PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi Köşesi Açıldı



Sayfa : [1] 2

Okan Sinan Ocan
24 Mayıs 2016, 16:01
Merhaba MT üyesi motosiklet severler,

Bu günden itibaren ;

Güvenli sürüş hakkında merak ettiğiniz her soruyu bu başlık altına yazabilirsiniz ,dilim döndüğünce cevaplamaktan mutluluk duyacağım.

Sevgilerimle



Öncelikle ben kimim ;

Okan Sinan Ocan

1969 yılında Ankara’da doğduğu günden beri motosiklet üzerinde yaşayan. Kendini gerçek anlamda motosiklete adamış, ailesinde 2. Nesil bir motosiklet sürücüsüdür.

Çocukluğunda motosikleti sadece bir ulaşım aracı olarak görmüş ve 20 yaşına dek gerçek anlamda motosiklet ile tanışmamıştır.

2009 yılında 40 yaşında ve yaklaşık 20 senedir ve yüzbinlerce km den sonra motosiklet kullandığını sanmaktayken Murat Denizhan’ın kapalı alan eğitimine katılmış ve o gün öğrenecek çok şeyi olduğunu farkettikten sonra kendini motosiklet eğitimi almaya adamıştır. Kısa sürede de eğitmenlik seviyesine ulaşmıştır. Eğitimin bitmediğine inanarak, yeni nesilleri yetiştirirken bir yandan kendini geliştirmeye devam etmektedir.

Eğitim geçmişi, Akreditasyon ve Sertifikalar

2009 Murat Denizhan GS-2, GS-3 İstanbul kapalı alan eğitimleri

2010 Rahmi Barutçu , Eskişehir ADAC ve yol paket eğitimi

2010 Murat Denizhan GS-2 GS-3 Antakya kapalı alan eğitimi

2011 Uğur Ertekin , Antakya ART Master eğitim programı

2011 Uğur Ertekin , İzmir RoSPA testi. RoADAR üyeliği.

2011 RoSPA (İngiltere) İleri Seviye Sürüş Eğitmen eğitimi programı , RoSPA Gold dereceli Advanced Instructor (İleri Seviye Sürüş Eğitmeni).

2011 MotoPsych Rob Smith (İngiltere) Sürüşe Başlangıç eğitmenliği programı , Sürüşe Başlangıç eğitmeni.

2011 MotoPsych Rob Smith (İngiltere) kapalı alan hakimiyet eğitmenliği programı , Kapalı alan hakimiyet eğitmeni.

2012 IAM (İngiltere) üyeliği John TAYLOR İstanbul.

2012 IVV ve DIAMOND Temel Başlangıç eğitmen akreditasyon programı.

2012 IVV ve DIAMOND Kapalı Alan Hakimiyet eğitmen akreditasyon programı.

2014 California Superbike School (Keith Code) İstanbul Park.

2015 Clement DUVAL dar alan manevra eğitimi FRANSA.

Kendisi halen OSOCAN Riders eğitmeni olarak OSOCAN ekolüne uygun standartlarda eğitim vermektedir.

biyeybaraküs
24 Mayıs 2016, 16:15
hayırlısı olsun yalnız 48 dakika olmasın videolar :mrgreen: bu işler bellimi olur belki senide severiz :rendeer:

COQ
24 Mayıs 2016, 16:23
Hayirli olsun topicimiz.

keremkrmn
24 Mayıs 2016, 16:34
Hayırlı olsun umarım buradan herkesin işine yarayacak birşeyler çıkar.

invent
24 Mayıs 2016, 17:21
Hayırlı olsun. :)

potasyum
24 Mayıs 2016, 23:55
hayırlı uğurlu olsun, süper başlık...

şimdiye kadar eğitime gelen ve yetkinliğini gördüğünüz kişilere motor önerisi olarak üst cc lerden başlamasını salık verdiğiniz oldu mu? örneğin mt07 al gibi...

ben şimdiye kadar motor almadım hala araştırma aşamasındayım...sırasıyla, ekipman ı dizmeye başladım-ehliyetimi aldım-turing in ücretsiz eğitimine katıldım -motoru almaya tam karar verdiğim zaman gs1 e katılmayı düşünüyorum motoru eğitim sonrasında alırım.
türkiye şartlarında üst cc lerin güvenlik açısından daha dolu olduğunu düşünüyorum, siz ne düşünürsünüz?
teşekkürler

Yolcu0
25 Mayıs 2016, 00:48
hayırlı olsun okan sinan hocam...

pnongrata
25 Mayıs 2016, 02:13
Üstad hemen abone oldum bu konuya. Hayırlı olsun tüm motorculara.

Okan Sinan Ocan
25 Mayıs 2016, 02:56
hayırlı uğurlu olsun, süper başlık...

şimdiye kadar eğitime gelen ve yetkinliğini gördüğünüz kişilere motor önerisi olarak üst cc lerden başlamasını salık verdiğiniz oldu mu? örneğin mt07 al gibi...

ben şimdiye kadar motor almadım hala araştırma aşamasındayım...sırasıyla, ekipman ı dizmeye başladım-ehliyetimi aldım-turing in ücretsiz eğitimine katıldım -motoru almaya tam karar verdiğim zaman gs1 e katılmayı düşünüyorum motoru eğitim sonrasında alırım.
türkiye şartlarında üst cc lerin güvenlik açısından daha dolu olduğunu düşünüyorum, siz ne düşünürsünüz?
teşekkürler

Merhabalar,

Yapılan istatistikler 24 yaş ve sonrasında motosiklet ile ölümle sonuçlanan kazalarda büyük azalma gösteriyor. Bu sebeple Avrupada uygulanan ve bizde de yeni yürürlüğe giren yasa ile 24 yaş ve üzeri yeni başlayan sürücü adayları için cc sınırı bulunmuyor.

Ben kendi adıma özellikle İstanbul-Ankara v.b. büyük şehirlerde yaşayan 24 yaş üzeri sürücü adayları için ilk motor olarak 20-50 hp arası motorlar öneriyorum . Bu tür motorlar trafikte diğer araçlardan kaçabilecek ataklığa ve son hızlara sahipler. 24 yaş altı sürücüler için ise yasal sınırlamalar mevcut ve bende bu sınırlamaları destekliyorum.

