PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yabancıların Naked motor sevdası [Gelin Naked motorları konuşalım]



avmert
04 Haziran 2016, 01:30
Arkadaşlar sevdiğimden dolayı youtubede bir çok motor kanalını takip ederim motosiklet videolarını izlerim yerli/yabancı.
Bizlerde ben de dahil olmak üzere 4 silindir racing motosikletleri severiz genel olarak.

Fakat yurtdışındaki videolarda genel kitle çoğunlukla 4 silindirli naked kullanıcısı. Daha sonra yine racing, grenajlı motorlar geliyor genel olarak tabiki.

Ben racing kullanıcısıyım. Ben arkadaşımın mt 07 sini kullandım bir kere yüksek cc naked olarak. 160 a çıkabildim en fazla. 160dan sonra omuzlarım geri gitmek istiyordu. Başım geriye dönmüştü zaten arkamı görüyordum :P 150 den sonrası bana göre konforsuz bir motor. Oysaki internette izlediğim videolarda viraj vs farketmeksizin 200 üstü hiç 200 altına inmeden 10 dakika üstü giden kullanıcılar var :)) (ilk defa nakede bindiğimi göz önüne alarak)

Oysaki mt yi kullanan arkadaşım ben artçısıyken 210u gördük. Kendisi 220 yi gördü gps ile. Demekki naked motorlarında bir yatış stili kapanma tarzı var :))

Ben de bu aralar nakedlara merak saldım. Biraz konuşmak istedim bu konuyu sizlerle. Sizce + ları nelerdir - leri nelerdir. Naked motorların.

caglar48
04 Haziran 2016, 01:51
Nakedta sen kapanmazsin motor kapandirir merak etme. ustunde kalmak istiyosan motora sarilmak zorundasin :)

Yolcu0
04 Haziran 2016, 01:54
naked motorlar güzeldir oturuş pozisyonları iyidir. şehir içinde racinge göre daha kıvraktır aralara daha rahat girer yüksek süratte seni rüzgardan dolayı sınırlar kaza yaparsan komple bir grenaj almazsın bu yüzden ekonomiktirde bnce dünyanın neresine gidilirse gidilsin racing daha ağır basar şekli var ve rüzgar yemiyorsun...

OğuzÖztürk
04 Haziran 2016, 01:57
Naked türü motorları çok seviyorum. Şık sportif ve heyecan verici. Bir kullanıcının motosikletten, motosiklet sürme keyfi adına istediği ne varsa veriyor.

EsHero
04 Haziran 2016, 02:00
naked motorlar güzeldir oturuş pozisyonları iyidir. şehir içinde racinge göre daha kıvraktır aralara daha rahat girer yüksek süratte seni rüzgardan dolayı sınırlar kaza yaparsan komple bir grenaj almazsın bu yüzden ekonomiktirde bnce dünyanın neresine gidilirse gidilsin racing daha ağır basar şekli var ve rüzgar yemiyorsun...

Racingde rüzgar yemiyorsun kısmı hariç dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Evet doğru önünde arkasına saklanabileceğiniz bir cam var fakat mesela benim motorda(r25) arkamda artçı ile giderken arkadaşım müzikten dolayı kafayı sallıyorum sanıyormuş. Halbuki rüzgar istemsiz olarak kafamı bir sağa bir sola oynatıyor. Ve bu kafamın sallanması olayı öyle 300 le giderken felan da değil yani alt tarafı 150-160 la giderken olan bi durum. Bende o yüzden r25 te bile böyle oluyorsa naked motor aman kalsın diyorum hep kendi kendime :)

Yolcu0
04 Haziran 2016, 02:05
Racingde rüzgar yemiyorsun kısmı hariç dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Evet doğru önünde arkasına saklanabileceğiniz bir cam var fakat mesela benim motorda(r25) arkamda artçı ile giderken arkadaşım müzikten dolayı kafayı sallıyorum sanıyormuş. Halbuki rüzgar istemsiz olarak kafamı bir sağa bir sola oynatıyor. Ve bu kafamın sallanması olayı öyle 300 le giderken felan da değil yani alt tarafı 150-160 la giderken olan bi durum. Bende o yüzden r25 te bile böyle oluyorsa naked motor aman kalsın diyorum hep kendi kendime :)

kaskınızdan dolayı olabilir. bazı firmalar motorlara göre tasarım yapıyor. mesela 1500 liralık kask naked enduro scooter için en iyi performansı verir der onun gibi.

EsHero
04 Haziran 2016, 02:26
kaskınızdan dolayı olabilir. bazı firmalar motorlara göre tasarım yapıyor. mesela 1500 liralık kask naked enduro scooter için en iyi performansı verir der onun gibi.

