PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Cbr 125 mi? Bajaj Pulsar 150 NS mi?



crazyjop
17 Mayıs 2016, 00:17
Öncelikle cümleten selaminaleyküm. Bütçem 6500-7000 TL civarı ve 2 motor arasında çok kaldım Yamaha Yzf 125'i de düşünüyordum ancak bütçeme uymadı. Benim sorum şu 6500 lira civarı temiz kilometresi az olan Cbr 125 bulabilir miyim yoksa peşin 6000 lira verip Pulsar 150 NS mi alayım? Tip konusunda ikiside kendisini belli etmiş motorlar ikiside çok hoşuma gidiyor. Hızları arasındada aşırı fark yok gibi. Yakıt konusunda az yakması tabiki önemli. Ve bu benim ilk motorum olacak. Başlangıç olarak ikisininde iyi olduğunu söylüyorlar. Boyum 1.70 ve uzun yol yapmayacağım şehir içi turlama amacli. Parçalarının ulaşılır ve ucuz olmasıda bu 2 motoru seçmemde bana yardımcı olacak. Eminim bu ikilemde kalan tek ben değilimdir. Siz olsaniz bu şartlar altında hangisini seçerdiniz? Lütfen başka motor önermeyin tipi spor olduğu için ikisi arasında kaldım.

Başka arkadaşlarında yararlanması açısından
yardımcı olursanız çok sevinirim ✋✋

osmanico
17 Mayıs 2016, 00:24
Pulsar 150 ns al bence. En azından işletme maliyeti daha ucuz olur diye düşünüyorum. O paraya da az kilometreli ve temiz cbr 125 bulamazsın. Bu yüzden 0 km Pulsar al. Kafanda soru olmasın

muromt25
17 Mayıs 2016, 01:13
Kardeşim ikinci el cbr alıp kafanda acabaa soruları dolaşmaktansa pulsar 150 ns al derim.. Bana göre cbr den daha yakışıklı. Ayrıca tork güçlü.. Bende 150 veya 200 ns düşünüyorum. Hem sıfır almış olursun.. Hem rodajını kendin yaparsın hemde kafan rahat olur 😉

Levent
17 Mayıs 2016, 01:19
Temiz bir Honda bulun, mutlu olun..

Bahsettiğin motosiklet starter. Yani piyasada bir heves ile alıp, kullanamayan,beceremeyen, ve bir şekilde keyif alamayan pek çok motosiklet bulmak mümkün.

Acele etme
Doğru karar ver
İçine sindirdiğini kaçırma.

Sıfır motor her zaman sıfırdır ama, şartlar eşit olduğunda.

Honda Cbr 125'i satmayı düşünürken, bi bakmışsınız satılmış? Aaa Şok.. Hemde değer kayıpsız..
Bajaj ? Kötü mu ? Hayır değil, ama bir Honda mı ? Hayır değil.. Değeri honda ile eş değer mi ? Hayır değil..

insanın hayatını seçimleri belirler.. Seninkisi de öyle olacaktır. Biz sadece kafanı karıştırmak için varız =)


Ayrıca hiç düşündün mü ? Neden bu kadar kafiyeli cümleler kurulduğuna dair?

Honda, hayat onda?
Honda alın mutlu kalın.
Honda, aklım onda?

Ben hiç bajaj için böyle bir aşk görmedim :)

eXcitinG
17 Mayıs 2016, 01:20
Ns modelinin boyu buyuk olmasa bende bakiyorum da kurtarmadi beni 200 cc olana rs modelide racing motorlu oldugundan bulasmak istemiyorum pek. Bence 150 olani alabilirsin kafan rahat olur.

crazyjop
17 Mayıs 2016, 11:07
Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim ☺ Ancak aradığım cevabı tam bulamadım desem yanlış olmaz 😞 İki motor hakkında bilgi sahibi olan veya süren arkadaşlar varsa yakıt durumunu, yedek parça fiyatlarını vb. şeyleri yazarsa çok sevinirim. Şuan honda bi tık fazla basıyor ama aynı fiyata 0 km şehir canavarıda duruyor. Ha birde 2. el Cbr alırsam ne kadar masraf çıkar 0 Pulsar alırsam ne kadar masraf çıkar bilgisi olan paylaşabilir mi ?

