PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastiğin boyutu virajı etkiler mi?



TanerPasin
22 Mayıs 2016, 17:17
Merak ettiğim konulardan biri. Benim on lastik 90/90/18. Ince lastik yani. Guzel bi metzeller buldum 240 tl ye. Almayi planliyorum arkadasim aklima girip duruyor lastigi kalınlaştır çok ince o virajda cok yatmak istiyorsun bu boyut lastikle yatamazsın kayabilir diyor. Arkasi da 130/90/15 ona da 360 tl lik bi metzeller buldum . bi turlu lastik aldirmadilar bana 1 hafta once alacaktim alamadim bi türlü. Son çare size sormak. Arka ve on lastigin boyutlarini buyutmeli miyim biraz? Arkadaslarim aklimda soru isaretleri olusturdu tedirgin oldum.

Virajda gelistikce surekli yatmak motoru yattigi kadar yatirmak istiyorum 600 tl harciycam bunun icin. Bosa gitsin istemem simdi.

yürekçe
22 Mayıs 2016, 17:26
Kalın lastik daha zor yatar. O arkadaşına söyle, o motorları yapan mühendislerden daha mı iyi biliyoruz bu lastik ebatlarini?
Kalın lastik sadece gorunustur. Aksi halde sürtünme katsayısı artacağı için hızı dusurup gücü emer.
Kullanacağın marka metzeller olabilir ama motoruna uygun lastik seçimi de önemli ve ayrıca masa arası genişlik vs teknik özellikler de işin içine girer.

EmreKocyigit
22 Mayıs 2016, 17:28
Motosikletin mct250 ise fazla heyecan arama derim

TanerPasin
22 Mayıs 2016, 17:44
Kalın lastik daha zor yatar. O arkadaşına söyle, o motorları yapan mühendislerden daha mı iyi biliyoruz bu lastik ebatlarini?
Kalın lastik sadece gorunustur. Aksi halde sürtünme katsayısı artacağı için hızı dusurup gücü emer.
Kullanacağın marka metzeller olabilir ama motoruna uygun lastik seçimi de önemli ve ayrıca masa arası genişlik vs teknik özellikler de işin içine girer.

Masa arasi derken dingil mesafesini mi diyorsun? Cbr 250r dan 10 mm cik daha fazla benim motosikletin dingil mesafesi

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------


Motosikletin mct250 ise fazla heyecan arama derim

Neden? "Çin malı motosiklet gitmez"olayi bitti simdi de çin malı motosiklet viraja yatmaz mı çıktı yoksa? :D

BatuhanK
22 Mayıs 2016, 17:51
Masa arasi derken dingil mesafesini mi diyorsun? Cbr 250r dan 10 mm cik daha fazla benim motosikletin dingil mesafesi

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------



Neden? "Çin malı motosiklet gitmez"olayi bitti simdi de çin malı motosiklet viraja yatmaz mı çıktı yoksa? :D

motosikletin geometrisi ve amortisörlerinden dolayı fazla zorlamalara gelmeyebilir, yoksa oduna tekerlek taksak o da yatar :)

EmreKocyigit
22 Mayıs 2016, 17:57
Masa arasi derken dingil mesafesini mi diyorsun? Cbr 250r dan 10 mm cik daha fazla benim motosikletin dingil mesafesi

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------



Neden? "Çin malı motosiklet gitmez"olayi bitti simdi de çin malı motosiklet viraja yatmaz mı çıktı yoksa? :D
Değerli kardeşim bende Çinli cruiser kullandım Tiger 250 bu motorlar oturuş pozisyonu, amortisör kalitesi, gidon kontrolü olsun fazla yatırılmamalı viraja girmenin şartlarından ilki lastik olsada iyi bir amortisör ve ayarı olmadıkça en iyi lastikle bile asfaltı yalarsın bizim Çinli cruiserlar amortisör konusunda pek bi fukara ve yumuşak olduğu için viraj tehlike yaratır. Umarım Çinli motoruna laf etmek değil senin can sağlığını düşündüğümü anlamışsındır.

