PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 250 cc'ler yokuşta bayılıyor mu?



Sayfa : [1] 2

bilirkişi
24 Mayıs 2016, 15:22
cbr 250 r25 ninja inazuma ktm duke 250 gibi motorlar
150 cc olan cbf boxer çekmiyor diyorlardı , pulsar 200 ns de de tork yok güç var diyorlar.
Yüksek cc nin avantajı sadece düz yolda son hızı mı fazla ? Girdiğim hızla çıkabilecek miyim başta saydığım motosikletle misal 110 girdim 110 çıkayım diyorum olur mu?

Tİme_shİft42
24 Mayıs 2016, 15:29
Yokuşdan önce hızın devrin ne kadar yüksekse o kadar iyi olur

ZümeR
24 Mayıs 2016, 15:30
250cc ve altında güç olmaz. Buda uzun soluklu rampalarda bayılma anlamına gelir.
Girdiğin süratle tırmanman söz konusu değil.
600cc üzeri motorlar 130 ile tırmanmaya başlar 5-6km lik rampalarda bırak bayılmayı süratlenerek bile tırmanabilir.

100cc den başlayarak 1 litreye kadar hepsini kullanmış biri olarak 250cc ile rampalar tat vermez.. Hatta artçın varsa yoldaki mixser kamyonlar bile sana kafa tutar hatta sollar..

Yüxek cc nin son hızından ziyade gücü fazladır zorlanmadan alır yolunu gider.

MotorKafa
24 Mayıs 2016, 16:03
GV250 kullanmış biri olarak söylüyorum; rampalarda VT-750 gibi veya DL-1000 gibi bir ivmelenmesi olmuyor tabi ki.
Ancak 3 yıl boyunca yaklaşık 60.000 km yol yaptım ve tek başıma da olsam, artçılı da olsam hatta artçılı ve bagajlı da olsam rampalarda hiç sıkıntı yaşamadım. Çoğu uzun rampada da (2-3 km) stabil olarak devam ettşm yoluma. Tabi bu durum 250'den 250'ye değişkenlik gösterebilir.

serkany
24 Mayıs 2016, 16:05
250cc ve altında güç olmaz. Buda uzun soluklu rampalarda bayılma anlamına gelir.
Girdiğin süratle tırmanman söz konusu değil.
600cc üzeri motorlar 130 ile tırmanmaya başlar 5-6km lik rampalarda bırak bayılmayı süratlenerek bile tırmanabilir.

100cc den başlayarak 1 litreye kadar hepsini kullanmış biri olarak 250cc ile rampalar tat vermez.. Hatta artçın varsa yoldaki mixser kamyonlar bile sana kafa tutar hatta sollar..

Yüxek cc nin son hızından ziyade gücü fazladır zorlanmadan alır yolunu gider.

Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html

350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG

Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((

Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..

redmap
24 Mayıs 2016, 16:07
z250sl'de bayılma yok tek kişi düz yolda nasılsa rampadada pek fark yok.

serkany
24 Mayıs 2016, 16:07
250cc ve altında güç olmaz. Buda uzun soluklu rampalarda bayılma anlamına gelir.
Girdiğin süratle tırmanman söz konusu değil.
600cc üzeri motorlar 130 ile tırmanmaya başlar 5-6km lik rampalarda bırak bayılmayı süratlenerek bile tırmanabilir.

100cc den başlayarak 1 litreye kadar hepsini kullanmış biri olarak 250cc ile rampalar tat vermez.. Hatta artçın varsa yoldaki mixser kamyonlar bile sana kafa tutar hatta sollar..

Yüxek cc nin son hızından ziyade gücü fazladır zorlanmadan alır yolunu gider.

Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html

350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG

Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((

Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..

redmap
24 Mayıs 2016, 16:09
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html

350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG

Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((

Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..

Sen hangi 250 likleri kullandın diye soracaktım dedim susim yanlış anlar şimdi başlar saydırmaya. Siz gerekli cevabı vermişsiniz:mrgreen:

HAZZILHAR
24 Mayıs 2016, 16:15
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html

350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG

Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((

Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..

Benzer bir cevap verecektim soruyu ve gelen cevapları okuyunca ki zaten arkadaş müthiş basit anlatmış. Bence konu kapanmıştır.

COQ
24 Mayıs 2016, 16:43
Yanlis hesap bagdattan dönsün.:)
Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
Bakacaginiz ilk rakam tork.

