PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : En Kaliteli Motosiklet Hangisi? Neden BMW?



Sayfa : [1] 2

uzaaklardann
20 Mayıs 2016, 17:59
Merhaba Motosiklet.net cemaati
İşte size sahibinden sitesinde 20.05.2016 tarihi itibariyle derlediğim bilgiler ışığında yaptığım bir istatistik değerlemesi
Aşağıda tek tek en büyük 9 üreticinin (4 Avrupalı, 4 Japon ve 1 Amerikalı) motosikletlerini belli bir mantık çevresinde sıralandığını göreceksiniz.
Alfabetik sırayla...
Buyrun.

Markalara göre sahibinden'de 20.05.2016 tarihinde
1) 251 cc üstü (hobi grubu) Kaç satılık motosiklet olduğu,(sadece manuel vitesliler)
2) Bu motosikletlerin kaçının 2010 yılı ve altı model olduğu + (toplam satılıklara oranı)
3) 2010 yılı ve altı motosiklerin kaçının 100.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
4) 2010 yılı ve altı motosiklerin kaçının 125.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
5) 2010 yılı ve altı motosiklerin kaçının 150.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
6) 2010 yılı ve altı motosiklerin kaçının 175.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı


MARKA---------------- BMW
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 670
2) 2010 Model Altı------ 498.(%74,3)
3) 100.000 km Üstü------ 55..(%11,0)
4) 125.000 km Üstü------ 27..(% 5,4)
5) 150.000 km Üstü------ 9...(% 1,8)
6) 175.000 km Üstü------ 3...(% 0,6)

MARKA---------------- Ducati
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 213
2) 2010 Model Altı------ 27.(%12,7)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)

MARKA---------------- Harley Davidson
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 316
2) 2010 Model Altı------ 103(%32,6)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)

MARKA---------------- Honda
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 1729
2) 2010 Model Altı------ 881(%51,0)
3) 100.000 km Üstü------ 2..(% 0,2)
4) 125.000 km Üstü------ 1..(% 0,1)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)

MARKA---------------- Kawasaki
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 704
2) 2010 Model Altı------ 333(%47,3)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)

MARKA---------------- KTM
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 115
2) 2010 Model Altı------ 52.(%45,2)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)

MARKA---------------- Suzuki
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 669
2) 2010 Model Altı------ 514(%76,8)
3) 100.000 km Üstü------ 11.(% 2,1)
4) 125.000 km Üstü------ 1..(% 0,2)
5) 150.000 km Üstü------ 1..(% 0,2)
6) 175.000 km Üstü------ 1..(% 0,2)

MARKA---------------- Triumph
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 103
2) 2010 Model Altı------ 17.(%16,5)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)

MARKA---------------- Yamaha
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 1715
2) 2010 Model Altı------ 699(%40,8)
3) 100.000 km Üstü------ 4..(% 0,6)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)
6) 175.000 km Üstü------ 0..(% 0,0)



Değerlendirme: (Dikkat kişisel yorum içerir)
- Bariz olarak belli ki 250 cc üstü modellerde (hobi grubu) pazar payı olarak Honda ve Yamaha'nın inkar edilemez bir üstünlüğü var.
- Satılan motosikletlerde 5 yılı(2010 ve altı) doldurma oranı en yüksek markalar Suzuki(76,8) ve BMW(%74,3).
- "100.000 km'nin üstünde ve 2010 modelin altındaki motosikletler" konusunda, anlamlı bir istatistiğe sahip tek marka BMW.

Kanaatimce durum şu:
Satılan motosikletlerde 5 yılı(2010 ve altı) doldurma oranı en yüksek markalar Suzuki(76,8) ve BMW(%74,3) ise burada bir sürpriz var. O da Suzuki. Zira Suzuki aynı istikrarı 100.000 km üstü motosiklet oranında(% 2,1) gösteremiyor. Yani Suzuki geçmişte yakaladığı satış başarısını devam ettiremiyor ve piyasada eski motosikletleri ağırlık kazanıyor, (ki onlarda 100.000 km'nin üzerinde kullanılmıyorlar ve motosikletler garajda yatıyor)

Pekiii birçok markada, 100.000 km'nin üzerinde hiç (yada neredeyse hiç) motosiklet olmaması nasıl açıklanır? Bu kadar motosiklet nereye gidiyor? Ne oluyor bu motosikletlere? Buhar olup atmosfere mi karışıyorlar? Hepsi 100.000 ve üstü kilometrelere gelmeden pert olup trafikten mi çekiliyor?

Mesela
- Ducati'de 100.000 km yapmış satılık motosiklet yok. (Adamlar hızlı kullanıyor, o km'lere gelmeden motor bitiyor) :pl: Aslında çokta tutarsız değil zira "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı da düşük zaten.(%12,7)
- Harley Davidson'da 100.000 km yapmış satılık motosiklet yok. Ki "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı(%32,6) hiçte az değil. (Makine çok titreşimli ve yavaş. Dolayısıyla kimse o kadar km yapamıyor olabilir.) :salut:
- Honda'da oran %0,2. (yok denilebilir)Ki "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı %51. Yani?
- Kawasaki'de yok. Ki "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı %47,3. Neredeyse Honda'yla aynı
- KTM'de yok. Ki "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı %45,6. Bu da neredeyse Honda'yla aynı
- Suzuki'de oran %2,1 (yok'tan hallice)Asıl ilginç olan burası Zira Suzuki'lerin "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı %76,8. Bu kara motosikletin hiçbiri mi kullanılmadan öylece garajda yatmış bunca yıl?
- Triumph'ta yok. Ama nispeten Triumph'un "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı da (%16,5) düşük zaten.
- Yamaha'da oran %0,4 (yok denilebilir). "2010 ve daha düşük modelli motosiklet" oranı ise %40,8. Hiçte az değil yani.

