir.. Uzun Yol İçin En ideali bana kalırsa pulsar 200 Ns Diyebilirim.. Yani Ben gayet rahat buldum.. Sigorta olayı aynen dediğin gibi Küçük illerden alırsan çok çok uyguna gelir sana boşuna ankaradan felan alma 1000 liranın tepesinde sigorta çıkarttıları oluyo ;)

OğuzÖztürk
12 Haziran 2016, 04:55
Bende naked tarzı bir motor tavsiye ederim. Süper sport bir makinede uzun yol yaparsanız 2 kuruşluk keyif için 3 kuruluşluk eziyete katlanmak zorunda kalabilirsiniz. Zaten nakedler ss motorlardan çoook uzakta değildirler. Naked şekerli ya da şekersiz değil orta şekerli kahve içerir. Her durumda memnun bırakır.

Jakoba18
12 Haziran 2016, 23:23
Racing'leri seçeneklerde çıkardım. Bencede oğuzöztürk kardeşimizin dediği gibi 2 kuruşluk zevk için 3 kuruşluk eziyet çekilmez. A1 ehliyeti ile pulsar200 le çevirmeye girersem sorun olucağını biliyorum ama gene meraktan soruyorum kaç tl ceza yerim motoru çekerlermi? Ha bu arada ruhsatı ya düzceden yada memleketim çankırıdan çıkarttırıcam buralarda sigorta fiyatları istanbuldan düşükmüş.

halo1925
12 Haziran 2016, 23:26
Racing'leri seçeneklerde çıkardım. Bencede oğuzöztürk kardeşimizin dediği gibi 2 kuruşluk zevk için 3 kuruşluk eziyet çekilmez. A1 ehliyeti ile pulsar200 le çevirmeye girersem sorun olucağını biliyorum ama gene meraktan soruyorum kaç tl ceza yerim motoru çekerlermi? Ha bu arada ruhsatı ya düzceden yada memleketim çankırıdan çıkarttırıcam buralarda sigorta fiyatları istanbuldan düşükmüş.

cezasını falan bilmiyorum ama yasal olarak kullanamayacağın için motoru altından alır eve yürüyerek dönersin polis durdurur ve fark eder ise

Jakoba18
13 Haziran 2016, 14:04
Teşekke ederim.şuanki aklımda olan sadece 2 model var. 1)yamaha mt125 2)ktm duke 125 hangisi daha iyi sizce türkiyedeki 2. El Piyasası , yedek parca fiyatları, yakıt tüketimi, konforu sizce hangisini almak mantıklı?

furkansalih1
13 Haziran 2016, 14:20
Seçenekler arasından sana en uygunu cbr 125.
CBR 250R VE r125 sahibi olarak soyluyorum.
Bu 3 motorlada uzun yol yaparsın yeterki iste yapılmaz diye birsey yok.Fakat 660 km tek mola ile yol gittim yzf r125 ile gerçekten fazla yoruyor ama gidilmiyor degil.
Cbr 250r ile gittigimde gucunden bahsetmiyorum kasa yapısı ve oturus pozisyonundan gerçekten sport touring tarzı dike yakın oturusu vardı.
Yzf r125 elersek.Mt 125 ve cbr 125 kalır.Uzun yolda ruzgar vs.. parça ucuzlugu,ve fiyat ucuzlugunu on planada tutarsak tek alternatip cbr 125 kalıyor.

shruikan
13 Haziran 2016, 14:25
Teşekke ederim.şuanki aklımda olan sadece 2 model var. 1)yamaha mt125 2)ktm duke 125 hangisi daha iyi sizce türkiyedeki 2. El Piyasası , yedek parca fiyatları, yakıt tüketimi, konforu sizce hangisini almak mantıklı?

şekil itibari ile ikisi de yarışır bence. ktm alırsan abs opsiyonun var. öyle günlük kulanıcının fark edeceği düzeyde bi performans farkı olacağını sanmam.

mt, duke'ten yüksek diyorlar (sele). duke, 125'likten 390'a kadar 4 farklı motorda tek tip sunduğundan, yedek parça daha yaygın olacağından daha uygun fiyatlı olur diye düşünüyorum; araştırmadım, varsayım...

ikisi de giriş seviye, biraz yüksek fiyatlı makineler. mantıklı fiyat yazarsan her makine satılır.

Furkan Tarık
13 Haziran 2016, 15:10
Kesinlikle ve kesinlikle pulsar 200 almalısın. grenajına bütçen yeterse ss al. yoksa ns al ama pulsar al pulsar :thumleft:

Jakoba18
13 Haziran 2016, 18:14
Grenaja bitçem yeter yetmesinede pulsar hoşuma gitmişti ondada ehliyet sıkıntı olup😦. Acaba 200 lük motor alıp ruhsata 125lik 15hp yazdırma şansımız varmı

Keoma
13 Haziran 2016, 20:05
Eski bir mt-125 sahibi olarak saydığın motorlardan en şekillisi en klası en kalitelisi en rahatı en az yakanı (1.8 litre 100 km'de) en hızlısı (0-80km ye 8 saniyede çıkıyor.cbr 9.6 saniye ve sayılar bir şey ifade etmiyorsa :Dağlar kadar büyük bir fark bu) en atiği,gösterge tablosu en işlevsel ve şekilli olanı.Ya her şeyi geçtim farıngündüz ledi için bile alınır.Ya r25 aldığımda o mt 125'teki kaliteyi aramadım desem yalan olur.Koltuğu ne rahattı arkadaş ya.Süet gibi üzerinde popon kaymıyor , süet diyosun ama su tutmuyor çok harika bir kumaş.Tek eksiği vites göstergesinin olmaması.Lastikler zaten pilot street.Ama kötü asfaltta kayma eğilimli.Hayırlı olsun.Ne alırsan al ama ekipmansız binme kardeşim.

