PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yagmur yagdikdan sonra



truck123
05 Mayıs 2016, 10:59
Yagmur yagdikdan sonra arkadaslar motorunuza ne gibi onlemler aliyosunuz paslanmasin diye siliyomusunuz yoksa birakiyomusunuz oylece ben genelde her yagmura yakalandikdan sonra siliyorum paslanmasin diye islak birakmak zarar verirmi motora paslanma yaparmi

YouSuffer
05 Mayıs 2016, 11:30
2 saattır ustune yagmur ciseledi akşam peçeteyle seleyi silip eve gidicem, ne yapıcaz motora şeker değilki erisin :) (zincir temizleme yağlama yapılır bitek)

LostRider
05 Mayıs 2016, 11:40
en iyisini yapıyorsun. Ayrıca würth 089315 koruma spreyi yada yamaha yamalube power shield speyi de kullanırsan tadından yenmez.

truck123
05 Mayıs 2016, 11:44
2 saattır ustune yagmur ciseledi akşam peçeteyle seleyi silip eve gidicem, ne yapıcaz motora şeker değilki erisin :) (zincir temizleme yağlama yapılır bitek)

Bisey olmuyormu paslanma falan :)

Levent
05 Mayıs 2016, 11:48
Bişi olmaz kardeş, tesisatında açık soyuk kablo yoksa korkacak bişi yok, hava açıp yerler temizlenince götür bi yıkat (Soğuk olsun motor) sonra kurula hava tut sağa sola ve düğmelere, biraz wd40 sık hareketli parçalara, zinciri 'de yağla.. baska bisi yok.

shruikan
05 Mayıs 2016, 12:20
Boyalı yerlere bi zarar gelmez sudan, boyasız yerlerin şöyle bi nemini alsan yeter; egsoz, ayaklıklar, yan/orta sehpa vb.

eminemre
05 Mayıs 2016, 12:21
Islak yada nemli iken üstüne branda germek dışında öylece bırakabilirsiniz. Branda atarsanız su buharlaşamayacaktır. Su lekesi kalmaması için yumuşak bir bezle kurulayın.

kurubuz
05 Mayıs 2016, 12:25
Yağmurda sürüş sonrası , motoru park eder etmez kendimi kurutmayı ve ısınmayı düşünüyorum. Şimdiye kadar hiç motor kurulamadım. Önce can sonra canan :)

GezeGeze
05 Mayıs 2016, 13:11
İlk aldığımda, akşamın 11'inde, gecenin 1'inde yağmur yağsa, üşenmeden iner brandasını geçirir öyle çıkardım yukarıya.

Şimdi, yağmurun yağmasını yıkanması için vesile olarak görüyorum :) Tertemiz oluyor yağmur sonrası :)

truck123
05 Mayıs 2016, 16:09
Yağmurda sürüş sonrası , motoru park eder etmez kendimi kurutmayı ve ısınmayı düşünüyorum. Şimdiye kadar hiç motor kurulamadım. Önce can sonra canan :)

Walla ben kendimi degilde direk sokuyom apartmana kurulamaya geciyom motoru :) paslanmasin diye her tarafini siliyom guzelcene

zuluman
05 Mayıs 2016, 16:19
yağmurdan çok güneşten koruyun motorunuzu

truck123
05 Mayıs 2016, 20:25
yağmurdan çok güneşten koruyun motorunuzu

Evet oda onemli bisey cok guneste kalmasida iyi bisey degil bencede

shooter1
05 Mayıs 2016, 21:32
kuryelerin motosikletleri yaz-kış yoldalar onlara bir şey olmuyorsa düşünmeye gerek yok

burak5353
06 Mayıs 2016, 11:52
egzoz pas içinde kalıyor sıkıntı 2 kere zımparalayıp boyadım 500km den fazla dayanmıyolar boyalarda

berkcigdem
06 Mayıs 2016, 12:13
ben pis daha çok seviyorum

hasmet
06 Mayıs 2016, 12:29
Bisey olmuyormu paslanma falan :)

