PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Shakespeare Demiş ki "Tapa Gaz Gitmek, Ya da Gitmemek. İşte Bütün Mesele Bu"



zileliorhan
21 Mayıs 2016, 13:08
17-18-19 Mayıs Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri 125'lik Mondial Drift ile İstnbul’dan Ardahan'a vardım. Yanımda, arka çanta ve ilave çantada yaklaşık 30 kg yük vardı. Yakıt tüketim değerlerini ölçmek için programlı şekilde devirli kullandım. 7.800-8.000 devir arası tapa gaz gittiğim yakıt tüketim değerleri ile, 7.000 devir gittiğim tüketim değerleri arasında yaklaşık % 20 fark vardı. Tapa gaz gidince zaman olarak da öyle ahım-şahım bir kısalma olmuyor. Yakıt tüketim değerleri aşağıdaki tabloda görülüğü gibidir.

http://i.hizliresim.com/PMEVA7.jpg (http://hizliresim.com/PMEVA7)


http://i.hizliresim.com/X4YggO.jpg (http://hizliresim.com/X4YggO)

Mengu16
21 Mayıs 2016, 13:19
Sabrınıza ve cesaretinize hayran kaldım. 135cc motor uzun yolda biraz fazla yakar tabi. Mesela benim 210cc motor 100-110km hızlarda ortalama 3 litre yakıyor. 110km hızda 8000 devir çevirecek şekilde ayarladım dişlileri.

ehil
21 Mayıs 2016, 13:19
güneşin altında söylenmedik şey kalmadı

SAZMAN
21 Mayıs 2016, 13:28
Cesaretinizi tebrik ederim. Yerinizde olmak isterdim.

Poşet olayı çok iyi oluyor. Ben de mutlaka 1 top en büyük boy çöp poşeti bulunduruyorum. Yağmurda iki bacağıma birer tane giyip kemere sıkıştırıyorum, hiç su almıyor. Sadece rüzgar sesi var ama onu da idare ediyorum artık.
Yol fotoğraflarını merak ettim.

RiDeR_2
21 Mayıs 2016, 13:29
Süper. Gençler resimde de "Abi deli misin?" bakışı atmışlar :)
Yolculuk nasıl geçti peki yoruculuk ve sıkıcılık bakımından

zileliorhan
21 Mayıs 2016, 13:48
Süper. Gençler resimde de "Abi deli misin?" bakışı atmışlar :)
Yolculuk nasıl geçti peki yoruculuk ve sıkıcılık bakımından

İstanbul'dan öğleden sonra 4 gibi yola çıktığımda ortalık günlük, güneşlikti. Düzce'de yağmura yakalandım, yağmurluğum Ankara'da idi. Üzerimde deri mont ve pantolon vardı, bu nedenle çok üşüdüm, gidemedim ve Bolu'da geceledim. İlk gün 250 km yaptım.

İkinci gün önce Ankara'ya vardım. Yağmurluğumu aldım, biraz dinlendim ve yola çıktım. Kırıkkale'ye geldiğimde benden dakikalar önce dolu yağmıştı ve çevre yolunda, yolda ve kenarlarda hâlâ dolu taneleri duruyordu. Dolu yüzünden 3-4 yerde kaza olmuştu ve 3 farklı yerde 5-6 polis otosu vardı. Önüme baktığımda, doğu tarafında yağmur olduğunu ve yağmuru yakalayacağımı bildim. Balışeyh'de yağmurluğumu giydim. Ancak bot yağmurluğum maalesef yanımda değildi. Delice'yi geçince, yağmur başladı ve botlarımdan içeri bayağı su girdi. Sungurlu'da Ocaklı Tesislerinde durdum. Lokantadan bir paket çöp poşeti aldım. Yanımda yedek spor ayakkabıları ve çoraplar vardı. Değiştim ve 2 kat çöp poşeti geçirdim,. İlk kat poşeti çorapların üstüne, 2. katı ayakkabının üstüne geçirdim. Üstünden de koli bantı ile iyice sardım. Alaca'da bu sefer doluya yakalandım. O şekilde Alaca üzerinden Zile'ye vardım. Bolu-Zile arası yaklaşık 500 km. Evvelki gün ve o gün fazla yorgunluk olmadı. Sadece 100 km.yi geçince çömlek sızlamaya başlıyordu. Ben de o zaman hemen 5-10 dakikalık bir çay molası veriyordum.

