PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çin malı motosiklet alınır mı? Çin malı motosiklet ile uzun yola çıkılır mı?



Sayfa : [1] 2

TanerPasin
25 Mayıs 2016, 11:10
Iyi gunler forum ahalisi. Bir video çektim. Hep kötülenen çin malı motosikletler icin konuştum bu sefer. Çok fazla ön yargı var. Bunlara bir nebze de olsa karşı durmak istedim. Motosikletimi almadan once yaptigim uzun soluklu araştırmaları sundum videoda .

https://youtu.be/AO0nE-BTNpk



Yorumlarınızı bekliyorum ufak bi tartışma tadında olmasını isterim belki edinebilecegimiz farkli fikirler farkli dusunceler olur cin mali kullananlar ve cin malini kotuleyenler tarafindan aydınlanırız:)

natila
25 Mayıs 2016, 11:14
hocam adamlar rx3 evo ile dünyayı turluyorlar

Tundzhay
25 Mayıs 2016, 11:16
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%C3%BCmmet%20perkitan

TanerPasin
25 Mayıs 2016, 11:27
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%C3%BCmmet%20perkitan


Videoda da kendisinden bahsediyorum zaten :)



hocam adamlar rx3 evo ile dünyayı turluyorlar

Scooterla commuterla turkiyeyi turlayan insanlar var :)

Mertcan39
25 Mayıs 2016, 11:36
çin malı motosiklet alınır güzelcede binilir 60 bine doğru gidiyorum

bursagsli
25 Mayıs 2016, 12:18
Çin malı motor beni yolda bırakmadı ama malzeme kalitesi kötü gel gelelim motordan memnunmusun dersen memnunum ilk motorum olduğu için herşeyi bunda öğrendim şuan motoru dağıtıp toplayacak kapasitedeyim ha ilk motor olarak japon alsaydım motor ile hiçbirşey bilmezdim en ufak bir sorununda servise götüreceğim için iyi para geçirirlerdi

TanerPasin
25 Mayıs 2016, 12:35
Çin malı motor beni yolda bırakmadı ama malzeme kalitesi kötü gel gelelim motordan memnunmusun dersen memnunum ilk motorum olduğu için herşeyi bunda öğrendim şuan motoru dağıtıp toplayacak kapasitedeyim ha ilk motor olarak japon alsaydım motor ile hiçbirşey bilmezdim en ufak bir sorununda servise götüreceğim için iyi para geçirirlerdi

Bire bir içimden geçen cümleler. Amacın neyse önce onu belirlemek lazım. Motoru cok yormazsan son hızlarda gitmezsen bakimini aksatmazsan bu makineler her yere gidiyor.


Burası bilgi birikimi olsun istiyorum çin malı motor yargıları yıkılsın istiyorum yeni motosiklet alacak ama durumu olmayan arkadaslara bilgi olsun istiyorum. Bu yuzden actim konuyu da

Erkan255
25 Mayıs 2016, 12:35
Kuba razore 100 alınır mı bana beygir gücü az gibi geldi

TanerPasin
25 Mayıs 2016, 13:11
Kuba razore 100 alınır mı bana beygir gücü az gibi geldi

100 cc makineye ve fiyata göre ideal gücü var. Model marka fark etmeksizin cin mali motosiklet iyi bakilacaksa alınır.

bazen25
25 Mayıs 2016, 13:15
Çin malı motor alınır, paran azsa alırsın, kısa mesafe kullanıyorsan alırsın, limitlere çıkmanı gerektirecek güzergahın yoksa alırsın, tanıdığın tamirci varsa alırsın, yedek parçasına kolay ulaşıyorsan alırsın, yeni başlıyorsan alırsın, ufak tefek şeyleri kendin yapabiliyorsan alırsın. Bunlar haricinde uzun dönem kullanacaksan alınmaz, nedeni de alırken verdiğin o küçük para uzun dönemde saçma sapan arızalar yüzünden yolda kaldığında veya sürekli abidik gubidik şeyleri yenilemen gerektiğinde canın sıkılır yanında takım çantasıyla gezmeye başlarsın, yaptığın harcamaları topladığında bir bakmışın dünya para olmuş. Ayrıca malzeme kalitesi bazı parçalarında inanılmaz kötü mafsal mili koparmı arkadaş, (65 kiloyum ve hep tek kullanıyordum) Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın, ülkemizde dünya markası olmuş motorlar hakkında hiç kötü yorum bulamazsınız, yurt dışında adam BMW nin servo sistemli abs sini söküp videosunu çeker :)

Mertcan39
25 Mayıs 2016, 14:16
Çin malı motor alınır, paran azsa alırsın, kısa mesafe kullanıyorsan alırsın, limitlere çıkmanı gerektirecek güzergahın yoksa alırsın, tanıdığın tamirci varsa alırsın, yedek parçasına kolay ulaşıyorsan alırsın, yeni başlıyorsan alırsın, ufak tefek şeyleri kendin yapabiliyorsan alırsın. Bunlar haricinde uzun dönem kullanacaksan alınmaz, nedeni de alırken verdiğin o küçük para uzun dönemde saçma sapan arızalar yüzünden yolda kaldığında veya sürekli abidik gubidik şeyleri yenilemen gerektiğinde canın sıkılır yanında takım çantasıyla gezmeye başlarsın, yaptığın harcamaları topladığında bir bakmışın dünya para olmuş. Ayrıca malzeme kalitesi bazı parçalarında inanılmaz kötü mafsal mili koparmı arkadaş, (65 kiloyum ve hep tek kullanıyordum) Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın, ülkemizde dünya markası olmuş motorlar hakkında hiç kötü yorum bulamazsınız, yurt dışında adam BMW nin servo sistemli abs sini söküp videosunu çeker :)


Driftte agudik bugudik şey yenilemedim 3 yıl içinde 3 kez sinyal değiştirdim düşüp kalkmadan kırdım 2 kez far tası 2 kez gösterge (kaza yaptım) ne karenajı durup dururken çatladı kırıldı ne bir yeri düştü ona bakılırsa 20 bin küsür km de cbr 250 blok kırmıştı daha 1000 küsür kmde r25 ler motor bloğundan arıza veriyorlar hatta konularını görmüştüm 40000 küsür km de 1000 rr motor kitlemişti bunlar kalitesiz motormu bizim burada ybr 28 binde motor istedi çünkü kullanıcısı bakmadı benim motor 52000 be istedi o zaman drift ybr den iyidir diyemeyiz çin malı kulananlar genelde apaçiler olunca motor dağıldı şu oldu bizim altımızda neden dağılmıyor 300 400 km lik yollara güvenerek çıkıyorum

gungenir
25 Mayıs 2016, 14:45
Kurşun kalem vs otomatik uçlu kalem.

