PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hatalı sollayışım: Video



zaferce
27 Mayıs 2016, 09:37
Yaparken pek sıkıntılı gibi gelmemişti ama videoları izleyince pek de güvenli görünmüyor.

https://youtu.be/TCP27NsUKcc

keremkrmn
27 Mayıs 2016, 09:45
Zafer abi senin tecrüben yanında benimkinin lafı olmaz ama sanki sollamaya biraz daha erken başlaman lazım gibi geldi bana :)

MotorKafa
27 Mayıs 2016, 09:58
Sollama zaten hatalı da, şu şerit çizgisinin durumu nedir aga?
http://image.prntscr.com/image/a087c6bd908a4f429a526b0199e3d25b.png

Viraja 50 metre kalmış hala kesik çizgi devam ediyor. Farkında olmasak da şerit çizgilerinin sürücülerin hata payına etkisi(olumlu/olumsuz) oldukça yüksek. Oradaki kesik çizgiler sürücüyü cesaretlendirip sollamaya çıkmasına sebep olabilir. Karşıdan da bir araç geliyor olsa sonuç hüsran.

DKN
27 Mayıs 2016, 10:09
hatalı değil ölümüne sollayış olmuş ::yanliss:

Shamy
27 Mayıs 2016, 10:48
Sana tecrubeli diyorlar ya,o zaman tecrubesizleri dusunmek dahi isyemiyorum.

A.Volkan
27 Mayıs 2016, 11:17
Sana tecrubeli diyorlar ya,o zaman tecrubesizleri dusunmek dahi isyemiyorum.

Hocam bu biraz ağır oldu :bounce:

Karalı
27 Mayıs 2016, 11:24
Eğitim şart;)

Pisman
27 Mayıs 2016, 11:46
Sana tecrubeli diyorlar ya,o zaman tecrubesizleri dusunmek dahi isyemiyorum.

tecrübe bir yere kadar önemli bir noktadan sonra, daha heyecanlı bir sürüş için neleri, ne kadar riske atabileceğin ön plana geçiyor.
bu tür hata yapmayan arkadaşımız yoktur sanırım, inşallah sonu kötü olmaz

Tefoo
27 Mayıs 2016, 12:00
Sonunu göremediğin yolda basmayacaksın demişler. Demişler mi gerçi bilmiyorum ama bence öyle.

mithrelios
27 Mayıs 2016, 12:13
Kim ne kadar tecrübeli ve yetenekli olursa olsun, ne kadar eğitim alırsa alsın hata yapabilir. Sadece motosiklet değil her konuda bu geçerlidir.

Önemli olan hatanın farkına varabilmek (unutmayın, sadece kendisi halihazırda belli bir yetkinlik ve zekada olan insan kendi hatasını görebilir, bkz: Dunning-Kruger etkisi) hatayı kabullenmek ve bir daha tekrar etmemek için çaba harcamaktır. Zaferce, bunun da ötesine geçmiş, belki birinin daha hata bile yapmadan gelecekte yapabileceği olası bir hatasının farkına varmasını sağlayabilir düşüncesiyle açıkça herkesle paylaşmış.

Buna rağmen laf sokma arayışında olanlar var, neden böyle yorumlar yapıyorsunuz cidden psikoloji disiplininin ilgi alanına giren bir durum.

harun27
27 Mayıs 2016, 12:14
Sollama hatalı olsada bunun farkına varmak o hatayı kapatıcı bir davranış. Arkanızda bekleyenleri üzmemek ve motosiklete daha cok binebilmek için canınızı tehlikeye atmayınız

volkanmet86
27 Mayıs 2016, 12:54
hit almak için her şeye de başlık açılmaz ki.... her zaman olabilecek basit bi trafik ihlali.