MT-07 kesinlikle başlangıç motoru değil , hatta ikinci motor olmak için bile fazlası ile agresif . Mümkünse üçüncü motor olarak düşünülmeli.

Büyük cc motorların güvenlik açısından daha dolu olması sadece teknik bir ayrıntıdır. Motosikleti güvenli veya güvensiz yapan en önemli faktör sürücüdür. Bu nedenle motoru büyütmek yerine eğitiminizi ilerletmeniz çok daha doğru bir seçenektir.

Sevgilerimle

SenC_an
25 Mayıs 2016, 03:12
Merhaba ) sizi ilk motorcu abimlerimden (izmir balesinden süha abi başta olmak üzere) duymuş sonrada ilk kez yüzünüzü 100km frenleme videonuzda görmüştüm. Göründüğünüz gibi burada da paylaşmcı olmanız ne kadar güzel... Profesyonel bisikletten gelme motorcu olarak o kadar uzun süre hiç sağa sola bakamadan kendimce yol aldım ki (aklın dengenin yolu bir aslında ama )sizin videonuzu izledikten sonra ahah benim yolumu! izleyen bir fren tekniği varmış dedim. siz / ben /ve bu yazıyı okuyabilen herkes için ders ve öğrenmenin sonu yok ama iyi ki varsınız

eminemre
25 Mayıs 2016, 10:18
Karşılık beklemeden verdiğüniz ve vermek istediğiniz katkılat önemli. En üste sabittlenmesi gereken ve takip edilecek bir konu. Soru-cevaplar bir çok arkadaşa yol gösterecektir diye ümit ediyorum.

mccxcix
25 Mayıs 2016, 10:36
Merhaba MT üyesi motosiklet severler,

Bu günden itibaren ;

Güvenli sürüş hakkında merak ettiğiniz her soruyu bu başlık altına yazabilirsiniz ,dilim döndüğünce cevaplamaktan mutluluk duyacağım.

Sevgilerimle



Öncelikle ben kimim ;

Okan Sinan Ocan

1969 yılında Ankara’da doğduğu günden beri motosiklet üzerinde yaşayan. Kendini gerçek anlamda motosiklete adamış, ailesinde 2. Nesil bir motosiklet sürücüsüdür.

Çocukluğunda motosikleti sadece bir ulaşım aracı olarak görmüş ve 20 yaşına dek gerçek anlamda motosiklet ile tanışmamıştır.

2009 yılında 40 yaşında ve yaklaşık 20 senedir ve yüzbinlerce km den sonra motosiklet kullandığını sanmaktayken Murat Denizhan’ın kapalı alan eğitimine katılmış ve o gün öğrenecek çok şeyi olduğunu farkettikten sonra kendini motosiklet eğitimi almaya adamıştır. Kısa sürede de eğitmenlik seviyesine ulaşmıştır. Eğitimin bitmediğine inanarak, yeni nesilleri yetiştirirken bir yandan kendini geliştirmeye devam etmektedir.

Eğitim geçmişi, Akreditasyon ve Sertifikalar

2009 Murat Denizhan GS-2, GS-3 İstanbul kapalı alan eğitimleri

2010 Rahmi Barutçu , Eskişehir ADAC ve yol paket eğitimi

2010 Murat Denizhan GS-2 GS-3 Antakya kapalı alan eğitimi

2011 Uğur Ertekin , Antakya ART Master eğitim programı

2011 Uğur Ertekin , İzmir RoSPA testi. RoADAR üyeliği.

2011 RoSPA (İngiltere) İleri Seviye Sürüş Eğitmen eğitimi programı , RoSPA Gold dereceli Advanced Instructor (İleri Seviye Sürüş Eğitmeni).

2011 MotoPsych Rob Smith (İngiltere) Sürüşe Başlangıç eğitmenliği programı , Sürüşe Başlangıç eğitmeni.

2011 MotoPsych Rob Smith (İngiltere) kapalı alan hakimiyet eğitmenliği programı , Kapalı alan hakimiyet eğitmeni.

2012 IAM (İngiltere) üyeliği John TAYLOR İstanbul.

2012 IVV ve DIAMOND Temel Başlangıç eğitmen akreditasyon programı.

2012 IVV ve DIAMOND Kapalı Alan Hakimiyet eğitmen akreditasyon programı.

2014 California Superbike School (Keith Code) İstanbul Park.

2015 Clement DUVAL dar alan manevra eğitimi FRANSA.

Kendisi halen OSOCAN Riders eğitmeni olarak OSOCAN ekolüne uygun standartlarda eğitim vermektedir.

Öncelikle böyle bir girişimde bulunduğunuz için kendi adıma teşekkür ederim, çoğu eğitmen forumlarda fazla dolaşmıyorlar, en azından bu kadar lisanslı belgeli bir eğitimciden bu forum aracılığı ile bilgi alabilecek olmak müthiş birşey, iyi çalışmalar...

Ramazan Can
25 Mayıs 2016, 11:08
Hayırlı olsun . 2011 deki Eskişehir deki festivalde tanismistik. O zaman da uzun konuşmalarimiz oldu. Çok faydalı oldunuz foruma teşekkür ederim

hakayd
25 Mayıs 2016, 12:48
sürücü kursunda motosiklet eğitimi alırkan kaza yaptım
arkadaşlar selam sizin tecrübelerinizden yararlanıp fikir almak istiyorum
bi kac ay önce yamaha virago 535 aldım ve daha önce motor deneyimim yok kursa yazıldım kursun son eğitim gününde pist alanındakı arabaya yandan carptım çünkü hocanın ilgisizliği yüzünden bu kaza oldu ve ambulansla hastaneye kaldırıldım bilekte doku zedelenmesi oluşmuş.neticede 1 hftaya kadar iyileşirim ama kurs sahibi kazadan 1 gün sonra gireceğim sınavın haliyle kaza sebebiyle iptal olduğunu ama 70 tl direksiyon sınav ücretini tekrar ödemem gerektiği ve 3-4 saat tekrar ders içinde ektradan 150 tl ödemem gerektiği söyledi, bende kaza yaptğımı motorun 5bin tl üzenrdeki masrafı olduğundan onları zor durama soktuğumdan ses etmedim.diyorum ki hocasını beğenmediğim yerden 150 tl verip 3-4 saat yeniden dersmi alayım yoksa 530 tl verip(iki gün eğitim) kocaeilnde hondanın ileri sürüş eğitiminemi katılayım siz olasanız kendi motorununzu sürmek için kendinize ve kurs hocasına güvenmiyorsanız ama nakit sıkıntınızda varsa,fazladan 400 tl verip (honda güvenli sürüş 2) eğitimine katılırmısınız yoksa aynı kurstanmı direksiyon sınavı için hazırlanırsınız?? çok arada kaldım dostlar tavsiyenize ihtiyacim var?