İstatistikler bunlar işte. Yerseniz.

-BMW'de ise durum biraz farklı. Zira "2010 ve daha düşük modelli motosiklet oranı" hariç, tüm kriterlerde en yüksek oranlar BMW'lerde. O kriterde de birinciliği kıl payı farkla Suzuki'ye kaptırıyor.

Dolayısıyla benim buradan anladıklarım sırasıyla şunlar:
Ya motosiklet sahipleri, motosikletlerinin satılmayacağı korkusuyla km'lerini düşürüyorlar,
ya biz motosiklet kullanmayı bilmiyoruz ve 100.000 ve üstü km'lere gelmeden motosikletleri pert edip trafikten çekiyoruz,
yada üreticiler o kadar kalitesiz motosiklet yapıyorlar ki aletler 100.000 ve üstü km'leri deviremiyor.

Burada nispeten BMW sahipleri ayrılıyor. Zira istatistiklere bakınca en dayanıklı ve en çok km yapabilen motosikler BMW'ler.
Ayrıca belli ki BMW sahipleri ve alıcılar km'yi o kadarda önemsemiyor.

Bilmem katılırmısınız.

larnon
02 Haziran 2016, 22:13
Çok güzel bir çalışma olmuş. Japonlar eskisine göre kaliteyi düşürdüler ve daha ucuza mal edip daha çok satma derdindeler. BMW ve Ducati'nin kalitesi tartışılamaz bence. Ayrıca Ducati'nin geride kalması ülkedeki servis/bayii ağında BMW'den geride kalmasından kaynaklanıyor olabilir.

OğuzÖztürk
02 Haziran 2016, 22:31
Öncelikle emeğinize sağlık güzel bir açlışma olmuş. Ancak buradaki verileri motosiklet türlerine göre de ele almakta fayda var. Çok uzun süre kullanılan motosikletler genelde endurolar oluyor sanırım. 100 binleri deviriyorlar çünkü bu amaçla alınıp kullanılıyor. BMW'nin bilmiyorum ama benim sıklıkla gördüğüm motoru GS 1200...

Aynı mantıkla gördüğüm çoğu racing ve naked model honda veya yamaha. Yalnız son yıllarda honda' nın endurolarınında piyasa da kalıcı olması beklenebilir.

Racinglerin 100 bin km devireni olmayabilir zira uzun km ler yapması zor bir motor. Kısa mesafeleri çokça kullanarak yapılabilir ama o zamanda model eskiyor.

Birde kurye motorları var ki bunların çoğu cbf 150 türünde olanlar ve bunların içinden 100 bin km üzeri satılık motosiklet çıkmaması ilginç. Ortalama bir kurye (gerçekten bu işi yapan) 100 bin km yi devirmiş oluyor.

burak burk
02 Haziran 2016, 23:02
bence hiç alakası yok.süper istatistik tutmuşsunuz ama 100bin k yı geçmiyor diye bir olay ben kesinlikle katılmıyorum.kendi görüşüm bmw alan birisi al sat için bmw almaz.alan adam tepe tepe kullanıyor.konforlu ve pahalı olduğundan dolayı.ayrıca üst düzey motor sürücüleri kullanıyor.model yıllarınında ne kadar uzun süre üretildiğinide görmüşsünüzdür zaten.zaten ufak ccler yok o yüzdende alan adama zaten yetiyor.

Olcay Avşar
02 Haziran 2016, 23:48
iki sebep var;

1. bmw motorlar genelde enduro, bu da km istatiğini yükseltiyor.

2. milletce üçkağıtcı olduğumuz için km düşürüyoruz.

Levent
02 Haziran 2016, 23:56
Emre abi,bunlar hep Amerika'nın oyunu. ::rantinp:

bulut59
03 Haziran 2016, 00:08
bastan sona okudum cok guzel analizler ama tek cumleyle tum tezleriniz itinayla curutulur. "km dusurme" :)

F54
03 Haziran 2016, 00:26
bu gün ilana bmw hariç 100000 km geçen bi motosiklet koy hangi marka olursa olsun satamazsın
bu konuda bmw alacak adam işi biliyor km bakmıyor
japon alanlar biraz daha işin acemisi diyebilriz

BESTAPO
03 Haziran 2016, 00:35
Titiz ve detaylı çalışmanız için tebrikler. Forumlarda ki şunu mu alsam bunu mu alsam başlıklarından sonra nihayet kafa çalıştıran doyurucu bi içerik, üzerine konuşulacak bir başlık açılmış.
Pek çok tespitinize katılmamak elde değil. Buradaki 100binleri görmeyen kilometreler için en ağırlıklı ihtimal pek çoğumuzun da aklına gelen km düşürme operasyonu olduğunu sanıyorum. Hernedense 100binleri duymak alıcıyı korkutuyor. Ben şahsen şu anda sahip olduğum Suzuki'yi 80binlerde aldım.Önceki sahipleri Avrupa turları yapmış.100bini bende geçecek olması beni zerre rahatsız etmiyor. Çünkü yetkili servis kontrolünde,kondüsyonu gayet iyi,ve bütçeme göre alabileceğim en keyifli makina. Ha satacağım zaman belki piyasanın biraz altına veririm. Ama bunca zmaan bana yaşattıkları da yanıma kar kalır.
Bu makinaları üreten adamlar uzun yıllar keyifle binelim diye üretiyorlar. Eğer kmsi az diye motorumuzla övünüyorsak,farkında olmadan yaşanmışlıklarımızın da az olduğunu itiraf ediyoruz gibi geliyor bana. Bence binebildiğimiz kadar çok binelim. Daha uzağı,daha çoğu hayal edelim. Rakamlara takılmayalım.