Kurşun kalem:
Avantajı: Daha ucuzdur, kalitesi belli ölçüdedir. Ucuz olduğundan bol miktar alıp bulundurabilirsiniz. Arızalanma, çalınma, kırılma durumlarında büyük zarar etmezsiniz.
Dezavantajı: Çabuk eskir, çabuk yıpranır, ucu kırıldığında onarması daha zordur. Daha dayanıksızdır. Herhangi bir arızasında onarmak mümkün olmaz. Atıp yenisini almak daha kolay olur. Kullanırken yanında kalemtıraş bulundurmayı gerektirir. Kullandıkça ucu kalınlaştığından yazı kalitesi düşer. Görüntüsü gösterişsizdir. Çeşidi, eklentisi çok azdır.

Otomatik uçlu kalem:
Avantajı: Daha sağlamdır. Daha istikrarlı çalışır. ucu kırıldığında bir kez düğmesine basmak yeterli olur. Yazı kalitesi her zaman üst seviyededir. Aylarca yetecek miktarda ucu içinde bulundurabilir. Daha gösterişli görünümdedir. Markaya göre çok sayıda çeşidi bulunur. Ortopedik, tutuşunu kolaylaştıran, cebe asılabilen eklemeleri bulunduran çeşitleri neredeyse sınırsızdır.

Dezavantaj: Pahalıdır.

Çin ve japon motosikletlerinin karşılaştırması da bundan farklı değil.

TanerPasin
25 Mayıs 2016, 14:54
Çin ve japon motosikletlerinin karşılaştırması da bundan farklı değil.

Benim verdigim örneklerden daha bi iyi olmuş sanki

bazen25
25 Mayıs 2016, 16:00
Mertcan39 sayın arkadaşım alıntıyı yapmışsınız, ancak ya ben anlatamadım yada siz anlamadınız, son satırda ülkemizde birçok insana göre yüksek rakamlara satın alınan motosikletlerin de sorunsuz olmadığını , ancak bu sorunların yazılıp çizilmeye başlamasıyla insanların elinde kalacağı endişesini yaşayacaklarından söz etmek istedim " adam BMW nin servo abs sistemini söküp videosunu çeker" yazdım. Bende bu iki tekerlek işine çinli ile başladım 125 cc scooter ile 15-20 bin km gezdim, saçma sapan nedenlerden dolayı yolda kaldım, bende "ulan az daha verip activa mı alsaydım" dedim sonra uslanmadığımdan görüntüsüne aldanıp bir çinli daha (vitesli) aldım ve sonra satmadan hemen başka bir motor aldım, o derece illallah dedim. Ayrıca 30 yaşımdan sonra bu işlere bulaştığım içinde apaçilik dönemini kaçırdığımı düşünüyorum. Kullanıcı faktörü tabi ki önemli, motorun limitlerini bilmek, bakımlarını yapmak, yaptırmak bunlar olmazsa olmaz, ancak zamanında kaliteli bir yağ ile yağ değişimi, zamanında buji değişimi yapmak kalitesiz bir malzemenin kalitesini arttırmaz mafsal milindeki gibi.. Sahibi olduğunuz motorun markası insanların şikayetlerini piyasadaki diğer markalarda biraz daha ciddiye aldığı, ve nihayet 250 cc sınıfında Euro normlarından dolayı biraz daha teknolojik motorlara yöneldiğinden dolayı piyasada hala tutunuyor ve nispeten kaliteli ürünleri sunuyor. Bahsettiğiniz motorlardaki sorunlar hep motor aksamı ile ilgili dikkat ederseniz , ben mafsal milinin kopmasından bahsediyorum, vibrasyondan egzoz cıvatalarının düşmesinden bahsediyorum, far tasının durduk yere yolda kırılmasından bahsediyorum egzoz susturucusunun bir süre sonra kendi kendine zarıldamaya başlamasından bahsediyorum, bu tip sorunları diğer marka olmuş motorlarda yaşama ihtimali daha düşüktür, yada 3000 km ye gelmeden başlamaz. Birde ülkemize özel durumlar var tabi, marka temsici olan firmalar, sattıkları ürünlerin arkasında durma, müşteriye güven verme durumunu iyi değerlendirdiklerinde sorunlu bile olsalar insanları memnun etmelerini unutmalalılar.Tekrar belirteyim Çin malı motor alınmaz demiyorum , alınır ancak "az daha koyup ybr alsaydın" diyenlere de katılmıyor değilim.

arda4
25 Mayıs 2016, 16:03
Iyi gunler forum ahalisi. Bir video çektim. Hep kötülenen çin malı motosikletler icin konuştum bu sefer. Çok fazla ön yargı var. Bunlara bir nebze de olsa karşı durmak istedim. Motosikletimi almadan once yaptigim uzun soluklu araştırmaları sundum videoda .

https://youtu.be/AO0nE-BTNpk



Yorumlarınızı bekliyorum ufak bi tartışma tadında olmasını isterim belki edinebilecegimiz farkli fikirler farkli dusunceler olur cin mali kullananlar ve cin malini kotuleyenler tarafindan aydınlanırız:)

Kullanmayan adamlar çoğunlukla konuşuyor. Bin, sür öyle konuş. değil mi ama?

Bir de elbette Honda CG125 Titan, Honda CB125E Ace (Namı diğer CBX125) bunlarla bir bakıp öyle konuşmak lazım.