En son ikisi haric eski motorlarim garaj olmadigi icin surekli disarda, gunes ve yagmur altindaydilar. Zincir haricinde hic yaglamadim, temizlemedim, yikatmadim. Hic bir sey de olmadi. Sadece eski sahibinin sonradan taktigi aksesuarlar pas yapti. Ama orijinal krom hic pas tutmadi. Son haric tum motorsikletlerim Japon'du. Cin ve Hint urunleri boyle olmayabilir belki...

a.payza
06 Mayıs 2016, 12:45
egzoz pas içinde kalıyor sıkıntı 2 kere zımparalayıp boyadım 500km den fazla dayanmıyolar boyalarda

Bu 600 dereceye kadar dayanıklı olarak satılan boya spreylerinden mi kullandınız?
En fazla 500km sonra tekrar pas oluyorsa o kötüymüş...
Ben de boyamayı düşünüyordum

burak5353
06 Mayıs 2016, 14:50
Bu 600 dereceye kadar dayanıklı olarak satılan boya spreylerinden mi kullandınız?
En fazla 500km sonra tekrar pas oluyorsa o kötüymüş...
Ben de boyamayı düşünüyordum

evet uzun süre dayanmıyor zamanla paslar tekrar gösteriyor kendini

a.payza
07 Mayıs 2016, 11:46
evet uzun süre dayanmıyor zamanla paslar tekrar gösteriyor kendini
O zaman da haliyle emeğe yazık diyor insan.
Arkadaşla beraber söküp zımpara/boya vs. uğraşacaktık ama 1 gün yada yarım gün neyse uğraştığınla kalacaksın 1 depo benzin süresince sağlam kalacak sonra yine aynı... emeğe yazık hakikatten de
Piyasadaki Sprey Boyalar orijinal kadar kaliteli değil de ondan mı oluyor acaba?
Ben Raymax (Alman malı) Sprey düşünmüştüm mesela

ozkan_askan
07 Mayıs 2016, 12:12
egzos paslanması için bir ustadan şöyle bir yöntem öğrendim ve yarın ilk iş deneyeceğim. 650 dereceye dayanıklı boya almıştım bende ama henüz denemedim. İlk önce bana tavsiye edilen yöntemi deneyeceğim. Yöntem şöyle .
Önce egzosun boyanacak yerleri tel fırçayla kabası alınacak şekilde kirden tozdan arındırılır. Sonra motorla egzos iyice ısınıncaya kadar yol yapılır , egzos sıcakken paslanan ve boyanacak yerleri makine yağı ile iyice sıvanır. Sıcak metal makine yağını iyice emecek ve birdaha renk atmayacak şekilde rengi mat siyah olacak .
Bakalım olacak mı yarın ilk iş deneyeceğim.

kursaa
07 Mayıs 2016, 12:29
Yağmur yağdıktan sonra koltugun altındaki bezle motorun üstündeki damlacıkları almam 1 dakikamı bile almıyor hemen kabaca bi kurularım öyle koyarım en azından zarar gelmese bile icim rahat etsin

burak5353
08 Mayıs 2016, 19:42
O zaman da haliyle emeğe yazık diyor insan.
Arkadaşla beraber söküp zımpara/boya vs. uğraşacaktık ama 1 gün yada yarım gün neyse uğraştığınla kalacaksın 1 depo benzin süresince sağlam kalacak sonra yine aynı... emeğe yazık hakikatten de
Piyasadaki Sprey Boyalar orijinal kadar kaliteli değil de ondan mı oluyor acaba?
Ben Raymax (Alman malı) Sprey düşünmüştüm mesela

bayagı ugrastırıyor egzozu sök zımparala temizle kat kat ince boyasını at 1 gün sertlesmesini beklemek gerekiyor boyacılıktada ustalıgım var ama genede bukdr dayandı Rize de cok yagmur yagıyor ben yagmur camur kullanıyorum motoru buda bayagı bi yıpratıyodur boyayı üstüne attıgınız boya zamanla yok olup ucup gidiyor