Okan Sinan Ocan
25 Mayıs 2016, 13:24
Öncelikle geçmiş olsun
Hiç düşünmeden Hondaya gitmenizi öneririm. Tayfun hocanın liderliğindeki ekip müthiş işler yapıyorlar. Ancak kayıtlar çok çabuk dolabiliyor eğer yer bulamazsanız Hondada uzun yıllar eğitmenlik yapmış Aydın Korkmaz ve Murat Denizhan hocalarımız da cbf 150 ler ile aynı eğitimi veriyorlar. Tekrar geçmiş olsun.

Cloud
25 Mayıs 2016, 13:26
İlk kez böyle bir eğitmenden hem de "bedavadan" eğitim desteği vaadi görüyorum. geçenlerde yüklenen frenaj videonuzu da izledim sıkılmadan, aldığım eğitimi doğru uyguladığımı anlamış oldum videonuz sayesinde.

Kendi bloğumda da yazıp dururum hep, eğitim de eğitim diye tutturanlar neden en azından temel ve teorik eğitimi ücretsiz paylaşmazlar diye. Gördüğüm kadarıyla siz bu işe soyunmuşsunuz, tebrik ve teşekkür ederim hocam. Özellikle bu işe yeni başlayacak arkadaşlar başta olmak üzere hepimize büyük faydanız dokunacağına inanıyorum.

Herkesin herbokolog olduğu bir toplumda, profesyonel eğitimli birinin gönüllü olarak ve cesaret gösterip böyle açık bir mecradan bu işe soyunmasına ancak şapka çıkartılır.

Bence sadece size sorulacaklara değil, kendi açacağınız konu başlıklarıyla da bilgiler verebilirsiniz tıpkı o frenaj videosu gibi, eminim çok daha faydalı olacak ve her eğitim konusu için ayrı bir başlık açılıp arandığında daha kolay bulunması sağlanacaktır.
Hatta MT Yönetiminin yerinde olsam adınıza özel bir köşe açarım ve orada eğitim yazı, video ve paylaşımlarınızı yayınlarım moderatörü de kendiniz olursunuz. Bu çok daha faydalı olur bence.

Tekrar tebrikler ve başarılar dilerim. Başka eğitmenlerden de benzeri karşılıksız katkılar bekliyoruz. Haa bu arada ben de eğitmenim deyip birbirinize girmeyin ama, burası bu konuda biraz fazla heyecanlı bir mecra da.Hatta helecanlı ve saygısız bazı arkadaşların size yapacağı hadsizlikleri dikkate almayın derim şimdiden, var çünkü öyle aklıevveller, her ne kadar kendilerinin farkında olmasalar da.

Başarılar dilerim.


NOT: Bu arada tamamen kişisel meraktan soruyorum, zamanında HONDA GS2 eğitimi almıştım, o zaman adaşım bir Çağrı Hoca vardı, kendisi şu an nerelerde ne yapmaktadır acaba? Tanıyor musunuz bilmem ama Aydın Hoca tanıyordur sanırım çünkü yanlış hatrımda kalmadıysa Çağrı ve Aydın hoca beraber çalışıyordu o eğitimde, Aydın Hocayı frenaj videosunda görünce tanıdık geldi o yüzden. Bahsini ettiğim dönem 2007 filandı. Çağrı Hoca da çok başarılı bir hoca idi.

yüksel66
25 Mayıs 2016, 13:51
İlgilendiğiniz ve vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Bende konunun takipçisiyiz.

zaferce
25 Mayıs 2016, 14:18
Eğitmenlerin bedava hem yazılı hem de görsel içerik sağlamalarını taktir ediyoruz.

Başlık yürüsün…

Bir eğitmen “Ben IAM testinde sürdüğüm gibi sadece IAM testinlerinde sürdüm.” demişti. Kast ettiği şey motoru hızlı ve devirli kullandığıydı. Diğer zamanlarda bu testteki kadar hızlı gitmediğini ifade etti. Genel güvenlik ve ileri sürüş ilkelerine her zaman uyduğu ancak sadece bu testlerde daha yüksek bir akıcılık beklendiği gibi bir ifade olarak kullandı sanırım. Yani kesinlikle ben sadece testlerde ileri sürüş yapıyorum gibi bir anlam yoktu. Yine de eğer her zaman IAM (veya RoSPA) testindeki gibi sürmeyeceksek bu ileri sürüş testlerini hedeflemeye gerek var mı?

Bu testler, sürüş becerilerini geliştirmek, güvenli ve ileri bir sürücü olmak isteyen yol sanatı kafasındaki sürücüler için güzel hedefler midir?

Bağlantılı olarak, eğitimi anlamlı bulmayan, her şeyin tecrübeyle kazanılabileceğini düşünen, çok tecrübeli olan ama yol eğitimi almamış bir sürücü, her zaman sürdüğünden daha yavaş sürse güvenli ve ileri bir sürücü olur mu?

Benzer şekilde, ileri sürüş testlerindeki akıcılığı sağlayamasa da az buçuk yol eğitimi almış bir sürücü genelde gideceğinden yavaş gitse, olması gereken sürüşü sağlamış olur mu?

Bir a sürücüsü, b eğitmeninden yol eğitimi aldığı esnada c sürüşünü yapıyor ve 55 puan alıyor. Aynı a sürücüsü birkaç gün sonra x eğitmeninden de yol eğitimi alarak z sürüşünü yapıyor ve 40 puan alıyor. 20 puan en iyi 80 puan ise en kötü puan olduğuna göre aradaki 15 puanlık fark bir hayli çok.

http://i63.tinypic.com/k52x3q.jpg

Toplam puanın anlamı bakımından ele aldığımızda 55 alan sürücü ile 40 alan sürücü arasında bir hayli fark var. Sürücünün her zaman aynı sürüşü yapmayacağı (ölçmeci tabiriyle bireyin anlık durumundan kaynaklı hata), puanlayıcılar arası farklılıkların olabileceği, sürüşü etkileyen diğer etmenlerin de bulunabileceği göz önüne alınsa bile büyük bir fark.