YERUÇAĞI
27 Mayıs 2016, 12:57
hatalı sollama yapıldığı apaçık,videonun sonuna doğru aynı şekildeki virajda aniden karşıdan beyaz bir araç çıkıyor,o aracın siz videonun sollama yaparken karşınıza çıktığını bir düşünün,sonuç facia,,ama hatanızı anlamanız erdemliktir

feti_can
27 Mayıs 2016, 13:19
Yalnız bence büyük görüntüye bakınca durum olduğundan daha vahimmiş gibi görünüyor.

Arkadakinin görüşüne göre daha sollamayı bitimeden görüş bitmiş gibi görünüyor
ama alttaki pencerede-öndekinin kamerasından izleyince görüş çok uzak olmasa da arkadakinin kamerasındaki kadar vahim bir durum yok

yürekçe
27 Mayıs 2016, 13:41
Sollama zaten hatalı da, şu şerit çizgisinin durumu nedir aga?
http://image.prntscr.com/image/a087c6bd908a4f429a526b0199e3d25b.png

Viraja 50 metre kalmış hala kesik çizgi devam ediyor. Farkında olmasak da şerit çizgilerinin sürücülerin hata payına etkisi(olumlu/olumsuz) oldukça yüksek. Oradaki kesik çizgiler sürücüyü cesaretlendirip sollamaya çıkmasına sebep olabilir. Karşıdan da bir araç geliyor olsa sonuç hüsran.

bire bir aynı şeyi yazacaktım..

ZümeR
27 Mayıs 2016, 13:51
Benim için farketmez motor kullanırken gözümün kestiği yerlerde her daim çıkarım sollamaya
bu gibi durumlarda fazla açılmadan sıfıra yakın sollama yaparım gayet normeeeel.

Tefoo
27 Mayıs 2016, 14:01
fotoda görüldüğü üzere pek bir mesafe görülemiyor ve araç geliyor olsaydı kesinlikle kaza yapardı. hayatınıza mâl olacak hatalar yapmayın lütfen.

http://i.hizliresim.com/YbvQ2a.jpg

fatih.
27 Mayıs 2016, 14:08
Deli cesareti
neyseki karşıdan araç gelmiyormuş

pnongrata
27 Mayıs 2016, 15:35
Yol çizgisi sollama yasağını işaret etmeden önce sollamaya başlamışsınız, ancak yasak bölgede sollama tamamlanmış. Öngörü gerektiren bir virajmış.

kahraman1
27 Mayıs 2016, 15:59
Benim için farketmez motor kullanırken gözümün kestiği yerlerde her daim çıkarım sollamaya
bu gibi durumlarda fazla açılmadan sıfıra yakın sollama yaparım gayet normeeeel.

Bir gün solladiğin araç sirf geçmeni zorlastirmak için gazı köklerse olan sana ve karsidan gelen suçsuz adama olur.Yinede sen bilirsin.

HeinzBrausewetter
27 Mayıs 2016, 16:05
Bence suçlusu arkadaş ve grup sürüşü,
Çünkü dünyanın en dikkatli en düzgün adamıda olsan.5 tane Ünv. bitirsen ,Nobel ödülü de alsan.
Malesef DNA'larda olan, genlerimize işlemiş ALFA erkeği olma çabası burada devreye giriyor.
Normalde hiç yapmayacağın şeyler yapmaya,saçma sapan riskler almaya başlıyor insan.
Mümkün mertebe uzak durmak gerekli.

Selamlar
Heinz

ZümeR
27 Mayıs 2016, 16:17
Bir gün solladiğin araç sirf geçmeni zorlastirmak için gazı köklerse olan sana ve karsidan gelen suçsuz adama olur.Yinede sen bilirsin.

Benim dediğim bu olay şehirler arası yollarda oluyor. Genelde solladığım aracın haberi bile olmuyor.
Bir keresinde karşıdan otobüs gelirken aradan geçerim dedim çıktım kamyonu sollamaya şerefsiz otobüs sürücüsü bilerek arayı daraltmıştı beni korkutmak için kocaman bir LOOOOL deyip geçtim gittim..
Ayrıca bazı kamyoncuları sollarken adamlar geriden fark ederse seni, egzoz frenini hazırlayıp tam geçerken patlatıyor kapkara dumanı üzerinize şerefsizler, kask ve balaklavadan onuda duymuyorum ama 2 kere denk geldim.