CBX125 süper, Mondial MG125 çok titriyor. Hadi canım, sen de! :)

Yaşasın çin malı motorlar:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01556/China_Factory0_1556371c.jpg

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01556/China_Factory0_1556371c.jpg

ivan bebek
25 Mayıs 2016, 16:06
Ama fiyatına göre şekli çok iyi

TanerPasin
25 Mayıs 2016, 17:50
Kullanmayan adamlar çoğunlukla konuşuyor. Bin, sür öyle konuş. değil mi ama?

Bir de elbette Honda CG125 Titan, Honda CB125E Ace (Namı diğer CBX125) bunlarla bir bakıp öyle konuşmak lazım.

CBX125 süper, Mondial MG125 çok titriyor. Hadi canım, sen de! :)

Yaşasın çin malı motorlar:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01556/China_Factory0_1556371c.jpg

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01556/China_Factory0_1556371c.jpg

Aynı kafadayız. Videoda da Soyledigim gibi. Altında misa gibi hondasiyla yamahasiyla çin malını kötüleyen abileri çok seyapmayin. Kullanan adamlardan bilgi almaya çalışın yoksa çin malı motosiklet alamazsınız baştan kaybedersiniz.

TanerPasin
27 Mayıs 2016, 12:03
güncel efem

kurubuz
27 Mayıs 2016, 14:04
Az daha ekle japon al:P

TanerPasin
27 Mayıs 2016, 16:19
Biraz daha ekleyip ybr alacaktım ben de vazgeçtim. Az daha harcadım birikmisten çin malı aldım:D

Tvs01
27 Mayıs 2016, 16:47
Çin malı motorsiklet alacağıma bisiklet alırım daha o hataya bi defa düştüm bidaha asla heleki o kadar forumlarda önerilen mondial teneke parcas, 2 bin liraya aldım aldığım kadar masraf cıkardı

SenC_an
27 Mayıs 2016, 17:35
Memlekette motora giriş 5 liradan başlıyo abi , sen 2ye almışsın 2de masraf etmişsin hala 1 lira kardasın :p

( mondide 12lik motorda var usta : ne kadar ekmek o kadar köfte)

Şaka bi yana şu sigorta ve ehliyet zammı furyasından sonra gidip ucuz çinli almanın hiç bi esprisi yok artık. Ha bakarsan gider gitmez değil ama can taşıyorsun sonuçta.

TanerPasin
27 Mayıs 2016, 18:06
Çin malı motorsiklet alacağıma bisiklet alırım daha o hataya bi defa düştüm bidaha asla heleki o kadar forumlarda önerilen mondial teneke parcas, 2 bin liraya aldım aldığım kadar masraf cıkardı

İşte böyle üstten geçenler yüzünden bu malineler kötüleniyor. Biraz detay versen mesela. Tek tekere kalkıp sürekli buna çalışan vardı bi arkadaş. Zinciri koptu herif tutturdu her yerde bağırmaya forumlarda youtube da ortamlarda, çin malı kötü kötü diye. Kötü falan degil kardeşim. Adam akıllı kullanın efendi binin bi sorunu olmayacaktir eger aldiginizda sorunu yoksa tabii.

RedCBR125
27 Mayıs 2016, 18:22
Çin malı motosiklet aldım 13.000 km kullandım ve yağ değişimi dışında 1 TL masraf çıkarmadı. 4 kere yağ değiştirdim toplam 100 TL bakım masrafım oldu. 2.el almıştım 1 sene kullanıp kaza yapıp aldığım paranın 300 TL altına motoru sattım.

Ybr alsaydim garanti dışı kalmasın diye servise götürecektim 4 kere gitsem 80 lirada 320 tl bakım parası vercektim.

Japon malının kalitesi gerçekten farklı ona birşey diyemem ama Japon ile Çin motorunu kıyaslarken fiyat performans olarak kıyaslayın...

Japonun yarı fiyatına motosiklet alıp bakımını eksik edip hor kullanıp sonra Çin dökülüyor yeaa demekle olmuyor... Ya da hiç Çin malı kullanamdan boş beleş Çin malı motorun lastigi kopar vs demeyle olmuyor... Dökülen Çinliler var ama 60.000-80.000 km giden Çinliler de var model model kalitesi değişiyor...

Tvs01
27 Mayıs 2016, 19:43
İşte böyle üstten geçenler yüzünden bu malineler kötüleniyor. Biraz detay versen mesela. Tek tekere kalkıp sürekli buna çalışan vardı bi arkadaş. Zinciri koptu herif tutturdu her yerde bağırmaya forumlarda youtube da ortamlarda, çin malı kötü kötü diye. Kötü falan degil kardeşim. Adam akıllı kullanın efendi binin bi sorunu olmayacaktir eger aldiginizda sorunu yoksa tabii.

Örnekmi istiyorsun veriyim motorum mondial 100 sfs sport alana kadar araştırdım netten iyi diyenler daha fazlaydı aldım almaz olaydım motor tekleme yapıyor servis her seferinde tamam diyip gönderdi ta ki yolda kalıp bi motorcuya gidene kadar elektrik akşamında sorun varmış, direksiyonun orada bi kırık parca vardı aldıktan sonra farkettim fabrikadan istediler 2,5 ay sonra geldi, aküsü 10 ay gibi bi sürede bitti, yakıt olarak 10 kurus yakan motor 15 kurus yakmaya basladı servis normaldir dedi, bi ampul patlama sorunu varki beni nefret ettirdi haftada bi gün servise gidiyordum Avcı'lar da ki bayi adını unuttum şimdi ampul değişiyo yine patlıyo belki 6-7 defa ampul değişmişimdir en son dayanamadım Uğur grubu aradım bana söyledikleri motoru yağmurlu havalardamı sürüyorsunuz ve petroldemi yıkatıyosunuz dedi resmen şaka gibiydi illallah etmiştim artık, arka teker bi ara yavaşladım sola dönerken motor kilitlendi sanki hareket etmiyor bi süre sonra düzeldi, arka jant bişeler olmuş demişlerdi bileyim yemiş öyle birşeydi bunu diyen yine servis değil baska bi ustaydı, ha bu arada en önemlisi bi gün yolda kaldım lastik patladı en yakın Motorcuya gittim lastik takarken balatalarıda değişelim dedi servisi aradım garantiden çıkarmı diye bişe olmaz dediler yaptırdım arka tekerin kilitlenme ve gelen uğultu sebebini orada öğrendim, 1 hafta sonra bakım günü geldi 80 tl dediler yaptıkları Hiçbişe yoktu yeter dedim ya bi yağ değişiyosunuz her gelmemde fiyat artıyo sunu bunu yaptık diyiniz dedim motordaki teklemeyi 1 aydır çözemediniz en son yolda kaldım dışarda yaptırdım dedim Adamlar tartışınca bunu koz olarak kullandı neymiş efendim garantiden cıkmıs motor dışarda yaptırdığım için kendileri bir ayda çözemedi yada ugrasmadılar daha önce Balat'a değişince baska yerde garantiden çıkmadı dedim ama o Zaman bize haber vermiştiniz dediler nalet olsun dedim motoru sattım 9700 km deyken, ilk 2-3 bin güzel gelio ama asıl ondan sonra Çin malı oldugunu belli ediyo bidaha alırmıyım töbeeee