pago
03 Haziran 2016, 00:35
en kaliteli motosiklet sahibi olduğun motosiklettir bence
ne için BMW çünkü almaya param yetmediği için hayal olduğu için ama şunu biliyorum ki alırsam onunda kıymeti kalmayacak :)

güzel manitalar neden boynuzlanıyor sanıyorsunuz ulaşana kadar hayal kıymeti fazla
ulaşınca iş bitti yeni hedeflere yelken aç

Taygunho
03 Haziran 2016, 08:35
Bence gelir parametresi ve motor tipi de önemli. Eger arastirma sadece marka değil motor cinslerine göre yapılırsa başka bir sonuç çıkar. Endurolar dayanıklı motorlar ki adı üzerinde zaten. Ama racing tarzi motorlarin kaza yapma ihtimali yüksek. Ayrıca çok km yapan commuterler ve scooterlarda nispeten ucuz ve dayanıksız. Fakat türkiyede vergi dolayısıyle araç fiyatlarının yuksek ve sürekli artan bir seyir izlemesi sebebiyle araç sahibi olmak ki buna motor ve araba da dahil biraz kar zarar isine benziyor. Bir çok kişi de motoru satın zarar etmiyeyim mantığı var buda ister istemez az kullanmaya veya km ihalelerin sebep oluyor. Ayrıca çok km li motorlar zarar ettirir mantığı ile satın alınmıyor. Fakat bmw müşterisi kar zarar oranına bakmaz gönül rahatlığıyla alır biner. Ayrıca bir önemli konu var sadece sahibinden. Com a satış ilanı olan motorlar istatistik te yani motorlar buhar olup ucmuyor sadece ilana konulmuyor. Emeginize sağlık güzel bir çalışma olmus

COQ
03 Haziran 2016, 09:23
Bir sonuç çıkartmak için sahibinden sitesinin piyasanın ne kadarını gösterdiğini bilmek gerekiyor.
Yani rakamları bilmiyorum ama yılda 200-250 bin civarında sıfır motosiklet satılıyor.
2. El satış rakamlarının bundan aşağı olacağını zannetmiyorum.
200 bin adetlik bir piyasada 20-30 bin ilan barındıran bir mecranın istatistiklerine bakarak gerçekçi bir sonuca ulaşmak mümkün olmaz.
Kaldı ki 2. El motosiklet satış rakamlarının yukarıda ki tahminlerimden daha fazla olduğunu düşünüyorum.

uzaaklardann
03 Haziran 2016, 10:17
Birde kurye motorları var ki bunların çoğu cbf 150 türünde olanlar ve bunların içinden 100 bin km üzeri satılık motosiklet çıkmaması ilginç. Ortalama bir kurye (gerçekten bu işi yapan) 100 bin km yi devirmiş oluyor.

Dostum 250cc altı motosikletler değerlendirilmeye dahil edilmedi. O yüzden yoklar. Zira avrupalıların (KTM hariç) zaten 250 cc altı motosikleti yok.
Bilgine

istanbu_gezg
03 Haziran 2016, 10:19
tabiki ybr arkadşalar

uzaaklardann
03 Haziran 2016, 10:32
Emre abi,bunlar hep Amerika'nın oyunu. ::rantinp:

Amerika diye hedef gösteme zira cevap hakkı doğuyor. "Dış mihraklar" yada "Atlantik ötesi" gibi her kaba uyan, nereye gittiği belirsiz tanımlamalar kullanırsak..
:D

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------


bastan sona okudum cok guzel analizler ama tek cumleyle tum tezleriniz itinayla curutulur. "km dusurme" :)

Değerlendirmede o etkeni de belirttim. :cat:
Aslında mevcut duruma bakarsak, (ki km düşürmeyi de dikkate alsak bile) yinede en az km düşürme'ye tenezzül eden grubun yine BMW ciler olduğu sonucu çıkmıyor mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

"Taygunho" Endurolar konusunda yazdıklarına katılıyorum.Evet aslında birde öyle bir araştırma yapmak lazım.
Ama hiç mi 100.000' i deviren racing yok? Hepsi mi pert oluyor? Buhar mı oluyor bu makinalar? Neredeler?


Ayrıca çok km yapan commuterler ve scooterlarda nispeten ucuz ve dayanıksız.

commuterler ve scooterlar bu araştırmaya dahil edilmedi. 250cc üstü ve vitesliler sadece

fedos
03 Haziran 2016, 10:37
Kesin doğru olmamakla beraber,iyi fikir veren etkili bir çalışma olmuş. Tabi uzun yolda kullanılan yüksek km yapmış endurolar, Bence şehir içi kullanılmış diğer motor türlerinden daha az yıpranıyorlar.Saatlerce yol gidip bir kere bile fren ve debriyaj kullanmayabiliyorsunuz uzun yolda.
Buradan yola çıkarak ,acaba aynı BMW kalitesi G310 serisinde de devam edecek mi :)

tyrung
03 Haziran 2016, 10:42
Çağ gereği böle olmaktadır.
Performans ne kadar iyi olursa ömür o kadar kısa olur. Bugün herhangi bir kategoriden motor 100.000km gidebilir fakat gidene kadar ciddi bir iki sorun atlatacaktır.

Dolayısıyla tamir masrafları günümüzde faiş olduğu için parçalanıyor yada km sıfırlanıyor :D

arda4
03 Haziran 2016, 10:46
Dolayısıyla benim buradan anladıklarım sırasıyla şunlar:
Ya motosiklet sahipleri, motosikletlerinin satılmayacağı korkusuyla km'lerini düşürüyorlar,
ya biz motosiklet kullanmayı bilmiyoruz ve 100.000 ve üstü km'lere gelmeden motosikletleri pert edip trafikten çekiyoruz,
yada üreticiler o kadar kalitesiz motosiklet yapıyorlar ki aletler 100.000 ve üstü km'leri deviremiyor.