3. gün sabah 8.30 gibi yola çıktım. Geceden botlarımı, ayakkabılarımı ve çoraplarımı kurutmuştum. Bu sefer ayaklarıma 3 kat çöp poşeti geçirdim. 800 km yolu 12 saatte kat ederek akşam 8.30 gibi Ardahan'a vardım. Refahiye, Aşkale ve Oltu civarında şiddetli yağmura yakalandım. Ama bu sefer önlem aldığım için, sıkıntı yaşamadım. Sadece akşama doğru hava çok soğudu. Göle civarında kasktan gelen soğuk nedeni ile burnum şıpırdamaya başladı. Ancak 1 saat onra Ardahan'a vardım ve sıcak ortamda kendime geldim. Eve girdiğimde pestilim çıkmıştı. Çok yorgundum. Ayrıca sol elim, sürekli debriyaj kavrayıp, bırakmaktan ağrıyordu. Bir gece uyudum, kendime geldim.

Bence bu şekilde 125 cc.lik bir motor ile bir günde 800 km yapmak akıl işi değil ama mecburdum. Altımda büyük hacimli bir makine olsa, yolun uygun olduğu yerlerde vururum kırbacı, 150-200 km ile bir müddet giderek, zamanı kısaltabilirimdim. Ama 125'lik motorunda bir avantajı var, yüklü 100, yüksüz 110'u geçmediği için, radara yakalanma riski bayağı azalıyor.

Merdo
21 Mayıs 2016, 13:57
helal olsun abi valla millet gs ile gezmiyor gerçekten büyük başarı baya bir örnek oldu bana.

EneS_Turker
21 Mayıs 2016, 14:14
Hocam helal olsun .. motoru aldıktan sonra dedim yapmayın etmeyin çıkmayın yola ama artık oldu olan :D Kazasız belasız varmak önemli.. Ayrıca benımde kafamda soru işaretleri vardı gidermi bu motorlar diye ama gidiyomuş bunuda görmüş olduk.. 200 300kmlik yollarda hiç yolda bırakmadı benım çinli ama yinede tedirgin oluyordum..
Fazla benzin sarfiyatı dışında dezavantajlı bi durum göremedim.. Tekerinize sağlık gençlerin cesaret edemediği böyle yollara bu şartlarda çıkmak azim ve cesaret gerektirir

zileliorhan
21 Mayıs 2016, 14:16
Hocam helal olsun .. motoru aldıktan sonra dedim yapmayın etmeyin çıkmayın yola ama artık oldu olan :D Kazasız belasız varmak önemli.. Ayrıca benımde kafamda soru işaretleri vardı gidermi bu motorlar diye ama gidiyomuş bunuda görmüş olduk.. 200 300kmlik yollarda hiç yolda bırakmadı benım çinli ama yinede tedirgin oluyordum..
Fazla benzin sarfiyatı dışında dezavantajlı bi durum göremedim.. Tekerinize sağlık gençlerin cesaret edemediği böyle yollara bu şartlarda çıkmak azim ve cesaret gerektirir

Yola çıkmadan önce, Boğaziçi Gişe Çıkışı civarı Enes'le bir hatıra

http://i.hizliresim.com/l1zG3E.jpg (http://hizliresim.com/l1zG3E)

redmap
21 Mayıs 2016, 14:18
Güzel çalışma olmuş ama çok yakmış.İmkanınızda var gibi neden 125 lik mondialle kendinize eziyet ediosunuz.

ZümeR
21 Mayıs 2016, 14:19
50 TL ile 14 LT benzin tapagaz 170-240 arası kullanımda gideceğim yere varamadan 170 km sonra depo bitiyor.
0,29 TL yakıt..

Zaman olayını hiç hesap etmeyeyim büyük fark var yavaş ve hızlı gitmek arasında.
Değer mi ? Tabiki değer..

Tek sorun gittiğim yol dağlar arasında kalan bir güzergah yol boş hatta bomboş.. Petrol bile yok, yanında benzin taşımak zorundasın
yavaş gidersem 1 depo bitmeden varacağım yere varıyorum.