Bu durumda, daha az puan veren yer daha iyi ya da kötü bir eğitim yeridir denebilir mi?

Aynı puanlama sistematiğini kullanan yerlerden alınan puanların bu denli farklı olmasının özel bir sebebi var mı, yoksa sadece beklendik bir farklılık mıdır?

Bu durumu, garip karşılamalı mıyız?

Puan veren bir eğitmen puanı verirken önce genel olarak sürücüye bir toplam puan biçip sonra bu puanı yapacak şekilde 20 bileşene ayrı ayrı puan mı verir? Yoksa 20 bileşene ayrı ayrı puanı verip ardından toplam puanın anlamını düşünmeden toplam puanı mı alır?

Genel olarak yol eğitimlerinde puan verilmesi kişilerin sürüşlerinde geliştirilmeye açık yerleri görmeleri açısından faydalı mıdır, yoksa puan gereksiz midir?

Güvenli ve ileri sürüş eğitimleri alacak olan insanlar puan veren yerleri tercih etmeleri için veya oralardan kaçınmaları için gerekçeler neler olabilir?

Okan Sinan Ocan
25 Mayıs 2016, 15:05
İlk kez böyle bir eğitmenden hem de "bedavadan" eğitim desteği vaadi görüyorum. geçenlerde yüklenen frenaj videonuzu da izledim sıkılmadan, aldığım eğitimi doğru uyguladığımı anlamış oldum videonuz sayesinde.

Kendi bloğumda da yazıp dururum hep, eğitim de eğitim diye tutturanlar neden en azından temel ve teorik eğitimi ücretsiz paylaşmazlar diye. Gördüğüm kadarıyla siz bu işe soyunmuşsunuz, tebrik ve teşekkür ederim hocam. Özellikle bu işe yeni başlayacak arkadaşlar başta olmak üzere hepimize büyük faydanız dokunacağına inanıyorum.

Herkesin herbokolog olduğu bir toplumda, profesyonel eğitimli birinin gönüllü olarak ve cesaret gösterip böyle açık bir mecradan bu işe soyunmasına ancak şapka çıkartılır.

Bence sadece size sorulacaklara değil, kendi açacağınız konu başlıklarıyla da bilgiler verebilirsiniz tıpkı o frenaj videosu gibi, eminim çok daha faydalı olacak ve her eğitim konusu için ayrı bir başlık açılıp arandığında daha kolay bulunması sağlanacaktır.
Hatta MT Yönetiminin yerinde olsam adınıza özel bir köşe açarım ve orada eğitim yazı, video ve paylaşımlarınızı yayınlarım moderatörü de kendiniz olursunuz. Bu çok daha faydalı olur bence.

Tekrar tebrikler ve başarılar dilerim. Başka eğitmenlerden de benzeri karşılıksız katkılar bekliyoruz. Haa bu arada ben de eğitmenim deyip birbirinize girmeyin ama, burası bu konuda biraz fazla heyecanlı bir mecra da.Hatta helecanlı ve saygısız bazı arkadaşların size yapacağı hadsizlikleri dikkate almayın derim şimdiden, var çünkü öyle aklıevveller, her ne kadar kendilerinin farkında olmasalar da.

Başarılar dilerim.


NOT: Bu arada tamamen kişisel meraktan soruyorum, zamanında HONDA GS2 eğitimi almıştım, o zaman adaşım bir Çağrı Hoca vardı, kendisi şu an nerelerde ne yapmaktadır acaba? Tanıyor musunuz bilmem ama Aydın Hoca tanıyordur sanırım çünkü yanlış hatrımda kalmadıysa Çağrı ve Aydın hoca beraber çalışıyordu o eğitimde, Aydın Hocayı frenaj videosunda görünce tanıdık geldi o yüzden. Bahsini ettiğim dönem 2007 filandı. Çağrı Hoca da çok başarılı bir hoca idi.

Merhabalar

Öncelikle bir konuda düzeltme yapmak durumundayım. Türkiyede eğitim veren değerli hocalarımızın teorik eğitimleri ücretsizdir (istisnalar olabilir).Ücretsiz eğitim videoları da aynı şekilde. Pek çok değerli hocamızın bilgi dolu videoları benden çok önce yapıldı ve yayınlandı. Hatta bazıları MT nin derinliklerinde biryerlerde bulunmakta.
Hocalarımızın hakkını teslim etmek lazım. Benim farkım sadece bilgiyi ayağınıza getirmek oldu. Aslında sizler bilgiyi aramalı ve ulaşmalısınız, bize göre çok şanslısınız elinizin altında internet gibi bir bilgi denizi var.
Çağrı hocayı tanımıyorum ama Aydın hocaya soracağım.

Sevgilerimle

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------

Merhabalar,

Ben puanlama sistemine kökten karşı bir eğitmenim. Sürüş sonrası puansız raporlama çok daha sağlıklı bir yöntemdir.

IAM veya RoSPA teslerinde yasal hızlarda sürebilirsiniz. Kimse sizden yüksek hız beklemez. Nereden mi biliyorum??? Her iki testi de yasal hızlarla geçtim ve en iyi puanları aldım. Akıcılık ile aşırı hız maalesef karıştırılan kavramlar yasal sınırlar içerisinde de gayet akıcı bir sürüş yapılabilir.

Sevfilerimle

COQ
26 Mayıs 2016, 23:09
Degerli arkadaslar öncelikle yeni forumumuz olan Motosiklet Egitimi herkese hayırlı olsun. Okan hocanın gayretleriyle olustugunu düsündügüm bu forumun yapılanmasiında destek veren MT yönetimine de bravo diyerek bir baslangıç yapayım.


Yaklasık 10 yıldır bu foruma üyeyim bir çogunuz beni taniyorsunuz. Yine de kısaca kendimden bahsedeyim.
Okan hocam ile yasıtız. Fransa’da yasıyorum.Motosiklet kullanmaya çok küçük yasta basladim. Saniyorum 40 senedir motosiklet üzerindeyim ve motosiklet kullanmaya basladıgım ilk 10-15 sene haricinde hiç kazam yok. Tabi pistte yaptıklarımı saymazsak.
Daha önce yaptıgım kazalarda genellikle küçük cc motosikletlerle aptalca yaptıgım seyler ve egitimsizlik nedeniyledir.
Neyseki sonradan aklım basıma geldi ve egitimin önemini fark edip kendimi gelistirmek için buldugum her kapıyı asındırdım.