Burada nispeten BMW sahipleri ayrılıyor. Zira istatistiklere bakınca en dayanıklı ve en çok km yapabilen motosikler BMW'ler.
Ayrıca belli ki BMW sahipleri ve alıcılar km'yi o kadarda önemsemiyor.

Bilmem katılırmısınız.

Biraz "Bayesian" olmuş hocam

etarhan
03 Haziran 2016, 10:51
Derler ki, İstanbul kuşatıldığı zaman Bizans âlimleri toplu iğnenin ucunda kaç melek dans edebilir diye tartışıyorlarmış. Bunun doğru olup olmadığını bilemem, ama acaba durup dururken neden aklıma geldi diye düşünmeden de edemiyorum...

E-TEKİN
03 Haziran 2016, 10:51
Satış sonrası en iyi olan marka bmw dir.bmw f800gs ile tura çıktınız diyelim yolda bozuldu, bmw size gezinize devam etmeniz için yeni motor veriyor ve madur olmuyorsunuz, 650cc ve üzeri motoruyla uzun km ler yapan kişi zaten belli bir gelir seviyesinde hal böyle olunca adamda zaten para var gidip bmw alıyor ve kafası rahat oluyor,şimdi x bir Japon endurosuyla yola çıktınız ağrı da motor bozuldu en yakın servis misal 300km uzaklıkta, bu servis size yardım edermi hadi geldi diyelim size aynı segmente yeni motor verip yolunuza devam etmenizi sağlar mı? O yüzden parası olan vatandaş gidip 1200gs f800gs alıp yoluna devam ediyor ve yüksek km lere çıkıyor,birde bmw de bakım aralığı 10bin km buda önemli honda gibi bizim tr nin yolları çok tozlu bilmem be deyip bakım aralığı 12000km olan nc serisini 6000km de bakıma çağırmıyor,eminim nc serisi üzülmezse 150bin km lerin fazlasını rahat rahat yapar ama gel gelelim satış sonrası ve servislerinin duyarsızlığı maddi durumu iyi olan sürücüleri bmw almaya itiyor ve tabikide markanın vermiş olduğu saygınlık ta etken,Ben test sürüşlerinde tüm bmw leri kullandım neredeyse,bugun zengin olsam alacağım tek motor bmw olurdu çünkü diğer markaları alıp paramla rezil olmak istemem. Bu yüzden kişi uzun km ler kafası rahat bir şekilde biner.

uzaaklardann
03 Haziran 2016, 10:57
Kesin doğru olmamakla beraber,iyi fikir veren etkili bir çalışma olmuş. Tabi uzun yolda kullanılan yüksek km yapmış endurolar, Bence şehir içi kullanılmış diğer motor türlerinden daha az yıpranıyorlar.Saatlerce yol gidip bir kere bile fren ve debriyaj kullanmayabiliyorsunuz uzun yolda.
Buradan yola çıkarak ,acaba aynı BMW kalitesi G310 serisinde de devam edecek mi :)

Bakıcaz görücez sayın fedos. Zira ben fuardaki stand haricinde daha tek bir G310 görmüş değilim. Ne trafikte, ne mağazada...

Yalnız katılmadığım bir nokta var. Enduro kullanıcıları motosikletlerini sadece şehir dışında, uzun seyahatlerde kullanıyor gibi bir algı bence yanlış. Zira tanıdığım tüm enduro sahibi arkadaşlar bu motosikletleri şehirde de kullanıyor. Tıpkı naked yada racing makinesi olup seyahate gidenler olduğu gibi. Hatta bu arkadaşlarla şehirde beraber gazlıyoruz ve yine beraber seyahatler yapıyoruz. Genelde herkesin 1 motosikleti var sonuçta.

Ha enduro tarzı motorlar, elbetteki racing makinelerin motorları kadar yüksek devir, yüksek sıkıştırma basıncı altında çalışmıyorlar. Nispeten daha az yoruluyorlar eyvallah. İlaveten endurocular nispeten "yüksek kilometre konusuna" biraz daha az takılıyorlar.

velizrsln
03 Haziran 2016, 11:01
kawasakiiiiiiiiiiii

simurgg
03 Haziran 2016, 11:03
Satılan motosikletlerde 5 yılı(2010 ve altı) doldurma oranı en yüksek markalar Suzuki(76,8) ve BMW(%74,3) ise burada bir sürpriz var. O da Suzuki. Zira Suzuki aynı istikrarı 100.000 km üstü motosiklet oranında(% 2,1) gösteremiyor. Yani Suzuki geçmişte yakaladığı satış başarısını devam ettiremiyor ve piyasada eski motosikletleri ağırlık kazanıyor, (ki onlarda 100.000 km'nin üzerinde kullanılmıyorlar ve motosikletler garajda yatıyor)


Piyasadaki Suzuki'lerin 4'te 3'ü 2010 model altı. Motorların kilometreleri düşük. Demek ki Suzuki'nin satış performansı 2010'dan sonra düşmüş.

Piyasadaki BMW'lerin 4'te 3'ü 2010 model altı. Motorların kilometreleri yüksek. Demek ki BMW kaliteli.


İstatistik böyle bir şey işte :)

okanius
03 Haziran 2016, 11:31
yılda 3.000-5.000 km yapan bir dünya sport touring kullanıcısı var.
bu motorların 100.000 km leri geçmesi zaman alacaktır. dolayısıyla 2006 model bir japon kolaylıkla 50.000 km de olabilir.
uzun yol, avrupa turu vs... yapacak olanlar zaten belli maddi düzeye sahipler. ki genelde bmw sahipleri bu kişiler...
yurt dışında motosiklet kullanıcıları motoruyla yaptıkları yüksek km ile övünürken bizde ise tam tersi düşük km önemli sayılıyor.
bu arada elinize sağlık :) güzel çalışma...