CrazyBullet
21 Mayıs 2016, 14:19
Hocam Iron Butt yarışmasına katılmalısınız.

zileliorhan
21 Mayıs 2016, 14:22
Hocam Iron Butt yarışmasına katılmalısınız.

Ekşi Sözlük'ten Iron Butt'ın anlamı:
https://eksisozluk.com/iron-butt--1325336

"götüne güvenen motor sürücülerinin zaman zaman ünvan için denediği gereksiz aktivite. olay kısaca şöyle, götünüz kaşındığında iron butt düzenliyen kulüplerden birine başvuruyorsunuz. onlar da size 24 saat boyunca sadece benzin, yemek ve tuvalet için mola verebileceğiniz bir rota çıkarıyolar. amaç size verilen rotayı 24 saat içinde tamamlamak. fakat çıkarılan rota kısa olmadığı için 24 saat hiç uyumadan, kısa yemek, benzin ve tuvalet molalarıyla rotayı ancak tamamlıyorsunuz. bu süre içerisinde kıçınızı nasır bağlamaz ve yavaşlayan refleksler yüzünden bir kamyonun altına girip ölmezseniz iron butt ünvanına kavuşup sağa sola hava atabiliyorsunuz."
06.01.2010 16:43 kumdan kale

ehil
21 Mayıs 2016, 14:22
"125 lik mondialle kendinize eziyet ediosunuz."

CrazyBullet
21 Mayıs 2016, 14:32
Ekşi Sözlük'ten Iron Butt'ın anlamı:
https://eksisozluk.com/iron-butt--1325336

"götüne güvenen motor sürücülerinin zaman zaman ünvan için denediği gereksiz aktivite. olay kısaca şöyle, götünüz kaşındığında iron butt düzenliyen kulüplerden birine başvuruyorsunuz. onlar da size 24 saat boyunca sadece benzin, yemek ve tuvalet için mola verebileceğiniz bir rota çıkarıyolar. amaç size verilen rotayı 24 saat içinde tamamlamak. fakat çıkarılan rota kısa olmadığı için 24 saat hiç uyumadan, kısa yemek, benzin ve tuvalet molalarıyla rotayı ancak tamamlıyorsunuz. bu süre içerisinde kıçınızı nasır bağlamaz ve yavaşlayan refleksler yüzünden bir kamyonun altına girip ölmezseniz iron butt ünvanına kavuşup sağa sola hava atabiliyorsunuz."
06.01.2010 16:43 kumdan kale

Estağfurullah hocam, ekşi sözlükteki yorumcunun algısı ile yazmadım. Ankara'da çok iyi bir eğitimci de Iron Butt'a katılmıştı, benimde katılmak isteyeceğim bir yarışma. Guney Amerika, redneck kafası, route 66 kafası, Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı adlı kitaptaki mantıkla yazdım. Başlıklarınızı takip ediyor ve yolculuklarınızı keyifle takip ediyorum. Örnek aldığım bir abimsiniz.

EneS_Turker
21 Mayıs 2016, 14:35
50 TL ile 14 LT benzin tapagaz 170-240 arası kullanımda gideceğim yere varamadan 170 km sonra depo bitiyor.
0,29 TL yakıt..

Zaman olayını hiç hesap etmeyeyim büyük fark var yavaş ve hızlı gitmek arasında.
Değer mi ? Tabiki değer..

Tek sorun gittiğim yol dağlar arasında kalan bir güzergah yol boş hatta bomboş.. Petrol bile yok, yanında benzin taşımak zorundasın
yavaş gidersem 1 depo bitmeden varacağım yere varıyorum.

Hocam zaten yüksek cc binecek durumu olan insan yakıtını da pek dert etmez.. Aslan besleyen yemini düşünmez derler.. Eğer büyük cc makina alacak duruma gelirsek inş zamanı yakıtı ztn dert etmeyiz ^^

RiDeR_2
21 Mayıs 2016, 14:53
Tekrar tebrik ediyorum -şöyle bi gözümde canlandı da kolay değil- ve Maşallah diyerek artırıyorum

lostmymindd
21 Mayıs 2016, 17:19
Gerçekten de uzun yolu motor değil motorcu gidiyor arkadaş. Tebrikler.

