PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Pahalı Çinliler



SenC_an
17 Mayıs 2016, 16:17
Piyasada yavaş yavaş pahalı çin malı motosikletler boy göstermeye başladı , peki nasıl oluyorda çinli bir motosiklet hint motorundan pahalı neredeyse japon fiyatına etiket koyabiliyor?

10 yıl öncesine kadar çin ticaret kültürü hızlı para üzerine kurulu idi. Ucuza üret/ucuza sat/çok sat/çok kazan. Bu bakış çinli üreticiye ticari olarak büyük başarı sağladı , Gelir kaynağı nedeniyle Çin hükümeti üreticilere desteğini arttırarak hammaddeye ucuz erişim / vergisiz export gibi kolaylıklar sağladı. Ülkemiz dahil tüm dünyada her kesim için erişilebilir ucuz motosiklet satışları kısa vadede büyük büyük başarı / uzun vadede yerini çinli mal dandikliği algısına bıraktı.

5 yıl öncesine kadar işleyen bu sistem hindistan'ın motor pazarından pay istemesiyle riske girmeye başladı. Ne dedi hintli benim malım japon kadar iyi çinli kadar kötü değildir , fiyat olarakta çinliden bir tık pahalıya satarım , motorum titrer ama gider yolda bırakmaz,kullanıcıyı üzmez. Hero TVS Bajaj gibi firmalar şu an çinli üreticinin pastasını elinden almış durumda.

Bunun üstüne çin hükümeti motorsiklet üretimindeki büyük bir bölümü altında bırakan kalite sınırlamaları getirerek ucuza üretilen dandik motorların ülke içi satışını yasakladı. İç pazarda satış yapma şansı bloke edilen üretici dışarıya daha ucuza satarım mantığıyla hareket etmeye çalışsa da çin:dandik algısı yüzünden dahada ucuza satalım stratejisi başarısız oldu ve ticari çöküş başladı. İçinde bulunduğumuz dönem kalitesiz çinli motor ithalinde son dönem. Küçük çapta örneğin motosikletin elektrik aksam parçalarını üreten şirketler tek tek pazarlarını değiştirdi şu an büyük çoğunluğu projeksiyon yada telefon gibi ürünlere parça üretimi yapmakta.

Büyük çinli üretici kaliteli mal üretmeye mahkum bırakıldı, zongsen gibi DEV üreticilerin bandından artık rx3 evo gibi motorlar çıkıyor. 12 bin liraya yakın satılan bu motorsikleti çinli olduğu için kötüleyen tabi ki yine olacaktır ama kullanıcısına sorarsanız durum hiçte öyle değil. Şahsen ben aynı fabrikadan çıkma daha düşük kalitede 150 z-one kullanıyorum hiç japon aratmadı.

Bunun yanısıra en baştan ben bu işe kaliteli gireceğim kardeşim diyerek üretim bandını buna göre hazırlayan şirketler oluşmaya başladı , şu an CF MOTO liderlerinden , üstelik ithal eden diğer şirketlerin etiketimi basayım satayım isteklerine karşı çıkarak , hayır diyor CF benim malım kaliteli, benim adımla satacaksan al , benim adım kalitem bilinecekse satarım yoksa satmam . Örneğin ülkemizde şu an Yamaha mt7 gibi bir motor 23 bin lira etikete sahipken CF moto SD 650-T 30 bin liranın üzerinde , diyor ki benim malım hala almandan ucuz...

Peki kardeşim senin malın artık kaliteli hadi önyargımı yıktın diyelim şimdilik de , bu makinenin servisine kim bakacak? müsteri hizmetleri kalitesi ne olacak?

valvole
17 Mayıs 2016, 16:33
Hani nerde japon kalitesinde motorlar neden goremiyoruz mondialin rx3 modeli de bahsettiginiz kadar japon seviyesinde bi motor degildir. henuz ulkemizde cin markasi kaliteli bi motosiklet yok. Ticaret lisesinde okuyorsun da tez mi hazirladin bizi mi kopariyosun. Bi motosikletin is gormesiyle kaliteli olmasi arasında hala cok fark var.