Kullanıcı adımın altında motosiklet egitmeni yazıyor bu teknik olarak dogru fakat benim egitmenlik olayımı Okan hoca ile karıstırmayın çünkü içerik olarak biraz farklı mecralardayız ve üstelik ben uzunca bir süredir egitmenlik yapmıyorum.
Benim egitmenlik sertifikam daha çok sürücü kurslarında kolayca is bulmamı saglayan bir belge. Yani 3 harflilerden degilim.:)
Sürücü kursu dışında test pilotluğu ve pist sürüşü ve eğitmenliği konusunda eğitim aldım ve bu işi de 5 yıl kadar yaptım.



Motosiklet NET benim kilometrelerce uzak olduğum vatanımla aramda bir köprü. Bu nedenle çok önemsediğim bir mecra. İçerisinde olduğum 10 yıl boyunca faydalı olmaya çalıştım. Bunun karşılığını da saygı ve sevgi şeklinde gördüm.Bundan sonrada elimden geldiğince faydalı olmaya devam etme gayretinde olacağım.

Özet olarak burada geçimini sağladığı, bir meslek olarak yaptığı halde bilgilerini paylaşmaktan imtina etmeyen Okan hocaya destek ve sürüsünüze katki saglamak amacıyla bulunuyorum.
Merak ettiğiniz, anlatılmasını istediğiniz konuları özel mesaj yoluyla bana ya da Okan hocaya iletirseniz biz de güzel bir yol haritası çıkarır ve Motosiklet Eğitimi forumunda bunları başlıklar halinde paylaşırız.

Hepinize hayırlı forumlar dilerim.


Ufak Ufak baslayalim. (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-egitimi/165194-gaz-kontrolu.html)

Levent
26 Mayıs 2016, 23:15
Vatana Millete ve MT'ye hayırlı uğurlu olsun, okumak isteyen insanlara inanılmaz güzel bir kaynak.. Elinize kolunuza ve emeğinize sağlık.

Okan Sinan Ocan
27 Mayıs 2016, 01:37
Degerli arkadaslar öncelikle yeni forumumuz olan Motosiklet Egitimi herkese hayırlı olsun. Okan hocanın gayretleriyle olustugunu düsündügüm bu forumun yapılanmasiında destek veren MT yönetimine de bravo diyerek bir baslangıç yapayım.


Yaklasık 10 yıldır bu foruma üyeyim bir çogunuz beni taniyorsunuz. Yine de kısaca kendimden bahsedeyim.
Okan hocam ile yasıtız. Fransa’da yasıyorum.Motosiklet kullanmaya çok küçük yasta basladim. Saniyorum 40 senedir motosiklet üzerindeyim ve motosiklet kullanmaya basladıgım ilk 10-15 sene haricinde hiç kazam yok. Tabi pistte yaptıklarımı saymazsak.
Daha önce yaptıgım kazalarda genellikle küçük cc motosikletlerle aptalca yaptıgım seyler ve egitimsizlik nedeniyledir.
Neyseki sonradan aklım basıma geldi ve egitimin önemini fark edip kendimi gelistirmek için buldugum her kapıyı asındırdım.

Kullanıcı adımın altında motosiklet egitmeni yazıyor bu teknik olarak dogru fakat benim egitmenlik olayımı Okan hoca ile karıstırmayın çünkü içerik olarak biraz farklı mecralardayız ve üstelik ben uzunca bir süredir egitmenlik yapmıyorum.
Benim egitmenlik sertifikam daha çok sürücü kurslarında kolayca is bulmamı saglayan bir belge. Yani 3 harflilerden degilim.:)
Sürücü kursu dışında test pilotluğu ve pist sürüşü ve eğitmenliği konusunda eğitim aldım ve bu işi de 5 yıl kadar yaptım.



Motosiklet NET benim kilometrelerce uzak olduğum vatanımla aramda bir köprü. Bu nedenle çok önemsediğim bir mecra. İçerisinde olduğum 10 yıl boyunca faydalı olmaya çalıştım. Bunun karşılığını da saygı ve sevgi şeklinde gördüm.Bundan sonrada elimden geldiğince faydalı olmaya devam etme gayretinde olacağım.

Özet olarak burada geçimini sağladığı, bir meslek olarak yaptığı halde bilgilerini paylaşmaktan imtina etmeyen Okan hocaya destek ve sürüsünüze katki saglamak amacıyla bulunuyorum.
Merak ettiğiniz, anlatılmasını istediğiniz konuları özel mesaj yoluyla bana ya da Okan hocaya iletirseniz biz de güzel bir yol haritası çıkarır ve Motosiklet Eğitimi forumunda bunları başlıklar halinde paylaşırız.

Hepinize hayırlı forumlar dilerim.


Ufak Ufak baslayalim. (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-egitimi/165194-gaz-kontrolu.html)


Üstadım hoşgeldiniz :)

jimi_hendrix
27 Mayıs 2016, 14:01
hocam yalnız başlık bence motobilgiler yerine ayrı bi başlık halinde olsun ya da daha yukarılarda olsun. Haykırma köşesine yazmışsınız benim de oradan haberim oldu. başlığı bulabilmek için 2 saat aradım. ya da "motosiklet eğitimi" yazısı kırmızı renkli yazılsın diğer konu başlıklarından farklı olarak.

yürekçe
27 Mayıs 2016, 14:28
okan ve İlkay abilerim, sizlerin öğrencisi olmak gurur verecek..
Takipteyim ve şu ünlü sözü eklemeden geçemeyeceğim;

İNSAN, BİLDİĞİNİ ZANNETTİĞİ ŞEYİN DOĞRUSUNU ASLA ÖĞRENEMEZ!

Saygılarımla..

