acemi60
03 Mayıs 2016, 12:35
XCity250 110 km/h ile panik fren testi :
Xcity250 ile dördüncü yılımda ilk defa 110 km/h ile panik fren testi yapmak zorunda kaldım. Kaza yapmadan, devrilmeden atlattım. Eğer soğukkanlılığımı korumasaydım, en iyimser ihtimalle bu satırları ortopedi servisindeki yatağımdan yazıyor olacaktım.
Olayın özeti : Kısıklı tüneli. Gece saat 22:00 sıraları. Otobanda 300m. uzunluğunda bir konvoy. Arasında motosikletler de var. Araçlar 4lü flaşörler yakılı olarak 60km/h hızında gidiyor. Eve bir an önce gitmek düşüncesiyle onları beklemek istemiyorum. Büyük bir hata ile sol şerit yerine güvenlik şeridinden gazlıyorum. Konvoyu bitirmeye yaklaşmişken, 60-70 metre önümde camından insanlar sarkmış olarak giden bir otomobil sağa kırarak güvenlik şeridini kapatıyor. Yüreğim ağzıma geliyor ve frenlere asılıyorum. İlk olarak aklımdan geçen düşünce şu: "vuracağım". Aklımdan geçen bu düşünceye inanmak istemiyorum. Ama durum öyle. Vuracak şekilde frenleme yapıyorum. Çünkü tam sıkarsam motor altımdan gidecek, ve çok daha kötü şekilde vuracağım. Son olarak sağda bıraktığı 50cm lik boşluğa giriyorum. Sürücünün yanındaki koltuğun hizasında duruyorum. Şok olmuş durumdayım. Ağzımdan tek bir kelime çıkmıyor. Araçtan sarkmış olan kişiler bir şeyler bağırıyor. Tünelin uğultusu ve kaskımın takılı olması nedeniyle hiç bir şey anlamıyorum. Elimi kaldırıp ne yapıyorsunuz dercesine bir hareket yapıyorum. Aracın önümden çekilmesiyle tekrar gazlayıp gidiyorum. Giderken aklımdan şu düşünce geçiyor; "Herhalde beni konvoydaki motosikletlerden biri sandı. Haylazlık yapan konvoy üyesini kendine göre(zeka düzeyine) durdurmaya çalıştı."
Sonuç : Değiştirme zamanı gelmiş te geçmiş ön lastiğime rağmen çok başarılı bir panik fren yapabildim. Fren dozlaması çok iyiydi. Eğer vurmayacağım düşüncesi ile frenleme yapsaydım. Savrulup gidecektim. Bu konuda edindiğim tecrübe şu:
1- Panik frenlemede soğukkanlılığı kaybetmeden son ana kadar fren dozlamasını bırakmamak lazım.
2- Vurmayacağım düşüncesi ile hareket edilirse soğukkanlılığın kaybedilmesi ve hatalı fren dozlaması olasılığı çok yüksek. Son imkan da tükenmişse vurulacak yer ve kendi vuruş pozisyonumuzu da seçmek, motosikletten ayrılmaya çalışmamak en doğrusu.
Kazasız belasız sürüşler...
Xcity250 ile dördüncü yılımda ilk defa 110 km/h ile panik fren testi yapmak zorunda kaldım. Kaza yapmadan, devrilmeden atlattım. Eğer soğukkanlılığımı korumasaydım, en iyimser ihtimalle bu satırları ortopedi servisindeki yatağımdan yazıyor olacaktım.
Olayın özeti : Kısıklı tüneli. Gece saat 22:00 sıraları. Otobanda 300m. uzunluğunda bir konvoy. Arasında motosikletler de var. Araçlar 4lü flaşörler yakılı olarak 60km/h hızında gidiyor. Eve bir an önce gitmek düşüncesiyle onları beklemek istemiyorum. Büyük bir hata ile sol şerit yerine güvenlik şeridinden gazlıyorum. Konvoyu bitirmeye yaklaşmişken, 60-70 metre önümde camından insanlar sarkmış olarak giden bir otomobil sağa kırarak güvenlik şeridini kapatıyor. Yüreğim ağzıma geliyor ve frenlere asılıyorum. İlk olarak aklımdan geçen düşünce şu: "vuracağım". Aklımdan geçen bu düşünceye inanmak istemiyorum. Ama durum öyle. Vuracak şekilde frenleme yapıyorum. Çünkü tam sıkarsam motor altımdan gidecek, ve çok daha kötü şekilde vuracağım. Son olarak sağda bıraktığı 50cm lik boşluğa giriyorum. Sürücünün yanındaki koltuğun hizasında duruyorum. Şok olmuş durumdayım. Ağzımdan tek bir kelime çıkmıyor. Araçtan sarkmış olan kişiler bir şeyler bağırıyor. Tünelin uğultusu ve kaskımın takılı olması nedeniyle hiç bir şey anlamıyorum. Elimi kaldırıp ne yapıyorsunuz dercesine bir hareket yapıyorum. Aracın önümden çekilmesiyle tekrar gazlayıp gidiyorum. Giderken aklımdan şu düşünce geçiyor; "Herhalde beni konvoydaki motosikletlerden biri sandı. Haylazlık yapan konvoy üyesini kendine göre(zeka düzeyine) durdurmaya çalıştı."
Sonuç : Değiştirme zamanı gelmiş te geçmiş ön lastiğime rağmen çok başarılı bir panik fren yapabildim. Fren dozlaması çok iyiydi. Eğer vurmayacağım düşüncesi ile frenleme yapsaydım. Savrulup gidecektim. Bu konuda edindiğim tecrübe şu:
1- Panik frenlemede soğukkanlılığı kaybetmeden son ana kadar fren dozlamasını bırakmamak lazım.
2- Vurmayacağım düşüncesi ile hareket edilirse soğukkanlılığın kaybedilmesi ve hatalı fren dozlaması olasılığı çok yüksek. Son imkan da tükenmişse vurulacak yer ve kendi vuruş pozisyonumuzu da seçmek, motosikletten ayrılmaya çalışmamak en doğrusu.
Kazasız belasız sürüşler...