GezeGeze
28 Mayıs 2016, 09:03
Eğitim açısından güzel bir paylaşım. Önemle üzerinde durulması gerekir.

Devam eden virajlarda sollama:
Bence burada en basit kural, sadece ilk viraja öndeki sollamak istediğiniz araçla birlikte girebilirsiniz; haliyle, sollayacağınız için.

İkinci viraja ise solo, tek başına girmeyi başarmalısınız.

Gözümüzde daha iyi canlandırmak için şöyle anlatayım; yarış pistlerinde gördüğünüz şekilde, MotoGP'deki gibi senkronize bir şekilde hep beraber sola viraja, sonra yine haydi hep beraber sağa viraja yatamazsınız karayollarında.

Çünkü gelen trafik var.

İkinci viraja tek başınıza yatabilecek kadar solladığınız araçla arayı açıp, önüne geçip, viraj için doğru konumlanıp, sollamak için çıktığınız yüksek hızdan tekrar virajı alabileceğiniz hızlara viraja girmeden önce düşüp, virajı güvenle almaya başlayamayacaksanız, o sollamaya çıkmamalısınız.

Vakitlice, yani öndeki araç ikinci viraja gelmeden, önüne geçmenin en kestirme yolu da, ilk virajı yatarak almak değil, gazı kökleyip, öndeki aracın hızına göre çok daha yüksek hızlara çıkıp, arayı yeterince açtıktan sonra (makas atar gibi değil) diklemesine önüne geçmek, ve sonra, motor daha dikken, frenleyip, ikinci viraj için tek başına konumlanmak.

Bu da yaklaşık, önünüzdeki araç 72 km/h ile gidiyorsa ve ikinci viraja olan mesafeniz bi 200 m ise, onun 10 saniyede alacağı mesafeyi sizin 5 saniyeden almanız için 144 km/h hızlara çıkmanız; hadi diklemesine ineceğinizden, mesafeniz 200 m'den daha kısa bile olsa, temizinden bir 130-140 km/h'lara ulaşmanız demektir...

Ve tabii 130-140 km/h'lardan da tekrardan, ikinci virajın açısına göre, dönebilme becerinize göre, yol durumuna göre vs., 80-90 km/h güvenli dönüş hızlarınıza geri düşmeniz de gerekmektedir.

Ben şahsen, düz yolda, bayır aşağıya 110'u ancak gördüğümden, böyle sollamalara çıkmıyorum. Yemiyor. :cherry:.

Motoruna güvenen arkadaşlar içinse, işin matematiği yukarıdaki gibi.

Güvenli sürüşler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:50 ----------

İlave not: Motosiklette ivmelenme mi önemli azami hız mı?
Motosiklette benim önem verdiğim konu kilometrelerce bomboş dümdüz yolda 180-200 basması değil, 80-90 km/h hızla giderken 130-140 km/h hızlara ne kadar kısa sürede çıkabildiğidir. Motosiklet seçerken azami hızdan ziyade bu anlık ivmelenme gücüne de bakmakta fayda var.

something123
28 Mayıs 2016, 10:32
Sana tecrubeli diyorlar ya,o zaman tecrubesizleri dusunmek dahi isyemiyorum.

Bir yutkunup yorum yazın sevgili arkadaşlarım... hitap şekillerine dikkat etmekte fayda var ..
samimiyetine guvendiginiz kişilere sen ama tanımadıgınız kişilere siz diye hitap edilir..
özellikle eleştirel yorumlarda siz yazmak çok daha dogru olur, birde bazen kelimeler her yere gidiyor, o yuzden bi nefes alıp oyle yazın yorumlarınızı...

Yada en iyi yontem yazınca bir kez daha okumaktır..