istanbu_gezg
17 Mayıs 2016, 17:05
Hani nerde japon kalitesinde motorlar neden goremiyoruz mondialin rx3 modeli de bahsettiginiz kadar japon seviyesinde bi motor degildir. henuz ulkemizde cin markasi kaliteli bi motosiklet yok. Ticaret lisesinde okuyorsun da tez mi hazirladin bizi mi kopariyosun. Bi motosikletin is gormesiyle kaliteli olmasi arasında hala cok fark var.

http://c12.incisozluk.com.tr/res/incisozluk//11500/7/559487_o4fa1.jpg

"bizemi iş koyuyorsun aslanım" (spoiler)

nines
17 Mayıs 2016, 17:27
Piyasada yavaş yavaş pahalı çin malı motosikletler boy göstermeye başladı , peki nasıl oluyorda çinli bir motosiklet hint motorundan pahalı neredeyse japon fiyatına etiket koyabiliyor?

10 yıl öncesine kadar çin ticaret kültürü hızlı para üzerine kurulu idi. Ucuza üret/ucuza sat/çok sat/çok kazan. Bu bakış çinli üreticiye ticari olarak büyük başarı sağladı , Gelir kaynağı nedeniyle Çin hükümeti üreticilere desteğini arttırarak hammaddeye ucuz erişim / vergisiz export gibi kolaylıklar sağladı. Ülkemiz dahil tüm dünyada her kesim için erişilebilir ucuz motosiklet satışları kısa vadede büyük büyük başarı / uzun vadede yerini çinli mal dandikliği algısına bıraktı.

5 yıl öncesine kadar işleyen bu sistem hindistan'ın motor pazarından pay istemesiyle riske girmeye başladı. Ne dedi hintli benim malım japon kadar iyi çinli kadar kötü değildir , fiyat olarakta çinliden bir tık pahalıya satarım , motorum titrer ama gider yolda bırakmaz,kullanıcıyı üzmez. Hero TVS Bajaj gibi firmalar şu an çinli üreticinin pastasını elinden almış durumda.

Bunun üstüne çin hükümeti motorsiklet üretimindeki büyük bir bölümü altında bırakan kalite sınırlamaları getirerek ucuza üretilen dandik motorların ülke içi satışını yasakladı. İç pazarda satış yapma şansı bloke edilen üretici dışarıya daha ucuza satarım mantığıyla hareket etmeye çalışsa da çin:dandik algısı yüzünden dahada ucuza satalım stratejisi başarısız oldu ve ticari çöküş başladı. İçinde bulunduğumuz dönem kalitesiz çinli motor ithalinde son dönem. Küçük çapta örneğin motosikletin elektrik aksam parçalarını üreten şirketler tek tek pazarlarını değiştirdi şu an büyük çoğunluğu projeksiyon yada telefon gibi ürünlere parça üretimi yapmakta.

Büyük çinli üretici kaliteli mal üretmeye mahkum bırakıldı, zongsen gibi DEV üreticilerin bandından artık rx3 evo gibi motorlar çıkıyor. 12 bin liraya yakın satılan bu motorsikleti çinli olduğu için kötüleyen tabi ki yine olacaktır ama kullanıcısına sorarsanız durum hiçte öyle değil. Şahsen ben aynı fabrikadan çıkma daha düşük kalitede 150 z-one kullanıyorum hiç japon aratmadı.

Bunun yanısıra en baştan ben bu işe kaliteli gireceğim kardeşim diyerek üretim bandını buna göre hazırlayan şirketler oluşmaya başladı , şu an CF MOTO liderlerinden , üstelik ithal eden diğer şirketlerin etiketimi basayım satayım isteklerine karşı çıkarak , hayır diyor CF benim malım kaliteli, benim adımla satacaksan al , benim adım kalitem bilinecekse satarım yoksa satmam . Örneğin ülkemizde şu an Yamaha mt7 gibi bir motor 23 bin lira etikete sahipken CF moto SD 650-T 30 bin liranın üzerinde , diyor ki benim malım hala almandan ucuz...