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------


Çin malı motosiklet aldım 13.000 km kullandım ve yağ değişimi dışında 1 TL masraf çıkarmadı. 4 kere yağ değiştirdim toplam 100 TL bakım masrafım oldu. 2.el almıştım 1 sene kullanıp kaza yapıp aldığım paranın 300 TL altına motoru sattım.

Ybr alsaydim garanti dışı kalmasın diye servise götürecektim 4 kere gitsem 80 lirada 320 tl bakım parası vercektim.

Japon malının kalitesi gerçekten farklı ona birşey diyemem ama Japon ile Çin motorunu kıyaslarken fiyat performans olarak kıyaslayın...

Japonun yarı fiyatına motosiklet alıp bakımını eksik edip hor kullanıp sonra Çin dökülüyor yeaa demekle olmuyor... Ya da hiç Çin malı kullanamdan boş beleş Çin malı motorun lastigi kopar vs demeyle olmuyor... Dökülen Çinliler var ama 60.000-80.000 km giden Çinliler de var model model kalitesi değişiyor...

Her yağ değişimini 13/4 =3250 km de mi yaptın bilader biraz fazla sallamışsın 80 bin hangi Çinli gitmiş merak ediyorum 10 defa motor sıfırlamıştır heralde

TanerPasin
27 Mayıs 2016, 21:04
Örnekmi istiyorsun veriyim motorum mondial 100 sfs sport alana kadar araştırdım netten iyi diyenler daha fazlaydı aldım almaz olaydım motor tekleme yapıyor servis her seferinde tamam diyip gönderdi ta ki yolda kalıp bi motorcuya gidene kadar elektrik akşamında sorun varmış, direksiyonun orada bi kırık parca vardı aldıktan sonra farkettim fabrikadan istediler 2,5 ay sonra geldi, aküsü 10 ay gibi bi sürede bitti, yakıt olarak 10 kurus yakan motor 15 kurus yakmaya basladı servis normaldir dedi, bi ampul patlama sorunu varki beni nefret ettirdi haftada bi gün servise gidiyordum Avcı'lar da ki bayi adını unuttum şimdi ampul değişiyo yine patlıyo belki 6-7 defa ampul değişmişimdir en son dayanamadım Uğur grubu aradım bana söyledikleri motoru yağmurlu havalardamı sürüyorsunuz ve petroldemi yıkatıyosunuz dedi resmen şaka gibiydi illallah etmiştim artık, arka teker bi ara yavaşladım sola dönerken motor kilitlendi sanki hareket etmiyor bi süre sonra düzeldi, arka jant bişeler olmuş demişlerdi bileyim yemiş öyle birşeydi bunu diyen yine servis değil baska bi ustaydı, ha bu arada en önemlisi bi gün yolda kaldım lastik patladı en yakın Motorcuya gittim lastik takarken balatalarıda değişelim dedi servisi aradım garantiden çıkarmı diye bişe olmaz dediler yaptırdım arka tekerin kilitlenme ve gelen uğultu sebebini orada öğrendim, 1 hafta sonra bakım günü geldi 80 tl dediler yaptıkları Hiçbişe yoktu yeter dedim ya bi yağ değişiyosunuz her gelmemde fiyat artıyo sunu bunu yaptık diyiniz dedim motordaki teklemeyi 1 aydır çözemediniz en son yolda kaldım dışarda yaptırdım dedim Adamlar tartışınca bunu koz olarak kullandı neymiş efendim garantiden cıkmıs motor dışarda yaptırdığım için kendileri bir ayda çözemedi yada ugrasmadılar daha önce Balat'a değişince baska yerde garantiden çıkmadı dedim ama o Zaman bize haber vermiştiniz dediler nalet olsun dedim motoru sattım 9700 km deyken, ilk 2-3 bin güzel gelio ama asıl ondan sonra Çin malı oldugunu belli ediyo bidaha alırmıyım töbeeee

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------



Her yağ değişimini 13/4 =3250 km de mi yaptın bilader biraz fazla sallamışsın 80 bin hangi Çinli gitmiş merak ediyorum 10 defa motor sıfırlamıştır heralde

Fark ettin mi bilmiyorum ama motosiklet değil servis kötüymüş.

80 bin giden çin malı motosiklet.
En basit örneği motorcu muhabbeti. Mondial motosikletiyle 120 bin km gitmiş bi adam. Berenari 45 bin. Ummet perkitan defalarca türkiye turu yapmış bir adam mondial scooteriyle.

RedCBR125
27 Mayıs 2016, 21:41
@tvs01
"Her yağ değişimini 13/4 =3250 km de mi yaptın bilader biraz fazla sallamışsın 80 bin hangi Çinli gitmiş merak ediyorum 10 defa motor sıfırlamıştır heralde[/QUOTE]"


Sallamışsın derken? Normalde 2.000 km de bir değişir istersen 5.000 km de bir değiştir istersen motor patlayana kadar değiştirme ben toplam 4 kere yağ değiştirdim..