IRau
27 Mayıs 2016, 15:22
merhaba

scooter da fren yaparken yavaş yavaş fren manetini sıkarken tutmadığında biraz daha bastırıyoruz hani

şimdi burda hem arka hem ön frene aynı andamı basmalı?

arka frene biraz fazla bastığımda kitleme yapıyor bunu nasıl önleyebilirim?

daha önce ninja 250 vardı onda böyle sorunlar yoktu xmax da biraz zorlanıyorum

birde

inshroud
27 Mayıs 2016, 19:40
Okan Hocam, İlkay Hocam, Hayırlı uğurlu olsun, bak 35 yaşında adamım, utanmadan, sıkılmadan "ellerinizden öperim".

Eminim daha önce hayat(lar) kurtardınız ve burası sayesinde de daha birçok katkınız olacaktır bu dünyaya.

Ben de, "alaylı" tabir edilen, kucağa alınıp motosiklet üstüne bırakılarak bu işe başlaTILmış ekolden gelen bir sürücü olarak zaman zaman kendi acı tecrübelerimin getirdiği keyifsiz bilgilerimden ihtiyaç olursa paylaşmaya çalışırım. Akıl başa geldikten sonra aldığım eğitimler de zaten sizlerin eseri olduğu için bu konularda ahkam kesecek halimiz yok, yine de sizin anlatacaklarınızı yüzlerce kez tekrar okusam da, izlesem de bıkmam.

Son olarak şunu eklemek isterim ki, şöyle bir tehlikeyle karşı karşıya olabilirz: Motosiklete yeni başlayacak kardeşlerimiz, abi ve ablalarımıza sürekli tembihlediğimiz "eğitim alın" konusu bu kadar basit bir şey değil. Bunu şunun için söylüyorum, maddi ya da diğer sebeplerle eğitim almayıp ya da alamayıp bu konuları okuyarak eğitim aldığını düşünen insanlar olabilir. Oysa ki burada yazılan teorik bilgi ya da videolarda gösterilen pratikler (haliyle bunlar da teorik bilgi) asla ama asla bir hocadan ya da eğitim kurumundan alınan eğitimin yerini tutamaz. Buradaki son derece yararlı bilgiler daha çok eğitim alıp tekrar veya pekiştirme yapmak isteyenlerin işine yarayacaktır. Ya da sürüş esnasında merak edilenin doğrusunu öğrenmek için bir kaynak olarak kullanılacaktır.

Ayrıca buradaki soru-cevapları ve üstatların kendi aralarında gerçekleşturecekleri bilgi alışverişini okumayı iple çekiyorum.

Yollar açık ola...

karaca3
27 Mayıs 2016, 21:23
çok istifade edecegimiz bir köşe olacagına inanıyorum.
daha çok video larla desteklense sevinirim.
takipteyim.

Okan Sinan Ocan
27 Mayıs 2016, 21:31
merhaba

scooter da fren yaparken yavaş yavaş fren manetini sıkarken tutmadığında biraz daha bastırıyoruz hani

şimdi burda hem arka hem ön frene aynı andamı basmalı?

arka frene biraz fazla bastığımda kitleme yapıyor bunu nasıl önleyebilirim?

daha önce ninja 250 vardı onda böyle sorunlar yoktu xmax da biraz zorlanıyorum

birde

Durmak yada duramamak adlı başlık konuyu detaylı olarak anlattık. Daha fazlasını bir eğirmen sizi alanda izleyerek söyleyebilir.

Sevgilerimle

mfkoc06
27 Mayıs 2016, 22:39
hocam öncelikle hayırlı uğurlu olsun başlık :) sizden ricam viraj ile ilgili detaylı bir makale yahut imkan varsa video paylaşabilirmisiniz ?( daha önce paylaşım oldumu göremedim olduysa link verirmisiniz.) ben 3-4 senedir motosiklet kullanıyorum fakat viraj konusunda geçen yılın yazında yaşadığım bir lowside sonrası halen tırsmalar yaşıyorum bunu nasıl atlatırım şimdiden teşekkürler :)

zaferce
28 Mayıs 2016, 21:48
Bu başlık hep yukarıda dursun.

Bir virajın çıkışını diğerine bağlamak için zeminin görünmesini beklemeli miyim, yoksa arazi bilgisi doğrultusunda en kısa çizgi ile mi bağlamalıyım?

Şöyle örnekleyeyim. Aşağıdan yukarı doğru gittiğim gidiş geliş yolda yolun sol tarafında bariyer var. Dolasyısıyla zemini görmüyorum. Ama sağ taraftaki dağın şekli bana bir sonraki virajı gösteriyor.

http://i.hizliresim.com/mLP5G4.jpg (http://hizliresim.com/mLP5G4)

Bu durumda turuncu çizgiyi veya daha ötesini beklemeli miyim, yoksa daha erken bağlamalı mıyım?

COQ
28 Mayıs 2016, 22:22
Yeşil renkli çizgi bir erken apeks örneği.
Turuncu çizgi ise hızın bir hayli yavaş ise kullanabileceğin çizgi.
Hızına bağlı olarak ikinci viraja sert dönüş yapma mecburiyeti doğuracaktır.
Erken ve geç apeksin getirilerini ve görürülerini viraj konusunda yazıyorum. Bitirince Okan hocanın da fikrini alıp yayınlayacağım.
Şimdilik senin çizimine göre turuncu çizgiyi tam apeks noktasında yeşile yaklaştırıp oradan itibaren gaz vermeye başlarsan ikinci virajda daha doğru bir dönüş noktası yakalayabileceğini varsaymak zorundayım çünkü zemini görmek deyimiyle neyi kast ettiğini tam olarak anlayamadım.

ARçİL
29 Mayıs 2016, 00:10
Okan Sinan Ocan çalışmalarınızı yakında izliyoruz. Verdiğiniz bilgiler altın kıymetinde takipteyiz.

Yolcu0
02 Haziran 2016, 01:25
okan sinan hocam; viraja girdiğimizde virajın tam ortasında yol bozukluğu olursa yani yol kasislenmişse biz bunu fark etmediysek -çıkışa bakın diyoruz sonuçta dikkatimiz çıkışta fark edemeye biliyoruz- motor virajda yatık konumdayken biz bu kasisten geçebilir miyiz ? çok fazla eğitimle ilgili kitap okuyup video izledim fakat viraja giriş çıkıştanda bahsedildi "virajdaki özel durumları sonradan anlatacağız" denilip sonradan bahsedilmediğini hatırlıyorum. bu özel durumları anlatan bir video ile yardımcı olur musunuz? yağ, yol bozukluğu, hayvan çıkması, hayvan cesedi vs durumlarda ne yapılmalı ?