Beton mikseri 7500 kg
250cc motor 250 kg
kabul edelim.
Mikser 1850 nm
Yani
1850/7500=0.24nm/kg

Motosiklet 22.6 nm
Yani
22.6/250=0.090nm/kg

Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
Iste bunlar hep bilim.:cherry:

Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.

mehmetseza
24 Mayıs 2016, 16:47
ben sym gts 250 kullandım sımdıde joymax 250i kullanıyorum
yokuslarda motor ne bayılıyor ne yayılıyor
tazı gıbı cıkıyor Masallah

mrt20
24 Mayıs 2016, 16:54
Yok artık mikser ne ya. Rampada 250cc motoru hiç bir mikser geçemez.
Ben r25 le öyle bayıldığını hatırlamam motorun.
Benim diyen arabaya kafa tutar rampada.
Siz 140-150 ile rampa çıkmayı düşünüyosanız o zor işte. :)

nines
24 Mayıs 2016, 16:56
motoru doğru devirde kullanırsan sıkıntı olmaz. bu arada düz yolda tapagaz gittiğin gibi gidemezsin ama ortalama sürüş hızında çıkarsın yokuştada.

ZümeR
24 Mayıs 2016, 17:01
140 kg ben ve artçım + 200 kg SUZUKI INAZUMA + sırt çantamız.

Rampa 6 km yer yarpuz. 6 km lik virajlı bir rampada kaçla girdiğinin bir önemi kalmıyor virajlarda mecbur viteslerde in çık yapıyorsun.
Rampa deyince herkesin kafasında canlanan şunun gibi bir şey
http://65.media.tumblr.com/ff141f3fd0893ca808477fdb7a3f2590/tumblr_ndfzosm83d1u18xtzo1_1280.jpg

kaptır baba, uygun vites, pilotaj hatası, senin fizikten haberin yok vs..
Zaten Allah bir tek sizlere beyin vermiş sadece siz düşünebiliyorsunuz gayrısı cahil cühela bihaber dolaşıyor ortalıklarda değil mi ?

Bunlar matematik değil bizzat yaşadığım yol tecrübeleri..

Mikser yüklü ve rampada kıçıma kadar gelip beni sıkıştırabiliyor. Yol veriyorum geçiyor, sonra 3. viteste yine rampada zorlayarak devir saati 10 binde bunu geçiyorum ve o gün kendime "250cc ile artçılı uzun yola sen gidemezsin arkadaş" diyerek dönüşte Inazuma yı satıyorum.
Geçemez demiyorum ama 3. viteste bağıra bağıra altınızda zın zın eden bir motor benim için yetersizdir.

MT7 ile o rampaları 6. viteste gaz kolunu 4/1 oranda çevirerek ve ayrıca daha az yakıtla gidiyorum.
Aynı yolda Inazuma 28 kuruş yakarken MT7 18 kuruş yakıyor.

COQ
24 Mayıs 2016, 17:03
125cc ve bayaaa eski bir motosikletle bile yokuslarda sorun yasadigimi hatirlamam.
Gerçi en son 125lik motoru galiba 25-30 sene önce kullandim ama olsun.:)
Yani çekmez gitmez gibi laflar hikaye.
Tabi çekisten düsebilir, bir alt vitese inmek zorunda kalabilirsiniz bunlar normal seyler.
Millet 250cc motosikletlerle tirmanma yarisi yapiyor yahu!
Hem de daga tepeye tirmaniyorlar.

computeus
24 Mayıs 2016, 17:20
Dilovası Gebze arası çıkılan yokuşta GV 250 ile 100 km sabit hızda çıkıyorsam, uzun yolda R25, Ninja, Duke 250'nin de çıkamayacağı rampa yok.

Ros1n2
24 Mayıs 2016, 17:27
ninja250r 10 bin rpm de 33 beygir. Rampa öncesi devri bu aralıkda sabitlersen hız kaybı yaşamazsın. Tabi rampa çok dik açılı değilse. Artçılı dahi rampalarda 110 gidiyorsam en fazla 105 e düşüyor.

gokberk6426
24 Mayıs 2016, 18:54
ben bursaya gittim geldim rc250 ile ama yokuşlarda hızım 120 nin altına inmedi , sadece fazla yakıyor yokuşta :)

caglar48
24 Mayıs 2016, 18:57
Hey gidi hey pcx ilk aldıgım hafta(2011 yada 2012) rampayı 85 le sabit çıkmıstım gecen yaz(2015) aynı rampayı 55 ıle cıktım .. Yılların yıprattıgı sadece bizler değilmişiz onu anladım

-ZERO-
24 Mayıs 2016, 19:10
yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.