Aslında kaskta bu tarz motorlara çok uygun gibi duruyor ama dediğiniz doğru olabilir.
Muhtemelen bir çok nedeni vardır boy,oturuş pozisyonu ve dediğiniz gibi kask vs. gibi
Bu arada kask mt revenge.

Yolcu0
04 Haziran 2016, 02:34
Aslında kaskta bu tarz motorlara çok uygun gibi duruyor ama dediğiniz doğru olabilir.
Muhtemelen bir çok nedeni vardır boy,oturuş pozisyonu ve dediğiniz gibi kask vs. gibi
Bu arada kask mt revenge.

boyunuz kaç ?

shruikan
04 Haziran 2016, 02:39
reyzik ne ya? tabi ki naked kullanacaklar. sırf kas. karın kaslarını örten göbek misali karenajla motor kapatılmaz. her detayı, her kablosu, her vidası gözler önünde olacak ki ecnebilerin tabiriyle "man-machine"'e bindiğini hissedecen. reyziklerin o yüzden peluş bebekten farkı yok.

Yolcu0
04 Haziran 2016, 02:45
reyzik ne ya? tabi ki naked kullanacaklar. sırf kas. karın kaslarını örten göbek misali karenajla motor kapatılmaz. her detayı, her kablosu, her vidası gözler önünde olacak ki ecnebilerin tabiriyle "man-machine"'e bindiğini hissedecen. reyziklerin o yüzden peluş bebekten farkı yok.

nakeddan ne zaman nefret edersin biliyon mu usta şehirler arası yola çıkarsan söylemediğin küfür kalmaz...

shruikan
04 Haziran 2016, 02:54
nakeddan ne zaman nefret edersin biliyon mu usta şehirler arası yola çıkarsan söylemediğin küfür kalmaz...

orası kesin gibi. 60 km mesafedeki komşu ile gidiyorum, viraj-miraj Hakk getire, dümdüz yol. sıkıcı, resmen motorun tepesinde mala bağlıyorum. bi viraj atraksiyonu yaşamayınca insanın hız algısı düşüyo, daha çok basmaya yelteniyorum. ama o da ne? esinti tokat manyağı yapıyo.

motoru alalı 3 ay oldu (duke 390) en fazla bastığım 130 küsür. onda da o hızda sabit gidemedim. "la bi basayım bakiim nası olcak?" diye başladım. ibrede böyle "13." bilmem ne bi sayı gördüm; ama yok abi, rüzgar öyle bi itiyo ki, motorun üstünden uçup gitcem sandım :mrgreen:

caglar48
04 Haziran 2016, 02:59
orası kesin gibi. 60 km mesafedeki komşu ile gidiyorum, viraj-miraj Hakk getire, dümdüz yol. sıkıcı, resmen motorun tepesinde mala bağlıyorum. bi viraj atraksiyonu yaşamayınca insanın hız algısı düşüyo, daha çok basmaya yelteniyorum. ama o da ne? esinti tokat manyağı yapıyo.

motoru alalı 3 ay oldu (duke 390) en fazla bastığım 130 küsür. onda da o hızda sabit gidemedim. "la bi basayım bakiim nası olcak?" diye başladım. ibrede böyle "13." bilmem ne bi sayı gördüm; ama yok abi, rüzgar öyle bi itiyo ki, motorun üstünden uçup gitcem sandım :mrgreen:

Motora kapanmadan 390 en fazla 162 ile gidiyo kapanirsan 181e gelebildik ama dogrusunu soylemek gerekirse kici ayri basi ayri sallaniyordu

Bugraaa
04 Haziran 2016, 03:09
Motora kapanmadan 390 en fazla 162 ile gidiyo kapanirsan 181e gelebildik ama dogrusunu soylemek gerekirse kici ayri basi ayri sallaniyordu

Hocam rc390da limitleyici gibi bisey vardi? 178 i gecmiyodu ben mi yanlis biliyorum yoksa siz modifiyemi ettiniz? Ciplak motorlar cok guzel ama supermoto diye bi makinada var...

shruikan
04 Haziran 2016, 03:12
Motora kapanmadan 390 en fazla 162 ile gidiyo kapanirsan 181e gelebildik ama dogrusunu soylemek gerekirse kici ayri basi ayri sallaniyordu

ben motoru hep eğilerek sürüyorum zaten, reyzik sürer gibi. boyum dik oturmama yetmesine rağmen, yapmıyorum. motora ne kadar yakın, motorla o kadar bir bütün. ona rağmen o hızda duramadım.

zaten çıkmıyorum uzun düzlüklü yollara. viralı köy yollarında gidip geliyorum hep. millet "nabıyo la bu salak?" der gibi bakıyo :mrgreen:

caglar48
04 Haziran 2016, 03:25
Hocam rc390da limitleyici gibi bisey vardi? 178 i gecmiyodu ben mi yanlis biliyorum yoksa siz modifiyemi ettiniz? Ciplak motorlar cok guzel ama supermoto diye bi makinada var...