Erdost
03 Haziran 2016, 12:39
Bu tamamen müşteri portföyüyle alakalı.
En gerçek kmlerin Bmw'de olduğunu gösteriyor.Yoksa hele hele Japon motorlar km'nin mihina vuruyor.

Bana göre motorun km. çok bakımlı olması önemli.Ama bizim ülkemizde bakımsız ve masraflı motor olmadığı için bilemeyeceğim.

arda4
03 Haziran 2016, 13:20
Valla bu sonuçlara bakılak yorum yapılmaz.

Yapılabilecek yorum çok çok:

"Hmm malum sitede kilometresi yüksek BMW'ler varmış" olabilir, o kadar.

Tek silindirdli gariban Mondial Drift (İngilteredeki Zontes Panther) 55000km yapmış.(forumda bir arkadaş vardı) Piston silindir değişimi yapıldı hala da gitmeye devam ediyor. Bu gariban motor bu kilometreyi yapıyorsa daha büyük hacimli daha az sıkıştırılan motorlar elbette çok daha fazlasını yapar ve yapıyor.

"Yolda kaldım Honda/Yamaha beni gelip almadı" vs durumu iyi olan adam için çok da önemli değil. Çağırır çekiciyi yoluna devam eder.

Endurocular motorlarını şehir içinde kullanır ama bu adamların bu motorlarla uzun yol yapması oldukça muhtemel. Yoksa ne diye gidip en az 20000TL bayılsın? Şehir içi hız limiti 50km/saat

-ZERO-
03 Haziran 2016, 13:30
Aslında bütün markaların 100.000 ve üstü km'lerde birçok motosikleti var. Fakat ne yazık ki bunların neredeyse tamamının km'si düşürülmüş. Siz sanıyomusunuz ki peynir ekmek gibi ikinci eli olan cbr600f cbf600, 1000, yamaha fazerın 10 15 yılda sadece 50 60 70 bin km yapsın. Kaç 50 60 70 bin km'dir o... bu arada hondanın malum sitedeki 125.000 km üstü olan motoru 2006 model yeşil cbf1000. 136.000 deydi o motor. 145.000 e çıkmış. Param olsa düsünmeden alırdım. Adam km de çakallık yapmıyosa hiçbirşeyde yapmaz.

COQ
03 Haziran 2016, 14:05
Yol motosikleti tabiki yüksek kilometrede olacak arkadaşlar.
Benim spor motorum 2011 model ve daha 20 bin olmadı.
VFR ise 2012 model ve şu sıralar 70 bin olmak üzere. Muhtemelen Ekim ayına kadar 4-5 uzun yol yaparım ve 80 bini geçer.
Yani yol motosikletlerinin yüksek kilometrelerde olması gayet doğal.

uzaaklardann
03 Haziran 2016, 14:53
Bazı arkadaşların "BMW'de enduro oranı yüksek. Dolayısıyla 100.000 km üstü motosikletlerin oransal olarak BMW'de fazla olması normal tabii" mihvalde yazdıkları yorumların haklı olabileceğini varsayarak tekrar döndük malum siteye.
Sadece bu markaların enduro modellerini dikkate alalım.

Tabii ki Harley'in endurosu olmadığı için onu dışarıda bırakıyoruz.

03.06.2016 saat 13.00 itibariyle...

1) 251 cc üstü Kaç adet satılık ENDURO olduğu,(sadece manuel vitesliler)
2) Bu ENDUROLARIN kaçının 2010 yılı ve altı model olduğu + (toplam satılıklara oranı)
3) 2010 yılı ve altı ENDUROLARIN kaçının 100.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
4) 2010 yılı ve altı ENDUROLARIN kaçının 125.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
5) 2010 yılı ve altı ENDUROLARIN kaçının 150.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı


MARKA---------------- BMW
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 381
2) 2010 Model Altı------ 292.(%77)
3) 100.000 km Üstü------ 38..(%10)
4) 125.000 km Üstü------ 15..(% 4)
5) 150.000 km Üstü------ 5...(% 1)


MARKA---------------- Ducati
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 9
2) 2010 Model Altı------ 0..(% 0)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


MARKA---------------- Honda
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 328
2) 2010 Model Altı------ 155(%47)
3) 100.000 km Üstü------ 9..(% 3)
4) 125.000 km Üstü------ 2..(% 1)
5) 150.000 km Üstü------ 1..(% 0)


MARKA---------------- Kawasaki
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 73
2) 2010 Model Altı------ 38.(%52)
3) 100.000 km Üstü------ 1..(% 1)
4) 125.000 km Üstü------ 1..(% 1)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


MARKA---------------- KTM
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 34
2) 2010 Model Altı------ 4..(%12)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


MARKA---------------- Suzuki
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 141
2) 2010 Model Altı------ 101(%72)
3) 100.000 km Üstü------ 11.(% 8)
4) 125.000 km Üstü------ 2..(% 1)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


MARKA---------------- Triumph
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 59
2) 2010 Model Altı------ 4..(%17)
3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0)
4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


MARKA---------------- Yamaha
1) Toplam (250Ccc Üstü)- 114
2) 2010 Model Altı------ 37.(%32)
3) 100.000 km Üstü------ 1..(% 1)
4) 125.000 km Üstü------ 1..(% 1)
5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)

Yani görüldüğü üzere, çıkan sonuç ilk istatistikle hemen hemen aynı. Sadece enduroları dikkate aldığımızda da sonuç değişmiyor.

kurubuz
03 Haziran 2016, 15:43
Bir sonuç çıkartmak için sahibinden sitesinin piyasanın ne kadarını gösterdiğini bilmek gerekiyor.
Yani rakamları bilmiyorum ama yılda 200-250 bin civarında sıfır motosiklet satılıyor.
2. El satış rakamlarının bundan aşağı olacağını zannetmiyorum.
200 bin adetlik bir piyasada 20-30 bin ilan barındıran bir mecranın istatistiklerine bakarak gerçekçi bir sonuca ulaşmak mümkün olmaz.
Kaldı ki 2. El motosiklet satış rakamlarının yukarıda ki tahminlerimden daha fazla olduğunu düşünüyorum.