Peki kardeşim senin malın artık kaliteli hadi önyargımı yıktın diyelim şimdilik de , bu makinenin servisine kim bakacak? müsteri hizmetleri kalitesi ne olacak?

bence japon ile çinli arasındaki en büyük fark japon kendi bayisin satılıp kendi servisinde bakımının yapılması. seninde en sonda vurgulamaya çalıştığın gibi motosiklet sadece kendi kalitesiyle bitmiyor satış sonrası destek yedek parça bakım gibi unsurlarıda var. millet boşuna bas bas bağırmıyor burada bisikletçiden bozma motosiklet servisi diye.

valvole
17 Mayıs 2016, 17:49
http://c12.incisozluk.com.tr/res/incisozluk//11500/7/559487_o4fa1.jpg

"bizemi iş koyuyorsun aslanım" (spoiler)

Hahah bu fotograf burda dursun :):)

SenC_an
17 Mayıs 2016, 18:13
Dalga geçer tavrınızın sebebini anlayamadım , ülkemizde japon kalitesinde çinli motor var ama göremezsiniz , kimse servis ağına müşteri hizmetine güvenip üstüne japon parasını çinliye verip üstüne sizin tavrınız gibi dalga konusu olmak istemez . yazımda da japon kalitesiyle rx3ü değil cf motoyu karşılaştırmıştım zaten ,

http://www.cfmoto.com.tr/model/touring/sd-650s (24.204 TL)

http://www.cfmoto.com.tr/model/touring/sd-650t (30.913 TL)


ha rx3 satar neden satar o 12 bin liralık etikete rağmen ucuz motordur kalitesine göre , siz üstüne binmeden kullanmadan yani bilmeden çinli bu kalitesiz diyebilirsiniz yada bilmemkaç kat fiyat farkıyla cs üstünden inip yine kalitesiz diyebilirsiniz .Benim için yeterince kalitelidir fiyat performans oranı yüksektir bu yüzdende alanı var , kullanıcı sayfası 150leri geçmiş bile , peki cf moto? aynı distribütör getirmesine rağmen aynı servise girmesine rağmen satmaz Türk'ler extra önyargılıdır ve kolay güvenmezler çünkü birde üstüne japondan pahalı satmaya kalkarsanız kalktığınız gibi oturursunuz.

(lise çağında olmayı isterdim gerçekten...ahh ah akıyor zaman)

arda4
17 Mayıs 2016, 18:17
http://www.chinamotorworld.com/index.php?c=news&a=view&id=1396

While CHINAMOTOR mentioned the competition between the Chinese companies and Indian companies, Zuo Yong also expressed his own opinions. He was not very satisfied with the vision of some Chinese companies. He said many Chinese companies were too short-sighted and anxious about quick money, but the Indian companies are different.

Meanwhile they have realized industrial concentrated production, and there are only 4 motorcycle manufacturers over there. In China, the number of the companies which have been released the export approval certificate is about 600, which is also the direct cause of the chaotic industrial standard.

The leakages of the quality control in many companies have badly affected the reputation of “Made in China”, he said frankly that China’s motorcycle industry was dying for a “Reshuffle”. The National Development and Reform Commission visited Zongshen this year, and the officials of the commission also said to them that the regional protection was also an important reason that caused the difficulties to implement the strict entry standard.

Zongshen'in kurucusu (ülkemizde Mondial adıyla satılan motorların çoğu, ör: z-one 150, z-one 180) bile diyor ki bizim Çinli'ler kolay para peşinde ama bu böyle olmaz, bak Hintli'lere...

Bizim zongshen Çin'in en iyisi ama hala Japon'lardan, Tayvanlı'lardan geride..

valvole
17 Mayıs 2016, 21:03
Cf moto sd650t modeli yani japon kalitesinde diyorsunuz oyle mi yanlış mi anladim ? Birincisi rx3 evet fp urunudur ne kadar ekmek o kadar kofte misali. Ama bahsettigin sd 650 modelini yakindan incelemeni tavsiye ederim ve ayni fiyatlarda japon markalarin motosikletlerini biraraya koy. En basiti sd650 ile mt07 kiyasla hadi bakalim. İkisini de gor incele imkanin varsa bin sonucu kendin goreceksin. Hepimiz nerdeyse bindik kullandik cin mali ama is japonla ayni kalite hatta daha iyi muhabbetine donerse orda duracaksin.