Ben yokus asagi kapatmistim ondan cikmis olabilir duzlukte yapmadim

evural
04 Haziran 2016, 08:46
Motosikletlerin hız limiti kaç ki 210'ları, 130'ları görüyorsunuz!

Naked biraz daha havalı bir model. Yarış motoru herkesin bildiği, çocukluğundan beri baka baka sıkıldığı, artık demode olan bir tarz gibi. Bir de ss'lerde genelde hız limitlerine uymadan trafik canavarı olarak kullanılan bir araç algısı var. (Ki yukarıda yazılanlara göre kısmen doğru) Ama naked biraz daha karizmatik, biraz daha aklı başında/ oturaklı, kullanması da daha konforlu. "naked" demesi bile havalı.

hasmet
04 Haziran 2016, 10:31
Amerika'da yaşıyorum. Racing sadece düzenli piste gidenler alıp kullanıyor burda. Şehir içinde de, dışında da, anlamsız cihazlar. Gerçi küçük hacimli, naked ergonomili, racing görünümlü motorsikletler de var sanırım Türkiye'de. Burda racingler harbi racing. Elcikler yerde nerdeyse.

Şehir içi kullananlar naked, şehir dışı kullananlar ise Goldwing alıyor.

Tabi bir de belki hepsini sollayan Cruiser pazarı var.

simurgg
04 Haziran 2016, 10:37
Naked versiyonuyla arasinda sadece karenaj farki olan modeller var. Ornegin ER6-N ve ER6-F. Bu durumda naked seven bir kisinin ER6-F almasi daha mantiklidir diyebilir miyiz (ruzgar korumasi acisindan)?

hasmet
04 Haziran 2016, 10:48
Ben şehir içi sevmiyom önde cam. Şehir dışı için zaten adamakıllı başka modeller var.

fedos
04 Haziran 2016, 10:54
Aşağıda bahsettiğiniz iki motor arasında ufak farklar var.Uzun yolda hissedilebilecek farklar.
Nedense ben de Racing lere karşıyım, Birçok makineye olduğu gibi :) .
Amaç , kurallara uygun düzgün motor kullanıp ,Varacağımız yere yekpare gidebilmek ise eğer ...
Nakedları çok hızlı gittiğimizde bizi uyaran doğal yapısı olduğu için seviyorum belki de :)


Naked versiyonuyla arasinda sadece karenaj farki olan modeller var. Ornegin ER6-N ve ER6-F. Bu durumda naked seven bir kisinin ER6-F almasi daha mantiklidir diyebilir miyiz (ruzgar korumasi acisindan)?

Obs
04 Haziran 2016, 11:23
Ufak cc racinglerin oturus pozisyonu neredeyse yuksek cc nakedlar gibi zaten bkz cbr 250 r25 vb. Ben o cclerde ss tercih ederim ama cc yukseldikce gidon turu oturus pozisyoni cile oluyor sehir icinde naked bence cok daha pratik.

avmert
04 Haziran 2016, 14:26
evet arkadaşlar cevaplar beni tatmin etti. benimde naked merakım naked motorun doğal olarak hız sınırlandırması yapması :) bir nebze tehlikeden uzak tutuyor sizi. bu hoşuma gitti benimde. çünkü race tipi motorlarda kapandığında illa son hızı görmek istiyor insan.

cemmoto41
04 Haziran 2016, 20:17
Ben hiç ss le hız yapmadım kendi motorumla 140 ve üstü yaptığımda öyle rahatsız edici bir hız olmuyor hatta hu hızlarda seyehat de edebiliyorum öyle aşırı bir şekilde yorulmuyorum

velizrsln
04 Haziran 2016, 20:54
Mesela birde benden motosikletle yakindam uzaktan alakasi olmayanlar hafife aliyo bu ne lan hadi pehh gibi sallamiyorlar, gece yanimizdan gecen fz6 yi arkadasim ybr sandi

avmert
04 Haziran 2016, 22:36
Mesela birde benden motosikletle yakindam uzaktan alakasi olmayanlar hafife aliyo bu ne lan hadi pehh gibi sallamiyorlar, gece yanimizdan gecen fz6 yi arkadasim ybr sandi

haha evet :D genelde agresif tasarımlı olmayan nakedları düşük cc zannedenler çok. xj6 mesela ben bile çok beğenmeme rağmen ulan azcık daha tasarım kassaydınız ya diyorum :)) düşük cc gibi duruyor. arka lastik ebatı depo felan kurtarıyor anca görüntü olarak :))

ama bir z800 mt09 z1000 er6n(özellikle yeşili) beğeniliyor :) mt07 yide egsoz yoksa üzerinde düşük cc sanan çok çevremde :D r125 le yan yana dururken millet r125 i 600 lük mt07 yi 250 lik zannediyordu :D