Jakoba18
14 Haziran 2016, 18:36
Teşekkürler. Mt125 alırsam lastik masrafı olmuyucak yani bu demmekki ekipmana 700 tl daha eklendi 3.200 tl. Ekipman parası çıktı. Duke da ırc ilemi gelio yoksa benmi yanlış hatırlıorum. Keoma abi sen mt ile uzun yol yaptınmı? Geşke vites göstergesi olsaymış daha iyimiş. Sonradan takılabiliomuş küçük bir devreyle. Motora bir zararı olurmu. Birşey daha bu ruhsat konusu olurmu 200cc motoru ruhsata 125lik die işletebilirmiyiz??.

Keoma
15 Haziran 2016, 00:10
Teşekkürler. Mt125 alırsam lastik masrafı olmuyucak yani bu demmekki ekipmana 700 tl daha eklendi 3.200 tl. Ekipman parası çıktı. Duke da ırc ilemi gelio yoksa benmi yanlış hatırlıorum. Keoma abi sen mt ile uzun yol yaptınmı? Geşke vites göstergesi olsaymış daha iyimiş. Sonradan takılabiliomuş küçük bir devreyle. Motora bir zararı olurmu. Birşey daha bu ruhsat konusu olurmu 200cc motoru ruhsata 125lik die işletebilirmiyiz??.

Duke'nin de iyi lastikle geliyor diye biliyorum.Markasını bilmiyorum.Şimdi naked alıyorsan uzun yolda rüzgarı kabullenecen.Ama ss'ye göre manevra kabiliyeti ve oturuşu daha iyidir.Uzun yol max 120 km kadar gittim.Tek molayla.Ama rüzgar yoruyor söyleyeyim.Ss alırsanda belin ağırır.Ama şehir içi mt candır.vites göstergesini Servis takıyosa taktır zararı olmaz diye düşünüyorum.Çünkü arkadaşım geçen ninja 300'e taktırdı serviste problem yok.Onun dışında göstergesi harikadır.Servise gideceğin zamanı bile söylüyor.Ve paneli kristalize led mi ne.Yani yüksek cc'lerde olmayan gösterge var.200'lük motoru değil 125'lik göstermek rengini bile değiştiremezsin.Unut onu.

Jakoba18
15 Haziran 2016, 03:30
Peki teşekkür ederim abi. Rüzgarı kabullenirim ondan yana bi sorunum yok. Pek fazla uzun yol yapmıyıcam zaten abi. Sadece yazın istanbul-çankırı gidip gelicem.ondan sonrası full şehir içi . Vites göstergesi serviste takılıo ise çok iyi.göstergesini bende çok sevdim çok hoşuma gitti bir okadar güzel gözükmesiyle birlikte diğer motorlara göre daha çok fonksiyonlu galiba.tekrardan bana yardıöcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

redmap
15 Haziran 2016, 03:48
Teşekkürler. Mt125 alırsam lastik masrafı olmuyucak yani bu demmekki ekipmana 700 tl daha eklendi 3.200 tl. Ekipman parası çıktı. Duke da ırc ilemi gelio yoksa benmi yanlış hatırlıorum. Keoma abi sen mt ile uzun yol yaptınmı? Geşke vites göstergesi olsaymış daha iyimiş. Sonradan takılabiliomuş küçük bir devreyle. Motora bir zararı olurmu. Birşey daha bu ruhsat konusu olurmu 200cc motoru ruhsata 125lik die işletebilirmiyiz??.
Mt125 gerçekten çok güzel aylarca düşündüm inceledim az yaksın şehir içinde beni heryere götürsün rahat olsun kullanımı kolay olsun kaliteli olsun vs.beni heryönden tatmin etti. Sürüşüde çok keyifli hacmine göre gidişide.Tam almaya niyetlenmişken uygun fiyata nokta hatasız z250sl abs buldum o parayı ona verene kadar bu olsun dedim.İkisinide kısa bir süre sürdükten sonra z250sl bağımlılık yaptı mt bir anda silindi kafamdan. Ama hala kalbimde yeri var trafikte hiçbir motora kafamı çevirip bakmam dikkatimi dağıtmam ama mt125 gördüğümde çok keyif alıyorum.Keşke tasarımı bozmadan aynı kasayı yüksek hacimlerlede tasarlasalar belki yamahaya transfer olurdum.Mt ailesinin hiçbiri mt125 kadar yakışıklı değil şimdiden hayırlı olsun bu motor seni üzmeyecek.

deadqool
15 Haziran 2016, 03:58
enduro touring al

Jakoba18
15 Haziran 2016, 21:38
Malesef 125cc ye kadar sınırım var. Z250sl yede baktım oda hoşuma gitti ama mt serisi daha bi hoş duruo a2 ehliyetim olsaydı mt250 alıcaktım ama a1 ehliyeti olduğu için alamıyorum inşallah a2 yi alınca direk mt250 veya mt-07 daha yüksek bir motor alıcam . Zaten ozamana kadar iyice tecrübe kazanıcağımı düşünüyorum. Neyse hepinizi çok teşekkür ederim. Aeo.