200 bin lik pazardan 20 bin örnekleme yani %10 oran istatistik için fazlasıyla yeterlidir. Seçimlerde kamuoyu araştırmaları, 50 milyon seçmen içinden en fazla 10 bin tanesi ile oluşturuluyor. Buna bile "dev araştırma" deniyor.

COQ
03 Haziran 2016, 20:11
200 bin lik pazardan 20 bin örnekleme yani %10 oran istatistik için fazlasıyla yeterlidir. Seçimlerde kamuoyu araştırmaları, 50 milyon seçmen içinden en fazla 10 bin tanesi ile oluşturuluyor. Buna bile "dev araştırma" deniyor.

Dev araştırma deniyor ama sonuçlar?
Evet seçim anketleri az sayıda insan ile yapılıyor ama sonuçlar birbirini tutmuyor.
Onlarca şirket anket yapıyor ve her biri diğerinden farklı sonuçlar buluyor.
Seçimler sona erdiğinde bir bakıyoruz anketlerin hepsi çuvallamış.
Ha sen seçmeninin yüzde yetmişi sağ eğilimli bir ülkede seçimi sağ partinin kazanacağını bilmelerine şaşırıyorsan onu bilemem:)

Üstelik burada araştırılan konu aslında ölçülebilir bir mevzu ve piyasayı sahibinden üzerinden takip eden için değerli bilgiler içeriyor.
Ama değişken.
Yarın o 150,000 km üstü bmwler satılır da 5 tane 150bin km suzuki eklenirse bütün hesaplar alt üst oluyor.

Olcay Avşar
03 Haziran 2016, 20:38
demek ki diğer markalara binenler motorlarından çok memnun ve satmıyorlar.

bmw sahipleri ise deli gibi motorlarını satıyor.

istatistik yalan söyleme bilimi miydi? :P

Coach_k
03 Haziran 2016, 22:13
Güzel çalışma olmuş...

" bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan" toplum olarak belirli km üstünde motosiklet almayız, belirli km üstüne gelen motorların kilometresi itina ile düşürülür.

Triumph sahibiyim daha önce yamaha - honda ve suzuki kullandım. Bu motosikletler ile ilgili sorulara " bildiğim kadarıyla" diye başlayarak cevap veririm.

Ama daha 1 ay önce Türkiye de "2" tane bulunan 2011-2012 kasa modellerden birisine sahip olmama rağmen ismini zikretmek istemiyorum ama birisi çıkıp benim motorum hakkında; gitmiyor, durmuyor, triumph yarış motoru yapmayı bilmiyor diye atıp tutabiliyor bu forumlarda

Sonuç olarak topladığın bilgiler doğru bilgiler ise çok güzel bir çalışma olmuş. 100.00km ye gelmeden rektefiye edilen motor sayısını çalışmana dahil ettin mi bilmiyorum.. Ortalamayı değiştirir mi ? Bunu da merak etmedim değil :)

banro
04 Haziran 2016, 00:47
En ucuz modeli 40 küsür den başlayan bir marka herhalde fark yaratır. Ne kadar ekmek o kadar köfte..

TrailBraking
04 Haziran 2016, 01:10
Yapılan istatistik sadece bir Ortadoğu ülkesinin ikinci el pazarında satışları kolaylaştırabilmek adına açılmış sitenin istatistikleridir. ''Müşteri tercihi'' her zaman kaliteden yana değildir. Her zaman kaliteli mal alınmaz. Satın alınma oranına bakacak olsaydık şundan iki sene önce en kaliteli motorlar çin malları olurdu. Gerçeği yansıtmayan bir istatistik olmuş. Satın alma olgusunu salt motosiklet kalitesi belirlemez. Servis ağı, ikinci el pazarı, fiyatının ülkenin genel alım gücüne göre olması vb. bir çok kriter var. Salt kaliteyi arıyorsak çok yanlış yerlerde geziniyoruz.

Fiyattan dem vuran arkadaşlara da bir çift kelamım var : Her pahalı mal kaliteli değildir, her kaliteli mal da pahalı değildir.

lostmymindd
04 Haziran 2016, 08:47
Satış sonrası en iyi olan marka bmw dir.bmw f800gs ile tura çıktınız diyelim yolda bozuldu, bmw size gezinize devam etmeniz için yeni motor veriyor ve madur olmuyorsunuz, 650cc ve üzeri motoruyla uzun km ler yapan kişi zaten belli bir gelir seviyesinde hal böyle olunca adamda zaten para var gidip bmw alıyor ve kafası rahat oluyor,şimdi x bir Japon endurosuyla yola çıktınız ağrı da motor bozuldu en yakın servis misal 300km uzaklıkta, bu servis size yardım edermi hadi geldi diyelim size aynı segmente yeni motor verip yolunuza devam etmenizi sağlar mı? O yüzden parası olan vatandaş gidip 1200gs f800gs alıp yoluna devam ediyor ve yüksek km lere çıkıyor,birde bmw de bakım aralığı 10bin km buda önemli honda gibi bizim tr nin yolları çok tozlu bilmem be deyip bakım aralığı 12000km olan nc serisini 6000km de bakıma çağırmıyor,eminim nc serisi üzülmezse 150bin km lerin fazlasını rahat rahat yapar ama gel gelelim satış sonrası ve servislerinin duyarsızlığı maddi durumu iyi olan sürücüleri bmw almaya itiyor ve tabikide markanın vermiş olduğu saygınlık ta etken,Ben test sürüşlerinde tüm bmw leri kullandım neredeyse,bugun zengin olsam alacağım tek motor bmw olurdu çünkü diğer markaları alıp paramla rezil olmak istemem. Bu yüzden kişi uzun km ler kafası rahat bir şekilde biner.