COQ
24 Mayıs 2016, 20:31
yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.
Emin olabilirsin ki ilk defa değil.
:)
En az iki kamyon ve bir traktör karşılaştırması yaptık daha önce.
Belki benim kaçırdıklarım da vardır.

Traktör meselesini ben yapmıştım gerçi ama burada yazdığım gibi derdim karşılaştırma değil tork meselesinin anlaşılmasıydı.

Burada da aynı amaç var aslında fakat konunun gidişatı 250cc motosikletleri küçümseme amacına yönelik gibi bir durum oluştu.
Arkadaşların savunma amaçlı yazdıkları doğru,
yaptıkları hesap yanlıştı.
:)

solmyr
24 Mayıs 2016, 20:45
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html

350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG

Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((

Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..

ona 350 beygir demeyelim de, 2000nm diyelim. yokuşu çıkaran nm oluyor çünkü. ee, motosikletlerinde ekserisi torkundan çok (nm cinsinden) beygir ürettiği için (hp cinsinden) bu yüklü senaryoda, beton mikseri isterse yokuşta sollayabilir. zira bu arkadaşlarda takometre derdi var.

edit: coq'un mesajına kadar okumadığım için yazmıştım. silsen silinmiyor. adam haklı beyler. :cherry:

coq +1

HamzaBey95
24 Mayıs 2016, 20:52
Yav abartmayın abi :mrgreen: Yokuş dediğinizden kasıt ne bilmiyorum ama dağa tırmanmıyorsan eğer ben daha Hyonun bayıldığını görmedim :cherry: Canavar gibi bayır yukarı vites artıra artıra çıkıyorum evelallah... :cat:

velizrsln
24 Mayıs 2016, 21:03
motorlarda öyle problemler olmaz

redlion999
24 Mayıs 2016, 21:11
İnanmıyorum ilk defa bir konu ybr mi cbf mi olayına dönmeden bilimsel olarak tork,hp/ağırlık oranları ile çözülmeye gidilmiş. Kim demiş Türkiye gelişmiyor diye(COQ fransadan ama olsun o da bizden biri:cherry:)

jimi_hendrix
24 Mayıs 2016, 21:29
hocam eski kasa cbr ile sertavul geçidine çıktık anamur'dan bayılma yok.

eminemre
24 Mayıs 2016, 21:35
yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.

Hocam tebrikler. Konuyu çok net özetlemilsiniz :)

COQ
24 Mayıs 2016, 21:46
o da bizden biri
Hayır ağlamıyorum gözüme bişey kaçtı.

HAZZILHAR
24 Mayıs 2016, 22:08
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..

Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083

Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html

350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG

Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,

Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...


Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((

Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..


Yanlis hesap bagdattan dönsün.:)
Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
Bakacaginiz ilk rakam tork.

Beton mikseri 7500 kg
250cc motor 250 kg
kabul edelim.
Mikser 1850 nm
Yani
1850/7500=0.24nm/kg

Motosiklet 22.6 nm
Yani
22.6/250=0.090nm/kg

Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
Iste bunlar hep bilim.:cherry:

Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.

- Alıntıdır:

Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

-Alıntıdır.

serkany hız faktörünü baz alarak mukayese etmiş, siz kuvvet faktörünü. İkisinde de doğrular var, yanlışlar var. Doğru olan tek şey, eğer o yokuşta seni mikser geçebiliyorsa uygun devirde olmadığındır veya makinenin -içinde bulunduğu şartlarda- limitlerindesindir.

SenC_an
24 Mayıs 2016, 22:13
250cc yi küçümseyen beton mikseriyle apexe girsin :p yokuşta tabiki motor 600lük gibi gitmez ama sizide tırın altına atmaz , en kötü pozisyon artçılı yüklü en dik yokuş düşersin vites yükseltirsin devri tırmanana kadar acık bağırır o kadar.

Biz mecburiyetten 250cc ömür idare eder / 250 üstü lükse girer vs diyoruz biraz. Bana sorarsan olması gereken 350-400cc ama devletim 250 sınırına ötvyi köklemiş bütün firmalarda şıkır şıkır 300cc leri 50 keserek getirmek zorunda kalıyor ,bizde bize 250 yeter diyoruz napak..