Forumda mondial drifte 55.000 km de motor yenileyen arkadaş vardı yanlış hatırlamıyorsam nicki mertcan39 du .Gir drift kullanicilarinin orda bulabilirsin o arkadaşı.10 defa motor sifirlarmış..... Bence iyi sallayan sizsiniz :)

jimi_hendrix
27 Mayıs 2016, 21:47
Örnekmi istiyorsun veriyim motorum mondial 100 sfs sport alana kadar araştırdım netten iyi diyenler daha fazlaydı aldım almaz olaydım motor tekleme yapıyor servis her seferinde tamam diyip gönderdi ta ki yolda kalıp bi motorcuya gidene kadar elektrik akşamında sorun varmış, direksiyonun orada bi kırık parca vardı aldıktan sonra farkettim fabrikadan istediler 2,5 ay sonra geldi, aküsü 10 ay gibi bi sürede bitti, yakıt olarak 10 kurus yakan motor 15 kurus yakmaya basladı servis normaldir dedi, bi ampul patlama sorunu varki beni nefret ettirdi haftada bi gün servise gidiyordum Avcı'lar da ki bayi adını unuttum şimdi ampul değişiyo yine patlıyo belki 6-7 defa ampul değişmişimdir en son dayanamadım Uğur grubu aradım bana söyledikleri motoru yağmurlu havalardamı sürüyorsunuz ve petroldemi yıkatıyosunuz dedi resmen şaka gibiydi illallah etmiştim artık, arka teker bi ara yavaşladım sola dönerken motor kilitlendi sanki hareket etmiyor bi süre sonra düzeldi, arka jant bişeler olmuş demişlerdi bileyim yemiş öyle birşeydi bunu diyen yine servis değil baska bi ustaydı, ha bu arada en önemlisi bi gün yolda kaldım lastik patladı en yakın Motorcuya gittim lastik takarken balatalarıda değişelim dedi servisi aradım garantiden çıkarmı diye bişe olmaz dediler yaptırdım arka tekerin kilitlenme ve gelen uğultu sebebini orada öğrendim, 1 hafta sonra bakım günü geldi 80 tl dediler yaptıkları Hiçbişe yoktu yeter dedim ya bi yağ değişiyosunuz her gelmemde fiyat artıyo sunu bunu yaptık diyiniz dedim motordaki teklemeyi 1 aydır çözemediniz en son yolda kaldım dışarda yaptırdım dedim Adamlar tartışınca bunu koz olarak kullandı neymiş efendim garantiden cıkmıs motor dışarda yaptırdığım için kendileri bir ayda çözemedi yada ugrasmadılar daha önce Balat'a değişince baska yerde garantiden çıkmadı dedim ama o Zaman bize haber vermiştiniz dediler nalet olsun dedim motoru sattım 9700 km deyken, ilk 2-3 bin güzel gelio ama asıl ondan sonra Çin malı oldugunu belli ediyo bidaha alırmıyım töbeeee

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------



Her yağ değişimini 13/4 =3250 km de mi yaptın bilader biraz fazla sallamışsın 80 bin hangi Çinli gitmiş merak ediyorum 10 defa motor sıfırlamıştır heralde

bisan terra125 cub (babamın motoru) 80.000 de iken gösterge bozuldu. hiç motor yaptırmadık ama rektifiye zamanı geldi hissettiriyor yavaş yavaş

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------


@tvs01
"Her yağ değişimini 13/4 =3250 km de mi yaptın bilader biraz fazla sallamışsın 80 bin hangi Çinli gitmiş merak ediyorum 10 defa motor sıfırlamıştır heralde"


Sallamışsın derken? Normalde 2.000 km de bir değişir istersen 5.000 km de bir değiştir istersen motor patlayana kadar değiştirme ben toplam 4 kere yağ değiştirdim..

Forumda mondial drifte 55.000 km de motor yenileyen arkadaş vardı yanlış hatırlamıyorsam nicki mertcan39 du .Gir drift kullanicilarinin orda bulabilirsin o arkadaşı.10 defa motor sifirlarmış..... Bence iyi sallayan sizsiniz :)[/QUOTE]

aynen mertcan39 3250de bir yağ değişimi ormaldir babam da bizim bisanda 3000-4000 aralığında değiştiriyordu

Tvs01
27 Mayıs 2016, 22:03
Fark ettin mi bilmiyorum ama motosiklet değil servis kötüymüş.

80 bin giden çin malı motosiklet.
En basit örneği motorcu muhabbeti. Mondial motosikletiyle 120 bin km gitmiş bi adam. Berenari 45 bin. Ummet perkitan defalarca türkiye turu yapmış bir adam mondial scooteriyle.

Yazdıklarıma göre motor dökülüyor servis iyi olsa NE olacak servise gitme sebebim zaten motorun heryerden bi arıza çıkarması

SenC_an
27 Mayıs 2016, 22:11
:) tartışmanın anlamı yok bakılmamış motor dökülür , istersen uzaylıdan al farketmez.

bakılan motor yürür memleket farkı kaliteyi değiştirir :

motorun parçaları kaliteli olduğu gibi servisi de kalitelidir çayını kahveni içer kallavi faturanı öder güle oynaya alırsın motorunu.
Diğer tarafta çinli motor bakım ister bu bakımı da sahibinden ister ,

Ucuza satılan motorun müşterisi boldur , servisin kawasaki mühendisi gibi ustasıda olsa o sayıda ve kalitede müşteri değiştirir adamı zaten , servisten bişey beklemeden bakabiliyorsan 80 bin neki..

Tgn
27 Mayıs 2016, 22:17
Motor macerama mondial cup alarak başlamıştım. Sıfır olarak aldığım motorun daha 700 kilometresi dolmadan sağ arka sinyali kırıldı herhangi bir dış etki olmadan. Sonrasını görmek istemedim sattım.
Mahallede arızadan yatan birkaç çinli motor var. Bunlardan sonra çinliler ve ben ayrı dünyanın insanlarıyız

TanerPasin
27 Mayıs 2016, 22:47
Motor macerama mondial cup alarak başlamıştım. Sıfır olarak aldığım motorun daha 700 kilometresi dolmadan sağ arka sinyali kırıldı herhangi bir dış etki olmadan. Sonrasını görmek istemedim sattım.
Mahallede arızadan yatan birkaç çinli motor var. Bunlardan sonra çinliler ve ben ayrı dünyanın insanlarıyız

Çok fazla ön yargı. Tabii paran varsa binme abi biriktirme imkanin varsa binme biz ona bisey demiyoruz kimse diyemez zaten cin mali motosiklet kotu biz iyi demiyoruz. Kotu ama ucuz. Sen motora bakarsan gider bu motor. Zor bela cin mali motosiklet almaya para biriktirmis insanlara yakiniyoruz burada. Motora bakarsaniz eger çinli de alabilirsiniz o da motosiklet o da iki teker onunda herseyi var. Bakim istiyor bu aletlet.