TanerPasin
22 Mayıs 2016, 18:02
Değerli kardeşim bende Çinli cruiser kullandım Tiger 250 bu motorlar oturuş pozisyonu, amortisör kalitesi, gidon kontrolü olsun fazla yatırılmamalı viraja girmenin şartlarından ilki lastik olsada iyi bir amortisör ve ayarı olmadıkça en iyi lastikle bile asfaltı yalarsın bizim Çinli cruiserlar amortisör konusunda pek bi fukara ve yumuşak olduğu için viraj tehlike yaratır. Umarım Çinli motoruna laf etmek değil senin can sağlığını düşündüğümü anlamışsındır.

Saygı. Anlıyorum zaten en başta anlamıştım da şakaya vurdum ben sanırım anlaşılmadı yani profilinizde de yaziyor kanuni tiger kullanicisi olduğunuz. Motosiklete laf atmadiginizi anlamıştım. Teşekkür ederim bilgilendirdiginiz için. Bunun bilincinde süreceğim motosikletimi :cat:

EmreKocyigit
22 Mayıs 2016, 18:04
Saygı. Anlıyorum zaten en başta anlamıştım da şakaya vurdum ben sanırım anlaşılmadı yani profilinizde de yaziyor kanuni tiger kullanicisi olduğunuz. Motosiklete laf atmadiginizi anlamıştım. Teşekkür ederim bilgilendirdiginiz için. Bunun bilincinde süreceğim motosikletimi :cat:
Daha sürecek viraja yatacak çok motosikletimiz olacak onları görecek kadar yaşayalım :)

zileliorhan
22 Mayıs 2016, 18:11
Bence bunlara bir bak


Motosiklette Lastik Seçimi:
https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo


Motosiklet Lastik Seçimi - Ömrü - Bakımı | RAHMİ BARUTÇU:
https://www.youtube.com/watch?v=uWYlTDORtoM


MOTOSİKLET LASTİĞİ DOSYASI (MOTOLASTİK.COM):
http://www.altinelbiseliadam.com/motosiklet-lastigi-dosyasi-motolastik-com/

TanerPasin
22 Mayıs 2016, 18:46
Bence bunlara bir bak


Motosiklette Lastik Seçimi:
https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo


Motosiklet Lastik Seçimi - Ömrü - Bakımı | RAHMİ BARUTÇU:
https://www.youtube.com/watch?v=uWYlTDORtoM


MOTOSİKLET LASTİĞİ DOSYASI (MOTOLASTİK.COM):
http://www.altinelbiseliadam.com/motosiklet-lastigi-dosyasi-motolastik-com/

Teşekkürler izliyorum.

Karalı
22 Mayıs 2016, 19:32
Daha iyi viraj sen'le alakalı biraz:)

TanerPasin
22 Mayıs 2016, 19:44
Daha iyi viraj sen'le alakalı biraz:)

Tabii ki benimle de alakalı. Bunun bilincindeyim zaten. Sadece lastikle ilgili kafamda sorular vardı. Bunların cevabini almak istedim ben ☺

127
22 Mayıs 2016, 21:30
Honda kursunda ki CBF lerde orjinal ebatlarda lastik kullanmışlardı motorları diz değecek kadar yatırıyorduk hiçte birşey olmuyordu.

yürekçe
22 Mayıs 2016, 21:46
Masa arasi derken dingil mesafesini mi diyorsun? Cbr 250r dan 10 mm cik daha fazla benim motosikletin dingil mesafesi

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------



Neden? "Çin malı motosiklet gitmez"olayi bitti simdi de çin malı motosiklet viraja yatmaz mı çıktı yoksa? :D

Hayır, arka tekerin girdiği mafsalin ara boşluğu..

GezeGeze
22 Mayıs 2016, 21:49
Viraja yatmak için otoyolda yüksek hızlara çıkıp kendini (ve başkalarını) tehlikeye atmana gerek yok.

Motosikleti ne kadar yatırabildiğini görmek istiyorsan 8 m'lik ara sokaklarda motosikletle temiz bir U dönüşü yapmayı dene.

Hatta kaldırımdan kaldırıma, 8 m çapında çember çizmeye çalış, düşük hızlarda.