KaskReis
24 Mayıs 2016, 22:14
Yanlis hesap bagdattan dönsün.:)
Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
Bakacaginiz ilk rakam tork.

Beton mikseri 7500 kg
250cc motor 250 kg
kabul edelim.
Mikser 1850 nm
Yani
1850/7500=0.24nm/kg

Motosiklet 22.6 nm
Yani
22.6/250=0.090nm/kg

Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
Iste bunlar hep bilim.:cherry:

Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.

Hocam 160 beygir 1200 lük multistrada 250 kg.250 cc lik ortalama bir motor 170 kg civarıdır normal olarak...

themaniacjoe
24 Mayıs 2016, 22:23
Ah bu bilim yokmu ah bu bilim :)
Peki ya unutulan bir kaç detay nelerdir?
Sürtünme kaynaklı oluşacak direnç,
Kütle kaynaklı oluşacak olan direnç,

Bunlari hesaba kattığınızda ortaya aynı sonuç çıkarmı sizce?

acemi60
24 Mayıs 2016, 22:30
yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.
Beton mikseri ile karşılaştırmak 250cc motosikletin hantallığını vurgulayabilmek için yapılmış olabilir.
250 cc scooter kullanıcısı olarak gerçek durumu merak ettim. Araştırdım karşıma aşağıdaki tablo çıktı. Motosikletin beygir gücü baz alındığında(hp) mikserden 4 kat daha güçlü çıkıyor. Tork baz alındığında(nm) beton mikseri çok az bir farkla daha güçlü çıkıyor. Bu da şunu gösterir; Hafif yokuşlarda mikserin sürücüsüne sırıtarak "alırım anahtarını" diyebilirsiniz. Fakat yokuş dikleştikçe efendi olunuz. Çok dik bir yokuşta "Önden buyur abi" deyip arkasından gitmenizde fayda var. Artçınız yoksa fazla yüz vermeyin :)

Arkadaş tam yüklü bir motosiklet ile karşılaştırmış. Aşağıdaki örnekte tam yüklü beton mikseri ve tam yüklü motosiklet var.
Örnek beton mikseri : Mersedes AXOR 3236B
360 HP- 1850 nm tork
boş ağırlık 9700kg
kapasite 9m3, 1m3 beton=1500kg, 9x1500=13500kg

Toplam ağırlık = 9700+13500=23200kg.
kilogram başına Tork = 0,079
kilogram başına HP = 0,0155

Örnek Motosiklet = Yamaha XCITY250

Boş ağırlık = 173kg.
sürücü = 82kg.
yolcu= 60kg
yük=15kg.
Toplam ağırlık =330kg.
kilogram başına Tork = 0,065
kilogram başına HP = 0,0633

hakikiteker
24 Mayıs 2016, 22:48
YBR'm ciyerli, yokuşlar acılı :mrgreen:

Mertcan39
24 Mayıs 2016, 23:02
Yanlis hesap bagdattan dönsün.:)
Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
Bakacaginiz ilk rakam tork.

Beton mikseri 7500 kg
250cc motor 250 kg
kabul edelim.
Mikser 1850 nm
Yani
1850/7500=0.24nm/kg

Motosiklet 22.6 nm
Yani
22.6/250=0.090nm/kg

Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
Iste bunlar hep bilim.:cherry:

Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.

şimdi Scania R730 730 hp 3500 Nm tork mevcut v8 Euro 6 Adblue yok ve tonajları 30 40 ton arası yüklü iken

jimi_hendrix
24 Mayıs 2016, 23:10
herşey tork demek de değildir. şanzıman denilen bi malzeme var ve tekere gelen torku değiştiriyor bence onu da bi hesaba katın.
motorun çevirdiği o kadar devir boşa mı gidiyor.
e90 BMW 318i nin tork u 180nm ve hemen hemen her viteste benim motorun 8.000 devirde gittiği hızı 4.000 devirde gidiyor. yani BMW nin redüksiyon oranı x ise benim motorun redüksiyonu 2x...
BMW 1500 kg boş kütle sürücü ile beraber 1570kg diyelim. hesaplarsak 0.1146 nm/kg tekere gelen 0.1146*X nm/kg (tekere gelen)
benim motorun ise torku 23.3 nm boş ağırlık 161 kg sürücü ile beraber 231 kg ... hesaplarsak 0.1008 nm/kg redüksiyon oranı ile çarparsak 0.1008*2x yani 0.2016*x nm/kg (tekere gelen)
sonuç olarak aynı sürücü ve aynı hızlar ile benim motor tekere e90 318 i den neredeyse 2 katı tork veriyor.