Ros1n2
04 Haziran 2016, 22:43
Naked motorda rüzgar olayı abartılıyor bence daha 4 gün öncesine kadar grenajlı kullanıyordum şuan naked kullanıyorum ve o kadar rahatsız edici bir rüzgarla karşılaşmadım

sven
04 Haziran 2016, 22:51
Çıplak motor, düz geniş gidon ve traktör farı. Naked'ı tamamlayan 3 önemli unsur. Ben oturuş pozisyonundan ötürü naked tercih ediyorum. Cenin pozisyonunda motor sürmek bana hitap etmiyor. Her düzlükte rüzgarla tekme tokat kavga etsekte ben bu olayı seviyorum. :)

Nathan
04 Haziran 2016, 23:21
Bildiğim kadarıyla 4 silindir racingler şehir içi hızlarda gidildiğinde daha kısa sürede fan açıyor. Bu açıdan düşündüğümde bu da önemli bir kriter. MT07 bile 50-60lı hızlarda şişerken 4 silindir racing makinayı şehir içi sürüşlerde düşünemiyorum.

Bu arada çok uzun boylu olunmadığı sürece, motosiklete komple kapanılabildiği takdirde yüksek hızlarda naked sıkıntı yaşamadan sürülebiliyor. Hem de öyle güzel bir hi oluyor ki motosikletle tek vücut oluyorsun.

Evet rüzgar nakedda bir mesele. Ama bazen öyle abartılıyor ki düşünenleri yanlış yönlendiriyor. Şahsen bir süre sonra alışıldığını ve zevk alındığını söyleyebilirim.

MuratKonuk
05 Haziran 2016, 00:20
Honda CB 500f kullanıcısıyım, alalı bin km oldu.
Uzun yola çıkacaksam hava durumundan rüzgar şiddetine bakıyorum, durum o kadar vahim yani.
Rüzgara alışamadım, 150km nin üzerinde fırlayıp gidecekmişim gibi hissediyorum, motorda ön cam yok, ne kadar yapışsan bir şey değişmiyor.
Naked motorlar trafikte çok iyi, fakat uzun yolda tavsiye etmiyorum, oturuş rahat ama rüzgar yoruyor adamı.

shruikan
05 Haziran 2016, 01:49
keyfe keder sürüşlerimde şunları gözlemledim.

evet, 80-90 sonrası hızlarda rüzgar rahatsız ediyor. kapanıp gitsen ona bel dayanmaz, hadi dayandın diyelim, 10 dakikada kaskın vizörü sinek mezarlığına dönüyor. motorun yüzü gözü hep sinek böcek ölüsü doluyor, leş gibi bi görüntü çıkıyor ortaya. ulan sırtımdaki montum bile batıyor bu sinek ölülerinden. gittiğim hız da en fazla 100, hadi taş çatlasa 110.

aslında naked motorun en büyük dezavantajı bu, üzerinize yapışan sinek ölüleri.

redlion999
05 Haziran 2016, 01:52
İstanbulda hararet sorunu olmadıktan sonra alacağım tek motor, scooter vs hikaye. Arkadaşımın leovince egzozlu xj6n in tadı damağımda kaldı.

caglar48
05 Haziran 2016, 02:20
Bu gece beylıkduzunden floryaya 160 sabitle geldım ruzgar hiç rahatsız etmedı bence sız abartıyorsunuz naked motorda ruzgar sadece +150den sonra ufaktan hissedilmeye baslanıyor 200de falan zaten kapanmana ragmen omuzların sallanıyo ona lafım yok

hasmet
05 Haziran 2016, 02:24
Rüzgarın rahatsız ediciliği kullanılan Naked modeli ve Kaska da bağlı. Ben hız 130'u geçmediği müddetçe rahatsız olmuyorum. 170'le bile giderken rüzgar kesinlikle beni motorun üstünden atmaya çalışıyor gibi olmuyor. Arada bir, ya da kısa süreli otoban yolculuğu sorun değil, ama sürekli otoban yolculuğu çekilmez Naked ile. Sabit ön camlı modeli lazım.