Becerebiliyorsan daha düşük çaplarda dön mesela. Teklemeden ama. 3 tekerli bisikleti döndürür gibi değil. Temizce. Motosikletin hakkını vere vere :)

Amaç yatmaksa, bak bakalım yatabiliyor musun? :cherry:

Ha, full koruman yine olsun, tabii. Düşük hızda düşmen daha ihtimal dahilinde çünkü...

İyi çalışmalar...

Not: Arkadaşlar, 8 m'lik ara sokakta motosikletle temiz bir U dönüşü yapmadan otoyola çıkıp da yüksek hızlarda viraja yatmayı denemeyin. Hazır değilsinizdir henüz!

TanerPasin
22 Mayıs 2016, 22:22
Viraja yatmak için otoyolda yüksek hızlara çıkıp kendini (ve başkalarını) tehlikeye atmana gerek yok.

Motosikleti ne kadar yatırabildiğini görmek istiyorsan 8 m'lik ara sokaklarda motosikletle temiz bir U dönüşü yapmayı dene.

Hatta kaldırımdan kaldırıma, 8 m çapında çember çizmeye çalış, düşük hızlarda.

Becerebiliyorsan daha düşük çaplarda dön mesela. Teklemeden ama. 3 tekerli bisikleti döndürür gibi değil. Temizce. Motosikletin hakkını vere vere :)

Amaç yatmaksa, bak bakalım yatabiliyor musun? :cherry:

Ha, full koruman yine olsun, tabii. Düşük hızda düşmen daha ihtimal dahilinde çünkü...

İyi çalışmalar...

Not: Arkadaşlar, 8 m'lik ara sokakta motosikletle temiz bir U dönüşü yapmadan otoyola çıkıp da yüksek hızlarda viraja yatmayı denemeyin. Hazır değilsinizdir henüz!

Evimin hemen yaninda kocaman bir pazar alani var. Orada bol bol viraj, hizlanma, yavaslama, u donusu, gidon kilit dönüyorum çalışıyorum. Motor beni tatmin edecek kadar yatıyor düşük hızlarda yatirarak çember yapıyorum falan. Lastikleri bayagi eski ama makinenin fren yaparken bi ara arka teker kaymisti ama bi turlu anlamadim yani virajlarda bayagi yatiyorum kaymıyor. Yine de cok zorlamak istemiyorum bi takim lastik alana kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------


Honda kursunda ki CBF lerde orjinal ebatlarda lastik kullanmışlardı motorları diz değecek kadar yatırıyorduk hiçte birşey olmuyordu.

Cbf diz değdirecek kadar yatabiliyor mu gercekten orjinal ebattaki lastikleriyle? Motorun yapısı duruşu hic müsait degil gibi duruyor şaşırdım bak.

ehil
22 Mayıs 2016, 22:34
https://www.youtube.com/watch?v=J73XRDGPcpE

Bthndmrl
22 Mayıs 2016, 22:47
Evimin hemen yaninda kocaman bir pazar alani var. Orada bol bol viraj, hizlanma, yavaslama, u donusu, gidon kilit dönüyorum çalışıyorum. Motor beni tatmin edecek kadar yatıyor düşük hızlarda yatirarak çember yapıyorum falan. Lastikleri bayagi eski ama makinenin fren yaparken bi ara arka teker kaymisti ama bi turlu anlamadim yani virajlarda bayagi yatiyorum kaymıyor. Yine de cok zorlamak istemiyorum bi takim lastik alana kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------



Cbf diz değdirecek kadar yatabiliyor mu gercekten orjinal ebattaki lastikleriyle? Motorun yapısı duruşu hic müsait degil gibi duruyor şaşırdım bak.

Pcx de orta sehpa sürtecek kadar bile yatar ama iyi bir asfalt lazım. Bir çift de lastik ☺

TanerPasin
23 Mayıs 2016, 10:49
Pcx de orta sehpa sürtecek kadar bile yatar ama iyi bir asfalt lazım. Bir çift de lastik ☺


Çinde scooter yarışı görmüştüm diz değdirerek virajlar alıyorlardı:)