BatuhanK
24 Mayıs 2016, 23:31
.Bayılmaz.

F54
24 Mayıs 2016, 23:32
ayılana gazoz bayılana limon :)

125cm3
24 Mayıs 2016, 23:55
honda VTR250 (transalp gibi V çift silindir ve injeksiyonlu) olay bitmiştir. yakıt tork sağlamlık süper...

mkoni
24 Mayıs 2016, 23:55
Ustune az daha koyup beton mikseri alacam ben

beko12345
24 Mayıs 2016, 23:58
Cbr 250 , ninja 250 , xmax 250 sahibi olmuş biri olarak aralarındaki en güçsüz olan xmax250 ile bile bırakın beton mikserini herhangibir ortamala otomobilden dahi yokuşlarda geri kalmadım.

Gidipte 15 beygir 250cc almadıktan sonra ortalama 20 beygir üstü her 250 cc size gayet yetecektir.

kuzan14
25 Mayıs 2016, 00:14
Honda beat'im vardı 2005'de, mikserlerle kapışıyordum arkadaşın dediği gibi ama beat'le. Inazuma'yı bilmediğimden bişey diyemem ama abartılı bi şekilde dalgaya vurmak da güzel bişey değil

bilirkişi
25 Mayıs 2016, 00:17
Hız meraklısı değilim Ybr nin düz yoldaki hızı bana yetiyor. Yokuşta da aynı hızla devam edebileyim gerektiğinde biraz daha hızlınabilsin bunun için değer mi işimi görür mü onu merak etmiştim.

ayna639
25 Mayıs 2016, 00:22
Rx3i evo istihab haddi 175 kg. Bizim artçım ve eşyalarla ağırlığımız 220 kg. Aydından izmir üzeri bergama ayvalık burhaniye edremit ve son durak altınoluk 6.vites 7000 devirde max. Tork ile hiç vites küçültmeden yolu tamamladım 105 veya 110 km. Hızla

kuzan14
25 Mayıs 2016, 00:23
Benim düldül'e vuruyorum kırbacı, yokuşmuş virajmış kamyonmuş dinlemiyor şahlanıyor bebeğim ya

COQ
25 Mayıs 2016, 00:51
Güzel beyin jimnastiği oluyor.
Hadi biraz daha abartalım.
3 adet beygirimiz var.
Bu 3 beygirde aynı hızda koşabiliyorlar.
Yani yarıştıklarında bitiş çizgisini birlikte geçiyorlar. Burun farkı bile yok, aynı hız.
Şimdi bu beygirlerin üstüne aynı kiloda birer binici koyalım.
Yarışın sonucunu tahmin edebilirmisiniz?

prosodi
25 Mayıs 2016, 00:57
mahalle arasıdaki yokuşlarda hiçbir sıkıntı yaşamazsın en dik yokuşu bile çıkar ama uzun mesafeli yokuşlarda çok da performanslı değil bende apache 150 var uzun mesafeli yokuşlarda ortalama süratim 60 falan oluyor ortalama

caglar48
25 Mayıs 2016, 01:04
Valla benxe kucuk jokey ruzgari az yediginden 1. Gelebilir

jimi_hendrix
25 Mayıs 2016, 01:23
konu buna döndü iyice

https://www.youtube.com/watch?v=lM5unNmbbhM

COQ
25 Mayıs 2016, 01:56
Valla benxe kucuk jokey ruzgari az yediginden 1. Gelebilir
Atlar ya da beygirler aynı hızdalar ama aynı güçteler mi?
Yani üstlerindeki ağırlığı taşıyacak güçleri eşit mi?

Soruyu biraz değiştirerek sorsaydım kolayca cevap bulabilirsiniz.
Değiştirelim.

Atlar aynı hızda ve aynı güçteler.
İki arabamız var aynı ağırlıkta.
Bu arabalardan bir tanesine 1 beygir diğerine 2 beygir bağlarsak ve yarıştırırsak,
ya da konumuzda olduğu gibi bir yokuşu çıkmalarını istesek.
Tek beygirin çektiği mi önce varır yoksa 2 beygirin çektiğimi?

Tork denilen nane sanırım anlaşılmıştır.