GKS
17 Mayıs 2016, 12:07
cbr 125 tercih etmek daha mantıklı ikinci eli çok iyi

ccc67
17 Mayıs 2016, 12:08
Valla masraf çıkacak bir durum yok.ben satıyorum cbr 125imi 2014 model 1kusuru bile yok.sende boyle bir şey denk getirip alabilirsin

nines
17 Mayıs 2016, 12:13
az daha koy ybr al :queen:

vwlove
17 Mayıs 2016, 12:23
Kardeşim merhaba. Bende seninle aynı durumdayım ama kafamda şu an Pulsar 150 ns var. Neden diye soracak olursan sonuçta cbr 125 başlangıç motoru hevesle alıp rodajı dikkat etmeden yapan mı şanzımanı peynir ekmek gibi yiyen mi vitesli motor surmeyi tam bilmeden yatıran mı dersin varda var yani 2. Elin olumsuzlukları. Zaten temiz olanına da çok para istiyorlar. 2. El piyasası malum uç. Bajajın yedek parça konusunda da satis.kuralkan.com yazıp oradan bilgi alabilirsin. Bana yedek parça fiyatları uygun geldi. Hondanın yedek parça fiyatları hakkında bir fikrin yok.
Bana kalırsa pulsar 150 NS al kafan rahat olsun :)

BlackBaron
17 Mayıs 2016, 13:33
Eski bir Cbr 125 sahibi olarak güzel motordur; lakin 2. elinde temiz olduğuna emin olmadan almanı tavsiye etmem. Çünkü hor kullanilmisi çoktur. Örneğin bir arkadaşım 5000 km'de ilk sahibinden bir ybr 125 aldı geçen yıl. Bu yıl ise çıkarmaya başladığı ses nedeniyle servise götürdüğümüzde 4000 küsur kmde krank değiştiğini öğrendik. Maalesef durum bu. Ha şimdi olması gerektiği gibi araç yenilendi ve sorunu kalmadı ama 400 liralık bir tutardan sonra. Öte yandan benim gibi titiz biriysen o da içine sinmeyecegi için iyi araştırman gerekir 2. elde.

crazyjop
20 Mayıs 2016, 21:25
Sanırım 2. el Cbr alıcam. İki modelde çok hoşuma gidiyor fakat temizinden bi cbr almak ve ilk isteğimi gerçekleştirmek istiyorum. İlk motorum olacağı için aldıktan sonra ne gibi masraflar yapacagım hakkında bi bilgim yok. Motoru babamın üstüne alacağım sigortanın uygun çıkmasından dolayı. Babam 48 yaşında. Bursa'da oturuyorum. Birde başka şehirden alırsam plaka değişimde olacak. Bunlar bana ne kadara patlar ? Yani üzerine alım, sigorta, plaka vs. Bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.

jimi_hendrix
20 Mayıs 2016, 21:33
Temiz bir Honda bulun, mutlu olun..

Bahsettiğin motosiklet starter. Yani piyasada bir heves ile alıp, kullanamayan,beceremeyen, ve bir şekilde keyif alamayan pek çok motosiklet bulmak mümkün.

Acele etme
Doğru karar ver
İçine sindirdiğini kaçırma.

Sıfır motor her zaman sıfırdır ama, şartlar eşit olduğunda.

Honda Cbr 125'i satmayı düşünürken, bi bakmışsınız satılmış? Aaa Şok.. Hemde değer kayıpsız..
Bajaj ? Kötü mu ? Hayır değil, ama bir Honda mı ? Hayır değil.. Değeri honda ile eş değer mi ? Hayır değil..

insanın hayatını seçimleri belirler.. Seninkisi de öyle olacaktır. Biz sadece kafanı karıştırmak için varız =)


Ayrıca hiç düşündün mü ? Neden bu kadar kafiyeli cümleler kurulduğuna dair?

Honda, hayat onda?
Honda alın mutlu kalın.
Honda, aklım onda?

Ben hiç bajaj için böyle bir aşk görmedim :)

alırsın ford olursun lord

istanbu_gezg
20 Mayıs 2016, 21:58
sıfır alıcaktan pulsar al ,

axios
20 Mayıs 2016, 23:46
İkinci el alırsan 95 tl noterde satış masrafın yanlış hatırlamıyorsam da 200- 250 arası plaka değiştirme masrafın olacak. En kötü ihtimal 400 -450 tl sigorta ve alırken servise gösterirsen 100 tl ekspertiz tutar.

Sıfır alacak olursan da ortalama 350 - 400 civarı plaka ve ruhsat masrafın olacak. Sıfır pulsar alırsan lastikleri değiştirmen gerekli 300 tl de o var. sigorta ayni olur.