Tvs01
27 Mayıs 2016, 23:25
Memlekette motora giriş 5 liradan başlıyo abi , sen 2ye almışsın 2de masraf etmişsin hala 1 lira kardasın :p

( mondide 12lik motorda var usta : ne kadar ekmek o kadar köfte)

Şaka bi yana şu sigorta ve ehliyet zammı furyasından sonra gidip ucuz çinli almanın hiç bi esprisi yok artık. Ha bakarsan gider gitmez değil ama can taşıyorsun sonuçta.

😬 Öyle oldu şimdi 5 bin tl ye Apache aldım o Zaman senin hesaba göre zarara girdim :) sigorta yaptırmadım daha 1500-2000 bin çıkacak diye korkuyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------

İsteyen istediğini söylesin arkadas atıp tutmanın manası yok Çin malından uzak durun son sözüm budur Çin malını savunanlar emekli ihtiyar gibi biniyorsa motora sözüm yok ama özellikle İstanbul gibi yerde Ş içi ve hergün işe gitmek için gezmek için kullanılıyorsa Çinlilere bi süre sonra saymaya başlarsınız aynı hataya düştüm yakamı zor kurtardım

Mertcan39
27 Mayıs 2016, 23:41
55 binde motor yenileyen bendim şuan 5 bin km oldu kullanıyorum 550 liraya yenilettim Allaha şükür hiçbir yeri dökülmedi kırılmadı ben ona bakıyorum o beni götürüyor


tvs01 kusura bakmayın ama çok konuşup boş konuşuyorsun kullanmasak etmesek neyse ben bu motorun üstünde 60 bin km gezdim yok sinyaliymiş yok bilmemne usta bizde neden dökülmüyor yada çevremde full çinli adam eşek niyetine kullanıyor düşüyorum sinyal bükülüyor yine kırılmıyor durmadan tapagaz gittiğim oluyor 100 100 115 rüzgara göre kırklareli istanbul kırklareli malkara vs vs 300 400 km ler çok yaptım nr lastiğim durup dururken patladı ne birşey daha bilya değiştirmedim furş takımı değiştirmedim yaşadığım şehirde alt yapı yenilenmesi oldu gezdiğim yolları görseniz şehire off roadcılar geldi artık o derece deyim

ByYlmzZz
28 Mayıs 2016, 00:34
2015 sıfır falcon sharp 200 aldım.gerek özelliği gerek hacmi gerekse de duruşu etkilemişti.başlangıç motorumdu ve ben onunla yapmadığım uzun yol yoktu.defalarca antalya-istanbul+düzce-istanbul yaptım ve bir senede maksimum 500 tl masraf yaptım..çin malı diye dalga geçenlerin hepsine inat ön yargımı kırıp aldım ve memnun kaldım..yine motor alıcam ve maddi durum denkleşmedi ve gönül rahatlığıyla yine çin alıcam..

SenC_an
28 Mayıs 2016, 00:59
Tvs sen hint apache aldın 5 lira , ben çinli zone aldım 4'buçuk , bu motorlar alınabilecek giriş motorlarıdır. byyılmaz almış sharp o 7'ye yakın , öbürü rx3 evo alır 12 bunlarda vergisiz sigortasız vs fiyatları. Baktığımız sürece bu motorların hepsi gider.

Ama sen kalkıp 3 liralık motor alırsan.. Ham madde , üretim ,montaj , vergi ,nakliye , vergi ,ithalatçı firma , son satıcı masraflarını düşün aslında kaç liralık motor alıyorsun.

Bide üstüne çevir kontağı bas gaza , ısıtma yok.
alette zaten can yok , üstüne tapa gaz gitmeler.
Yağmur yer , çamur yer , bi vida sıkan , şurasını yağlayan olmaz
zift olmuş yağla servise dönmeler vs..
Ne yapsın bu motorcuk canım abim

hasmet
28 Mayıs 2016, 01:08
Çin malı motor alınır, paran azsa alırsın, kısa mesafe kullanıyorsan alırsın, limitlere çıkmanı gerektirecek güzergahın yoksa alırsın, tanıdığın tamirci varsa alırsın, yedek parçasına kolay ulaşıyorsan alırsın, yeni başlıyorsan alırsın, ufak tefek şeyleri kendin yapabiliyorsan alırsın. Bunlar haricinde uzun dönem kullanacaksan alınmaz, nedeni de alırken verdiğin o küçük para uzun dönemde saçma sapan arızalar yüzünden yolda kaldığında veya sürekli abidik gubidik şeyleri yenilemen gerektiğinde canın sıkılır yanında takım çantasıyla gezmeye başlarsın, yaptığın harcamaları topladığında bir bakmışın dünya para olmuş. Ayrıca malzeme kalitesi bazı parçalarında inanılmaz kötü mafsal mili koparmı arkadaş, (65 kiloyum ve hep tek kullanıyordum) Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın, ülkemizde dünya markası olmuş motorlar hakkında hiç kötü yorum bulamazsınız, yurt dışında adam BMW nin servo sistemli abs sini söküp videosunu çeker :)

Cin'le Japon'u karsilastirmak hata. Arada BMW dahil tum Avrupa markalari var :cherry: Japon taa en ustte :wiinkk:

Gassal
28 Mayıs 2016, 01:22
Iyi gunler forum ahalisi. Bir video çektim. Hep kötülenen çin malı motosikletler icin konuştum bu sefer. Çok fazla ön yargı var. Bunlara bir nebze de olsa karşı durmak istedim. Motosikletimi almadan once yaptigim uzun soluklu araştırmaları sundum videoda .