Seko
21 Mayıs 2016, 17:34
135 cc motor için korkunç bir tüketim olduğunu söyleyebilirim. Bunların 162 cc olanları da fazla yakıyorlar. Genel olarak güçlü olsalar da verimsiz motorlar...

shruikan
21 Mayıs 2016, 21:11
aa şener şen!

zileliorhan
21 Mayıs 2016, 21:18
aa şener şen!

????????????

metecel
22 Mayıs 2016, 19:18
Valla helal ossun, ihtiyar delikanlım benim. Ben, benim Apaci ile buna cesaret edemem.

Zuzuuw
22 Mayıs 2016, 19:28
Sayın Hocam,

Lastiklerinizi ivedilikle değiştirmeniz gerektiğini dostane bir şekilde hatırlatırım. Alabileceğiniz en ucuz lastik bile üzerindeki CST'lere 5 basar. Anlas marka IRC tip lastikler ön - arka 200 - 225 TL civarındadır.

Selametle.

zileliorhan
22 Mayıs 2016, 19:43
Sayın Hocam,

Lastiklerinizi ivedilikle değiştirmeniz gerektiğini dostane bir şekilde hatırlatırım. Alabileceğiniz en ucuz lastik bile üzerindeki CST'lere 5 basar. Anlas marka IRC tip lastikler ön - arka 200 - 225 TL civarındadır.

Selametle.

Sevgili Kardeşim,
Bu kadar tesadüf olur. 30 dakika önce 1 çift Metzeler 90/90-18 57P RF TL ME 22 lastik siparişi verdim. Gerçekten orijinal lastikler özellikle ıslak zeminde iyi değil. Drift'de ön ve arka lastik ebatları aynı. Önler 3.00/18, arkalar 90/90/18, zaten ikisi aynı ebat. Ben de yukarıdaki lastikten 2 adet sipariş verdim. Dostane uyarı için çok teşekkür ederim. Allah sizin gibi motorcu dostları eksik etmesin.

http://i.hizliresim.com/NE9OnL.jpg (http://hizliresim.com/NE9OnL)

acemi60
22 Mayıs 2016, 19:56
Hocam tebrik ederim. Uzun yol için motosikletin değil, yüreğin büyüğü lazım olduğunu göstermiş oldunuz...
Metzeler ME22 kullandım. Taktırınca motosikletinizin gidişi-duruşu çok değişecek. Kazasız belasız sürüşler...

something123
22 Mayıs 2016, 20:22
Orhan abi süpersin bastan sona yolu yazmisin hepsini okudum wallahi yasamis kadar heycanli geldi ..

Ofius
22 Mayıs 2016, 21:29
Helal olsun büyük cesaret ama daha delileri var: Ybr125 ile trabzondan japonyaya

https://ikiteke.com/category/project-ttr/

GezeGeze
22 Mayıs 2016, 21:37
İstanbul - Ardahan, yağmurda, doluda!

En fazla 90-110 giderek,

Arka arkaya 3 gün boyunca,

250 km, 500 km ve hele 12 saatte 800 km!

Saygılar hocam!

Lucas
23 Mayıs 2016, 10:39
Ruhsuz olacağına, Orhan abi gibi genç ruhlu bir ihtiyar ol demiş Shakespeare :)
Saygılar :)

bilirkişi
25 Mayıs 2016, 11:03
17-18-19 Mayıs Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri 125'lik Mondial Drift ile İstnbul’dan Ardahan'a vardım. Yanımda, arka çanta ve ilave çantada yaklaşık 30 kg yük vardı. Yakıt tüketim değerlerini ölçmek için programlı şekilde devirli kullandım. 7.800-8.000 devir arası tapa gaz gittiğim yakıt tüketim değerleri ile, 7.000 devir gittiğim tüketim değerleri arasında yaklaşık % 20 fark vardı. Tapa gaz gidince zaman olarak da öyle ahım-şahım bir kısalma olmuyor. Yakıt tüketim değerleri aşağıdaki tabloda görülüğü gibidir.

http://i.hizliresim.com/PMEVA7.jpg (http://hizliresim.com/PMEVA7)


http://i.hizliresim.com/X4YggO.jpg (http://hizliresim.com/X4YggO)

Sorun tapagazda değil çin malı motorlar her şeyi taklit ediyorlar ama yanma yakma teknolojisinde(verim) iyi değiller anlaşılan Ybr son sürat de gitsen 3 litreyi geçmiyor.