Bunun dışında japon varken hintlinin esamesi okunmaz bile. Sonuçta başlangıç motoru alıyorsun ve en geç 1 -1.5 seneye satacaksın. Alacağın 150 ns in ikinci el piyasası yok zaten. Satmaya kalktığında da ne kadar beklersin kim bilir. Sirkülasyonu hızlı olan bir motor ikinci motoruna daha hızlı kavuşman için avantaj olur. 150ns in çok kullanıcısı yok ama model ve marka hakkında fikir sahibi olman için abisi 200 ns in forumda ilgili başlığına girip 10 sayfa okuman yeterli. Fabrika çıkışı kronik arızalarla çıkan bir motor. Kronik arızalı motorun servisi az olsa nolur? Az yaksa nolur?

İkinci el motorların hepsi çöp değil. İlla düşeş gelecektir. acele etmeden az kmli beğen bi cbr, götür servisine yaptır ekspertizini kafana da yatarsa al gitsin. kafan rahat etsin. Yok balansör mü ötüypr yok motor stop mu ediyor derdin olmasın. Hem honda varken bajaj ne allasen ?

ques1
21 Mayıs 2016, 01:00
150 klasmanında alınacak bir kaç motor var

ybr gitmiyor ama gezinti için ideal
cbf konfor makinası
cbr görüntü var şekil var isim var
apache görüntü var şekil var acuk titreşim var

NoWyld
21 Mayıs 2016, 02:07
İkinci el alırsan 95 tl noterde satış masrafın yanlış hatırlamıyorsam da 200- 250 arası plaka değiştirme masrafın olacak. En kötü ihtimal 400 -450 tl sigorta ve alırken servise gösterirsen 100 tl ekspertiz tutar.

Sıfır alacak olursan da ortalama 350 - 400 civarı plaka ve ruhsat masrafın olacak. Sıfır pulsar alırsan lastikleri değiştirmen gerekli 300 tl de o var. sigorta ayni olur.

Bunun dışında japon varken hintlinin esamesi okunmaz bile. Sonuçta başlangıç motoru alıyorsun ve en geç 1 -1.5 seneye satacaksın. Alacağın 150 ns in ikinci el piyasası yok zaten. Satmaya kalktığında da ne kadar beklersin kim bilir. Sirkülasyonu hızlı olan bir motor ikinci motoruna daha hızlı kavuşman için avantaj olur. 150ns in çok kullanıcısı yok ama model ve marka hakkında fikir sahibi olman için abisi 200 ns in forumda ilgili başlığına girip 10 sayfa okuman yeterli. Fabrika çıkışı kronik arızalarla çıkan bir motor. Kronik arızalı motorun servisi az olsa nolur? Az yaksa nolur?

İkinci el motorların hepsi çöp değil. İlla düşeş gelecektir. acele etmeden az kmli beğen bi cbr, götür servisine yaptır ekspertizini kafana da yatarsa al gitsin. kafan rahat etsin. Yok balansör mü ötüypr yok motor stop mu ediyor derdin olmasın. Hem honda varken bajaj ne allasen ?

Sevgili axios. Üstteki mesajınızda yanlış noktalar var. Öncelikle bajaj pulsar 150ns kronik sorunları olan bir motor değildir. 200 lüğünden bahsetmiyoruz. ayrıyeten 2. el piyasasının şu an olmaması motorun piyasaya 5 ay önce girmesinden kaynaklanıyor. Bu arkadaş motoru 1 yıl kullanacaksa o zamana kadar zaten bir piyasa oluşacaktır. Hiç bir model 2. el piyasasıyla çıkmıyor değil mi?. Bu kısımları düzeltmenizi isterim.

arkadaşın sorusuna gelecek olursak bir 150ns kullanıcısı olarak iyi ki cbr125 almamışım diyorum. Evet Japonya menşeili bir motoru ülkesinden dolayı tercih edebilirsiniz ancak günümüz dünyasında alınan alman menşeili otomobillerin çoğu parçası bile çine kaymış durumda. Handcrafting olayları kalktı, standartlar git gide birbirine yaklaşıyor. kendi 150 ns imden sonra arkadaşımın 125 cbr sini kullandım. M gidon olması makinaya racing bir hava katsa da bu gidon düşük hızlarda, sakin kullanımlarda şehir içinde kullanıcıya konfor vermiyor. Üstüne üstlük makine gerçekten 150 ns ye göre performanssız. Uzun yollarda ''daha çok'' yorulursunuz cbr yi seçerseniz. Ben şahsen 150ns in servis hizmetinden de motorun kendisinden de verdiği hissiyattan da çok memnunum. 200 ns yi başlangıç için fazla kuvvetli görenler ve cbr den daha güçlü bir makine isteyenlerin Kaçırmaması gereken bir makine 150ns.
Eğer motoru ilk 3 ay içinde satmayı düşünürseniz tabi ki cbr den yana kullanın tercihinizi. Şu anda ikinci eli elbette daha kuvvetli.