https://youtu.be/AO0nE-BTNpk



Yorumlarınızı bekliyorum ufak bi tartışma tadında olmasını isterim belki edinebilecegimiz farkli fikirler farkli dusunceler olur cin mali kullananlar ve cin malini kotuleyenler tarafindan aydınlanırız:)

Yahu mübarek adam.Konu güzel.Benim gibi çin malına acaba mı diye biri için süper konu.Çin malı motosiklet alınırmı diye topic görünce atladım hemen içeri.Birde video linki gördüm oh mis.Hemen izledim.25 dk lık videoda 22. dakikadan sonra çin malı alınırmıyla alakalı bilgi vermişsin.Diğer 23 dk boş.Başka adamları izlemek istesek onların videolarını açardık.Sen ne güzel konu bulmuşsun anlatsana bize uzun uzun çin malını neden almalıyız diye.25 dk video yapmışsın ama insanlar hala burda sana laf yetiştirmeye çalışıyo çin malıyla alakalı.Nedeni senin insanları aydınlatamaman.Dikkat et her cümleni başlamadan yarım bırakmışsın.Tam başlıyosun çin malını anlatmaya sonra yarım bırakıyosun.Kendinde videoda ya onuda yarım bıraktım ama diyosun ve böyle diye diye tüm video yarım.Sadece sonda yağını suyunu verin vidalarını sıkın demişsin.E onu zaten herkes biliyo.Bence bu videoyu tekrar yap sen.Olmamış bu video.Kusura da bakma banada kızma ama durum öyle yani...

Tvs01
28 Mayıs 2016, 01:55
55 binde motor yenileyen bendim şuan 5 bin km oldu kullanıyorum 550 liraya yenilettim Allaha şükür hiçbir yeri dökülmedi kırılmadı ben ona bakıyorum o beni götürüyor


tvs01 kusura bakmayın ama çok konuşup boş konuşuyorsun kullanmasak etmesek neyse ben bu motorun üstünde 60 bin km gezdim yok sinyaliymiş yok bilmemne usta bizde neden dökülmüyor yada çevremde full çinli adam eşek niyetine kullanıyor düşüyorum sinyal bükülüyor yine kırılmıyor durmadan tapagaz gittiğim oluyor 100 100 115 rüzgara göre kırklareli istanbul kırklareli malkara vs vs 300 400 km ler çok yaptım nr lastiğim durup dururken patladı ne birşey daha bilya değiştirmedim furş takımı değiştirmedim yaşadığım şehirde alt yapı yenilenmesi oldu gezdiğim yolları görseniz şehire off roadcılar geldi artık o derece deyim
Ben kendi fikrimi söyledim boş konuşan sensin isteyen alır isteyen almaz beni bağlamaz başlıkta soru sorulmuş ben yaşadıklarımı söyledim yine söylüyorum 2500-3000 bine Çin alacağıma düşük model ybr cbf alırım daha iyi

hasmet
28 Mayıs 2016, 09:20
Yahu insanların farklı deneyimler sonucu farklı fikirlere sahip olmasından daha doğal ne olabilir? Az sakin.

Bozulmayan, masraf çıkarmayan motorsiklet yok. Ne kadar sık bozulduğu önemli, onun için de istatistik lazım, senin benim deneyimimle olmaz yani... Elli, yüz kişi lazım ki anlamlı olsun...

Mertcan39
28 Mayıs 2016, 09:25
Ben kendi fikrimi söyledim boş konuşan sensin isteyen alır isteyen almaz beni bağlamaz başlıkta soru sorulmuş ben yaşadıklarımı söyledim yine söylüyorum 2500-3000 bine Çin alacağıma düşük model ybr cbf alırım daha iyi

bizim köyde bir ybr 28000 de motor yeniletti sizce ybr dandik motormu yoksa bakılmadığı içinmi ne dersiniz :)

https://www.youtube.com/watch?v=mfnVp67aghE

buda dökülen motorumun sabah ilk çalışması gaz vermemim sebebi soğuk olduğunu anlamanız için video eskiydi

mustafa42121
28 Mayıs 2016, 10:29
Asam 80.000 de 10 kez motor degismistir diyor. O zaman;
80.000/10=8.000 kmde bir motor. Yapmayin Allah askina :)

Seko
28 Mayıs 2016, 10:40
Genelleme yapmak dünyanın hem en yanlış hem de en kolay işidir. Siz model seçnesini bilmezseniz gidip en kötüsünü alır sonra buraya gelip Çin motoru şöyle kötüdür böyle kötüdür diye yazarsınız. Bana göre bu motorlar ikiye ayrılırlar. Titreşimi çok olanlar ve olmayanlar. Çok titreşimli bir motor eğer videoda anlatıldığı şekilde özen gösterilmezse zamanla dökülecektir. Bunun kaçarı yok. Titreşim motorda hem vidalrı gevşetir, hem de parçalarda yorgunluğa sebep olur. Motorun sağı solu dökülüp çatlamaya başlar. Hem titreşimsiz, hem de kaliteli bir model seçerseniz size Japon motorlar kadar uzun süre hizmet edecektir. Son zamanlarda piyasaya çıkan eli yüzü düzgün modellerin çoğu böyle ve kullanıcıları da memnunlar. Gidip 100 cc cub modelle sorun yaşayıp aynı sorunları Kuba CR1, Mondial Z-One, RKS Titanic gibi modellerde de yaşayacağınızı sanmayın.

TanerPasin
28 Mayıs 2016, 11:44
Genelleme yapmak dünyanın hem en yanlış hem de en kolay işidir. Siz model seçnesini bilmezseniz gidip en kötüsünü alır sonra buraya gelip Çin motoru şöyle kötüdür böyle kötüdür diye yazarsınız. Bana göre bu motorlar ikiye ayrılırlar. Titreşimi çok olanlar ve olmayanlar. Çok titreşimli bir motor eğer videoda anlatıldığı şekilde özen gösterilmezse zamanla dökülecektir. Bunun kaçarı yok. Titreşim motorda hem vidalrı gevşetir, hem de parçalarda yorgunluğa sebep olur. Motorun sağı solu dökülüp çatlamaya başlar. Hem titreşimsiz, hem de kaliteli bir model seçerseniz size Japon motorlar kadar uzun süre hizmet edecektir. Son zamanlarda piyasaya çıkan eli yüzü düzgün modellerin çoğu böyle ve kullanıcıları da memnunlar. Gidip 100 cc cub modelle sorun yaşayıp aynı sorunları Kuba CR1, Mondial Z-One, RKS Titanic gibi modellerde de yaşayacağınızı sanmayın.