redmap
17 Mayıs 2016, 21:21
150 z one japonu aratmadı sonrasını okumadım kusura bakma.Ya bu dediğin motorun 180 z one s ile uzaktan yakından alakası yok yada japon kullanmadın. Mondial kelimesinden sonra z harfini okuyunca şalterlerim atıyor kusura bakma senle alakası yok. Büyük konuşmim ama tek çıkar yolum bu motor olsa motora tövbe eder bisiklet sürerim. Mondialde bence alınacak tek motor var xtreme max 200 oda araziye yeni başlarken parçalamak için.

F54
17 Mayıs 2016, 22:41
kimse kusura bakmasında arkadaşlar bu 650 cc motora kimse bu parayı vermez
neden mi tr de bi geçmişi yok şöyle bi 40 fırın ekmek yesinler ondan sonra düşünürüz :)

RedCBR125
17 Mayıs 2016, 22:54
Bence japon-çin kalitesini kıyaslarsak söylemeye gerek yok tabiki japon önde olur ama fiyat performans kıyaslaması yapılırsa çinli bazı modeller japonlardan daha önde yer alır...

Parası olan japon alır, parası olmayan da kendini kanıtlamış bir modelde çinli alır bakımını yapar ve düzgün kullanırsa bence hiçbir sorunla karşılaşmaz... mondial de kullandım hiçbir sorun yaşamadım ama parça kalitesi vs japon gibi olmuyor...

resources
17 Mayıs 2016, 23:01
Cin malinda esas sorun satanlar ve servisler
Misal benelli
Gayet kaliteli ama saticilar yamyam

Misal 15 gun once usd kuru 2.78 ken
Resmi fiyati 3294 usd olan benelli tnt25 i gormeye gittim bayisine

Baktim ettim dedimki kac para
Herif demezmi pesin 9750 kartla 10 bin diye

Dedimki cokmu enayiye benziyorum bunun resmi fiyati 9000 lira fln dedim

Herif demezmi zam gelcek neden ucuza vereyim ki

Kaliteli olsa noolcak simdi?

SAZMAN
17 Mayıs 2016, 23:23
Uzun yıllar çinli ya da japon olmayan kalitesiz iki tekere bindikten sonra ilk defa geçen yıl 0 km bir Japon almak nasip oldu, 1000 km bakıma gittiğimde 1 çay ve 1 kahve içtim ve işim bittiğinde arşivime aşağıdaki fotoğraflar girdi.
http://i67.tinypic.com/35mjviw.jpg
http://i63.tinypic.com/2efl4jm.jpg
Buna marka yönetimi diyorlar.

Ardından bir hintlim oldu. Hintlinin de servisine gittim, su bile ikram edilmedi, yağ değişimi 3 saat sürdü. Başında durmasam bitmeyecekti. Parayı ödediğim kişinin üstünde HONDA yeleği vardı. Daha önce çinlileri kullanırken gittiğim bayisinin ustasında da cbf 150 vardı.

Bunların hepsi normal bir gariplik yok. Arkadaş farklı bir otomobil bayisinde çalışıyor VOLVO ya biniyor. Çünkü ortada veriler var. Bir de Nasrettin Hoca var parayı veren düdüğü çalar. BU arada şu VOLVO iki teker yapsa da alamasak, en azından bakardık.
https://www.youtube.com/watch?v=4O-UcjVOj1Q

KaskReis
17 Mayıs 2016, 23:40
http://c12.incisozluk.com.tr/res/incisozluk//11500/7/559487_o4fa1.jpg

"bizemi iş koyuyorsun aslanım" (spoiler)

iki çinliye japon olduk :)

Blindfire
18 Mayıs 2016, 08:58
Japon motosikletlerin motor bloklarına bir şey demiyorum kalitelidir muhakkak, yalnız geri kalan kısımların çoğu parçası Çin kalitesinde bence, Çinli motosiklet üreticileri mevcut kalitelerini artırırken, japon üreticiler eski kalitelerinden ödün veriyorlar gibi. Bu da benim düşüncem.