GP500-1st
21 Mayıs 2016, 02:58
öyle bir konu açılıyor ki insan hayret ediyor:P

Yahu birinin sıfırı 6200 lira diğerinin sıfırı 10.700 lira. Marka olarak kıyaslanamaz, segment olarak kıyaslanamaz, donanım ve uzun ömür, kalite, sorunsuzluk, konfor olarak kıyaslanamaz. fiyat olarak kıyaslanamaz

150 ns in alteratifi TVS apache dir aynı fiyat. ikinci eli olduğundan 2 yaşında 20 binde fiyatlarını b kıyasla? biri 5000 tl biri 8000 tl.

ikiside fiyatına göre iyi motordur ama senin bütçen hangisine yetiyor cevabı buna göre verirsin

Senin sorunun cevabı ise yine bütçe...

Elma armut, senin kafa biraz karışık

Levent göçmen de(yetkili bi abiye benziyor:mrgreen:) olayı iyi yorumlamış

RedCBR125
21 Mayıs 2016, 06:28
Adamlar cbr ile Bajaj 150 yi kıyaslıyorlar :D Geçende başka arkadaşlar apache150 ile cbr ı kıyaslıyorlardı :D

Hocam size tavsiyem eğer bütçeyi arttırabiliyorsanız 500-1000 TL civarı arttırıp daha az km li daha genç bir cbr bulmaya çalışın.Başka şehirden alırsan plaka değiştirme zorunluluğun yok, sigorta fiyatı için değiştirmeyi düşünüyorsan da artık çoğu sigorta şirketi plakaya değil de ruhsat sahibinin ikamemet adresine göre fiyat veriyor...

120 TL noter satış ücreti. Cbr alcak olursan honda servisini arayıp serviste tamir işlemi görmüş mü motoru açılmış mı ve genel km bakımları yapılmış mı diye sormadan alma.Birde kaza kaydı var mı diye tramere mesaj atmayı unutma...

crazyjop
21 Mayıs 2016, 19:20
Sizler yanlış anladınız sanırım benim amacım 2 motoru kıyaslamak değil kafa karışıklığımı gidermek. Eğer kıyaslamak gerekirse Honda'nın Bajaj'a göre daha iyi olduğunu biliyorum. Ama Bajaj'da çinlilere göre iyi. Benim sorunum bütçem kısıtlı olduğu için hangisini tercih etmek daha mantıklı olur. Buna göre yorum yaparsanız sevinirim :)

Levent
21 Mayıs 2016, 21:42
Tarzi ve kullanimi seni tatmin edecek ise cbr tartisilmaz. Ama benim cbr almaya butcem yok diyorsan konusacak baska bir seye gerek yok. Gidin butcenize gore olani alin.

axios
22 Mayıs 2016, 00:02
Sevgili axios. Üstteki mesajınızda yanlış noktalar var. Öncelikle bajaj pulsar 150ns kronik sorunları olan bir motor değildir. 200 lüğünden bahsetmiyoruz. ayrıyeten 2. el piyasasının şu an olmaması motorun piyasaya 5 ay önce girmesinden kaynaklanıyor. Bu arkadaş motoru 1 yıl kullanacaksa o zamana kadar zaten bir piyasa oluşacaktır. Hiç bir model 2. el piyasasıyla çıkmıyor değil mi?. Bu kısımları düzeltmenizi isterim.

arkadaşın sorusuna gelecek olursak bir 150ns kullanıcısı olarak iyi ki cbr125 almamışım diyorum. Evet Japonya menşeili bir motoru ülkesinden dolayı tercih edebilirsiniz ancak günümüz dünyasında alınan alman menşeili otomobillerin çoğu parçası bile çine kaymış durumda. Handcrafting olayları kalktı, standartlar git gide birbirine yaklaşıyor. kendi 150 ns imden sonra arkadaşımın 125 cbr sini kullandım. M gidon olması makinaya racing bir hava katsa da bu gidon düşük hızlarda, sakin kullanımlarda şehir içinde kullanıcıya konfor vermiyor. Üstüne üstlük makine gerçekten 150 ns ye göre performanssız. Uzun yollarda ''daha çok'' yorulursunuz cbr yi seçerseniz. Ben şahsen 150ns in servis hizmetinden de motorun kendisinden de verdiği hissiyattan da çok memnunum. 200 ns yi başlangıç için fazla kuvvetli görenler ve cbr den daha güçlü bir makine isteyenlerin Kaçırmaması gereken bir makine 150ns.
Eğer motoru ilk 3 ay içinde satmayı düşünürseniz tabi ki cbr den yana kullanın tercihinizi. Şu anda ikinci eli elbette daha kuvvetli.

