PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Türkiye’de çevreci fabrika kuracak (Hero)



Tundzhay
15 Mayıs 2016, 13:13
http://i.hurimg.com/i/hurriyet/90/620x350/5737304ac03c0e54e8d03d78.jpg


Hintli motosiklet devi Hero, 2 Türkiye pazarında hedeflediği satışlara ulaşırsa, Rajastan’daki çevreci fabrikanın benzerini Türkiye’de kuracak. Türkiye’ye 3 modelle girip yüzde 2.5 pazar payı elde eden şirket, bu yıl pazarda 10 modele çıkıp payını ikiye katlamayı hedefliyor.

Motosiklette dünya devi Hintli Hero, Türkiye’deki pazar hedeflerine ulaşırsa belki de ülkemizin en çevreci fabrika yatırımlarından birini yapacak. Geçen yıl küresel çapta 6 milyon 630 bin motosiklet satan firma, yıllık 175 bin adetlik Türkiye pazarının tamamını elde etse bile bu bilançosunda kayda bir değer gelişme olmayacak. Bu neden de Hint devinin Türkiye’deki asıl hedefi, üretim yatırımı da yaparak Avrupa pazarında gücünü artırmak.

RAJASTAN’DA ‘BAHÇE’ FABRİKA
Şirketin Hindistan’ın Rajastan eyaletinde 2014 sonunda 175 milyon dolarlık yatırımla açtığı fabrikasına, ‘bahçe fabrika’ deniyor. Elektriğinin yüzde 30’unu çatıya yerleştirilen panellerinden kullanan fabrikada, panellerin altında sebze seraları da bulunuyor. Personele pişirilen yemeklerdeki sebzeler çatıdan geliyor. Sebzeler klima sisteminin suyuyla besleniyor. Gün ışığıyla aydınlanan fabrikanın iç duvarları da oksijen sağlamaları için bitkilerle örtülü.

PATRON MUNJAL ÇEVRECİ
Hero’nun başkan ve CEO’su Pawan Munjal, fabrikanın yeşil özelliklerinin hem geliştiricisi hem de takipçisi. Munjal, “Enerji kaynaklarımız az o yüzden sürdürülebilir, yenilenebilir kaynaklar bulmak zorundayız” diyor. Makam aracının BMW ve Maybach olduğunu söyleyen Munjal, elektrikli Tesla’ya binebilmeyi bekliyor. Elektrikli motosiklet içinse bir süre daha akü maliyetlerinin düşmesini beklemek gerektiğini söylüyor. Şirket kısa süre önce Kolombiya’da aynı özelliklerde bir fabrika açtı. Bir diğeri de Bangladeş’te inşa halinde. Türkiye’ye de yatırım kararı alınırsa aynı yeşil standartların sağlanması bekleniyor. Düşük kaliteli Uzakdoğu ürünlerinden kaçılmaya başlanmasının kendileri için fırsat olduğunu söyleyen Munjal, “Birkaç yıl içinde daha yüksek pazar payına sahip olduktan sonra Türkiye’de yatırımı planlayabiliriz. Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatta vergi muafiyeti olması ciddi bir cazibe’’diye konuştu.

ÇOK BEKLETİRSEK YEDEK PARÇAYI HEDİYE EDİYORUZ

HERO Türkiye Direktörü Sait Orhan, “Türkiye’de 2 bin 700 kişi üzerinde yapılan anket ve araştırma ile pazardaki müşteri alışkanlıkları ve satın alma aşamasındaki öncelikleri belirledik. Satın alma aşamasında öne çıkan tercih nedenleri, ürüne güven, yakıt-bakım maliyetleri ve yedek parça temin süresiydi. Bu nedenle 5 yıl veya 50 bin kilometre garanti ile birlikte distribütöre bildirimden itibaren 72 saatte yedek parça temin garantisi başlattık. Bu süreyi geçen durumlarda ise yedek parçayı müşteriye hediye ediyoruz” dedi


Kaynak: Hürriyet

Mengu16
15 Mayıs 2016, 13:18
Normalde Hürriyet gazetesinden Kaynak: Hürriyet yazarak bile alıntı yapmak suç diye biliyorum. Ancak bu haber reklam olduğu için sorun olmayabilir.