Vay be, dediğiniz gibi 300 km uzaktan size motosiklet getiriyor öyle mi? Bu nasıl bir hizmet anlayışıdır :)

resources
04 Haziran 2016, 09:13
Bmw 100 yildir motosiklet yapiyor
Acik ara hepsinden kaliteli

mgora
04 Haziran 2016, 09:56
Olaya birde şöyle bakalım
İkinci eli 6500 tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti ise 3000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?
İkinci Eli 35000 Tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti 5000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?

Burada Bmw vb motorların ilk sahip olma bedelleri yukarı da olduğu için kullanımdan ayrılma ve kullanıcılarının onlardan vazgeçme oranı daha yüksek bu nedenle 80000 km'de bir BMW görme ihtimalimiz , 80000 km'de bir cg motor görme ihtimalimizden daha fazla.
Ek olarak insan 8000 liralık bir aracı yeri geldiğinde 50000 liralık bir araçtan daha hor kullanabiliyor.
Böyle bir istatistikte bu kriterler ve ek olarak km başı toplam maliyet hesabı bize daha net sonuç verecektir.
Hintliler babamızın oğlu olmadığı gibi Japon ve Almanlar da babamızın oğlu değil :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:39 ----------

Olaya birde şöyle bakalım
İkinci eli 6500 tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti ise 3000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?
İkinci Eli 35000 Tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti 5000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?

Burada Bmw vb motorların ilk sahip olma bedelleri yukarı da olduğu için kullanımdan ayrılma ve kullanıcılarının onlardan vazgeçme oranı daha düşük(olacak) bu nedenle 80000 km'de bir BMW görme ihtimalimiz , 80000 km'de bir cg motor görme ihtimalimizden daha fazla.
Ek olarak insan 8000 liralık bir aracı yeri geldiğinde 50000 liralık bir araçtan daha hor kullanabiliyor.
Böyle bir istatistikte bu kriterler ve ek olarak km başı toplam maliyet hesabı bize daha net sonuç verecektir.
Hintliler babamızın oğlu olmadığı gibi Japon ve Almanlar da babamızın oğlu değil :)

Tundzhay
04 Haziran 2016, 10:02
İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

hasmet
04 Haziran 2016, 10:12
Emek olduğu için kötülemek istemem, ama bariz yanlışlar var. Birincisi veri kalitesi çok kötü. Pazar payı Türkiye'nin bilmem kaç katı olan Amerika'da yapın aynı istatistiği. 70'li yıllarda çıktığı andan itibaren touring motorsiklet piyasasının tanımlayıcısı ve tartışmasız lideri Honda Goldwing'ler girsin listeye, bakın nasıl tersine dönüyor sonuçlar.

500bin km'i geçmiş o kadar çok modeli var ki. Ki zaten hepsi de eyaletler arası kullanıldığı için km devirip duruyorlar. 15 senedir 1.8 litre 6 silindir motor kullanıyor. BMW senelerdir başarılı bir rakip üretebilmiş değil. Belki son model alternatif olabilir. İlginç olan Goldwing'in fiyatı BMW'den ucuz da değil. Ona rağmen deli gibi satıyor. Bazi modelleri CR-V SUV'den pahalı burda...

Peki sahibinden de kaç tane gördünüz satılık Goldwing?

Aynı araştırmayı bir de EBay motors veya cycle traderda yapın.

Bu arada genel olarak Avrupa markaları, en başta da Ducati, dayanıklılık konusunda Japonlar dan çok gerideler. "Ducati ve BMW min kalitesi tartışılmaz" diyen arkadaşlar biraz km yemiş Ducati kullanmamışlar herhalde hiç... Traktörden hallice oluyorlar genelde. Göstergede mutlaka çalışmayan birşeyler oluyor. Orası burası birbirinden bağımsız titriyor. Ki zaten elde tutmaya değmiyor çoğu zaman bakım masrafi...

uzaaklardann
04 Haziran 2016, 10:58
Yapılan istatistik sadece bir Ortadoğu ülkesinin ikinci el pazarında satışları kolaylaştırabilmek adına açılmış sitenin istatistikleridir. ''Müşteri tercihi'' her zaman kaliteden yana değildir. Her zaman kaliteli mal alınmaz. Satın alınma oranına bakacak olsaydık şundan iki sene önce en kaliteli motorlar çin malları olurdu. Gerçeği yansıtmayan bir istatistik olmuş. Satın alma olgusunu salt motosiklet kalitesi belirlemez. Servis ağı, ikinci el pazarı, fiyatının ülkenin genel alım gücüne göre olması vb. bir çok kriter var. Salt kaliteyi arıyorsak çok yanlış yerlerde geziniyoruz.

Fiyattan dem vuran arkadaşlara da bir çift kelamım var : Her pahalı mal kaliteli değildir, her kaliteli mal da pahalı değildir.

Dostum Bu istatistik öyle komplike pazar analizleriyle falan yapılmadı. :queen:
"Müşterinin satın alma olgusunu belirleyen faktörler" inan bana hiç ama hiç dikkate alınmadı. :flower:
Burada sadece o tarihteki "sahibinden.com" sitesinde hasbelkader satışta olan motosikletler dikkate alındı.
İnan bana fiyat ta dikkate alınmadı.
Sadece satılık kaç motosiklet var? ve bu satılık motosikletlerin km'leri ne? Bu kadar. Atla deve değil. çok basit. belki fazla bile basit. Aç sahibindeni bak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------


Olaya birde şöyle bakalım
İkinci eli 6500 tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti ise 3000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?
İkinci Eli 35000 Tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti 5000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?