Sevgili NoWyld . haklı olduğunuz tek konu hiçbir modelin ilk piyasaya girdiğinde ikinci el pazarının olmaması. onun dışında kronik hatalar konusunda da emin olmamanızı tavsiye ederim sizin de dediğiniz gibi motor 5 ay önce piyasaya girdi ve kullanıcısı çok az. 200 ns in durumu ortada 150 ns in de bi dünya kronik hatası zamanla çıkacaktır.

exlem
22 Mayıs 2016, 00:04
Cbr 125'i kullanmadığım için bilmiyorum ama geçen perşembe 19 mayıs tarihinde ben 150ns yi sıfır olarak aldım. Plaka ve sigorta masrafı ile beraber toplam 6750 civarına geldi. Nakitte direk 6000 e indiriyorlar. 190 lira ruhsat parası tuttu 30 lira yazıcıya belgeler için ücret ve plaka bastırma masrafı 19 tl tuttu 2 saat beklememek için 5 tl fazladan aldı(***). Daha rodaj döneminde olduğu için fazla zorlamadım ama sürekli 6 bin civarı gezersen 5. viteste 72 km hıza çıkıyo Bursa trafiğindede yeterli. Bu gün ufak bi denemem oldu 110 km hıza rahat ulaşıyor. Fazlasını görür mü bilemem zorlamadım. Kalıp olarak 200 lük ile aynı sadece lastikleri ince ve karbüratörlü bir motor kronik bir sorunu varmıdır ya da ileri de çıkar mı bilemiyorum daha 190 km de. Ama titreşimsiz ve sessiz bir motor. Lastikleri büyük ihtimalle kötü ama ben daha kaymadım yağmurda hiç kullanmadığım için. Ama kuru zeminde şimdilik bir sıkıntı yok tabii altında ki lastiğin ne olduğunu bilerek kullanırsan bende ona göre fazla zorlamamaya çalışıyorum. Eğer pazar günü istersen buluşuruz incelersin motoru.

NeVerQuaKe
22 Mayıs 2016, 01:11
cbr 125 çok iyi basıyo cc sine göre. Youtubeden top speedlerine bak ikisinin, hangisi sana göreyse onu al. 200 NS cc baya bi yüksek diğerine göre ama cbr de 125'in hakkını veriyor 150 felan yardırıyordu videoda.

NoWyld
22 Mayıs 2016, 03:23
Sevgili NoWyld . haklı olduğunuz tek konu hiçbir modelin ilk piyasaya girdiğinde ikinci el pazarının olmaması. onun dışında kronik hatalar konusunda da emin olmamanızı tavsiye ederim sizin de dediğiniz gibi motor 5 ay önce piyasaya girdi ve kullanıcısı çok az. 200 ns in durumu ortada 150 ns in de bi dünya kronik hatası zamanla çıkacaktır.

Ns 200 de çıkan kronik hata stop etmesiydi, denge sensörü ile ilgili bir problemi vardı. Bu sensör beyine bağlı, ancak 150 ns de bu tarz bir beyin zaten bulunmuyor. Kaldı ki sorun 200ns lerde 2016 modellerde zaten yok? Bu kadar emin olmanız çok şaşırtıcı doğrusu, 20 bin km de bir arkadaşımız var şu an, bir sıkıntısını duymadım.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/138162-bajaj-pulsar-150-ns-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-35.html
Bu 150 ns nin sayfası, yaklaşık 25 sayfalık mesaj son 2 ay içerisinde girildi. Eğer bilgilenmek isteyip birazcık okursanız zaten ciddi bir sorunun olmadığını göreceksiniz. Varsayımlardan yola çıkmakla hata ediyorsunuz.

Ancak tercih meselesidir, önemli olan kroniklerde servislerin nasıl tavır takınacağıdır. Bajajın servisleri hakkında genel düşüncem çevremdeki kullanıcılara göre kronik sıkıntılarda kullanıcıları garantileri çerçevesinde üzmedikleri daha iyi olabilirler mi, tabi ki olabilirler, Saygılar.

150 ns de titreşim çok az. Performansı ve yakıtından çok memnunum, eksiği derseniz ben keşke 6 vites olaydi diyorum. Uzun yolda 120 km stabil gitmek için 6. Vites şart.