Okan Sinan Ocan
02 Haziran 2016, 08:50
Merhaba Yolcu,

Bahsettiğiniz durumun önlemi virajda değil vviraja hazırlık sırasında alınmak zorundadır. Biz arkasın görmediğimiz bütün virajlara göremediğimiz kısımda tehlikeli bir durum varmış gibi tedbir alırız. Bunun nasıl yapılacağı yazarak anlatabileceğim bir öğreti maalesef değil. Size bilgi verirken istemeden zararda verebilme riski oluşur.

Bir hocamın güzel bir sözü var;

Eğitim ilaç gibidir. Kişinin hastalığına tamamen uygun ilacı uygun dozda vermezseniz hastaya zehir vermiş olursunuz.

Sevgilerimle

Yolcu0
03 Haziran 2016, 18:32
hocam virajlarla ilgili bir soru geliyor resim ile çizebilidiğim kadar çizdim. kitaplardaki apeks ile dönmeyi söylüyor fakat videolarda farklı bunun nedeni nedir ?
http://i.hizliresim.com/PMByD9.png (http://hizliresim.com/PMByD9)

Okan Sinan Ocan
03 Haziran 2016, 19:16
Sevgili Yolcu,

Cevabım çok net. Trafiğe açık bir yolda viraj çizginizi belirleyen en az 4 farklı faktör vardır .

Öncelik sırası ile yazarsak;

1-Güvenlik
2-Yol tutuşu
3-Görüş
4-Konfor

Bu koşullara göre aynı viraj için konuşuyor olsak bile sayısız viraj çizgisi mümkündür.Trafiğe açık yollarda ideal viraj çizgisi koşullara göre o anda belirlenir , kesin ve net bir çizgi yoktur.

Bu konuda yazmış olduğum eski bir yazıya aşağıdaki link ten ulaşabilirsiniz.

http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/85127-yeni-baslayanlar-icin-viraja-girme-tavsiyeleri.html

Sevgilerimle

Yolcu0
03 Haziran 2016, 20:20
sorularıma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam... :)

hayalhane
12 Haziran 2016, 23:44
Merhabalar

3 yıllık vespa kullanıcısyım.
şuan vespa gts 250 kullanıyorum. lakin yokuş aşağı iniş-yokus aşağı virajlıiniş ve virajlı gidişlerde korkumu yenemezken birde sağa yatıp bi ara kucuk kaza yaptım. ileri sürüş eğitimimi almak isterim yada temel egıtım. çünkü bu korkum veya eksıklıgım sebebıyle sağlıklı surus yapamıyorum. hızı sevmem 90 km yıgecmem.ara ara km gostergesine bam hatası olsada yınede hep ılerı bakarım. lakı vıraj ve yokus aşamalarından korkum benı sıkıntı kullanıma ıtıyor..oncelıkle bu max scother ıcın yanıkucuk tekerlekler ıcın vıraj olgusunu anlatrmısnız hocam..

saygılarımla

Okan Sinan Ocan
13 Haziran 2016, 00:26
Merhabalar

3 yıllık vespa kullanıcısyım.
şuan vespa gts 250 kullanıyorum. lakin yokuş aşağı iniş-yokus aşağı virajlıiniş ve virajlı gidişlerde korkumu yenemezken birde sağa yatıp bi ara kucuk kaza yaptım. ileri sürüş eğitimimi almak isterim yada temel egıtım. çünkü bu korkum veya eksıklıgım sebebıyle sağlıklı surus yapamıyorum. hızı sevmem 90 km yıgecmem.ara ara km gostergesine bam hatası olsada yınede hep ılerı bakarım. lakı vıraj ve yokus aşamalarından korkum benı sıkıntı kullanıma ıtıyor..oncelıkle bu max scother ıcın yanıkucuk tekerlekler ıcın vıraj olgusunu anlatrmısnız hocam..

saygılarımla

Merhaba,

Özellikle iniş virajları pek çok motosiklet sürücüsünün sıkıntı çektiği konuların başında gelir.

Çözüm düşünüldüğü kadar basit olmayabilir. Probleminizin gerçek çözümü için bir eğitmenin sizi gözlemlemesi en sağlıklı sonucu verecektir.

Basit olarak iniş virajları konusunda verebileceğim tanım kısaca ve sırası ile aşağıdaki maddelerdir.

- Mutlaka virajın döndüğü yöne , zeminin birleşiyormuş gibi görünerek yolun kaybolduğu noktaya doğru kafamız çevrilmiş ve bakışımız zemine paralel şekilde olmalıdır.
- Virajın başlangıç noktasına kadar (yolun düz olmaktan çıkıp dönüşe başladığı nokta) motorun hız ile ilgili ayarlamaları tamamen bitirilmiş , uygun hızın bir miktar altına inilmiş olmalıdır.
- Virajın içinde gaz ile oynanmamalı mümkünse motorun hızı sabit yada daha iyisi kılcal şekilde artacak şekilde sabit tutulmalıdır.
- Yatmayan motor dönmez , dönüşe başlamanın ilk ve TEK yolu motoru yatırmaktır ve bunu yapmanın en güvenli yolu kontra tekniğini uygulamaktır.

Özellikle iniş virajlarının girişinde hızınızı ekstra düşük tutmak viraj içerisinde hızınızı sabit yada artan şekilde tutmanın en güvenli yoludur. Lütfen aceleci olmayınız .

Sevgilerimle

Taner YILMAZ
13 Haziran 2016, 01:39
Bu başlık çok güzel olmuş ama hemen gaz kontrolü ve viraj çizgilerine giriş yapmışsınız.

İlk anlatılacak konu motosiklet üzerinde duruş, gidon nasıl tutulur ve peglere nasıl basılır olsaydı güzel olurdu.

Samet Ağır
13 Haziran 2016, 01:54
İçimden geldi sadece...
İlkay abiyle tanıştım,yemek yedik,sohbet ettik,kısaydı ama olsun bu şansı yakamış oldum...
Okan abiyle tanışma fırsatıni henüz bulamadım,ama en kısa zamanda hanımın memleketine gittiğimde yanına uğramayı istiyorum..
25 seneden fazladır motosiklet üstünde olmama,şeytan kulağına kurşun hiç kazam olmamasına rağmen hiç birşey bilmediğimi biliyorum ve sağlığımı da buna borçlu olduğumu düşünüyorum..
3-5 dakika geç git,bilmemkaç km hızı görmeden git,virajda peglerin yere değmesin v.s ama....
Gideceğin yere sağlam git mantığındayım..