Kesinlikle katılıyorum. Çok yerinde tespit.
Neden BMW ler diğerlerine oranla daha uzun km'lere dayanabiliyor sorusunun nedenini açıklıyor. Ama sonucu değiştirmiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------


İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

Nereden cevap vermeye başlasam bilemedim.
1.si 250cc altı ve vitessiz olan motosikletler değerlendirmeye alınmadı demiştim taa en başta. o yüzden o kurye motosikletleri araştırma dışı zaten. Ha Fiat albea kullanıyor taksicilerin çoğu. adamlar 700-800. bin km yapıyorlar 3-4 yılda. O nu mu kriter alıcaz şimdi....
Ayrıca o uzun yol giden bunaklar sadece BMW de değil tüm motosiklet markalarında var.
Bu arada ben ve bu forumda motosiklet kullanan yüzlerce belki binlerce kişi de uzun yol yapıyoruz ama halen "bunaklık" mertebesine ulaşamadık.
Az saygı yahu!

fedos
04 Haziran 2016, 11:16
Yakında 7.000 € civarı satılacak modeli gelecek G310 :)


En ucuz modeli 40 küsür den başlayan bir marka herhalde fark yaratır. Ne kadar ekmek o kadar köfte..

mavidiş
04 Haziran 2016, 11:17
Bence , bakılan site yönünden doğru istatistikler ile doğru sonuçları olduğunu düşünüyorum.
Açıkcası motosiklet konusunda yeniyim ama bilgiler ışığında doğru sonuçlar.

Benim görüşümce bir motorun seri üretime devam edip etmemeside seçim konusunda kriter olabiliyor.(Örnek araba için veriyim.Toyata corallanın dünyada en çok satılan otomobil olmasının nedenide budur.)

BMW 250 lik veya racing model motor üretmiyor diye biliyorum(yanlışta olabilirim).250 lik motorların ve racing motorların 100.000 km yi gecmesinin zor olduğunu düşündüğümden bu segmentte japonların yoğun olması normal.(Çin motorlarını kalite yönüyle düşünmedim.)

Ayrıca her tür CC veya tarz motoru alabilecek olsam Türkiye şartlarında Avrupa motorlarını Japon motorlarına tercih ederim.

fedos
04 Haziran 2016, 11:20
BUNAKLAR: Çok ayıp kardeşim :farao:


İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

metecel
04 Haziran 2016, 11:25
İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

"Bunaklar" haaaa? Shame on you. "Bunaklar" are the most conscious, aware and careful group of drivers.

valvole
04 Haziran 2016, 12:00
İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
25 x 300 = 7500 km
12 x 7500 = 90 000 km yılda.
kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
90 000 x 3 = 270 000 km...

Kim daha kalileti şimdi?

Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.

Kardeş ona bakarsan takside kosan araclar bir milyon yapiyor iki senede ama nasil yapıyor hic dusundunmu. Aynen bahsettigin gibi onlarin da canini aliyorlar. Simdi senin mantığına bakarsak fiat albea hyundai era en kaliteli arabalar.

egemen0zturk
05 Haziran 2016, 14:50
Bu forumda görmüştüm kuryeci arkadaş sanırım 2014 model bajaj discover 125 ile 80.000 km devirmşti. Yağ yakma vs hiç sorun yokmuş.
BMW KİLLER = BAJAJ ::151::

uzaaklardann
05 Haziran 2016, 20:39
Emek olduğu için kötülemek istemem, ama bariz yanlışlar var. Birincisi veri kalitesi çok kötü. Pazar payı Türkiye'nin bilmem kaç katı olan Amerika'da yapın aynı istatistiği. 70'li yıllarda çıktığı andan itibaren touring motorsiklet piyasasının tanımlayıcısı ve tartışmasız lideri Honda Goldwing'ler girsin listeye, bakın nasıl tersine dönüyor sonuçlar.

Dostum
1.si biz amerikada değil Türkiye'de yaşıyoruz. dolayısıyla amerikanın en kaliteli motosiklet markasından bize ne ki?
2.si km düşürme burada bir olgu. Amerikada böyle bir olgu var mı ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------


Bu arada genel olarak Avrupa markaları, en başta da Ducati, dayanıklılık konusunda Japonlar dan çok gerideler. "Ducati ve BMW min kalitesi tartışılmaz" diyen arkadaşlar biraz km yemiş Ducati kullanmamışlar herhalde hiç... Traktörden hallice oluyorlar genelde. Göstergede mutlaka çalışmayan birşeyler oluyor. Orası burası birbirinden bağımsız titriyor. Ki zaten elde tutmaya değmiyor çoğu zaman bakım masrafi...

Kimse Ducati'ye kaliteli demedi ki. Zaten istatistiki verilerden çıkan sonuç ta Ducati'nin kaliteli olduğunu değil, bariz olarak tam tersini söylüyor. Ha bunda Ducati'nin genelde sportif karakterli motosikletler üretmesi bir etken oılabilir tabii.

Morphin
05 Haziran 2016, 21:07
2006 Model bütün 600 cc HONDA'lar nedense 30 bin KM' de oluyor. :farao:

jabir
01 Temmuz 2016, 08:52
Emeğine sağlık güzel bir çalışma olmuş. Ancak şöyle bir durum var. Honda , yamaha , suzuki markalarının sıfır Enduro fiyatları BMW'ye göre daha ucuz olduğu için tüketiciler 2. el fiyatının üstüne bir miktar daha koyarak sıfırını alabiliyor.

Bu durum diğer markaların 2. el piyasasının BMW'ye göre daha dar olmasına sebebiyet verebilir.Bu yüzden Elinde 50.000 km'lik bir honda , yamaha , suzuki endurosu olan adam ileride satılmaz endişesi veya değerini çok kaybeder düşüncesi le elinden çıkarıp daha yeni modellere geçiyor olabilir.

Yoksa honda,suzuki,yamaha enduroları da 100.000 km'yi görür diye düşünüyorum.