PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha XCity250 ile 110 km/h de panik fren testi



acemi60
03 Mayıs 2016, 12:35
XCity250 110 km/h ile panik fren testi :

Xcity250 ile dördüncü yılımda ilk defa 110 km/h ile panik fren testi yapmak zorunda kaldım. Kaza yapmadan, devrilmeden atlattım. Eğer soğukkanlılığımı korumasaydım, en iyimser ihtimalle bu satırları ortopedi servisindeki yatağımdan yazıyor olacaktım.
Olayın özeti : Kısıklı tüneli. Gece saat 22:00 sıraları. Otobanda 300m. uzunluğunda bir konvoy. Arasında motosikletler de var. Araçlar 4lü flaşörler yakılı olarak 60km/h hızında gidiyor. Eve bir an önce gitmek düşüncesiyle onları beklemek istemiyorum. Büyük bir hata ile sol şerit yerine güvenlik şeridinden gazlıyorum. Konvoyu bitirmeye yaklaşmişken, 60-70 metre önümde camından insanlar sarkmış olarak giden bir otomobil sağa kırarak güvenlik şeridini kapatıyor. Yüreğim ağzıma geliyor ve frenlere asılıyorum. İlk olarak aklımdan geçen düşünce şu: "vuracağım". Aklımdan geçen bu düşünceye inanmak istemiyorum. Ama durum öyle. Vuracak şekilde frenleme yapıyorum. Çünkü tam sıkarsam motor altımdan gidecek, ve çok daha kötü şekilde vuracağım. Son olarak sağda bıraktığı 50cm lik boşluğa giriyorum. Sürücünün yanındaki koltuğun hizasında duruyorum. Şok olmuş durumdayım. Ağzımdan tek bir kelime çıkmıyor. Araçtan sarkmış olan kişiler bir şeyler bağırıyor. Tünelin uğultusu ve kaskımın takılı olması nedeniyle hiç bir şey anlamıyorum. Elimi kaldırıp ne yapıyorsunuz dercesine bir hareket yapıyorum. Aracın önümden çekilmesiyle tekrar gazlayıp gidiyorum. Giderken aklımdan şu düşünce geçiyor; "Herhalde beni konvoydaki motosikletlerden biri sandı. Haylazlık yapan konvoy üyesini kendine göre(zeka düzeyine) durdurmaya çalıştı."
Sonuç : Değiştirme zamanı gelmiş te geçmiş ön lastiğime rağmen çok başarılı bir panik fren yapabildim. Fren dozlaması çok iyiydi. Eğer vurmayacağım düşüncesi ile frenleme yapsaydım. Savrulup gidecektim. Bu konuda edindiğim tecrübe şu:
1- Panik frenlemede soğukkanlılığı kaybetmeden son ana kadar fren dozlamasını bırakmamak lazım.
2- Vurmayacağım düşüncesi ile hareket edilirse soğukkanlılığın kaybedilmesi ve hatalı fren dozlaması olasılığı çok yüksek. Son imkan da tükenmişse vurulacak yer ve kendi vuruş pozisyonumuzu da seçmek, motosikletten ayrılmaya çalışmamak en doğrusu.

Kazasız belasız sürüşler...

mustafaSRC
03 Mayıs 2016, 12:53
Geçmiş olsun iyi atlatmışsınız.Hızla giden bir motorun önüne neden kırarlar anlamış degilim hala

zuluman
03 Mayıs 2016, 12:55
110km hızla gidildiğinde saniyede 30 metre yol alınır. carpacağınızı 30 mt önceden fark etseniz bile motosikletten ayrılmak için zaman yok. ayrılsanız bile 110km hizla yere veya birşeylere çarpmak feci sonuclar doğuracak. en iyisi yolun gerektirdiği durabileceğin hızlarda, olabilecek tehlikeleri öngörerek gitmek. geçmiş olsun.

istanbu_gezg
03 Mayıs 2016, 13:19
motorsikletlerde abs olması gerekiyor abuk subuk kazalar hep frenlemede oluyor

polis araştırmasını okudum , mlümlü kazaların alayı ya kavşaklar ya duran cisimlerlere çarpma ile ...

big_planner
03 Mayıs 2016, 17:02
X-city fren performansı ve dengesi iyi bir motor. Bunun da etkisi var.

denizildir
03 Mayıs 2016, 17:38
60km/h hızla giden 300 m lik bir konvoyun yanından, 110 km/h hız ile emniyet şeridinden geçmeyi mi denediniz?

Tanrının sevgili kuluymuşsunuz. Geçmiş olsun. Ben bazen araba ile bile sol şeritte 110 ile gidince tedirgin oluyorum.

kadango
03 Mayıs 2016, 17:44
Geçmiş olsun, arabalar neden dörtlüler yanık gidiyormuş? Önünüze geçene sormadınız mı ne yapıyorsun diye?

Öyle bir yazmışsınız ki tünelin sonunda kara delik var da yutacakmış millet de sizi yutmasın diye engellemeye çalışıyor sandım...

DKN
03 Mayıs 2016, 17:45
nerde video ?

acemi60
03 Mayıs 2016, 20:17
Geçmiş olsun dilekleri için teşekkür ederim. Son bir ayda benzer durumlara üçüncü girişim oldu. Bu durumdan dersler çıkardım. Sorulara kısaca cevap vereyim;
- Evet XCITY250 denge ve frenleme olarak iyi bir motor.
- Kask kameram takılı değildi.
- Şanslıydım. Fakat ön kaliper sökülerek bakımı ve fren hidrolik değişimi, arka balatalarını değişimi yeni yapılmıştı. Frenleme yaparken de soğukkanlılığımı korudum.
- Büyük olasılıkla asker uğurlama konvoyu idi.
- Yaptığım hata ônüme kırarak emniyet şeridini kapatan sürücünün hatasından daha hafif değildi.
Kazasız belasız sürüşler......