Tundzhay
15 Mayıs 2016, 13:24
Özel olarak hürriyet mi? Yoksa tüm gazeteler mi?
Hiç m paylaşmıyacağız?

Mengu16
15 Mayıs 2016, 13:33
Özel olarak hürriyet mi? Yoksa tüm gazeteler mi?
Hiç m paylaşmıyacağız?
Doğan grubunun tüm gazeteleri. Bikaç sene önce bildiri yayınlamışlardı, kaynak belirterek bile alıntı yapamazsınız diye. Ancak dediğim gibi bu haber reklam olduğundan sorun olmaz.

EverHarD*
15 Mayıs 2016, 13:37
Hocam fabrika olursa bu iş olursa süper olur

tr100a
15 Mayıs 2016, 14:18
Yeşilmiş gec bunları
Para kazanma hırsı
Çok büyük bir alman firmada işci çalışıyorum. Detaya girmeyim belli olur kolayını bulsalar hammadde kullanmadan parça üretecekler ve işcinin maaşı yüksek halbuki asgari ücretin biraz üstündeyiz para için ağlarken gözleri akıyor alman müdürlerin.
Memleketimiz bu kadarda sömürülsün pes vallahi

Tundzhay
15 Mayıs 2016, 14:25
Yeşilmiş gec bunları
Para kazanma hırsı
Çok büyük bir alman firmada işci çalışıyorum. Detaya girmeyim belli olur kolayını bulsalar hammadde kullanmadan parça üretecekler ve işcinin maaşı yüksek halbuki asgari ücretin biraz üstündeyiz para için ağlarken gözleri akıyor alman müdürlerin.
Memleketimiz bu kadarda sömürülsün pes vallahi

Maalesef kapitalizm işte tam da bu. Tabi komünizm de çok güzel çalışmadığı için zengin/güçlü her zaman fakir/güçsüzü sömürmeye devam etmiştir...

stevejones
15 Mayıs 2016, 15:12
Bence guzel gelısme,malum japonlar ozellıkle honda ulkemızde yuksek adetde satıs yapıyor hemde afilli fıyatlardan kaymagı yıyor fakat ulkeye bır katma deger kattıgı yok,bu acıdan bakınca buraya fabrıka kurması hem parca fıyatı vetemınınde suruculere avantaj saglar,hemde ulkede calısanına ekmek verıp aılelerıyle dusununce bınlerce kısı ıcın gecım kaynagı olur.

ustune ustluk kullanılan yesıl enerjı acısındanda bakmak gerek,cogu fabrıka ulkemızde ya sıyanurle altın arıyor ya su kaynaklarına atıklarını bırakıyor kısaca parayı kazanırken kalıcı zararlar verıyor , yanı fabrıka kurulması onemlı ama boyle bır fabrıka olması daha onemlı.

Merdo
15 Mayıs 2016, 15:16
Yeşilmiş gec bunları
Para kazanma hırsı
Çok büyük bir alman firmada işci çalışıyorum. Detaya girmeyim belli olur kolayını bulsalar hammadde kullanmadan parça üretecekler ve işcinin maaşı yüksek halbuki asgari ücretin biraz üstündeyiz para için ağlarken gözleri akıyor alman müdürlerin.
Memleketimiz bu kadarda sömürülsün pes vallahi
dostum türkiyede onlarca sosyalist parti var onlara oy vererek başhlayabilirsin bu işe.

bence fabrika muhabbeti iyi olabilir bence de.

tr100a
15 Mayıs 2016, 15:50
dostum türkiyede onlarca sosyalist parti var onlara oy vererek başhlayabilirsin bu işe.

bence fabrika muhabbeti iyi olabilir bence de.
Tabiki iyi olur burdada motosiklet üretilsin
hiçbir partiyle işim olmaz mecburen oy kullanıyorum dar gelirliyi koruyan siyasi oluşum yok hepsi şarlatan oyu alıncaya kadar