Bunları bu saatte neden yazdım bilmiyorum ama...
Bildiğim şey ikinizide abim olarak seviyorum,saygı duyuyorum...

DKN
13 Haziran 2016, 08:21
hocam, akıcı trafikte kendi kameranızla çektiğiniz videolarınız varsa izlemekten keyif alırız. saygılar

Okan Sinan Ocan
13 Haziran 2016, 10:02
hocam, akıcı trafikte kendi kameranızla çektiğiniz videolarınız varsa izlemekten keyif alırız. saygılar

Akıcı trafikte çekilmiş sadece tek videom var. Eğitim amaçlı çektiğimiz video lar dışında kamera takmıyorum.

2013 yılında motorumu teslim aldığımda çekmişim bu videoyu 2:00 dan itibaren İstanbul trafiğinde 6 dakikalık sürüş mevcut . Bakın bakalım farklı bir şeyler varmı :)


https://www.youtube.com/watch?v=disU274P0zg

Pisman
13 Haziran 2016, 13:00
Merhabalar

3 yıllık vespa kullanıcısyım.
şuan vespa gts 250 kullanıyorum. lakin yokuş aşağı iniş-yokus aşağı virajlıiniş ve virajlı gidişlerde korkumu yenemezken birde sağa yatıp bi ara kucuk kaza yaptım. ileri sürüş eğitimimi almak isterim yada temel egıtım. çünkü bu korkum veya eksıklıgım sebebıyle sağlıklı surus yapamıyorum. hızı sevmem 90 km yıgecmem.ara ara km gostergesine bam hatası olsada yınede hep ılerı bakarım. lakı vıraj ve yokus aşamalarından korkum benı sıkıntı kullanıma ıtıyor..oncelıkle bu max scother ıcın yanıkucuk tekerlekler ıcın vıraj olgusunu anlatrmısnız hocam..

saygılarımla

öncelikle konu çok yerinde olmuş, bolca faydalanırız umarım.

elbette sürüş tekniği önemli fakat; bir arkadaşımın yeni aldığı vespa 250 yi (modeli tam hatırlamıyorum) virajlı bir yolda denedim. gücüne göre çok küçük jant çapı kullandığından mıdır, değişik amortisör sisteminden midir çok dengesiz geldi, virajda ve hatta düz yolda yapılan manevralarda bile. yaklaşık 5 er bin km 5 farklı scooter kullandım, bu kadar marka imajı olan vespa'nın yol tutuş, güvensizlik hissi kadar kötüsüne denk gelmedim, kıyaslamak için farklı scooterlar da denemenizi tavsiye ederim.

Taner YILMAZ
13 Haziran 2016, 22:01
Evet aynaları kullanıyorsun ama hep kafanı çevirip kontrol ediyorsun :mrgreen:

Okan Sinan Ocan
14 Haziran 2016, 04:28
Evet aynaları kullanıyorsun ama hep kafanı çevirip kontrol ediyorsun :mrgreen:

Omuz üzeri bakış (cankurtaran bakışı) özellikle yoğun trafikte kör noktalardan dolayı yaşanabilecek sorunları önlemektedir. Kullanmanızı öneririm.

Sevgilerimle

DKN
14 Haziran 2016, 08:00
Akıcı trafikte çekilmiş sadece tek videom var. Eğitim amaçlı çektiğimiz video lar dışında kamera takmıyorum.

2013 yılında motorumu teslim aldığımda çekmişim bu videoyu 2:00 dan itibaren İstanbul trafiğinde 6 dakikalık sürüş mevcut . Bakın bakalım farklı bir şeyler varmı :)

https://www.youtube.com/watch?v=disU274P0zg

6:05 ve 8.04 dışında güvenli diyebileceğimiz bir sürüş olmuş :cat: video ile beraber seyir sırasında yapılan hamleler ve bunları açıklayan sesli anlatım olursa mükemmel olur aslında, mt güvenli sürüş eğitimi köşesi daha da canlanıp zenginleşmeli :) ve bir soru daha.. omuz üzeri bakış yoğun trafikte seyir sırasında mı yapılır (önümüzde araç var) yoksa durur vaziyette iken mi yapılır (çünkü 6:05 de seyir sırasında yapılmış bir hamle olarak geldi cankurtaran bakışı)

Okan Sinan Ocan
14 Haziran 2016, 08:49
6:05 ve 8.04 dışında güvenli diyebileceğimiz bir sürüş olmuş :cat: video ile beraber seyir sırasında yapılan hamleler ve bunları açıklayan sesli anlatım olursa mükemmel olur aslında, mt güvenli sürüş eğitimi köşesi daha da canlanıp zenginleşmeli :) ve bir soru daha.. omuz üzeri bakış yoğun trafikte seyir sırasında mı yapılır (önümüzde araç var) yoksa durur vaziyette iken mi yapılır (çünkü 6:05 de seyir sırasında yapılmış bir hamle olarak geldi cankurtaran bakışı)

Merhaba

6.05 ve 8.04 de güvenli sürüşü bozan hatamı anlatabilirmisiniz :) . Diğer konularla beraber hepsine cevap vereyim.


Sevgilerimle

Taner YILMAZ
14 Haziran 2016, 17:31
Kör noktaya bakış Seyir sırasında yapılır.
Ben arabayla giderken bile bazı zamanlar yapıyorum.

DKN
17 Haziran 2016, 11:21
Merhaba

6.05 ve 8.04 de güvenli sürüşü bozan hatamı anlatabilirmisiniz :) . Diğer konularla beraber hepsine cevap vereyim.


Sevgilerimle

evet okan hocam. 6.05 de takip mesafeniz kısayken omuz üzeri bakış yapmanız (tam olmamış ama mantığını kavramamız açısından örnek olarak söyledim bunu) 8.04 ise yan yola girmek üzere olan aracın solundan girmeniz. burada söz konusu araç ani karar değişikliği ile yan yol şeridinden otoyol şeridine geçebilirdi de.. yani ofsayta düşmek tehlikeli değil mi ?