Bu adamı dinleyin.

mustafa42121
28 Mayıs 2016, 12:41
Genelleme yapmak dünyanın hem en yanlış hem de en kolay işidir. Siz model seçnesini bilmezseniz gidip en kötüsünü alır sonra buraya gelip Çin motoru şöyle kötüdür böyle kötüdür diye yazarsınız. Bana göre bu motorlar ikiye ayrılırlar. Titreşimi çok olanlar ve olmayanlar. Çok titreşimli bir motor eğer videoda anlatıldığı şekilde özen gösterilmezse zamanla dökülecektir. Bunun kaçarı yok. Titreşim motorda hem vidalrı gevşetir, hem de parçalarda yorgunluğa sebep olur. Motorun sağı solu dökülüp çatlamaya başlar. Hem titreşimsiz, hem de kaliteli bir model seçerseniz size Japon motorlar kadar uzun süre hizmet edecektir. Son zamanlarda piyasaya çıkan eli yüzü düzgün modellerin çoğu böyle ve kullanıcıları da memnunlar. Gidip 100 cc cub modelle sorun yaşayıp aynı sorunları Kuba CR1, Mondial Z-One, RKS Titanic gibi modellerde de yaşayacağınızı sanmayın.

Parti kur oy verelim basqan :)

CyberShooter
28 Mayıs 2016, 12:58
2005 model kanuni tigrina 100 cup ı var babamın 11 yıldır beraber kullanıyoruz motorun çalışmadığı gün yok bi günde hiç yapmıyorsa 45 km yol yapıyor olabilecek en ağır koşullarda da kullandık sınırı fazla zorladık öyle ahım şahım bi bakımda yapmadık motosiklet daha bi kere usta yüzü görmedi bnce çiinlilere kötü demek manasız bi genelleme bi japona hintliye kıyasla tabi kaliteli deil ama kullanılmaz da deil

TanerPasin
28 Mayıs 2016, 14:14
2005 model kanuni tigrina 100 cup ı var babamın 11 yıldır beraber kullanıyoruz motorun çalışmadığı gün yok bi günde hiç yapmıyorsa 45 km yol yapıyor olabilecek en ağır koşullarda da kullandık sınırı fazla zorladık öyle ahım şahım bi bakımda yapmadık motosiklet daha bi kere usta yüzü görmedi bnce çiinlilere kötü demek manasız bi genelleme bi japona hintliye kıyasla tabi kaliteli deil ama kullanılmaz da deil

Bunlar hep işte ispat hep.

hasmet
29 Mayıs 2016, 23:20
Genelleme yapmak dünyanın hem en yanlış hem de en kolay işidir. Siz model seçnesini bilmezseniz gidip en kötüsünü alır sonra buraya gelip Çin motoru şöyle kötüdür böyle kötüdür diye yazarsınız. Bana göre bu motorlar ikiye ayrılırlar. Titreşimi çok olanlar ve olmayanlar. Çok titreşimli bir motor eğer videoda anlatıldığı şekilde özen gösterilmezse zamanla dökülecektir. Bunun kaçarı yok. Titreşim motorda hem vidalrı gevşetir, hem de parçalarda yorgunluğa sebep olur. Motorun sağı solu dökülüp çatlamaya başlar. Hem titreşimsiz, hem de kaliteli bir model seçerseniz size Japon motorlar kadar uzun süre hizmet edecektir. Son zamanlarda piyasaya çıkan eli yüzü düzgün modellerin çoğu böyle ve kullanıcıları da memnunlar. Gidip 100 cc cub modelle sorun yaşayıp aynı sorunları Kuba CR1, Mondial Z-One, RKS Titanic gibi modellerde de yaşayacağınızı sanmayın.

Katılmıyorum ben şahsen. Titreşim ile motorun güvenilirliği arasında bir miktar ilişki olabilir ama belirleyici faktör kesinlikle değil. Loctite kullanınca titrese de vida gevşemez. Titremeden motor çatlıyorsa alaşımda sorun vardır, malzeme kalitesizdir.

Honda'nın daha çok titreyen yüksek hacimli tek silindirli off road modelleri yine sorunsuz, yani adamakıllı üretince titreyen motor da sorunsuz çalışıyor. Titreyen motorsiklet bozuluyorsa titremeden değil, malzeme kalitesizliğinden, ya da düzgün üretilmediğindendir.

iskender123
29 Mayıs 2016, 23:36
Maddiyatin varsa alinmaz abi,gecen sanzuman indirdim,takarken hafif zorlamada sağ blok krıldı,bu benim hatam ama malzeme çok zayif,aldınmı iyi mal alcaksın paraya sıkışırsan en kotu ihtimalle az zararla satcaksın. Bence , saygılar.

jimi_hendrix
29 Mayıs 2016, 23:45
Katılmıyorum ben şahsen. Titreşim ile motorun güvenilirliği arasında bir miktar ilişki olabilir ama belirleyici faktör kesinlikle değil. Loctite kullanınca titrese de vida gevşemez. Titremeden motor çatlıyorsa alaşımda sorun vardır, malzeme kalitesizdir.

Honda'nın daha çok titreyen yüksek hacimli tek silindirli off road modelleri yine sorunsuz, yani adamakıllı üretince titreyen motor da sorunsuz çalışıyor. Titreyen motorsiklet bozuluyorsa titremeden değil, malzeme kalitesizliğinden, ya da düzgün üretilmediğindendir.

hocam biz malzeme iyi demiyoruz. ama iyi bakılırsa bakkal süleyman dayı ayarında binilirse bi olayı olmaz diyoruz.